دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) شیوه‌ی نوین بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف دنیای امروز است و هزینه‌های بالای تبلیغات و کاهش تأثیر شیوه‌های سنتی بازاریابی، ضرورت استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغات و فروش را افزایش می‌دهد. از طرفی، کسب و کارِ فروش گل و گیاهان زینتی – با توجه به حساسیت این نوع محصولات به گذر زمان – نیاز به بازار قوی برای جذب مشتری و فروش دارد. در صورتی که شما هم به دنبال آشنایی با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها هستید، توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم شما را با شیوه‌های نوین بازاریابی آنلاین برای کسب و کار گل فروشی آشنا کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای گل فروشی ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

این روزها شیوه‌های سنتی تبلیغات، جوابگوی ذائقه مشتری نیست و ذهن مخاطبان، تنها با شیوه‌های خاص و جذاب جلب می‌گردد. تبلیغات آنلاین – در کنار تأثیرگذاری بالا – با کاهش هزینه‌ها به افزایش سود خالص کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. از طرفی، بازار فروشِ گل – به سبب خصوصیات محصولاتی که ارائه می‌دهید – طیف وسیعی از مشتریان را جذب می‌نماید. این میزان از گستردگی بازار هدف، تنها با استفاده از شیوه‌های نوین – و امکانات گسترده‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد – قابل پوشش خواهد بود؛ لذا تبلیغات آنلاین برای گل فروشی ها بهتر عمل می‌کند.

تبلیغات آنلاین یا سنتی برای گل فروشی ها؟
تبلیغات آنلاین یا سنتی برای گل فروشی ها؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا گل فروشی ها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شیوه‌های نوین تبلیغات از هر نظر، برای بهبود وضعیت کسب و کار شما مناسب‌تر است؛ لذا دیجیتال مارکتینگ – به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌های نوین بازاریابی و فروش – یک گزینه‌ای اجتناب‌ناپذیر برای موفقیت در بازار است. شایان ذکر است حساسیت بالای محصولات گیاهی به شرایط محیطی، امکان انبار کردن مقادیر زیاد گل و گیاه در مغازه گل فروشی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین، نیاز به استفاده از یک ویترین مجازی برای معرفی و فروش محصولاتتان بسیار زیاد خواهد بود. از این رو، شما می‌توانید با یادگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها، کسب و کارتان را رونق دهید و به سود بیشتری دست پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ – راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال از ۰ تا ۱۰۰» دعوت می‌کنیم. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها
دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

از آنجا که شروع هر کاری نیاز به فراهم کردن مقدمات اولیه دارد، سعی می‌کنیم در ادامه‌ی مقاله، به مراحلی بپردازیم که پیش از اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ – به صورت موفقیت آمیز – ضروری است. برای راحتی کارِ شما، در 6 قدم کارهایی را که باید پیش از شروع تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ انجام دهید بیان می‌کنیم. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.
  2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
  3. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
  4. اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
  5. برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
  6. استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای گل فروشی‌تان طراحی کنید.

در ادامه، برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان، مراحل فوق را تشریح می‌کنیم.

هویت برند خود را تعریف کنید.

بدون شک، استفاده از یک نام و نشان معتبر در هر کسب و کاری، زمینه را برای موفقیت و پیشرفت فراهم می‌نماید. در این راستا، ضروری است که کسب و کارِ خود را تحت عنوان یک نام و علامت تجاری خاص – در دنیای واقعی یا دیجیتال – پرزنت کنید. به منظورِ افزایشِ بازدهی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از یک برند و اعتبار بخشیدن به آن، «اولین قدم» است. از این رو، شما باید سعی کنید با ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان و بهترین وجهِ ممکن، برند خود را در میان مخاطبان معرفی کنید.

شایان ذکر است که تعریف «هویت برند» در بسیاری از اوقات، عامل اصلی بقای کسب و کارِ شما بوده و حتی در شرایط رکود بازار، باعث ثبات در فروش و میزان سودِ شما می‌گردد؛ به این طریق که مشتریانِ شما زمانیکه به خرید گل یا استفاده از خدماتِ گل‌آراییِ‌تان نیاز داشته باشند، نام و نشان تجاریِ شما را به عنوان یک گزینه مطمئن به خاطر می‌آورند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعریف هویت برند

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

مخاطبانِ هدفِ گل فروشی ها و خدماتِ گل آرایی، افراد و اقشار مختلفی هستند. هر کس ممکن است برای مناسبت‌های گوناگون و در مراسم‌های مختلف، نیاز به خرید گل پیدا کند. در واقع، شما باید با توجه به محصولاتی که به فروش می‌رسانید، یا خدمات گل آرایی (مراسمات، ماشین عروس، سبد گل و…) که ارائه می‌نمایید، مخاطبان هدف خود را مشخص نمایید. در این راستا، سعی کنید برای جذب هر دسته از این مشتریانِ بالقوه، روش‌های مناسبی را به کار ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه نمایید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

اگر در بازارِ فروشِ گل تجربه داشته باشید، حتماً روش‌هایی به منظور جلب نظر مشتریان سراغ دارید. شما در مواجهه با یک خریدار، ممکن است با تعریف از رنگ، بو و تازگی محصولاتِ خود، او را مجاب به خرید از خود کنید. در دنیای دیجیتال نیز شما نیاز دارید با زبان همین بازار، مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، گاهی تأثیر میزان فالوورهای شما در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات چندین بنر تبلیغاتی در سطح شهر، بیشتر باشد.

شایان ذکر است، آشنایی با شیوه‌های بازاریابی آنلاین، نیاز به صرف زمان و گذراندن دوره‌های مقدماتی تا حرفه‌ای در این زمینه دارد. شما می‌توانید در ابتدای راه این اقدامات را به کمک یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای انجام دهید. در این صورت حین پیشرفت کار، دانش شما نیز در این زمینه افزایش پیدا می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

بررسی اقدامات رقبا، گام بعدی در پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها است. در این مرحله، نیاز است با روش‌های کاربردی در تبلیغات آنلاین آشنا شوید و بدانید رقیبان شما در دنیای مجازی چگونه مخاطبان را به خود جذب می‌کنند؟ سعی کنید در این مرحله با دیدی بی‌طرفانه، اقدامات رقبا را بررسی کنید و در صورت نیاز، از ایده‌های خلاقانه‌ی آن‌ها در جلب نظر مخاطبانِ هدف، بهره بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

بدون شک، اگر در بازار گل و گیاهان زینتی فعالیت کرده باشید، از اهمیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اطلاع دارید. همان‌طور که پیش از این گفتیم، محصولاتِ ارائه‌شده در کسب و کارِ گل فروشی، نسبت به گذر زمان حساسیت دارند و مراحلی که برای کاشت و برداشتشان وجود دارد، باید به‌شدت دقیق باشند. در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها نیز شما نیاز به تدوین یک برنامه منظم و حساب‌شده دارید. در این راستا، سعی کنید برای مراحلِ پیشرفت کار و مناسبت‌های مختلف، برنامه‌ریزی جامعی داشته باشید؛ در این صورت با بررسی نتایجِ بازاریابی آنلاین، میزان موفقیت خود را می‌سنجید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اهداف و انتظارات خود را تعیین کنید
اهداف و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای گل فروشی تان طراحی کنید.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که شما تکنیک‌های مورد استفاده و زمان و هزینه‌ای که صرف هر روش می‌کنید را تعیین نمایید. در این بخش از کار، در واقع شما با استفاده از دانشی که در زمینهٔ بازاریابی آنلاین کسب کرده‌اید و برنامه‌ای که به عنوان نقشه‌ی راه تنظیم نموده‌اید، سازوکار اصلی مارکتینگ خود را مشخص می‌کنید.

در این راستا، جهت افزایش آگاهیِ شما تکنیک‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها را بررسی می‌کنیم و هر روش را به‌تناسب بیزینس شما توضیح می‌دهیم. شایان ذکر است که کسب آگاهی اولیه در مورد هر کدام از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند ادامه راه را برای شما – به‌عنوان یک کسب و کار گل فروشی –  راحت‌تر کند و آینده‌ی بیزینس شما را بهبود بخشد؛ مهم‌ترین این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

اگر در مورد تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید. در ادامه سعی می‌کنیم در مورد هرکدام از شیوه‌های بازاریابی آنلاین، مطالب مفیدی به شما ارائه دهیم. شایان ذکر است، در این زمینه سعی کنید با تمام روش‌های موجود آشنا شوید و در کاربرد هر روش، ارتباط با سایر کانال‌های تبلیغات آنلاین را فراموش نکنید. در واقع تکنیک‌های مختلف با توجه به پیوستگی دنیای دیجیتال، باید به صورت مرتبط با هم اجرا شوند تا بهترین تأثیر را بر کسب و کار شما بگذارند. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • ایجاد وب‌سایت تجاری متناسب با کسب‌وکارتان
  • ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)
  • ثبت حساب کاربری در Google Map
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند
  • برگزاری جشنواره در مناسبت های خاص

وب سایت تجاری متناسب با کسب و کارتان راه اندازی کنید.

بدون شک مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ، راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی است. شما در محیط وب سایت می‌توانید علاوه بر نمایش محصولات خود، زمینه را برای فروش و پرداخت آنلاین هم فراهم کنید. شایان ذکر است، در کسب و کارِ گل فروشی به دلیل ماهیت کار و محصولاتی که ارائه می‌دهید مخاطبانی را جذب می‌کنید که از نظر زیبایی شناختی چشمان تیزبینی دارند؛ پس سعی کنید در وهله‌ی اول ظاهری مناسب برای وب‌سایت رسمی خود انتخاب نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت تجاری، قدم بعدی تولید محتوا بر روی آن است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های مجازیِ داخلی و خارجی، به قدری زیاد شده است که سهم بالایی در پتانسیل تبلیغات آنلاین دارد. ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعیِ مختلف، جذب فالوور و تبدیلِ دنبال کنندگان به مشتری، جزو اصلیِ استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما خواهد بود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شایان ذکر است، شبکه‌های مجازی معمولاً در مورد تولید محتوای متنی، محدودیت دارند؛ لذا شما باید با استفاده از محتوای تصویری، محصولات خود را به مخاطب ارائه دهید. از آنجا که ویژگی اصلی‌ای که مشتریانِ بازار گل و گیاهان زینتی، به آن توجه می‌کنند «ظاهر و رنگ محصولات» است، شما می‌توانید با تولید عکس و ویدئو جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، مشتریان بسیاری را به خرید از خود دعوت کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) که در زبان دنیای دیجیتال به عنوان «سئوی سایت» شناخته می‌شود، یکی دیگر از تکنیک‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ است. شما این امکان را دارید که در میان نتایجِ سرچِ موتورهای جست و جو، در رتبه‌های اول قرار بگیرید و بیشتر دیده شوید. طبیعتاً بیشتر دیده شدن در دنیای دیجیتال به معنی تعداد مشتری و میزان سود بیشتر خواهد بود.

شایان ذکر است امروزه بحث سئو علاوه بر موتورهای جست و جو و وب‌سایت‌ها، در رابطه با شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز وجود دارد. شما می‌توانید با رعایت اصول بهینه سازی محتوا، فعالیت خود در پلتفرم‌های مجازی را نیز بهبود ببخشید.

اقدامات انجام‌شده در کار سئو سایت در دو دسته قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) شامل اقداماتی در محیط وب‌سایت، مانند: محتوای صفحات، به کار بردن کلیدواژه‌های انتخابی، لینک‌دهی داخلی، تگ‌های مرتبط انتهای صفحات، تایتل و متنی توضیحات مناسب و…
  • سئو خارجی (off page) شامل اقداماتی بیرون از وب‌سایت شما، مانند: اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ آگهی و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

گاهی پیش می‌آید که افراد، بدون اطلاع از آدرس گل فروشی‌هایِ یک منطقه، در موتور جست و جوی گوگل کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما را جست و جو می‌کنند. در چنین مواردی، اگر مغازه‌ی شما حساب کاربری فعال در سامانه مکان یابی گوگل (Google Map) داشته باشد به دلیل فاصله کم با محل جغرافیایی کاربر، در میان نتایج پیشنهادی نشان داده می‌شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف، استفاده از سرویس گوگل ادز (Google ADS) است. شما با استفاده از این امکان – که شرکت گوگل آن را فراهم آورده است – می‌توانید بدون توجه به اصول سئو، در میان نتایج اول سرچ قرار بگیرید.

شایان ذکر است، در این تکنیک شما با پرداخت هزینه در مورد کلیدواژه‌های اصلی مربوط به کسب و کارتان، با سایرین رقابت می‌کنید. به این طریق که مثلاً برای کلیدواژه «دسته گل ولنتاین» بین شما و سایت‌های رقیب، آن نتیجه‌ای که مبلغ بیشتری برای تبلیغات پیشنهاد بدهد در جایگاه اول قرار می‌گیرد.

استفاده از سرویس تبلیغات گوگل
نمونه: استفاده از سرویس تبلیغات گوگل برای گل فروشی

تبلیغات کلیکی (PPC)

در شیوه‌ی تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای کلیک) شما با طراحی یک بنر تبلیغاتی و استفاده از ترافیک سایت‌های پربازدید، مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جذب می‌نمایید. در این تکنیکِ بازاریابی دیجیتال، طراحی بنر و متن تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه باید در دید اول، نظر کاربران را جلب کند. مورد دیگری که اهمیت دارد سایتی است که تبلیغات شما را به نمایش می‌گذارد. در این راستا می‌توانید با شرکت‌های تبلیغاتی معتبر همکاری نمایید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش استفاده از فضای مجازی، به کار گرفتن افراد تأثیرگذار در این حوزه، مانند: بلاگرها، یوتیوبرها و سلبریتی‌ها در امر تبلیغات بسیار رایج شده است. این افراد به ازای تبلیغ محصولاتتان – به صورت مستقیم یا غیرمستقیم – در صفحات مجازی و وب‌سایت‌های خود می‌توانند به افزایش مخاطبان و فروش بیشتر کسب و کارتان کمک زیادی بکنند.

در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین
اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی از طریق ویدئو، از دسته تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها است که می‌تواند بسیار کارساز باشد. در صورتی که در زمینه‌ی گل آراییِ مراسمات مختلف یا ماشین عروس فعالیت دارید، می‌توانید از کارهای خود کلیپ‌های جذابی تهیه کنید و در کانال‌های مختلف با مخاطبان به اشتراک بگذارید. شایان ذکر است که تأثیر یک ویدئو می‌تواند در جلب نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی، بسیار مؤثر باشد و منجر به افزایش بازدید و فروش شما گردد.

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

یکی از اصول بازاریابی دیجیتال کسب اطلاعاتِ مخاطبان هدف و استفاده از آن، جهت بهینه سازی تبلیغات است. سعی کنید از روش‌های مختلف اطلاعات کاربران وب سایت یا شبکه‌های اجتماعیِ خود را دریافت نمایید و در سامانه‌های اطلاعات مشتریان گردآوری کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

با استفاده از تکنیک ایمیل مارکتینگ و اطلاعاتی که از مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید با ارسال ایمیل‌های هدفمند، نظر مخاطبان را جلب نمایید. مثلاً با ارسال ایمیل تبریک در مناسبت‌هایی نظیر «تولد» یا «سالگرد ازدواج» قطعاً میزان فروش شما افزایش پیدا می‌کند و ارتباط قوی‌تری بین شما و مشتریان کسب و کارتان ایجاد خواهد شد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مناسبت‌های خاص را به مخاطبان یادآوری کنید
مناسبت‌های خاص را به مخاطبان یادآوری کنید

تبلیغات پیامکی

در شیوه تبلیغات پیامکی – به عنوان یک روش ارزان و زودبازده – می‌توانید در مناسبت‌های خاص نظیر «ولنتاین»، «عید نوروز» و «روز مادر» با ارسال پیامک اقدام به بازاریابی کنید. در این راستا، توصیه می‌شود که سعی کنید در انتخاب متن پیام، اولویت را با ذکر نکات اساسی قرار دهید و با استفاده از یک متن کوتاه منظور خود را به خواننده پیام منتقل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + راهنمای جامع طریقه نوشتن SMS تبلیغاتی» مراجعه کنید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

یکی از ایرادهایی که در سال‌های اخیر، به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی وارد شده است، غیر قابل اعتماد بودن و عدم پاسخگویی به مشتریان است. در این راستا، نیاز است تا سعی کنید با ارائه بهترین خدمات و جوابگویی در مورد مشکلات احتمالی نظر مخاطبان را جلب نمایید. شایان ذکر است که شما با این کار، علاوه بر افزایش تعداد مشتریان، ضمن ایجاد حُسنِ سابقه در فضای مجازی، برند خود را به یک نامِ قابل اعتماد تبدیل می‌کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برگزاری جشنواره در مناسبت های خاص

بازار فروشِ گل و گیاهان زینتی، معمولاً به مراسمات و مناسبت‌های خاص وابسته است. از این رو، شما می‌توانید با برگزاری جشنواره در شبکه های اجتماعی یا وب‌سایتِ خود و تعیین کردن جوایز برای شرکت‌کنندگان، مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید. مثلاً از فالوورهای خود بخواهید در مسابقه‌ی گرفتن بهترین عکس از محصولاتی که خریده‌اند و اشتراک‌گذاری آن در فضای مجازی شرکت کنند؛ شما از این طریق می‌توانید به شناخته شدنِ بیشتر برند و افزایش دنبال کنندگانِ خود کمک کنید و در نتیجه فروشتان را افزایش دهید. البته این کار را می‌توانید در مناسبت‌هایی مثل عید نوروز انجام دهید.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها

در این مقاله سعی کردیم شما را با اصول دیجیتال مارکتینگ برای گل فروشی ها آشنا کنیم. آنچه عنوان شد، فقط می‌تواند آگاهی شما را در ابتدای راه افزایش دهد. از این رو، بهتر است جهت بهبود شاخه آنلاین کسب و کارتان، از افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید یا با شرکت در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار خود را رونق ببخشید.

در پایان از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم این مطلب، دانش شما درزمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین را افزایش داده باشد. در صورتی که شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید یا می‌توانید با ایده‌های نو ما را در بهبود این مقاله یاری نمایید، نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لطفاً لینک این صفحه را از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار دوستان خود قرار دهید تا در صورتی که به دنبال کسب آگاهی در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ هستند از این مطالب استفاده نمایند. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.