با افزایش استفاده از اتومبیل در جامعه، بسیاری از مشاغل مربوط به تعمیر و نگهداری این وسایل نقلیه موتوری به تدریج گسترش یافته‌اند. به همین دلیل فعالیت در زمینه ارائه خدمات خودرویی و فروش قطعات ماشین، هر روز افراد بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند و طبیعتاً رقابت بیشتری هم در این حوزه ایجاد می‌شود. با توجه به افزایش رقابت بین قطعه فروشان، در صورتی که قصد کسب درآمد از این راه را دارید، باید بهترین روش‌ها را برای معرفی خود و محصولاتتان به مخاطبان هدف انتخاب نمایید. در این راستا، قصد داریم دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو را به شما معرفی کنیم. لطفاً جهت کسب آگاهی در این زمینه تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای فروش قطعات یدکی خودرو بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

کسب و کار فروش قطعات خودرو و لوازم یدکی ماشین، محدود به یک ناحیه کوچک نیست و گاهی ممکن است شما مشتریانی از شهرهای مختلف داشته باشید. این موضوع خصوصاً در مورد فروش لوازم یک نوع خاص از خودرو یا لوازم یدکی ماشین‌های کلاسیک، بسیار رایج است. با توجه به این مسئله، شما نمی‌توانید تبلیغات خود را به روش‌های سنتی محدود کنید و باید هر چه سریع‌تر شاخه آنلاین تبلیغاتتان را راه اندازی نمایید. البته توجه داشته باشید که از شیوه‌های سنتی تبلیغات، نظیر ساخت تابلو، پخش تراکت، بنر و کارت‌های تبلیغاتی غافل نشوید. در واقع روش‌های آنلاین تبلیغات، باعث می‌شود دید شما در کسب و کارتان از حوزه محلی فراتر رفته و گسترده‌تر فکر کنید؛ بنابراین تبلیغات آنلاین از اهمیت زیادی برای افزایش فروش شما برخوردار است.

کدام نوع تبلیغات برای فروش قطعات یدکی خودرو بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات برای فروش قطعات یدکی خودرو بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا فروشندگان قطعه و لوازم یدکی خودرو به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

استفاده از تبلیغات آنلاین، شما را به دنیایی گسترده از روش‌ها و تکنیک‌های نوین وارد می‌کند. از طرفی دنیای دیجیتال به قدری گسترده است که اگر اقدامات شما بدون استراتژی و برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد، ممکن است هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب خود نرسید. در این راستا، شما به یک شیوه جامع، هدفمند و دقیق برای بازاریابی و تبلیغات آنلاین نیاز دارید. بدون شک دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو تمام این ویژگی‌ها را دارد و می‌تواند کسب و کار شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

شایان ذکر است که علی‌رغم ویژگی‌های مثبت دیجیتال مارکتینگ، پیچیدگی تکنیک‌ها و دانش مورد نیاز جهت اجرای صحیح آن‌ها، شما را مجبور به اختصاص زمان جهت یادگیری می‌کند. در واقع شما پیش از بهره بردن از تمام پتانسیل‌های دنیای دیجیتال و تبلیغات از این طریق، باید دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو
دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش قطعات یدکی خودرو

تا اینجا به ضرورت استفاده از تبلیغات آنلاین و تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین پرداختیم؛ اما چگونه می‌توان از دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی استفاده کرد؟ به منظور استفاده درست از شیوه‌های بازاریابی دیجیتال، ابتدا باید مقدمات ضروری این کار را فراهم کنید. در واقع با برداشتن شش قدم اساسی، این مقدمات آماده می‌شود و شما می‌توانید از مزایای تبلیغات آنلاین به بهترین شکل بهره‌مند شوید. این شش قدم عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اقدامات رقبا
  • تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش قطعات یدکی خودرو

هویت برند خود را تعریف کنید.

در بازار لوازم یدکی خودرو، همواره وجود اجناس نامرغوب و بی‌کیفیت از برندهای غیر معتبر، خریداران را آزار داده است. از طرفی در میان زنجیره‌ی تولید قطعات تا زمان رسیدن به دست مشتری، شما به عنوان فروشنده، نقش مهمی را ایفا می‌کنید. در واقع مشتریان لوازم یدکی با خرید از مغازه‌های معتبر و خوش‌نام، مطمئن می‌شوند که فروشنده اعتبار خود را با ارائه اجناس بی‌کیفیت خدشه‌دار نمی‌کند. در این راستا، پیش از هر کاری باید تلاش کنید یک برند ایجاد کنید و به فکر تعریف هویت برند خود به بهترین شکل ممکن باشید.

به عنوان اولین گام در زمینه برند سازی، باید به فکر انتخاب نام و نشان مناسب باشید. این انتخاب باید به گونه‌ای باشد که در ذهن مخاطبان حک شود و باقی بماند؛ اما این اولین قدم است. مهم‌تر از تعیین نام و انتخاب لوگو باید تعیین کنید که هدف و رسالت برند شما چیست. اگر هدف خود را به درستی انتخاب کنید و مسیر شما در جهت جلب رضایت مشتریانتان باشد، قطعاً فرصت مناسبی برای پیشرفت در بازار خواهید داشت. از طرفی این برند شما است که در دنیای دیجیتال به عنوان نمادی از خدمات و محصولات شما شناخته می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این زمینه توجه کافی را داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

محصولاتی که ارائه می‌دهید – از نظر کیفیت، قیمت و نوع استفاده – تعیین کننده مخاطبان هدف کسب و کارتان هستند. شما باید بر اساس شناختی که از این محصولات دارید، تعیین کنید کدام دسته از افراد به خرید از شما تمایل بیشتری دارند. با شناخت مخاطبان هدف، امکان طراحی تبلیغات مناسب و انتخاب شیوه‌های بازاریابی کارآمدتری را خواهید داشت. مثلاً اگر در زمینه فروش نوعی خاص از قطعات تخصص دارید یا قطعات مربوط به یک برند مشخص اتومبیل را می‌فروشید، باید تبلیغات خود را با دقت بیشتری انجام دهید و مخاطبان خود را از طریق روش‌های مناسب جذب نمایید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

زمانی که یک مشتری وارد مغازه شما شود، نیاز نیست حتماً قطعه مورد نیاز خود را همراه داشته باشد و تنها با نام قطعه و مدل خودرو، محصول مورد نیازش را تهیه می‌کند. این موضوع تنها زمانی ممکن است که شما با نام و مدل قطعات و خودروهای مختلف آشنا باشید و اصطلاحاً زبان بازار قطعات یدکی را بشناسید. در حوزه بازاریابی دیجیتال نیز، موفقت شما در گرو آشنایی با زبان دنیای دیجیتال و آشنایی با تکنیک‌ها و اصطلاحات رایج در این حوزه است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

مطمئن باشید همان‌قدر که شما به فکر گسترش کسب و کارتان و افزایش سود از طریق تبلیغات و بازاریابی آنلاین هستید، رقبای شما نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند. توجه به فعالیت رقبا و بررسی اقدامات آن‌ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند پیش زمینه خوبی برای فعالیت شما در حوزه تبلیغات آنلاین باشد. از این طریق قادر خواهید بود شیوه‌ها و تکنیک‌های مناسب و تأثیرگذار را تشخیص دهید و از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

شایان ذکر است که بررسی اقدامات رقبا خصوصاً در زمینه تکنیک‌های پولی دیجیتال مارکتینگ به کمک شما خواهد آمد و از هدر رفت سرمایه و زمانتان جلوگیری می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برنامه‌ریزی به عنوان یک اقدام اولیه پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان، بسیار مفید خواهد بود. در واقع با داشتن برنامه، مسیر پیشرفت خود را مشخص می‌کنید و با تعیین انتظارات خود از دیجیتال مارکتینگ، در هر مرحله پیشرفت خود را می‌سنجید.

شایان ذکر است، حتی در مواردی که از تیم‌های بازاریابی دیجیتال برای تبلیغات آنلاین کسب و کار خود استفاده می‌کنید، تعیین یک برنامه کار و همچنین مشخص کردن انتظارات لازم است. این کار باعث شفافیت در اجرای تکنیک‌ها و مشخص کردن میزان بازده کادر بازاریابی دیجیتال شما می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای فروش قطعات خودرو طراحی کنید.

دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان به عنوان یک قدم ساده و تک بعدی در نظر گرفت. در واقع فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال، نیازمند تعیین پارامترهای مختلف است. این پارامترها شامل تکنیک‌های مختلف، میزان هزینه، زمان، اهداف و… می‌شود. مشخص کردن تمام این موارد در قالب طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ انجام می‌گیرد. در واقع شما باید در کنار برنامه‌ریزی و تعیین انتظارات، مشخص کنید که هر مرحله از برنامه را از چه طریقی و با چه کیفیتی قرار است انجام دهید. از طرفی تا زمانی که با تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا نشوید، قادر به تعیین استراتژی مناسب نخواهید بود؛ بنابراین در ادامه مقاله به این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروشندگان قطعات یدکی

با توجه به ضرورت شناخت تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در طراحی استراتژی مناسب، سعی داریم در ادامه مقاله به معرفی این تکنیک‌ها بپردازیم. در این راستا، به منظور آشنایی بیشتر شما با روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین، مهم‌ترین روش‌ها را بیان می‌کنیم.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه اندازی آنلاین شاپ
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروشندگان قطعات یدکی
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروشندگان قطعات یدکی

بازاریابی محتوا از طریق وبسایت رسمی

امروزه بسیاری از افراد، جست و جو برای یافتن محصول مورد نظرشان را از طریق اینترنت و بررسی از طریق وب‌سایت‌های مختلف انجام می‌دهند. شما نیز به منظور ایجاد محلی مناسب برای معرفی اجناس فروشگاهتان، باید یک وب‌سایت رسمی طراحی کنید. از این طریق امکانات گسترده‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتال و فضایی مناسب جهت انجام تبلیغات آنلاین در اختیار خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که وب‌سایت رسمی، زمانی می‌تواند منجر به معرفی شما نزد مخاطبان هدف و بازاریابی محصولاتتان شود که از طریق بازاریابی محتوا فعالیت مستمری در اینترنت داشته باشید. در واقع گونه‌های مختلف محتوای اینترنتی در قالب مقاله‌های کوتاه و بلند، عکس یا ویدئو، اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از این طریق شما ضمن افزایش دانش و آگاهی مخاطبان هدف، امکان تبدیل این مخاطبان به مشتری و فروش اجناس فروشگاهتان را خواهید داشت. به این ترتیب راه اندازی وب‌سایت اولین قدم شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو است.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی
بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

سئوی سایت برای فروش قطعات یدکی خودرو

یکی دیگر از روش‌های رایج در حوزه بازاریابی دیجیتال، تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) است که اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود. با استفاده از این تکنیک، شما سعی می‌کنید مطالب وب‌سایت خود را در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر از رقبا قرار دهید. در واقع الگوریتم‌های موتور جست و جوی گوگل با بررسی پارامترهای مختلف، میزان مفید بودن وب‌سایت شما برای کاربران را تشخیص می‌دهد و از این طریق رتبه شما را بهبود می‌بخشد. به این ترتیب با صعود در میان نتایج جست و جو، شانس بیشتری برای دریافت کلیک و بازدید از سایتتان وجود دارد. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

شایان‌ذکر است که اکثر کاربران ایرانی از موتور جست و جوی گوگل استفاده می‌کنند و بهتر است که مطالب خود را بر اساس الگوریتم‌های گوگل بهینه سازی نمایید. به منظور سئو سایت خود، اقدامات مختلفی را باید انجام دهید که در مجموع رتبه شما را در میان نتایج سرچ بهبود می‌بخشد. بهتر است تمام این اقدامات را بشناسید و در مورد وب‌سایت خود اجرا کنید.

بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی (on page) سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی (off page) سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک، باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این شیوه جدید ارتباطی، به رقیبی سرسخت برای تبلیغات از طریق موتورهای جست و جو تبدیل گردید. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، شما باید با ایجاد اکانت رسمی برای کسب و کارتان به تدریج دنبال کنندگان بیشتری جذب کنید. به این ترتیب با گسترش دامنه مخاطبانتان، امکان معرفی اجناس و افزایش فروش را پیدا خواهید کرد.

شایان ذکر است، این روزها تنوع زیادی در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده توسط کاربران وجود دارد. شما می‌توانید با ایجاد چندین حساب از طریق پلتفرم‌های مختلف به تبلیغات آنلاین بپردازید. در این زمینه توجه داشته باشید که استمرار در تولید محتوای جذاب و جلب نظر مخاطبان، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین تلاش کنید در صورت افزایش دنبال کنندگان خود با استفاده از ادمین ماهر فعالیت پیجتان را منظم‌تر کنید. از این طریق، ضمن تولید محتوای مناسب، امکان پاسخگویی سریع به نظرات کاربران را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

برای کسب و کار خود آنلاین شاپ راه اندازی کنید.

تکنیک‌های بازاریابی محتوا و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تنها جهت انجام تبلیغات و جذب مشتریان به مغازه نیست؛ بلکه شما می‌توانید از همین طریق اقدام به فروش آنلاین محصولات خود کنید. در این راستا، باید بخشی از فعالیتتان را در زمینه فروش محصولات خود از طریق فروشگاه آنلاین قرار دهید. در واقع وب‌سایت شما این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که با ایجاد سامانه پرداخت آنلاین، اجناس خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به فروش برسانید. بهتر است با ارائه خدمات در زمینه ارسال سریع و پاسخگویی به موقع، همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان باشید.

شایان ذکر است، از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید اقدام به فروش مستقیم محصولات نمایید. این شیوه فروش نیز می‌تواند به صورت پرداخت در محل تحویل یا لینک کردن وب‌سایت و سامانه فروش آنلاین صورت گیرد.

راه اندازی آنلاین شاپ لوازم یدکی خودرو
راه اندازی آنلاین شاپ لوازم یدکی خودرو

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو، ایجاد حساب کاربری در گوگل مپ است. از این طریق در صورت جست و جوی کلیدواژه‌های مربوط به کسب و کارتان توسط یک کاربر، گوگل با تشخیص لوکیشن، نزدیک‌ترین فروشگاه را به او معرف می‌کند. در این صورت اگر آدرس شما در سامانه اطلاعات مکانی گوگل ثبت شده باشد، قطعاً به افزایش فروش و در نهایت سود شما منجر خواهد شد. شایان ذکر است، در این تکنیک شما با ایجاد حساب از طریق

سرویس Google My Business علاوه بر ثبت لوکیشن، اطلاعات دیگری جهت آشنایی مخاطبان با کسب و کارتان قرار می‌دهید. این اطلاعات شامل، تصاویری از مغازه، ساعات کاری و شماره تماستان خواهد بود.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

با توجه به اینکه پیشرفت شما از طریق تولید محتوا و سئو سایت زمان‌بر است؛ می‌توانید از طریق روش‌های زودبازده کسب و کارتان را به مخاطبان هدف معرفی کنید. یکی از این روش‌ها، استفاده از تبلیغات پولی گوگل می‌باشد. در این تکنیک بازاریابی دیجیتال، شما با ایجاد کمپین تبلیغاتی و پرداخت هزینه، وب‌سایت خود را در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر از دیگران قرا می‌دهید. شایان ذکر است، در استفاده از این تکنیک، در صورتی که چند وب‌سایت بر روی کلیدواژه‌های مشابه تبلیغ کنند وب‌سایتی که پول بیشتری پرداخت نماید بالاتر از دیگران قرار خواهد گرفت.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.
از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

در زمینه بازاریابی آنلاین، استفاده از روش‌های هدفمند جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی تبلیغات توصیه می‌شود. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) به عنوان یک روش کارآمد و با بازدهی بالا در میان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. در این روش شما با طراحی بنر تبلیغاتی و قرار دادن آن در سایت‌های معتبر و پربازدید، شانس دیده شدن کسب و کارتان را افزایش می‌دهید. به این ترتیب زمانی که کاربر با بنر تبلیغاتی شما مواجه شود، روی آن کلیک می‌کند و به وب‌سایت رسمی شما هدایت می‌شود. از این طریق بازید از وب‌سایت شما افزایش یافته و امکان تبدیل کاربران بیشتری به مشتری را خواهید داشت.

شایان ذکر است که در استفاده از این شیوه بازاریابی آنلاین، باید پس از ورود کاربر به محیط وب‌سایت، تلاش کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، نظر او را به استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید جلب نمایید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

استفاده از تکنیک تبلیغات کلیکی در حالت عادی، بازده نسبتاً خوبی دارد؛ اما می‌توان از طریق رعایت برخی نکات و استفاده از سیستم‌های هوشمند، بازده این شیوه را بالاتر برد. در این راستا، برخی از سرویس دهندگان تبلیغات کلیکی با در اختیار داشتن فضای تبلیغاتی در سایت‌های معتبر و همچنین استفاده از روش‌های هوشمند در نمایش تبلیغات به کاربران خاص، امکانات مناسبی در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهند.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که می‌توانید جهت فروش لوازم یدکی ماشین استفاده کنید، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این تکنیک با استفاده از اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار در فضای مجازی) اجناس خود را تبلیغ می‌کنید و با توجه به تعداد زیاد دنبال کنندگان افراد فعال در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، شانس زیادی جهت کسب مشتری خواهید داشت. مثلاً اگر بلاگری که در زمینه ارتقا ماشین و تیونینگ فعالیت می‌کند برند شما را به عنوان یک تأمین کننده مطمئن قطعات معرفی نماید، قطعاً افراد زیادی به خرید از شما ترغیب می‌شوند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

تبلیغات هدفمند در دنیای دیجیتال، بر پایه اطلاعات مخاطبان استوار است. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، شماره تماس، اکانت شبکه‌های اجتماعی و برخی اطلاعات از مخاطبان که مربوط به کسب و کار شما است – نظیر مدل و برند خودرو – می‌شود. شما باید از طریق ایجاد یک دیتا بیس، تمام دانسته‌های خود از مخاطبان هدف را ثبت و طبقه‌بندی نمایید. این موضوع به شما کمک می‌کند در طراحی و ارسال تبلیغات، به صورت هدفمند عمل کنید و شانس بیشتری برای افزایش فروش داشته باشید. شایان ذکر است، بهترین روش برای جمع آوری این اطلاعات، ایجاد پرسش‌نامه از طریق وب‌سایت می‌باشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل یک شیوه قدیمی و پرکاربرد در ارتباط اینترنتی است. شما این امکان را دارید که با توجه با دیتابیسی که از مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید، با ارسال ایمیل‌های اختصاصی یا گروهی، اقدام به بازاریابی محصولات خود نمایید. این روش خصوصاً در مورد فروش قطعات خاص کلکسیونی یا کلاسیک، کاربرد بیشتری دارد و بازده فروش شما را بالا خواهد برد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی به عنوان یک تکنیک ارزان و با اجرای آسان، بازده خوبی برای کسب و کار شما خواهد داشت. در این شیوه با ارسال پیامک، اطلاعاتی مانند آدرس، محصولات برجسته، تخفیف‌های دوره‌ای، لینک وب‌سایت و… را به اطلاع مخاطبان هدف می‌رسانید. به این ترتیب استفاده از SMS در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو کمک زیادی به افزایش تعداد مشتریانتان خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای فروش قطعات یدکی خودرو

همان‌گونه که در این مقاله ذکر شد، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش فروش در حوزه لوازم یدکی، ایجاد اعتماد و اطمینان از کیفیت اجناس و قطعات می‌باشد. در زمینه بازاریابی آنلاین، شما باید این اعتماد را به تدریج و از طریق پاسخگویی صادقانه به مشتریان ایجاد نمایید. در واقع نظرات کاربران در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی و اعلام رضایت از محصولاتتان، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و سود شما داشته باشد.

از طرف دیگر تلاش کنید تمام تکنیک‌های معرفی شده در این نوشته را به خوبی بشناسید و با اجرای آن‌ها، شبکه‌ای گسترده از تبلیغات آنلاین ایجاد نمایید. این موضوع باعث دیده شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما و افزایش فروش محصولاتتان خواهد شد.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.