سئو 977 بازدید

با تولید محتوای باکیفیت و رعایت اصول سئو، ترافیک ارگانیک نه به طور قطعی اما به راحتی و بدون ریسک، ایجاد می‌شود؛ پس عملاً نیازی به خرید ورودی گوگل نیست. امروزه حوزه ترافیک ارگانیک و بازدید گوگل دچار تغییر و تحول‌های بسیاری شده است، اما این تغییرات برای صاحبان مشاغل و شرکت‌های مختلف به چه معنی است؟ در این مقاله از آکادمی کاپریلا معنی، معایب و تمام اطلاعاتی که از خرید بازدید گوگل و پکیج‌های افزایش بازدید سایت باید بدانید را توضیح داده و انواع ترافیک ارگانیک را هم آموزش می‌دهیم. در آخر مقاله هم بررسی می‌کنیم که آیا اصلاً استفاده از خرید ترافیک ارگانیک گوگل روش مناسبی است یا خیر.

اصطلاحات مهم مرتبط با خرید بازدید گوگل

قبل از خواندن این مقاله بهتر است معنی اصطلاحاتی که بارها تکرار خواهیم کرد را بدانید که مباحث مربوط به خرید ترافیک ارگانیک گوگل را بهتر درک کنید.

  • ترافیک ارگانیک/ترافیک جستجو ارگانیک: بازدیدکنندگانی که از طریق جستجو در گوگل وارد وبسایت شما می‌شوند. بازدیدکنندگان شامل افراد واقعی و حتی ربات‌ها می‌شود.
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو): بهینه‌سازی سایت برای قرار گرفتن در صدر فهرست نتایج گوگل در کلمات کلیدی مورد نظر و در نتیجه، افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن وب‌سایت.
  • ترافیک گوگل ادز (پولی یا PPC): تبلیغات در گوگل نوعی از تبلیغات آنلاین کلیکی است. در این روش تبلیغات، با پرداخت هزینه به گوگل، تبلیغ سایت ما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و به ازای هر کلیک روی تبلیغ، از مبلغ پرداخت شده به گوگل کسر می‌شود.
  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI): نرخ بازگشت سرمایه میزان سوددهی نهایی را نشان می‌دهد و بیانگر نسبت سود خالص به هزینه‌های انجام شده است.

خرید بازدید گوگل چیست؟

آمارها نشان می‌دهند همیشه میزان جستجوی عبارت «خرید ورودی گوگل» و موارد مشابه، روندی ثابت دارد. این موضوع باعث تعجب بسیاری از افراد می‌شود چون ترافیک ورودی گوگل، عملاً قابل خریدن نیست و باید به طور ارگانیک، بر اساس محتوا و سئو به‌دست می‌آید؛ تا به امروز تنها ترافیک سالمی که می‌توان خرید، ترافیک پولی گوگل حاصل از تبلیغات گوگل ادز بوده است. بازدیدهای حاصل از گوگل ادز، نمونه‌ای از ترافیک پولی تبلیغاتی هستند که با کلیک کردن، کاربر را به وبسایت مرجع هدایت می‌کنند.

خرید بازدید گوگل چیست
تقاضای همیشگی به خرید بازدید گوگل

افرادی که وبسایت دارند توجه زیادی به کارآمدی وبسایت خود می‌کنند. آن‌ها دائماً باید اطلاعات و عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنند و ببینند آیا ساختار و محتوای وبسایتشان به‌گونه‌ای است که ترافیک گوگل را جذب کند؟ چون همه افراد علاقه‌ای به صبر کردن تا به ثمر نشستن تلاش‌های سئو برای افزایش بازدید گوگل ندارند، به دنبال گزینه‌هایی میانبر برای جذب ورودی گوگل و افزایش بازدید سایت هستند و به همین دلیل، به خرید بازدید سایت و ترافیک جعلی از گوگل فکر می‌کنند. در حالیکه جذب ترافیک ارگانیکی که توسط کاربران واقعی ایجاد می‌شود به دو دلیل، بسیار مهم است:

  1. باعث افزایش اعتبار دامنه (DA) وبسایت می‌شود؛ در نتیجه برای کلمات کلیدی مورد نظر، عملکرد بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت.
  2. کاربران را به سمت وبسایت شما جذب می‌کند، درباره برند شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد و در بهترین حالت، منتهی به فروش خواهد شد.

ترافیک جعلی چیست؟

ترافیک جعلی (Fake) نوعی از ترافیک است که توسط انسان‌های واقعی انجام نمی‌شود؛ بلکه با ربات و نرم‌افزار ایجاد می‌شود. ترافیک جعلی حرکات ماوس و کلیک‌های کاربران واقعی را تقلید می‌کند، در نتیجه انگار انسان‌های واقعی از وبسایت بازدید کرده‌اند.

آمارهایی از ترافیک جعلی در دنیای وب

امروزه به لطف ظهور تبلیغات آنلاین، دیجیتال مارکترها و تبلیغ‌کنندگان به راحتی می‌توانند مخاطبان زیادی را به طور هدفمند و اصولی جذب کنند. به این ترتیب بازاریابی دیجیتال و بودجه بازاریابی افزایش پیدا می‌کند چون دیجیتال مارکترها بهتر از هر زمان دیگری می‌توانند نظر گروه خاصی از مخاطبان که مشتریان بالقوه کسب و کار آنها هستند را جلب کنند. با توجه به اینکه ترافیک وبسایت‌ها به نوعی به‌عنوان «ارز دنیای اینترنت» شناخته می‌شود، طولی نکشید که افراد برای بهتر دیده شدن وبسایتشان به ترافیک جعلی روی آوردند.

طبق تحقیقات، ترافیک جعلی برای تبلیغ کنندگان 3/6 میلیارد دلار در سال هزینه دارد. طبق داده‌های مربوط به کلاهبرداری در تبلیغات دیجیتال، 11 درصد از تبلیغات نمایشی و حدود یک چهارم تبلیغات ویدیویی توسط نرم‌افزارها بازدید شده‌اند نه کاربران واقعی. ترافیک جعلی امروزه به اشکال زیر استفاده می‌شود:

  • افزایش بازدید برای دریافت پول بیشتر از بازاریابان و صاحبان مشاغل؛
  • افزایش دادن ترافیک سایت برای جذب برندها و ترغیب کردنشان به تبلیغ در سایت آن‌ها؛
  • افزایش بازدید و بازدیدکنندگان برای بالا بردن ارزش سایت قبل از فروش آن.

نحوه تشخیص ترافیک جعلی

برای شناسایی ترافیک جعلی و غیر واقعی، آمارهای گوگل آنالیتیکس سایت خود را مرور کنید و دنبال این نشانه‌ها بگردید:

نحوه تشخیص ترافیک جعلی
استفاده از گوگل آنالیتیکس برای تشخیص ترافیک جعلی
  • افزایش ناگهانی ترافیک: اگر برای مثال به‌طور میانگین از وبسایت شما 100 بار در روز بازدید می‌شود ولی آمارها نشان می‌دهند که در یک روز 1000 بازدید داشته‌اید، یک جای کار می‌لنگد.
  • مرورگر یکسان: اگر همه بازدیدکنندگان شما از یک مرورگر استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد ترافیک شما جعلی است.
  • بازدیدهای کوتاه مدت: در صورتی که بازدیدکنندگان تنها چند ثانیه در وبسایت شما می‌مانند، امکان دارد این ترافیک جعلی باشد. قاعدتاً نباید انتظار داشته باشید همه بازدیدکنندگان چند دقیقه در وبسایتتان گشت بزنند، اما ترک وبسایت تنها چند ثانیه بعد از ورود هم نگران‌کننده است.
  • زبان، کشور و شهر غیر معمول: اگر مخاطب سایت شما بیشتر افراد انگلیسی زبان و بازدیدکنندگان سایت از کشورهای دیگر هستند، باید بیشتر تحقیق کنید.
  • تعامل کاربری: اگر آمارها نشان می‌دهند که وبسایت شما تعداد زیادی بازدیدکننده جذب می‌کند، ولی هیچ کامنتی پای پست‌های وبلاگ خود نمی‌بینید یا با بخش‌ها و گزینه‌های سایت شما تعاملی ندارند؛ ممکن است ترافیک جعلی داشته باشید.

به یاد داشته باشید هیچ معیار دقیقی برای تشخیص قطعی ترافیک جعلی وجود ندارد؛ مخصوصاً اگر در وبسایتی هم ترافیک واقعی و هم جعلی وجود داشته باشد. در عوض با روش‌های گفته شده می‌توان عوامل مشکوک را شناسایی کرد و به تجزیه و تحلیل دقیق‌تر داده‌های مربوط به ترافیک پرداخت. هر چه با شباهت بیشتری با نشانه‌های بالا رو به رو شدید، احتمال وجود ترافیک جعلی بیشتر است.

چگونه از وبسایت خود در برابر ترافیک جعلی محافظت کنیم؟

اولین کاری که برای دوری از ترافیک جعلی باید انجام دهید این است که وبسایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل و مرتب اطلاعات تحلیلی آن را چک کنید. به محض نصب این ابزار، ربات‌های گوگل در سایت شما می‌گردند و خطاها را به شما گزارش می‌دهند. در این مواقع ابزار به شما ایمیل اخطار می‌دهد:

  • زمانی که یک بدافزار به وبسایت شما حمله کند؛
  • صفحات شما فهرست‌بندی (ایندکس) نشده باشند؛
  • هنگام اتصال به سرور مشکلی پیش بیاید؛
  • گوگل شما را جریمه کند.

مرحله بعد، شناسایی ترافیک جعلی است. اگر به کمک گوگل آنالیتیکس و ابزارهای مشابه توانستید ترافیک جعلی سایت خود را تشخیص دهید، می‌توانید IPهایی که از آن ترافیک فیک ارسال می‌شود را مسدود کرده تا رباتها نتوانند دوباره با آن IP به سایت شما مراجعه کنند.

ربات افزایش ترافیک سایت چیست؟

ابتدا باید بدانید که همه ربات‌های افزایش ترافیک سایت یکسان نیستند. بیشتر ربات‌ها عملکردی سالم و رایج دارند. این ترافیک معمول به چند گروه تقسیم می‌شود: خزنده‌های موتورهای جستجو، خزنده‌های ابزارهای سئو، ربات‌های تشخیص کپی رایت و غیره. تعدادی ربات خرابکار (ربات‌های اسپم، سارق محتوا یا اسکرپر، DDoS و غیره) هم وجود دارند که در حوصله این مقاله نمی‌گنجند. فراموش نکنید که همیشه ممکن است در معرض خرابکاری‌های این ربات‌ها قرار بگیرید، حتی اگر احتمالش کم باشد.

ربات‌های افزایش ترافیک و ربات‌های پولی بین این دو گروه قرار می‌گیرند. این ربات‌ها خطر خاصی ندارند، اما سود چندانی هم نمی‌رسانند. ربات‌ها مشتریان احتمالی را به مشتریان واقعی تبدیل نمی‌کنند و از وبسایت شما خرید هم نخواهند کرد  صرفاً عدد ترافیک و بازدید سایت شما را بالا نشان می‌دهند. ربات‌های خرید افزایش بازدید سایت به خودی خود غیر قانونی نیستند، مگر اینکه برای اهداف غیر قانونی استفاده شوند که آن هم به‌ندرت اتفاق می‌افتد. در ادامه به شما خواهیم گفت چرا و چطور در به کار بردن این ربات‌ها باید احتیاط کنید. مخصوصاً اگر برای دریافت ترافیک واقعی هزینه پرداخت می‌کنید.

ربات افزایش ترافیک سایت
گوگل، استفاده از ربات افزایش ترافیک سایت را ممنوع کرده است.

ترافیک پولی چیست؟

در مقابل ترافیک ارگانیک، ترافیک پولی را داریم که با پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی به موتورهای جستجو و سایر پلتفرم‌ها، ترافیک مورد نظر به سایت ما هدایت می‌شود. تبلیغات پولی توسط سفارش خود شما و از طریق پلتفرم‌هایی مثل گوگل ادز تهیه می‌شوند و پس از جستجوی کلمات کلیدی مشخص توسط کاربر، به‌صورت نتایج تبلیغاتی در گوگل و به آن کاربر نمایش داده می‌شود. ترافیک ارگانیک نوعی سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی کلمات کلیدی و تولید محتوا است، اما ترافیک پولی فقط در برهه زمانی خاصی کاربرد دارد و با قطع بودجه تبلیغاتی، خرید ورودی گوگل هم متوقف می‌شود. پس اگر تبلیغی نداشته باشید، ترافیک پولی خود را هم از دست می‌دهید.

سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ترافیک ارگانیک بهترین سرمایه‌گذاری برای شرکت‌هاست، اما خرید بازدید گوگل به شیوه سالم هم مزایایی دارد. محتوای همیشه سبز مانند پست‌های طولانی وبلاگ، در یک برهه زمانی خاص باعث افزایش بازدهی وبسایت شما خواهد شد؛ با این حال ترافیک پولی فایده‌های بسیاری هم دارد. برای مثال در مواقعی که کسب و کار شما نمی‌تواند مشتریان احتمالی را به مشتریان واقعی تبدیل کند، ترافیک پولی به شما کمک می‌کند گروه خاصی از مخاطبان را هدف قرار دهید و آنها را به خود جذب کنید. از کجا باید فهمید آیا ترافیک پولی برای استراتژی شما گزینه مناسبی است یا خیر؟ در ادامه مقاله نحوه تشخیص فرصت‌های مختلف و استفاده از ترافیک پولی در جهت رشد برندتان را به شما خواهیم گفت.

ترافیک ارگانیک بهتر است یا ترافیک پولی؟

بعد از اینکه گروهی را برای تولید محتوا و انتشار آنلاین آن جمع کردید و کار خود را آغاز کردید، تنها کاری که باید بکنید این است که منتظر نتیجه بمانید. همین مسئله ترافیک ارگانیک را تبدیل به گوهری کمیاب می‌کند. با سرمایه‌گذاری امروز می‌توانید احتمال سوددهی در سال‌های آینده را افزایش دهید. ترافیک ارگانیک در مقایسه با خرید بازدید گوگل و مزایای زیادی دارد؛ به‌طور خلاصه با استفاده از ترافیک ارگانیک می‌توان:

  • اعتبار برند خودتان را افزایش دهید و درباره آن آگاهی‌رسانی کنید؛
  • در عین اینکه مخاطبان خود را افزایش می‌دهید، هزینه‌ها را پایین نگه دارید؛
  • کلمات کلیدی رقیبان را پیدا کنید و محتوایی قابل ملاحظه در آن موضوع تولید کنید؛
  • از هر گونه خطر جریمه توسط گوگل در امان می‌مانید؛
  • ترافیک شما همیشه وجود خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که ترافیک ارگانیک و پولی می‌تواند هم‌زمان با هم استفاده شوند. در اینجا، اگر منظور از  ترافیک پولی، گوگل ادز باشد که به هیچ‌وجه مشکلی نخواهد بود اما خرید ورودی گوگل و خرید بازدید سایت هم می‌تواند فارغ از تعداد ورودی ارگانیک و طبیعی، استفاده شود.

شرکت‌ها می‌توانند برای آنکه مسیر تبدیل جذب مشتریان بیشتر و معروف کردن برند خود را هموار کرده و آن را توسعه دهند، لازم نیست تمرکز بر جذب ترافیک ارگانیک یا بازدید گوگل ادز خود را کنار بگذارند یا برعکس، فقط به آن تکیه کنید؛ چون همیشه می‌توان از روش‌هایی غیر از سئو یا جعل بازدید گوگل هم به درآمد و فروش رسید. پس شما باید استراتژی خود را دقیق بررسی کنید. بهترین راه برای رسیدن به نتایج دلخواه با استفاده از منابع موجود را پیدا کنید؛ از همه ابزارهای موجود برای درخشیدن نام برند خود استفاده کنید تا با انواع کانال‌های فروش بتوانید درآمد داشته باشید.

رهگیری ورودی گوگل با استفاده از گوگل سرچ کنسول

گوگل، ابزاری رایگان به نام گوگل سرچ کنسول دارد که در زمینه سئو، بسیار کاربردی است. این ابزار درباره ترافیک ورودی گوگل سایت شما اطلاعات کاملی را به شما می‌دهد. اطلاعاتی درباره:

  • کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک در وبسایت شما می‌شوند؛
  • نتایج جستجویی که برای سایت شما ترافیک ایجاد می‌کنند (وب، عکس و فیلم)؛
  • ایمپرشن (نمایش) و نرخ کلیک برای کلمات کلیدی شما؛
  • میانگین رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما.

گوگل سرچ کنسول فقط اطلاعات ترافیک کل ورودی از گوگل را نمایش می‌دهد. برای دیدن ترافیک بقیه موتورهای جستجو باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. همچنین برای اینکه بفهمید بازدید گوگل سایت شما واقعی یا جعلی است هم باید از آنالیتیکس استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

پکیج خرید بازدید گوگل چگونه است؟

سایت‌هایی که مدعی هستند ترافیک ورودی گوگل به صورت فیک می‌فروشند، یا به سایت‌هایی که به دنبال افزایش بازدید سایت هستند خدمات خود را می‌فروشند یا سئوکارهایی که می‌خواهند با تقلب، به مشتریان خود نشان دهند که سئوی سایتشان و ورودی گوگل آنها افزایش پیدا کرده است. پکیج خرید افزایش بازدید سایت معمولاً در پکیج‌های ماهانه به فروش می‌رسد. با جستجو عبارت «خرید بازدید» با تعداد زیادی از سایت‌های این خدمات مواجه می‌شوید. این فرآیند تماماً به‌صورت خودکار توسط الگوریتم‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود و انسان در آن نقشی ندارد. با توجه به اینکه ترافیک توسط ربات ایجاد می‌شود، شانس بسیار ناچیزی برای داشتن ترافیک باکیفیت خواهید داشت.

روال کلی کار به این صورت است که ربات‌های افزایش بازدید، کلمات کلیدی مورد نظر مشتری را در گوگل جستجو کرده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های خود، با آن کلمات وارد سایت مشتری می‌شوند و به این ترتیب، خرید بازدید گوگل محقق می‌شود. برای افزایش بازدید هم این ربات‌ها با IPهای مختلف و در زمان‌های مختلف وارد صفحه اصلی و یا صفحات داخلی سایت می‌شوند تا به عنوان یک بازدیدکننده شمرده شوند. سیستم‌های پیشرفته خرید افزایش بازدید سایت، با استفاده از قابلیت‌های مختلفی مثل مناطق جغرافیایی هدفمند، مناطق زمانی هدفمند، ترافیک با موبایل یا لپتاپ و … پکیج‌های خود را به مشتریان می‎‌فروشند.

خرید ورودی گوگل
خرید بازدید سایت، بدون خطر نیست.

چرا سایت‌ها به خرید ترافیک ارگانیک گوگل روی می‌آورند؟

رمز موفقیت وبسایت‌ها در بازاریابی دیجیتال مخصوصاً در سئو، ترافیک ارگانیک است. این ترافیک باید دارای قابلیت تجزیه و تحلیل، کمک به تولید محتوای خلاقانه و راهکارهای موثر برای بهینه‌سازی هر چه بیشتر سئو سایت باشد. بنابراین وبسایت و کسب و کار شما می‌تواند برای مشتریان بالقوه و بازار هدف خود به خوبی شناخته می‌شود. اما برخی سایت‌ها به این دلایل، به سراغ خرید بازدید گوگل می‌روند:

  • آژانسهای بازاریابی و سئو با این روش تظاهر می‌کنند در حال انجام وظیفه‌اند: با خرید ترافیک ارگانیک گوگل و پکیج‌های افزایش بازدید، آژانسهای بازاریابی خود را در زمینه فرصت‌سازی برای کسب و کارها در زمینه سئو مفید جلوه می‌دهند.
  • با خرید ترافیک، رنکینگ سایت بهبود می‌یابد: گوگل کیفیت دامنه وبسایت شما را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان تعیین می‌کند؛ بنابراین تصور می‌شود خرید بازدید سایت باعث بهبود عملکرد سایت خواهد شد.
  • خرید ترافیک ارگانیک گوگل باعث افزایش ارزش فروش وبسایت می‌شود: مشتریان آدرس دامنه وبسایت یا سایت‌های تجارت الکترونیک، برای تعیین قیمت سایت به ترافیک ارگانیک توجه ویژه‌ای می‌کنند. برای همین، صاحبان سایتها با خرید بازدید گوگل تلاش می‌کنند ارزش سایت خود را تا حد زیادی بالا ببرند.

خطرات خرید بازدید گوگل

به نظر می‌رسد خرید ترافیک ارگانیک گوگل هم عمر کوتاهی داشته باشد؛ مثل تکرار بیش از حد کلمه کلیدی (keyword stuffing)، سئو منفی یا ایجاد دامنه‌های جعلی برای لینک کردن به وبسایت (برای اطلاعات بیشتر، مقاله لینکسازی PBN و سئو کلاه سیاه را بخوانید). هر روشی که سعی کند الگوریتم گوگل را فریب دهد، مغلوب خواهد شد. در نتیجه عملکرد سئوی وبسایت شما بعد از جریمه شدن توسط گوگل، افت شدیدی خواهد داشت. خرید ترافیک ارگانیک گوگل تبعاتی به همراه دارد که درنهایت، مشخص خواهند شد.

  • در صورت بر ملا شدن، به برند شما و شهرت کسب و کارتان آسیب می‌زند و بقیه دستاوردهایتان زیر سوال می‌رود.
  • گوگل شما را جریمه می‌کند و در طولانی مدت، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما را کاهش می‌دهد.
  • استفاده از ترافیک جعلی در رتبه‌بندی جستجو تاثیر زیادی ندارد. چون کیفیت پایین بازدید فیک با الگوریتم‌های جدید گوگل در تناقض است.

سوالات متداول خرید بازدید سایت

  • بازدید ارگانیک چگونه رتبه‌بندی وبسایت من را افزایش میدهد؟

بازدیدهای واقعی از وبسایت شما در موتورهای جستجو مثل گوگل به‌صورت بازدیدهای واقعی از کلمات کلیدی نمایش داده می‌شوند. با این رویکرد، وبسایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد. تنها کاری که باید کنید، انتخاب درست کلمات کلیدی است. سپس کار سئو سایت خود را شروع کنید.

  • چرا بازدیدهای واقعی از گوگل اهمیت دارند؟

دریافت ترافیک مداوم از کلمات کلیدی استراتژیک شما، کلید داشتن رتبه بالا در صفحه نتایج جستجو است. این بازدیدهای ارگانیک واقعی که ناشی از کلمات کلیدی مناسب‌اند، بهترین راه برای راه یافتن به صفحات برتر گوگل هستند. با این راه، موتور جستجو سایت شما را معتبر می‌داند و  ورودی بیشتری به سایت شما می‌دهد.

  • آیا خرید بازدید گوگل، روش امنی است؟

سایت‌های فروشنده ترافیک جعلی امن بودن ترافیک رباتهایشان را بیان می‌کنند اما وقتی ما با یک تحلیل ساده از گوگل آنالیتیکس می‌توانیم ترافیک فیک را تشخیص دهیم، آیا متخصصان یا رباتهای گوگل نمی‌توانند؟ گوگل هر راهی برای میانبر زدن سئو را اکیداً ممنوع کرده است و نمی‌توان با دستورالعمل‌های گوگل شوخی کرد!

  • عملکرد ربات بازدید چگونه است؟

اینگونه بازدیدها بر اساس ایجاد ترافیک ارگانیک واقعی در دنیای وب هستند. توجه داشته باشید که منظور ترافیک انسانی نیست؛ بلکه ترافیک نرم‌افزاری است که روی کوئری‌ها و کلمات کلیدی مورد نیاز سایت تمرکز دارد. تاثیرات این خدمات به راحتی از طریق Google Analytics قابل مشاهده‌اند.

  • ترافیک خریداری شده از کدام کشورها خواهند بود؟

معمولاً ترافیک جعلی گوگل از سرتاسر دنیا دریافت می‌شود؛ اما با پیشرفت‌های بیشتر می‌توان آن را به کشورهای مدنظر شما محدود کرد. اغلب کسانی که ادعا دارند می‌توانند از کشور خاصی ترافیک دریافت کنند، بازدیدهایی را جذب می‌کنند که بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود نیستند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 32 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.