همواره دیده شدن یک هنر، کارایی یک محصول یا آشنایی با ارزش خدماتِ یک بیزنس، موجب رونق کسب و کارها و افزایش مشتری خواهد شد؛ به همین دلیل است که امروزه تمام فعالیت‌های تجاری، به دنبال معرفی کسب و کار، محصولات و یا خدمات خود به مخاطبان هستند و این امر به بهترین شکل از راه «تبلیغات» انجام می‌گردد. از طرفی با گسترش استفاده از وسایل ارتباط دیجیتال و مبتنی بر شبکه اینترنت، تبلیغات نیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. در واقع این روزها بسیاری از صاحبان کسب و کار، از تکنیک‌های «تبلیغات آنلاین» برای افزایش فروش و در نتیجه سود خود استفاده می‌کنند.

این موضوع خصوصاً در زمینه‌هایی که مخاطبان خاص دارد و کمتر شناخته شده است به چشم می‌آید. هنر پتینه کاری و اجرای این هنر در کارهای ساختمانی و دکوراسیون یکی از این موارد است. در این راستا، قصد داریم تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران را به طور کامل آموزش دهیم. لطفاً تا انتهای با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای پتینه کاران بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

معمولاً تبلیغات برای کسب و کارهایی که پایه هنری دارند، بسیار مهم است؛ چرا که مخاطب باید به خوبی با کیفیت خدمات شما آشنا شود و پس از آن به عنوان مشتری از این خدمات استفاده نماید. در این راستا، ضروری است از شیوه‌های تبلیغاتی استفاده کنید که دامنه وسیع‌تری دارند و امکانات بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند تا نمونه کار خود را به خوبی ارائه دهید. به عنوان مثال به اشتراک گذاشتن یک کلیپ کوتاه و جذاب از دکورسیون منزلی که اجرا کرده‌اید، تأثیر بسیار بیشتری نسبت به شیوه‌های سنتی تبلیغات دارد. در واقع استفاده از شیوه‌های آنلاین تبلیغات علاوه بر معرفی بهتر شما و هنرتان، هزینه کمتری نیز به شما تحمیل خواهد نمود.

کدام نوع تبلیغات برای پتینه کاران بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات برای پتینه کاران بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا پتینه کاران به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

بدون شک هدف اصلی از تبلیغات، افزایش تعداد مشتریان و درنتیجه افزایش سود است؛ اما در این میان، باید میزان هزینه‌ها و کارآمدی شیوه‌های تبلیغاتی را نیز در نظر بگیرید. با توجه به این ملاحظات، بهترین گزینه برای بازاریابی محصولاتتان – در کوتاه‌ترین زمان و بیشترین بازدهیِ ممکن – استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است. در واقع روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین با کمترین هزینه و بیشترین بازدیدِ ممکن، کار شما را در گسترش کسب و کارتان راحت‌تر می‌کند. این مسئله خصوصاً در ارتباط با کسب و کار شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه تعداد افرادی که از هنر پتینه کاری و کاربردهای آن بی اطلاع هستند کم نیست. در این راستا، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران می‌تواند تمام زیبایی‌های این هنر جذاب را به مخاطبان هدف نمایش دهد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای خدمات پتینه کاری

تا اینجا به ضرورت استفاده از تبلیغات آنلاین و تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین پرداختیم؛ اما دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران چگونه اجرا می‌شود؟ به منظور استفاده درست از شیوه‌های بازاریابی دیجیتال، ابتدا باید مقدمات ضروری این کار را فراهم کنید. در واقع با برداشتن شش قدم اساسی، این مقدمات آماده می‌شود و شما می‌توانید از مزایای تبلیغات آنلاین به بهترین شکل بهره‌مند شوید. این شش قدم عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اقدامات رقبا
  • تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای خدمات پتینه کاری
6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای خدمات پتینه کاری

هویت برند خود را تعریف کنید.

کسب و کار پتینه کاری و استفاده از آن در طراحی نمای داخلی ساختمان یا ساخت وسایل تزئینی، به نوعی یکی از شاخه‌های هنر نقاشی محسوب می‌شود. همان‌گونه که هر هنرمند نیاز به امضا آثار خود دارد؛ شما هم باید فعالیت خود را در قالب یک برند و نام و نشانی خاص ارائه دهید. در این صورت است که می‌توانید اعتبار نمونه کارهای خود را ثبت نموده و از آن برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایید. اما آنچه در زمینه برندینگ، بیش از انتخاب لوگو و نام تجاری اهمیت دارد، تعریف هویت برند است. در واقع شما باید فعالیت‌های خود را بر پایه این هویت و رسالتی که در ارائه خدمات دارید، انجام دهید که شامل رویکرد شما در برخورد با مشتری و دقت نظر شما در انجام پروژه‌های مختلف است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

پتینه کاری در موارد مختلفی ارائه می‌شود که بیشتر آن‌ها در زمینه خدمات طراحی داخلی ساختمان است. به طور کلی این موارد عبارت‌اند از:

  • پتینه کاری ساختمان
  • پتینه کاری روی دیوار
  • پتینه سقف
  • پتینه گچ‌بری
  • پتینه روی ام دی اف
  • پتینه روی شیشه
  • پتینه روی چوب
  • پتینه کاری روی مبل

با توجه به گزینه‌هایی که برای ارائه خدمات در اختیارتان قرار دارد، معمولاً مخاطبان هدف شما در چند دسته جای می‌گیرند. به عنوان مثال شما باید بیشتر به دنبال جلب نظر دفاتر طراحی داخلی، صاحبان خانه‌های در حال ساخت، فروشگاه‌های لوازم تزئینی و… باشید. این در حالی است که گاهی ممکن است تنها در یک حوزه، مانند پتینه کاری مبلمان فعالیت نمایید که در این صورت باید به دنبال جذب مخاطبان فروشنده مبل باشید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

شایان ذکر است، بخشی از فعالیت‌های پتینه کاران در صنعت سینما و طراحی صحنه و دکور است. در این صورت نیز باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین را بر اساس همین مخاطبان، طراحی و اجرا نمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

در صورتی که بخواهید خود به تنهایی اقدام به اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کنید یا اگر به دنبال استفاده از خدمات متخصصان این حوزه هستید؛ در هر صورت باید زبان بازاریابی دیجیتال را بشناسید. این امر با گذراندن آموزش در این زمینه و استفاده از دانش دیجیتال مارکترهایِ حرفه‌ای عملی می‌شود. در واقع شما باید به دنبال شناخت تکنیک‌ها، شیوه‌های اجرای هر کدام و ابزارهایی که در این راه به شما کمک می‌کنند باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

قطعاً در هر کسب و کاری رقابت و تلاش برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار به چشم می‌خورد. این موضوع همچنین در حوزه تبلیغات آنلاین دیده می‌شود و بسیاری از کسب و کارهای مشابه شما، در تلاش‌اند تا توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند. در این راستا، شما می‌توانید با بررسی اقدامات این رقبای کاری، شیوه‌های مورد استفاده توسط آن‌ها را فرا بگیرید. آشنایی با روش‌ها و تکنیک‌های اجرا شده به شما کمک می‌کند تا میزان اثر بخشی هر کدام را دریابید و به تناسب بیزنس خود از این تکنیک‌ها بهره بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

همان‌قدر که در اجرای پروژه‌های خود بر اساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی پیش می‌روید؛ به منظور کسب موفقیت در اجرای دیجیتال مارکتینگ برای شغل خود نیز، باید به دنبال تدوین یک برنامه و تعیین انتظارات خود از این شیوه نوین تبلیغات باشید. در این برنامه‌ریزی، باید در مراحل مختلف و بر اساس زمان‌بندی تعیین کنید که گستره تبلیغات آنلاین شما در چه حدی باید باشد و انتظار دارید در یک بازه زمانی معین چه نتایجی از دیجیتال مارکتینگ بگیرید. شایان ذکر است، در این زمینه باید از راهنمایی و تجربه افراد ماهر در حوزه بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران

استراتژی به معنای برنامه اقدامات عملی است که تمام جزئیات را در بر دارد. اگر بخواهیم تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران را بررسی کنیم؛ می‌توان گفت، شامل تکنیک‌های مورد استفاده، هزینه هر تکنیک، گستره تبلیغات آنلاین و… می‌شود. شایان ذکر است، همه این موارد باید مطابق با مخاطبان هدف، نوع ارائه خدمات و اهداف بلند مدت شما باشند.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران

آشنایی شما با زبان دیجیتال مارکتینگ و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه، تنها زمانی ممکن است که شما با تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و شیوه‌ی اجرای هرکدام از این تکنیک‌ها آشنا باشید. در واقع باید اطلاعات کاملی از بستر اجرا، میزان تأثیر، هزینه‌ها و همچنین مزایای استفاده از هر تکنیک به دست بیاورید. در این راستا، سعی می‌کنیم در ادامه مقاله به معرفی شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف در حوزه تبلیغات دنیای دیجیتال بپردازیم.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • حسن سابقه در فضای مجازی

در ادامه جهت افزایش آگاهی و دانش شما، هر یک از موارد ذکر شده را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

یکی از اصلی‌ترین روش‌های تبلیغات که با گسترش استفاده از اینترنت رواج پیدا کرد، «استفاده از وب‌سایت به منظور بازاریابی محتوایی» است. در این شیوه که یکی از تکنیک‌های مهم دیجیتال مارکتینگ با شمار می‌رود، پیش از هر چیز باید وب‌سایت رسمی خود را برای کسب و کارتان راه‌اندازی کنید. از این طریق، ضمن معرفی خدماتی که ارائه می‌دهید، این امکان را خواهید داشت که کاربران را با کیفیت کار، نحوه اجرای پتینه و هزینه‌های هر طرح، آشنا نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

در این تکنیک از دیجیتال مارکتینگ، شما باید پیش از هر چیز به دنبال ایجاد محیطی جذاب و جالب‌توجه برای مخاطبان هدف باشید. علاوه بر این، باید از طریق تولید محتوای مناسب به تمام سؤالاتی که ممکن است در مورد کارتان وجود داشته باشد پاسخ دهید. این می‌تواند شامل توضیح نحوه اجرای پتینه، سطوحی که روی آن کار می‌کنید، ماندگاری طرح‌ها و… باشد. شایان ذکر است، وب‌سایت شما محل مناسبی برای به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس‌هایی به عنوان نمونه کار شما خواهد بود. این نوع محتواهای تصویری، تأثیر بسیار زیادی بر ذهنیت مخاطب دارد و منجر به رونق کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت برای خدمات پتینه کاری

هدف از ایجاد وب‌سایت و تولید محتوای اینترنتی، دیده شدن هرچه بیشتر کسب و کار و هنر شما توسط مخاطبان هدف و افزایش تعداد مشتریانتان است. برای بهتر شدن نتایج اجرای این روش، به تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) نیاز دارید. این تکنیک اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود.

در تکنیک سئو، باید تلاش کنید به شاخص‌های مورد نظر موتور جست و جو که در رتبه بندی جایگاه سایت‌ها استفاده می‌شود، نزدیک گردید. در واقع موتورهای جست و جو مانند گوگل، با طراحی یک سری الگوریتم‌ها در آنالیز محتوای موجود در وب، تشخیص می‌دهند که کدام سایت‌ها لینک‌های مناسب‌تری تولید می‌کنند. معیار بهتر بودن هر محتوا نیز، ایجاد تجربه کاربری بهتر است. به همین دلیل شما باید با اجرای یک سری اقدامات تلاش کنید وضعیت وب‌سایت خود را از نظر سئو بهبود ببخشید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

شبکه‌های اجتماعی این روزها به عنوان راهی مؤثر و کم هزینه برای معرفی کسب و کارها و جذب مخاطبان هدف شناخته می‌شوند؛ لذا استفاده از این راه، در میان تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران توصیه می‌شود. در این تکنیک، شما با ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف، تلاش می‌کنید ضمن معرفی کسب و کار خود، اقدام به جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری نمایید. شایان ذکر است که با توجه به مخاطبان هدف، باید محتوایی تولید کنید که تأثیرگذار باشد و هنر شما را به طور کامل نمایش دهد. همچنین مخاطبان باید از طریق مشاهده پست‌های شما، با مزایای استفاده از خدماتتان آشنا شوند.

در ادامه جهت افزایش بازدهی استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی جهت تبلیغات آنلاین، نیاز است تا اصول سئو را در تولید محتوا رعایت کنید. از این طریق، هوش مصنوعی شبکه‌های اجتماعی، اکانت و پست‌های تولید شده از سوی شما را به کاربران بیشتری معرفی می‌کنند که این موضوع باعث بیشتر دیده شدن کسب و کارتان خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

اگر جهت ارائه خدمات طراحی ساختمان یا ساخت وسایل تزئینی، از یک کارگاه یا دفتر کار استفاده می‌کنید، بهتراست خدمات مکان یابی گوگل (Google My Business) را برای معرفی کسب و کارتان به کار بگیرید. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران، شما باید لوکیشن محل کار خود را در سامانه گوگل مپ ثبت کرده و ضمن ایجاد حساب کاربری، اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران گوگل قرار دهید. این حساب با جست و جوی کلیدواژه‌های مربوط به شغل شما، در میان نتایج سرچ گوگل نمایش داده می‌شود. در واقع الگوریتم‌های هوشمند موتور جست و جوی گوگل با تشخیص لوکیشن کاربر، شما را به عنوان یک نتیجه در دسترس معرفی می‌کند. از این طریق تعداد مشتریان شما افزایش خواهد یافت.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

اگر چه استفاده از تکنیک‌های طراحی وب‌سایت، تولید محتوا و سئو به تدریج شانس شما برای دیده شدن توسط کاربران اینترنت را افزایش می‌دهد؛ اما گاهی بهتر است از یک عامل مطمئن برای افزایش پیشرفت تبلیغات خود استفاده نمایید. در این راستا، ضروری است با تکنیک تبلیغات پولی گوگل (Google Ads) آشنا شوید. در این تکنیک، شما برای کلیدواژه‌های مورد نظر خود کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌نمایید و در ازای پرداخت هزینه به عنوان نتایج اول سرچ گوگل نمایش داده خواهید شد. به این ترتیب، در صورتی که کاربر کلیدواژه مورد نظر شما را سرچ کند، بدون توجه به نتایج سئو سایت لینک مقالات شما را مشاهده می‌کند.

شایان ذکر است، در استفاده از تبلیغات پولی گوگل، باید برای انتخاب کلیدواژه‌های مورد نظر توجه بیشتری داشته باشید. به این ترتیب قادر خواهید بود توسط کاربران بیشتری دیده شوید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

از دیگر تکنیک‌های پولی دیجیتال مارکتینگ که به صورت هدفمند موجب افزایش بازدید از سایت شما و در عین حال کاهش هزینه‌های تبلیغات می‌گردد، استفاده از روش تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) است. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، ابتدا باید یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید که به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان، ذهن کاربران را جذب کند. در ادامه با قرار دادن این بنر در فضای تبلیغاتی سایت‌های پر بازید، از ترافیک بالای این سایت‌ها به منظور دیده شدن کسب و کارتان استفاده خواهید کرد. به این ترتیب با هر بار کلیک بر روی تبلیغات شما، کاربر به وب‌سایت تجاریتان هدایت خواهد شد و از طرفی با هر بار کلیک هزینه‌ای پرداخت خواهید کرد.

شایان ذکر است که در استفاده از این شیوه بازاریابی آنلاین، باید پس از ورود کاربر به محیط وب‌سایت، تلاش کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، نظر او را به استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید جلب نمایید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

با گسترش استفاده از تبلیغات کلیکی، برخی از آژانس‌های تبلیغات آنلاین، با در اختیار داشتن جایگاه‌های مناسب تبلیغات در سایت‌های معتبر، خدمات کلیکی بنری را به صورت هوشمند ارائه می‌دهند. به این ترتیب که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، زمان و محل نمایش تبلیغات و هدفمند بودن نمایش آن‌ها مورد آنالیز قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش استفاده از شبکه‌های مجازی و ارتباطات دیجیتال، فعالان این حوزه توانایی زیادی برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود به مخاطبان به دست آورده‌اند. این افراد که در حوزه دنیای دیجیتال به عنوان «اینفلوئنسر» شناخته می‌شوند؛ از تأثیرگذاری بالایی بر روی دنبال کنندگان خود برخوردار هستند. از طرفی در دنیای تبلیغات، هرقدر تریبون وسیع‌تری در اختیار داشته باشید، قدرت تبلیغات بیشتری نیز دارید. به این ترتیب شما می‌توانید از این افراد جهت تبلیغات کسب و کار خود در قالب تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده نمایید.

شایان ذکر است، در این شیوه هم می‌توانید از طریق پرداخت هزینه به بلاگرها، یوتیوبرها یا پیج‌های پرطرفدار اینستاگرام خدمات خود را معرفی نمایید و هم از طریق ارائه خدمات رایگان به این افراد نظر آن‌ها را جهت تبلیغ کسب و کارتان جلب نمایید.

در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

یکی از ویژگی‌های اصلی شیوه‌های نوین تبلیغات، هدفمند شدن هرچه بیشتر تکنیک‌های بازاریابی است. در واقع در موارد زیادی، می‌توان تبلیغ را بر اساس ویژگی‌های مخاطبان هدف طراحی نمود. به این منظور نیاز است در وهله اول اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری و در قالب یک دیتا بیس طبقه بندی کنید. این اطلاعات معمولاً شامل راه‌های ارتباط با مخاطب نظیر: ایمیل، شماره تماس، آیدی شبکه‌های اجتماعی و… است. از طرفی اینکه بدانید افراد تمایل به استفاده از چه خدماتی دارند نیز در ارسال هدفمندتر تبلیغات کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی(Email Marketing)

گاهی نیاز است تبلیغات خود را به صورت شخصی سازی شده ارسال نمایید و نظر مخاطبان را جلب کنید. لذا با استفاده از تکنیک ایمیل مارکتینگ، می‌توانید نمونه کارهای خود را به همراه توضیحات لازم به آدرس ایمیل مخاطبان هدف ارسال نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی

پیامک یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی است که امکان معرفی کسب و کارتان را در مدت زمان کوتاه، به صورت گسترده و با هزینه پایین فراهم می‌کند. در این راستا، تکنیک تبلیغات پیامکی را با استفاده از دیتا بیس جمع آوری شده از مشتریان خود اجرا نمایید. در این تکنیک، بهتر است به صورت مختصر خدمات خود را معرفی کنید و راه‌های ارتباطی خود را در اختیار افراد قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

در رابطه با کارهای مربوط به طراحی ساختمان و دکوراسیون، معمولاً کارفرما بدون داشتن اعتماد کامل سفارش کار نمی‌دهد. این موضوع در رابطه با شیوه‌های آنلاین تبلیغات، حتی بیشتر از گذشته به چشم می‌آید. در این راستا، لازم است بیش از هر چیز به دنبال جلب اعتماد کاربران اینترنت و دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی باشید. شایان ذکر است که حسن سابقه در فضای مجازی، در زمان کوتاه حاصل نمی‌شود و ضروری است که به تدریج و در بلند مدت این اطمینان و اعتماد را در مورد برند خود ایجاد نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران

با گذشت زمان به تدریج کسب و کارهایی که خود را از طریق شیوه‌های نوین تبلیغات از جمله تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ معرفی نکنند، قدرت رقابت خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل، در این نوشتار تلاش کردیم تا با آموزش دیجیتال مارکتینگ برای پتینه کاران، امکان پیشرفت و افزایش تعداد مشتریان را برای شما فراهم کنیم. در واقع شما می‌توانید با یادگیری این تکنیک‌ها و از طرفی استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی ارائه شده توسط شرکت‌های معتبر، کسب و کار خود را معرفی کنید و در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. اگر شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.