صنایع دستی، بخش مهمی از میراث فرهنگی و ملی کشور ما و از مواردی است که با گذشت زمان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. در این میان، هنر قالی بافی و فرش بافی ایران – با وجود سهمی که از صادرات کشور بر دوش می‌کشد – نیاز به توجه بیشتری دارد. در این راستا، باید با تلفیق هنر سنتی و روش‌های نوین تبلیغات و بازاریابی، به رشد هرچه بیشتر این صنعت با ارزش کمک شود. به همین منظور در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان را آموزش دهیم و به بررسی تکنیک های اینترنتی فروش فرش دستباف بپردازیم.

در صورتی که شما هم در حوزه تولید فرش، قالی و گلیم فعالیت می‌کنید؛ جهت آشنایی با شیوه‌های نوین بازاریابی دیجیتال از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای فروش قالی و فرش دستباف بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

هرقدر یک فرش دستباف را با جزئیات توضیح دهید و به عنوان کالایی گران‌بها تبلیغ کنید؛ باز هم نمی‌توانید تمام طرح‌ها و کیفیت رنگ‌های به کار رفته در فرش ایرانی را در ذهن مخاطب تداعی نمایید. اینجاست که شیوه‌های سنتی تبلیغات با محدودیت‌هایی که دارند، بی‌اثر خواهند بود. از سوی دیگر شیوه‌های آنلاین تبلیغات، علاوه بر ایجاد فضایی گسترده، امکان نمایش هرچه بیشتر محصولات را فراهم می‌کنند.

شایان ذکر است که این روزها بخش زیادی از محصولات درجه یک ایرانی در حوزه قالی، گلیم و فرش دستباف به عنوان محصولات نفیس صادر می‌شوند. در این مورد نیز تنها با استفاده از روش‌های آنلاین، قادر به تبلیغ صنعت و هنر ایرانی خواهید بود. به همین دلیل، استفاده حداکثری از پتانسیل تبلیغات آنلاین و دنیای دیجیتال به قالی بافان و کارگاه‌های تولید فرش دستباف توصیه می‌شود.

کدام نوع تبلیغات برای فروش قالی و فرش دستباف بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات برای فروش قالی و فرش دستباف بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

چرا قالی بافان و تولید کنندگان فرش دستباف به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

تا اینجا به ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات و محدودیت روش‌های سنتی تبلیغات اشاره کردیم. اما چرا قالی بافان ایرانی به تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟ در واقع در میان شیوه‌های نوین تبلیغات، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها تحت عنوان «دیجیتال مارکتینگ» بیش‌ترین کارایی و بازده ممکن را برای کسب و کارهای مختلف دارند. از طرفی، شما جهت پیوند دادن هنر و صنایع سنتی با دنیای مدرن، نیاز به شیوه‌های تبلیغاتیِ خاص جهان امروز دارید. به همین دلیل ضروری است که آموزش دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان را جدی گرفته و تکنیک‌های بازیابی اینترنتی برای فروش فرش دستباف را فرا بگیرید.

شایان ذکر است که ورود به بازارهای بین‌المللی و کسب درآمد دلاری از بافت قالی و فرش، تنها به واسطه معرفی محصولات در این بازارها ممکن است: دیجیتال مارکتینگ نیز با دامنه گسترده‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد، باعث پیشرفت شما در این زمینه و افزایش فروشتان خواهد شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای قالی بافان و فروش فرش دستباف

هر کس شناخت اندکی از بافت قالی و فرش داشته باشد، ضرورت چله کشی و ایجاد تار و پودی محکم برای ایجاد نقش‌های قالی را می‌داند. در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز، پیش از اجرای تکنیک‌های مختلف، نیاز دارید تار و پود زمینه‌ی اجرای این تکنیک‌ها را فراهم کنید. این امر با برداشتن 6 قدم پیش از شروع کار میسر می‌شود. به این ترتیب طی شش قدم و با فراهم کردن زمینه مناسب، قادر به دریافت بهترین نتایج از بازاریابی دیجیتال خواهید بود. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای قالی بافان و فروش فرش دستباف
6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای قالی بافان و فروش فرش دستباف

هویت برند خود را تعریف کنید.

از آنجا که هویت فرش و قالی دستباف ایرانی در جهان تثبیت شده است؛ در این زمینه کار سختی پیش رو ندارید. با این وجود افزایش تولید کنندگان غیر ایرانی و همچنین تولید محصولاتی که فقط نام صنایع دستی ایران را یدک می‌کشند، مشکل آفرین است. در این راستا، باید پیش از هر چیز در زمینه برند سازی و تعریف هویت برند، اقدامات لازم را انجام دهید.

به این ترتیب باید در ابتدای راه، برند خود را ایجاد و نام و نشانی اصیل برای کسب و کار خود انتخاب کنید. پس از این مرحله، آنچه اهمیت پیدا می‌کند تعریف هویت برند است. در واقع شما باید اهداف اصلی خود و رسالتی که در ارائه محصولات دارید را مشخص کنید. این امر علاوه بر اینکه راهنمای راه شما خواهد بود، به تدریج مخاطبان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب تثبیت شرایط شما در بازار داخلی و خارجی می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

محصولاتی که در صنعت فرش دستباف و قالی ایرانی تهیه می‌شوند، معمولاً از کیفیت بالایی برخوردارند. این کیفیت شامل، طرح، نقش و نگار، جنس نخ، و تراکم بافت می‌شود. با توجه به این مسائل قیمت کالا و همچنین خریداران شما مشخص شده و بر اساس آن قادر به شناخت ویژگی این مخاطبان خواهید بود. به عنوان مثال در صورتی که کیفیت کالا و نقوش به کار رفته در محصولات شما مناسب ارائه به بازارهای خارجی است، باید تمرکز خود را بر جذب مخاطبان غیر ایرانی و تبلیغات فرامرزی قرار دهید. از طرفی در صورت تولید محصولات با تعداد بالا و قیمت مناسب، گاهی باید اقدام به بازاریابی کلی و یافتن خریداران عمده کنید. به هر حال مشخص کردن مخاطبان هدف کاملاً وابسته به اجناسی خواهد بود که تولید می‌کنید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

شایان ذکر است یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت قالی بافی، تولید تابلو فرش است که هنری اصیل و خاص تلقی می‌شود. در چنین مواردی مشتریان شما نیز خاص هستند و باید تبلیغات خود را بر جلب توجه مخاطبان خاص متمرکز نمایید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

دنیای دیجیتال و در راستای آن بازاریابی دیجیتال، با برخورداری از شیوهای نوین و نوآورانه، زبان خاص خود را دارد. به این ترتیب که هر روش اصطلاحات خاصی دارد که نیاز است بشناسید. از سوی دیگر ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ و ایجاد ارتباط با فعالان این حوزه، نیازمند برخورداری از دانش کافی در این زمینه است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش فرش دستباف، بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

رقابت جهت کسب موفقیت و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار، بر فعالیت کسب و کارها در دنیای دیجیتال تأثیر مستقیم دارد. در این راستا، ضروری است در آغاز راه از اقدامات رقبای اصلی خود مطلع شوید. به این ترتیب متوجه می‌شوید در مسیر اجرای تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، بهتر است چگونه پیش بروید. در واقع با درس گرفتن از اشتباهات دیگران و توجه به نکات مثبت عملکرد رقبا، شانس شما برای کسب موفقیت در زمینه بازاریابی آنلاین افزایش پیدا می‌کند. شایان ذکر است، هیچ‌گاه نباید از دیگر کسب و کارها تقلید کنید؛ بلکه باید به عنوان نمونه‌ای از اجرای بازاریابی آنلاین به آن‌ها نگاه کنید و درس بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، حتماً برنامه ریزی کنید و بر اساس یک جدول زمان‌بندی پیش بروید. به این ترتیب نه‌تنها پیشرفت سریع‌تری خواهید داشت؛ بلکه از اقدامات بیهوده و نا به جا جلوگیری خواهید کرد. البته توجه به این نکته ضروری است که باید زمان‌بندی اقدامات خود را بر اساس انتظاراتی که در آینده دارید تعیین نمایید. در این راستا، سعی کنید از تجربه و دانش مدیران و دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای بهره بگیرید و برنامه‌ای مناسب تدوین کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

حال که قدم‌های اساسی را پیش از اجرای تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال برداشته‌اید؛ نوبت به تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌رسد. در این قدم باید تعیین کنید کدام تکنیک‌ها بیشتر مناسب کسب و کار شما است. این امر نیز با شناخت مخاطبان هدف و از طرفی شناخت مناسب از تکنیک‌ها، عملی می‌شود. در واقع شما باید اطلاعات کافی از میزان تأثیر، هزینه اجرا و زمان مورد نیاز برای هر تکنیک بازاریابی آنلاین داشته باشید. از این طریق، تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ ممکن خواهد بود.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان

اگر بخواهید بهترین ترکیب از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ را انتخاب و جهت بازاریابی محصولات خود به کار بگیرید؛ باید این تکنیک‌ها را بشناسید. این شناخت شامل تمام مواردی می‌شود که در رابطه به تبلیغات، پیشرفت کسب و کار و تعیین استراتژی شما وجود دارد. در ادامه تلاش می‌کنیم با معرفی این روش‌ها، شما را با مؤثرترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش قالی و فرش دستباف آشنا کنیم که عبارت‌اند از:

  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

پایه تبلیغات در تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب‌سایت است. هرقدر در این کار دقت بیشتری داشته باشید و وب‌سایت رسمی کسب و کار خود را بهتر طراحی کنید، نتیجه تبلیغات آنلاین بهتر خواهد بود. این فضای آنلاین محل مناسبی جهت تولید محتوا و ارائه محصولات به مخاطبان هدف است. به این ترتیب محتوای متنی تولید شده از سوی شما، در زمان جست و جو توسط کاربران دیده می‌شود و شما این امکان را دارید که در میان مطالبی مربوط به بافت قالی و فرش و معرفی انواع این محصولات به بازاریابی و فروش اجناس خود بپردازید. در طراحی وب‌سایت و بازاریابی محتوا حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

  • طراحی یک ظاهر جذاب و چشمگیر برای وب‌سایت
  • ایجاد فهرست‌های مناسب برای محصولات مختلف
  • قرار دادن محتوای آموزشی و مفید در اختیار کاربران
  • طراحی پست‌های تبلیغاتی مؤثر
  • و…

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان، بهتر است علاوه بر وب‌سایت فارسی برای مخاطبان داخلی، در محیط وب انگلیسی نیز فعالیت داشته باشید. از این طریق امکان گسترش فروش و استفاده از پتانسیل صادرات این کالای گران‌بها را نیز خواهید داشت.

جهت بهبود شرایط فروش و توجه به نیازهای مخاطب امروز، حتماً از راه اندازی فروشگاه آنلاین غافل نشوید. به این ترتیب مخاطبان می‌توانند با مشاهده محصولات و ویژگی‌های هر محصول، اقدام به خرید اینترنتی نمایند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت برای فروش قالی، گلیم و فرش دستباف

در قدم بعدی پس از راه اندازی وب‌سایت، باید به صورت مداوم تلاش کنید مطالب تولید شده از سوی شما در اختیار کاربران اینترنت قرار بگیرد. از آنجا که با تولید محتوا، رتبه شما در میان نتایج سرچ موتور جست و جو جایگاه مناسبی ندارد؛ ضروری است که با تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً سئو سایت، آشنا شوید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

در زمینه سئو سایت، شما باید تلاش کنید با رعایت مواردی، محتوای وب‌سایتتان از نظر الگوریتم‌های موتور جست و جو با ارزش شناسایی شود. از این طریق زمانی که کاربر مطالبی در رابطه با فروش قالی و فرش جست و جو کند، سایت شما در میان نتایج اول سرچ نمایش داده خواهد شد.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

مدت زمان استفاده هر شخص از شبکه‌های اجتماعی مختلف، روز به روز افزایش می‌یابد. به همین دلیل فضای این شبکه‌ها محیطی مناسب جهت تبلیغات و بازاریابی است. این تکنیک دیجیتال مارکتینگ که تحت عنوان «سوشال مدیا مارکتینگ» شناخته می‌شود، از دیگر روش‌هایی است که باید در کار خود استفاده کنید. در این تکنیک، شما با ایجاد پیج رسمی در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و… اقدام به تولید محتوا به منظور جذب مخاطبان می‌کنید. با گذشت زمان و به تدریج، کاربران بیشتری جذب صفحه شما می‌شوند و امکان بازاریابی محصولات خود را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، همان‌گونه که در رابطه با تکنیک طراحی وب‌سایت اشاره کردیم از تولید محتوای انگلیسی و جذب مخاطبان غیر ایرانی غافل نشوید. به این منظور توصیه می‌کنیم فعالیت ویژه‌ای در یوتیوب داشته باشید و با تولید محتوا در رابطه با نحوه بافت قالی و فرش ایرانی، توجه مخاطبان از دیگر کشورها را نیز جلب کنید. در واقع همواره صنایع دستی ایران و فرهنگ ایرانی جایگاه مناسبی در میان علاقه‌مندان داشته است. این موضوع پتانسیل بالایی جهت فروش محصولات با درآمد دلاری ایجاد می‌کند.

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

هر چند هدف اصلی از بازاریابی دیجیتال، استفاده از روش‌های آنلاین برای جذب مخاطبان هدف است؛ اما در موارد بسیاری این مخاطبان ترجیح می‌دهد بررسی محصولات و خرید نهایی را به صورت حضوری انجام دهند. به این منظور شما می‌توانید از خدمات مکان‌یابی شرکت گوگل استفاده کنید. در این تکنیک که با استفاده از سرویس Google My Business انجام می‌شود؛ این امکان را خواهید داشت که لوکیشن کارگاه یا دفتر فروش خود را از طریق گوگل مپ ثبت کنید. به این ترتیب زمانی که کاربر کلید واژه‌های مربوط به کسب و کار شما را سرچ کند، آدرس محل کار و نمایه تجاری که ایجاد کرده‌اید نمایش داده می‌شود. علاوه بر ثبت آدرس، حتی می‌توانید در مورد ساعات مراجعه، نوع فعالیت، شماره تماس، تصاویر کارگاه یا دفتر فروش و… نیز اطلاعات کوتاه و مفیدی در اختیار کاربران قرار دهید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

این روزها کسب و کارهای زیادی از روش‌های تبلیغات آنلاین بهره می‌گیرند. به همین دلیل معمولاً تلاش برای بالا بردن بازدید سایت از طریق سئو زمان‌بر است. در این راستا، می‌توانید از تبلیغات پولی موتورهای جست و جو استفاده کنید. از آنجا که بیش از ۹۰ درصد کاربران، موتور جست و جوی گوگل را برای استفاده انتخاب می‌کنند؛ بهتر است با استفاده از سرویس Google Ads این تکنیک را اجرا کنید. به این ترتیب شما با پرداخت هزینه و بدون توجه به نتایج سئو سایت، بالاتر از رقیبان و در نتایج اول سرچ قرار خواهید گرفت. البته استفاده از این تکنیک نیاز به برخورداری از دانش بالا در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ دارد؛ لذا توصیه می‌کنیم از خدمات یک سئو کار با تجربه یا آژانس‌های تبلیغاتی استفاده نمایید. این شیوه روشی مناسب در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان است.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.
از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

حتماً تا به حال به تبلیغات حاشیه وب‌سایت‌های مختلف برخورد کرده‌اید. این نوع تبلیغات که با استفاده از بازدید بالای وب‌سایت‌های معتبر عملی می‌شود، تبلیغات کلیکی نام دارد. در این تکنیک بازاریابی آنلاین، می‌توانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در دیگر وب‌سایت‌ها، مخاطبان هدف را به وب‌سایت تجاری خود هدایت کنید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

شایان ذکر است، در تکنیک پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) زمانی که مخاطب تبلیغات متنی یا تصویری شما را مشاهده می‌کند با کلیک بر روی آن از طریق لینک به صفحه اصلی وب‌سایت شما منتقل می‌گردد. در مقابل به ازای هر کلیک، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. البته در این شیوه، نوع طراحی بنر و وب‌سایت میزبان آگهی، اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل می‌توانید قدم را فراتر بگذارید و از روش‌های هوشمند تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

همان‌گونه که ذکر شد در تکنیک تبلیغات کلیکی پارامترهای زیادی بر بازده تبلیغات مؤثر هستند. به همین دلیل با در نظر گرفتن برخی پارامترها، می‌توانید از این روش استفاده بهتری بکنید. در واقع باید به وب‌سایت میزبان، زمان نمایش تبلیغات، نمایش هوشمند به مخاطبان و… توجه داشته باشید. در این راستا، توصیه می‌کنیم از خدمات آژانس‌های تبلیغاتی معتبر که در زمینه تبلیغات کلیکی فعالیت می‌کنند استفاده کنید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

هرقدر تأثیر استفاده از فضای مجازی در زندگی انسان امروزی بیشتر می‌گردد، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند از جایگاه بالاتری در نظر مخاطبان برخوردار می‌شوند. این شامل سلبریتی‌ها، بلاگرها، یوتیوبرها و ادمین شبکه‌های اجتماعی است که در زبان دیجیتال مارکتینگ به عنوان «اینفلوئنسر» شناخته می‌شوند. از طرفی در دنیای امروز، زمانی که شما توجه تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کنید، از امکان مناسبی جهت تبلیغ محصولات و خدمات برخوردار خواهید بود. در این راستا، قصد داریم تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. در این تکنیک، شما باید با استفاده از افراد تأثیرگذار در اینترنت و فضای مجازی، محصولات خود را معرفی نمایید. با توجه به تعداد زیاد دنبال کنندگان اینفلوئنسرها، معمولاً تبلیغات از این طریق بازده قابل توجهی خواهد داشت.

شایان ذکر است، در این شیوه، انتخاب فردی که تبلیغات شما بر عهده می‌گیرد باید تا حدودی متناسب با محصولاتتان باشد. مثلاً استفاده از یک فود بلاگر چندان مناسب بازاریابی و تبلیغات صنایع دستی نخواهد بود! در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ویدئو مارکتینگ

اگر در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب جست و جو کنید، حتماً متوجه تعداد بالای بازدید ویدئوهای اصیل خواهید شد. در اینجا منظور از اصیل مواردی در رابطه با فرهنگ، سنت‌ها، مردم بومی یا صنایع دستی کشورهای مختلف است. به عنوان مثال اگر از مراحل تولید یک قالی ایرانی یا تابلو فرش نفیس کلیپ تهیه کنید؛ بدون شک بازدید بسیار بالایی خواهد داشت. به این دلیل توصیه می‌کنیم از تکنیک ویدئو مارکتینگ در بازاریابی محصولات خود بهره بگیرید.

در واقع تولید محتوای ویدئویی این امکان را به شما می‌دهد تا از آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف و وب‌سایت خود استفاده کنید و از تأثیر بالای این نوع محتوا بر مخاطبان هدف استفاده نمایید.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

در استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، جمع آوری اطلاعات مشتریان یک ضرورت است. در این راستا، تلاش کنید از کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند یا خرید می‌کنند، اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل و شماره تماسشان را درخواست کنید. به این ترتیب می‌تواند علاوه بر ارسال تبلیغات به مشتریان خود، برای جذب مخاطبان هدف و تبدیل آن‌ها به مشتری نیز تلاش کنید.

شایان ذکر است، در مواردی ممکن است مخاطب اقدام به افزودن کالا به سبد خرید خود کند؛ اما فرآیند خرید را تکمیل ننماید. در چنین حالتی باید سعی کنید با اعلام ویژگی‌های کالا و جلب نظر مخاطب افراد را در جهت خرید از خود مطمئن سازید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف
داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از راه‌های جذب مخاطبان هدف ارسال ایمیل است. این موضوع خصوصاً در جهت جلب نظر مخاطبان بین‌المللی مؤثر خواهد بود. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، تلاش کنید در قالب یک ایمیل جذاب، ضمن معرفی محصولات، مزایای خرید از خود را به مخاطبان اعلام کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

تبلیغات پیامکی به عنوان یک تکنیک ساده، ارزان و پربازدید شناخته می‌شود. در استفاده از این تکنیک نیز هدف جلب نظر مخاطبان هدف در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. از آنجا که این روزها استفاده از روش تبلیغات پیامکی بسیار گسترده شده است؛ بسیاری از مخاطبان توجه چندانی به این قبیل پیامک‌ها نمی‌کنند. در این راستا، باید شروعِ پیام، کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و با ارائه تخفیف و معرفی محصولات خاص، اقدام به جذب مشتری کنید. همچنین ضروری است که اطلاعات تماس و آدرس وب‌سایت یا دفتر فروش خود را از طریق پیامک به مخاطبان اعلام کنید تا امکان ایجاد ارتباط با شما را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

ایجاد اعتماد در مخاطبان مجازی کاری بسیار دشوار است. در واقع با وجود کسب و کارهایی که صرفاً به دنبال منافع خود هستند و با تبلیغات دروغین مخاطبان را فریب می‌دهند؛ جلب اعتماد افراد سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل شما باید تلاش کنید با صبر و پشتکار به تدریج از حسن سابقه در فضای مجازی و ارائه محصولات اینترنتی برخوردار شوید. در این راستا، همواره در پاسخ‌گویی به مخاطبان و مشتریان خود صداقت را اصل اول قرار دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها جواب بدهید. همچنین در صورت عدم رضایت مشتریان با جدیت کامل به دنبال برطرف کردن مشکل باشید تا تأثیر منفی بر روند فروش شما نداشته باشد. قطعاً دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان، تنها با وجود این سطح از اعتبار قابل اجرا خواهد بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان و فروش فرش دستباف

استفاده از تکنیک‌های مختلف بازاریابی اینترنتی برای فروش قالی و فرش دستباف ایرانی، می‌تواند کسب و کار شما را مطابق با شرایط امروز بازار پیش ببرد. بنابراین، پیشنهاد ما این است که سعی کنید پیش از اقدام، اطلاعات کافی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای قالی بافان کسب کرده و با بررسی فعالیت رقبا، اقدامات خود را به تدریج اصلاح نمایید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

مسعود عبدی دانش آموخته رشته مهندسی شیمی است. او به ادبیات داستانی، شعر و ورزش علاقه دارد و در حال حاضر به صورت فریلنسر به تولید محتوای متنی مشغول است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.