همه‌ی ما از اهمیتِ اینترنت و تأثیر آن بر بخش‌های مختلف زندگی آگاهیم؛ اما هنوز هم می‌توان دید، در مواردی اهمیت کاربرد این تکنولوژی نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که استفاده از اینترنت، سبب بهبود وضعیت زندگی، سهولت در انجام کارها و رونق بسیاری از کسب‌وکارها شده است. اگر صاحب – یا مدیر – یک کافه هستید، توجه به این مسئله خصوصاً در مورد بیزینس شما مهم‌تر است؛ چراکه بیشتر با قشر جوان سر و کار دارید که معمولاً برای هر کاری از امکانات فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کنند.

 در این راستا اگر به‌عنوان مدیر یا صاحب یک کافه، تاکنون به فکر استفاده از اینترنت و تبلیغات آنلاین نیفتاده‌اید؛ می‌خواهیم در این مقاله شما را با اصول و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای کافه ها و استفاده از شیوه‌های بازاریابی آنلاین آشنا کنیم. امیدواریم خواندن این مطلب، باعث موفقیت بیشتر شما در کار و افزایش میزان فروشتان شود. در ادامه با ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، همراه باشید تا دلایل ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های مختلف بازاریابی آنلاین برای کافه ها را باهم بررسی کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای کافه ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

معمولاً در مورد کسب‌وکارهای کوچک، بحث کنترل هزینه‌ها، اهمیت زیادی دارد. در یک بیزینس محلی سعی بر آن است که از اتلاف بودجه، برای تبلیغاتِ خارج از محله جلوگیری شود. در مورد تبلیغات سنتی شاید این رویکرد درست باشد؛ اما با گسترش شیوه‌های تبلیغات آنلاین هزینه‌ی تبلیغات و بازاریابی بسیار کم شده و از طرفی مشتری‌های کافه – برخلاف گذشته – به دنبال نزدیک‌ترین جا برای ساعتی نشستن – و گذراندن وقت به هر شکلی – نیستند. این روزها معیارهای انتخاب یک کافه به‌عنوان «محلی برای بازیابی آرامش» و «رفع استرس ناشی از شلوغی‌های روزمره» بسیار سخت‌گیرانه است. پس مطمئن باشید استفاده از تبلیغاتِ گسترده در فضای مجازی و اینترنت می‌تواند مشتری‌های غیر محلی را هم جذب کند. در واقع بهتر است تبلیغات سنتی را به سطح محلی محدود کنید و تبلیغات آنلاین – با هزینه‌ی پایین – را برای جلب نظر مخاطبان غیر محلی و تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی به کار ببرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صاحبان کافه ها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که در مقدمه‌ی این مقاله ذکر شد؛ در یک کافه مشتریانِ ثابت اکثراً افراد جوان هستند که برای همه‌ی کارها – از خرید و آموزش گرفته تا انتخاب جایی برای خوردن قهوه و معاشرتی دوستانه – به اینترنت مراجعه می‌کنند. پس شیوه‌های تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) – که کاملاً بر پایه‌ی تکنولوژی و مرتبط به اینترنت هستند – بدون شک بهتر توسط مخاطبانِ هدفِ شما دیده خواهد شد. از طرفی با توجه به استراتژی‌های متنوع بازاریابی دیجیتال، می‌توانید روی دیده شدن در میان گروه‌های مختلف، حساب باز کنید.

شایان ذکر است رقابت با افراد باسابقه در این کار، سخت است. خصوصاً اگر بخواهید با استفاده از شیوه‌های سنتی بازاریابی از آن‌ها سبقت بگیرید. برای این‌که در این زمینه موفقیت کسب کنید بهتر است؛ به‌عنوان یک بیزینس نوپا از شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی نوین استفاده کنید تا در رقابت شانس بیشتری داشته باشید.

استفاده از امکانات اینترنت و دیجیتال مارکتینگ برای کافه‌ها
استفاده از امکانات اینترنت و دیجیتال مارکتینگ برای کافه‌ها
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای اداره یک کافه

به‌عنوان مقدمات شروع کار دیجیتال مارکتینگ برای یک کافه شما نیاز دارید یک سری اقدامات اولیه انجام دهید تا بستر لازم برای موفقیت در بازاریابی آنلاین برایتان فراهم باشد. در ادامه شش قدم– به‌عنوان پیشنیازهای شروع دیجیتال مارکتینگ برای کافه ها – را برای شما توضیح می‌دهیم. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناخت مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین یک برنامه استراتژیک بر اساس انتظارات خود
  6. طراحی تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کافه‌ی خود

در ادامه هر یک از پیش‌نیازهای فوق را تشریح می‌کنیم تا به درک عمیق‌تری از قضیه برسید.

هویت برند خود را تعریف کنید.

کافه‌ها هم مانند هر کسب‌وکار یا فروشگاهی اسم و نماد خاص خود را دارند و این اسم در تابلوها، طراحی داخلی و حتی روی فنجان قهوه خود را نشان می‌دهد. این نام و نشان زیرمجموعه‌ی مفهومی بزرگ‌تر است که تحت عنوان برند شناخته می‌شود. البته برند (Brand) چیزی فراتر از یک لوگو و یک اسم تجاری است و برای مشتری‌های یک کافه اعتبار شما، کیفیت کارتان و احساساتی که در ذهن ایجاد می‌کند را در برمی‌گیرد. در این راستا، شما برای فعالیت مؤثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به تعریف یک برند و اعتبار بخشیدن به آن نیاز دارید. با این کار تمام فعالیت‌های شما در اینترنت و فضای مجازی در جهت شناساندن برند کسب‌وکارتان به کاربران یا مشتریان بالقوه‌تان خواهد بود.

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

گام بعدی پس از تعریف برند، این است که مشخص کنید با استفاده از استراتژی بازاریابی خود می‌خواهید چه افرادی جذب کافه‌ی شما شوند؟ صرفِ هزینه تبلیغات در مورد چه کسانی احتمال موفقیت دارد؟ و استفاده از چه روش‌هایی می‌تواند مشتریان بالقوه را به کافه شما بکشاند؟

اگرچه برخی از کافه‌ها یک تِم عمومی و معمولی طراحی می‌کنند و از همه‌ی گروهای سنی و شغلی مشتری دارند؛ اما کافه‌هایی هم هستند که یک مسیر ویژه را برای خود در نظر گرفته‌اند. مثلاً کافه موسیقی، کافه فیلم، کافه نقاشی و…. در این راستا، بهتر است دقت کنید چه کسانی بیشتر جذب فضا و امکانات محل کسب‌وکار شما می‌شوند و از این طریق تبلیغات خود را هدفمندتر انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

کافه‌های با موضوع خاص، مخاطبان خاص خود را دارند
کافه‌های با موضوع خاص، مخاطبان خاص خود را دارند

مثلاً برای تبلیغ کافه کتاب باید به سراغ پیج‌ها و وب‌سایت‌هایی بروید که به زمینه کاری شما نزدیک هستند (نظیر پیج کتاب‌فروشی‌ها، نقد کتاب، کتاب‌خوانی و…) و کاربرانشان ممکن است با طراحی و فضای کافه شما ارتباط برقرار می‌کنند.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

لازمه‌ی کسب موفقیت در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای کافه ها آشنایی با قواعد، اصول و تکنیک‌های به‌کاررفته در بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی است. پیش از آن‌که بخواهید به‌عنوان دیجیتال مارکتر کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید و مشتری‌ها را جذب نمایید، باید آموزش ببینید یا از افراد و گروه‌های آموزش‌دیده بهره ببرید. شایان ذکر است همان‌قدر که یک تبلیغ خوب در فضای مجازی بازدید زیادی دارد، یک تبلیغ منفی و اشتباه هم می‌تواند مشکلات زیادی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند پس توصیه می‌کنیم که با داشتن، دیدِ باز و دانش کافی وارد این عرصه شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • دوره ویدئویی آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

این‌که دیگران چگونه به موفقیت رسیده‌اند یا شکست‌خورده‌اند می‌تواند در انتخاب روش کار به شما کمک کند. به‌ویژه که تعداد رقبا در کار شما بسیار زیاد است و ممکن است در یک منطقه با چند کافه پرمشتری و باسابقه روبه‌رو باشید. این موضوع خصوصاً زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما در آغاز راهید! در این نقطه می‌توانید اقدامات رقیبان خود را – در زمینه‌ی بازاریابی آنلاین – برسی کرده و روشی موفق برای خودتان طراحی و تدوین نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

ورود شما به عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ، شروع یک مسیر تازه است. برای قدم گذاشتن در هر مسیر ناشناخته‌ای، نیاز به نقشه‌ی راه یا همراه داشتن راهنما دارید. با شناخت کافی از امکانات و توانایی‌هایتان می‌توانید مجموعه‌ای از اهداف تعیین کنید و برای در راه رسیدن به هر هدف، انتظار نتیجه‌ی موردنظرتان را داشته باشید. درصورتی‌که برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده و مشخص تهیه کنید قطعاً هر حرکت شما در جهت پیشرفت این برنامه است. در این راستا، پیشنهاد می‌شود که اگر به‌تنهایی قادر به برنامه‌ریزی و تدوین نقشه‌ی راه نیستید؛ از راهنمایی مدیران متخصص و برنامه‌ریزان حرفه‌ای بهره بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در جهت بهبود اداره‌ی کافه تان طراحی کنید.

همان‌طور که در مرحله قبل، در مورد ضرورتِ برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و انتظارات گفتیم؛ تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیز بسیار مهم است. در واقع، بعد از تعیین یک هدف باید راه و روش رسیدن به آن را هم مشخص کنید. یعنی بعد از سنجیدن امکانات و تعیین اهداف، استراتژی مناسب برای رسیدن به هر هدف را روی کاغذ بیاورید و مشخص کنید چه اقداماتی برای رسیدن به آن ضروری است.

شایان ذکر است بازاریابی آنلاین – به دلیل گستردگی زیاد امکانات – شیوه‌های زیادی برای استفاده در اختیارتان قرار می‌دهد؛ هرچند همین گستردگی تا حدودی کار را برای شما سخت می‌کند. در این راستا، شما نیاز دارید با تمام روش‌های مؤثر و شیوه‌های اجرای هرکدام آشنا شوید؛ اما جای نگرانی نیست! در ادامه با معرفی روش‌های متنوع دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کافه ها، به شما در طراحی یک استراتژی مناسب برای بازاریابی آنلاین، کمک می‌کنیم.

آشنایی با تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای کافه ها

در این بخش برای آشنایی شما با تکنیک های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای کافه ها، برخی از روش‌های مهم و کاربردی بازاریابی آنلاین را معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است که شما با استفاده‌ی صحیح و اصولی از هر تکنیک و داشتن صبر و تلاش مستمر، قطعاً نتیجه خواهید گرفت و پیاده کردن این تکنیک‌ها، منجر به افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش میزان فروش شما خواهد شد. در ادامه لیستی از این روش‌ها را برای شما فراهم کرده‌ایم:

  1. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  2. راه‌اندازی یک وب‌سایت و بازاریابی محتوایی در آن
  3. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  4. اینفلوئنسر مارکتینگ
  5. راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  6. ویدئو مارکتینگ
  7. استفاده از تبلیغات پولی گوگل (Google Ads)
  8. استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC)
  9. تبلیغات ایمیلی
  10. تبلیغات پیامکی
10 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری به کافه ها
10 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری به کافه ها

در شبکه های اجتماعی برای بیزینس خود اکانت تجاری بسازید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نظیر «اینستاگرام» و «توییتر» یکی از تکنیک های مهم دیجیتال مارکتینگ برای کافه ها است. همواره بین مشتریان ثابت کافه‌ها و فضای مجازی رابطه‌ی خوبی وجود داشته است؛ پس می‌توانید یک حساب کاربری با نام برند تجاری‌تان در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و دنبال کنندگان خودتان را داشته باشید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، عامل رونق کسب‌وکار کافه‌ها
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، عامل رونق کسب‌وکار کافه‌ها

در این راستا حتماً لازم نیست مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید فقط در مورد کسب‌وکارتان باشد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم اگر فضای محل کار شما به یک گرایش فکری یا هنری خاص میل دارد – کافه موسیقی، کافه سینما، کافه بازی و… – با ارائه مطالب و پست‌های جالب در این زمینه‌ها می‌توانید مخاطب جذب کنید و در کنار آن با تبلیغات مستقیم کارتان آن‌ها را از «دنبال‌کنندگان مجازی» به «مشتریان واقعی و ثابت» تبدیل کنید. پس به‌هیچ‌عنوان تأثیر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای بهبود وضع کسب‌وکارتان را دست‌کم نگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی و ‌سایت برای کافه و تولید محتوا

داشتن وب‌سایت رسمی برای کسب‌وکار یک اقدام اساسی و مهم است. با این کار شما بستری مناسب برای ارائه محتوای اینترنتی تحت عنوان برند خودتان خواهید داشت. کم نیستند آن دسته از افرادی که برای یافتن محلی مناسب جهت خوردن قهوه، مطالعه، قرار ملاقات و… از اینترنت استفاده می‌کنند و داشتن یک سایت برای جلب نظر این دسته از مخاطبان حیاتی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

شایان ذکر است تولید محتوای مناسب و جذاب در وب‌سایت، بسیار مهم است چراکه تولید محتوای مناسب علاوه بر افزایش تعداد مشتریانتان، باعث بیشتر دیده شدن شما می‌شود و برند تجاری شما از این طریق بیشتر شناخته خواهد شد و شانس موفقیت شما به‌صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

بعد از طراحی سایت، هدف شما این است که هر محتوایی که در آن قرار می‌دهید، بیشتر دیده شود. وقتی کاربر کلیدواژه یا جمله‌ای مرتبط با محتوایِ سایتِ شما را سرچ می‌کند؛ مطلب شما باید – در میان نتایج سرچ گوگل – بالاتر از رقبا نمایش داده شود. زیرا سایت‌های بالاتر بیشتر کلیک می‌خورند و امکان بهتری برای فروش کالا و خدمات یا تبلیغ یک محصول دارند.

به مجموعه اقدامات و روش‌هایی که باعث بهتر دیده شدن وب‌سایت در اینترنت می‌گردد، «سئوی سایت» گفته می‌شود. شایان ذکر است موتور جست‌وجوی گوگل که توسط اکثر کاربران ایرانی استفاده می‌شود؛ توسط ربات‌هایی، تمام مطالب موجود در وب را می‌خواند و ازآنجاکه گوگل یک شرکت بزرگ و ارائه‌دهنده‌ی خدمات است می‌خواهد بهترین تجربه را برای مخاطبانش ایجاد کند. پس در این میان، به سایت‌هایی که اصطلاحاً تجربه کاربری (User Experience) بهتری برای مخاطب ایجاد کنند؛ امتیاز بیشتری می‌دهد و آن‌ها را در میان نتایج سرچ، بالاتر از دیگر سایت‌ها قرار می‌دهد.

اقدامات انجام‌شده برای سئو سایت، در 2 دسته‌ی اقدامات آف پیج (off page) و آن پیج (on page) طبقه‌بندی می‌شوند؛ در توضیح این دو مورد می‌توان گفت:

سئو آن پیج: آن دسته از اقداماتی که در فضای وب‌سایت شما انجام می‌گیرد و امتیاز شما در الگوریتم‌های موتور جست‌وجو بالا می‌برد، مانند:

  • تولید محتوای سئو شده
  • لینک دهی داخلی
  • افزایش سرعت سایت
  • انتخاب درست عنوان و دیسکریپشن
  • و…

سئو آف پیج: اقداماتی که بیرون از سایت شما انجام می‌گیرد اما تأثیرِ مستقیم بر بهینه‌سازی وب‌سایت شما دارد. مانند:

  • گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر
  • فعالیت موازی در شبکه‌های اجتماعی
  • فعالیت در فروم‌های مرتبط
  • انتشار ریپورتاژ تبلیغاتی
  • و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا

در دیجیتال مارکتینگ برای کافه‌ها، شما با انجام هرکدام از این اقدامات آف پیج و آن پیج می‌توانید وب‌سایت خود را در معرض دید کسانی بگذارید که نیاز به خدمات شما دارند. در واقع، شما با این کار بازدهی تبلیغات آنلاین خود را افزایش می‌دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

ایفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از تکنیک های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کافه ها است. در این شیوه شما با استفاده از افراد پرطرفدار در فضای مجازی می‌توانید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید. در این راستا و در مورد کافه‌ها پیشنهاد می‌شود که به دنبال استفاده از ایفلوئنسرهای محلیِ شناخته‌شده یا فود بلاگرها باشید. شایان ذکر است که اگر امکان دعوت از هنرمندان مرتبط با فضای کافه خودتان – در زمینه‌های موسیقی، بازیگری، ادبیات و…– دارید؛ انجام این کار نیز می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی – خصوصاً در سوشال مدیا – بر تبلیغ کسب‌وکارتان بگذارد.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

گوگل مپ (Google Map) یا سرویس مکان‌یاب گوگل این امکان را فراهم آورده تا کسب‌وکارها اطلاعات مکانیِ خود را در گوگل ثبت کنند. با جست‌وجوی کاربران در مرورگر گوگل یا استفاده از نسخه موبایلی این سرویس، اطلاعات به کاربران نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن، شما می‌توانید علاوه بر ثبت آدرس، اطلاعات دیگری مانند: ساعت کاری، امکانات جانبی و عکس‌هایی از کافه خود را به اشتراک بگذارید. شایان ذکر است که این تکنیکِ دیجیتال مارکتینگ برای کافه‌ها می‌تواند مخاطبان محلی را به بیزینس شما جذب کند.

استفاده از ویدئو مارکتینگ

از تأثیر ویدئو بر دید مخاطبان غافل نشوید؛ زیرا ویدئو مارکتینگ هم در شبکه‌های اجتماعی و هم در تولید محتوای اینترنتی می‌تواند نظر مخاطبان را جلب کند. سعی کنید از محیط کارتان ویدئوهای جذاب تهیه کنید یا اگر در محیط کافه‌ی شما فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی‌های گروهی مانند: مافیا، اجرای موسیقی زنده، جلسات نقد فیلم و کتاب و… – برگزار می‌شود آن‌ها را مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از تهیه‌کنندگان ویدئوهای تبلیغاتی برای جذابیت بیشتر کارتان بهره ببرید.

استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads)

این تکنیک بازاریابی که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود می‌تواند وب‌سایت شما را بدون توجه به امتیازات و قدمت آن، در میانِ نتایج اول سرچ گوگل نمایش دهد؛ این در حالی است که رسیدن به رتبه‌های اول نتایجِ جست‌وجو از طریق سئو، یک فرآیند زمان‌بَر و پر زحمت است اما در این روش شما با پرداخت هزینه به شرکت‌های تبلیغاتی یا با ثبت‌نام مستقیم در سرویس گوگل ادز – با زحمت کمتر و در مدت‌زمان اندکی – میزان بازدید وب‌سایتتان را افزایش می‌دهید.

لازم به ذکر است این شیوه، در واقع یکی از روش‌های تبلیغ کلیکی است که در ادامه شما را بیشتر با نحوه کار آن آشنا می‌کنیم. در نظر داشته باشید سرویس گوگل ادز جایگاه بهتر را – بین سایت‌های رقیب – در اختیار سایتی قرار می‌دهد که هزینه‌ی بیشتری پرداخت کند؛ پس بهتر است قبل از استفاده از این روش میزان سود ناشی از تبلیغات را به کمک یک سئو کار ماهر – با محاسبه نرخ تبدیل و سود حاصل از افزایش فروش – تخمین بزنید.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی از روش‌های افزایش بازدید وب‌سایت این است که بنر یا نوشته‌ی تبلیغاتی خود را در سایت‌های پربازدید قرار دهید و به‌واسطه‌ی ترافیک آن سایت‌ها کلیک دریافت کنید. در روش پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) مخاطبانِ تبلیغات به سایتی که سفارش تبلیغ داده است هدایت می‌شوند و شما به‌عنوان مدیر آن وب‌سایت به ازای هر کلیک بر روی لینک مبلغی پرداخت می‌کنید.

مزایای استفاده از این تکنیک بازاریابی عبارت‌اند از:

  • هزینه در این روش بر اساس بازخورد تبلیغاتتان خواهد بود.
  • سرویس‌های ارائه‌دهنده تبلیغات امکانات زیادی برای مدیریت کار در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • با بررسی آمار در این شیوه، نظر مخاطب در مورد بخش‌های مختلف کارتان را متوجه می‌شوید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

در زمینه‌ی تبلیغات کلیکی هوشمند می‌توان با اعمال الگوریتم‌هایی تعیین کنید که بنر تبلیغاتی شما تحت چه شرایطی – از نظر زمانی، مکانی و مخاطبان هدف – نمایش داده شود. با این کار نرخ تبدیل (Conversion Rate) سایت افزایش می‌یابد و بازده تبلیغات شما بالاتر می‌رود. شایان ذکر است که در این زمینه استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی هوشمند می‌تواند فایده زیادی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای کافه شما داشته باشد.

از مزایای تبلیغاتی کلیکی هوشمند این است که برای هر ریالی که صرف تبلیغات می‌کنید می‌توانید مطمئن شوید که کاربران بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با کسب و کارتان آشنا شده‌اند. برای انجام تبلیغات کلیکی هوشمند باید با یک آژانس تبلیغاتی که می‌دانید این نوع خدمات را ارائه می‌دهد تماس بگیرید و سؤالات خود راجع به هزینه‌ها همچنین سایت‌هایی که قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند، بپرسید و در صورت موافقت برای بازه زمانی که توافق کرده‌اید همکاری کنید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی ایمیلی

اگر از طریق وب‌سایت یا اکانت‌های کسب‌وکارتان در فضای مجازی، آدرس ایمیل مخاطبان خود را به دست بیاورید می‌توانید با ارسال ایمیل برای کسب‌وکار خود بازاریابی کنید و با استفاده از این شیوه‌ی رایگان مشتریان خود را افزایش دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پیامکی

ارسال پیامک به‌عنوان روشی کارآمد و ارزان در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد. پیامک معمولاً نسبت به ایمیل بیشتر دیده می‌شود و تأثیر بالایی در جلب مخاطبان دارد. شما می‌توانید با ارسال شرایط خاص کافه و رویدادهای ویژه – مانند دورهمی، نمایش، دوره نقد کتاب یا اجرای موسیقی زنده – توجه دریافت‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی را جلب کنید و از این طریق کسب‌وکارتان را رونق دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، پیشنهاد می‌شود به مقاله‌ی «نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + راهنمای جامع طریقه نوشتن SMS تبلیغاتی» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی در مورد دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کافه ها

ما در این مقاله شما را با اصول دیجیتال مارکتینگ برای کافه‌ها آشنا کردیم و دیدیم که استفاده از تبلیغات آنلاین برای افزایش فروشِ کافه‌ها تا چه حد ضروری است! همان‌طور که گفته شد، شاید مسئله اصلی که شما را از انجام تبلیغات گسترده بازمی‌دارد، بحث هزینه است که در روش‌های آنلاین معمولاً با روش‌های رایگان یا کم‌هزینه می‌توانید کار خود را شروع کنید و در ادامه با افزایش مشتریان خود دست شما برای هزینه کردن باز می‌شود. گذشته از بار مالی، بودجه‌ی تبلیغاتی به انتخاب کانال‌های مناسب برای بازاریابی بستگی دارد؛ در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید و فعالیت خود را به‌صورت منسجم و پیوسته در آن‌ها ادامه دهید.

همچنین فراموش نکنید که قطعاً جلب توجه مشتریان یک کافه نیاز به داشتن خلاقیت دارد؛ پس خلاق باشید و با ارائه‌ی ایده‌های نو، سلیقه‌های مختلف را جذب کنید. به‌عبارت بهتر، همان‌طور که در مورد طراحی شیک فضای کارتان حساسیت به خرج می‌دهید، محیط اکانت‌ها تجاری و وب‌سایتتان را باسلیقه و چشمگیر طراحی کنید. قطعاً با انجام شیوه‌های مناسب بازاریابی دیجیتال و کمی صبر به نتیجه‌ی موردنظرتان خواهید رسید.

در پایان امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش کافه ها» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که میزان فروشِ کافه‌ی خود را از طریق تبلیغات در فضای مجازی افزایش دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.