محتواهای تصویری و ویدیویی بر روی مخاطبان تاثیر بسیار زیادی می‌گذارند. ممکن است شما یک استراتژیست بازاریابی محتوایی حرفه‌ای باشید، اما تا زمانی که نتوانید از تصاویر و ویدیوهای جذاب در بطن محتوای خود استفاده کنید به احتمال زیاد، استراتژی شما با شکست روبرو خواهد شد. در تمام کارهای بصری، تصاویر و ویدیوها حرف اول و آخر را می‌زنند. شما با بارگذاری یک ویدیو و یا یک عکس مفهومی می‌توانید اهداف و یا منظور خود را به راحتی به مخاطب برسانید. اما سوال اساسی اینجاست تصاویر و ویدیوهای با کیفیت را از کجا پیدا کنید؟ اگر شما هم یک تولید‌کننده محتوا هستید حتما بارها با چالش دانلود عکس و ویدیو رو به رو شدید. بارها شده که در گوگل به دنبال یک عکس مناسب و با کیفیت برای محتوای خود بودید اما پیدا نکردید؛ یا در برخی شرایط برای شبکه‌های اجتماعی خود به دنبال یک فیلم با کیفیت بوده‌اید و در آخر، آن ویدیو را پیدا نکردید. اگر شما هم به دنبال عکس و فیلم‌های با کیفیت هستید و دوست دارید آن‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید با ما در این مقاله همراه باشید. ما در این مقاله از مجله کاپریلا قصد داریم شما را با چند وبسایت دانلود رایگان عکس و ویدیو آشنا کنیم.

اهمیت تصاویر و ویدیو در تولید محتوا

همه این موضوع را به خوبی می‌دانند که یک تصویر مناسب و یک ویدیو خوب در کنار محتوای متنی باعث ‌می‌شوند مخاطب، محتوای متنی را بهتر درک کند. علاوه بر این موضوع، با گذاشتن یک تصویر با کیفیت و یا یک ویدیو مرتبط، جذابیت بصری متن چند برابر افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از افراد و کسب و کارها امکان گرفتن عکس‌های باکیفیت و هنری را ندارند به همین دلیل همیشه به دنبال استفاده از تصاویر آماده هستند. برخی از این افراد هم هنوز نمی‌دانند چگونه این تصاویر با کیفیت را پیدا و دانلود کنند و فقط به جستجو در گوگل می‌پردازند. از این رو ما در ادامه این مقاله شما را با سایت‌های برتر دانلود رایگان عکس و برترین وبسایت‌های دانلود ویدیو آشنا خواهیم کرد. با استفاده از این وبسایت‌ها می‌توانید به سرعت و به صورت رایگان تصاویر و ویدیوهای مرتبط با محتوای متنی خود را دانلود کنید.

سایت‌های برتر دانلود عکس رایگان

وبسایت دانلود عکس Unsplash

Unsplash

در این سایت، در دسته‌بندی‌های مختلف، عکس‌های بسیار زیادی موجود است. در حقیقت، Unsplash را می‌توان یک شبکه اجتماعی برای طراحان و عکاسان در نظر گرفت که عکس‌‎های خود را در آن به اشتراک می‌گذارند تا افراد دیگر از آن استفاده کنند. این سایت، مرجع خوبی برای دانلود عکس‌های با کیفیت بالا و به صورت رایگان است. عکس‌هایی که در این وبسایت مشاهده می‌کنید صد در صد باکیفیت هستند چرا که اگر طراحی قصد داشته باشد عکسی در این سایت منتشر کند، باید در ابتدا تیم طراحی unsplash آن را تایید کنند.

حجم بعضی عکس‌ها در این سایت به 20 مگابایت هم می‌رسد و این نشان‌دهنده اصلی بودن و کیفیت بالای عکس است. هر تولیدکننده محتوا و یا طراحی که به استوک‌های تصویری متفاوت نیاز دارد، می‌تواند سری به این وب‌سایت بزند و در دسته‌بندی مورد نیاز خود، استوک با کیفیت خود را پیدا و آن را دانلود کند. جهت دانلود عکس از این سایت کافیست وارد این سایت شوید، در قسمت جستجو، دسته‌بندی مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس عکس با کیفیت را در ابعاد مورد نظر خود با کلیک روی دکمه سبز رنگی که در بالای عکس قرار گرفته، دانلود کنید. برای اینکه راحت‌تر استوک‌ها را دانلود کنید بهتر است در این وبسایت عضو شوید.

Gratisography

gratisography

Gratisography تمامی عکس‌های خود را بصورت هفتگی به‌روزرسانی می‌کند. تصاویری که شما در این سایت مشاهده می‌کنید معمولاً با سایت‌های دیگر متفاوت هستند چون این سایت در دسته‌بندی و موضوعات خود، نسبت به سایر سایت‌های مشابه کمی خلاقانه‌تر عمل کرده است. تصاویر این وبسایت از کیفیت بالایی برخوردار است و برای دانلود، فقط کافیست بر روی دکمه دانلود کلیک کنید تا عکس مورد نظر را بر روی سیستم خود ذخیره کنید.

این سایت، کار پیدا کردن و دانلود عکس را آنقدر راحت کرده و حتی بدون نیاز به عضویت می‌توانید استوک‌های مورد نظر خود را دانلود کنید. طراحان نیز می‌توانند عکس‌های خود را در این وبسایت منتشر کنند اما قوانین سفت و سختی پیش‌روی طراحان و عکاسان برای انتشار محتوای خود در این سایت وجود دارد.

دانلود عکس از Adobe Stock Free Collection

Adobe Stock Free Collection

در  سایت Adobe Stock Free Collection می‌توانید تصاویر با کیفیتی را به صورت رایگان دانلود کنید. این سایت به شما امکان می‌دهد تا در هر حوزه‎‌ای که فعالیت می‌کنید، عکس مورد نیاز و مرتبط با کارتان را پیدا و دانلود کنید. جهت دانلود تصاویر، باید حتماً در این سایت یک حساب رایگان بسازید.

Pikwizard

Pikwizard

Pikwizard نسبت به سایت‌های دیگر دانلود عکس جدیدتر است اما در آن هزاران تصاویر آماده و رایگان موجود است و همه آن تصاویر برای استفاده شخصی و تجاری، رایگان هستند. فرقی نمی‌کند شما دارای یک وب‌سایت شخصی هستید یا تجاری، با این سایت می‌توانید برای هر نیاز خود عکس‌های با کیفیتی را دانلود کنید.

Burst

Burst

این سایت، زیرمجموعه‌ای از سایت بزرگ Shopify است و برای کمک به طراحان به وجود آمده است. عکس‌هایی که در این سایت منتشر شده‌اند همگی تحت مجوز و لایسنس Creative Commons CCO هستند. تصاویر موجود در Burst را می‌توانید به راحتی و به طور رایگان دانلود کرده و در طراحی‌های خود استفاده کنید.

می‌توان گفت که وبسایت براست، برای کمک به کارآفرینان و کسب و کارهای اینترنتی ساخته شده است. در این سایت در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید یا قصد تولید محتوای آن حوزه را دارید، می‌توانید عکس‌هایی متناسب و با کیفیت دانلود کنید. در ابتدای وبسایت Burst برخی دسته‌بندی‌های مشخص به صورت پیش‌فرض نمایش داده شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عکس مورد نظر خود را ساده‌تر پیدا کنید.

یکی از مزیت‌هایی که این سایت را به نسبت سایت‌های دیگر برتری داده، جستجوی مرحله‌ای آن است. برای مثال اگر شما به دنبال تصاویری در حوزه مد هستید، پس از ورود به دسته‌بندی مد، می‌توانید مد لباس، مد ساعت و … را جستجو کنید تا عکسی را بیابید که به هدف شما نزدیک‌تر است. Burst علاوه بر تصاویر باکیفیت، عکس‌های تکسچر، abstrack و پس‌زمینه هم دارد که می‎‌ت‎وانید در محتوای خود از آن‌ها هم استفاده کنید. همچنین این سایت، منبع خوبی برای دانلود تصاویر پس‌زمینه انتزاعی هم به شمار می‌رود.

Reshot

Reshot

سایت ریشات نیز همچون سایر سایت‌های معرفی شده در این مقاله، دارای تصاویر استوک رایگان است. دانلود از این سایت نیز بسیار ساده است و بدون ذکر منبع، از تصاویر موجود در این وبسایت می‌توان استفاده کرد. پک‌های تصویری موجود در Reshot را می‌توان به طور رایگان اما با اشتراک‌گذاری آن در توییتر خود، دانلود کرد. جهت دانلود عکس‌های این سایت، نیاز به عضویت در آن نیست و فقط کافیست دکمه دانلود بالای هر عکس را کلیک کنید.

Foodiesfeed

Foodiesfeed

این سایت بیشتر به درد افرادی می‎‌خورد که در حوزه غذا و خوراکی مشغول به فعالیت هستند. سایت foodiestfeed تصاویر بسیار زیبا و با کیفیتی را در حوزه غذا و خوراکی به کاربران ارائه می‌دهد. دانلود تمامی این عکس‌ها رایگان است و به همین دلیل اگر یک وبسایت در حوزه غذا و خوراکی دارید و یا حتی بلاگر حوزه آشپزی هستید، این سایت برای شما بسیار مفید خواهد بود. در این سایت بیش از 1700 تصویر با کیفیت و رایگان در حوزه تغذیه و مواد غذایی وجود دارد. دانلود در این سایت بسیار ساده است و با زدن دکمه دانلود، پس از چند ثانیه عکس با کیفیت به صورت خودکار برایتان دانلود می‌شود.

دانلود عکس و آیکون از Flaticon 

Flaticon 

اگر به دنبال آیکون‌های خوب برای وب‌سایت‌تان هستید، سایت Flaction برایتان مفید خواهد بود. این وبسایت بیش از یک میلیون و هفتصد هزار  آیکون در پک‌های 35 هزارتایی در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید به راحتی آنها را دانلود کنید. با توجه به هر موضوعی به شما یک پک آیکونی جهت دانلود ارائه می‌‎دهد و نیاز شما را به آیکون به طور کامل برطرف می‌کند.

Splitshire

Splitshire

سایت Splitshire نیز منبع خوبی جهت دانلود عکس‌های باکیفیت است. برای دانلود استوک‎‌های با کیفیت، نیاز به عضویت در این سایت نیست و فقط باید پس از جستجو و پیدا کردن عکس مورد نظر خود، آن را دانلود کنید. این سایت علاوه بر عکس، ویدیوهای کوتاه رایگان را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد

وبسایت دانلود عکس Pixabay

pixabay

سایت pixabay هم شما را در پیدا کردن تصاویر خیره‌کننده کمک می‌کند. اگر به دنبال عکس‌های چشم‌نواز هستید، حتماً به این وبسایت مراجعه کنید. در این سایت طراحان مختلف در سراسر دنیا عکس‌های زیبای خود را بارگذاری می‌کنند.

سایت‌های برتر دانلود رایگان ویدیو

Pixabay

Pixbay یکی از قوی‌ترین سایت‌های دانلود فیلم‌های استوک است. این سایت به شما قابلیت می‌دهد تا به راحتی ویدیوهای با کیفیتی برای کلیپ‌های خود دانلود کنید. این سایت تا به امروز 2000 فیلم را برای دانلود رایگان در دسترس کاربران قرار داده است. همه این فیلم‌ها در دامنه عمومی منتشر شده‌اند؛ یعنی شما بی‌اجازه سایت هم می‌توانید از این ویدیوها برای هر منظور دلخواه خود استفاده کنید.

Videvo

Videvo

Videovo یک سایت رایگان دانلود ویدئو است که هر هفته ویدیوهای جدید را منتشر می‌کند. در این سایت، هر ویدیویی را که مد نظرتان باشد پیدا خواهید کرد؛ از منظره‎‌های شهری گرفته تا زندگی روزمره مردم  اما قبل از دانلود، باید موافقت خود را مبنی بر عدم استفاده از نسخه اصلی ویدئو و لزوم ویرایش ویدئو برای انتشار عمومی اعلام کنید.

Life of Vids

lifeofvids

وبسایت Life of Vids، یکی از وبسایت‌های محبوب در بین ویراستاران ویدیو است و در آن بیش از 200 فیلم با کیفیت و با وضوح بالا برای دانلود رایگان منتشر شده است. این سایت هیچ محدودیتی را در خصوص استفاده از ویدئوهای خود در نظر نگرفته و ‎هر آنچه را یک ویراستار ویدیو نیاز دارد عرضه کرده است. جهت دانلود ویدیوها نیازی به عضویت در سایت نیست و همچنین هر کاربر می‌تواند به جز دانلود رایگان فیلم، ویدئوهای تولیدی خود را با تایید life of vids، در این وبسایت بارگزاری و منتشر کند.

Mazwai

Mazwai

وبسایت Mazwai یکی از سایت‌های دانلود فیلم‎‌های رایگان استوک با موضوعات مرتبط با مردم، طبیعت و زندگی روزمره است. ویدیوهایی که در این سایت مشاهده می‎‌کنید، در هیچ وبسایت دیگری منتشر نشده است. این سایت یک ویرایشگر داخلی ویدئو در اختیار کاربران قرار داده که با استفاده از آن می‌‎توان به جای دانلود کل ویدئو، هر بخشی از آن را که مورد نیاز است، برش داده و دانلود کرد.

.

قطعاً سایتهای دانلود عکس و فیلم استوک و رایگان، بسیار بیشتر از موارد معرفی شده در این مقاله هستند. به عنوان مثال می‌توان به freeimages.com، freepik.com، coverr.co، pexels.com، vidsplay.com و … اشاره کرد. اگر شما از سایت دیگری برای تهیه عکس و فیلم رایگان استفاده می‌کنید، تجربه خود را در بخش نظرات مقاله با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 15 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.