سئو 251 بازدید

راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین، نیازمند آموزش بازاریابی دیجیتالی و نحوه کسب سود از طریق بستر وب است. با این حال، جذب مشتریان بیشتر با این روش، کار چندان دشواری نیست. بازاریابی دیجیتال برای شما فضایی را فراهم می‌کند که بتوانید در آن، از ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل و افزایش ترافیک بدون هیچگونه تلاش اضافی، بهره‌مند شوید. نگران پیدا کردن روش‌های مناسب آموزش افزایش بازدید گوگل نباشید. ما در آکادمی کاپریلا در تلاش هستیم تا شما را با بهترین نکات و ترفندهای افزایش سرعت جذب ترافیک ارگانیک سایت آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا هر ترفند را به طور اختصاصی بررسی کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

مقدمه‌ای بر رتبه سایت در گوگل

رقابت خونین وبسایت‌ها برای کسب رتبه اول در گوگل، به دلیل ارزش بسیار بالای ترافیک ورودی از گوگل می‌باشد. گرچه برخی سایت‌ها به دنبال راه میانبر هستند و از گوگل ادز، سئوی کلاه سیاه یا حتی خرید بازدید گوگل استفاده می‌کنند اما هیچکدام نمی‌تواند به اندازه سئوی اصولی و درست، برای کسب و کار شما درآمد و مزایا داشته باشد. گرچه سئو از اصول و فاکتورهای مشخصی پیروی می‌کند که می‌توان با رعایت آنها در این رقابت، به موفقیت رسید اما همچون هر نوع رقابتی دیگر، کسانی هستند که به دنبال ترفندهای موفقیت می‌گردند؛ به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم 13 ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل را برای شما مطرح کنیم اما بهتر است در ابتدا، کمی بیشتر از سئو صحبت کنیم.

از سئو به عنوان مزیت رقابتی خود استفاده کنید.

یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا افراد بیشتری را به سمت سایت خود ‌جذب کنید، بهبود سئوی وب‌سایت‌تان است. برای این منظور، هر چه سئوی محتواهای شما بهینه‌تر شود، پست‌های انتشار یافته وب‌سایت‌تان، رتبه بالاتری در صفحات موتورهای جستجوی آنلاین مخصوصاً گوگل کسب می‌کند.

برای دستیابی به این هدف، باید با برخی از تاکتیک‌های اساسی SEO آشنا شوید. هنگامی که صحبت از سئوی سایت به میان می‌آید، چیزی که در مرحله اول در ذهن اکثر افراد نقش می‌بندد، کلمات کلیدی بهینه شده است؛ به کلماتی که برای توصیف بهتر و صریح‌تر محتوا به کار می‌روند، کلمات کلیدی گفته می‌شود. اگر کلمات کلیدی که شما برای محتوایتان انتخاب می‌کنید، نزدیک به آن چیزی باشد که کاربران در اینترنت جستجو می‌کنند، می‌توانید به احتمال بیشتری در بستر گوگل در معرض دید قرار بگیرید و کاربران را به خود جذب کنید (البته که باید سایر فاکتورهای سئو را نیز رعایت کنید). علاوه بر این، کلمات کلیدی مناسب سبب می‌شود که محتوای شما در نتایج رتبه‌بندی صفحات موتور جستجوهای مختلف قرار بگیرد و در نهایت، کاربران بیشتری بر روی پست‌های انتشار یافته‌تان کلیک کنند. بنابراین می‌توان گفت این قبیل کلمات، به طور قطعی باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شوند، به شرطی که یاد بگیرید چطور تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تحقیق کلمات کلیدی: اینجا را کلیک کنید (+).

از ابزارها و روش‌های تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

همانطور که اشاره کردیم، یک مورد دیگر ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل مربوط به استفاده هدفمند و درست از کلمات کلیدی مناسب است. حتی اگر قادر نیستید کلمات کلیدی مناسبی برای محتوای خود پیدا ‌کنید، ابزار‌ها و روش‌های آنلاین زیادی در بستر وب وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین و پر جستجوترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و آنها را در محتواهایتان به کار بگیرید (برای یادگیری بیشتر، مقاله تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ را بخوانید).

احتمالاً تا پیش از این نکته، مقالات ارائه شده در وب‌سایت‌تان را برای برخی از کلمات کلیدی بهینه کرده‌اید، با وجود این، توجه به قابلیت‌ها و اطلاعاتی که کنسول جستجوی گوگل در اختیارتان قرار می‌دهد، خالی از لطف نیست. اگر وبسایت شما وردپرسی است، می‌توانید از افزونه‌های مختلفی برای پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده کنید. خلاصه آنکه روش و ابزار در این زمینه کم نیست و فقط باید به دنبال بهترین کلمات باشید. باید با کمک این کلمات کلیدی، ایده محتوا را مشخص کرده و محتواهای خود را به گونه‌ای بنویسید که کلمات کلیدی بلند (Long-tail) و همچنین کلمات کلیدی LSI، به طور طبیعی در متن مقالات‌ جلوه و مفهوم پیدا کنند. مقالاتی که با این روش بهینه‌سازی می‌کنید، با احتمال بیشتری می‌تواند به صفحه اول گوگل و شاید نتایج اول آن راه پیدا کند.

13 ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

در ادامه، 13 ترفند اصولی که به رشد سریع شما در نتایج گوگل کمک می‌کند و باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل می‌شود، اشاره می‌کنیم.

ترفند 1: استفاده از عناصر صوتی و تصویری در محتوا

استفاده از تصاویر و فیلم‌های مناسب، در بهبود کیفیت محتواهای سایت شما تاثیر بسزایی دارد. جذابیتی که محتوای صوتی و تصویری ارائه می‌دهد، علاوه بر اینکه توجه مخاطبان را به سمت خود جلب می‌کند، باعث می‌شود محتوا به راحتی در دسترس سایر کاربران قرار گرفته و آنها را جذب کند (به اشتراک گذاشته شود). با این حال، نوع محتوای صوتی و تصویری و منابعی که برای پست‌های خود از آن استفاده می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است. ایده برتر آن، هنگامی است که بتوانید محتوای صوتی و تصویری خودتان را تولید کنید. این کار باعث می‌شود محتوای شما منطبق با نیازهای مخاطبان‌تان احساس شود و تمامی کسانی که از محتوای شما استفاده می‌کنند، متوجه شوند که شما از کارهای آنلاین سایت‌های دیگر استفاده (کپی) نمی‌کنید.

برای محقق کردن این نوع ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل، می‌توانید از تصاویر و فیلم‌های رایگان وب‌سایت‌های یوتیوب، و Pixabay و … استفاده کنید (این مقاله را بخوانید: معرفی سایت‌های دانلود عکس و ویدیو رایگان برای تولید محتوا). اگر تمایل دارید برای محتواهای خود از اینفوگرافیک استفاده کنید، می‌توانید از یک فریلنسر آزادکار بخواهید که در این راه با شما همکاری کند و نوع محتوای مورد نیاز شما را برایتان تهیه کند.

ترفند 2: مقالات فهرستی منتشر کنید.

برای ترکیب عناصر سمعی و بصری با مقالات خود و افزایش تمایل مخاطبان به این مدل پست‌ها، باید یک سری استراتژی‌ حمایتی اتخاذ کنید. یک استراتژی موثر، تولید و انتشار پست‌های فهرستی هستند؛ پست‌های فهرستی مقالات کوتاه‌تری هستند که می‌توانند المان‌های سمعی و بصری زیادی را در خود جای دهند و همچنان برای مخاطبان شما جذاب تلقی شوند. در این مقالات، شما موضوعی را انتخاب می‌کنید و لیستی از موارد مرتبط با آن را معرفی می‌کنید، مثلاً 10 نرم‌افزار گرافیکی، لیست بهترین شهرهای توریستی و …. اگر می‌خواهید زود به زود پست‌هایتان را  منتشر کنید و موضوعات زیاد و مرتبطی را در وب‌سایت خود پوشش دهید، این نوع مقالات، مناسب شما هستند. علاوه بر این، مقالات لیستی می‌توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات شما به مشتریان بالقوه‌تان، مفید واقع شوند.

ترفند 3: بر محتوای کلیدی خود تمرکز کنید.

بهترین محتوا، محتوای کلیدی یا زیربنای (Cornerstone) محتواهای شما است که در برگیرنده ویژگی‌های زیر است:

  • همیشه سبز است: با گذشت زمان، ارزش خود را از دست نمی‌دهد و دارای اهمیت خواهد بود (بدون تاریخ مصرف است).
  • مرتبط: با نیازهای مخاطبان شما ارتباط برقرار کرده و به آنها پاسخ می‌دهد (برای مخاطب نوشته می‌شود نه شما یا گوگل).
  • جامع: یک مرجع کامل و آموزنده در ارتباط با موضوعاتی است که مخاطبان به آن اهمیت می‌دهند (تمام موضوعات مرتبط را پوشش می‌دهد).
  • به روز: مطابق با پیشرفت فناوری و ارائه اطلاعات جدید، مرتباً به روزرسانی می‌شود (بار علمی خود را ارتقا می‌دهد).

اساساً محتویات اصلی به محتواهایی گفته می‌شود که در آن، کاربران تمایل دارند هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، پاسخگوترین و کامل‌ترین محتوا را برای نیاز خود بیابند به طوریکه به محتوای دیگری نیاز نداشته باشند. اطمینان از وجود محتواهای جامع و زیربنایی در وب‌سایت‌تان، اولین قدم پیشرفت شما در حوزه سئو و بالا بردن ترافیک سایت از گوگل است. برای انتشار این قبیل محتواها و دریافت بازخورد ایده‌آل‌ از آنها، باید تلاش کنید علاوه بر توجه به سئو تولید محتوا، محل مناسب نمایش آنها را در سایت‌تان مشخص کنید تا بیشتر و بهتر دیده ‌شوند. برای نمونه می‌توانید بهترین پست‌های جامع که مورد استقبال مخاطبان‌تان قرار گرفته را در قسمت سایدبار وبلاگ خود به صورت فهرست‌وار قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تولید محتوای متنی: اینجا را کلیک کنید (+).

ترفند 4: جایگذاری محتواهای اصلی در سایدبار سایت

نوار کناری یا سایدبار سایت، جایگاه اصلی محتواهای زیربنایی سایت شما است؛ چون در هر صفحه از وبلاگ شما نمایش داده می‌شود و علاوه بر بیشتر دیده شدن، در تمام صفحات سایت، لینک داخلی می‌گیرد. به عنوان مثال اگر راهنمای جامعی درباره یک موضوع خاص در وب‌سایت خود دارید، با قرار دادن پست آن در نوار کناری سایت، اطمینان حاصل کنید همه کسانی که برای موضوعات مشابه و مرتبط آن به وب‌سایت شما می‌آیند، آن را می‌بینند.

در نهایت، شما با محتوای سنگ بنایی که ایجاد و تبلیغ کرده‌اید، دیده می‌شوید و در رتبه‌بندی صفحات جستجوگرها قرار می‌گیرید. باید سعی کنید این محتواها را همیشه ترویج کنید. برای این منظور، مقاله «روش‌های پروموت وبلاگ | آموزش تبلیغ وبلاگ به زبان ساده» به شما کمک می‌کند. با این حال ممکن است قبل از اینکه بازدهی مثبت خود را در قالب افزایش ترافیک گوگل مشاهده کنید، باید مدت نسبتاً زیادی انتظار بکشید؛ به خصوص اگر رقبای شما هم محتوای مشابه با شما را انتشار داده باشند. هر چقدر که شما به دنبال ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل هستید، رقبای شما هم بیکار نبوده و آنها هم در حال اجرای این تکنیک‌ها هستند.

ترفند 5: بهبود نرخ کلیک ارگانیک (CTR)

ترفند دیگر بالا بردن رتبه سایت در گوگل، افزایش نرخ کلیک ارگانیک است. افزایش نرخ کلیک ارگانیک روی پست‌های شما، منجر به افزایش بازدید ورودی از گوگل و بهبود جایگاه صفحات شما در نتایج جستجو خواهد شد. یک CTR خوب بیان می‌کند که آنچه یک وب‌سایت ارائه می‌دهد، منطبق با خواسته‌های کاربران است. در نظر بگیرید که هر چه تعداد افراد بیشتری بر روی وب‌سایت شما کلیک کنند، شما در رتبه بالاتری در گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می‌گیرید.

نرخ کلیک میانگین در سئو
نرخ کلیک میانگین در کنسول گوگل

ترفند 6: برند خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

در حال حاضر صفحات رسانه‌های اجتماعی، یک راه عالی برای تبلیغ محتوای شما قلمداد می‌شوند و افراد بیشتری را به وب‌سایت‌تان جذب می‌کند. شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام با داشتن میلیون‌ها کاربر ایرانی، بهترین پلتفرم‌‌‌ برای تبلیغات آنلاین وب‌سایت‌ها هستند. از میان این موارد، شبکه اجتماعی توییتر و لینکدین به دلیل امکان انتشار لینک در آن، پتانسیل بهتری برای جذب ترافیک سایت دارند. هر چه برند سایت شما شناخته شده‌تر باشد، علاوه بر اینکه مخاطب وفادار بیشتری پیدا می‌کنید، بلکه به بهبود نرخ کلیک در نتایج گوگل هم کمک می‌کند (چون کاربران از قبل، سایت شما را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند، روی آن کلیک می‌کنند).

برای شروع تبلیغ وب‌سایت خود از طریق رسانه‌های اجتماعی، در ابتدا باید صفحه اجتماعی خود را در این پلتفرم‌ها ایجاد کنید. بهتر است که از نام کاربری مشابه نام وب‌سایت‌تان برای این کار استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند راحت‌تر شما را در این فضا پیدا کنند. پس از آن می‌توانید طبق یک تقویم محتوای برنامه‌ریزی شده، پست‌های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید و از کلمات کلیدی مناسب بهره‌برداری کنید.

راهکار‌های زیادی وجود دارد که به شما اطمینان می‌دهد پست‌هایتان در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که واقعا به آن نیاز دارند. یکی از این راهکارها، هشتگ‌گذاری محتواها است. کاربران در بستر رسانه‌های اجتماعی با این هشتگ‌ها شروع به جستجو می‌کنند و محتواهای مورد نظرشان را پیدا می‌کنند. یک راهکار هوشمندانه دیگر، تگ کردن کسب و کارهای آنلاین و اکانت‌های معتبر مشابه خودتان است؛ اینکار علاوه بر اینکه شما را در معرض دید کاربران جدید قرار می‌دهد، می‌تواند شانس اشتراک‌گذاری پست‌هایتان را افزایش دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: اینجا را کلیک کنید (+).

ترفند 7: به عناوین محتواهای خود توجه کنید.

مورد دیگر ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل، بکارگیری عناوین منحصر به فرد است. عناوین مقالات در برگیرنده اطلاعات زیادی در مورد موضوع اصلی مقالات شما هستند؛ آنها به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما می‌گویند که محتوای شما شامل چه اطلاعاتی است و آیا چیزی در آن وجود دارد که پاسخگوی نیازشان باشد یا خیر. علاوه بر این، عناوین به شما امکان می‌دهد که کلمات کلیدی خاص‌تان را در مقالات قرار دهید تا محتوایتان به آسانی توسط کاربران علاقمند مورد استفاده قرار بگیرید. عناوینی که به خوبی انتخاب شده باشند و محتویات مقاله را بازگو کنند، منجر به جذابیت بیشتر پست‌ها می‌شوند و ترافیک جستجوی شما را افزایش می‌دهند.

ترفند 8: با وبلاگ‌نویسان مهمان همکاری کنید.

یک نمونه دیگر ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل، استفاده از مهارت وبلاگ‌نویسی به صورت پست مهمان است. اگر در زمان‌بندی و انتشار پست‌های خود با مشکل مواجه هستید و نمی‌توانید محتواهای خود را به موقع آماده کنید، می‌توانید از یک وبلاگ‌نویس باتجربه کمک بگیرید. اگر می‌خواهید برای این کار هزینه زیادی را متقبل نشوید، باید وبلاگ‌نویسی را پیدا کنید که به صورت رایگان و تنها در ازای قرار گرفتن محتوایش در وب‌سایت شما، برایتان مطلب تهیه کند. دعوت به همکاری از یک وبلاگ‌نویس مهمان، یک راه عالی برای پوشش موضوعات مختلف در وب‌سایت شما است و دیگر نیازی نیست که زمان زیادی را صرف انجام تحقیقات پیرامون یک موضوع جدید برای مقالات خود بکنید. برای اینکار، بهتر است با نویسندگانی همکاری کنید که نمونه‌ای از کارهای قبلی خود را به شما ارائه می‌دهند. در صورتی که به تازگی وارد دنیای نویسندگی شده‌اند و سابقه زیادی ندارند، می‌توانید یک مقاله آزمایشی به آنها اختصاص دهید تا کیفیت نوشتار آنها را بررسی کنید.

برای داشتن یک محتوای با کیفیت، بایستی همیشه محتوای تالیف شده توسط نویسندگان را تصحیح و ویرایش کنید. صرف نظر از میزان تجربه آنها در این زمینه و وقتی که به یک محتوا اختصاص داده می‌شود، بهتر است همیشه فرصت بیشتری برای محتوا در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که هیچگونه خطای دستوری، نگارشی یا املایی ساده‌ای از قلم نیافتاده باشد. البته می‌توانید برای صرفه‌‌جویی در زمان کنترل محتواها از ابزارهای کمکی مثل ویراستیار استفاده کنید. اگر می‌خواهید مطالب شما از منابع خارجی ترجمه و تالیف شود، بهترین کار این است که از شرکت‌های حرفه‌ای ترجمه و تدوین محتوا، کمک بگیرید؛ برای آگاهی بیشتر از این روش، مقاله پست مهمان چیست؟ را بخوانید.

سایت منتشرکننده پست مهمان
نمونه پست مهمان

ترفند 9: لینک‌سازی را جدی بگیرید.

یکی دیگر از اقدامات هوشمندانه‌ای که می‌تواند ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما را افزایش دهد، استفاده از روش لینک‌بیلدینگ برای وب‌سایت خود است.بک لینک (Backlink) به پیوندهایی گفته می‌شود که بازدیدکننده یک سایت را به صفحه وب‌سایت دیگری، که می‌تواند شامل پست‌ها یا محصولات شما باشد، هدایت می‌کند.

اینگونه لینک‌ها از اهمیت زیادی برای سئو برخوردار هستند. این پیوندها برای افرادی که با آنها مواجه می‌شوند، بسیار کاربردی است، زیرا دقیقاً مرتبط با موضوعی است که در حال مطالعه آن هستند. این ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل، منجر به افزایش جستجوی ترافیک وب‌سایت شما می‌شود و باعث می‌شود پست‌های شما بازدید بیشتری دریافت کند. علاوه بر این، پیوندهای ورودی کمک می‌کند که تعداد بیشتری از خوانندگان جدی ورودی از سایر سایت‌ها بتوانند مطالب هیجان‌انگیز زیادی را در وب‌سایت‌تان پیدا کنند و از این طریق تشویق می‌شوند تا برای مطالعه موارد بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه کنند. برای آکاهی بیشتر از اهمیت لینک‌سازی و تاثیر آن برای سئو و گوگل، مقاله سئوی خارجی را مطالعه کنید.

مزایای لینک سازی
مزایای لینک سازی

ترفند 10: با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

کسب و کارهای آنلاین موفق و اینفلوئنسرهای مشهور، همیشه مقداری از وقتشان را به ارتباط و تعامل با مخاطبان‌شان اختصاص می‌دهند. مشتریان و مخاطبان آنلاین شما افرادی هستند که رفتار شما را در شبکه‌های اجتماعی تحلیل می‌کنند و برقراری ارتباط و گفتگو با آنها، نشان می‌دهد که شما قدردان حمایت و حضور آنها هستید.

روش‌‌های زیادی برای برقراری ارتباط روزانه با مخاطبان وجود دارد، اما موثرترین روش، برقراری ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند که شرح حال به روز و منظمی را در رابطه با مسائل شغلی و فردی خود از طریق استوری، عکس و فیلم با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید و تنها با چند کلیک ساده به نظراتی که دریافت می‌کنید، پاسخ دهید. شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد که به راحتی پیام‌های مستقیم یا خصوصی را ارسال و دریافت کنید؛ بنابراین مشتریان و مخاطبان شما با هرگونه سوالی که داشته باشند به شما مراجعه می‌کنند. این فرصتی ایجاد می‌کند تا شما با آنها ارتباط برقرار کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید.

این نوع ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شما کمک می‌کند تا اعتماد و اعتبار بیشتری را در بین مخاطبان آنلاین خود کسب کنید. از طرف دیگر این ارتباط، فرصت خوبی برای ادامه حمایت کاربران از وب‌سایت‌ شما را فراهم می‌سازد که هم از طریق بازدیدکنندگان سایت‌تان برآورده می‌شود و هم می‌توانید با درخواست تبلیغ وب‌سایت‌تان در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مخاطبان، حمایت بیشتری دریافت کنید. همچنین از دیگر روش‌های تعامل مستقیم با بازدیدکننده سایت می‌توان به امکان گفتگوی آنلاین، پوش نوتیفیکیشن، ایمیل مارکتینگ و … اشاره کرد.

ترفند 11: از مطالب قدیمی و موفق خود استفاده مجدد دهید.

اگر با تهیه محتوا برای موضوعات جدید و هیجان‌انگیز چالش دارید، می‌توانید از ترفند شماره یازده استفاده کنید. شما می‌توانید آن دسته از محتوای قدیمی که قبلاً در وب‌سایت‌تان پرطرفدار بوده و بازدید زیادی گرفته را اصطلاحاً بازیافت کنید. چند روش مختلف برای پیاده‌سازی این استراتژی وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده است.

اول از همه، شما به راحتی می‌توانید مقالات قدیمی خود را در صفحات شبکه‌های اجتماعی یا حتی در با ایمیل برای مخاطبان ارسال کنید. بهتر است برای اینگونه مطالب یک هشتگ اختصاصی ایجاد و استفاده کنید که به مخاطبانتان نشان ‌دهد این محتوا قبلاً منتشر شده و به این دلیل که بسیار مفید واقع شده، بازنشر می‌شود. از سوی دیگر، می‌توانید از متن اصلی مقالات قدیمی‌تان استفاده کنید و آنها را به مقیاس کوچکتری تبدیل کنید. حواستان باشد که تغییرات قابل توجهی در عنوان، هدینگ‌ها و سایر قسمت‌های مقاله ایجاد کنید تا باعث ‌شود مطلب به عنوان اطلاعات به روز و در عین حال مفید به نظر برسد. از جمله روش‌های دیگر، تبدیل مطالب قدیمی به فرمت دیگری از محتوا مثل ویدئو، اینفوگرافیک و … می‌باشد.

مهم نیست که از کدام تاکتیک استفاده کنید، چون پستی که در گذشته عملکرد خوبی داشته و بازخوردهای مثبتی گرفته، بدون توجه به نحوه نمایش مجدد آن، همچنان موفقیت‌آمیز عمل می‌کند. همانطور که اشاره کردیم تنها نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که به مخاطبان خود از قبل اطلاع دهید که در حال انتشار مجدد یک پست قدیمی هستید.

ترفند 12: از فوتر سایت، بهتر استفاده کنید.

سئوکارها تا چند سال‌ پیش برای افزایش ترافیک سئو خود، متن و توضیحات زیادی را در مورد شرکت‌ و محصولات خود در قسمت فوتر سایت خود  قرار می‌دادند، اما این ترفند در حال حاضر کارایی ندارد. در حقیقت طبق الگوریتم‌های اخیر گوگل، قرار دادن این مدل پاورقی‌ها می‌تواند به رتبه‌بندی سایت شما آسیب برساند. البته منظور ما این نیست که دیگر برای سئو محتوایتان از فوتر استفاده نکنید، بلکه باید در مورد پیوندهای پاورقی‌تان استراتژیک‌تر و خلاق‌تر عمل کنید. پیشنهاد می‌کنیم متن فوتر یا پاورقی خود را توصیفی‌تر بیان کنید و با آن دسته از کلمات کلیدی که اکثر افراد را به وبسایت شما وصل می‌کند،متن خود را بهینه کنید. نیازی نیست خودتان را با لینک به صفحات محصول یا … محدود کنید؛ به صفحات برتر وب‌سایت‌تان، مانند محتوای زیربنا که برایتان ارزش بیشتری در بر دارد، لینک دهید.

ترفند 13: صفحات شتاب‌دهنده موبایل (AMP) را در وب‌سایت خود اعمال کنید

یک نمونه دیگر ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل، استفاده از صفحات شتاب‌دهنده موبایل (AMP) هستند. در واقع این راهکار یکی از مفیدترین ترفندهای تقویت سئو سایت است که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود. AMP یک استاندارد برنامه‌نویسی برای انتشار محتواها است که باعث می‌شود صفحات وب در دستگاه‌های تلفن همراه با سرعت بسیار بیشتری نمایش داده شوند.

همانطور که در مقاله الگوریتم Mobile-first index گوگل گفتیم، از آنجا که اغلب کاربران برای جستجوی موارد مختلف در اینترنت از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، پیاده‌سازی نسخه AMP وب‌سایت‌ها ضروری است و به شدت به بهبود سئو در موبایل و حتی دسکتاپ کمک می‌کند؛ چون به مخاطبان امکان می‌دهد هنگام بازدید از سایت شما، تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای با موبایل داشته باشند. نسخه شتاب‌دهنده موبایل کمک می‌کند که صفحات وب به سرعت بر روی دستگاه‌های تلفن همراه کاربران بارگیری شود. علاوه بر این، AMP یکی از پر دردسرترین مسائلی که کاربران از آن اجتناب می‌کنند، یعنی صفحات زائد و تبلیغات مزاحم را حذف می‌کند و این یعنی، سایت شما مورد تایید گوگل خواهد بود.

Mobile-first Index چیست
لزوم توجه به بهینه‌سازی نسخه موبایل سایت

جمع‌بندی 13 ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

آنچه به عنوان ترفند سئو در این مقاله بیان کردیم، رمز و رازی پنهان یا جادویی نیست، بلکه نکات و تکنیک‌هایی‌ست که می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود سئو سایت شما بگذارد. همانطور که اصول سئو توسط اکثر سایت‌ها رعایت می‌شود، توجه به ترفندها و نکات کوچک می‌تواند برنده رقابت بر سر رتبه‌های برتر گوگل را مشخص کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 18 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.