در دنیای غرق در فناوری امروز، دیگر هیچ محدودیت و مانعی برای ایجاد کسب و کار اینترنتی در خانه خود ندارید؛ افراد بسیاری را مدام مشاهده می­‌کنید که در حال راه‌اندازی کسب و کار شخصی خود و همچنین ارائه خدمات از راه دور به سراسر کشور هستند؛ کارمندان بی­شماری را می‌­بینیم که هر روز با خروج از محل کار خود، به دنبال راه‌اندازی کسب و کار شخصی خود هستند و یا حتی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند. به راستی دنیای امروز چه ویژگی­‌هایی دارد که شاهد چنین اتفاقاتی در حوزه شغل و کسب درآمد هستیم؟ کسب و کار اینترنتی و یا کسب و کار شخصی چه مزایایی برای افراد دارد؟ این همان سوالاتی‌ست که ما را به سوال اصلی هدایت می‌کند؛ چطور ایده کسب و کار اینترنتی خود را پیدا کنیم؟ با ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا همراه باشید تا شما را با بهترین ایده‌های کسب و کار آنلاین آشنا کنیم.

چرا کسب و کار اینترنتی؟

شاید اینکه پدرها و مادرها می‌­توانند زمان خود را به کمک این نوع کسب و کار منعطف کنند و زمان بیشتری برای کودکان خود داشته باشند از فواید شروع یک کسب و کار شخصی و اینترنتی برای والدین باشد. شاید این ایده که شما می‌توانید حتی در سفرهای خود، کارهایتان را پیش ببرید جذابیت این نوع از مشاغل را بالا برده باشد. اما نکته‌ای که واقعاً مشاهده می‌شود این است که یک کسب و کار اینترنتی دغدغه‌­های راه‌اندازی به اندازه یک کسب و کار فیزیکی و شرکت را ندارد و آزادی و راحتی بیشتری را در ادامه برای شما به همراه خواهد داشت.

یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین به سبب ماهیت کسب و کاری خود، مزایای بسیاری برای صاحبان آن دارد، شما دیگر مجبور به سرمایه­‌گذاری هنگفت نیستید هزینه‌­هایی از جنس دفتر، تجهیزات شرکت، نیروی انسانی و … نخواهید داشت. وقتی حداقل سرمایه‌­گذاری را داشته باشید، قاعدتاً ریسک کار کاهش پیدا کرده و بودجه بیشتری برای تبلیغات و ارائه محصول بهتر در دسترس خواهید داشت. همچنین نکته جذاب کسب و کار اینترنتی این است که مشتریان شما محدود به محیط جغرافیایی زندگی شما نخواهند بود. شما می‌­توانید از سراسر ایران و حتی جهان، مشتری جذب کنید و این خود باعث رشد قابل توجه کسب و کار شما خواهد بود.

تنها دغدغه برای استفاده از این پتانسیل دنیای فناوری و راه‌­اندازی کسب و کار اینترنتی، رسیدن به یک ایده خوب و پولساز می‌باشد، در ادامه مقاله قصد داریم تعدادی گزینه به عنوان ایده کسب و کار اینترنتی را برای شما بازگو کنیم، امیدواریم که با استفاده از این ایده‌­ها شما هم به کسب درآمد مدنظرتان دست پیدا کنید. اما توجه داشته باشید که این ایده‌ها صرفاً سر نخی برای پیدا کردن ایده اصلی شما خواهد بود؛ چون باید با توجه به شرایط زندگی، توانایی‌ها و تجربه‌های کاری، منابع مالی و … بتوانید بهترین ایده کسب و کار آنلاین خود را پیدا کنید.

ایده شماره 1: راه‌­اندازی فروشگاه اینترنتی

امروزه با گسترش تجارت الکترونیک، حجم بسیاری از خریدهای کردم از فروشگاه­های اینترنتی انجام می‌شود؛ استفاده از تلفن همراه و رایانه رومیزی یا خرید اینترنتی با لپتاپ شخصی از جمله به عادات روزمره مردم جوامع مختلف جهان تبدیل شده است. تنها ابزارهای لازم برای این نوع خرید، دسترسی آسان به یک گوشی و وصل شدن به شبکه اینترنت می‌­باشد و این یعنی، همیشه مشتری دسته اول را در اختیار خواهید داشت.

بر خلاف تصور رایج، راه‌اندازی وبسایت فروشگاه اینترنتی با هزینه بسیار پایین هم قابل اجرا است. حتی شما می‌توانید خودتان بدون نیاز به آگاهی از دانش برنامه‌نویسی، انواع مختلف وبسایت‌ها را داشته باشید. از جمله راه‌های سریع و ساده طراحی سایت اینترنتی، استفاده از فروشگاه‌سازها و سیستم‌های مدیریت محتوا می‌باشد که بهترین گزینه و پیشنهاد ما، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجموعه دوره‌های ویدئویی آموزش طراحی سایت با وردپرس (WordPress): اینجا را کلیک کنید (+).

دیگر نگرانی‌های ایده کسب و کار اینترنتی فروشگاهی، در زیر به همراه راهکارهای آن اشاره شده است:

  • پرداخت اینترنتی و درگاه بانکی: استفاده از سامانه‌های واسط بانکی مثل زرین پال و پی‌پینگ و با ثبت نام رایگان اینترنتی
  • دردسرهای پست و ارسال کالا: شرکت‌های پستی خصوصی، کالا را درب منزل از شما تحویل گرفته و به آدرس گیرنده ارسال می‌کنند.
  • تامین و انبار کالا: نیازی به خرید و انبار کالا ندارید. می‌توانید با شرکت‌های پخش، توافق کنید تا سفارشات را با قیمت کمتر از آنها تحویل بگیرید و با سود خود، به مشتری بفروشید. در واقع، شرکت‌های دیگر نقش خرید و انبارداری را برای شما ایفا می‌کنند.
  • جذب بازدیدکننده و مشتری: راه‌های زیادی برای جذب بازدیدکننده به سایت وجود دارد که دوره‌های آموزشی مختلفی هم برای آنها وجود دارد. شما با تکنیک‌های سئو می‌توانید از گوگل، ترافیک بگیرید، با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و روش‌های دیگر می‌توانید برای وبسایت خود و محصولاتی که دارید، مشتری جذب کنید.

حتی می‌توانید بدون داشتن سایت، فروش اینترنتی را تجربه کنید. ثبت نام در سایت‌هایی مثل «باسلام» به شما امکان داشتن یک غرفه اینترنتی را بدون تمام دردسرهای سایت فروشگاهی ارائه می‌کند. مهم نیست که شما چه تعداد محصول برای فروش دارید، مهم این است که هر چه سریعتر فروشگاه و برند آنلاین خود را راه‌­اندازی کنید اما یادتان باشد سودسازی و درآمد فروشگاه­ها به ارائه حرفه‌ای محصولات با کیفیت فروشگاه بستگی دارد. هر چه زودتر راه‌­اندازی کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید، به مرور زمان مشتریان بیشتری را کسب خواهید کرد، به شرط آنکه کیفیت خدمات و محصولات خود را به حد مطلوب برسانید که این هم به تدریج، حاصل خواهد شد. پس از راه‌­اندازی وبسایت فروشگاهی شخصی خود، تنها دغدغه شما تبلیغات و بازاریابی آن خواهد بود. حال بایستی با استفاده از راهکارهای تبلیغات دیجیتال مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و آنها را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجموعه آموزش ویدئویی دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

ایده شماره 2: سایت واسط خرید و فروش اینترنتی

بعضی اوقات ممکن است شما محصول یا خدمتی برای فروش اینترنتی نداشته باشید، اما همچنان می‌توانید وبسایتی برای خرید و فروش آنلاین داشته باشید. شما می‌­توانید با راه‌­اندازی یک بستر اینترنتی، نقشی مشابه املاک مشاغل را بازی کنید. فرض کنید شما وبسایتی را راه­‌اندازی می‌­کنید که فروشندگان ماشین، آگهی فروش وسایل نقلیه خود را در آن سایت بارگذاری می‌کنند و خریداران نیز با بررسی و مقایسه به خرید ماشین مورد نیاز خود بپردازند، شما با ایجاد بستری آنلاین باعث شدید ارزش افزوده‌­ای در این قسمت ایجاد شود. انتخاب حوزه و صنعت فعالیت به عنوان واسطه خرید و فروش، به علایق و سوابق شما بستگی دارد. اگر به درستی نیاز بازار را شناسایی کنید، می­‌توانید درآمد بسیاری را از آن بدست آورید.

امروزه این نوع کسب و کارهای واسطه در داخل ایران نیز گسترش یافته‌اند، وبسایت­های آگهی دیوار، بازار، شیپور، باما، ایسام، پونیشا و … از جمله بازارهای عمومی داخل ایران هستند که مردم به خرید و فروش محصولات و خدمات خود می‌­پردازند. البته با وجود حضور این کسب و کارها، بازارهای تخصصی بسیاری وجود دارد که هنوز دست نخورده باقی مانده‌­اند، این وظیفه شماست که با تفکر خلاق و بلندپروازی، آنها را کشف کنید. مدل کسب درآمد از این نوع وبسایت‌­ها می‌­تواند متفاوت باشد. شما می‌­توانید حق اشتراک عضویت دریافت کنید، درصدی از معاملات را دریافت کنید یا وبسایت خود را به ترافیک بالایی از کاربران رسانده و با فروش تبلیغات، درآمد داشته باشید.

ایده شماره 3: کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

نوعی از کسب درآمد در فضای آنلاین وجود دارد که شاید هنوز در داخل ایران عمر بالایی نداشته باشد و بیشتر افراد با آن آشنا نباشند اما در دنیا، یکی از بهترین و ساده‌ترین و البته پولسازترین ایده کسب و کار اینترنتی به شمار می‌رود. افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing) را در ایران به شکلهای مختلفی معنی کرده‌ند: همکاری در فروش، بازاریابی معرف، بازاریابی وابسته، بازاریابی مشارکتی و … از جمله عباراتی هستند که برای ارائه مفهوم این ایده به کار برده شده‌ است.

اگر قرار باشد به زبان ساده آن را تعریف کنیم، به فعالیتی گفته می‌­شود که شما در وبسایت شخصی، شبکه اجتماعی خود و یا حتی به طور شفاهی و در جمع دوستان، برای تبلیغ محصولات یا خدمات برندی دیگر انجام می‌­دهید و با هدایت مخاطبان به خرید از آن محصولات، درصدی از هر خرید آنها را به عنوان درآمد خود (حق بازاریابی) کسب می‌­کنید. افرادی که وبسایت شخصی پربازدیدی دارند یا در شبکه‌­های اجتماعی فعالیت می­‌کنند، عمدتاً از طریق تبلیغات کسب درآمد می­‌کنند، اما در این مدل، با معرفی و هدایت مشتریان به محصولات یک سایت، تنها در هنگامی کسب درآمد خواهید داشت که مشتریان هدایت شده از سوی شما از برند مدنظر خرید کنند.

درصد معمول در این نوع کسب و کار 5 الی 20 درصد از فروش می‌­باشد اما در بعضی سایت‌ها مثل سیستم همکاری در فروش دیجیکالا، به طور معمول درصد پورسانت از 1 تا 10 درصد است. البته شما قرار نیست سیستم همکاری در فروش راه‌اندازی کنید، بلکه قرار است با معرفی محصولات سایت‌ها به دوستان و مخاطبان خود، از خریدهای آنها درآمد داشته باشید.

ایده کسب و کار اینترنتی 1

ایده شماره 4: فروش محصولات دست‌ساز

بسیاری از افراد توانایی، مهارت و علاقه زیادی به تولید محصولات دست‌ساز هنری یا کاربردی دارند، ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که با حضور در کلاس­ها و کارگاه­های مختلف توانایی ساخت این محصولات را به دست آورده باشید؛ محصولاتی مثل کیف، سبد حصیری، دستبند، لوازم دکوری چوبی و …. حتی اگر شما یک خانم خانه­‌دار هستید می­‌توانید با انتخاب یک هنر و مهارت و یادگیری آن، در اوقات آزاد خوب به کسب درآمد از طریق تولید آن محصولات برسید.

احتمال اینکه تا به حال به این فکر نکرده باشید که از طریق همین توانایی و مهارتهای خود می‌­توانید کسب درآمد نمایید، بسیار کم است. اگر می‌دانید که می‌توانید چه محصولاتی بسازید، تنها کاری که می‌­بایست انجام دهید، شناسایی روش‌هایی برای نمایش و به فروش گذاشتن محصولات می­‌باشد.

نمونه زیر یکی از هزاران صفحه اینستاگرامی می‌­باشد که محصولات دست­‌ساز خود را به فروش می‌­رساند. شما می­‌توانید با الگوبرداری از آن و یادگیری روش‌های فروش آن، کسب و کار آنلاین خودتان را داشته باشید.

بهترین ایده کسب و کار اینترنتی

هزینه راه‌­اندازی این نوع کسب و کارها بستگی به نوع محصولی است که شما قصد ارائه آن را دارید، عموماً مواد اولیه هزینه عمده راه‌­اندازی این نوع کسب و کارها می­‌باشد. به مرور زمان شما راه­‌های بهینه برای کم کردن هزینه‌ها و بالا بردن کیفیت را کشف خواهید کرد.

ایده شماره 5: فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتالی

شاید اغراق به نظر برسد ولی حتی شما می‌­توانید وبسایتی داشته باشید که در آن محصول فیزیکی و کالایی هم نفروشید ولی برایتان سودآور باشد! بله نوعی از محصولات هستند که مشتریان بسیاری دارد ولی محصولات فیزیکی نیستند و به آنها محصول دیجیتال گفته می‌شود. به طور مثال کتاب­هایی که به صورت نسخه PDF وجود دارند، نمونه آماده رزومه‌­ها، جزوه‌­های درسی، الگوهای مختلف مخصوص نرم‌­افزارهای موجود، طرح­های گرافیکی و …. از این دسته محصولات هستند.

شما در این موضوع می­‌توانید با به کارگیری خلاقیت خود، ایده­‌های بسیاری را خلق کنید. مزیت این نوع محصولات این است که هزینه تولید آنها پایین است، بدون ریسک و بی‌نیاز از سرمایه و تجهیزات و … است و امکان فروش، تحویل به مشتری و بهبود آن نیز آسان است. اگر چیزی را یافتید که می­‌توان آن را دانلود کرد، پس حتماً راهی هم برای فروشش وجود خواهد داشت.

ایده شماره 6: کار اینترنتی به عنوان فریلنسر

فریلنسری یا آزادکاری، یکی از منعطف‌­ترین مشاغل حال حاضر جهان می‌­باشد، افراد فریلنسر می­‌توانند به صورت ساعتی یا پروژه‌محور در منزل شخصی خود در هر ساعتی از روز که بخواهند، کارهای مشتریان خود را پیش برند. اگر مهارت و دانش لازم را دارید، تقریباً خیلی سریع می‌­توانید فعالیت آنلاین خود را شروع کنید؛ کارهایی از قبیل تولید محتوا، مترجمی، طراحی وب، سئو، مربی تناسب اندام، تحقیق و پژوهش و فعالیت‌های بسیار دیگری از این جنس ایده کسب و کار اینترنتی می‌باشد.

مزیت قابل توجه فریلنسری، انعطاف و آزادی در زمان و مکان فعالیت می‌­باشد اما از چالش­های بزرگ این نوع کسب و کارها، پیدا کردن پروژه‌­ها می‌باشد که خوشبختانه این چالش­ها شاید برای اولین پروژه‌ها شما را به زحمت بیاندارد اما به لطف وبسایت‌های متعددی که در این زمینه وجود دارد، می‌توانید خودتان را به عنوان فریلنسر به کارفرماها متصل کنید و از این طریق، رزومه و سابقه کار در وبسایت‌های فریلنسری به دست آورید.

در ایران، سایت‌های متعددی وجود دارد که به طور تخصصی روی ارتباط دادن کارفرما و فریلنسر فعالیت می‌کنند که در زیر به آنها اشاره شده است:

ایده شماره 7: ساخت دوره آموزشی آنلاین

با رشد و گسترش شبکه‌­های اجتماعی و وبسایت­های آموزش مجازی، ضبط دوره آموزشی برای افراد متخصص و با مهارت به یک روش عالی برای کسب درآمد تبدیل شده است.  اگر مهارت قابل ارائه‌­ای دارید و میزان تسلط شما به میزانی هست که توان تدریس آن را داشته باشید، ایده ضبط و فروش دوره آنلاین یکی از پرسودترین روش­ها برای شما خواهد بود. مزیت این ایده کسب و کار اینترنتی آن است که شما فقط یک بار دوره را ضبط خواهید کرد ولی تا مدت نامحدودی می‌­توان آن را عرضه کرد و به فروش رسانید. چند مثال برای دوره‌های آموزشی در زیر ارائه شده است:

  • آموزش زبان‌های خارجه
  • آموزش ویدیویی آشپزی
  • آموزش سازهای موسیقی
  • آموزش‌های حوزه کسب و کار
  • آموزش دروس دانشگاهی
  • آموزش مهارت‌های فنی (نجاری، تعمیرات و …)

برای فروش دوره‌های خود می‌توانید در سایت‌هایی مثل فرادرس ثبت نام کرده و دوره‌های خود را در آنجا بارگذاری کنید. مثلاً دوره آموزشی زیر در فرادرس توانسته درآمد زیادی برای مدرس آن ایجاد کند.

درآمد کسب و کار اینترنتی

ایده شماره 8: ساخت وبلاگ شخصی

برای افراد خلاق، علاقه‌مند به نویسندگی و تولید محتوا و به طور کلی هر کسی که علاقه زیادی به یک زمینه خاص دارد، ایجاد یک وبلاگ برای گزینه مناسبی است. وبلاگ‌ها جایی است که می‌­توانید اطلاعات ارزشمند یا سرگرم‌کننده‌­ای را برای جذب خوانندگان وفادار به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک وبلاگ سودآور مستلزم تولید و انتشار محتوای منظم و با کیفیت بالا برای جذب و حفظ خوانندگان است. شما همچنین باید در مورد موضوعی تصمیم بگیرید که در آن مهارت و علاقه دارید چرا که هزاران وبلاگ در موضوعات مختلف در اینترنت وجود دارد و برای رشد خوانندگان خود باید مخاطبان‌تان را محدود و اختصاصی به حوزه‌ای مشخص کنید؛ مثلاً جذب مخاطبان از یک شهر و استان خاص، مشاغل مربوط به آن منطقه را تشویق می کند تا برای تبلیغات در سایت شما هزینه بپردازند. به طور مثال فرض کنید شما وبلاگی در خصوص جاذبه‌­های زیبای شهرتان ایجاد کرده‌­اید و مخاطبان بسیاری که علاقه­‌مند به شهر شما هستند در آن حضور دارند و از آن بازدید می­‌کنند، حال کسب و کارهای محلی علاقه و انگیزه خواهند داشت که برای دیده‌­شدن تبلیغات بنری یا رپورتاژی خود را به شما بسپارند.

هزینه راه‌­اندازی وبلاگ شخصی تقریبا صفر است و شما فقط هزینه زمانی خواهید داشت. وبلاگ­‌سازهای بسیاری در این زمینه حضور دارند که با یک جستجوی ساده می‌­توانید آنها را پیدا کنید. اما در نظر داشته باشید که کسب درآمد از این روش، در بلندمدت امکان‌پذیر است و باید ماه‌ها و گاهاً سالها به تولید محتوا بپردازید تا اعتبار و محبوبیت کسب کرده و امکان درآمدزایی داشته باشید.

ایده شماره 9: استفاده از پادکست به عنوان کسب و کار اینترنتی

صنعت پادکست رسماً از سال 2018 در دنیا شروع به کار کرده است. پادکستها راه حلی برای کسب آموزش یا گذران وقت افراد در مسافرت و حین سفر می‌­باشد. موضوع پادکستها بسیار متفاوت هستند و شامل موضوعات سرگرمی، آموزشی، روایی یا سوژه‌های مختلف می‌باشد. این نوع تولید محتوا و کسب و کار اینترنتی برای آن دسته از افرادی که ترس از حضور در مقابل دوربین را دارند گزینه مناسبی است. هزینه راه‌­اندازی و شروع به فعالیت برای این دسته از کسب وکارها بسیار پایین است و با یک گوشی هوشمند می‌توان پادکست را ضبط و ویرایش کرد. از نمونه پادکست­های موفق در ایران کانال پادکست «چنل بی» می‌باشد که به نوعی آغازگر صنعت پادکست به عنوان کسب و کار در ایران بوده و سبب شده تا افراد زیادی به تولید این نوع محتوا روی آورند.

ایده شماره 10: اینفلوئنسرینگ و بلاگر شبکه‌های اجتماعی

با رشد و ظهور شبکه­‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام، مفاهیم جدیدی در دنیای کسب و کار متولد شد، افراد با نمایش خلاقیت‌­ها و هنرمندی­‌هایشان تعداد بسیار زیادی علاقه‌­مند را دنباله‌­رو خود کردند، اغلب دنبال‌کنندگان این افراد، برای تفریح و سرگرمی صفحه افراد اینفلوئنسر را دنبال می‌­کنند و تعداد بالای دنبال‌­کننده باعث می‌­شود که پتانسیل بالایی برای جذب تبلیغات و کسب درآمد برای آنها ایجاد شود.

شما می‌­توانید با تولید محتوای سرگرم­‌کننده و جذاب، افراد بسیاری را جذب خود کرده و با تبلیغ کسب و کارهای دیگر، درآمد کسب نمایید. البته اینفلوئنسر­ شدن در اینستاگرام یا شبکه­‌های اجتماعی به تلاش و پشتکار و البته آموزش نیاز دارد. شما باید سوژه‌ای را پیدا کنید که در آن خوب هستید و می‌توانید افراد را به واسطه آن سوژه، به خود جذب کنید. برای این کار، نیاز نیست حتماً محتوای طنز تهیه کنید، شما می‌توانید همچون هزاران اینفلوئنسر دیگر، بخشی از روزمرگی‌های جالب خود را منتشر کنید، از علاقه‌تان از کتاب، موسیقی یا فیلم حرف بزنید و…. مقالات زیر در این زمینه به شما کمک می‌کند:

ایده شماره 11: ادمین شبکه اجتماعی

رشد فناوری و راه­یابی تعداد بسیار زیادی از نرم‌­افزارهای همراه جدید به زندگی افراد جامعه، باعث ساخته شدن شغل­هایی شده که تا چند سال پیش وجود خارجی نداشتند. مدیریت شبکه­‌های اجتماعی یا ادمین اینستاگرامی یکی از ایده‌های کسب درآمد اینترنتی است که می‌­توانید با آموزش و کسب مهارت لازم، در خانه انجام داده و رسماً آن را به ایده کسب و کار اینترنتی خود تبدیل کنید: مدیریت شبکه‌های اجتماعی.

عمده وظایف ادمین در این حوزه، تولید محتوا، انتشار محتوا، پاسخگویی به پیام مشتریان، رسیدگی به سفارشات و … می‌­باشد. با گذشت زمان و یادگیری ترفندها می‌­توانید برای کسب و کارهای شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نیز برنامه‌ریزی نمایید. جالب است بدانید برخی صفحات پرمخاطب اینستاگرام به هر کدام از ادمین‌های خود رقمی بیش از 5 میلیون تومان برای یک ماه پرداخت می‌کنند و این در حالی‌ست که یک ادمین، مثل یک کارمند، روزی 8 ساعت کار نمی‌کند و می‌تواند هم‌زمان مدیریت چند صفحه را بر عهده بگیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی: اینجا را کلیک کنید (+).

ایده شماره 12: خرید و فروش دامنه سایت

در نگاه اول این کسب و کار شبیه کسب و کارهای غیر قانونی و شیادانه می‌­باشد ولی اشتباه نکنید. در مورد این کار هنوز هیچ قانونی در جهان و ایران وضع نشده و حتی دلیلی بر غیر قانونی یا غیر اخلاقی بودن آن وجود ندارد. شما به عنوان حق قانونی خود می‌­توانید به میزان نامحدودی دامنه اینترنتی برای خود خریداری کنید، کسی هم شما را ملزم به بارگذاری وبسایت بر روی آن نخواهد کرد. با گذشت زمان ممکن است افرادی قصد ایجاد کسب و کار اینترنتی با نام دامنه‌­هایی که شما قبلاً ثبت کرده‌اید داشته باشند، حال شما می‌­توانید با فروش دامنه خود به آنها کسب درآمد نمایید.

دامنه اینترنتی ir سالیانه 16 هزار تومان است که اگر اسمی خاص و جذاب را ثبت کنید، می‌توانید با رقمی چند صد هزار تومان و گاهاً چند میلیون تومان به فروش برسانید. لازمه این کار، ایده‌پردازی برای پیدا کردن اسامی خاص و گیرا است.

ایده شماره 13: توسعه قالب­های وردپرسی

وردپرس یکی از پلتفرم­های مشهور در زمینه ساخت فوری سایت می‌­باشد که در ایران هم بازار بسیار بزرگی دارد. شما می­‌توانید با ساخت و فروش قالب­های وردپرسی به کسب درآمد در این زمینه بپردازید.طراحی قالب‌ها و حتی افزونه‌های وردپرسی در ایران (و البته در جهان) به کسب و کاری رو به رشد و پربازده تبدیل شده و می‌توان یک قالب را به طور نامحدود، به هزاران نفر فروخت. نمونه قالب‌های زیر که توسط افراد ایرانی طراحی شده، به خوبی گویای این موضوع است (تعداد فروش را در قیمت ضرب کنید تا میزان درآمد، مشخص شود. البته مبلغ حاصله، درآمد واقعی آن نیست چون هزینه کارمزد وبسایت و فروش در تخفیف هم از آن کسر می‌شود اما در کل، درآمدهایی چشمگیر است).

  • قالب وردپرس دیجی‌لند: 399 هزار تومان – 3873 فروش
  • قالب وردپرس زنبیل: 475 هزار تومان – 2217 فروش
  • قالب وردپرس نیکی کالا: 399 هزار تومان – 1653 فروش

ایده شماره 14: مشاوره آنلاین

بسیاری از افرادی که در زمینه‌­های مختلف خانواده، درسی، کنکور، ارز دیجیتال و … تجربه بالایی دارند، در دوران کرونا خانه‌نشین شده‌­اند، اگر شما هم جزو همچنین افرادی هستید می‌­توانید با عضویت در وبسایت­های خدمات مشاوره، به افرادی که به تجربیات شما نیاز دارند مشاوره دهید و از بابت آن کسب درآمد نمایید. مزیت کسب درآمد با مشاوره این است که نیاز به حضور و هزینه راه‌­اندازی ندارد و شما در هر جایی که باشید می‌­توانید از طریق مشاوره آنلاین کسب درآمد کنید.

کلیه کارهای فنی سایت، بازاریابی و جذب مشتری و … توسط چنین سایت‌هایی انجام می‌شود و فقط به بخش کمی از درآمد شما را به عنوان کارمزد خود برمی‌دارند. برای پیدا کردن سایت‌های مورد نظر خود، در گوگل جستجو کنید: مشاوره خانواده آنلاین، مشاوره حقوقی آنلاین و …

کلام آخر: کدام ایده کسب و کار اینترنتی؟

برای راه‌­اندازی یک کسب و کار اینترنتی شما نیازی به هزینه و سرمایه‌گذاری بالا ندارید، فقط می‌­بایست ایده اصلی کسب و کار خود را پیدا کنید و با کمی پشتکار و تلاش، توسعه کسب و کار خود را شروع کنید. عمده ایده‌­هایی که ما در این مقاله معرفی کردیم هنگامی موفق خواهند بود که شما با ارائه محصول و خدماتت مطلوب، مشتریان خود را بیشتر کنید. هر چقدر افراد بیشتری از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند، سرعت رشد درآمد شما بالاتر خواهد رفت.

شکی نیست که ایده‌های کسب و کار اینترنتی نه 14 مورد، بلکه ده‌ها و صدها مورد می‌باشد که امکان بازگو کردن همه آنها وجود ندارد. اما بسیاری از ایده‌های دیگر به تخصص‌ها و منابع بیشتر نیاز دارد که در این مقاله بیان نشدند. امیدوارم توضیحات این مقاله، سرنخ خوبی برای ایده کسب و کار آنلاین به شما داده باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 7 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

من محمدجواد طبی کبیر، علاقه‌مند به دیجیتال مارکتینگ و یادگیری در این زمینه هستم.

یک نظر ثبت شده در “۱۴ ایده­ کسب و کار اینترنتی در ایران – کسب درآمد آنلاین با بهترین ایده‌ها

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.