در اکثر کشورهای پیشرفته، اتومبیل معمولاً به عنوان یک کالای مصرفی و با عمر محدود شناخته می‌شود؛ اما در ایران به تدریج به عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب شده و خرید و فروش یک خودرو به دفعات انجام می‌گیرد. در این میان، خریداران خودرو، عوامل بسیاری را برای خرید ماشین به عنوان سرمایه در نظر می‌گیرند که بررسی این عوامل، معمولاً به واسطه مراکز تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو انجام می‌شود. این موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر، رقابت زیادی میان کارشناسان خودرو ایجاد گردد و هر کدام از آن‌ها به دنبال در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار باشند؛ لذا به صورت گسترده به تبلیغات از طریق شیوه‌های مختلف می‌پردازند.

در صورتی که شما هم از راه کارشناسی خودرو کسب درآمد می‌کنید؛ قصد داریم شیوه‌ی نوینی جهت بازاریابی و تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی را به شما معرفی کنیم. این شیوه تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ برای خدمات تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو، می‌تواند کسب و کار شما را به شدت تحت تأثیر قرار داده و سود شما را افزایش دهد. لطفاً جهت آشنایی با این شیوه نوین تا انتهای این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای خدمات کارشناسی خودرو بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت، اکثر فعالیت‌های مربوط به خودرو از تعمیر و نگهداری تا خرید و فروش و تیونینگ خودرو، همه و همه از طریق شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین صورت می‌گیرند. در واقع باز ماندن از شیوه‌های نوین و تأکید بر استفاده از روش‌های سنتی، می‌تواند مانع پیشرفت کسب و کار شود. به همین دلیل، بهترین راه این است که تبلیغات محلی خود را به صورت سنتی و از راه ساخت تابلوهای تبلیغاتی یا چاپ بنر و تراکت انجام دهید و در عین حال به دنبال گسترش کسب و کارتان از طریق تبلیغات آنلاین باشید. شایان ذکر است، در موارد بسیاری، تبلیغات آنلاین حتی تأثیر تبلیغات سنتی را نیز پوشش داده و به تنهایی قادر به معرفی کسب و کارتان خواهند بود.

کدام نوع تبلیغات برای خدمات کارشناسی خودرو بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات برای خدمات کارشناسی خودرو بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا مراکز تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

افزایش استفاده کاربران از اینترنت و فضای مجازی، باعث گسترش این حوزه و ایجاد کانال‌ها، برنامه‌ها و روش‌های مختلف ارتباط با دنیای دیجیتال شده است. صاحبان خودرو نیز از اقشار مختلف جامعه و با سنین گوناگون بوده و به واسطه راه‌های مختلفی با دنیای دیجیتال در ارتباط هستند. شما هم برای جلب توجه این طیف گسترده از مخاطبان هدف، به شیوه‌ای وسیع و با دامنه تبلیغات بالا نیاز دارید. در این راستا، اگر قصد دارید وارد حوزه تبلیغات آنلاین شوید، ضروری است از دیجیتال مارکتینگ برای خدمات تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو استفاده کنید.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو

اجرای درست هر برنامه و رسیدن به اهداف مشخص، نیاز به فراهم کردن مقدماتی دارد. اجرای صحیح تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو و رسیدن به اهداف مورد نظرتان نیز، بدون برداشتن شش قدم اساسی ممکن نیست. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  • برند سازی (Branding)
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • تسلط بر زبان دیجیتال مارکتینگ
  • سنجش اقدامات رقبا
  • تعیین انتظارات و برنامه‌ریزی بر اساس آن‌ها
  • مشخص کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ

برند سازی و تعیین هویت برند

شغل تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو، از آن دست کارهایی است که مخاطبان را بر اساس اعتماد و اعتبار جلب می‌کند. این موضوع در حوزه تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، بسیار بیشتر از شیوه‌های سنتی تبلیغاتی مهم است. در این راستا، شما باید به دنبال برند سازی اصولی و پس از آن تعریف هویت برند باشید تا بتوانید در بستری مناسب و تحت تأثیر برندی شناخته شده، کسب و کار خود را گسترش دهید.

با توجه به اهمیت مسئله برند سازی و تعریف هویت برند، پیش از هر چیز در انتخاب نام و نشان تجاری خود دقت کنید. این نام و لوگو قرار است اولین معرف شما در بازار باشد و باید در اولین نگاه توجه مخاطبان را جلب نماید. پس از این، رویکرد خود در ارائه خدمات را به درستی مشخص کنید و هدفتان را پیش از هر چیز، پاسخگویی به اعتماد مشتریان قرار دهید. به این ترتیب، برند خود را آماده ارائه از طریق کانال‌های تبلیغات مجازی و بازاریابی آنلاین خواهید کرد.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

شناخت مخاطبان هدف، قدمی دیگر است که باید پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو بردارید. از آنجا که کسب و کار شما با خرید و فروش اتومبیل سر و کار دارد؛ قطعاً مخاطبان اصلی شما دو دسته کلی خریداران خودرو – به عنوان مصرف کننده – و افرادی هستند که در حوزه نمایشگاه ماشین و خرید و فروش آن فعالیت می‌کنند. هر چند ممکن است فعالیت شما در زمینه کارشناسی خودرو، منحصر به مدل‌ها یا قیمت‌های خاصی شود که در این صورت دامنه مخاطبان هدف شما نیز محدودتر می‌شود. با این اوصاف آنچه اهمیت دارد شناخت نیاز مشتریان بالقوه و طراحی تبلیغات بر اساس این نیازها است. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

بر زبان دیجیتال مارکتینگ تسلط پیدا کنید.

همان‌گونه که در شغل شما به عنوان کارشناس خودرو، اصطلاحات و تکنیک‌های خاصی وجود دارد که پایه اصلی فعالیت شما هستند؛ در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز این وضعیت وجود دارد. در این راستا، ضروری است که جهت فعالیت مثبت در این زمینه، با زبان دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. این شناخت زمانی به دست می‌آید که شما تکنیک‌ها و روش‌های بکار رفته در بازاریابی دیجیتال را بشناسید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

رقبای خود را بشناسید و اقداماتشان را بررسی کنید.

رقابت در بازار کسب و کارهای مختلف، با گذشت زمان افزایش می‌یابد و این رقابت به عرصه اینترنت و تبلیغات آنلاین نیز کشیده شده است. در واقع همان‌گونه که شما به فکر استفاده از تکنیک‌های نوین بازاریابی هستید، رقبای شما نیز در این زمینه تلاش می‌کنند. به این ترتیب، بهتر است از اقدامات انجام شده توسط سایر کارشناسان سلامت خودرو در زمینه دیجیتال مارکتینگ، مطلع شوید. بررسی وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و سایر شیوه‌های به کار رفته توسط رقبا، اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، قادر خواهید بود برنامه‌ریزی بهتری انجام داده و اقدامات مؤثرتری را ترتیب دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ریزی کنید و انتظارات آینده خود را مشخص نمایید.

برنامه‌ریزی رکن اساسی در انجام اقدامات بلند مدت و هدفمند است. دیجیتال مارکتینگ برای خدمات تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو نیز یک فعالیت طولانی مدت است که با هدف گسترش کسب و کار و افزایش سود انجام می‌شود. در این راستا، باید به دنبال طراحی و تدوین یک برنامه مناسب و دقیق باشید که علاوه بر تعیین زمان‌بندی انجام اقدامات، شامل هزینه‌ها، پرسنل فعال و گستره تبلیغات نیز باشد.

شایان ذکر است که به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی، باید اهداف و انتظارات خود در کوتاه مدت و بلند مدت را مشخص نمایید. این کار به شما کمک می‌کند که ضمن گذراندن هر مرحله از برنامه‌ریزی، نتایج را بررسی کرده و در صورت لزوم، اصلاحاتی انجام دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

دیجیتال مارکتینگ مجموعه اقداماتی است که به صورت سازمان یافته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام می‌گیرند. عاملی که باعث می‌شود شما بر اساس برنامه از پیش تعیین شده پیش بروید و با جلب توجه مخاطبان انتظارات خود را برآورده کنید، تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. در این راستا، شما باید مشخص کنید که از چه روش‌هایی باید استفاده کنید و بیشترین تمرکز تبلیغات آنلاینتان را در کدام کانال‌های تبلیغاتی متمرکز نمایید.

شایان ذکر است که جهت مشخص کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو باید تمام تکنیک‌ها و روش‌های به کار رفته در حوزه بازاریابی آنلاین را بشناسید و مجموعه‌ای از بهترین تکنیک‌ها را به کار ببندید.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای خدمات کارشناسی فنی و رنگ خودرو

فضای گسترده اینترنت، شبکه‌های اجتماعی گوناگون و روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین، باعث پدید آمدن تکنیک‌های مختلف در حوزه بازاریابی دیجیتال شده است. در واقع توسعه دهندگان دیجیتال مارکتینگ، همواره به دنبال جلب توجه مخاطبان بازار بوده‌اند و این هدف را از راه‌ها و کانال‌های مختلفی دنبال می‌کنند. در صورتی که شما نیز به دنبال استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای پیشرفت کسب و کارتان هستید، باید با این تکنیک‌ها آشنا شوید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • طراحی وب‌سایت و بازاریابی محتوا
  • سئو (SEO) سایت
  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
  • تبلیغات در اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو
  • ثبت آدرس در گوگل مپ
  • ویدئو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات پولی گوگل
  • تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • بازاریابی پیامکی
  • حسن سابقه در فضای مجازی

اگر در مورد هرکدام از این تکنیک‌ها اطلاعات کافی ندارید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی هر روش، شما را با نحوه اجرای آن آشنا کنیم.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای خدمات کارشناسی فنی و رنگ خودرو
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای خدمات کارشناسی فنی و رنگ خودرو

طراحی وب سایت و بازاریابی محتوا

تبلیغات آنلاین در هر پلتفرم و کانال تبلیغاتی، بر پایه تولید محتوا انجام می‌شود. در واقع محصولات و خدمات کسب و کارها از طریق محتوای متنی، صوتی و تصویری به مخاطبان معرفی می‌گردد. از طرفی یکی از بهترین روش‌ها برای ارائه محتوای اینترنتی، طراحی وب‌سایت تجاری و معرفی خدمات یک بیزنس به کاربران است. در این راستا، شما باید به عنوان یک تکنیک مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای خدمات تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو به فکر ایجاد وب‌سایت برای معرفی برندتان باشید.

 در زمینه طراحی وب‌سایت و تولید محتوا، باید به دنبال ایجاد محیطی مناسب و تأثیرگذار باشید تا کاربران با مراجعه به آن، ضمن برطرف کردن نیازها و پاسخ به سؤال‌هایشان، در مورد کارشناسی خودرو، با تمام خدمات شما آشنا شوند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، وب‌سایت رسمی شما به عنوان نماینده کسب و کارتان، باید اطلاعات کافی در اختیار مخاطبان هدف قرار دهد و در کوتاه‌ترین زمان نظر آن‌ها را جلب کند. مورد مهم در این راستا، طراحی قالب مناسب و تولید محتوای ارزشمند است؛ بنابراین در صورتی که با طراحی سایت و اصول محتوا نویسی آشنایی ندارید، سعی کنید از افراد ماهر در این زمینه استفاده کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استفاده از سئو سایت

به منظور فعالیت در سطح وب، تنها ساخت وب‌سایت و تولید محتوا کافی نیست. تا زمانی که مطالب وب‌سایت شما – که شامل تبلیغات کسب و کارتان نیز می‌شود – توسط مخاطبان هدف دیده نشود؛ تغییری در تعداد مشتریان شما حاصل نخواهد شد. در این راستا، باید با تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) آشنا باشید. این تکنیک که تحت عنوان سئو سایت نیز شناخته می‌شود، مطالب منتشر شده در وب‌سایت شما را به تدریج در میان موارد اول سرچ گوگل قرار می‌دهد. به این ترتیب، صعود شما در نتایج جست و جو باعث می‌شود کلیک و بازدید بیشتری دریافت کنید و شانستان برای تبدیل کاربر به مشتری افزایش یابد. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

شایان ذکر است که سئو سایت یک کار زمان‌بر و بلند مدت است و شامل اقدامات زیادی می‌شود. این اقدامات در کنار هم، منجر به بهبود امتیاز شما از دید الگوریتم‌های موتور جست و جو شده و باید به عنوان مجموعه‌ای از عوامل شناخته شوند. در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت در شبکه های اجتماعی

با گسترش شبکه‌های اجتماعی، کاربران اینترنت، مدت زمان زیادی از وقت خود را در این فضا سپری می‌کنند. به این ترتیب بسیاری از نیازهای خود مانند خرید محصولات و خدمات را از طریق این شبکه‌ها انتخاب می‌نمایند. به این ترتیب، ایجاد اکانت تجاری در پلتفرم‌های مختلف و استفاده از تکنیک سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing) به عنوان یکی از تکنیک‌های مهم دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار دارد.

شایان ذکر است که فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی باید هدفمند باشد. به این صورت که ضمن تولید محتوای جذاب و عموماً غیر تبلیغاتی، ابتدا به دنبال جذب فالوور باشید و به تدریج خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید. در واقع بخش اعظمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال گذراندن زمان و سرگرم شدن هستند و استفاده از تبلیغات بیش از حد و پی در پی، باعث ریزش دنبال کنندگان شما خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات در اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو

یکی از شیوه‌های رایج خرید و فروشِ خودرو، اقدام از طریق اپلیکیشن‌های معروفی نظیر دیوار و شیپور است. شما نیز این امکان را دارید که از دو طریق «درج آگهی» یا «پرداخت هزینه و نمایش تبلیغات»، کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. در واقع از آنجا که کاربران این اپلیکیشن‌ها به دنبال خرید و فروش اتومبیل هستند، احتمال زیادی برای جذب آن‌ها به عنوان مشتری خواهید داشت.

تبلیغات در اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو
تبلیغات در اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو

آدرس محل کار خود را در گوگل مپ وارد کنید.

علی‌رغم گستردگی تبلیغات آنلاین و دیده شدن کسب و کارتان توسط کاربرانی که از نظر موقعیت مکانی با شما فاصله زیادی دارند؛ باید به فکر جلب نظر مخاطبان محلی نیز باشد. شرکت گوگل در قالب سرویس گوگل مای بیزنس (Google My Business) این امکان را در اختیار شما قرار داده است. در این راستا، ثبت لوکیشن محل کارتان در گوگل مپ به عنوان یکی دیگر از تکینک‌های دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار دارد.

شایان ذکر است، در استفاده از Google My Business این امکان وجود دارد که اطلاعاتی بیشتر از موقعیت مکانی خود را در اختیار کاربران قرار دهید. برخی دیگر از اطلاعاتی که می‌توانید به همراه آدرستان وارد کنید عبارت‌اند از:

  • نام محل کسب و کار
  • عکس‌های فضای بیرونی و داخلی
  • آدرس وب‌سایت و شماره تلفن
  • ساعت کاری
  • عکس‌های 360 درجه گوگل
  • کامنت‌ها و نظرات مردم در مورد این محل

به این ترتیب، کاربرانی که در نزدیکی محل کارتان نیاز به خدمات کارشناسی فنی و رنگ خودرو داشته باشند و کلیدواژه‌های این حوزه را در گوگل سرچ کنند، حساب شما را به عنوان یک گزینه در دسترس خواهند دید.

ویدئو مارکتینگ برای معرفی کسب و کارتان

معمولاً تأثیری که یک ویدئو کوتاه بر مخاطبان می‌گذارد، از دیگر گونه‌های محتوای اینترنتی (متن، تصویر و صدا) بیشتر است. به این ترتیب تلاش کنید از شیوه کار و خدماتی که ارائه می‌دهید، کلیپ‌های کوتاه تهیه کنید و از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید.

شایان ذکر است ایجاد کانال در شبکه‌های ویدئو محور، نظیر آپارات یا اشتراک گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، بهترین شیوه استفاده از ویدئو مارکتینگ برای خدمات کارشناسی ماشین است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک شیوه جذاب و پرکاربرد در میان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد. در صورتی که از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به عنوان تبلیغ کننده کسب و کار خود بهره بگیرید، نتایج خوبی در حوزه تبلیغات و بازاریابی خواهید گرفت. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

استفاده از تبلیغات پولی گوگل (Google ADS)

همان‌طور که پیش از این ذکر شد، تکنیک تولید محتوای اینترنت و سئو سایت، فرآیندی زمان‌بر است. شما به تدریج و با تولید مستمر محتوا در وب‌سایت خود، این امکان را دارید که به نتایج اول سرچ گوگل برسید و توسط مخاطبان هدف بیشتر دیده شوید. از طرفی گوگل به عنوان یک سرویس تبلیغاتی بزرگ، این امکان را در اختیار کسب کارها قرار داده است که با پرداخت هزینه و ایجاد کمپین تبلیغاتی صرف‌نظر از نتایج سئو خود را در میان نتایج جست و جو بالاتر از رقبا قرار دهند. در استفاده از این روش که به Google Ads معروف است، شما باید به ازای کلیدواژه‌های مورد نظر خود هزینه پرداخت کنید و در صورت جست و جوی آن کلیدواژه‌ها به عنوان نتیجه اول در اختیار کاربران قرار بگیرید.

شایان ذکر است که در تکنیک تبلیغات پولی، تجربه و تخصص بالایی لازم است تا هزینه‌ها به صورت هدفمند و پربازده صرف شوند. از این رو بهتر است در این زمینه از یک متخصص سئو یا دیجیتال مارکتر حرفه‌ای کمک بگیرید.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک

یکی دیگر از تکنیک‌های پولی تبلیغات آنلاین، استفاده از روش پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) است. در این تکنیک، شما با استفاده از ترافیک بالای سایت‌های معتبر و پربازدید کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنید. در تکنیک تبلیغات PPC بهتر است طراحی بنر را به خوبی انجام دهید؛ به نحوی که در کوتاه‌ترین زمان نظر کاربران را جلب کند. از سوی دیگر، بسیار مهم است که با کلیک بر روی بنر تبلیغاتی، کاربر به صفحه‌ای هدایت شود که به سرعت با خدمات شما آشنا گردد. در این صورت شانس بیشتری برای جذب او به عنوان مشتری وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

در استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند، نمایش تبلیغات باید از طریق سایت‌های معتبر صورت گیرد و الگوریتم‌های هوشمند بر زمان محل نمایش تبلیغات نظارت داشته باشند. از این رو خدمات تبلیغات کلیکی، توسط برخی از سرویس دهندگان ارائه می‌شود و بهتر است در انتخاب ارائه دهنده این خدمات حداکثر دقت صورت گیرد. با انتخاب بهترین سرویس، قطعاً نتیجه بهتری نیز برای کسب و کار شما حاصل خواهد شد.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

از دیگر تکنیک‌های مهم بازاریابی دیجیتال برای خدمات کارشناسی فنی و رنگ خودرو، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است. در این شیوه، خدمات شما از طریق SMS به اطلاع مخاطبان هدف می‌رسد. در واقع با توجه به گستردگی استفاده از سرویس پیامک، شانس دیده شدن کسب و کار توسط مخاطب هدف افزایش می‌یابد. شایان ذکر است که از مزیت‌های این شیوه می‌توان به هزینه پایین و نتیجه‌گیری در کوتاه مدت اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

همچنین،

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

حسن سابقه در فضای مجازی

کسب و کار تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو به شدت بر پایه مهارت و قابل اعتماد بودن کارشناس استوار است. این مسئله در حوزه تبلیغات مجازی و دیجیتال مارکتینگ نیز به چشم می‌آید. شما باید تلاش کنید که برای برند خود اعتبار کسب کنید و این مسئله تنها با گذشت زمان و ارائه خدمات صادقانه حاصل می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای تشخیص سلامت فنی و رنگ خودرو

در این مقاله با عنوان «دیجیتال مارکتینگ برای خدمات تشخیص سلامت و رنگ خودرو»، شما را با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری و افزایش درآمد کسب و کارتان آشنا کردیم. توجه داشته باشید که ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال باید با کسب دانش و آگاهی همراه باشد. تکنیک‌های به کار رفته در استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیز بدون اجرای صحیح و اصولی، نتیجه مورد نظر را برآورده نمی‌کنند. در این راستا، توصیه می‌کنیم به شرکت در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ و مطالعه مقاله‌ها و کتاب‌های مربوط به این حوزه به اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

در پایان از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. اگر شما هم تجربه یا نظری در خصوص دیجیتال مارکتینگ برای خدمات کارشناسی خودرو دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان و همکارانتان باعث خرسندی ما خواهد شد. پیروز و سر بلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.