در طول تاریخ، همواره دلایلی مانند جنگ، مشکلات اقتصادی، کمبود شغل و… از دلایل مهاجرت افراد به خارج از وطنشان بوده است. هر چند در گذشته، مهاجرت تقریباً بدون برنامه ریزی و پیش آگاهی انجام می‌شد؛ اما این روزها، افراد تحت عناوین مختلف (تحصیلی، کاری، پناهندگی، سرمایه‌گذاری، تولد فرزندان و ازدواج و…) با تحقیقات گسترده و جمع آوری اطلاعات، اقدام به مهاجرت می‌کنند. از سوی دیگر عده زیادی – به دلایل مختلف – ترجیح می‌دهند که کار را به کاردان بسپارند و از طریق موسسات و دفاتر مهاجرتی اقدامات لازم جهت انجام امور مهاجرتشان را انجام دهند.

در این میان، «دنیای دیجیتال» با گستردگی و امکانات بسیار وسیعی که در اختیار افراد قرار می‌دهد، سهم بسیار زیادی در ارائه اطلاعات به افراد دارد. از این رو، کسانی که قصد مهاجرت دارند معمولاً از طریق دنیای دیجیتال (وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و…) مؤسسه مورد نظر خود را انتخاب می‌نمایند. در این راستا و به منظور ارائه راهکارهای مؤثر و کاربردی به فعالان حوزه مهاجرت، قصد داریم تا تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی را به شما معرفی کنیم.

در صورتی که مدیر یک دفتر مهاجرتی هستید یا قصد دارید تکنیک های مختلف بازاریابی آنلاین برای دفاتر مهاجرتی را بشناسید و با استفاده از این تکنیک‌ها کسب و کار خود را رونق دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام شیوه تبلیغات برای موسسات مهاجرتی بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟

کشورهای گوناگون و پارامترهای مختلفی که برای مهاجرت به هر یک از آن‌ها مهم است، نیاز به بررسی حجم بالایی از اطلاعات دارد. شیوه‌های سنتی تبلیغات نیز قادر به ارائه دامنه وسیعی از اطلاعات که مناسب شرایط مختلف باشد، نیستند؛ به همین دلیل شیوه‌های آنلاین بازاریابی و استفاده از روش‌های نوین تبلیغات برای دفاتر مهاجرتی بسیار گزینه‌ی بهتری است.

در واقع، با استفاده از تبلیغات آنلاین، علاوه بر ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان هدف، می‌توان طیف وسیع‌تری از افراد را پوشش داد. به این ترتیب با گسترش دامنه تبلیغات، شانس جلب نظر مخاطبان هدف و تبدیل آن‌ها به مشتری خدماتتان بیشتر خواهد بود.

کدام شیوه تبلیغات برای موسسات مهاجرتی بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
کدام شیوه تبلیغات برای موسسات مهاجرتی بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا موسسات مهاجرتی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

زمانی که بحث استفاده از تبلیغات آنلاین در میان باشد، شما با روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی سر و کار دارید که هر کدام هزینه و تأثیر متفاوتی دارند. در این میان، دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی نوین، گزینه مناسبی برای کسب و کارهای امروزی است. از سوی دیگر، موسسات مهاجرتی با توجه به ویژگی‌های فعالیت و خدماتی که ارائه می‌دهند، نیاز به ترکیبی مناسب از روش‌های بازاریابی دارند که اینترنت و شبکه‌های ارتباطی این بستر را برای صاحبان دفاتر مهاجرتی فراهم می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی بهترین گزینه تبلیغات است که با پوشش دامنه وسیعی از مخاطبان و با صرف هزینه نسبتاً پایین، موجب ارتقاء سطحی کیفی و کمی تبلیغات خواهد شد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

پیش از آنکه به استفاده از تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال بپردازید؛ باید با برداشتن شش گام مهم، زمینه را برای تأثیرگذاری این تکنیک‌ها فراهم نمایید. در واقع با گذشتن از مراحلی که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت، این امکان را برای خود ایجاد می‌کنید که پیشرفت کسب و کارتان را سریع‌تر کرده و از شکست تبلیغات خود در زمینه ارائه خدمات مهاجرتی جلوگیری کنید. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

شش قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی
شش قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

هویت برند خود را تعریف کنید.

کسب و کار شما با ارائه خدمات مهاجرت و دریافت اقامت، با بخش مهمی از زندگی افراد سر و کار دارد و هر شخص تلاش می‌کند تا با انتخاب بهترین گزینه، آینده‌ی خود و خانواده‌اش را تضمین نماید. اینجاست که برند شما و اعتبار نامتان در زمینه خدمات مهاجرتی، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در این راستا، باید تلاش کنید که به عنوان اولین قدم، نام و لوگوی مناسبی انتخاب کنید که در نگاه اول مخاطبان را جذب نماید. پس از آن، «تعریف هویت برند» اهمیت خاصی پیدا می‌کند؛ به این معنی که شما باید اهداف مؤسسه و رسالتی که در ارائه خدمات دارید را مشخص نمایید. البته در هر کسب و کاری، هدف به دست آوردن درآمد بیشتر است؛ اما از آنجا که شما با سرنوشت و آینده مشتریان خود ارتباط مستقیم دارید، باید برند خود را بر پایه ایجاد موقعیت‌های مناسب جهت بهبود زندگی افراد قرار دهید.

شایان ذکر است که «تعریف هویت برند» پیش از آنکه بر مخاطبانتان تأثیر بگذارد، شما و پرسنل تحت مدیریتتان را تغییر می‌دهد و موجب ایجاد روحیه مثبت در مجموعه برای کسب یک هدف با ارزش می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

دفاتر مهاجرتی معمولاً محلی برای افرادی است که قصد دارند، برای ارتقاء سطح زندگی یا برطرف ساختن مشکلاتشان، اقدام به مهاجرت کنند. این افراد از اقشار مختلف هستند و به صورت فردی یا خانوادگی اقدام به هجرت می‌کنند. حال ممکن است شرایط مهاجرت این افراد، تحصیلی، کاری، مالی و… باشد که شما باید به عنوان متخصص، تمام این شرایط و افراد را بررسی کنید و در طبقه‌بندی منظمی جای دهید. به این ترتیب، می‌توانید برای هر گروه، تبلیغات مناسبی طراحی نموده و ضمن بازاریابی خدمات خود، به ارتقاء وضعیت کسب و کارتان کمک کنید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای گسترده از تکنیک‌ها، نیاز به کسب اطلاعات و دانش دارد. در واقع، شما باید پیش از ورود به عرصه بازاریابی آنلاین و صرف هزینه و زمان، بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید. این تسلط، شامل: شناخت تکنیک‌ها، نحوه به کارگیری آن‌ها، اصطلاحات رایج و حتی هزینه استفاده از هر کدام می‌شود. به این ترتیب، زمانی که به تنهایی یا با استفاده از تیم‌های دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات خود را شروع نمایید، قادر به نظارت و کنترل اجرای تکنیک‌ها خواهید بود. شایان ذکر است که شما برای این منظور، می‌توانید با مطالعه یا شرکت در دوره‌های آموزشی، دانش خود را افزایش دهید. البته ما هم در این مقاله تلاش می‌کنیم مهم‌ترین اطلاعاتی که در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر مهاجرتی نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شیوه‌ای از بازاریابی است که توسط صاحبان کسب و کارها به صورت گسترده استفاده می‌شود و خود به عنوان عرصه‌ای برای رقابت تبدیل شده است. با این وجود، حتی اگر احساس می‌کنید برای شروع تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین کمی دیر شده است، نگران نباشید!

در واقع شما هر زمان که شروع به کار کنید، با تلاش و صرف زمان، می‌توانید نتیجه مطلوب را کسب نمایید. به این منظور باید با بررسی اقدامات رقبا و تجزیه و تحلیل نتایج کارشان، بهترین استراتژی را برای ظهور و بروز کسب و کارتان در فضای آنلاین تعیین کنید. شایان ذکر است که این امر زمانی محقق می‌شود که با پیدا کردن نقاط ضعف روش‌های اجرا شده و توجه به نقاط قوت، برنامه‌ریزی نموده و بهتر از رقبا عمل کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برنامه ریزی یکی از ارکان مهم دیجیتال مارکتینگ است. در واقع، نتایجِ استفاده از این شیوه‌ی نوین تبلیغاتی به تدریج حاصل می‌شود و باید به صورت پیوسته ادامه پیدا کند. در این راستا، شما باید تلاش کنید بر اساس یک جدول زمان‌بندی پیش بروید و برای دوره‌های زمانی مرتب، حد انتظارات خود را تعیین نمایید. به این ترتیب، با گذشت زمان از مسیر اصلی تبلیغات منحرف نشده و اقدامات لازم در هر مرحله را انجام می‌دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

همان‌طور که می‌دانید، استراتژی یک نقشه‌ی راه است و شما باید بر اساس این نقشه، تمامی اقدامات لازم، گستردگی سطح تبلیغات، میزان بودجه تبلیغات و سایر مواردِ ضروری را تعیین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مشخص کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای مؤسسات مهاجرتی، باید با «در نظر گرفتن پرسونای مخاطبان هدف» صورت گیرد. در این راستا، باید توجه کنید که افرادی که قصد مهاجرت دارند، اطلاعات مورد نیاز خود را از چه طریقی کسب می‌کنند؟ و کدام کانال‌های تبلیغاتی تأثیر بیشتری بر روی آن‌ها دارد؟ به این ترتیب خواهید دانست که باید بر روی کدام تکنیک‌های بازاریابی بیشتر سرمایه‌گذاری کنید تا به موفقیت دست بیابید؟

به عنوان مثال، اطلاع از این موضوع که فعالیت در کدام شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مفید تر است و اینکه مخاطبان هدفِ بیزینس شما، بیشتر از کدام پلتفرم‌های مجازی استفاده می‌کنند، در تعیین استراتژی بسیار حائز اهمیت است.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

همان‌گونه که اشاره کردیم، در تعیین و تنظیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شناخت تکنیک‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. در واقع شما با توجه به ویژگی‌های هر تکنیک و متناسب با مخاطبان هدف، فعالیت تبلیغاتی خود را گسترش می‌دهید. این امر، نیاز به شناخت تمامی تکنیک‌ها و روش‌های بازاریابی آنلاین دارد؛ لذا در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها خواهیم پرداخت که عبارت‌اند از:

  • طراحی سایت و بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • ویدئو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تولید پادکست
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • کسب حُسنِ سابقه در فضای مجازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

طراحی سایت و بازاریابی محتوا

مهم‌ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی، «طراحی وب‌سایت و بازاریابی محتوا» است؛ اما چرا موسسات مهاجرتی نیاز به وب‌سایت دارند؟ در واقع مرجع اصلی مخاطبان هدف در رابطه با جمع آوری اطلاعات، وب‌سایت‌های مختلف می‌باشد؛ چراکه محیط اینترنت بستری مناسب برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت به هر کشور، ویژگی‌های فرهنگی و اقتصادی کشورهای مختلف و همچنین آگاهی از هزینه‌های مهاجرت است. به این ترتیب، شما این امکان را خواهید داشت که از طریق وب‌سایت، در خلال ارائه محتوای ارزشمند به کاربران، خدمات خود را نیز تبلیغ نمایید.

شایان ذکر است، از آنجا که معمولاً مؤسسات مهاجرتی تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات و تأمین شرایط مهاجرت به یک کشور قرار می‌دهند؛ یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های به کار رفته در وب‌سایت کاری شما، «سوییچینگ» «Switching» است. در این تکنیک، شما باید به واسطه یک مقاله جامع، در مورد کشوری خاص توضیح دهید و در پایان با مقایسه و ذکر شرایط (تبیین مزایا و معایب)، مخاطب را به کشور مورد نظر خود هدایت کنید. لازم به ذکر است که در حین اجرای تکنیک سوئیچینگ، ضروری است که در انتهای هر یک از مقالات‌تان، از کاربر بخواهید با برقراری تماس تلفنی، اطلاعات تکمیلی را دریافت نماید؛ از این طریق میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتری (Conversion Rate) افزایش خواهد یافت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

در زمینه طراحی وب‌سایت نیز تلاش کنید قالب و ظاهر وب‌سایت‌تان به شدت جذاب و چشمگیر باشد؛ همچنین می‌توانید با قرار دادن تصاویر از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخیِ کشورهایی که خدمات مهاجرتی را در مورد آن‌ها ارائه می‌دهید، ذهن کاربران را جلب نمایید. از سوی دیگر، تلاش کنید اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف مانند: شرایط مهاجرت، هزینه، مدارک مورد نیاز، ویژگی‌های فرهنگی و… را به صورت دسته‌بندیِ دقیق و منظم در اختیار کاربران قرار دهید. به این ترتیب امکان جلب توجه مخاطبان هدف و تبدیل آن‌ها به مشتری را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت

زمانی که اقدام به طراحی وب‌سایت و تولید محتوای اینترنتی می‌کنید؛ به صورت عادی در میان نتایج سرچ موتور جست و جو جایگاه خوبی نخواهید داشت. از سوی دیگر زمانی که محتوای وب‌سایتتان در صفحه اول سرچ نباشد، شانس دیده شدنِ آن توسط مخاطبان بسیار کم است. در این راستا، ضروری است تا با تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو سایت» آشنا شوید. استفاده از این تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی باعث می‌شود که کاربران بیشتری از مطالب وب‌سایت کسب و کارتان دیدن کنند و شما شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

تکنیک سئو سایت
تکنیک سئو سایت

شایان ذکر است که سئوی سایت شامل یک سری اقدامات می‌شود که هر کدام تأثیر خاص خود را بر جایگاه شما در نتایج سرچ (SERPs) دارند. بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت: به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت: شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

یکی دیگر از تکنیک‌های پرکاربرد در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی، استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing) است. در این تکنیک با استفاده از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی به جذب مخاطبان هدف می‌پردازید. به همین منظور با ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و… و تولید محتوای تصویری و متنی، کسب و کار خود را به مخاطبان هدف معرفی می‌کنید.

شایان ذکر است که در حوزه مهاجرت، فعالیت در شبکه اجتماعی «یوتیوب» از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع، اکثر افرادی که قصد دارند از خدمات مهاجرت استفاده کنند، اطلاعات مورد نیاز خود را به واسطه ویدئوهای موجود در یوتیوب کسب می‌کنند؛ به همین دلیل شما باید با استفاده از تولید محتوای ویدئویی توسط کارشناسان خبره و اشتراک گذاری در این شبکه اجتماعی به جذب مشتری اقدام کنید.

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

از سوی دیگر امکاناتی که اینستاگرام جهت تولید ویدئو زنده (لایو) در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار مفید خواهد بود. در این راستا، می‌توانید با برقراری ارتباط مستقیم و راه اندازی جلسات پرسش و پاسخ از طریق این شبکه اجتماعی، شانس خود را برای جذب مخاطبان هدف به شدت افزایش دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

از آنجا که خدمات دفاتر مهاجرتی از جمله خدمات بسیار حساس به شمار می‌آید؛ تعداد زیادی از مخاطبانِ خدمات مهاجرتی ترجیح می‌دهند با مراجعه حضوری به دفتر کارتان از کیفیت خدمات شما اطمینان حاصل کنند؛ به همین منظور شما می‌توانید با استفاده از سامانه مکان یابی گوگل (Google Map) آدرس دفتر کار خود را ثبت کرده و از این طریق در میان نتایج گوگل دیده شوید؛ به این صورت که با جست و جوی کلمات کلیدی در حوزه مهاجرت توسط کاربران، گوگل ضمن تشخیص لوکیشن کاربر، کسب و کار شما را بر اساس «فاصله» و «راحتی دسترسی» به عنوان یک گزینه به او پیشنهاد می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگر کاربری عبارت «بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران» را در گوگل سرچ کرد، شما جزو اولین نتایجی خواهید بود که گوگل به کاربران تهرانی پیشنهاد خواهد داد! شایان ذکر است که این تکنیک، برای اصفهان، مشهد، تبریز یا هر شهر دیگری جواب می‌دهد!!

همچنین گفتنی است، این سرویس گوگل که با عنوان «Google My Business» نیز شناخته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر ثبت موقعیت مکانی، نسبت به اشتراک‌گذاری سایر اطلاعات بیزینس خود، نظیر: عکس محل کار، ساعات کاری و… اقدام نمایید. پر واضح است که شما از این طریق قادر خواهید بود که امکان دیده شدن کسب و کارتان را افزایش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.
حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

از تبلیغات پولی گوگل (SEM) برای رشد سریع استفاده کنید.

فرض کنید که به «دِدلاین پوزیشن‌های مهاجرت تحصیلی» نزدیک شده‌اید و قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخاطبان هدف را جذب خدمات خود کنید؛ در این حالت نمی‌توان منتظر نتایج سئو سایت ماند. جهت رفع این مشکل، امکان استفاده از تبلیغات موتور جست و جو (Search Engine Marketing) برای شما فراهم است. این تکنیکِ بازاریابی دیجیتال که توسط شرکت گوگل و تحت عنوان Google Ads ارائه می‌شود؛ در «کوتاه‌ترین زمان» بازدید از وب‌سایت شما را افزایش خواهد داد. نحوه استفاده از تبلیغات پولی گوگل نیز به این طریق است که شما با راه اندازی کمپین تبلیغاتی و با پرداخت هزینه، وب‌سایت خود را برای کلمات کلیدیِ مورد نظرتان در میان نتایج سرچ بالاتر از دیگر وب‌سایت‌ها قرار می‌دهید.

شایان ذکر است که در هر زمان، نیاز است توجه ویژه‌ای به کلیدواژه‌های انتخابی جهت تبلیغات پولی داشته باشید. در این زمینه می‌توانید از خدمات یک کارشناس سئو حرفه‌ای استفاده کنید؛ در واقع از آنجا که ممکن است رقبای شما نیز از این تکنیک استفاده کنند؛ طراحی مناسب کمپین تبلیغاتی و انتخاب میزان بودجه برای هر کلید واژه، اهمیت زیادی پیدا می‌کند و به شدت بر روی نتیجه حاصل تأثیر خواهد داشت.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

یکی دیگر از تکنیک‌های پولی بازاریابی آنلاین، روش «پرداخت به ازای هر کلیک» (Pay Per Click) می‌باشد. در این تکنیک شما باید با طراحی بنرهای تبلیغاتی جذاب و قرار دادن آن‌ها در فضاهای تبلیغاتی سایت‌های پربازدید، اقدام به جذب مخاطبان هدف کنید. به این ترتیب، با هر بار کلیکِ کاربران و ورود آن‌ها به لیندینگ پیج وب‌سایت‌تان، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید.توضیح بیشتر آنکه در استفاده از این شیوه بازاریابی آنلاین، باید پس از ورود کاربر به محیط وب‌سایت، تلاش کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، نظر کاربر را به استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید جلب نمایید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

شایان ذکر است که صرف هزینه در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، کاملاً هدفمند است و با انتخاب وب‌سایت‌های مناسب جهت قرار دادن تبلیغات، نتیجه بسیار مطلوبی عایدتان می‌شود. از طرفی شما در این شیوه بازاریابیِ دیجیتال، باید تلاش کنید که تبلیغات تصویری و متنی خود را به بهترین شکل طراحی نمایید، به نحوی که کاربر در نگاه اول جذب شده و به سمت سایتِ اصلیِ شما هدایت شود.

تبلیغات کلیکی هوشمند

با گسترش استفاده از تبلیغات کلیکی، روش‌هایی برای فریب کسب و کارها ایجاد شد و برخی سایت‌ها با ایجاد کلیک‌های فِیک و بی ارزش از اعتماد گیرندگان خدمات، سوء استفاده کردند. در این میان، برخی از سرویس دهندگان تلاش کردند با ارائه خدمات کلیکی هوشمند، کیفیت این شیوه از بازاریابی را افزایش دهند. به این ترتیب که برخی از آژانس‌های بازاریابی با استفاده از فضاهای تبلیغاتی سایت‌های معتبر و پربازدید و همچنین تعیین الگوریتم‌هایی جهت نمایش هوشمند تبلیغات، نرخ بازدید سایت‌ها را به شدت افزایش داده‌اند.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

ویدئو مارکتینگ

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از تکنیک‌های بسیار مهم دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی است. در واقع این قبیل پلتفرم‌ها با قابلیت اشتراک گذاری ویدئو، پتانسیل بالایی برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری ایجاد می‌کنند. به این ترتیب که ویدئو مارکتینگ با تأثیر زیاد و قانع کنندگی بالا، می‌تواند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد و به مشتری تبدیل نماید. شایان ذکر است که شما باید تلاش کنید با استفاده از افراد حرفه‌ای در زمینه تولید محتوای ویدئویی، از پتانسیل بالای این تکنیک دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش استفاده از فضای مجازی در قالب اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، فعالان این حوزه از تأثیر بالایی در میان اقشار مختلف جامعه برخوردار شده‌اند. این افراد تحت عنوان «اینفلوئنسر» می‌توانند برند و کسب و کارهای مختلف را تبلیغ کنند. از سوی دیگر با توجه به تعداد زیاد دنبال کنندگانشان می‌توانند برای بازاریابی آنلاین بسیار مناسب باشند.

در این راستا، تلاش کنید از افراد موفق، بلاگرهای جهانگرد (Travel Bloggers) و افرادی که در رابطه با مهاجرت فعالیت می‌کنند استفاده کنید؛ این افراد می‌توانند با معرفی خدمات شما به مخاطبان هدفِ شما، کسب و کارتان را بیش از پیش رونق ببخشند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

تولید پادکست

بسیاری از محصولات و خدمات را نمی‌توان از طریق تولید محتوای صوتی معرفی کرد؛ اما در زمینه فعالیت مؤسسات مهاجرتی، افراد همواره به دنبال دریافت اطلاعات و اطمینان یافتن از تصمیم خود هستند. از سوی دیگر، این روزها «پادکست» به عنوان یک رسانه پرطرفدار، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است؛ بنابراین به عنوان یک تکنیک مؤثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد. در این راستا، شما می‌توانید پادکست‌های تولیدشده‌ی خود را در شبکه‌های اجتماعی صوتی محور مانند: کست‌باکس و کلاب‌هاوس، یا حتی فضای Space در شبکه اجتماعی توییتر پخش کنید.

شایان ذکر است که در استفاده از این شیوه‌ی تبلیغاتیِ آنلاین، بهتر است با ارائه بسته‌های جامعی از توضیحات در رابطه با موارد مختلف، مخاطبان را آگاه سازید. در واقع برتری این شیوه، امکان استفاده از محتوای صوتی حین کار یا رانندگی است؛ بنابراین، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای «مشاهده ویدئو»، از «شنیدن پادکست» استفاده کنند. از طرفی، شما می‌توانید همین محتوای صوتی را به فرمت ویدئو تبدیل کرده و در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پادکست مارکتینگ
پادکست مارکتینگ

همچنین، اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «ساخت پادکست به زبان ساده – آموزش گام به گام پادکست مارکتینگ» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

گاهش پیش می‌آید که افراد بارها و بارها تصمیم به مهاجرت بگیرند و نظرشان در مورد کشور مقصد یا کلیت مهاجرت تغییر کند. در این راستا، بهتر است با در اختیار داشتن اطلاعات تماس مخاطبان، علاوه بر پیگیری مشتریان بالقوه، از آن دسته افرادی که با استفاده از مؤسسه‌ی شما مهاجرت کرده‌اند، بخواهید کسب و کار شما را تبلیغ نمایند. شایان ذکر است که در اختیار داشتن این اطلاعات، به صورت ایمیل و شماره تماس، همچنین جهت استفاده در تکنیک‌های بازاریابی ایمیلی و پیامکی نیز مفید واقع می‌شود. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ تکنیکی مؤثر برای بازاریابی آنلاین موسسات مهاجرتی است. در این شیوه، شما با ارسال ایمیل (بر اساس اطلاعاتی که در دیتا بیس خود جمع آوری کرده‌اید)، مخاطبان هدف را جذب می‌کنید. در واقع، شما باید با طراحی ایمیل‌های شخصی سازی شده و خاص برای افراد مختلف، تأثیر تبلیغات را بالاتر ببرید. شایان ذکر است که این تکنیک خصوصاً برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا شغلی دارند بازدهی بالاتری دارد؛ چرا که این قبیل افراد معمولاً به طور مرتب ایمیل خود را چک می‌کنند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

گاهی ساده‌ترین روش‌ها بیشترین کاربرد و تأثیر را دارند!! در این راستا بهتر است با تکنیک تبلیغات پیامکی آشنا شوید. این تکنیک دیجیتال مارکتینگ در عین سادگی، با هزینه پایین و گستردگی استفاده، مناسب دفاتر مهاجرتی است. در واقع شما با طراحی متن‌های کوتاه تبلیغاتی و ارسال آن به مخاطبان، تلاش می‌کنید نظر آن‌ها را جلب نمایید. شایان ذکر است، این امکان را دارید که اطلاعات تماس و یا حتی آدرس وب‌سایت خود را از طریق اس ام اس به اطلاع افراد برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حُسنِ سابقه در فضای مجازی

مهم‌ترین عاملی که ممکن است مخاطبان هدف را به سمت استفاده از خدمات شما بکشاند، «اعتماد و اطمینان» است. این در حالی است که اعتماد سازی در حوزه تبلیغات و بازاریابی آنلاین، امری بسیار دشوار می‌باشد. بر این اساس در جهت کسب حسن سابقه در فضای مجازی، باید به تدریج پیش بروید و برند خود را به عنوان مؤسسه‌ای مطمئن معرفی نمایید. با این کار، در میان تعداد زیاد افراد و دفاتر مهاجرتی که با تبلیغات غیر واقعی، باعث بی‌اعتمادی جامعه شده‌اند؛ اعتبار خود را به تدریج افزایش خواهید داد.

برای کسب حسن سابقه در فضای مجازی می‌توانید، از موکلین خود خواهش کنید تا با ارسال یک ویدئوی مصاحبه‌ای کوتاه از میزان رضایتشان از خدمات شما صحبت کنند؛ شما نیز بهتر است که این ویدئوها را ادیت کرده و در شبکه‌های اجتماعی و بخش «ویزا و موکلین» وب‌سایت خود منتشر کنید تا اعتماد مخاطبان‌تان نسبت به کسب و کار شما بیشتر شود و با اطمینان خاطر بیشتری شما را برای وکالت امور مهاجرتی‌شان انتخاب کنند.

فراموش نکنید که افراد، معمولاً برای مهاجرت همواره با استرس بالا رو به رو می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که وسواس خاصی در انتخاب دفتر مهاجرتی به خرج بدهند. حال اگر بازخورد سایر کاربرانی که از خدمات شما استفاده می‌کنند به صورت ویدئوی مصاحبه، کامنت و پست در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی موجود باشد، می‌تواند تا حدودی خیال مخاطبان هدف را آسوده کند.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرسش و پاسخ متداول در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر مهاجرتی

چرا موسسات و دفاتر مهاجرتی باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند؟

کشورهای گوناگون و پارامترهای مختلفی که برای مهاجرت به هر یک از آن‌ها مهم است، نیاز به بررسی حجم بالایی از اطلاعات دارد. شیوه‌های سنتی تبلیغات نیز قادر به ارائه دامنه وسیعی از اطلاعات که مناسب شرایط مختلف باشد، نیستند؛ به همین دلیل شیوه‌های آنلاین بازاریابی و استفاده از روش‌های نوین تبلیغات برای دفاتر مهاجرتی بسیار گزینه‌ی بهتری است.

مهم‌ترین موضوع پیش از شروع تبلیغات آنلاین برای یک دفتر مهاجرتی چیست؟

مهم‌ترین پیشنیاز «برندینگ و تعیین هویت برند» است؛ البته 5 پیشنیاز دیگر نیز برای شروع تبلیغات آنلاین وجود دارد که در این مقاله می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

مهم‌ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر مهاجرتی چیست؟

راه‌اندازی یک وب‌سایت و بازاریابی محتوایی! البته بسته به شرایط یک بیزینس در حوزه مهاجرت، میزان اهمیت و ضرورت این تکنیک، متفاوت است.

چه تکنیک‌هایی برای بازاریابی آنلاین در حوزه مهاجرت کاربرد دارند؟

راه‌اندازی وب‌سایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و… . البته هر کدام از این تکنیک‌های نام‌برده ریزه‌کاری‌هایی دارند که در این مقاله به تشریح آن‌ها پرداخته‌ایم.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

در این نوشتار تلاش کردیم شما را با تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین برای موسسات مهاجرتی آشنا کنیم. هر یک از این تکنیک‌ها با تأثیر خاص خود، بخشی از گستره‌ی تبلیغات شما را بر عهده می‌گیرند و باید به صورت یک شبکه با هم مرتبط باشند. به این ترتیب که وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما یک شبکه گسترده را ایجاد نمایند و با لینک دهی خارجی یکدیگر را تقویت کنند.

به عنوان نکته پایانی بد نیست بدانید که مخاطبان هدف شما معمولاً از شبکه‌های اجتماعی خاص بیشتر استفاده می‌کنند؛ پس تلاش کنید فعالیت خود در «توییتر»، «کلاب هاوس» و «لینکدین» را نیز گسترش دهید و از هر فرصتی جهت معرفی خدماتتان استفاده نمایید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.