یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش فروش در هر حوزه‌ای «تبلیغات» است و یکی از راه‌های تبلیغات، «تبلیغات پیامکی یا SMS Marketing» می‌باشد. برای انجام تبلیغات از طریق پیامک، شما نیاز به متنی مناسب دارید که با کمترین کلمات، مخاطب را به خود جذب کند. املاک هم جزو کسب‌وکارهایی است که نیاز به تبلیغات برای جذب خریداران دارد و ارسال پیامک تبلیغاتی، راهی ارزان و مؤثر برای تبلیغات و افزایش فروش در حوزه‌ی املاک می‌باشد. اگر شما هم می‌خواهید یک «پیامک تبلیغاتی برای کسب‌وکار املاک» خود تهیه کنید، ما تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا را همراهی کنید؛ در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چگونه یک پیامک تبلیغاتی برای املاک آماده کنید.

چگونه یک متن پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟

در تبلیغات از طریق پیامک، شما محدودیت استفاده از کلمات دارید؛ به‌عبارتی باید سعی کنید از طریق کم‌ترین کلمات، در نگاه اول، مخاطب را جذب خود کنید. برای نوشتن متن یک پیامک تبلیغاتی مؤثر باید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

  • در آن از کلمات جذاب و گیرا استفاده شود.
  • کوتاه و مختصر باشد.
  • انتقال مفهوم در آن واضح باشد.
  • برای مشتری حس ضرورت ایجاد کند.
  • خلاقانه و متمایز باشد.
  • در آن از کلمات کلیدی استفاده شود.
  • راه‌های ارتباطی با شما در انتهای آن باشد.

در ادامه به تشریح هر یک از فاکتورهای فوق می‌پردازیم.

فاکتورهای یک پیامک تبلیغاتی مؤثر
فاکتورهای یک پیامک تبلیغاتی مؤثر
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در آن از کلمات جذاب و گیرا استفاده شود.

برانگیختن «حس کنجکاوی» مخاطب، یکی از اصلی‌ترین هدف‌هایی است که باید به آن برسید؛ همچنین باید «حس اعتماد» را نیز در خوانندگان خود به وجود بیاورید. برای این کار باید از کلماتی استفاده کنید که نظر مخاطب را به خود جذب کنند؛ مثلاً اگر نام مشتریان خود را می‌دانید، در متن پیامک تبلیغاتی از نام آن‌ها استفاده کنید، یا مشتری را با عباراتی همچون دوست عزیز، همراه گرامی، همشهری عزیز و… خطاب کنید.

کوتاه و مختصر باشد.

برای ایجاد یک متن پیامک تبلیغاتی، باید آن را نهایتاً در 70 کاراکتر (حدود 20 کلمه) بنویسید؛ زیرا پیامک‌های طولانی جذابیت کمتری برای مخاطبان دارند، از طرفی در طول روز پیامک‌های تبلیغاتی زیادی برای مردم ارسال می‌شود و آن‌ها علاقه‌ی کمتری برای خواندن پیامک‌ها پیدا می‌کنند؛ پس تا جایی که ممکن است پیامک‌های تبلیغاتی کوتاهی آماده کنید.

انتقال مفهوم در آن واضح باشد.

همان‌طور که گفتیم، باید مختصر بنویسید، اما این کوتاه نوشتن نباید باعث به وجود آمدن مشکلی در انتقال مفهوم پیام و حرف اصلی شما به مخاطب ایجاد کند؛ به بیان ساده‌تر باید سعی کنید متن شما و هدفتان واضح باشد. مخاطب باید با خواندن متن پیامک تبلیغاتی شما، متوجه پیام و هدف پیامک تبلیغاتی شما بشود.

برای مشتری حس ضرورت ایجاد کند.

یکی از مشکلات پیامک‌های تبلیغاتی این است که روزانه تعداد زیادی از آن‌ها برای مخاطبان فرستاده می‌شود و به نوعی برای افراد جامعه اهمیت خود را از دست می‌دهند؛ اما یک پیامک تبلیغاتی که با متن خود باعث به وجود آمدن «حس ضرورت» در خواننده شود، نظر مخاطب را به خود جلب می‌نماید. پس سعی کنید با عباراتی همچون فقط یک هفته فرصت دارید، تخفیف تکرار نشدنی و… ذهن مخاطب را برای ایجاد حس ضرورت انجام کار و از دست ندادن فرصت، درگیر کنید.

خلاقانه و متمایز باشد.

متفاوت و متمایز بودن همیشه برگ برنده‌ای در تبلیغات بوده است. پیامک‌های تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و شما برای جذب مخاطب و اینکه به چشم او بیایید، در بین انبوهی از پیامک‌های تبلیغاتی، باید از فاکتورهای «خلاقیت» و «متفاوت بودن» جهت آماده‌سازی متن پیامک تبلیغاتی خود بهره ببرید.

در آن از کلمات کلیدی استفاده شود.

یکی دیگر از نکاتی که حتماً باید به آن توجه کنید، ایجاد تمایز بین کلمات کلیدی متن تبلیغ با سایر کلمات این متن است. شما می‌توانید این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی در میان علامت‌های “کلمه” و یا «کلمه» قرار دهید. این کار باعث جلب نظر مشتری و تأثیرگذاری بیشتر پیام بر روی ذهن خواننده می‌شود.

راه های ارتباطی با شما در انتهای آن باشد.

در آخرِ متن پیامِ تبلیغاتیِ خود باید راه ارتباطی‌تان را قرار دهید تا مخاطب برای ایجاد ارتباط با شما و دریافت اطلاعات بیشتر، بتواند از طریق آن به شما وصل شود. برای این کار توصیه می‌کنیم که از یک شماره تلفن ثابت استفاده کنید، زیرا تلفن ثابت اعتماد بیشتری در مخاطب ایجاد می‌کند؛ همچنین در صورت امکان، آدرس دفتر مشاوره‌ی املاک خود را نیز در انتهای پیام قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نمونه‌ی متن پیامک تبلیغاتی املاک

هر پیامک تبلیغاتی از 3 بخش تشکیل شده است:

  1. بخش آغازین
  2. بخش میانی
  3. بخش پایانی

حال به بررسی هر کدام از این بخش‌ها می‌پردازیم.

پیامک تبلیغاتی – اس ام اس مارکتینگ
پیامک تبلیغاتی – اس ام اس مارکتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بخش آغازین

بخش آغازین پیام، حکم طعمه‌ی ماهیگیری را دارد؛ در این قسمت، شما با قرار دادن یک پیام و عبارت جذاب، خواننده را برای خواندن ادامه‌ی متن پیام ترغیب می‌کنید. نمونه‌هایی از بخش آغازین پیامک تبلیغاتی برای املاک عبارت‌اند از:

  • بدون پول صاحب‌خانه شوید!
  • شما را به خانه‌ی خود دعوت می‌کنیم!
  • وقتشه بری خونه‌ی خودت!
  • پول کمتر، خونه‌ی بهتر!
  • نگران خونه نباش، اون با ما!
  • مثل آب خوردن، خونه بخر / بفروش!
  • هم بهت پول می‌دیم، هم خونه! (برای مواقعی که وام خرید خانه هم ارائه می‌دهید)
  • بیا خونه‌تو بگیر!
  • برو سر خونه‌ی خودت!
  • بدو تا پر نشده بخر!
  • خونه به خونه، کنارتیم!
  • هر متراژ بخواهی داریم!
  • یه فرصت برد برد!
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بخش میانی

پس از اینکه مخاطب از بخش آغازین گذر کرد و وارد بخش میانی شد، شما 50 درصد راه را طی کرده‌اید. در این بخش باید نخ قلاب را به‌گونه‌ای بکشید که ماهی را صید کنید. برای بخش میانی پیامک تبلیغاتی املاک، باید وجه تمایز خود از سایر دفاتر مشاور املاک و یا نکات متمایز و متفاوت خانه و ملکی که می‌خواهید به فروش برسانید را بیان کنید. به‌طور مثال می‌توانید از جملات زیر ایده بگیرید:

  • ما … درصد زیر قیمت بازار، برای شما خانه مهیا می‌کنیم.
  • کمترین کمیسیون را از شما خواهیم گرفت.
  • خانه‌ای به متراژ….. در…. منطقه فقط و فقط….. تومان!
  • نه چک بزن نه چونه، بخر برا خودت یه خونه. فقط کافیه که تماس بگیری، بقیه‌اش با ما.
  • فقط با 2 حرکت، صاحب خونه شو. کافیه اول تلفن رو برداری و بعدش بهمون زنگ بزنی.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بخش پایانی

با رسیدن مخاطب به بخش پایانی پیامک تبلیغاتی، شما 90 درصد راه را پیموده‌اید و یک پیامک تبلیغاتی جذاب و گیرا را برای مشتریان بالقوه‌ی خود ارسال کرده‌اید. در این بخش فقط باید راه‌های ارتباطی و مشخصات محل کسب‌وکار خود را درج کنید. می‌توانید آدرس دفتر مشاور املاک خود، آدرس شبکه‌های اجتماعی و یا شماره تماس‌تان را بگذارید. برای درج شماره‌ی تماس، اکیداً توصیه می‌کنیم که از شماره تلفن ثابت استفاده کنید، زیرا افراد اعتماد بیشتری به شماره‌های ثابت دارند تا شماره‌های تلفن همراه. نمونه‌هایی از بخش پایانی پیامک تبلیغاتی املاک را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • یه زنگ بزن، کاری نداره. (شماره تلفن ثابت)
  • میتونی تو لینک زیر خونه‌ها رو ببینی. (گذاشتن لینک شبکه‌ی اجتماعی یا وب‌سایت)
  • گوشی رو بردار و شماره رو بگیر. (شماره تلفن ثابت)
  • خوشحال می‌شیم بهمون سر بزنی. (آدرس محل مشاوره املاک)

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در خصوص نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک

نکته‌ی مهم برای جذب مشتری، مخصوصاً در حوزه‌ی املاک، جلب اعتماد مشتری است؛ شما با تبلیغات و عملکرد خود باید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید تا آن‌ها سرمایه‌ی خود را به شما بسپارند. استفاده از کلمات دوستانه، جوی صمیمی بین شما و مشتری ایجاد می‌کند که در نهایت منجر به جلب اعتماد او می‌گردد. نکته‌ی دیگری که باید در خاطر بسپارید، فاکتورهای خلاقیت و تمایز در پیامک تبلیغاتی شما است؛ فراموش نکنید که اگر از قالب‌های آماده و تکراری پیامک استفاده کنید، پیامک تبلیغاتی شما تأثیرگذاری کمی خواهد داشت و مخاطب را جذب خود نخواهد کرد.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید متنی جذاب و گیرا برای پیامک تبلیغاتی مشاور املاک و کسب‌وکار خود آماده کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک» دارید، یا ترفندهای دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک متن اس ام اس تبلیغاتی برای آژانس مشاوره املاک خود بنویسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها