تبلیغات آنلاین 510 بازدید

هدف هر کسب‌وکاری، استفاده از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است. پوش نوتیفیکیشن (Push notification) یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است که در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغاتی، بازدهی بیشتری دارد و روز به روز به محبوبیت و کاربرد آن افزوده می‌شود. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن (Push notification advertising) امروزه به یکی از قوی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی تبدیل شده است. به همین دلیل در این مقاله از آکادمی کاپریلا می‌خواهیم درباره ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید و IOS صحبت کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور عمل می‌کند؟

به احتمال زیاد در حین گشت‌وگذار اینترنتی‌ در وبسایت‌‌های محبوب‌تان با پیامی مواجه شده‌اید مبنی بر اینکه اجازه ارسال نوتیفیکیشن یا اعلان را به آن وب‌سایت بدهید و اگر روی بلی یا موافقم کلیک کنید، با درخواست آنها مبنی بر ارسال پوش نوتیکفشن برای شما موافقت کرده‌اید. به زبانی ساده‌تر، پوش نوتیفیکیشن، پیامی است که روی گوشی یا رایانه کاربر ظاهر می‌شود و از وی می‌خواهد تا عملی را انجام دهد، این عمل می‌تواند خواندن یک مقاله باشد و یا مطلع‌ کردن کاربر از موجودی یک محصول و یا اینکه خبر از یک تخفیف شگفت‌انگیز به کاربر بدهد.

یکی از مزایای بی‌نظیر این نوع تبلیغات که باعث می‌شود تا در هر طراحی کمپینی از آن استفاده کنیم، قابلیت ارسال پیام به گوشی یا دسکتاپ کاربران در هر زمان و در هر جایی است. نکته‌ای که شاید یک مزیت فوق‌العاده‌ برای صاحبان کسب‌وکار باشد؛ چون امروزه تقریباً در هر خانه‌ای گوشی هوشمند یا کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت و … یافت می‌شود و این یعنی شما قادر خواهید بود طیف وسیعی از کاربران را هدف قرار دهید.

چه پلتفرم‌هایی از پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند؟

در سال 2009 بود که پوش نوتیفیکیشن برای دستگاه‌های اندرویدی و آی‌او‌اس معرفی شد و به سرعت در دیگر پلتفرم‌ها نیز به کار گرفته شد. در سال 2013 اپل اعلام کرد که روزانه حدود 7 میلیارد نوتیفیکیشن به دستگاه‌های آی‌اواسی ارسال شده است. توجه داشته باشید که ما اکنون در سال 2021 هستیم و این رقم می‌تواند به طرز اعجاب‌برانگیزی افزایش پیدا کرده باشد. هر پلتفرم گوشی هوشمندی، قابلیت پوش نوتیفیکیشن را پشتیبانی می‌کند. پلتفرم‌های محبوبی مانند اندروید، ویندوز، آی‌اواس و دیگر پلتفرم‌ها مانند بلک‌بری و … همگی سرویس‌های نوتیفیکیشن مخصوص به خودشان را دارند.

با پوش نوتیفیکیشن می‌توانید در همه پلتفرم‌ها، پیامی را برای کاربر ارسال کنید، اما در بعضی از پلتفرم‌ها قابلیت‌های اضافی دیگری مانند اضافه‌کردن صدا، تصویر و یا استفاده از دکمه در پوش نوتیفیکیشن در دسترس است.

پوش نوتیفیکیشن یکی از مهم‌ترین و البته آسان‌ترین روش‌های ارتباطی صاحبان کسب‌وکار برای تعامل با مخاطبین و کاربرانشان است. بسیاری از اپلیکیشن‌های بزرگ و مشهور ایران و جهان از پوش نوتیفیکیشن برای انجام کاری از سوی کاربر و یا تعامل دوباره مخاطب استفاده می‌کنند؛ به این صورت که دوباره کاربر را به برنامه هدایت کنند و کاربر به روند قبلی استفاده از برنامه که می‌تواند شامل ادامه بازی و یا ادامه خرید باشد، برگردد.

پوش نوتیفیکیشن چیست

ترافیک پوش نوتیفیکیشن چیست؟

ترافیک پوش نوتیفیکیشن از تبلیغاتی می‌آید که به وسیله این نوع روش بازاریابی اجرا می‌شوند. این پیام‌ها به مرورگرهای کاربر در گوشی و دسکتاپ ارسال می‌شوند. در وبسایت سرویس‌دهنده ارسال پوش به نام RichAds اعلام شده که 90 درصد ترافیک پوش، از گوشی هوشمند و پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس است.

روش کار پوش نوتیفیکیشن به این صورت است که کاربر زمانی که از وبسایت‌های مورد نظر بازدید می‌کند، با پیامی از وبسایت مواجه می‌شود و کاربر بر روی اجازه یا موافقت برای ارسال اعلان یا نوتیفیکیشن کلیک می‌کند. بعد از موافقت کاربر، نوتیفیکیشن‌ها یا پیام‌های ارسالی شما روی صفحه دستگاه کاربر ظاهر می‌شود. وقتی کاربر بر روی پیام نوتیفیکیشن ارسالی شما کلیک می‌کند، بسته به اینکه شما چه هدفی از آن نوتیفیکیشن داشته باشید، کاربر به صفحه محصول، یا لندینگ پیج (صفحه فرود) یا هر صفحه‌ای که شما بخواهید هدایت می‌شود.

روش کار پوش‌های تبلیغاتی به چه شکل است؟

روند کلی کار بسیار ساده است:

  • شما نوتیفیکیشن را ارسال می‌کنید.
  • پیامی بر روی دستگاه یا مرورگر کاربر ظاهر می‌شود.
  • کاربر باید اجازه دریافت پوش نوتیفیکیشن را از وبسایت یا اپلیکیشن شما بدهد.
  • سپس بعد از اینکه کاربر به شما اجازه دریافت نوتیفیکیشن‌ را داد، هر زمانی نوتیفیکیشنی ارسال کردید، کاربر آن را بر روی دسکتاپ یا دستگاه موبایل خود دریافت خواهد کرد. در واقع شما زمانی می‌توانید نوتیفیکیشن‌های خود را برای کاربر بفرستید که در مرحله اول کاربر اجازه دریافت نوتیفیکیشن را به وبسایت یا برنامه شما داده باشد.

اینجاست که یکی از مهم‌ترین مزایای پوش نوتیفیکیشن اهمیت پیدا می‌کند. مدل تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن از نوع عضویت یا اشتراکی (نیازمند تأیید کاربر) است به این صورت که تا وقتی کاربر به شما اجازه دریافت پوش نوتیفیکیشن ندهد، شما نمی‌توانید هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی را برای کاربر بفرستید. این روش باعث می‌شود تا فقط کاربرانی که علاقه بیشتری به وبسایت و یا خدمات شما دارند، پیام‌های شما را دریافت کنند.

در واقع می‌توان گفت پوش نوتیفیکیشن‌ها، کاربران وفادار یا کاربرانی که به شما علاقه‌مند هستند را هدف قرار می‌دهد. همچنین نیازی نیست حتما کاربران در حال وبگردی باشند، شما در هر زمانی می‌توانید برای آنها نوتیفیکیشن ارسال کرده و مستقیماً آنها را به صفحه محصول یا هر چیزی که در نظر دارید هدایت کنید. پوش نوتیفیکیشن یکی از سریع‌ترین روش‌های انتقال کاربر هدف به وبسایت یا اپلیکیشن است و این قضیه زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانید کاربر با خواست خود به شما اجازه ارسال این پیام‌ها را می‌دهد و این یعنی کسب‌وکار شما یا وبسایت شما برای وی با ارزش است؛ چه حسی بهتر از این که کاربری از شما خرید کند که برندتان را با ارزش می‌داند؟ در صورت تمایل می‌توانید مقاله جامع تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؟ را مطالعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی اجازه‌ ای: اینجا را کلیک کنید (+).

چرا تبلیغات نوتیفیکیشنی بسیار کاربردی و مفید هستند؟

شهروندان آمریکایی روزانه حدود 46 نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند. اگر بخواهیم از نظر تعامل کاربران، بهترین قاره را انتخاب کنیم، از این نظر اروپا بهترین است، چون 11.4 درصد کاربران در اندروید و 5.5 درصد کاربران در آی‌اواس پوش‌های ارسالی را باز می‌کنند (متاسفانه آماری از ایران وجود ندارد). زمانی که پیام‌های ارسالی، کوتاه و در زمان و مکان مناسبی باشند، فوراً توجه کاربر را جلب می‌کنند. قطعاً صاحبان همه کسب‌وکارها خواهان این هستند که کمپین‌های بازاریابی‌شان را به بهترین نحو ممکن اجرا کنند، به همین دلیل استفاده از این روش تبلیغاتی و البته پرسود از نظر نرخ بازگشت کاربر علاقه‌مند می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد. اما چرا این نوع تبلیغات بسیار کاربردی و مفید هستند؟ برای جواب به این سؤال، می‌توان دلایل زیر را مطرح کرد:

تقلبی در این نوع روش تبلیغاتی وجود ندارد.

خود کاربران انتخاب می‌کنند که نوتیفیکیشن‌های شما را دریافت کنند. بنابراین فقط کاربرانی که با دریافت نوتیفیکیشن شما موافقت کرده‌اند، پیام‌های شما را دریافت خواهند کرد. این روش باعث می‌شود تا کیفیت ترافیک ورودی وبسایت شما بسیار بالا رود و نرخ تقلب بابت کلیک و نمایش تبلیغات، به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

امروزه به لطف خدماتی که به وسیله شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود، میزان تقلب و استفاده از وبسایت‌های متقلب با کیفیت پایین به حداقل رسیده است. به همین دلیل شما با ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید، به کاربران واقعی دسترسی خواهید داشت، بدون اینکه نگرانی بابت ورودی‌های تقلبی با ربات‌های برنامه‌نویسی‌شده به وبسایت خود داشته باشید.

مزایای پوش نوتیفیکیشن اندروید و وب

تأثیری بزرگ با سرمایه‌ای کم

اجرا و راه‌اندازی کمپین ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید (یا IOS) کمترین هزینه و تلاش را نیاز دارد. این یعنی شما با این روش تبلیغاتی، بالاترین نرخ تعامل را با کاربران با یک پیام کوتاه به دست می‌آورید. حتی اگر بودجه شما کم باشد، باز هم می‌توانید پیامتان را به طیف وسیعی از کاربران ارسال کنید.

امکان نمایش حداکثری به کاربران

برخلاف دیگر روش‌های تبلیغاتی، در بازاریابی به روش ارسال پوش نوتیفیکیشن، حتی اگر کاربر در حال وب‌گردی و یا استفاده از برنامه نباشد، پیام تبلیغاتی روی صفحه دستگاه کاربر ظاهر می‌شود، بنابراین در این روش تبلیغاتی شما می‌توانید پیامتان را به کاربران زیادی نمایش دهید.

وفاداری بلندمدت و نگهداری کاربر

قطعاً هر کسب‌وکاری کاربران وفادار خود را دارد، کاربران علاقه‌مند و وفادار شما می‌خواهند از خدمات و محصولات جدید و یا تخفیف‌های شما باخبر شوند. پوش نوتیکفشن‌ها مانند یک یادآور عمل می‌کنند و می‌توانند کاربران غیر فعال را به کاربران فعال تبدیل کنند. ارسال پوش نوتیفیکیشن به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا کاربران وفادارتری داشته باشید. نگهداری کاربر بعد از خرید اولیه و برگشت دوباره به وبسایت (کاستومر ریتنشن)، یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی است که این نوع تبلیغات در این زمینه نیز برای شما مفید خواهند بود.

بالاترین نرخ دریافت تبلیغ (دسترسی تبلیغ به مخاطب)

در تبلیغات نوتیفیکیشنی، تبلیغ‌دهنده و صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند کاربران بالقوه (کاربرانی که علاقه‌مند به کسب‌وکار آنها هستند) را در هر دستگاه و پلتفرمی (اندروید، ویندوز یا آی‌اواس و . …) هدف قرار دهند. این شیوه تبلیغاتی باعث می‌شود بیشترین نرخ دسترسی (reach) به تبلیغات فارغ از مکان کاربر را در بین سایر روش‌های تبلیغی داشته باشد. یکی از قابلیت‌های جالب پوش نوتیفیکیشن‌ این است که تبلیغ‌دهنده‌ها می‌توانند با توجه به نوع پلتفرم، سیستم، مکان جغرافیایی و آی‌پی کاربر و … پیام‌هایشان را ارسال کنند.

کاهش انجام دستی عملیات به دلیل انجام خودکار آن

ارسال پوش نوتیفیکیشن را می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچ مهارت خاصی انجام دهید. با این روش تبلیغاتی می‌توانید کاربران غیر فعال خود را به کاربران وفادار و البته فعال تبدیل کنید، خریدهای ناموفق کاربران را یادآوری کرده و آنها را به خریدار موفق تبدیل کرده و یا کاربران را به صفحه‌ای و یا انجام عملی هدایت کنید.

قابلیت شخصی‌سازی منحصربه‌فرد

ارسال پیام فوری همراه با قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته، به شما کمک خواهد کرد تا پیام‌های ارسالی را متناسب با نوع پیام ارسالی (نوع پیام می‌تواند تبلیغ محصول، انتشار یک مقاله جدید و یا تخفیف مناسبتی و … باشد) برای کاربر ارسال کنید. برای مثال می‌توانید، پیام‌های حاوی کد تخفیف را به شکلی متفاوت و متناسب با هر پرسونای مخاطب، برای جلب توجه بیشتر برای کاربر ارسال کنید. این نوع تبلیغات، باعث جلب توجه و اطمینان بیشتر کاربر می‌شود.

قابلیت 100 درصدی مشاهده‌شدن توسط کاربر

در این نوع روش بازاریابی، پیام نوتیفیکیشن ارسالی در بالای تب‌هایی که کاربر در مرورگر باز کرده نمایش داده می‌شود و این روش موجب توجه بیشتر کاربر می‌شود. در نوتیفیکیشن‌های ارسالی به گوشی‌های کاربران نیز پوش نوتیفیکیشن‌ها مانند پیام‌رسان‌های‌ واتس‌اپ یا مسنجر فیسبوک و سایر برنامه‌های اجتماعی در بالای گوشی آنها ظاهر می‌شود.

چرا باید از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده کنید؟

نوتیفیکیشن‌ها یا اعلانات تقریباً هر نوع شیوه ارتباطی مانند ایمیل، VOIP و پیامک را شامل می‌شوند. طبق مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده، کاربران موبایل به طور میانگین، روزانه 63.5 نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند که بیشتر آنها مربوط به پیام‌رسان‌ها یا اعلان‌های ایمیلی است.

امروزه با رشد بسیار زیاد کسب‌وکارها، مردم به سختی می‌توانند اسامی و یا نشانی وبسایتی‌ها و اپلیکیشن‌هایی را که در دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند، به خاطر آورند. با این‌حال با ارسال پوش نوتیفیکیشن، کاربر در کمترین زمان ممکن پیام شما را دریافت می‌کند و یکی از بهترین روش‌ها برای ماندگاری برندتان در ذهن کاربران است. تبلیغات نوتیفیکیشن در مقایسه با نوع سنتی تبلیغات، نرخ کلیک بسیار بیشتری را برای کاربران وفادار برند ارائه می‌دهد.

پوش نوتیفیکیشن از این نظر در بین کاربران بسیار محبوب است که خود کاربران انتخاب می‌کنند که از وبسایت یا اپلیکیشن مورد نظر، اعلانات را دریافت کنند یا خیر. این روش تبلیغاتی حس احترام به کاربر، مزاحمت کمتر و در یک کلام کاربرپسندی بیشتر را به سایت یا اپلیکیشن آنها خواهد داد؛ چیزی که هر کسب‌وکار به دنبال آن است.

ارسال پوش نوتیفیکیشن
انتخاب آگاهانه کاربر برای دریافت نوتیفیکیشن

چرا ارسال پوش نوتیفیکیشن می‌تواند به عنوان یک روش بازاریابی موثر باشد؟

این روش تبلیغاتی، برخلاف دیگر روش‌ها، نیازمند واکنش فوری کاربر به اعلان دریافتی است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود نوتیفیکیشن تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی بسیار موثر باشد، این است که مانند یک یادآور عمل کرده و خدمات یا محصول مورد نظر شما را دوباره به کاربری که علاقه‌مند است، یادآوری می‌کند تا واکنشی در قبال آن نشان دهد. به همین دلیل، پوش نوتیفیکیشن یک بازی برد-برد بوده که هم ‌صاحبان کسب‌وکار از آن رضایت دارند و هم کاربران. همچنین نرخ کلیک بسیار بالایی نیز در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغاتی دارد.

قضیه خیلی ساده است، کاربر شما می‌خواهد به اجازه‌دادن به شما، پیام‌های ارسالی شما را بر روی دستگاه خود دریافت کند. این یعنی کاربر به خدمت یا وبسایت یا اپلیکیشن شما علاقه‌مند است. چه مزیتی بهتری از این که کاربرانی را هدف قرار دهید که عاشق کسب‌وکارتان هستند؟

چطور یک کمپین تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن طراحی کنیم؟

توجه به جزییات لازمه اجرای یک استراتژی بازاریابی است. قطعاً تبلیغات به روش ارسال پوش نوتیفیکیشن اندروید و وب هم از این قاعده مستثنی نیست. هدف هر برندی، در مرحله نخست افزایش نرخ کلیک تبلیغات و سپس تبدیل کاربر به مشتری است. به منظور دستیابی به این هدف، باید در طراحی پیام تبلیغاتی ارسالی به دستگاه‌های کاربران، مواردی مانند تصویر، عنوان پیام و توضیحات را که هسته اصلی پیام ارسالی شما هستند به بهترین نحو نوشته و انتخاب شوند تا کاربر برای کلیک روی آن تمایل پیدا کند.

قابلیت شخصی‌سازی همه عناصر تشکیل‌دهنده پیام نوتیفیکیشن، خیال شما را بابت نبود محدودیت در این زمینه راحت خواهد کرد. اما یک سری نکات را باید در این زمینه رعایت کنید. نکاتی که در ادامه آورده می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا پوش ارسالی شما در بالاترین کیفیت طراحی شود و این یعنی احتمال کلیک آن افزایش یابد. این قوانین شامل موارد زیر می‌شوند:

از تصاویر ساده ولی جذاب و گیرا استفاده کنید.

هیچ چیزی مانند یک تصویر نمی‌تواند توجه انسان را به خود جلب کند، به همین دلیل تصویر اهمیت بسیار زیادی در طراحی پیام تبلیغاتی دارد. برای مثال اگر از تصویر یک شخص که خستگی را می‌توان در صورتش دید برای پیام تبلیغاتی استفاده کنید، احتمال اینکه کاربران شما، پیام دریافتی را نادیده بگیرند بالا می‌رود بدون اینکه به پیام و محتوای اصلی پیام ارسالی شما توجه کنند.

از طرفی دیگر، استفاده از تصاویر خیلی پیچیده نیز می‌تواند باعث گیج‌شدن و سردرگمی کاربر شود. چون در پوش نوتیفیکیشن، تصاویر به شکل آیکون‌های کوچکی به نمایش در می‌آیند و استفاده از تصاویر پیچیده یا شلوغ می‌تواند اثرپذیری پیام ارسالی را کاهش داده و باعث کاهش نرخ کلیک شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که تعادل را رعایت کنید. تصویر نه آنقدر ساده باشد که توجه کاربر را جلب نکند نه آنقدر پیچیده که کاربر را سردرگم کند.

عنوان کوتاه و مختصر باشد.

کاربران امروزی واقعاً از تبلیغات زیاد و سردرگم‌کننده خسته شده‌اند. عنوانی که برای پوش نوتیفیکیشن خود انتخاب می‌کنید، باید به اندازه کافی کوتاه و مختصر باشد. هر چقدر هم عنوان زیبایی بنویسید، اگر طولانی باشد باعث کاهش نرخ کلیک و توجه کاربر می‌شود. از یاد نبرید که ما در دنیای امروزی در معرض تبلیغات زیادی هستیم و کسی می‌تواند در این بازار پرهیاهوی تبلیغاتی موفق ظاهر شود که با کمترین کلمات، کاربر را جذب کند. خودتان را جای کاربر بگذارید، عنوان کوتاه شما را بهتر جذب می‌کند یا عنوان طولانی؟

توضحیات متن باید خلاقانه و موثر باشد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف طراحی هر پیام نوتیفیکیشن، متقاعدکردن کاربران به کلیک روی پیام است. هدف این نیست کاربر با خواندن پیام شما، هدف اصلی شما را که هدایت به وبسایت یا اپلیکیشن است از یاد ببرد. بنابراین از آخرین فرصت برای راضی‌کردن کاربر برای کلیک دریغ نکنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting): اینجا را کلیک کنید (+).

در دسته‌بندی کاربران با انواع کاربر مواجه هستیم. بعضی کاربران به محض دیدن یک تصویر گیرا و جذاب، برای کلیک روی پیام نوتیفیکیشن، راضی می‌شوند. دسته دیگر با خواندن عنوان، روی پیام کلیک می‌کنند و دسته آخر، از آن دست افرادی هستند که تصویر و عنوان نتوانسته آنها را برای کلیک راضی کند، این دسته با توضیحات مناسب روی پوش نوتیفیکیشن کلیک می‌کنند. در واقع شما سه مرحله برای راضی‌کردن کاربر جهت کلیک روی پوش تبلیغاتی پیش رو دارید که باید به خوبی طراحی شوند.

چطور بازدهی کمپین ارسال پوش نوتیفیکیشن را افزایش دهیم؟

ساده‌ترین راه برای افزایش ترافیک پوش نوتیفیکیشن، استفاده از سرویس‌های ارسال پوش است که در ادامه، چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم. در این سرویس‌ها می‌توانید به راحتی، تحلیل‌های خوبی از کمیت و کیفیت ترافیک خود به دست آورید. بعد از شروع کار و تست چند پوش نوتیفیکیشن و نتایج آن، به کمک داده‌های گوگل آنالیتیکس می‌توانید ترافیک ورودی به سایتتان را تحلیل کرده، رفتار کاربران را بررسی کرده و در نهایت، اصلاحات لازم در هدفمندی و تنظیمات ارسال نوتیفیکیشن و سپس اصلاحات مربوط به داخل سایت را انجام دهید.

وقتی به نقطه بهینه رسیدید، می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر، تبلیغات نوتیفیکیشنی خود را توسعه دهید:

  • افزایش بودجه
  • جذب گروه‌های جدیدی از مشترکین
  • انتخاب هدفمندی‌های دقیق‌تر در ارسال نوتیفیکیشن
  • اجرای نوع دیگری از تبلیغات نوتیفیکیشنی

وقتی از مرحله تست، عبور کرده و حالت بهینه را گسترش دهید (معمولاً با افزایش بودجه)، با هزینه کمتری، ترافیک و فروش بیشتری به دست خواهید آورد و این دستاورد، به افزایش نرخ بازگشت سرمایه منجر خواهد شد.

بهترین سرویس‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید

پیام‌های ارسالی نوتیفیکیشن شما می‌توانند شامل انواع مختلفی باشند، برای مثال موارد زیر نمونه‌هایی از پیام‌های پوش نوتیفیکیشن ارسالی به دستگاه‌های کاربر است:

  • مقالات وبلاگ
  • یادآوری سبد خرید ناموفق کاربر
  • یادآوری محصولات جدید و یا محصولاتی که کاربر به آنها علاقه‌مند است.
  • تخفیف‌هایی مناسب کاربرانی که پوش نوتیفیکیشن را فعال کرده‌اند.
  • فروش‌های فوری
  • محتوای اختصاصی

در ادامه، شما را با 5 سرویس برتر ارسال نوتیفیکیشن آشنا می‌کنیم تا بتوانید بر حسب نوع کسب و کار و استراتژی خود، از مزایای نوتیفیکیشن مارکتینگ استفاده کنید.

نرم‌افزار ارسال نوتیفیکیشن OneSignal

وبسایت OneSignal یکی از معروف‌ترین سرویس پوش نوتیفیکیشن در ایران (و البته جهان) است که امکانات بی‌نظیری مانند ارسال خودکار نوتیفیکیشن، نوتیفیکیشنهای سبد خرید رها شده و … را ارائه کرده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید
  • ارسال نامحدود نوتیفیکیشن
  • امکان تعیین زمان ارسال و یا میزان تاخیر در ارسال بر حسب وضعیت بازدیدکننده در سایت
  • امکان ایجاد پیام‌های درون اپلیکیشنی، نوتیفیکیشن و ایمیل
  • امکان بخش‌بندی مخاطبان برای هدفگیری پیشرفته و همچنین تست A/B
  • امکانات پیشرفته دیگر در نسخه‌های پولی موجود است.

این سایت پلن رایگان برای 10 هزار مشترک را دارد و پلن‌های پولی، از 12 دلار در ماه به ازای هر 1000 مشترک، شروع می‌شود.

نرم‌افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن iZooto

سایت iZooto یکی دیگر از نرم‌افزارهای بازاریابی است که ارسال آنی (real-time) و زمانبندی شده نوتیفیکیشن را نیز ارائه کرده است.مانند OneSignal، این سایت هم به شما امکان شخصی‌سازی ارسال‌ها را می‌دهد. به طور خلاصه، iZooto امکانات زیر را دارد:

نرم افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید
  • یکپارچه‌سازی با وردپرس
  • تست A/B
  • ارسال بر اساس منطقه زمانی
  • ارسال بر اساس مشخصه‌های پروفایل و علاقه‌مندی کاربر

شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های خود را به گونه‌ای ارسال کنید که مدت زمان دلخواه شما از حضور کاربر در سایت یا اپلیکیشن گذشته باشد یا آنکه به میزان مشخصی در صفحه، اسکرول کرده و یا روی گزینه‌ای کلیک کرده است. این سایت فقط برای سایت‌های دارای گواهی امنیتی SSL قابل استفاده است و متاسفانه هیچ پلن رایگانی ندارد. پلن پولی این سایت از 85 دلار برای 30 هزار مشترک شروع می‌شود.

سایت ارسال پوش نوتیفیکیشن PushAssist

سایت PushAssist روی مرورگرهای گوگل کروم، سافاری و فایرفاکس پشتیبانی می‌شود و برای نسخه موبایل و دسکتاپ کارایی دارد. با این سایت می‌توانید به ابزارهای زمان‌بندی ارسال، بخش‌بندی مخاطبان، شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها و تحلیل ارسال‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا ترافیک پوش نوتیفیکیشن را زیر نظر داشته باشید. هم برای سایت‌های دارای HTTPS و هم بدون آن، امکان استفاده از این سیستم وجود دارد. PushAssist در پلن رایگان خود، امکان ارسال نامحدود نوتیفیکیشن برای 3000 کاربر را فراهم کرده و پلن‌های پولی آن از 9 دلار در ماه شروع می‌شود.

نرم افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید

پلاگین ارسال پوش نوتیفیکیشن WonderPush

یکی دیگر از ابزارهای محبوب ارسال پوش نوتیفیکیشن وب، WonderPush نام دارد. این سایت به شما امکان بخش‌بندی مخاطبان، مشاهده داده‌های آنی، ارسال خودکار نوتیفیکیشن بر اساس رفتار کاربر و … را ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت‌های زیر هم در این سایت عرضه شده:

نرم افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید
  • ارسال نامحدود نوتیفیکیشن
  • تعداد نامحدود اعضای تیم
  • تست A/B
  • شخصی‌سازی ارسال
  •  و…

این سایت پلن رایگان ندارد و فقط امکان استفاده رایگان 14 روزه فراهم شده است.

نرم‌افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن PushEngage

آخرین سایت این لیست، PushEngage نام دارد که به عنوان یکی از برترین‌ ابزارهای ارسال پوش نوتیفیکیشن به شمار می‌رود. از جمله برخی از امکانات این سایت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار ارسال پوش نوتیفیکیشن وب و اندروید
  • تست A/B
  • کمپین‌های خودکار
  • یادآورنده‌های هوشمند
  • آنالیتیکس
  • کمپین‌هایی با تنظیمات آغازشونده دلخواه
  • گزینه‌های پیام‌های تعاملی
  • و …

در سیستم تحلیل داده این سایت می‌توانید KPIهای مختلفی را اندازه‌گیری و میزان درآمد حاصل از ارسال نوتیفیکیشن را محاسبه کنید. اما جذابترین ویژگی آن، گزینه بخش‌بندی پویا در این سایت است که امکان ارسال نوتیفیکیشن بر اساس رفتار کاربر را فراهم کرده است. پلن رایگان این سایت برای 500 کاربر و حداکثر 30 کمپین در هر ماه می‌باشد.

جمع‌بندی ارسال پوش نوتیفیکیشن

در انتها باید گفت که ارسال پوش نوتیفیکیشن یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی است که روزبه‌روز در حال گسترش است و نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی، بسیار کاربرپسندتر بوده و نرخ تعامل کاربران را نیز بالا می‌برد، در حین اینکه کاربر کمتر احساس مزاحمت بابت تبلیغات خواهد کرد. از طرفی تبلیغ‌دهنده‌ها نیز می‌توانند با این روش بیشتر به هدف خود که جذب کاربران وفادار و علاقه‌مند به برند است، نزدیک شوند. به طور خلاصه می‌توان گفت که ارسال پوش نوتیفیکیشن:

  • هزینه کمتر و نرخ کلیک بیشتری برای صاحبان برند دارد.
  • یکی از بهترین و مورد استقبال‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است.
  • پیام‌های ارسالی از سوی شما بر روی دستگاه‌های موبایل و یا دسکتاپ کاربر ظاهر می‌شود، حتی اگر آنها در حال وبگردی و استفاده از اپلیکیشن نباشند.
  • نرخ کلیک و نرخ برگشت سرمایه بسیار بالا از مزایای این روش بازاریابی است که برای همه کسب و کارها اهمیت دارد.
  • تا زمانی که خود کاربرها رضایت نداشته باشند، نمی‌توانید برای آنها نوتیفیکیشن ارسال کنید، این یعنی این روش بازاریابی، مزاحمت خیلی کمتری در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغی برای کاربران دارد.
  • طراحی یک پوش نوتیفیکیشن خوب نیازمند زمان مناسب، ایده خوب و تست‌های A/B است
  • فقط اجرای یک کمپین بازاریابی به این معنی نیست که کار شما به عنوان بازاریاب تمام می‌شود. بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی می‌بایست، رفتار کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید تا در کمپین‌های آینده که طراحی خواهید کرد، به بهترین نتیجه مد نظرتان دست پیدا کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 13 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها