ثبت خاطرات روزهای خوش زندگی در قالب فیلم و عکس، باعث ماندگاری آن‌ها می‌شود. از این رو بسیاری از افراد از خدمات عکاسی و فیلمبرداری آتلیه‌ها جهت ثبت مراسمات و جشن‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این راستا، اگر صاحب آتلیه هستید و قصد دارید کسب و کار خود را رونق دهید؛ باید از تمام شیوه‌های بازاریابی به منظور جذب مشتری استفاده نمایید. یکی از شیوه‌های مؤثری که این روزها توسط بسیاری از کسب و کارها استفاده می‌شود، تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است. استفاده از اینترنت و تبلیغات مجازی، باعث می‌شود مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در رقابت با سایر فعالان این حوزه، موفقیت بیشتری کسب نمایید. با توجه به این موارد، قصد داریم جهت آگاهی بیشتر شما، دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری را بررسی کنیم. لطفاً تا انتهای این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای آتلیه ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

با گذشتن از دوره عکس‌های نگاتیوی و شروع استفاده از تکنیک‌های دیجیتالِ عکاسی و فیلمبرداری، شاهد تغییرات زیادی در این حوزه بوده‌ایم. این تغییرات باعث افزایش سرعت کار و بهتر شدن کیفیت عکس و فیلم شده است. در این میان کسانی که خود را با شیوه‌های نوین تطبیق ندادند، به تدریج مشتریان خود را از دسته داده و به فراموشی سپرده شدند. در صنعت تبلیغات نیز، به تدریج تأثیر شیوه‌های سنتی کاهش یافته و جای خود را به روش‌های نوین و آنلاین داده است.

از سوی دیگر ماهیت کار در آتلیه به صورتی است که حاصل کار شما به صورت فایل‌های دیجیتال در دسترس است و خواه ناخواه به این حوزه ارتباط دارید. بنابراین تبلیغ محصولاتی که تولید می‌کنید و خدماتی که ارائه می‌دهید از طریق شیوه‌های نوین و دنیای دیجیتال به راحتی انجام می‌شود. با توجه به این موارد، شیوه‌های آنلاین تبلیغات برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری بهتر است.

کدام نوع تبلیغات برای آتلیه ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات برای آتلیه ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک مجموعه‌ی کامل از تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، فرصت مناسبی برای معرفی کسب و کار شما خواهد بود. استفاده از شیوه‌های مختلف، امکان جذب مخاطبان از هر دسته، سن و سلیقه‌ای را فراهم می‌نماید. در این راستا، به شما توصیه می‌کنیم حتماً از دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه عکاسی و فیلمبرداری خود استفاده نمایید.

شایان ذکر است، هزینه‌های استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با سایر شیوه‌های بازاریابی، کمتر است و بازده مناسب این روش‌ها، اندک هزینه‌های صرف شده را نیز جبران می‌کند.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری

شروع تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری نیاز به برداشتن شش قدم اساسی دارد. در واقع قبل از هر اقدامی، با انجام شش مرحله، راه خود را هموارتر می‌کنید و باعث می‌شوید نتیجه حاصل از شیوه‌های بازاریابی دیجیتال بهتر باشد. در ادامه این شش قدم را برای شما بیان می‌کنیم:

  • هویت برند خود را تعریف کنید
  • مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
  • بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید
  • اقدامات رقبای خود را بررسی کنید
  • برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را مشخص نمایید
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود برای آتلیه را تعیین کنید

سعی می‌کنیم هر کدام از این مراحل را به طور کامل توضیح دهیم.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری

هویت برند خود را تعریف کنید.

تعریف هویت برند (Brand Identity) یک قدم اساسی پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ است. در دنیای دیجیتال شما نه بر اساس شخصیت و نام خود، بلکه به واسطه‌ی نام و نشان تجاری کسب و کارتان شناخته می‌شوید. بر همین اساس، پیش از هر کاری باید در زمینه برند سازی و تعریف هویت برند اقدامات لازم را انجام دهید.

در همین راستا، برای انتخاب نام مناسب و طراحی لوگو برای بیزنس خود، نهایت خلاقیت را به خرج دهید. این مقدمات پایه تبلیغات شما را تشکیل می‌دهند و نماینده شما در دنیای دیجیتال هستند. از طرفی به منظور تعریف هویت برند، باید دید شما چه دیدگاهی در مورد کسب و کارتان و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید دارید. سعی کنید از ابتدا جلب رضایت مشتریان و ارائه خدمات مناسب را وظیفه خود در نظر بگیرید تا مخاطبان نیز همین دیدگاه را در مورد برند شما پیدا کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

قدم بعدی پس از تعریف هویت برند، تعیین مخاطبان هدف کسب و کار است. با توجه به خدماتی که در آتلیه خود ارائه می‌دهید، می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی مشتری بالقوه شما خواهند بود. مثلاً در صورتی که خدمات عکاسی و فیلمبرداری مجالس عروسی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید، باید به دنبال جلب نظر زوج‌های جوانی باشید که به دنبال فراهم کردن مقدمات عروسی هستند. در ادامه با مشخص شدن مخاطبان هدف، این امکان را خواهید داشت که تبلیغات آنلاین خود را بر اساس سن، سلیقه، وضعیت مالی، فرهنگ و سایر موارد مهم در نظر آن‌ها تعیین کنید.

شایان ذکر است، در این مرحله آنچه اهمیت دارد، شناخت مناسب از خدمات در کنار شناخت اقشار مختلف جامعه است. در این زمینه مشورت با افراد با تجربه و کاردان، می‌تواند کمک خوبی برای کسب و کارهای نوپا باشد. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

یکی از اقدامات مهم پیش از ورود به عرصه بازاریابی دیجیتال، آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ و واژگان رایج در این حوزه است. شما باید به دنبال افزایش آگاهی و دانش خود در مورد اصطلاحات رایج در تبلیغات دیجیتال باشید. در این صورت علاوه بر اینکه خودتان قادر خواهید بود در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیتتان را شروع کنید؛ این امکان را دارید که به راحتی با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، متخصصان سئو و بازاریابان اینترنتی، همکاری کنید.

شایان ذکر است، در صورت استفاده از تیم‌های حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، شما باید بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشید. به همین دلیل باید بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

راه اندازی دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

در مورد مسائل مربوط به کسب و کار، همواره رقابت وجود دارد و این موضوع در زمینه تبلیغات نیز خود را نشان می‌دهد. به همین دلیل پیش از شروع فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، باید بررسی کنید که رقبای شما چه اقداماتی انجام داده‌اند. مشاهده و تجزیه و تحلیل روش‌های مورد استفاده توسط رقبا در تبلیغات آنلاین، دید بهتری در جهت طراحی و اجرای تکینک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ در اختیارتان قرار می‌دهد.

شایان ذکر است، شما پس از بررسی و دریافت نکات لازم، باید اقدام به طراحی شیوه خاص خود نمایید و با استفاده از چاشنی خلاقیت، نظر مخاطبان را به سمت کسب و کار خودتان جلب کنید. در واقع بسیاری از کاربران اینترنت و فضای مجازی با دیدن شیوه‌های پیش پا افتاده و تکراری در معرفی محصولات، علاقه چندانی به بیزینس مورد نظر نشان نمی‌دهند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

یکی از اصول کسب موفقیت، خصوصاً در مورد فعالیت‌های دیر بازده و طولانی مدت، برنامه ریزی است. سعی کنید تمام فعالیت‌های خود در زمینه بازاریابی آنلاین را از قبل برنامه ریزی کنید و با هدف‌گذاری مناسب، انتظارات خود را تعیین نمایید. این موضوع به شما در پیش بردن برنامه‌های مورد نظر و بررسی نتیجه فعالیت تبلیغاتی‌تان کمک شایانی می‌کند. در این راستا، سعی کنید از مشورت افراد با تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ غافل نشوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود برای آتلیه را تعیین کنید.

یک اقدام ضروری پیش از شروع فرآیند دیجیتال مارکتینگ، تعیین یک استراتژی واضح و شفاف است. در این راستا، به منظور تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری شما باید موارد زیر را مشخص کنید:

  • از چه تکنیک‌ها و روش‌هایی قصد دارید استفاده کنید؟
  • قرار است چه مخاطبانی را تحت تأثیر قرار دهید و جذب نمایید؟
  • چه منابعی برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین در اختیار دارید؟
  • چه مقدار هزینه و زمان باید صرف نمایید؟

با توجه به اینکه جهت تعیین نقشه راه، باید کانال‌های تبلیغات آنلاین و تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را بشناسید؛ سعی می‌کنیم در ادامه مقاله این شیوه‌ها را به شما معرفی کنیم. مهم‌ترین این شیوه‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…
    استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید
    استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید.

 

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری

همان‌طور که پیش از این ذکر شد، شما به منظور طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، نیاز دارید با تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا باشید. از طرفی همکاری با دیجیتال مارکترها، نیاز به کسب شناخت در این حوزه و آشنایی با روش‌های موجود دارد. در این راستا، به منظور افزایش آگاهی شما قصد داریم مؤثرترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • سئو سایت
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (گوگل ادز)
  • تبلیغات کلیکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد یک دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حسن سابقه در فضای آنلاین

در ادامه هر کدام از این تکنیک‌ها را جهت افزایش آگاهی شما بررسی خواهیم کرد.

تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری
تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری

وب‌ سایت تجاری متناسب با کسب ‌و کارتان راه‌ اندازی کنید

اولین و مهم‌ترین تکنیک بازاریابی دیجیتال، طراحی وب‌سایت رسمی برای کسب و کار است. این وب‌سایت، محلی برای تولید محتوا و معرفی خدمات آتلیه شما می‌باشد. کاربران اینترنتی که با جست و جو در اینترنت به دنبال یافتن خدمات مناسب در زمینه عکاسی و فیلمبرداری هستند، از طریق مطالب تولید شده توسط شما جذب می‌گردند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آنچه در اجرای این تکنیک اهمیت زیادی دارد، طراحی مناسب و کاربرپسند سایت است. مخاطبان شما باید ضمن استفاده از مطالبی که تهیه می‌کنید، به خوبی با خدمات شما آشنا شوند. از طرفی امکان سفارش اینترنتی خدمات و نوبت‌دهی برای مراسمات یا گرفتن عکس در آتلیه، باید فراهم باشد. این مورد کمک می‌کند که مخاطبانِ هدفِ شما زمان از دست ندهند.

همچنین گفتنی است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به خدمات شما نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

تکنیک دیگری که در فرآیند دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری، تأثیر بسیار خوبی دارد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی و فروش است. شما باید در محیط شبکه‌های اجتماعی مختلف، اکانت ایجاد کنید و مخاطبان هدف خود را جذب کسب و کارتان نمایید. در این راستا، تولید محتوای جذاب باعث می‌شود، فالوورهای بیشتری جذب کنید که باید هر کدام از آن‌ها به صورت یک مشتری بالقوه در نظر بگیرید.

شایان ذکر است که کار شما به دلیل تولید محتوای تصویری، از پتانسیل بالایی برای بازاریابی در پلتفرم‌های مجازی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ را باید جدی بگیرید و در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود زمان زیادی را به این شیوه اختصاص دهید.

از دیگر مواردی که می‌تواند در اجرای این تکنیک مفید باشد، اجرای جشنواره‌ها و مسابقات آنلاین در فضای پیج است. بهتر است سعی کنید فالوورها را با استفاده از پست‌های مختلف، به فعالیت و رقابت تشویق کنید و جوایزی را برای برندگان این مسابقات در نظر بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

فعالیت در اینترنت و بازاریابی محتوا از طریق وب‌سایت، زمانی نتیجه می‌دهد که کاربران را به سمت وب‌سایت تجاری و استفاده از خدمات شما بکشاند. در این راستا، باید از تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتور های جست و جو (Search Engine Optimization) استفاده نمایید. استفاده از این شیوه باعث می‌شود محتوای تولید شده توسط شما، در میان نتایج سرچ بالاتر از رقیبان و در معرض دید کاربران قرار گیرد. از این طریق میزان بازدید از وب‌سایت  و در نتیجه میزان فروش بالاتر خواهد رفت.

شایان ذکر است که به منظور سئو سایت، اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. در ادامه این موتور جست و جوی گوگل است که با الگوریتم‌های خاص، امتیاز و رتبه شما را در میان نتایج جست و جو تعیین می‌کند.

در زمینه سئو سایت معمولاً دو دسته کلی از اقدامات به منظور بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) سایت که به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت خود انجام می‌دهید، باعث بهبود رتبه شما در نتایج سرچ گوگل می‌شود. در این زمینه اقداماتی از قبیل: ارتقا امکانات نرم‌افزاری، بهینه سازی صفحه برای گوشی‌های هوشمند، تولید محتوای مناسب و لینک سازی داخلی مفید خواهد بود.
  • سئو خارجی (off page) سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. در این زمینه نیز اقداماتی از قبیل لینک دهی خارجی، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی می‌تواند شرایط سئو وب‌سایت شما را بهبود ببخشد.

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

برای خیلی از افراد پیش آمده که به منظور انجام یک کار اداری، نیاز به تهیه‌ی عکس فوری داشته باشند. در چنین مواردی اولین فکری که به ذهن می‌رسد، جست و جو در گوگل و یافتن نزدیک‌ترین آتلیه عکاسی است. شما می‌توانید با ثبت لوکیشن محل کارتان در سرویس مکان یابی گوگل (Google Map) شانس خود برای جذب مخاطبان را افزایش دهید. در واقع شرکت گوگل با ارائه سرویس گوگل مای بیزنس، سعی دارد به کاربران در یافتن کوتاه ترین مسیر برای رفع نیازهایشان کمک کند. در این راستا، شما این امکان را دارید که با ثبت اطلاعاتی نظیر آدرس، ساعات کاری، تصاویری از محل کار و تلفن تماس، کار مخاطبان برای یافتن خودتان را راحت‌تر کنید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

بازاریابی موتورهای جست و جو یک شیوه رایج در میان شیوه‌های تبلیغات پولی است. در این میان تبلیغات گوگل (Google ADS) به دلیل استفاده اکثر کاربران ایرانی از موتور جست و جوی گوگل، بهترین گزینه برای انتخاب شما می‌باشد. در این شیوه، شما فرصت دارید که وب‌سایت خود را با پرداخت هزینه و بدون توجه به نتایج سئو سایت، بالاتر از دیگر رقیبان در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

شایان ذکر است، به منظور افزایش بازده این روش می‌توانید از آن در مناسبت‌های خاص و برای آن دسته از کلیدواژه‌هایی که در رونق کسب و کارتان اهمیت بیشتری دارند استفاده کنید.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)

تکنیک تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) از دیگر روش‌های تبلیغات پولی است که می‌توانید برای بازاریابی خدمات خود استفاده نمایید. در شیوه تبلیغات کلیکی، مبنای کار قرار دادن بنر تبلیغاتی کسب و کارتان در محیط وب‌سایت‌های پربازدید است. با این کار قادر خواهید بود از ترافیک بالای سایت‌های معتبر به منظور جذب مخاطبان هدف استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای اجرای بهتر این تکنیک، می‌توانید از سرویس‌های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی استفاده نمایید و با استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند بازده هزینه‌های خود را افزایش دهید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی که در میان تکنیک‌های بازاریابی آنلاین به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می‌شود؛ یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده در زمینه تبلیغات آنلاین است. در این شیوه شما با استفاده از بلاگرها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، کسب و کار خود را معرفی می‌کنید. این افراد با داشتن دنبال کنندگان زیاد، همواره پتانسیل بالایی برای تبلیغات دارند و قادر هستند تأثیر خوبی در افزایش تعداد مخاطبان و سود شما داشته باشند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ از دیگر شیوه‌های بازاریابی آنلاین در میان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است. از آنجا که تخصص شما فیلم‌برداری و تولید ویدئو است، این تکنیک دیجیتال مارکتینگ را به خوبی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید اجرا کنید. تهیه‌ی کلیپ‌های جذاب و خاص در زمینه‌های مختلف و استفاده از آن‌ها در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، تأثیر بسیار خوبی در جلب نظر مخاطبان شما خواهد داشت. در واقع این تکنیک علاوه بر بازاریابی خدماتی نظیر عکاسی پرتره و مراسمات، نمونه‌کاری برای فیلم‌برداری شما نیز هست. سعی کنید در تهیه و تدوین این ویدئوها، حداکثر توان و خلاقیت را به کار ببرید.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

معمولاً در ارائه خدمات عکاسی و فیلمبرداری، دریافت اطلاعات تماس مشتریان رایج است. از طرفی سعی کنید از کاربران وب‌سایت و دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل و اطلاعات تماسشان را دریافت نمایید. جمع آوری این اطلاعات به صورت یک دیتا بیس در انجام تبلیغات مؤثر و جذب مخاطبان به صورت مشتریان ثابت، مفید خواهد بود. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که می‌توانید از آن استفاده کنید. در این شیوه از بازاریابی آنلاین، سعی کنید با ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده توجه مخاطبان را جلب نمایید و از آن‌ها برای استفاده از خدمات خود دعوت کنید.

به عنوان یک نمونه، اگر عکاسی و فیلمبرداری مجالس عروسی را انجام می‌دهید سعی کنید در سالگرد ازدواج مخاطبان خود ضمن تبریک این مناسبت از آن‌ها برای ثبت جشن‌هایی که در این روز می‌گیرند، دعوت نمایید. این قبیل تبلیغات هدفمند، معمولاً نتایج خوبی را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی با وجود سابقه زیادی که در میان شیوه‌های تبلیغاتی دارد؛ هنوز هم تأثیر خود را از دست نداده است. ارسال آدرس، اطلاعات تماس و معرفی خدمات آتلیه شما، می‌تواند در جذب مخاطبان هدف مفید واقع شود. سعی کنید در استفاده از این تکنیک از متن‌های کوتاه و جذاب استفاده نمایید. مثلاً با ارائه کدهای تخفیف توجه گیرندگان پیام را جلب نموده و فروش خود را از این طریق بالا ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

افزایش تعداد دنبال کنندگان در شبکه‌های مجازی یا کاربران وب‌سایت شما به تنهایی منجر به افزایش فروش و سودتان نخواهد شد. تنها زمانی تعداد مشتریان شما افزایش می‌یابد که مخاطبان هدف به شما اعتماد کنند و از خدمات کسب و کارتان استفاده نمایند. این امر تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که برند شما اعتبار خوبی در میان رقبا کسب نماید. در این راستا، حسن سابقه در فضای مجازی یک آیتم ضروری برای شما است. باید توجه کنید که پاسخگویی مناسب و در کوتاه‌ترین زمان، باعث جلب اعتماد مخاطبان آنلاین می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی

استفاده زا تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری، یک اقدام ضروری در جهت گسترش کسب و کار و افزایش فروش است. از طرفی ماهیت کسب و کار شما تولید محتوایی است که به راحتی در فضای مجازی و اینترنت قابل تبلیغ و بازاریابی می‌باشد؛ بنابراین بازاریابی آنلاین یک انتخاب معقول و به صرفه در مورد بیزینس شما است.

در پایان امیدواریم محتوای این مقاله برای بهبود اوضاع کسب و کار شما مفید باشد. اگر شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید، نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود این مقاله در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که دوستان شما هم در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیاز به راهنمایی دارند لینک این مقاله را در اختیارشان قرار دهید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.