دنیای امروز به واسطه‌ی استفاده از اینترنت در همه زمینه‌ها، تغییرات بسیاری را تجربه می‌کند. خرید یک محصول یا استفاده از خدمات گوناگون، بدون تحقیق و بررسی در فضای مجازی، بسیار کم اتفاق می‌افتد. استفاده از خدمات باشگاه های ورزشی نیز از این قاعده پیروی می‌کند و هر شخص پیش از انتخاب یک محل مناسب برای انجام یک فعالیت ورزشی، گزینه‌های مختلف را از طریق اینترنت بررسی می‌نماید. در همین راستا، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی می‌تواند به صاحبان این کسب و کارها کمک زیادی بکند. در صورتی که قصد استفاده از روش‌های بازاریابی آنلاین برای باشگاه ورزشی خود را دارید، با این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام روش تبلیغاتی برای باشگاه های ورزشی مناسب است؟ آنلاین یا سنتی؟

هرچند هر دو شیوه‌ی بازاریابی سنتی و آنلاین، کاربرد خود را در زمینه‌ی بازاریابی و جلب مشتری برای کسب و کارهای مختلف دارند؛ اما این روزها، مزایای تبلیغات آنلاین – نسبت به تبلیغات سنتی – بسیار بیشتر است. شیوه‌های نوین تبلیغات با هزینه کمتر، امکان جذب مخاطبان بیشتری را در اختیار صاحبان کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد. همچنین، خدمات ارائه شده توسط باشگاه های ورزشی نیز به واسطه‌ی شیوه‌های نوین تبلیغات، بهتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار می‌گیرند. مثلاً تأثیر یک فیلم تبلیغاتی (در زمینه ورزش) در فضای مجازی، بسیار بیشتر از چاپ بنرهای مختلف و نصب آن‌ها در سطح شهر است. لذا بهتر است شما هم – به‌عنوان مالک یک باشگاه ورزشی – جهت تبلیغ کسب و کارتان، بیش از شیوه‌های سنتی، به فکر استفاده از روش های نوین و آنلاین باشید.

تبلیغات آنلاین برای باشگاه های ورزشی
تبلیغات آنلاین برای باشگاه های ورزشی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا باشگاه های ورزشی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، استفاده از روش‌های نوین تبلیغات در دنیای امروز، امری ضروری است. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به عنوان مجموعه‌ای از شیوه‌های نوین بازاریابی، بهترین روش برای استفاده از دنیای دیجیتال به منظور تبلیغ و بازاریابیِ خدماتِ باشگاه‌های ورزشی است. در واقع گستردگی شیوه‌ها، تعداد زیاد کاربران اینترنت و اهمیت جلب نظر این کاربران، باعث می‌شود باشگاه‌های ورزشی جهت جلب مشتری و کسب درآمد از بازاریابی آنلاین استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ – راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال از ۰ تا ۱۰۰» دعوت می‌کنیم. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

6 گام مهم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی

شروع هر کاری نیاز به فراهم کردن زمینه و امکانات دارد. پیش از شروع بکارگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی، بهتر است این شِش گام را به‌عنوانِ پیش‌نیازِ ورود به این فضا، مد نظر قرار دهید:

  • برند سازی و تعریف هویت برند
  • شناسایی مخاطبان یا جامعه هدف
  • تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  • بررسی فعالیت رقبا در اینترنت و فضای مجازی
  • برنامه‌ریزی و مشخص کردن انتظارات خود از تبلیغات آنلاین
  • طراحی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه ورزشیِ خود

در ادامه، جهت آگاهی بیشتر شما هر یک از مواردِ فوق را توضیح می‌دهیم.

برند سازی و تعریف هویت برند

پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه ورزشی، برند سازی (Branding) برای کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. در مورد باشگاه های ورزشی، استفاده از یک نام و لوگوی مناسب می‌تواند نظر مخاطبان را به خوبی جلب کند. تعریف یک برند مناسب، زمینه را برای پیشرفت هرچه بیشتر کسب و کارتان فراهم می‌آورد. لازم به ذکر است، پس از تعریف برند، باید به فکر اعتبار بخشیدن به نام و نشان تجاری خود باشید؛ زیرا تبلیغات آنلاین و شیوه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، بر اساس برند شما انجام می‌گیرد. با گسترش دامنه تبلیغات، هویت برندِ شما به‌تدریج شکل می‌گیرد و نام تجاریِ شما نماینده اعتبارتان در فضای مجازی خواهد بود و این امر باعث جلب مشتریان بیشتر می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برند سازی و تعریف هویت برند
برند سازی و تعریف هویت برند

شناسایی مخاطبان یا جامعه هدف

به خاطر داشته باشید که خدمات شما بر پایه‌ی نیاز مشتری ارائه می‌گردند. باید تعیین کنید که کدام دسته از افراد با چه جنسیت، سن، توانایی مالی و علایقی، خواهان استفاده از امکانات باشگاه ورزشیِ شما هستند. به این ترتیب، قادر خواهید بود تبلیغات مؤثرتری انجام دهید و با هزینه کمتر افراد بیشتری را جذب خدمات خود کنید.

شایان ذکر است، برخی از رشته‌های ورزشی که در ایران چندان رایج نیستند – مانند پارکور – نسبت به رشته‌های شناخته شده‌ای نظیر: کشتی یا فوتبال، نیاز به تلاش بیشتری برای شناسایی مخاطبان هدف و جذب آن‌ها دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه نمایید.

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، نیاز به آشنایی با اصطلاحات و تکنیک‌های مورد استفاده در این حوزه دارد. هر چند بازاریابی دیجیتال به عنوان یک تخصص پیچیده، به زمان زیادی برای یادگیری و تسلط کامل نیاز دارد؛ اما آشنایی اولیه‌ی شما با این زبان، از فواید زیادی برخوردار خواهد بود. البته شما این امکان را دارید که با استخدام یک تیم حرفه‌ای، شاخه آنلاین تبلیغاتتان را گسترش دهید؛ اما در این صورت نیز احتیاج دارید با اصول کار و اصطلاحات خاص این حوزه آشنایی داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بررسی فعالیت رقبا در اینترنت و فضای مجازی

همان‌طور که باشگاه های ورزشی، در زمینه‌ی کسب عنوان و مدال، رقابت دارند، در زمینه تبلیغات و بازاریابی هم رقابت می‌کنند. لذا شما باید سعی کنید با بررسی شیوه‌های تبلیغاتی رقبا در اینترنت و فضای مجازی از آن‌ها درس بگیرید. در این راستا، بررسی نقاط قوت و ضعف دیگر صاحبانِ باشگاه های ورزشی در زمینه دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند راهنمای شما جهت تعیین استراتژی موفق بازاریابی آنلاین باشد.

شایان ذکر است، تقلید از روش‌های خاصِ استفاده شده در این زمینه، اثرات منفی برای نام و نشان شما به دنبال دارد؛ پس بهتر است خلاقیت را همیشه در کار تبلیغات وارد کنید و از آن کمک بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

رقابت در دنیای دیجیتال
رقابت در دنیای دیجیتال

برنامه ریزی و مشخص کردن انتظارات خود از تبلیغات آنلاین

معمولاً اکثر ورزشکاران از اهمیت برنامه ریزی آگاه هستند؛ خصوصاً در سطوح حرفه‌ای بدون داشتن یک برنامه ریزیِ مناسب و تعیین سطح انتظارات در طول زمان، موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود. فعالیت در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیز بی‌شباهت به یک رقابت سخت ورزشی نیست و نیاز به تدوین برنامه و تعیین انتظارات دارد. در این راستا، شما باید سعی کنید مراحل کار، شیوه‌های مورد استفاده و زمان‌بندی اجرای مراحل مختلف را تعیین نموده و از آن پیروی کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

طراحی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه ورزشی

می‌توان گفت اصول دیجیتال مارکتینگ جهت استفاده در کسب و کارهای مختلف یکسان است؛ اما این استراتژی شما است که میزان موفقیت تبلیغات را تعیین می‌کند. شما باید با بررسی و تحلیل روش‌های مختلف تعیین کنید که کدام یک از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در ارائه کسب و کارتان به مخاطبان تأثیر بیشتری دارد؟ در این راستا، باید با تحلیل مخاطبان هدف و انتظاراتی که از تبلیغات دارید، بهترین شیوه‌ها را برای جلب نظر مشتریانِ بالقوه بکارگیری کنید.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی

دیجیتال مارکتینگ از روش‌های زیادی به منظور بازاریابی و تبلیغ کسب و کارها بهره می‌گیرد. در ادامه و جهت آشنایی بیشتر شما قصد داریم تعدادی از این روش‌ها را معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • طراحی وب‌سایت تجاری
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO)
  • تبلیغات پولی گوگل
  • تبلیغات به روش پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)
  • بازاریابی ویدیویی (Video Marketing)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • راه‌اندازی حساب کاربری کسب‌وکار من در گوگل (Google My Business)
  • بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • ایجاد حسن سابقه برای برند

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح می‌کنیم تا بیشتر با این روش‌ها آشنا شوید.

طراحی وب سایت تجاری

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات جهت موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب‌سایت تجاری برای معرفی کسب و کار شما است. شما با داشتن وب‌سایت این امکان را دارید که اطلاعات باشگاه ورزشی خود را به‌طور کامل در اختیار کاربران اینترنت قرار دهید. مشخصات باشگاه، فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، تایم کاری، مربیان و… ازجمله موارد ضروری هستند که مخاطبان را در انتخابشان راهنمایی می‌کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، علاوه بر معرفی کسب و کار از طریق راه‌اندازی یک وب‌سایت تجاری، شما می‌توانید با تولید محتوای مناسب در مورد رشته (یا رشته‌های) ورزشی باشگاهتان، توجه کاربران اینترنتی را جلب کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل نمایید. علاوه بر این موارد، قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی شما در وب‌سایت‌تان می‌تواند یک شبکه قویِ تبلیغاتی برای باشگاه ورزشی‌تان ایجاد کند و منجر به افزایش مشتری و در نهایت سود بیشتر کسب و کارتان شود. همچنین با تولید محتوا بر روی سایت خود می‌توانید به این مهم دست یابید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

پس از طراحی وب‌سایت شما باید به فکرِ بیشتر دیده شدن تبلیغاتتان در نتایج سرچ موتورهای جست و جو باشید. این کار از طریق رعایت اصول سئو انجام می‌گیرد. سئو (SEO) به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (Search Engine Optimization) است که شامل مجموعه اقداماتی است که انجام می‌دهید تا سایتتان را در نتیجه سرچِ یک عنوان یا یک عبارت به صفحه اول برسانید. به منظور استفاده از پتانسیل‌های اینترنت در زمینه بازاریابی دیجیتال، نیاز به رعایت اصول سئو در دو حوزه اصلی دارید که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) به اقداماتی گفته می‌شود که داخل صفحات وب‌سایت به هدف افزایش بازدید انجام بشود. مانند: محتوای صفحات، به کار بردن کلیدواژه‌های انتخابی، لینک‌دهی داخلی، تگ‌های مرتبط انتهای صفحات، تایتل و متنی توضیحات مناسب و…
  • سئو خارجی (off page) نیز به اقداماتی گفته می‌شود که خارج از صفحات وب‌سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌دهیم مانند: اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ آگهی و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پولی گوگل با استفاده از گوگل ادز (Google Ads)

با استفاده از گوگل ادز (Google Ads) که سیستم تبلیغاتی گوگل برای سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌باشد، امکان سرعت بخشیدن به روند پیشرفت وب‌سایتتان را خواهید داشت. در این تکنیک، شما کلیدواژه‌های مهم در رابطه با کسب و کارتان را در سیستم تبلیغات گوگل ثبت می‌کنید و به ازای هر کلیدواژه هزینه‌ای پرداخت می‌نمایید؛ در این صورت با سرچ کلیدواژه مورد نظر محتوای وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج به کاربران نمایش داده می‌شود.

شایان ذکر است، در استفاده از این تکنیک بهتر است روی انتخاب کلیدواژه‌ها دقت کنید؛ زیرا در صورت انتخاب اشتباه نتیجه مناسبی دریافت نخواهید کرد. به همین منظور، استفاده از دانش یک کارشناس سئو یا متخصص تبلیغات در گوگل، می‌تواند کمک زیادی به بهتر شدن نتیجه تبلیغات شما بکند.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads

تبلیغات روش پرداخت به ازای کلیک (PPC)

روش تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی است. در این شیوه، شما می‌توانید تبلیغات خود را به صورت بنر در سایت‌های پربازدید قرار دهید و از ترافیک بالای این سایت‌ها به منظور دیده شدن کسب و کارتان کمک بگیرید. مزیتِ این شیوه بهینه بودن هزینه تبلیغات است؛ زیرا شما فقط زمانی برای تبلیغات پول پرداخت می‌کنید که کاربران با کلیک روی بنر وارد وب‌سایتتان شوند.

شایان ذکر است، با گسترش استفاده از این شیوه، برخی از آژانس‌های تبلیغاتی سعی در ارائه خدمات در زمینه تبلیغات کلیکی هوشمند دارند. در این راستا، شما این امکان را دارید که با بهره بردن از سایت‌های با ترافیک بالا و تعیین ویژگی‌های کاربرانی که قصد دارید تبلیغاتتان به آن‌ها نمایش داده شود، بازده این تکنیک را بالاتر ببرید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM)

دیگر بر کسی پوشیده نیست که استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گزینه‌ای مناسب و مؤثر برای تبلیغات است. با توجه به اینکه استفاده از پلتفرم‌های مختلف توسط عموم مردم بسیار رایج است، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) پتانسیل بالایی برای دیده شدن کسب و کارتان توسط مخاطبان در اختیار شما قرار می‌دهد. شایان ذکر است، برای استفاده از این تکنیکِ بازاریابیِ آنلاین، ضروری است که به صورت فعال در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید و با تولید محتوا به دنبال جذب فالوورهای بیشتر باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

در راستای استفاده هرچه بهتر از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سعی کنید نکات زیر را رعایت نمایید:

  • در تمام شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی اکانت ایجاد کنید.
  • محتوایی مناسب برای هر پلتفرم و مخاطبان آن تولید نمایید.
  • محتوای خاص و به‌روز تولید کنید.
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
  • اصول سئو را برای افزایش بازدید پیج خود در نظر بگیرید.
  • از برگزاری مسابقه و نظر سنجی استفاده کنید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی ویدیویی (Video Marketing)

بازاریابی ویدئویی در برخی از کسب و کارها به دلیل ماهیت کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهند، بسیار موفقیت‌آمیز است. در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی نیز تولید ویدئوهای جذاب از تمرین ورزشکاران، برگزاری مسابقات، حرکات نمایشی، امکانات باشگاه و… نتیجه‌ی مطلوبی به دنبال دارد. شایان ذکر است، استفاده از این تکنیک به صورت مکمل، برای افزایش بازده بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری است و می‌تواند گزینه خوبی به منظور جذب مخاطبان و آشنا کردن آن‌ها با کسب و کارتان باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار در فضای مجازی) معمولاً از تعداد زیادی دنبال کننده برخوردار هستند. استفاده از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) می‌تواند امکان جلب توجه این تعداد زیاد از کاربران شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را در اختیار شما بگذارد. در این راستا، سعی کنید با ورزشکاران فعال در فضای مجازی، سلبریتی‌ها، بلاگرها و سایر افراد سرشناس همکاری کنید و از آن‌ها در زمینه تبلیغات آنلاین بهره بگیرید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

حساب گوگل مای بیزینس (Google My Business)

از مؤثرترین روش‌ها برای جذب مخاطبانِ محلی، استفاده از سرویس مکان‌یابی گوگل برای کسب و کارها (Google My Business) است. این سرویس با در اختیار داشتن محل جغرافیایی باشگاه شما، موقعیت مکانی‌تان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع اگر شخصی در نزدیکی محل کارتان، کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما را سرچ کند، به عنوان یک گزینه در دسترس به او معرفی می‌شوید.

از دیگر امکانات این سرویس می‌توان به امکان ثبت مشخصات، مالکیت، ساعت کاری، اطلاعات تماس و…) و قرار دادن عکس از باشگاه اشاره کرد. به منظور استفاده از این سرویس کافی است در سیستم مکان‌یاب گوگل آدرس و مشخصات باشگاه خود را ثبت نمایید.

گوگل مای بیزینس | Google My Business

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

شیوه بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از روش‌های ارتباط مستقیم با مشتریان و معرفی خدمات باشگاه‌های ورزشی کاربرد دارد. در این روش، شما با ارسال ایمیل و معرفی باشگاه خود به مشتریان، نظر آن‌ها را برای استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید جلب می‌کنید. شایان ذکر است به منظور استفاده از این روش، شما به اطلاعات تماس مشتریان و دیگر اطلاعات آن‌ها جهت شخصی‌سازی محتوای ارسالی نیاز دارید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

علی‌رغم گسترش استفاده از پیام‌رسان‌های اینترنتی، سرویس پیامک (اس ام اس) کماکان در میان عموم مردم رایج است. از این جهت، شما می‌توانید شیوه تبلیغات پیامکی را به عنوان گزینه‌ای ارزان و در دسترس برای تبلیغ کسب و کارتان در نظر بگیرید. ارسال آدرس، خدمات قابل ارائه، تخفیفات ویژه و… در قالب یک پیام کوتاه تأثیر مناسبی در بازاریابی برای باشگاه ورزشی شما دارد.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

ایجاد حُسن سابقه برای برند در فضای مجازی

باشگاه های ورزشی با ارائه خدماتی که سلامت مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بدون داشتن سابقه خوب و برندی معتبر در بازار پیشرفت نمی‌کنند. در نظر داشته باشید که وعده‌های شما در فضای مجازی باید در عمل محقق گردد و ورزشکارانی که در باشگاه شما عضو می‌شوند، باید صداقت شما در ارائه خدمات را ببینند. شایان ذکر است اگر در حوزه فروش مکمل‌های غذایی یا لوازم ورزشی از طریق باشگاه خود فعالیت دارید، حُسن سابقه برای برندتان در فضای مجازی، قطعاً تأثیر زیادی بر روی رونق کسب و کارتان خواهد داشت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی

در این مقاله، تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی برای یک باشگاه ورزشی را مورد بررسی قرار دادیم؛ امیدواریم آشنایی با هر یک از این تکنیک‌ها، به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک کند. هرچند استفاده از روش‌های آنلاین در میان صاحبان باشگاه های ورزشی رایج است؛ اما شما نیز باید تمام تلاش خود را برای تولید محتوا و بازاریابی در این زمینه به کار ببرید و از متخصصان دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله، شما را با تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای باشگاه های ورزشی آشنا کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای باشگاه های ورزشی» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید.

همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آن‌ها نیز اگر درصدد این هستند که کسب و کار خود را در فضای مجازی تبلیغ کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.