اگر در صنعت طلا و جواهرات فعالیت دارید؛ حتماً می‌دانید که مسیر تبدیل یک مخاطب به خریدار، از طریق «ویترینی جذاب و چشمگیر» است. طبیعتاً قرار دادن تمام محصولات قابل فروش در ویترین، هم نیاز به سرمایه زیادی دارد و هم خطرات خاص خود را – ازنظر امنیتی – به دنبال خواهد داشت؛ این در حالی است که شیوه‌های نوین تبلیغات به شما این امکان را می‌دهد که لوکس‌ترین و گران‌ترین محصولات خود را در معرض دید مخاطبان زیادی قرار دهید و توان رقابت با دیگر فعالان این حوزه را داشته باشید.

 شایان ذکر است دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان جدا از مزایایی که دارد، یک انتخاب نیست؛ بلکه در دنیای امروز یک استراتژی ضروری است!! در این مقاله که توسط مجله اینترنتی کاپریلا آماده شده است؛ قصد داریم شما را با تکنیک ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در صنعت تولید زیورآلات و جواهرات آشنا کنیم. لطفاً تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای طلاسازان و جواهر فروشان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

این روزها، تبلیغات آنلاین برتری خود را بر تبلیغات سنتی نشان داده است و شیوه‌های قدیمیِ تبلیغ و بازاریابی محصول، دیگر نیازهای مانند «تنوع‌طلبی» و «دقت نظر» مشتریان در خرید را برطرف نمی‌کنند. لذا شما باید تعداد زیادی گزینه برای خرید و اطلاعات متعددی درباره کیفیت، نحوه تولید و قیمت کالاها را به مخاطبان هدف معرفی کنید، تا بتوانید سهمی از بازار را به خود اختصاص دهید. از این رو، تبلیغات آنلاین خصوصاً برای طلاسازان و جواهر فروشان اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چراکه از یک طرف، بازار هرروز از ایده‌های خلاقانه و نوین پر می‌شود، از طرف دیگر، امکان ارسال نمونه و بازاریابی سنتی در نقاط مختلف وجود ندارد؛ پس استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای ارائه تولیدات شما ضروری است.

نمایش محصولات متنوع از طریق تبلیغات آنلاین
نمایش محصولات متنوع از طریق تبلیغات آنلاین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا طلاسازان و جواهر فروشان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان یک ضرورت است. استراتژی‌های بازاریابی آنلاین، در واقع پاسخی به تغییر در شیوه‌های انتخاب و خرید مردم است. هرچند هنوز هم لذت گشتن در بازار طلا و انتخاب محصول از پشت ویترین وجود دارد؛ اما شما نیاز دارید مخاطبان زیادی را که از طریق کانال‌های مجازی اقدام به خرید می‌کنند در نظر بگیرید. در همین راستا، یادگیری شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین برای فروش طلا و جواهر اهمیت پیدا می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان

شروع فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال و موفق شدن در آن، نیاز به فراهم کردن شرایطی دارد. برای راحتی کار شما، در شش قدم، اقداماتی که باید پیش از شروع تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهید را بیان می‌کنیم. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناخت مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین یک برنامه استراتژیک بر اساس انتظارات خود
  6. طراحی تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش طلا و جواهرآلات

در ادامه هر یک از پیش‌نیازهای فوق را تشریح می‌کنیم تا به درک عمیق‌تری از قضیه برسید.

هویت برند خود را تعریف کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشنده یا تولیدکننده‌ی جواهرات، داشتن برند معتبر و خوش‌نام است. این ویژگی، خریداران را از کیفیت محصول شما مطمئن می‌کند و از طرفی، به‌عنوان یکی از فاکتورهای تعیین قیمت در این صنعت به شمار می‌آید. از این رو، شما نیاز دارید پیش از هر اقدامی، نام و نشان تجاری (برند) خود را انتخاب کنید؛ و تولیدات خود را زیرِ پرچمِ این برند معرفی کنید و به فروش برسانید. با این کار، محصولاتی که تولید می‌کنید به‌تدریج جای خود را در بازارهای دیجیتال پیدا می‌کنند. در این راستا، توصیه می‌شود که سعی کنید در تمام کانال‌های آنلاین این برند را گسترش دهید و به مخاطبان خود بفهمانید که در مقابل فروش محصولات خود در اینترنت و فضای مجازی مسئولیت‌پذیر هستید. به این طریق، لوگوی تجاری شما پیش از آنکه یک نشان برای محصولاتتان باشد، نماینده‌ی اعتبار شما در بازار خواهد بود.

هویت برند با صرف زمان و کسب اعتبار شکل می‌گیرد
هویت برند با صرف زمان و کسب اعتبار شکل می‌گیرد
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

قدم بعدی پس از تعریف هویت برند و پیش از شروع فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ در صنعت طلاسازی و جواهر فروشی، این است که مخاطبانِ محصولات خود را بشناسید. بررسی کنید که مشتریان بالقوه‌ی شما، معمولاً از چه طریقی به دنبال خرید طلا و جواهر هستند؟ و اینکه چه فاکتورهایی را برای خرید از شما در نظر دارند؟

در این خصوص، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که معمولاً خریداران اصلی طلا و جواهرات در ایران، «خانم‌ها» هستند که از این محصولات به‌عنوان وسایل زینتی استفاده می‌کنند. اما شما باید سایر مخاطبان خود را هم بشناسید. مثلاً باید بدانید؛ خریداران «آقا» دنبال چه تولیداتی هستند. افرادی که باهدف سرمایه‌گذاری خرید می‌کنند، چه محصولاتی را بیشتر می‌پسندند؟ یا مثلاً در فرهنگ‌های مختلف ایرانی چه نوع از طلا و جواهرات بیشتر کاربرد دارد؟ با در نظر گرفتن تمام این موارد، می‌توانید تبلیغات خود را برای جلب نظر عده‌ی بیشتری از مخاطبان طراحی کنید و به‌این‌ترتیب نرخ تبدیل بیشتری در تبلیغات آنلاین داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

استفاده از ابزارهای نوین در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ، نیاز به شناخت الفبا، اصول و شیوه‌های مختلف در روش‌های بازاریابی اینترنتی دارد. از این رو، شما باید در جهت یادگیری تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان تلاش کنید؛ و این روش‌ها را به‌صورت اصولی یاد بگیرید. فراموش نکنید که ورود به عرصه‌ی تبلیغات دیجیتال، بدونِ تسلط بر زبان دنیای بازاریابی آنلاین، حتی می‌تواند نتیجه‌ی منفی داشته باشد و برند شما را بی‌اعتبار کند. پس بهتر است با کسب دانش و آموزش اصولی – و شرکت در دوره‌های مرتبط – در این زمینه آگاهی بیشتری کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • دوره ویدئویی آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

از اصول مهم دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس‌های مختلف، «ارزیابی عملکرد رقیبان تجاری» است. این شیوه، اطلاعات خوبی در مورد سمت‌وسوی بازار، نیاز مصرف‌کننده و شیوه‌های جدید به شما می‌دهد. پس توصیه ما این است که سعی کنید از انجام کارهای خلاقانه غافل نشوید و از اشتباهات رقبای خود درس بگیرید. از بررسی نظرات کاربران در سایت‌هایی که بازار آنلاین را در دست دارند، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را پیدا کنید و این اطلاعات را در برنامه‌های خود اعمال کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

همیشه داشتن یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده می‌تواند به شما کمک کند. این کار، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و از طرفی می‌تواند شما را در مسیر پیشرفت نگه دارد. آنچه در برنامه‌ریزی اهمیت پیدا می‌کند «ارزیابی مداوم نتایج کار» و «مقایسه آن‌ها با انتظارات» است. اگر در هر مرحله احساس کردید از برنامه‌ریزی خود عقب هستید، زمان بیشتری اختصاص دهید و سرعت کار را بالا ببرید. شایان ذکر است در شروع کار، ممکن است به دلیل ماهیت بازاریابی آنلاین به نتایج دلخواه خود نرسید؛ اما صبر لازمه‌ی پیشرفت است و آنچه اهمیت دارد، تلاش برای باقی ماندن در مسیر برنامه‌ریزی‌شده و رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده است. در این زمینه می‌توانید با مشاوره با یک مدیر حوزه دیجیتال برای شاخه اینترنتیِ کسب‌وکار خود، این کار را به‌صورت تخصصی پیش ببرید.

برنامه‌ریزی یک ضرورت برای دیجیتال مارکتینگ
برنامه‌ریزی یک ضرورت برای دیجیتال مارکتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در زمینه فروش طلا و جواهر طراحی کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شامل تکنیک‌های مورد استفاده، گستردگی عملکرد و زمان‌بندی درست است. پیشنهاد می‌شود که این موارد را بر اساس برنامه‌ای که از پیش تعیین کرده‌اید، مخاطبان هدف و محصولاتی که ارائه می‌دهید تنظیم کنید.

در ادامه‌ی این مقاله، تکنیک‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان را بررسی می‌کنیم و هر روش را به‌تناسب بیزینس شما توضیح می‌دهیم. سعی کنید با کسب آگاهی‌های اولیه در مورد تکنیک‌های مختلف، آن‌ها را به‌صورت اصولی در کسب‌وکار خود به کار ببرید و از یک شبکه آنلاین گسترده و مؤثر برای بهبود فروش محصولاتتان استفاده کنید. مهم‌ترین این شیوه‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…

تکنیک های مؤثر بازاریابی اینترنتی برای طلاسازان و جواهر فروشان

اگر – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در زمینه فروش و تولید جواهرآلات – در مورد تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید. در ادامه، سعی می‌کنیم در مورد هرکدام از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین طلا و جواهرآلات مطالب مفیدی به شما ارائه دهیم. آنچه اهمیت دارد، استفاده از این روش‌ها به‌صورت شبکه‌ای پیوسته برای معرفی برند شما و تبدیل کاربران به مشتری است. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • سئو
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (گوگل ادز)
  • تبلیغات کلیکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد یک دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حسن سابقه در فضای آنلاین

در ادامه هر یک از تکنیک‌های فوق را تشریح می‌کنیم.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان

وب سایت تجاری متناسب یا کسب و کارتان راه اندازی کنید.

پایه‌ی اصلی دیجیتال مارکتینگ، فعالیت در سطح وب است. انجام این کار به طراحی یک وب‌سایت تجاری و تولید محتوای مناسب نیاز دارد. در این راستا، لازم است تا شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در حوزه جواهرفروشی و طلاسازی، اقدام به طراحی وب‌سایت برای معرفی و فروش محصولات خود کنید. شایان ذکر است برای طلاسازان و جواهر فروشان، کسب اعتبار کافی برای این وب‌سایت و امکان فروش آنلاین طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی زمان‌بر است. در ابتدای کار شما باید از طریق وب‌سایت، خریداران را به مغازه و نمایشگاه خود جذب کنید و به‌تدریج به دنبال افزایش خریداران آنلاین باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با طراحی سایت:

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه‌های مجازی آن‌قدر در زندگی روزمره ما اهمیت پیداکرده که مرجع اصلی بسیاری از تصمیمات ما شده است. تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، خرید خود را از طریق اکانت های تجاری انجام می‌دهند. بر این اساس، شما نیز باید سعی کنید تا فعالیت خود را از طریق ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی (مخصوصاً اینستاگرام) برای کسب‌وکارتان شروع نمایید. لطفاً توجه داشته باشید که محتوایی که در پیج اینستاگرامیِ خود قرار می‌دهید، باید جذاب باشد، جدیدترین کارهای شما را معرفی کند و اطلاعاتی که دنبال کنندگان شما می‌خواهند در اختیارشان بگذارد.

شایان ذکر است اصول تولید محتوا – که در ادامه‌ی مقاله برای سایت‌های اینترنتی بیان می‌کنیم – می‌تواند در مورد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم رعایت شود تا با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام – به‌عنوان اصلی‌ترین سوشال مدیای مورد استفاده در ایران – در زمینه‌ی جذب فالوورهای بیشتر موفق شوید.

در این راستا آنچه اهمیت دارد، تبدیل «دنبال کنندگان» به «مشتری» است اما با توجه به قیمت محصولات صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی، باید صبر و حوصله بیشتری در بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

آنچه این روزها در مورد دیجیتال مارکتینگ بسیار کاربردی است؛ بحث بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) است. در این زمینه، شما با رعایت یک سری اصول باعث می‌شوید که مطالب وب‌سایتتان در نتایج سرچ گوگل بالاتر از رقبا قرار گیرد. کاربران اینترنتی که به دنبال خرید طلا و جوهر هستند با جست‌وجوی کلیدواژه‌های مرتبط، معمولاً از اولین نتایج سرچ گوگل استفاده می‌کنند؛ پس شانس شما زمانی برای جذب مخاطبان هدف و فروشِ بیشتر، بالا می‌رود که در میان نتایج گوگل، بالاتر از دیگران باشید.

آنچه در زمینه‌ی SEO مورد توجه قرار می‌گیرد، بهینه‌سازی طراحی و سرعت وب‌سایت، بهینه‌سازی محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی است. اما در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند، شما باید در طراحی وب‌سایتتان، صفحه را برای این کاربران بهینه کنید؛ چراکه در مورد امتیازدهی گوگل برای رتبه‌بندی نتایج سرچ و از طرفی برای جلب نظر مخاطبان هدف بسیار ضروری است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط بابازاریابی محتوا:

شایان ذکر است که اقدامات انجام‌شده برای سئوی سایت، در 2 دسته‌ی اقدامات آن پیج (on page) و آف پیج (off page) طبقه‌بندی می‌شوند؛ در توضیح این دو مورد می‌توان گفت:

سئو آن پیج: آن دسته از اقداماتی که در فضای وب‌سایت شما انجام می‌گیرد و امتیاز شما در الگوریتم‌های موتور جست‌وجو بالا می‌برد، مانند:

  • تولید محتوای سئو شده
  • لینک دهی داخلی
  • افزایش سرعت سایت
  • انتخاب درست عنوان و دیسکریپشن
  • و…

سئو آف پیج: اقداماتی که بیرون از سایت شما انجام می‌گیرد اما تأثیرِ مستقیم بر بهینه‌سازی وب‌سایت شما دارد. مانند:

  • گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر
  • فعالیت موازی در شبکه‌های اجتماعی
  • فعالیت در فروم‌های مرتبط
  • انتشار ریپورتاژ تبلیغاتی
  • و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

حتی اگر در اینترنت تازه‌وارد باشید و در میان نتایج سرچ در صفحه اول قرار نگیرید؛ همیشه این امکان را دارید تا با ثبت آدرس محل کارتان (مغازه طلافروشی یا جواهرسازی) در نقشه گوگل دیده شوید. با این کار زمانی که در نزدیکی فروشگاهتان، کلیدواژه‌های مرتبط با بیزینس شما جستجو شود، به‌عنوان یک مکان نزدیک برای خرید نمایش داده می‌شوید.

شایان ذکر است قرار دادن اطلاعاتی مثل عکس مغازه، ساعت کاری و شماره‌های تماس می‌تواند به شما در زمینهٔ بازاریابی و جلب‌توجه مخاطبان، کمک شایانی نماید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

با طراحی وب‌سایت و رعایت اصول سئو، شما به‌تدریج در میان نتایج سرچ رتبه‌های بهتری کسب می‌کنید؛ اما یک راهِ میانبر برای قرار گرفتن در میان نتایج اول وجود دارد! و آن‌هم استفاده از «امکانات تبلیغات پولی گوگل» است. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) می‌تواند برای استفاده در شرایط فروش فوق‌العاده یا معرفی یک محصول جدید در بازار، به شما کمک کند. یکی از این راه‌های میانبر، استفاده از سرویس گوگل ادز (Google ADS) است. در این تکنیک، شما برای بیشتر دیده شدن در نتایج سرچ – با پرداخت هزینه – می‌توانید صفحاتی از وب‌سایت خود را در میان نتایج اول قرار دهید. البته اگر رقبای شما هم از گوگل ادز استفاده کنند، جایگاه شما بسته به مقدار هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، تعیین می‌شود.

شایان ذکر است این روش، برخلاف سئو سایت که نیاز به‌صرف زمان دارد؛ می‌تواند به‌سرعت نتیجه داشته باشد و بازدید از وب‌سایت شما را افزایش دهد. با افزایش بازدید نیز شانس تبدیل کاربران بیشتری به مشتری دارید و تبلیغات آنلاین شما مؤثرتر خواهد بود.

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی آنلاین، استفاده از تکنیکِ تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) است. در این تکنیک، شما برای نمایش کسب‌وکارتان در سایت‌های دیگر، هزینه پرداخت می‌کنید. از مزیت‌های این تکنیک، پرداخت بهینه‌ی هزینه‌ی بازاریابی و هدفمند کردن نمایش بنر برای تبلیغات شماست. در شیوه‌های هوشمندِ تبلیغات کلیکی، مخاطبان هدف با دقت بیشتری انتخاب می‌شوند و بنرهای شما در سایت‌هایی به نمایش درمی‌آیند که نرخ تبدیل کاربر به مشتری برایتان بیشتر باشد. در این زمینه سعی کنید با شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی کار کنید که در زمینه‌ی تبلیغات آنلاین، تجربه و توان بیشتری دارند تا هزینه‌ی شما در مسیر درست صرف شود.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

این روزها، استفاده از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها در خصوصِ تبلیغات آنلاین برای محصولاتِ صنعت طلا و جواهرات بسیار مؤثر است. برندهای مختلف با استفاده از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به بازاریابی محصولات خود می‌کنند. از این رو، هر روزه شاهد رونمایی از جواهرات برندهای مختلف در بازار آنلاین هستیم.

شایان ذکر است با استفاده از این تکنیک و با توجه به تأثیر زیاد آن، حتی برخی از بازیگران و ورزشکاران مشهور اقدام به تولید برند خود کرده‌اند. لذا شما هم می‌توانید از پتانسیل بالای این تکنیک برای افزایشِ فروشِ تولیدات خود استفاده کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین
اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

بازاریابی ویدئویی

هرچند در صنعت طلا و جواهرات، عکس برای تبلیغات کاربرد بیشتری دارد؛ اما تأثیر بالای یک ویدئوی جذاب می‌تواند ذهن هر بیننده‌ای را جلب کند! در این راستا، شما می‌توانید با تولید ویدئو از تنوع محصولات و شیوه‌های تولید یا ساخت محصولات ذی‌قیمت خود، کلیپ‌های تبلیغاتی را تولید کرده و مخاطبان را جذب نمایید. شایان ذکر است که وب‌سایت رسمی و اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند بستر مناسبی برای ویدئو مارکتینگ باشد.

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

ازجمله تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان، «ایمیل مارکتینگ» و «تبلیغات پیامکی» است. در این تکنیک‌ها، شما نیاز به داشتن اطلاعاتِ تماسِ مشتریانِ بالقوه دارید. هرچند خرید دیتابیس‌ها در بازار تبلیغات آنلاین رایج است اما این را در نظر داشته باشید که با این کار، شما درصد اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی و مسدود شدن شماره‌های تبلیغاتی توسط مخاطبان را افزایش می‌دهید. بهترین شیوه برای ایمیل مارکتینگ و تبلیغات پیامکی، گردآوری دیتابیسی از مشتریان، از طریق کاربران وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی است.

شایان ذکر است استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند بسیار مفید باشد. در واقع، شما این امکان را دارید که اطلاعات تماس با مشتریان را به‌وسیله‌ی این روش مدیریت کنید و تبلیغات خود را هدفمند و منظم انجام دهید.

داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف
داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف

شما می‌توانید با استفاده از ترفندهایی، اطلاعات تماس کاربران وب‌سایت یا فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود را بگیرید و آن‌ها را در یک دیتابیس ذخیره کنید. دلیلِ این کار این است که این افراد، هنوز مشتریان بالقوه هستند و تبدیل به خریدار شما نشده‌اند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ تکنیکی برای جذب مخاطبان هدف به‌منظور خرید از فروشگاهِ شما یا هدایت به وب‌سایت و افزایش شناخت مخاطب از کسب‌وکار شماست. در این زمینه، طراحی ایمیل‌های مناسب و معرفی درست محصولات می‌تواند در افزایش فروش شما کاربرد داشته باشد.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی برای معرفی محصولات
بازاریابی ایمیلی برای معرفی محصولات
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پیامکی

آنچه باعث برتری استفاده از «تبلیغات پیامکی» نسبت به «تبلیغات ایمیلی» می‌شود، «احتمال دیده شدنِ بیشترِ این نوع پیام‌ها» است. معمولاً دسترسی به پیامک و خواندن آن زمان زیادی از کاربر نمی‌گیرد و با توجه به ‌کاربردهای پیامک در مسائل مختلف، نادیده گرفتن آن کمتر پیش می‌آید. البته هنر شما در طراحی پیامک جذاب تأثیر زیادی دارد. شما باید کاری کنید که با خواندنِ چند کلمه‌ی اولِ پیامک تبلیغاتی‌تان، توجه مخاطب جلب شود و به فروشگاه یا وب‌سایت شما سر بزند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

در مورد قدم‌هایی که باید پیش از شروع فعالیت در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ بردارید، «تعریف برند» را به‌عنوان اولین قدم بیان کردیم. عملکرد شما و پاسخگویی به مشتری قبل و بعد از فروشِ محصول باعث می‌شود برند شما خوش‌نام باشد؛ و در فضای آنلاین اعتبار کسب کند. سعی کنید در ذهنِ مخاطبان کسب‌وکارتان، اطمینان به وجود بیاورید؛ تا زمان خرید فقط به فکر انتخاب گزینه دلخواهشان – نه ترس از اجناس بی‌کیفیت و خدمات ناقص – باشند. برای این منظور، می‌توانید از مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند، یک مصاحبه بگیرید و از میزان رضایتشان نسبت به محصولات شما بگویند. سپس می‌توانید این مصاحبه‌ها را به‌صورت ویدئو کلیپ، در هایلایت استوری اینستاگرام یا بخش رضایت مشتریان در وب‌سایت خود منتشر کنید.

سؤالات متداول در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای طلاسازان و جواهر فروشان

✅ کدام شیوه از تبلیغات برای طلاسازان و جواهر فروشان بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟

قطعاً نمی‌توان شیوه‌های سنتی تبلیغات را به‌طور کامل نادیده گرفت؛ اما شیوه‌های آنلاین با توجه به کاهش هزینه‌ها، گستردگی تبلیغات و… برای افزایش دیده شدن بیزینس شما نتیجه بهتری دارند.

✅ آیا دیجیتال مارکتینگ باعث افزایش فروش طلا و جواهرات می‌شود؟

بله. با تغییرات گسترده در بازار – افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای انتخاب و خرید محصولات – قطعاً استفاده از تبلیغات و بازاریابی آنلاین، در قالب تکنیک‌های مختلفِ دیجیتال مارکتینگ، در معرفی برند و فروش شما تغییرات مثبتی ایجاد می‌کند.

✅ برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال چه کارهایی لازم است؟

حوزه دیجیتال به دلیل گستردگی و قدمت کمی که دارد چندان شناخته‌شده نیست؛ بنابراین، اساسی‌ترین قدم در ورود به دنیای بازاریابی آنلاین، افزایش دانش و یادگیری است. همچنین می‌توانید از کارشناسان و دیجیتال مارکترها برای مدیریت شاخه آنلاین کسب‌وکارتان استفاده کنید.

✅ کدام تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای فروش جواهرات مؤثرتر است؟

در این مورد بهتر است مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و فرهنگ و سلیقه آن‌ها را در نظر بگیرید. در ایران، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ، برای محصولات صنعت طلا و جواهر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی

در دنیای امروز، آنچه یک کسب‌وکار را از رقبا متمایز می‌کند عملکرد قوی، اعتمادسازی و ارائه خدمات وسیع است؛ خصوصاً در صنعت طلا و جواهر که شما برای فروش کالاهای لوکس و گران تلاش می‌کنید. بازاریابی و فروش محصولاتِ این صنعت شباهت زیادی به استخراج طلا دارد! از این رو، شما باید از میان تعداد زیادی از مخاطبان، خریدارانِ واقعیِ خود را پیدا کنید. بنابراین، نباید هیچ راهی را برای معرفی محصولات خود از دست بدهید. قطعاً استفاده از اینترنت و فضای مجازی، به‌عنوان راهی برای بازاریابی – نه به‌عنوان یک انتخاب، بلکه – یک ضرورت است. در این راستا، شما باید تمام توان خود را برای بهتر دیده شدن توسط تعداد زیادی از مخاطبان انجام دهید و تنها در این صورت است که می‌توانید فروش محصولات خود را بالا ببرید.

در پایان امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای فروش طلا و جواهرآلات» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که میزان فروش کسب‌وکار خود در صنعت طلا و جواهرآلات را افزایش دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.