یکی از شیوه‌های کسب درآمد، تولید و فروش آثار هنری است. در این میان، نقاشان نیز در سبک‌های مختلف اقدام به خلق این آثار می‌کنند. عده‌ای از این افراد به صورت مستقیم به استخدام گالری‌ها، دفاتر فیلم سازی، گروه‌های تولید محتوا و… در می‌آیند؛ بخشی نیز از طریق فروش آثار خود به دوستداران هنر، کسب درآمد می‌نمایند. در صورتی که شما هم از دسته دوم هستید، قطعاً نیاز به بازاریابی و تبلیغ کار خود خواهید داشت. از آنجا که در دنیای امروز و با گسترش تبلیغات اینترنتی، امکان جذب مخاطبان از این طریق افزایش یافته است؛ در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان بپردازیم.

در صورتی که شما هم قصد دارید به منظور افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر، تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین برای فروش آثار هنری را فرا بگیرید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای نقاشان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

تبلیغات در دنیای امروز، شکل جدیدی به خود گرفته است و شیوه‌های نوین بازاریابی به صورت آنلاین، تأثیر بیشتری نسبت به روش‌های سنتی تبلیغات دارند. در رابطه با فروش آثار هنری نیز شیوه‌های آنلاین تبلیغات مؤثرتر هستند؛ چراکه نمایش بهتری از محصولات کسب و کار ارائه می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم جهت بهبود شرایط کسب و کار و افزایش فروشتان از شیوه‌های آنلاین و اینترنتی استفاده کنید.

از سوی دیگر، از آنجایی که تعداد زیادی از نقاشانِ مستقل، کار خود را در منزل یا کارگاه شخصی انجام می‌دهند؛ امکان استفاده از تبلیغات سنتی برایشان فراهم نیست و می‌توانند از طریق فضای وب یا شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به معرفی آثار خود نمایند.

کدام نوع تبلیغات برای نقاشان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات برای نقاشان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا نقاشان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای از شیوه‌های آنلاین تبلیغات، تأثیر زیادی بر بهبود شرایط کسب و کارهای مختلف دارد. در زمینه فروش آثار هنری نیز این تأثیر بیشتر دیده می‌شود؛ زیرا عامل اصلی در فروش آثار هنری «تبلیغات بصری» می‌باشد. در این راستا، ضروری است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ از تمام امکانات جهت نمایش حداکثری آثار خود استفاده نمایید.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای نقاشان

دیجیتال مارکتینگ فرآیندی زمان بر و تخصصی است. از سوی دیگر اجرای تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال با هزینه همراه است و طبیعتاً هر اقدامی که موجب کاهش هزینه و زمان اجرای این تکنیک‌ها شود، باید مورد توجه قرار گیرد. در این راستا، قصد داریم شش قدم که باید پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ بردارید را به شما معرفی کنیم. با انجام اقداماتی که در ادامه بیان خواهیم کرد، زمینه برای اجرای مناسب تمام تکنیک‌های بازاریابی آنلاین فراهم می‌گردد. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، نتیجه بهتری نیز از تبلیغات خواهید گرفت. این شش قدم عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اقدامات رقبا
  • تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای نقاشان
6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای نقاشان

هویت برند خود را تعریف کنید.

شما به عنوان نقاش، حتماً با اهمیت امضای آثار هنری توسط خالق آن‌ها آشنا هستید. در واقع با این کار تمام امتیازات و اعتبار کار، برای صاحب اثر محفوظ می‌ماند. در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان نیز باید تمام تبلیغات جهت معرفی برند شما اجرا شوند. به همین دلیل باید تمام توجه خود را در زمینه برندسازی و تعریف هویت برند صرف کنید. شایان ذکر است، شما می‌توانید با انتخاب نام هنری و طراحی لوگویی جذاب، در ذهن مخاطبان باقی بمانید. در ادامه باید هویت برند خود را به نحوی تعریف کنید که ارزش آثار شما و اعتبار کسب و کارتان افزایش یابد. به این ترتیب که همواره تلاش کنید هدف شما خلق آثار جذاب هنری و جلب نظر علاقه‌مندان به هنر باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ قصد دارید برای فروش آثار هنری توجه چه افرادی را جلب کنید؟ در واقع پیش از شروع استفاده از تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین برای فروش آثار هنری، باید به این سؤالات پاسخ دهید و مخاطبان هدف کسب و کارتان را مشخص نمایید. به این ترتیب، استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما به صورت هدفمند و بر اساس سلیقه، سن، جنسیت و سایر مشخصات مشتریان احتمالی آثارتان طراحی  می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

با توجه به سبک و نوع آثار مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
با توجه به سبک و نوع آثار، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

اگر یکی از همکاران شما در مورد سبک‌های مختلف طراحی و نقاشی صحبت کند و اصطلاحات تخصصی در رابطه با سبک‌های مختلف نقاشی را به کار ببرد، شما زبان یکدیگر را به خوبی می‌فهمید. این به دلیل دانش و آگاهی شما در رابطه با حوزه هنری‌تان است. در رابطه با دیجیتال مارکتینگ نیز باید با زبان این عرصه آشنا باشید. این شناخت بر اساس تکنیک‌های مختلف بازاریابی و اصطلاحات خاصی است که در رابطه با دیجیتال مارکتینگ به کار می‌رود. به این ترتیب با تسلط بر زبان دیجیتال مارکتینگ، قابلیت تعامل با فعالان این حوزه و استفاده از تمام امکانات دنیای دیجیتال جهت تبلیغات را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

تمام افرادی که در زمینه خلق آثار هنری و فروش آن‌ها با استفاده از تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند، رقبای شما هستند. حال اگر پیش از اقدام عملی در حوزه دیجیتال مارکتینگ به بررسی اقدامات رقبا بپردازید، به نقاط ضعف و قوت عملکرد آن‌ها پی خواهید برد و بهترین استراتژی و برنامه ریزی ممکن را برای خود طراحی خواهید کرد. در این زمینه سعی کنید به پیج‌های فروش نقاشی و سایر آثار هنری مراجعه کنید و از طرفی به بررسی آنلاین شاپ‌های مختلف بپردازید. به این ترتیب علاوه بر اینکه طراحی‌ها و شیوه‌های مختلف تبلیغات را خواهید دید؛  با بررسی کامنت‌ها، نظرات کاربران و مشتریان در رابطه با رقبا را در خواهید یافت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

تدوین یک برنامه جامع به شما کمک می‌کند در مسیر پیشرفت قرار بگیرید. در واقع با استفاده از برنامه ریزی، اقدامات لازم در هر مرحله از پیشرفت کسب و کارتان را از پیش تعیین می‌کنید. به این منظور باید مشخص نمایید که از به کار بردن تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، چه انتظاراتی دارید و در بازه‌های زمانی مشخص چه حد از تغییرات مثبت را پیش بینی می‌کنید. شایان ذکر است، در این زمینه استفاده از افراد با تجربه می‌تواند در تدوین برنامه و اجرای آن بسیار مفید واقع شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان

استراتژی به معنای تعیین ابعاد مختلف برنامه‌ای است که قصد اجرای آن را دارید. در این مورد نیز باید تعیین کنید از طریق چه کانال‌های تبلیغاتی و با چه مقدار بودجه، قصد دارید آثار خود را بازاریابی کنید. به این منظور بهتر است اطلاعات کاملی در رابطه با تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین داشته باشید و مشخص کنید کدام یک از این تکنیک‌ها تأثیر بیشتری بر مخاطبان هدف شما دارند. در همین راستا، قصد داریم در ادامه مقاله به معرفی تکنیک‌های مؤثر بازاریابی اینترنتی برای فروش آثار هنری بپردازیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید

تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان

دیجیتال مارکتینگ نه فقط یک روش که مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است. همان‌طور که ذکر شد، شناخت این تکنیک‌ها به شما در تدوین برنامه و تعیین استراتژی بازاریابی کمک زیادی می‌کند. اگرچه ممکن است خودتان به تنهایی اقدام به استفاده از این تکنیک‌ها نکنید و کار خود را به تیم‌های بازاریابی آنلاین بسپارید؛ اما به هر حال افزایش آگاهی در این زمینه می‌تواند به شما اطلاعات کافی برای مدیریت و تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات کسب و کارتان بدهد.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی محتوایی
  • استفاده از سئو (SEO) سایت
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی

در ادامه جهت افزایش آگاهی و دانش شما، هر یک از موارد ذکر شده را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان
تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

بهترین راه برای معرفی آثار هنری، استفاده از وب‌سایت و بازاریابی محتوا است. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ با طراحی یک وب‌سایت رسمی برای کسب و کارتان از محیطی مناسب برای تولید محتوا و تبلیغات اینترنتی برخوردار خواهید شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که این محیط همچنین امکان استفاده به عنوان فروشگاه آنلاین و فروش اینترنتی محصولاتتان را فراهم می‌کند. به این ترتیب با نمایش آثار خود و ایجاد سامانه پرداخت اینترنتی، می‌توانید آثار خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری در اختیار مخاطبان قرار دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت

اگر پس از راه اندازی وب‌سایت و ثبت دامنه اینترنتی، اقدام به تولید محتوا و اشتراک‌گذاری آن در محیط وب کنید؛ با یک جست و جوی ساده متوجه می‌شوید که محتوای شما در میان نتایج و حتی صفحات اول سرچ گوگل قرار ندارد. در واقع موتور جست و جوی گوگل با استفاده از چندین الگوریتم، صفحات مختلف وب سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید جایگاه خود را در میان نتایج سرچ ارتقا دهید، باید سئو سایت خود را بهبود ببخشید. در این راستا، ضروری است که تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) را فرا بگیرید. این تکنیک که اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود؛ بر مبنای یک سری اقدامات ارزش محتوای تولید شده توسط شما را افزایش می‌دهد. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شاید مهم‌ترین کانال تبلیغات اینترنتی و اصلی‌ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان باشد. در این راستا، باید اکانت رسمی خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه اندازی کنید. البته توجه به این نکته هم ضروری است که شاید این تکنیک، بیشتر برای فروش آثار دارای قیمت پایین مثل طراحی پرتره و تکنیک‌های گرافیت و سیاه قلم مؤثر باشد. به این ترتیب می‌توانید از طریق پیج خود سفارشات را دریافت کنید و در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید. از سوی دیگر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان عاملی جهت تقویت بازدید از وب‌سایت شما عمل می‌کند. به این ترتیب جهت نمایش و معرفی آثار هنری نفیس، تلاش کنید ضمن تولید محتوای تصویری در پلتفرم‌های مجازی، از طریق لینک دهی مخاطبان را به وب‌سایت خود هدایت نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

گوگل مپ که به عنوان سامانه مکان یابی شرکت گوگل فعالیت می‌کند، امکاناتی را جهت معرفی کسب و کارهای مختلف به کاربران اینترنت فراهم کرده است. این سرویس که با نام گوگل مای بیزنس (Google My Business) در اختیار شما قرار دارد؛ امکان ثبت موقعیت مکانی و اطلاعات محل کارتان ایجاد می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید با ثبت لوکیشن کارگاه یا گالری هنری خود در گوگل مپ، میان نتایج سرچ گوگل دیده شوید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

در حالت معمول استفاده از سئو سایت، به صورت بلند مدت و به تدریج منجر به کسب نتیجه مثبت می‌شود؛ اما گاهی نیاز است سرعت پیشرفت کسب و کارتان در زمینه بازاریابی و فروش را افزایش دهید. این امر به واسطه استفاده از تکنیک تبلیغات پولی، ممکن خواهد بود. در واقع گوگل به عنوان یک شرکت تبلیغاتی بسیار وسیع، امکاناتی نظیر گوگل ادز (Google Ads) را در اختیار کسب و کارها قرار داده است. این شیوه تبلیغاتی باعث می‌شود، محتوای وب‌سایت شما در زمان سرچ توسط کاربران به عنوان نتیجه اول نمایش داده شود. از طرفی با توجه به اینکه بخش عمده کاربران اینترنت بر روی نتیجه اول جست و جوی گوگل کلیک می‌کنند، استفاده از این تکنیک در کوتاه مدت بازدید از سایت شما را افزایش می‌دهد.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

یکی دیگر از تکنیک‌های پولی در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان، تکنیک تبلیغات کلیکی است. این تکنیک با نام کامل پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) تبلیغات شما را به صورت هدفمند و از طریق سایت‌های پربازدید به مخاطبان نمایش می‌دهد. در واقع شما با طراحی بنر تبلیغاتی و استفاده از فضاهای تبلیغاتی سایت‌های معتبر، اقدام به بازاریابی محصولات خود می‌نمایید و لینک وب‌سایت خود را از این طریق در اختیار کاربران قرار می‌دهید. مخاطبان هدف نیز با مشاهده تبلیغات شما و در صورت تمایل، بر روی آن کلیک کرده وارد محیط وب‌سایت شما می‌شوند. از این مرحله به بعد این هنر شما در بازاریابی آثارتان است که منجر به تبدیل مخاطبان هدف به مشتری می‌شود.

به‌طور خلاصه: در این تکنیک بازاریابی آنلاین، می‌توانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در دیگر وب‌سایت‌ها، مخاطبان هدف را به وب‌سایت تجاری خود هدایت کنید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

با استفاده از یک سری ملاحظات و الگوریتم‌های هوشمند، می‌توان میزان تأثیر تبلیغات کلیکی را افزایش داد. در این راستا، برخی از آژانس‌های تبلیغات آنلاین با در اختیار داشتن فضاهای تبلیغاتی در سایت‌های بسیار معتبر و نمایش هوشمند بنرهای تبلیغاتی، بازدهی بسیار مناسبی برای کسب و کارها ایجاد کرده‌اند.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

آیا تا به حال به تبلیغات اینترنتی توسط افراد مشهور در فضای مجازی و سلبریتی‌ها برخورد کرده‌اید؟ به نظر شما تبلیغات توسط چنین افرادی تا چه حد مؤثر واقع می‌شود؟ در واقع می‌توان گفت استفاده از فعالان فضای مجازی در زمینه بازاریابی و تبلیغات که تحت عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می‌شود، یک روش مهم جهت بهبود فروش کسب و کارهای مختلف است. این تکنیک خاص دیجیتال مارکتینگ را می‌توان جهت بازاریابی آنلاین آثار هنری نیز به کار برد. به این ترتیب، اینفلوئنسرها با معرفی آثار شما به مخاطبان و دنبال کنندگان خود، موجب افزایش بازدید و درنتیجه فروش شما خواهند شد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ویدئو مارکتینگ

بدون شک در میان انواع مختلف محتوا (متنی، صوتی، تصویری) یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شیوه‌ها، تولید محتوای ویدئویی و استفاده از آن جهت تبلیغات است. به این ترتیب، شما می‌توانید از مراحل کار خود یا نمایشگاه آثارتان، ویدئوهای جذاب تهیه کنید و از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. قطعاً این شیوه از تبلیغات اینترنتی، موجب ترغیب مخاطبان به مشاهده و خرید آثار شما خواهد شد.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان خود ایجاد نمایید. این اطلاعات شامل شماره تماس، آدرس ایمیل و حتی سبک نقاشی مورد علاقه آن‌ها می‌شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات، می‌توانید به صورت مستقیم مخاطبان هدف خود را جذب و به مشتری تبدیل کنید. در این راستا، می‌توانید اطلاعات مخاطبان را با استفاده از ثبت حساب کاربری در وب‌سایت یا طراحی پرسشنامه جمع آوری کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف
داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف

بازاریابی ایمیلی(Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یکی از تکنیک‌های مستقیم بازاریابی آنلاین است. در این شیوه باید تلاش کنید با طراحی ایمیل‌های جذاب، توجه مخاطبان را جلب نمایید. به عنوان مثال اگر شخصی در سالگرد تولد یکی از عزیزانش نقاشی را به شما سفارش داده است؛ با در اختیار داشتن سابقه خرید و اطلاعات مخاطب می‌توانید در آینده مخاطب را ترغیب به خرید مجدد نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

ارسال پیامک به عنوان یکی از تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات شناخته می‌شود. این روش به دلیل کاربردهای زیادی که اس ام اس در زندگی روزمره دارد، همواره توسط مخاطبان زیادی دیده می‌شود. شما می‌توانید از طریق ارسال پیامک به معرفی آثارتان بپردازید و همچنین آدرس خود در محیط وب و شبکه‌های اجتماعی را به اطلاع مخاطبان هدف برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

کسب و کارهای مجازی و تبلیغات اینترنتی، همواره با مشکل ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف رو به رو هستند. در واقع حوزه تبلیغات و فروش اینترنتی به دلیل مشکلات امنیتی و فریبکارانی که از این طریق اعتماد مخاطبان را خدشه‌دار می‌کنند تا حدودی مشکل‌آفرین شده است. به همین دلیل شما باید به دنبال کسب حسن سابقه در فضای مجازی باشید. این امر نیز به مرور زمان ایجاد می‌شود و ارائه خدمات با کیفیت به مخاطبان هدف به تدریج جایگاه شما را نزد دیگر کاربران بهبود می‌بخشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای نقاشان

تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداختیم؛ شیوه‌های مناسبی جهت بازاریابی و تبلیغات آنلاین است. یادگیری این تکنیک‌ها و اجرای آن‌ها نیاز به صرف زمان و تلاش بالا دارد. البته با مشاهده نتیجه حاصل از اجرای دیجیتال مارکتینگ، قطعاً نتیجه زمان و هزینه‌ای که صرف می‌کنید را خواهید دید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

مسعود عبدی دانش آموخته رشته مهندسی شیمی است. او به ادبیات داستانی، شعر و ورزش علاقه دارد و در حال حاضر به صورت فریلنسر به تولید محتوای متنی مشغول است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.