آیا به دنبال یافتن متنی برای پیامک قرعه کشی و ارسال به مخاطبان خود هستید؟ آیا مایلید تا روش نوشتن یک SMS قرعه کشی را یاد بگیرید؟ یا ترجیح می‌دهید متنی از پیش نوشته را استفاده کنید؟ در هر دو صورت هیچ مشکلی نیست؛ چرا که در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قرار است شما هم طریقه نوشتن یک پیامک قرعه کشی را یاد بگیرید و هم نمونه‌های از پیش نوشته شده را مشاهده کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه یک متن تبلیغ قرعه کشی بنویسیم؟

متن تبلیغ قرعه کشی باید به نحوی باشد که مخاطب در اولین نگاه به کلمات اولیه‌ی متن، جذب آن بشود و متن تبلیغ قرعه کشی را تا آخر بخواند؛ در ادامه هم باید به نوعی نوشته شود که شرکت در این قرعه کشی یکی از فرصت‌های طلایی برای او است و شانس برنده شدن دارد. ویژگی‌های یک متن تبلیغ قرعه کشی موفق و گیرا عبارت‌اند از:

ویژگی‌های یک متن تبلیغ قرعه کشی موفق و گیرا
ویژگی‌های یک متن تبلیغ قرعه کشی موفق و گیرا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

متناسب با ویژگی‌های مخاطبان باشد.

باید بدانید که برای چه قشر از جامعه می‌خواهید پیام تبلیغ را ارسال کنید. به‌عبارت بهتر، اطلاعاتی مانند: سن، شغل، جنسیت، درآمد، تحصیلات و… جامعه هدفِ خود را باید در دست داشته باشید تا هرچه بهتر بتوانید متنی برای تبلیغ قرعه کشی آماده نمایید.

کلماتی جذاب و گیرا داشته باشد.

برای این‌که حس اعتماد در مخاطب ایجاد شود باید از کلماتی صمیمانه استفاده کنید یا اگر اطلاعاتی از وی مانند نام او را دارید، او را در پیام خود با نام کوچک صدا بزنید. کلماتی مانند: دوست عزیز، همراه گرامی، مشترک محترم، علی عزیز و… در ابتدای متن هم توجه مخاطب را جلب می‌کند و هم حس اعتماد در وی به وجود می‌آورد.

مختصر باشد.

برای این‌کار باید سعی کنید تا پیام خود را خلاصه کنید. یعنی از اضافه‌نویسی و طولانی کردن پیام تبلیغاتی خود پرهیز نمایید؛ همچنین توجه کنید که از کلمات کلیدی برای تبلیغ و جلب اعتماد مخاطب استفاده کنید. شایان ذکر است که در پیام‌هایی که در وب‌سایت‌ها و یا سایر پلتفرم‌های مجازی منتشر می‌کنید، می‌توانید توضیحاتی تکمیلی از نحوه‌ی شرکت در قرعه کشی را ارائه دهید، اما مثلاً برای پیامک‌های تبلیغاتی بهتر است پیام شما از 70 کاراکتر (حدود 20 کلمه) بیشتر نشود.

هدف و حرف خود را واضح بیان کنید.

تا جایی که ممکن از است کلماتی استفاده کنید که همگان معنی آن‌ها را بدانند. به‌عبارت بهتر، از کلمات سخت، ادبی و عربی یا به زبان‌های دیگر استفاده نکنید؛ زیرا این کلمات ممکن است مخاطب را سردرگم کنند؛ علاوه بر این به هیچ عنوان غلط املایی و نگارشی نداشته باشید.

حس ضرورت انجام کار را در خواننده ایجاد کنید.

برای همه‌ی ما پیش آمده که کارهای مختلف را به تأخیر می‌اندازیم، پس مخاطبان شما هم همین خصلت را خواهند داشت. در نوشتن پیام تبلیغ قرعه کشی سعی کنید لحن پیامتان به‌گونه‌ای باشد که حس ضرورت شرکت در قرعه کشی را برای مخاطبان ایجاد کند؛ به‌طوری‌که مخاطب حس کند اگر این موقعیت را از دست بدهد، دیگر این چنین فرصتی برای وی پیش نخواهد آمد.

کلمات کلیدی را متمایز از بقیه کلمات بنویسید.

کلمات کلیدی و مهم را از بقیه‌ی کلمات داخل متن متمایز کنید؛ به‌گونه‌ای که توجه مخاطب به آن‌ها جلب شود و تأثیر بیشتری بر ذهن خواننده بگذارد. شما می‌توانید این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی در میان علامت‌های “کلمه کلیدی مورد نظر” و یا «کلمه کلیدی مورد نظر» قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خلاقیت داشته باشید.

استفاده از متن‌های تبلیغاتی از پیش آماده شده کار شما را راحت می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که ممکن است صدها نفر دیگر از آن قالب متنی استفاده کرده باشند و مخاطب با دیدن قالب تکراری، از خواندن ادامه‌ی پیام پرهیز کند؛ پس بهترین کار این است که پیامی از خودتان و با چاشنی خلاقیت بنویسید، تا برای مخاطب تازگی داشته باشد.

لینک خود را بگذارید.

اگر وب‌سایت و یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارید، در انتهای متن لینک آن را قرار دهید؛ با این کار هم اعتماد مخاطب به شما جلب می‌شود هم اینکه از این طریق می‌توانید بازدید وب‌سایت و صفحه‌ی مجازی خود را افزایش دهید. از سوی دیگر، با بازدید مخاطب از وب‌سایت و صفحه‌ی مجازی شما، احتمال دیدن محتواهای تبلیغاتی‌تان افزایش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «کال تو اکشن یا فراخوانی به اقدام چیست؟ | راهکار طلایی جذب کلیک» مراجعه کنید.

نمونه متن پیامک تبلیغ قرعه کشی

در ادامه نمونه‌هایی از قسمت‌های مختلف یک پیام تبلیغ قرعه کشی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم؛ شما با استفاده از این نمونه‌ها می‌توانید برای خود، بهترین و تأثیرگذارترین متن تبلیغ قرعه کشی را متناسب با کسب‌وکارتان خلق کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

قسمت آغازین پیام

قسمت آغازین پیام شما، قسمتی است که شبیه به یک قلاب برای صید توجه مخاطبانتان عمل می‌کند. شما باید قسمت آغازین پیام تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که جامعه‌ی هدفتان را به خواندن ادامه پیام ترغیب نماید. نمونه‌هایی از قسمت آغازین پیام تبلیغاتی برای قرعه کشی را مشاهده می‌کنید:

  • شما هم دعوتید
  • ورود عموم آزاد است
  • یک شانس دوباره
  • شما هم برنده باشید
  • قرعه کشی ما فقط برنده داره
  • تقدیرت برنده شدنه
  • “علی عزیز” نوبت جایزه گرفتنه
  • شانس یکبار در خونه‌تو میزنه
  • یه فرصت برد برد
  • اینجا همه برنده میشن
  • هزار درصد احتمال برد

قسمت میانی پیام

قسمت میانی پیام شما، جایی است که در آن باید بدرخشید. توصیه می‌کنیم اگر از نمونه‌های قسمت اول پیام استفاده کردید، متن این قسمت حتماً از خودتان باشد و تا جایی که امکان دارد از متن‌های از پیش تعیین شده استفاده نکنید. یکی دیگر از نکاتی که باید در نوشتن متن پیام تبلیغ قرعه کشی به آن توجه کنید (مخصوصاً در پیامک‌های تبلیغاتی) این است که هرچه زودتر باید بروید سر اصل مطلب. نمونه‌هایی از قسمت میانی پیام تبلیغ قرعه کشی (مخصوصاً از طریق پیامک) در زیر خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

  • اگر می‌خوای تو هم … میلیون تومن راحت تو حساب جا خوش کنه، فقط کافیه عدد 1 رو به … ارسال کنی.
  • نه چک بزن نه چونه، فقط کافیه عدد 1 رو به همین شماره بفرستی، خودمون جایزه رو برات میاریم خونه.
  • فقط با 2 حرکت، برنده … میلیون تومن پول نقد شو، اول بزن رو 1 بعدش بزن رو ارسال، به همین راحتی برنده میشی.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

قسمت پایانی پیام

زمانی که مخاطبان شما به انتهای پیام تبلیغ قرعه کشی رسیده باشند، یعنی شما 90 درصد راه را طی کرده‌اید، فقط کافی است تیر آخر را برای جذب اعتماد مخاطب شلیک کنید. در این قسمت باید اطلاعات تماس، لینک وب‌سایت و یا لینک صفحه‌ی مجازی خود را قرار دهید. برای قرار دادن شماره تماس، شدیداً توصیه می‌کنیم که از شماره تلفن ثابت استفاده کنید؛ زیرا مخاطبان به شمار‌ه تلفن‌های ثابت نسبت به شماره تلفن‌های همراه اعتماد بیشتری دارند. در ادامه نمونه‌هایی از قسمت پایانی یک پیام تبلیغ قرعه کشی را می‌بینید:

  • برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ما رجوع کنید. (لینک وب‌سایت)
  • شماره تماس ما …
  • اگر می‌خواهی بیشتر بدونی برو به لینک زیر …
  • کافیه خودت ببینی (لینک وب‌سایت یا شبکه اجتماعی)
  • یه سر به ما بزنی، جایزه رو مال خودت کردی (لینک وب‌سایت یا شبکه اجتماعی)
  • آدرس ما …
  • توضیحات بیشتر توی لینک …
  • اگر باور نمی‌کنی خودت ببین (لینک وب‌سایت یا شبکه اجتماعی)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

 سخن پایانی

مهم‌ترین نکته برای جذب مخاطب در هر زمینه‌ای، مخصوصاً پیام تبلیغ قرعه کشی، جلب اعتماد مخاطب است؛ نوشتن کلماتی که بار صمیمانه‌ای دارند و همچنین انتخاب لحن دوستانه، به شما برای جلب اعتماد مخاطب کمک خواهد کرد. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که خلاقیت و نوآوری در پیام‌های تبلیغاتی یک عنصر مهم و بنیادین است و همیشه آن دسته از پیام‌های تبلیغاتی گیرا و جذاب هستند که مشابهی نداشته‌اند و مخاطب اولین بار است که با آن لحن و نوشتار مواجه شده است؛ برای همین کنجکاو می‌شود تا ادامه‌ی پیام را بخواند و جذب پیام تبلیغاتی شما می‌شود.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید متنی جذاب و گیرا برای تبلیغ قرعه کشی خود آماده کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «متن تبلیغ قرعه کشی» دارید، یا ترفندهای دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک متن تبلیغ قرعه کشی بنویسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 20 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها