در طول زمان و با تغییر شرایط جامعه از لحاظ سطح زندگی، ارتباطات و تکنولوژی، روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغِ انواع محصولات – توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک – به‌وجود آمده است. جدیدترین روش بازاریابی و تبلیغات، «بازاریابی آنلاین» می‌باشد که این روش، به تدریج جای خود را در بین تمامی حوزه‌های کاری و مشاغل مختلف باز نموده است؛ به طوری که اگر به سراغ هر کسب و کاری بروید، برای بازاریابی و تبلیغاتِ آن کسب و کار، به «دیجیتال مارکتینگ» نیاز پیدا می‌نمایید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا می‌خواهیم دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چگونه می‌توان از طریق دیجیتال مارکتینگ، محصولاتی که قنادی‌ها تولید می‌کنند را به فروش رساند؟ برای آگاهی از پاسخ این سؤال، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه تبلیغات سنتی و آنلاین برای قنادی ها

در بحث بازاریابی و تبلیغات، ما دو روش کلی داریم که عبارت‌اند از: 1. تبلیغات سنتی و 2. تبلیغات آنلاین (یا همان دیجیتال مارکتینگ) که هر کدام از این روش‌ها برای خود، دارای زیرشاخه و روش‌هایِ مختلفِ دیگری می‌باشند.

روش‌های سنتی بازاریابی که عبارت‌اند از: بازاریابی حضوری، چاپ پوستر و تراکت، نصب بنر در سطح شهر، تبلیغات در روزنامه و مجلات و… روش‌هایی هستند که از دقت پایینی از در هدف قرار دادن مشتریان برخوردارند و با اینکه شما هزینه‌ی زیادی هم برای انجام این نوع تبلیغات صرف می‌نمایید؛ اما تأثیرگذاری و بازدهی که مد نظرتان است را به دست نخواهید آورد. اما در بازاریابی و تبلیغات آنلاین – برخلاف روش سنتی – مشتریان یا همان کاربران کسب و کارِ شما، بر اساس رفتار کاربری و خریدی که در فضای مجازی دارند، شناسایی می‌گردند تا تبلیغات به صورت هدفمند برای آنها پخش شود و به این طریق هم در سرمایه و هم در زمانِ بازاریابی و تبلیغاتِ خود صرفه‌جویی نموده‌اید.

با این حساب می‌توان گفت که دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، انتخاب مناسب‌تری برای بازاریابی و تبلیغات می‌باشد. شایان ذکر است که «قنادی» هم مانند بسیاری دیگر از کسب و کارها به دلیل ماهیتی که دارد و محصولاتی که ارائه می‌دهد، بهتر است که از روش‌های بازاریابی آنلاین و امکاناتی که در آن وجود دارد، استفاده نماید تا در کمترین زمان بیشترین تأثیر ممکن را در پیشرفت کسب و کار و افزایش فروش خود شاهد باشد.

دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها
آموزش تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی برای فروش شیرینی جات
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دلایل نیاز قنادی ها به دیجیتال مارکتینگ

هر مدیرِ کسب و کاری، برای اینکه مشتریان بیشتری به خود جذب کند و در کمترین زمان محصولات خود را به فروش برساند تا به کسب درآمد برسد، نیازمند بازاریابی و تبلیغات می‌باشد و در دنیای امروز می‌توانیم بگوییم که نیازمند «بازاریابی آنلاین» یا همان «دیجیتال مارکتینگ» می‌باشد؛ اما چرا کسب و کار قنادی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؟

در بسیاری از مشاغلی که محصولات خوراکی به جامعه ارائه می‌دهند مانند قنادی، مشتریان انتظار دارند که همیشه تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات به دستشان برسد؛ از طرفی، در کسب و کار قنادی، بسیاری از محصولات به صورت روزانه پخت و تولید می‌گردند که اگر همان روز مصرف نشوند و در یخچال باقی بمانند تازگی و کیفیت خود را از دست خواهند داد؛ بنابراین، شما به عنوان صاحب یک قنادی باید سعی کنید:

  • یا فروش محصولات خود را بالا ببرید که دیگر هیچ محصولی در آخر وقت کاری برای شما باقی نماند؛
  • یا اینکه به نحوی سفارشات را برای مشتریان خود شخصی‌سازی نمایید، تا هر زمان که آنها نیاز داشتند محصولات تازه را برای آنها تولید کنید و عرضه نمایید.

تمامی این مواردی که گفته شد، فقط با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین قابل دسترسی هستند؛ به عنوان مثال، یکی از راه‌هایی که بازاریابی آنلاین برای شما مهیا می‌سازد، این است که به کمک ابزارهای موجود در این روش، قادر خواهید بود تا سفارشات را به صورت آنلاین دریافت کنید و دقیقاً به میزانی که نیاز است از محصول مورد نظر برای مشتریانِ خود تولید کنید تا دچار ضرر و همچنین عدم رضایت مشتریان از تازه نبودن محصولات نگردید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغات شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «راه اندازی دیجیتال مارکتینگ – راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال از ۰ تا ۱۰۰» دعوت می‌کنیم. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم کسب و کار قنادی به گونه‌ای است که دیجیتال مارکتینگ در آن بسیار سودمند خواهد بود؛ در ادامه قصد داریم پیشنیازهایی برای شروع دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با این حوزه از بازاریابی برای فروش انواع کیک، شیرینی و شکلات آشنا شوید و برای ورود به آن، آمادگی لازم را در خود ایجاد کنید.

6 مرحله مهم برای شروع دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها

برای رسیدن به موفقیت، شما باید پله به پله پیش بروید و نمی‌توانید بدون قدم گذاشتن بر روی یک پله، به پله‌ی بعدی برسید؛ به طریق اولی، به منظور کسب موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها، باید مراحل مختلفی طی نمایید که در این مقاله آنها را به 6 مرحله تقسیم نموده‌ایم؛ به جرئت می‌توان گفت که این 6 مرحله، پیشنیازهایی است که شما برای اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه آنها را به شما معرفی و سپس باهم بررسی خواهیم نمود. مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند
  • تعیین بازار هدف
  • آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اقدامات رقبا
  • تعیین انتظارات خود از دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای قنادی خود
مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ برای قنادی‌ ها
مراحل راه اندازی دیجیتال مارکتینگ برای قنادی‌ ها

حال بیایید مواردی که نام بردیم را باهم بررسی کنیم.

تعریف هویت برند

اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع بازاریابی آنلاین، این است که شما «هویت برند و کسب و کار» خود را مشخص نمایید. انتخاب اسم برای کسب و کار، تأثیر مهمی بر روی روند بازاریابی شما مخصوصاً در دنیای دیجیتال خواهد گذاشت؛ زیرا در بازاریابی آنلاین، تمرکز بر روی یک نام و برند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که تمامی فعالیت‌های بازاریابی بر پایه‌ی آن نام و برند شکل می‌گیرد و کسب و کارِ شما را به واسطه‌ی برندی که انتخاب نموده‌اید، به مشتریان و بازار هدف معرفی می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

تعیین بازار هدف

در قدم دوم، برای شروع دیجیتال مارکتینگ قنادی‌تان، شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید و در واقع تعیین نمایید که برای چه قشری از جامعه می‌خواهید محصولات را تولید و عرضه کنید؟ بازار هدف قنادی‌ها از اقشار مختلفی هستند؛ افراد حاضر در بازار هدف شما، دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند و به دلایل گوناگونی ممکن است از محصولات قنادی شما خرید کنند (مانند کیک عروسی، تولد، جشن ملی و مذهبی و…).

با توجه به اینکه در تهیه‌ی کدام دسته از محصولات، از تبحر بیشتری برخوردارید، می‌توانید بازار هدف خود را تخصصی کنید؛ به عنوان مثال، اگر در پخت کیک مهارت بالاتری دارید، می‌توانید بر روی آن مانور بیشتری بدهید و به قنادیِ مخصوصِ پخت و آماده‌سازی انواع کیک تبدیل شوید تا مشتریانی که به کیک برای مراسمات مختلف نیازمند هستند را مورد هدف قرار بدهید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک و چگونگی هدف‌گذاری شما را به مطالعه‌ی مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ

به‌طور کلی، در علم بازاریابی و فروش محصولات، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال، اگر مشتری وارد قنادی‌تان شود، برای اینکه او را تحت تأثیر قرار دهید و اشتیاقش را برای خرید بیشتر کنید، تکنیک‌هایی مانند:

  • تزئین دکوراسیون مغازه
  • تزئین محصولات
  • داشتن رفتار محترمانه با مشتری
  • پرزنت محصول (با گفتن جملاتی مثل «پخت امروز هست» ، «تازه از کارگاه قنادی آورده شدن» و…)

را به کار می‌برید.

به همین ترتیب، در دنیای مجازی نیز برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان، باید با زبان مخصوص این دنیا آشنایی داشته باشید تا تکنیک‌های بازاریابی و فروش آنلاین را یاد بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ

بررسی اقدامات رقبا

یکی دیگر از مراحلی که قبل از به کارگیریِ دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارتان باید به آن بپردازید، بررسی اقدامات رقبا می‌باشد؛ با بررسی اقدامات رقبا و تأثیری که این اقدامات بر روی کسب و کار آنها گذاشته است، شما درک و شناخت بهتری از دیجیتال مارکتینگ و همچنین روش‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ قنادی ها به دست خواهید آورد که این شناخت و آگاهی، باعث آشنایی شما با به کارگیری اصولی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ می‌گردد و کمک می‌کند تا در ادامه برای مقابله با اقدامات رقبا، استراتژی بهتری را در استراتژی دیجیتال مارکتینگِ خود طراحی کنید. نکته‌ی مهمی که در این مرحله باید به آن توجه شود این است که بررسی رقبا باید بی‌طرفانه و صرفاً به جنبه‌ی بررسی و حتی ایده گرفتن صورت بگیرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین انتظارات خود از دیجیتال مارکتینگ

با شناختی که در مرحله‌ی قبل به کمک بررسی رقبا از دیجیتال مارکتینگ به دست آوردید، این مرحله به شما کمک می‌کند تا انتظارات درست و قابل دسترسی را از دیجیتال مارکتینگ قنادی برای خود تعیین کنید. هنگامی ‌که انتظارات خود از دیجیتال مارکتینگ را تعیین نمودید، باید آن را در یک جدول زمان‌بندی وارد کنید تا در نهایت بر اساس آن – و به جهت رسیدن به اهداف در زمان تعیین‌شده – قادر باشید استراتژی‌های بهتر و مؤثرتری برای دیجیتال مارکتینگ قنادیِ خود طراحی و اجرا نمایید.

شایان ذکر است که کسب و کار قنادی، جزو کسب و کارهایی است که فروش محصولات آن تا حدود زیادی تحتِ تأثیرِ مناسباتِ مختلفی می‌باشد و شما برای اینکه هرچه بیشتر استراتژی دیجیتال مارکتینگ دقیق‌تری داشته باشید، نیاز دارید تا تمامی موارد تأثیرگذار در فروش محصولات را درون جدول زمان‌بندیِ خود وارد کنید و انتظاراتی که دارید را به همراه جدول و موارد تأثیرگذار ترکیب نمایید تا در نهایت به یک برنامه تدوین‌‌شده دقیق دست یابید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای قنادی خود

آخرین مرحله قبل از شروع به کارگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحی «استراتژی دیجیتال مارکتینگ» یا همان «پلن بازاریابی آنلاین» می‌‌باشد که باید به کمک جدول انتظارات،‌ زمان‌بندی خود از دیجیتال مارکتینگ و دیگر مواردی که در مراحل قبل بررسی کردیم (مانند شناخت و تعیین بازار هدف) به طراحی یک استراتژی درست از دیجیتال مارکتینگ و همچنین نحوه‌ی استفاده از ابزارها و روش‌های مختلفی که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بپردازید.

لطفاً توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ، دارای روش‌ها و ابزارهای مختلفی است که هر کدام از آنها در کسب و کارهای مختلف دارای تأثیرات متفاوتی می‌باشند؛ از این رو، قصد داریم تا در ادامه، انواع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و همچنین تأثیرگذاری آنها در کسب و کار قنادی را باهم مرور و بررسی کنیم. اما جهت آشنایی اولیه با انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای مختلف، بیایید مهم‌ترین تکنیک‌های آن را باهم مرور کنیم:

  • تولید محتوا
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات ویدیویی
  • بازاریابی محتوا
  • ریپورتاژ
  • و…
مهم‌ ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای مختلف
مهم‌ ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای مختلف

بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها

کسب و کارهای مختلف – با توجه به محصولات یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند – از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند. توضیحِ بیشترِ آنکه، برخی از این تکنیک‌ها ممکن است برای یک کسب و کار مناسب باشند اما برای کسب و کار دیگر خیر!

ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تا تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ تأثیرگذار برای کسب و کار قنادی را با هم مورد بررسی قرار دهیم. در واقع، برخی از تکنیک‌هایی که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد، تأثیرات بیشتری نسبت به باقی تکنیک‌ها دارند و برخی از آنها نیز در کنار یکدیگر به نتیجه‌ی مثبتی می‌رسند و تأثیر خود را نمایان می‌سازند؛ به همین دلیل، توصیه می‌کنیم تا تمامی مواردی که در ادامه گفته می‌شود را به خوبی در ذهن بسپارید و حتی بیشتر در مورد آنها تحقیق و مطالعه نمایید تا در نهایت به یک استراتژی موفق در دیجیتال مارکتینگ برای قنادیِ خود دست پیدا کنید. انواع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای قنادی عبارت‌اند از:

  • ساخت وب‌سایت
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • ثبت کسب و کار در Google Map
  • بازاریابی موتور جستجو (SEM)
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدیویی
  • ساخت پروفایل مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی پیامکی
  • ایجاد اعتماد در فضای مجازی
  • برگزاری مسابقات، نظر سنجی و تخفیفات

در ادامه موارد گفته‌شده را باهم بررسی خواهیم کرد.

لیست بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها
لیست بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها

ساخت وب سایت تجاری

وب‌سایت‌ها، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بستر مناسبی برای فرصت‌ها و روش‌های مختلف بازاریابی آماده می‌نمایند؛ به عنوان مثال، برای استفاده از SEM و PPC که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد، شما، برای کسب و کارِ خود، نیازمند یک وب‌سایت تجاری می‌باشید و در غیر این صورت نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. شایان ذکر است که وب‌سایت، علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای دیگر روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد، خودش نیز به تنهایی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی آنلاین محسوب می‌گردد. توضیح بیشتر آنکه، شما از طریق وب‌سایت قادر هستید تا سفارشات آنلاین دریافت کنید، محصولات خود را به صورت کامل به کاربران معرفی نمایید و همچنین با انتشار محتواهای مرتبط با قنادی، کاربرانِ بیشتری را جذب وب‌سایت خود کنید و در نهایت مشتریان بیشتری کسب نمایید؛ اما ویژگی‌های یک وب‌سایت تجاری خوب چیست؟ ویژگی‌های مورد نیاز یک وب‌سایت تجاری عبارت‌اند از:

  • داشتن ظاهری ساده و کاربرپسند
  • معرفی کامل انواع محصولات
  • امکان سفارش و پرداخت آنلاین
  • باشگاه مشتریان
  • انتشار محتوای آموزشی مرتبط
  • معرفی راه‌های ارتباطی
  • معرفی آدرس و شماره تماس
  • درج لینک اکانت شبکه اجتماعی

یک وب‌سایتِ تجاریِ خوب که بتوان با آن مشتریان و کاربران زیادی به خود جذب کرد، باید دارای ویژگی‌هایی که نام بردیم باشید و همچنین موارد گفته‌شده را به بهترین شکل عملی نماید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به محصولات قنادی نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب فروشِ بیشترِ محصولات قنادی به آنها و افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید محتوای اینترنتی
تولید محتوای اینترنتی

فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی برای فروش شیرینی جات

علاوه بر وب‌سایت، ابزار دیگری که برای پیاده‌سازی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کاربرد گسترده‌ای دارند، «شبکه‌های اجتماعی» هستند؛ شبکه‌های اجتماعی، روز به روز در حال گسترش و افزایش نفوذِ خود در بین افراد جامعه می‌باشند، به طوری که حتی برخی از افراد برای مقایسه‌ی دیگران، آنها را از روی شبکه‌های اجتماعی که دارند مورد بررسی قرار می‌دهند و یا مثلاً بسیاری از خریدهای خود را در شبکه‌های اجتماعی و از طریق فروشگاه‌های آنلاینی که در این شبکه‌ها وجود دارند، انجام می‌دهند؛ با این اوصاف به این نتیجه می‌رسیم که اگر قصد دارید در دنیای مجازی برای کسب و کار خود تبلیغات انجام دهید، ورود به شبکه‌های اجتماعی و ساخت اکانت در این شبکه‌ها، یکی از موارد ضروری است که حتماً باید آن را در لیست استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید.

با ساخت یک اکانت برای کسب و کار قنادی‌تان می‌توانید به صورت روزانه با کاربران و دنبال‌کنندگانِ خود در ارتباط باشید، انواع نظرسنجی‌ها و مسابقات را به آنها اعلام نمایید و همچنین به کمک اکانت‌های اجتماعی، قادر به ثبت سفارش یا هدایت مشتریان به وب‌سایت خود خواهید بود. نکته‌ی دیگری که در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، این است که همانند وب‌سایت، اکانت شبکه اجتماعی هم بستری برای اجرای برخی دیگر از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند «اینفلوئنسر مارکتینگ» می‌باشد.

در آخر باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که اکثر شبکه‌های اجتماعی برای انتشار محتوای متنی دارای محدودیت می‌باشند و جهت فعالیتِ موفقیت‌آمیز در هر کدام، باید محتوای تصویری در آنها منتشر کنید که این امر برای کسب و کار قنادی بسیار مناسب می‌باشد؛ زیرا تمامی مشتریان در وهله‌ی اول، جذبِ ظاهر زیبای شیرینی و کیک‌ها می‌گردند و بر اساس ظاهر محصولات، آنها را انتخاب می‌نمایند و شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انتشار عکس‌هایی زیبا و گیرا از محصولات جهت جذب کاربران و مشتریان بیشتر می‌باشند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

بهینه‌ سازی موتور جستجو (SEO)

سئو یا همان SEO که مخفف عبارت “Search Engine Optimization” می‌باشد، به معنای «بهینه‌سازی موتور جستجو» است؛ اما چه چیزی را بهینه می‌نماید و این بهینه‌سازی یعنی چه؟ در واقع در سئو، شما محتوای مورد نظر برای انتشار در وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می‌نمایید و این بهینه‌سازی یعنی شما کاری کنید تا موتورهای جستجو محتوای شما را زودتر از وب‌سایت‌های دیگر پیدا نماید و همچنین ارزش بیشتری برای آن قائل باشد تا در لیست نتایجِ صفحه اول، آن را به کاربر نشان دهد. اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم، سئو عبارت است از مجموعه اقداماتی که در نهایت منجر به افزایش رتبه و ارزش وب‌سایت یا اکانت شبکه‌های اجتماعی در بین موتورهای جستجو می‌گردد. به طور کلی 2 نوع سئو داریم که عبارت‌اند از:

  • سئوی داخلی (On Page) که در آن شما مواردی همچون محتوای وب‌سایت، کلمات کلیدی، تگ‌های مربوطه، عناوین صفحات، لینک‌های داخلی و… را مورد بررسی قرار می‌دهید تا به این طریق، ارزش محتوا و وب‌سایت خود را بالاتر ببرید.
  • سئوی خارجی (Off Page) که در این نوع از سئو ما با عوامل خارجی مانند تعداد دفعات اشتراک‌گذاری لینک وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی، ساختن لینک‌های خارجی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ و… سر و کار داریم.

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که ریپورتاژ چیست؟ ریپورتاژ نوعی مقاله یا همان محتوای متنی است با این تفاوت که در آن یک یا چند لینک از وب‌سایت شما گذاشته شده است و کسب و کارتان را تبلیغ می‌نماید. وب‌سایت‌ها و شرکت‌های مختلفی در زمینه‌ی فروش ریپورتاژ فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین‌های این حوزه «نشریلا» می‌باشد؛ نشریلا با سالها تجربه و همکاری با وب‌سایت‌های بزرگی همانند زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… که سفارشات خود را به نشریلا می‌دهند، به یکی از بهترین‌های این حوزه تبدیل شده است. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

 ثبت کسب و کار در Google Map

بارها پیش آمده که اسم یک قنادی معروف را شنیده‌ایم، اما آدرس آن را بلد نبودیم و با جستجوی نام قنادی در Google به آدرس آن دست پیدا کرده‌ایم؛ ثبت کسب و کار در Google Map یکی از مواردی است که به شما کمک می‌کند تا شما، کاربران مجازی را به راحتی با آدرس محل کسب و کار خود آشنا نمایید و هم اعتماد آنها را جلب کنید و هم احتمال فروش محصولات خود را فزایش دهید.

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

حتماً برایتان پیش آمده زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید در کنار اولین لینکی که در نتایج نشان داده شده است عبارت Ad را مشاهده می‌کنید؛ و این عبارت به معنای این است که لینک مورد نظر توسط سیستم گوگل ادز (Google Ads) تبلیغ شده است؛ این سیستم که متعلق به کمپانی گوگل می‌باشد، یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و برای سئوی وب‌سایت و افزایش کاربران تأثیرات بسیار مثبتی دارد.

شایان ذکر است که تکنیک SEM و استفاده از گوگل ادز، برای مواقعی کاربرد دارد که شما می‌خواهید برای افزایشِ هر چه بیشتر محصولات قنادیِ خود، یک کمپینِ مناسبتی را – در آینده‌ای بسیار نزدیک – به اجرا درآورید. به‌عنوان مثال، کمتر از یک ماه دیگر، یک مناسبت ملی یا مذهبی پیش رو دارید، یا در فلان تاریخِ نه چندان دور، روز دختر است؛ در این حالت، بهترین گزینه برای فروش آنلاینِ محصولات قنادیِ‌تان، استفاده از SEM و تبلیغات در گوگل می‌باشد؛ زیرا در این شرایط که قصد دارید فروشی بالا را در مدت‌زمانی کوتاه تجربه کنید، تکنیک سئو – به دلیل زمان‌بَر بودن– خیلی کارساز نیست.

بازاریابی موتور جستجو (SEM)
بازاریابی موتور جستجو (SEM)

تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک، تکنیک دیگری از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که در آن، شما یک بنر تبلیغاتی را آماده می‌نمایید، سپس آن بنر را در وب‌سایت‌های پر بازدید و پر ترافیک به نمایش در می‌آورید و هر کاربری که بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کند، به لینکی از وب‌سایت شما که مد نظر دارید منتقل می‌گردد. در این تکنیک، شما به ازای هر کلیکی که روی بنرتان صورت بگیرد، هزینه‌ای را پرداخت می‌نمایید.

شایان ذکر است که اکثر وب‌سایت‌های بزرگ جایگاه‌های تبلیغاتی خود را به شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌ی تبلیغات کلیکی فعالیت می‌کنند، اجاره می‌دهند؛ در واقع در این تکنیک، شما با شرکت‌هایی که سرویس‌های تبلیغات کلیکی ارائه می‌نمایند، رو به رو هستید؛ شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند و اعتماد کردن به آنها، کاری سخت می‌باشد اما ویژگی‌های یک شرکت ارائه دهنده‌ی سرویس تبلیغات کلیکی عبارت است از:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

 یکی از شرکت‌هایی دارای ویژگی‌های گفته شده است، «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان مورد نظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند با کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها (Influencers) به کسانی گفته می‌شود که در فضای مجازی دارای تعداد زیادی دنبال‌کننده هستند و هر محتوایی که منتشر نمایند، بازدید زیادی خواهد خورد و همچنین، کاربران ارزش و اعتماد زیادی برای سخنان آن‌ها قائل هستند. همین امر موجب شده است تا اینفلوئنسرها نیز به ابزاری برای «بازاریابی آنلاین» به نام «اینفلوئنسر مارکتینگ» تبدیل شوند. برای اینکه از این تکنیکِ دیجیتال مارکتینگ، بهترین سود و بهره نصیبتان شود، توصیه می‌کنیم به اینفلوئنسرهایی مانند «فودبلاگرها» که در زمینه‌ای مرتبط با قنادی، شیرینی، کیک پزی و… این موارد در حال فعالیت هستند، برای همکاری و انجام تبلیغات مراجعه بفرمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین
اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

 

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

بازاریابی ویدیویی

در این تکنیک، شما ویدیوهای تبلیغاتی و یا حتی آموزشیِ مختلفی را از روند آماده‌سازی محصولات موجود در قنادی‌تان و نحوه‌ی آماده کردن آن‌ها ضبط می‌کنید؛ سپس این ویدئوها را در شبکه‌های اجتماعی یا دیگر پلتفرم‌های آنلاین منتشر می‌نمایید. در واقع شما با به کارگیری این تکنیک، هم محصولات خود را به بازار هدف معرفی کرده‌اید و هم آنها به شما بیشتر اعتماد می‌نمایند. شایان ذکر است که برای تولید محتوای ویدیوییِ جذاب، حتی می‌توانید از مراسماتی که میزبان‌ها با محصولات شما از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند، هم ویدیویی تهیه کرده و آن را در صفحات مجازی خود نشر دهید.

ساخت پروفایل مشتریان

ساخت پروفایل برای مشتریان، ثبت اطلاعات ارتباطی و اطلاعات اولیه مانند نام، شماره تماس و تاریخ تولد به شما کمک می‌کند تا بتوانید:

  • برای آن‌ها پیامک‌های تبریک (به مناسبت عید‌های دینی و ملی، و همچنین تبریک تولد) ارسال کنید.
  • با اطلاع‌رسانی، آنها را از تخفیفات یا جشنواره‌هایِ فروشِ ویژه‌ی خود آگاه کنید.
  • و راه‌های ارتباطی خود با مشتریان را حفظ نمایید.

تا در نهایت آن‌ها را به مشتریانی وفادار برای کسب و کار خود تبدیل کنید. شایان ذکر است که ساخت پروفایل مشتریان، پایه‌ای است برای به کارگیری تکنیک‌های دیگر بازاریابی آنلاین، نظیر ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی، یکی دیگر از انواع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که در آن، شما از طریق ایمیل، انواع پیام‌های تبریک، کدهای تخفیف، فروش ویژه و هر مورد دیگری که نیاز به اطلاع رسانی دارد را به مشتریان خود به ارسال می‌نمایید. شایان ذکر است که بازاریابی ایمیلی – از طریق پروفایل ساخته‌شده از مشتریان – می‌تواند به یک راه تأثیرگذار برای جلب رضایت آنان و وفادار بودنشان به قنادی شما باشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

بازاریابی پیامکی

در طول روز، تعداد زیادی پیامک با متن‌های تبلیغاتیِ مختلفی برای ما ارسال می‌شوند که همه‌‌ی آنها جزو یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ به نام «بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing» است؛ در این تکنیک، یک متن از پیش تعیین‌شده برای تعداد زیادی از کاربران ارسال می‌گردد و در انتهای آن معمولاً لینکی می‌گذارند که از طریق آن کاربران را به وب‌سایت یا اکانت شبکه اجتماعی مد نظر منتقل می‌نمایند. اگر به این روش علاقه‌ دارید، اما نمی‌دانید چگونه یک پیامک تبلیغاتی بنویسید، توصیه می‌کنیم تا مقاله‌ی «نمونه متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار + راهنمای جامع طریقه نوشتن SMS تبلیغاتی» را مطالعه بفرمایید.

ایجاد اعتماد در فضای مجازی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد، عدم اعتماد کاربران به وب‌سایت‌ها و اکانت‌های فروشگاهی می‌باشد؛ برای رفع این مشکل، شما باید در وهله‌ی اول یک سایت با ظاهر بسیار خوب داشته باشید تا کاربر با دیدن آن احساس آرامش داشته باشد و همچنین باید نماد اعتماد الکترونیک را هم برای وب‌سایت خود دریافت نمایید و همچنین سعی بر افزایش رتبه‌ی آن داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برگزاری مسابقات، نظر سنجی و تخفیفات

تحقیقات نشان داده است که برگزاری مسابقات و نظرسنجی، همواره تعداد زیادی از کاربرانِ فضای مجازی را درگیر خود می‌کند و باعث افزایش بازدید از وب‌سایت و اکانت‌های اجتماعی شما می‌گردد؛ که در نهایت به افزایش تعداد مشتریان و کسب درآمد بیشتر می‌انجامد. نکته‌ی مهمی که برای برگزاری مسابقه و نظرسنجی باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر دوی آنها برای جذب مخاطبان بیشتر باید چالش برانگیز و گیرا باشند؛ به نحوی کاربران را در نگاه اول درگیر خود کنند. جدای از موارد گفته‌شده، یکی دیگر از راه‌هایی که به واسطه‌ی دیجیتال مارکتینگ راحت‌تر می‌توانید به آنها بپردازید، ارائه‌ی تخفیفات و جشنواره‌های فروش ویژه می‌باشد که کاربران و مشتریان زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی

کسب و کار قنادی، یکی از مشاغلی است که همیشه طرفداران خود را داشته است؛ به همین دلیل، تعداد زیادی از قنادی‌ها را در سطح شهر مشاهده می‌کنیم و همین امر، موجب رقابت بالا بین آنها برای جذب مشتری می‌گردد. در این راستا، اگر به عنوان صاحب یک قنادی قصد دارید تا از رقبای خود پیشی بگیرید به شما توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین را برای افزایش فروش کسب و کارِ خود شروع کنید تا بتوانید در کمترین زمان، بیشترین پیشرفت ممکن را برای قنادی خود رقم بزنید.

امیدواریم که با انتشار این مقاله پاسخ سؤالاتی که در ذهن شما ایجاد شده بود را در اختیارتان قرار داده باشیم و همچنین اطلاعات مفید بیشتری هم کسب نموده باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «بازاریابی اینترنتی برای فروش شیرینی‌جات» دارید، یا تکنیک‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای قنادیِ خود از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “آموزش دیجیتال مارکتینگ برای قنادی ها – ۱۳ تکنیک بازاریابی آنلاین برای فروش کیک، شیرینی و شکلات

  • سلام وقت بخیر برای یک کارگاه تولید شیرینی چه روش های در مجازی بازخورد داره؟ کدامیک شما پیشنهاد میدین؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.