با افزایش جمعیت و بیشتر شدن رقابت در میان فعالان عرصه‌های مختلف کسب و کار، بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات، نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مخاطبان امروزی بازار را نمی‌توان تنها با معرفی زبانی یا به‌واسطه خوش‌نام بودن، جذب کرد. در واقع این روزها بدون استفاده از شیوه‌های مختلف و گسترده تبلیغاتی، در دنیای کسب و کار موفقیت چندانی به دست نمی‌آید. از طرفی شیوه‌های سنتی تبلیغات، دیگر تأثیر چندانی در افزایش تعداد مشتریان ندارند و شیوه‌های نوین بازاریابی جایگزین آن‌ها شده‌اند. این موضوع را به تمام حوزه‌های کاری چه در مورد فروش کالا و چه در زمینه ارائه خدمات می‌توان تعمیم داد. در این راستا، اگر به عنوان وکیل دادگستری مشغول به فعالیت هستید یا اداره یک دفتر وکالت را بر عهده دارید، باید به دنبال استفاده از شیوه‌های نوین بازاریابی و تبلیغات باشید. بنابراین قصد داریم دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت را به عنوان شیوه نوین بازاریابی به شما آموزش دهیم. لطفاً تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام شیوه از تبلیغات برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت مناسب تر است؟ آنلاین یا سنتی؟

هدف اصلی از تبلیغات، جلب توجه مخاطبان هدف، معرفی خدمات و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتری است. با توجه به این موضوع، مناسب بودن شیوه‌های تبلیغاتی را می‌توان با بررسی میزان اثرگذاری آن‌ها بر مخاطبان هدف تعیین کرد. حال اگر به دنیای امروز و شیوه زندگی انسان امروزی دقت کنید، متوجه می‌شوید که استفاده از ابزارهای نوین و دنیای دیجیتال تا چه حد مؤثر و فراگیر است. بنابراین هر شیوه تبلیغاتی که بر پایه روش‌های نوین و ارتباطات دیجیتال اجرا شود، قطعاً تأثیر چشمگیری در بهبود وضعیت کسب و کارها خواهد داشت. در این راستا، توصیه می‌کنیم برای معرفی کسب و کار خود از شیوه‌های نوین تبلیغات به صورت گسترده استفاده نمایید.

انتخاب روش تبلیغاتی مناسب برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت
انتخاب روش تبلیغاتی مناسب برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا وکلای دادگستری و دفاتر وکالت به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که بیان شد، نمی‌توان تأثیر شیوه‌های نوین و آنلاین تبلیغات بر موفقت کسب و کارها را نادیده گرفت. یکی از این شیوه‌های نوین که در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است، دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. استفاده از کانال‌های مختلف تبلیغاتی، هدفمند بودن تبلیغات و همچنین هزینه پایینی که برای معرفی کالا و خدمات صرف می‌شود، از ویژگی‌های مثبت دیجیتال مارکتینگ است؛ اما مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود وکلای دادگستری و دفاتر وکالت به استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ نیاز داشته باشند بحث هدفمند بودن روش‌های بازاریابی است. چراکه خدمات شما در حوزه جرائم، وراثت، حقوق مدنی و اختلافات خانوادگی، هر کدام مخاطبان خاص خود را دارد و ممکن است هر فرد در دوران زندگی خود، هیچ‌گاه نیاز به خدمات شما پیدا نکند. این در حالی است که در فروش یک محصول، حتی ممکن است با استفاده از تبلیغات، در افراد، احساس نیاز کاذب به وجود آورید و آن‌ها را به عنوان مشتری جذب کنید.

شش قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت

گسترش شبکه بازاریابی دیجیتال و کسب موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، نیاز به تأمین زیرساخت‌هایی دارد. در واقع این زیرساخت‌ها اقداماتی هستند که پیش از شروع تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهید. در این راستا و به منظور آسان تر شدن درک موضوع، این اقدامات را در قالب شش گام به شما معرفی خواهیم کرد. این شش قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ

هویت برند خود را تعریف کنید.

وجود یک وکیل ماهر، همواره تأثیر زیادی بر نتیجه پرونده‌های قضایی دارد. از این رو همواره افراد به دنبال استخدام بهترین وکیل یا استفاده از خدمات خوش‌سابقه‌ترین دفتر وکالت هستند. حال اگر کیفیت کار شما به بهترین شکل مورد توجه موکل‌های بالقوه قرار نگیرد، شانس جذب مخاطبان هدف را از دست خواهید داد. در این راستا، باید به عنوان قدم اول به فکر ایجاد برند و پس از آن تعریف هویت برند خود به بهترین شکل ممکن باشید. بهتر است نحوه انتخاب نام و لوگو کسب و کارتان در نگاه اول مخاطب را جذب کند و پس از آن با استفاده از تبلیغات مناسب، امکان تبدیل مخاطب به مشتری را خواهید داشت. شایان ذکر است که با ایجاد یک برند، باید به دنبال تعریف هویت برند نیز باشید. در واقع باید اهداف خود در ارائه خدمات را، برطرف کردن نیاز و کسب بهترین نتیجه برای موکل خود قرار دهید. به این ترتیب است که نام و نشان شما به عنوان یک برند معتبر نزد مخاطبان هدف شناخته می‌شود.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

هویت برند خود را تعریف کنید
هویت برند خود را تعریف کنید

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

این موضوع که قرار است چه افرادی به دنبال استفاده از خدمات شما باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع با شناخت مخاطبان هدف، می‌توانید بهترین روش‌ها برای جلب توجه آن‌ها از طریق تبلیغات را مشخص کنید. در ادامه با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی مناسب، امکان تبدیل این مخاطبان به مشتری خدمات خود را خواهید داشت. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال و با اصلاحات خاص خود، روز به روز گسترش می‌یابد. در صورتی که قصد دارید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنید، باید به دنبال یادگیری و تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال باشید. این موضوع به معنی شناخت روش‌های مختلف، آشنایی با اصطلاحات رایج و به طور کلی افزایش دانش شما در مورد دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

قطعاً شما به عنوان وکیل دادگستری، جهت جذب موکل و فعالیت مستمر، وجود رقبای زیادی را احساس کرده‌اید. در واقع درصد موفقیت شما در پرونده‌های قضایی و مدنی، قیمت ارائه خدمات(حق‌الوکاله)، نوع برخورد شما با موکل و بسیاری موارد دیگر بر میزان برتری شما در مقابل دیگر وکلا تأثیر دارد. همین موضوع را در مورد اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ نیز شاهد هستیم. به این ترتیب که در حوزه تبلیغات آنلاین، همه به دنبال برتری یافتن بر رقبا و به دست گرفتن بازار هستند تا بتوانند مخاطبان بیشتری جذب کنند. در این راستا، شما باید اقدامات رقبای خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ بررسی کنید و از آن‌ها به منظور طراحی تبلیغات آنلاین بهره ببرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

داشتن برنامه‌ریزی و تعیین انتظارات، در پیشبرد اهداف کاری و نتیجه گرفتن از پرونده‌هایی که بر عهده دارید ضروری است. این امر باعث می‌شود کارهای خود را با نظم و به صورت مرحله به مرحله انجام دهید و به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید. همین موضوع را باید در مورد پیاده کردن دیجیتال مارکتینگ در نظر داشته باشید و با تدوین برنامه پیش از شروع کار به تبلیغات آنلاین کسب و کارتان نظم و ترتیب خاصی ببخشید. با رعایت این موضوع، پیشرفت تدریجی خود را بهتر رصد می‌کنید و در صورت نرسیدن به انتظارات، این امکان را خواهید داشت که ضعف‌های موجود در استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را دریابید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

پیش رفتن بر اساس یک طرح جامع و حساب شده، می‌تواند نتیجه دریافتی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ را بهبود ببخشد. این طرح جامع که تحت عنوان استراتژی دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود، به شما کمک می‌کند که روش کار خود را از پیش مشخص نمایید. در این راستا، تلاش کنید تکنیک‌های مورد نظر خود را به دقت انتخاب کنید و هزینه اجرای هر تکنیک برای کسب و کارتان را از قبل تخمین بزنید. به این منظور نیاز دارید با تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت آشنا شوید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت

در زمینه طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، به ضرورت آشنایی با تکنیک‌هایی به کار رفته در این زمینه اشاره کردیم. به منظور استفاده از این تکنیک‌ها، نیاز است تا با هر کدام از آن‌ها و مزایا و معایب هر روش آشنا گردید. همچنین در مورد روش‌های پولیِ تبلیغات، باید بدانید چگونه و برای چه نوع خدمات بازاریابی قرار است هزینه کنید. در این راستا، مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد که عبارت‌اند از:

  1. بازاریابی محتوایی
  2. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  3. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  4. راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  5. استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  6. استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  7. تبلیغات کلیکی هوشمند
  8. اینفلوئنسر مارکتینگ
  9. جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  10. تبلیغات ایمیلی
  11. تبلیغات پیامکی
  12. کسب حسن سابقه در فضای مجازی

در ادامه هر کدام از موارد فوق را به طور کامل تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

با گسترش استفاده از اینترنت و تبدیل شدن سایت‌های اینترنتی به محیطی مناسب جهت افزایش اطلاعات، خرید محصولات، سرگرمی و انتخاب خدمات گوناگون، این فضا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغات تبدیل گردید. در واقع ایجاد وب‌سایت رسمی برای کسب و کار به مهم‌ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. از این رو به شما توصیه می‌کنیم در اولین فرصت به ساخت یک وب‌سایت – به منظور بازاریابی آنلاین خدمات خود – اقدام نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، در طراحی وب‌سایت برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت، تشریح خدمات مختلفی که ارائه می‌دهید و سابقه کاری که دارید از اهمیت زیادی برخوردار است. مخاطبان باید با استفاده از مطالبی که منتشر می‌کنید، اطمینان پیدا کنند که با انتخاب شما به عنوان وکیل بهترین نتیجه را دریافت خواهند کرد. با این تفاسیر، تلاش کنید تا با تولید محتوای مناسب، علاوه بر افزایش دانش کاربران در رابطه با قوانین و فرآیند قضایی پرونده‌های مختلف، کسب و کار خود را به عنوان یک گزینه مطمئن معرفی نمایید.

از دیگر نکاتی که در مورد وب‌سایت باید در نظر داشته باشید ایجاد ظاهری ساده و کاربرپسند است؛ به نحوی که هر شخص با ورود به آن به سادگی مطلب مورد نظر خود را بیابد و از خدمات شما مطلع گردد.

از آنجا که پرسش و پاسخ در اینترنت و در رابطه با پرونده‌های مختلف قضایی رایج است، سعی کنید بخشی از وب‌سایت خود را به عنوان قسمت مشاوره اولیه و پاسخ به سؤالات کاربران، قرار دهید. در این صورت تعداد زیادی از مخاطبان هدف را جذب می‌کنید و امکان تبدیل آن‌ها به مشتری را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی
بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

بهبود سئوی سایت

با گسترش هرچه بیشتر استفاده از اینترنت و بازاریابی محتوا، وب‌سایت‌ها در تلاش‌اند تا بیشترین میزان بازدید و کلیک را به دست بیاورند. در این میان موتورهای جست و جویی مانند گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خاص، تشخیص می‌دهند کدام مطالب برای کاربران مناسب‌تر است و این موضوع، چینش نتایج سرچ را تغییر می‌دهد. به این ترتیب تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو سایت» به تدریج توسعه یافت. در این تکنیک، شما تلاش می‌کنید با رعایت هر عاملی که تجربه کاربری بهتری ایجاد کند، نظر کاربران و الگوریتم‌های موتور جست‌وجو را جلب نمایید. با این کار شما به تدریج در صدر نتایج جست و جو قرار خواهید گرفت و بازدید بیشتری از وب‌سایت شما صورت خواهد گرفت. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که سئو سایت با رعایت یک سری اصول اجرا می‌شود و «به تدریج» وب‌سایت شما را در میان نتایج سرچ بالا می‌آورد؛ پس عامل مهم در اجرای این تکنیک، صبر زیاد و تداوم در رعایت اصول سئو است.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی است که از بیرون وب‌سایت به بالا رفتن ترافیک سایت شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، اما مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

داشتن اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف و استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing) یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت است. در این تکنیک، شما با استفاده از بازاریابی محتوایی، اقدام به جذب دنبال کننده می‌کنید. در ادامه این امکان را دارید که با تبدیل فالوورهای خود به مشتری، تعداد استفاده کنندگان از خدمات خود را افزایش دهید.

شایان ذکر است که در این تکنیک خاص نیز اصول مشابه سئو سایت باید رعایت شود و با هشتگ گذاری مناسب و تولید مداوم محتوا، نظر مخاطبان را جلب کنید. این به معنی استفاده از پست‌های جذاب و چالش برانگیز و ایجاد مشارکت در صفحه اجتماعی شما است. در واقع با افزایش تعداد دنبال کنندگان و دریافت کامنت، پست‌های شما به افراد بیشتری نمایش داده می‌شود و در نتیجه شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

قطعاً شما به عنوان وکیل نیاز دارید فعالیت خود را در یک دفتر وکالت انجام دهید و استفاده کنندگان از خدماتتان باید روند قانونی تکمیل پرونده و مشاوره با شما را در محیطی حرفه‌ای دنبال کنند. در این راستا، می‌توانید برای آشنا نمودن مخاطبان هدف با محل کارتان از خدمات مکان یابی گوگل برای کسب و کارها استفاده کنید. در این تکنیک، شما باید لوکیشن دفتر وکالت خود را در سامانه مکان یابی گوگل (Google Map) ثبت کنید و از این طریق در میان نتایج گوگل دیده شوید.

شایان ذکر است که این سرویس گوگل که با عنوان «Google My Business» شناخته می‌شود علاوه بر موقعیت مکانی، امکان به اشتراک‌گذاری سایر اطلاعات خود، نظیر عکس محل کار، ساعات کاری و نظرات کاربران در مورد خود را در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید و از این طریق امکان دیده شدن کسب و کارتان را افزایش دهید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

گاهی نیاز است که بر خلاف روند آرام پیشرفت از طریق سئو سایت و شبکه‌های اجتماعی، وضعیت کسب و کار خود را به سرعت بهبود ببخشید. در این راستا، می‌توانید از امکاناتی مانند بازاریابی موتورهای جست و جو یا Search Engine Marketing استفاده نمایید. این تکنیک که توسط شرکت گوگل با عنوان Google Ads ارائه می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که در صدر نتایج سرچ قرار بگیرید و امکان بازدید از سایت خود را به شدت افزایش دهید.

در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، شما با راه اندازی کمپین تبلیغاتی، به ازای پرداخت هزینه و در صورت جست و جوی کلیدواژه‌های مورد نظر، به عنوان نتیجه اول نمایش داده خواهید شد. شایان ذکر است که وب‌سایت‌هایی که از این شیوه استفاده می‌کنند با علامت Ads در کنار عنوان محتوای نمایش داده شده، مشخص می‌گردند.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

در ادامه معرفی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت به روش پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) می‌رسیم. در این تکنیک، شما با استفاده از بازدید زیاد سایت‌های معتبر، کسب و کار خود را معرفی می‌کنید. به این ترتیب، با طراحی یک بنر تبلیغاتی جذاب و قرار دادن آن در فضای تبلیغاتی وب‌سایت‌های پربازدید، امکان جذب مخاطبان هدف به سمت وب‌سایت خود را خواهید داشت.

شایان ذکر است که در استفاده از این شیوه بازاریابی آنلاین، باید پس از ورود کاربر به محیط وب‌سایت، تلاش کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، نظر او را به استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید جلب نمایید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

در استفاده از تکنیک بازاریابی کلیکی، رعایت یک سری اصول می‌تواند بازدهی تبلیغات را به شدت افزایش دهد. در واقع تعیین پارامترهایی جهت نمایش هدفمند تبلیغات، باعث می‌شود شانس شما برای جلب نظر مخاطبان هدف افزایش یابد. همچنین استفاده از سایت‌های معتبر و پر بازدید در این تکنیک بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است با استفاده از شرکت‌های تبلیغاتی ارائه دهنده تبلیغات کلیکی، به سمت استفاده از روش‌های هوشمند بروید و موفقیت بازاریابی آنلاین کسب و کارتان را افزایش دهید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ به معنی استفاده از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی به منظور تبلیغات یک محصول یا خدمت است. در این شیوه، شما از تأثیر بالای افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی یا بلاگرها، جهت جلب توجه مخاطبان هدف استفاده می‌کنید. به این ترتیب، اگر خدمات دفتر وکالت شما و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید به واسطه این افراد تأیید شود، موفق به جذب دنبال کنندگان آن‌ها خواهید شد. در ادامه باید با معرفی درست کسب و کارتان، این افراد را به استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

جمع آوری اطلاعات تماس مراجعه کنندگان دفتر و بازدید کنندگان سایت و شبکه‌های اجتماعی، در قالب یک دیتابیس از دیگر تکنیک‌های مهم دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت است. از آنجا که در کسب و کار شما دریافت اطلاعات تماس از موکلان رایج می‌باشد، مشکلی از جانب اجرای این تکنیک در مراجعات حضوری نخواهید داشت؛ اما باید کاربرانی را که از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند از طریق ایجاد پرسشنامه مجاب به ثبت اطلاعاتشان کنید.

با در اختیار داشتن آدرس ایمیل، شماره تلفن و در مواردی موضوع پرونده‌هایی که افراد در دادگاه دارند، این امکان را دارید که با تکنیک‌های مختلف، تبلیغات هدفمند طراحی نموده و مخاطبان هدف را جذب نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی دیگر از تکنیک‌های مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است. در این شیوه‌ی بازاریابی آنلاین، شما باید با طراحی ایمیل‌های هدفمند خدمات مختلفی که ارائه می‌دهید را به کاربران معرفی نمایید. توجه داشته باشید که با استفاده از دیتابیس اطلاعات مشتریان، می‌توانید در انتخاب بهتر متن ایمیل و خدماتی که معرفی می‌کنید، دقت بیشتری به خرج دهید. در این راستا، سعی کنید مخاطبان را با توانایی‌ها و مهارت‌های خود آشنا کنید و همچنین مزایای استفاده از شما به عنوان نماینده قانونی را به آن‌ها یادآور شوید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی(Email Marketing)
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

تبلیغات پیامکی

استفاده از سرویس پیام کوتاه (SMS) از تکنیک‌های مؤثر و زود بازده در زمینه تبلیغات است. در این تکنیک بازاریابی، در مدت زمان کم و با هزینه پایین، تعداد زیادی از مخاطبان هدف را با خدمات خود در زمینه وکالت آشنا می‌کنید. در واقع ارسال پیامک راهی برای ایجاد ارتباط افراد با وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما نیز هست و از این طریق می‌توانید آدرس‌های خود در فضای مجازی را به مخاطبان اعلام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

داشتن حسن سابقه برای وکلا و دفاتر وکالتی از اهمیت حیاتی برخوردار است. در واقع میزان موفقیت شما در پرونده‌هایی که بر عهده داشته‌اید و رویکرد شما در ارائه خدمات، باعث جلب اعتماد افراد می‌شود. در فضای مجازی نیز شما باید با دنبال کسب اعتبار و داشتن نام نیک باشید. این امر تنها از طریق خدمت صادقانه و پاسخگویی مناسبان به کاربران وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما حاصل می‌گردد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت

استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و روی آوردن به تبلیغات دیجیتال در دنیای امروز، جایگزین مناسبی برای شیوه‌های سنتی تبلیغات است. با استفاده از این تکنیک‌ها، کانال‌های متنوعی برای معرفی خدمات خود خواهید داشت و از طرفی مورد توجه اکثر افراد جامعه با هر سن، موقعیت اجتماعی و شرایط اقتصادی قرار می‌گیرید. در واقع نقطه قوت استفاده از بازاریابی دیجیتال تعداد زیاد مخاطبان اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است که هر کدام به عنوان یک موکل بالقوه برای استفاده از خدمات شما در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین تلاش کنید تا با افزایش دانش خود در رابطه با اصول دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت تمام تلاش خود را برای استفاده از این فضای گسترده تبلیغاتی انجام دهید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “آموزش دیجیتال مارکتینگ برای وکلای دادگستری و دفاتر وکالت + معرفی ۱۲ تکنیک طلایی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.