به‌طور کلی 2 نوع شاغل داریم: دسته اول کسانی که «کارمند» هستند و دسته دوم نیز در زمره «کارفرمایان» قرار دارند. همه‌ی می‌دانیم و بارها در ویدیوهایی از افراد موفق شنیده‌ایم، که برای رسیدن به موفقیت باید کسب و کار خودتان را شروع کنید و آن را گسترش دهید؛ اما چه بیزینس و کسب و کاری را راه‌اندازی کنیم که آینده‌ی موفقی داشته باشد؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا می‌خواهیم به پاسخ همین سؤال بپردازیم و بیزینس‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با بودجه‌ای کم آن‌ها را راه‌اندازی کرده و گسترش دهید. پس اگر این سؤال که چه بیزینسی راه بندازم؟ مدت‌هاست که ذهن شما را مشغول کرده است تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

فاکتورهایی برای داشتن یک ایده بیزینسی موفق!

قبل از راه‌اندازی هر ایده‌ی تجاری و کسب و کاری باید آن را به کمک فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار دهید، تا مطمئن شوید که سرمایه و زمان خود را بر روی ایده‌ی مناسب و درستی هزینه می‌کنید؛ به همین منظور در این بخش می‌خواهیم فاکتورهای یک ایده بیزینسی موفق برای راه‌اندازی را باهم مرور کنیم. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • گستردگی بازار
  • ویژگی‌های بازار هدف
  • راه‌های ارائه‌ی محصولات
  • رقبای موجود در بازار
  • بودجه لازم برای راه‌اندازی بیزینس
  • نرخ برگشت سرمایه
  • دانش و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی بیزینس
  • پتانسیل گسترش بیزینس

در ادامه هر یک از این فاکتورها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فاکتورهای مهم در یک ایده بیزینسی موفق
فاکتورهای مهم در یک ایده بیزینسی موفق
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

گستردگی بازار

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود برای راه‌اندازی یک ایده‌ی تجاری، گستردگی بازارِ آن بیزینس می‌باشد؛ یعنی شما باید با بررسی و تجزیه و تحلیل بازاری که می‌خواهید وارد آن شوید، دید جامع و کاملی از بزرگی آن به‌دست بیاورید. به این ترتیب که اگر بازاری که می‌خواهید وارد آن بشوید، زیادی کوچک باشد، احتمال موفقیت در آن و گسترش کارتان پایین می‌آید؛ همچنین اگر بیش از حد برای کسب و کار نوپای شما بزرگ باشد، ممکن است رقبا و بزرگان آن حوزه، شما را از دور رقابت و تجارت حذف کنند؛ به همین دلیل باید بازاری متناسب با اندازه‌ی کسب و کار خود پیدا کنید.

ویژگی های بازار هدف

پس از اینکه گستردگی و بزرگی بازار هدف خود را مشخص کردید، باید ویژگی‌های جامعه‌ی هدف یا همان بازار هدف خود را مشخص کنید. شناخت ویژگی‌ها و بزرگی بازار هدف و همچنین شناخت ویژگی‌های مشتریان بالقوه (رده‌ی سنی، جنسیت، میزان تحصیلات، مقدار درآمد، سمت شغلی و…) به شما کمک می‌کند تا راه‌ها و استراتژی‌های بهتری برای ارائه‌ی محصولات یا خدمات خود به آن‌ها طرح کنید.

راه های ارائه محصولات

فاکتور بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، راه‌های ارائه و عرضه‌ی محصولات یا خدمات به مشتریان می‌باشد. برای اینکه یک محصول یا خدمت به مشتری مورد نظر برسد، راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام زمان و هزینه‌ی خود را در بر دارند؛ شما باید با توجه به ویژگی‌های مشتریان و همچنین بودجه‌ای که دارید، راه‌های تأثیرگذار و به‌صرفه‌ای را برای ارائه‌ی محصولات یا خدمات خود به مشتریانتان انتخاب کنید. پر واضح است که اگر ایده‌ی بیزینسی شما دارای راه مناسبی برای ارائه نباشد، شکست خواهد خورد.

رقبای موجود در بازار

رقبای موجود در بازار یکی دیگر از عواملی است که بر موفق بودن یا نبودن یک ایده‌ی بیزینسی تأثیر بالایی می‌گذارد؛ اگر بازاری که می‌خواهید وارد آن بشوید دارای رقبای بزرگی – یا اصطلاحاً گردن‌کلفتی – باشند که کنترل کامل بازار در دستشان قرار دارد، کار برای شما بسیار سخت خواهد بود و باید سرمایه‌ی زیادی را برای به‌دست آوردن سهمی از بازار هزینه کنید. بنابراین، قبل از راه‌اندازی یک بیزینس، حتماً رقبای خود را بررسی بفرمایید تا هم با آنها آشنا شوید و هم در مورد راهی که آن‌ها به موفقیت رسیده‌اند آگاهی پیدا کنید تا شما هم راه آنها را به‌صورتی بهتر و مؤثرتر در پیش بگیرید و به موفقیت مطلوب خود دست یابید.

بودجه لازم برای راه اندازی بیزینس

بودجه و سرمایه‌ای که برای راه‌اندازی کسب و کار کنار گذاشته‌اید، باید به‌درستی تقسیم شود؛ زیرا برای داشتن یک بیزینس موفق، صرفاً راه‌اندازی آن کافی نمی‌باشد و شما برای تبلیغات و دیگر امور مربوط به گسترش کسب و کارتان هم باید سرمایه هزینه کنید. در این راستا، قبل از اینکه یک ایده‌ی بیزینسی را شروع کنید، حتماً به‌درستی، بودجه‌ای که دارید را برای بخش‌های مختلف بیزینس خود تقسیم نمایید.

نرخ برگشت سرمایه

آیا به‌دنبال یک ایده‌ی بیزنسی زودبازده هستید یا می‌خواهید بیزینسی را راه‌اندازی کنید که در طولانی مدت شاهد سوددهی آن باشید؟ نرخ ایده‌آلتان برای بازگشت سرمایه چقدر است؟ چقدر توان مالی برای ساپورت بیزینس خود دارید؟ همه‌ی این‌ها سؤالاتی است که قبل از اجرای یک ایده‌ی بیزینسی، باید به آنها پاسخ دهید تا بهتر بتوانید ایده‌ی مد نظر خود را پیدا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دانش و مهارت های لازم برای راه اندازی بیزینس

هر کسب و کاری که بخواهید انجام بدهید، نیازمند دانش و مهارت خاصی می‌باشد؛ هر چند که یک مهارت یا دانشی ساده باشد. برای اینکه انتخاب بهتری برای ایجاد یک بیزینس داشته باشید، حتماً باید اول مهارت، دانش و علاقه‌ی خود را در اجرای آن ایده‌ی بیزینسی بسنجید؛ اگر علاقه داشتید ولی مهارت یا دانش کافی نداشتید، باید ببینید فراگیری آنها چقدر زمان و هزینه نیاز دارد و آیا ارزش اقتصادی آن به حدی است که این هزینه و زمان را صرف یادگیری آن کنید؟

پتانسیل گسترش بیزینس

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید حتماً به آن توجه کنید، این است که ایده‌ی بیزینسی شما در آینده چقدر جای پیشرفت و گسترش دارد؟ آیا می‌توان آن را به کسب و کاری بزرگ تبدیل کرد یا خیر؟ و اینکه خودتان می‌خواهید بیزینس شما تا چه حد پیشرفت کند؟ اگر به‌دنبال رسیدن به یک تجارت و کسب و کار بزرگ هستید، باید ایده‌ای را پیدا کنید که توانایی تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ را داشته باشد.

حال که با فاکتورهای یک بیزینس موفق آشنا شدید، در ادامه، به معرفی بهترین ایده ها برای راه اندازی یک بیزینس می‌پردازیم. لطفاً در ادامه ما را همراه کنید.

چه بیزینسی راه بندازم؟

ایده‌های مختلفی برای راه‌اندازی بیزینس وجود دارد که برخی از آنها کاملاً به‌صورت اینترنتی و در فضای مجازی راه‌اندازی می‌شوند و برخی دیگر در دنیای واقعی یا همان فضای آفلاین ایجاد می‌گردند. در این قسمت می‌خواهیم ایده‌هایی از هر دو را با هم بررسی کنیم:

انواع بیزینس
انواع بیزینس

بهترین ایده های بیزینسی آنلاین

امروزه فضای مجازی آنچنان در تار و پود زندگی ابناء بشر تنیده شده به‌طوری که گریزی از آن نمی‌توان متصور شد! در کنار تمام معایبی که این فضا دارد، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان منکر مزایا و منافع آن شد! یکی از برجسته‌ترین مزایا و منافع اینترنت و فضای مجازی، ظهور مشاغل و بیزینس‌هایی است که تا نیم قرن پیش وجود نداشتند! جالب است بدانید که ترنور (Turn Over) مالی مشاغل و بیزینس‌های آنلاین حتی از گردش مالی بسیاری از مشاغل آفلاین بیشتر است! در این راستا، اگر این سؤال که «چه بیزینسی راه بندازم؟» ذهن شما را مشغول کرده است؛ توصیه می‌کنیم که هرگز از بیزینس‌های آنلاین غافل نشوید. بهترین ایده‌های بیزینسی آنلاین عبارت‌اند از:

  • طراحی و ساخت وب‌سایت
  • تبلیغات آنلاین
  • تولید محتوا
  • سئوی وب‌سایت
  • وبمستری
  • سئوی شبکه‌های اجتماعی
  • تایپ و ترجمه
  • مشاوره‌ی آنلاین
  • تدریس آنلاین
  • طراحی گرافیک
  • دراپ‌شیپینگ
  • کاریابی آنلاین
  • بلاگری

در ادامه، توضیحاتی مبسوط برای هر یک از ایده‌های فوق ارائه خواهیم داد.

بهترین ایده های بیزینسی آنلاین
بهترین ایده های بیزینسی آنلاین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی و ساخت وب سایت

یکی از ایده‌های بیزینسی پر سود و همچنین با کمترین نیاز به بودجه‌ی کم، راه‌اندازی بیزینسِ طراحی و ساخت وب‌سایت می‌باشد. برای راه‌اندازی این کسب و کار هم می‌توانید خودتان کننده‌ی کار باشید و همراه تیمی که دارید یا به‌صورت تکی، یک وب‌سایت را طراحی کنید و بسازید، هم اینکه می‌توانید صرفاً به‌عنوان ناظر و کارفرما فعالیت داشته باشید و تیمی که جمع کرده‌اید کارهای طراحی و ساخت وب‌سایت را در ازای پرداخت حقوق برای شما انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با هرکدام از این روش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که مقالات «مسیر یادگیری برنامه نویسی وب + نقشه راه جامع: فرانت اند Front-End و بک اند Back-End» و «۱۰ سایت ساز رایگان برتر در جهان – ساخت انواع سایت با چند کلیک» را مطالعه بفرمایید.

فراموش نکنید که در این ایده، صرفاً وب‌سایت‌های فروشگاهی منظور ما نیست؛ بلکه شما با تأسیس یک وب‌سایت مجله‌ای و رساندن آن به بازدید بالا نیز می‌توانید به درآمد خوبی از درج تبلیغات در سایت خود برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات آنلاین

امروزه همه‌چیز بر مبنای تبلیغات است و کسب و کارهایی که تبلیغات بهتری می‌سازند، موفق‌تر خواهند بود؛ به همین منظور و به‌دلیل درخواست بالای تعداد زیادی شرکت جهت ساخت تبلیغات جذاب و خلاقانه، و همچنین نفوذ بالای پلتفرم‌های آنلاین و اینترنتی در بین مردم، «تبلیغات آنلاین» یا «دیجیتال مارکتینگ» به یکی از ایده‌های بیزینسی پرسود مبدل شده است. شایان ذکر است که برای راه‌اندازی این بیزینس شما (یا تیم شما) باید دانش، مهارت و خلاقیت بالایی در تولید محتوای تبلیغاتی و همچنین انتشار آن در فضای مجازی داشته باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوا

بیزنسی که دارای بازار کار بسیار گسترده و تقریباً نامتناهی می‌باشد و حتی می‌توان آن را گسترش داد! این بیزینس پایه و اساس توسعه‌ی وب‌سایت‌ها می‌باشد و کسب و کارهای مختلفی که دارای وب‌سایت هستند برای اینکه آمار بازدید و ترافیک وب‌سایت خود را بالا ببرند، نیازمند محتوای مناسبی هستند که در وب‌سایت خود منتشر کنند و کاربران بیشتری را جذب بیزینس خود نمایند!

همچنین «تولید محتوا» یکی از ابزارهای اصلی برای «سئوی وب‌سایت‌ها» می‌باشد. تولید محتوا در حوزه‌های مختلف و همچنین به اشکال گوناگونی صورت می‌گیرد، که انواع آن عبارت‌اند از: محتوای متنی، محتوای تصویری و ویدئویی و محتوای صوتی. مهم‌ترین و پر کاربردترین نوع محتوا، محتوای متنی یا همان مقاله‌نویسی می‌باشد؛ این نوع از محتوا قابلیت استفاده در وب‌سایت‌ها را دارد و حتی برای انتشار صحیح و تأثیرگذارِ باقی انواع محتوا، شما به متنی گیرا و جذاب نیاز دارید! شایان ذکر است که بیزینس تولید محتوا هم می‌تواند به‌صورت تکی صورت بگیرد و هم می‌توان آن را با ایجاد یک تیم تولید محتوای قوی، راه‌اندازی کرد. برای آشنایی بیشتر و یادگیری تولید محتوای متنی، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئوی وب سایت

هر چیزی در جهان واقعی یا دنیای مجازی، دارای ارزش می‌باشد و وب‌سایت‌ها هم از این قضیه مستثنا نیستند! هر وب‌سایتی که در اینترنت مشاهده می‌کنید، دارای ارزش و رتبه‌ی خاصی نزد موتورهای جستجو (مانند گوگل، بینگ و…) می‌باشد که این رتبه و ارزش را سئوی آن وب‌سایت تعیین می‌کند.

در واقع، سئو مجموعه‌ای از ترفندها و فعالیت‌هایی است که موجب افزایش رتبه و ارزشمندتر شدن وب‌سایت شما در نزد موتورهای جستجو و کاربران اینترنتی خواهد شد. حال در دنیای امروز که همه‌چیز بر روی اینترنت می‌چرخد و کسب و کارهای کوچک و بزرگی از طریق وب‌سایت‌ها فعالیت می‌کنند، داشتن رتبه‌ی بالاتر و ارزش بیشتر وب‌سایت در موتورهای جستجو، یک خواست ضروری محسوب می‌شود؛ به همین دلیل تمامی وب‌سایت‌ها نیازمند سئوکارانی حرفه‌ای جهت افزایش رتبه‌ی خود و در نهایت افزایش تعداد کاربرانشان هستند و این امر موجب شده تا «بیزینس سئوی وب‌سایت‌ها»، به یک بیزینس پر طرفدار، با تعداد مشتری بالا و هزینه‌ی کم برای راه‌اندازی تبدیل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر در این خصوص، شما را به مطالعه‌ی مقاله «سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

وبمستری

وبمستری یکی دیگر از بیزینس‌هایی است که کاملاً مربوط به دنیای مجازی می‌باشد. وبمستر به کسی می‌گویند که بر تمامی فعالیت‌های یک وب‌سایت، اعم از تولید محتوا، سئو، نگهداری و پشتیبانی وب‌سایت، نگهداری و به‌روزرسانی سرورها، بهبود رابط کاربری و سرعت وب‌سایت، میزان بازدید کاربران و… نظارت می‌کند و آنها را پیش می‌برد. یک وبمستر را می‌توان مدیر سایت هم نامید؛ زیرا کنترل و نظارت تمامی امور یک وب‌سایت، بر عهده‌ی او می‌باشد. در این راستا، شما با ایجاد یک بیزینس بر پایه‌ی استخدام چند وبمستر حرفه‌ای می‌توانید کسب و کاری حرفه‌ای در زمینه‌ی وبمستری سایت‌های مختلف راه‌اندازی کنید و مدیریت وب‌سایت‌های بزرگی را در دست بگیرید. برای آشنایی هر چه بیشتر با این بیزینس، می‌توانید به مقاله «وبمستر چیست و کیست؟ + وظایف، مهارت ها و مزایای Webmaster شدن» مراجعه کنید.

وبمستری – از بهترین مشاغل فریلنسری
وبمستری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئوی شبکه های اجتماعی

علاوه‌بر وب‌سایت‌ها، کسب و کارهای مختلفی در شبکه‌های مجازی وجود دارد که آنها هم برای رسیدن به موفقیت نیازمند و خواستار «سئو» هستند؛ اما چرا سئوی شبکه‌های اجتماعی را در گزینه‌ای جدا معرفی کردیم؟ همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعیِ مختلفی وجود دارد که هر کدام از این پلتفرم‌های اجتماعی، دارای الگوریتم‌های خاص خود برای پیشرفت هستند و طریقه‌ی سئوی آنها با سئوی وب‌سایت‌ها متفاوت می‌باشد؛ از طرفی، سئوی شبکه‌های اجتماعی منجر به پدید آمدن بیزینسی دیگر در دل خود، با عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی یا همان ادمین می‌گردد. یک سئوکار یا ادمین شبکه‌های اجتماعی، باید فعالیت‌هایی در جهت جذب دنبال‌کننده، تولید و انتشار محتوا، پاسخ به پیام‌ها و نظرات کاربران، دریافت و انتشار تبلیغات و بسیاری دیگر از امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی را به‌جای صاحبِ اصلی پیج انجام دهد. نکته‌ی مثبت این ایده‌ی بیزینسی آنجاست که شما به‌عنوان یک سئوکار شبکه‌های اجتماعی قادر هستید به‌راحتی اکانت در شبکه‌های اجتماعی بسازید و آن را تقویت نمایید؛ سپس در کنار کسب در آمد از سئوی شبکه‌های اجتماعیِ افراد مختلف، از اکانت خود هم کسب درآمد داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تایپ و ترجمه

سفارشات تایپ و ترجمه تمامی ندارند و همیشه متنی برای ترجمه یا تایپ وجود دارد؛ اما یک عیب که در این بیزینس وجود دارد، تعداد بالای رقبا در آن و همچنین دستمزد به نسبت پایینش می‌باشد. از طرفی راه‌اندازی یک کسب و کار تایپ و ترجمه هزینه‌ی بسیار پایینی دارد و حتی می‌توانید با ایجاد یک تیم ترجمه و تایپ قوی، تعداد مقالات بالایی دریافت کنید تا درآمد بیشتری هم کسب کرده باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط با ترجمه:
پیشنهاد آموزشی مرتبط با تایپ:

مشاوره آنلاین

بسیاری از کسب و کارها به‌شکل آنلاین درآمده‌اند و «مشاوره» هم یکی از آنها می‌باشد. بیزینس مشاوره می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند تحصیلی، سلامت روان، اقتصادی، تربیت کودکان، مشکلات خانوادگی، روابط زناشویی و… صورت بگیرد؛ در این راستا، شما بر اساس مهارت، دانش و علاقه‌ای که بر هرکدام از این حوزه‌ها دارید می‌توانید یک بیزینس مشاوره‌ی آنلاین راه‌اندازی کنید و از مشاوران متخصص در این زمینه دعوت به همکاری به عمل بیاورید تا تحت برند خودتان، مشاوره‌ی درست و اصولی به کاربران خود داده باشید.

چه بیزینسی راه بندازم؟
چه بیزینسی راه بندازم؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تدریس آنلاین

تدریس همیشه یکی از کسب و کارهایی بوده که هم به ارتقای سطح جامعه کمک کرده و هم درآمد خوبی را برای آموزش‌دهندگان به ارمغان آورده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش جدیدی به‌عنوان آموزش آنلاین یا همان آموزش مجازی شکل‌گرفته است که در آن دیگر نیازی به حضور فیزیکی در کلاس نیست و استاد و شاگرد از طریق فضای مجازی یا ویدئوهای ضبط‌شده، باهم ارتباط برقرار کرده و مطالب آموزشی را رد و بدل می‌کنند. برای ایجاد بیزینس آموزش آنلاین هم می‌توانید به‌صورت تکی کار کنید و هم می‌توانید با ایجاد یک وب‌سایت، مانند وب‌سایت آموزش آنلاین فرادرس، دوره‌های مختلفی را برای کاربران تهیه کرده و قرار دهید.

در واقع، یکی از وب‌سایت‌های موفقی که در ایران به آموزش آنلاین می‌پردازد، وب‌سایت فرادرس می‌باشد؛ این وب‌سایت با داشتن منابع علمی معتبر و تخصصی، به تولید و انتشار انواع دوره‌های آموزش آنلاین در حوزه‌های مختلف، می‌پردازد. شما با همکاری با این پلتفرمِ آموزشی می‌توانید تا حتی چند ده میلیون تومان در ماه از تدریس دوره‌های آموزشی درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید با برگزاری وبینارهای آموزشی در پلتفرم فرادرس در حوزه تخصص خود، به درآمد برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط همکاری با این پلتفرم، پیشنهاد می‌شود به این لینک [+] مراجعه کنید.

همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی گرافیک

حوزه‌ی طراحی گرافیک، یک دنیای گسترده و متنوع می‌باشد که هر کدام از شاخه‌های آن تخصص خود را می‌خواهد. برای ایجاد یک بیزینس در حوزه‌ی طراحی گرافیک، باید مشخص کنید که در چه شاخه‌ای از آن می‌خواهید فعالیت داشته باشید؟ شاخه‌های مختلف طراحی گرافیک عبارت‌اند از: طراحی بنرهای تبلیغاتی، طراحی انواع پوستر و تراکت، طراحی کارت‌های ویزیت، طراحی بنر وب‌سایت‌ها، طراحی تصاویر کتاب‌های داستانی، طراحی اینفوگرافیک‌ها و….

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دراپ شیپینگ

شکل جدیدی از بیزینس‌های آنلاین که در آن شما به‌عنوان صاحب وب‌سایت دراپ‌شیپینگ، هیچ محصولی را خریداری و انبار نمی‌کنید، بلکه محصولات فروشندگان و تأمین‌کنندگان دیگر را فقط در وب‌سایت خود معرفی کرده و برای فروش قرار می‌دهید؛ به‌بیان‌دیگر شما به‌عنوان یک واسطه بین فروشنده و خریدار فعالیت کرده و در ازای فروش محصولات، درصدی از سود را دریافت می‌نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کاریابی آنلاین

وب‌سایت‌های کاریابی یکی از پربازدیدترین و پرکاربرترین وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند. در این راستا، شما با ایجاد بیزینسی در این حوزه قادر خواهید بود تا در ازای نمایش فرصت‌های شغلی به کارجویان و همچنین انتشار آگهی‌های استخدام کارفرمایان، درآمد کسب کنید؛ همچنین به‌دلیل ترافیک بالایی که وب‌سایت شما خواهد داشت، قادر خواهید بود تا با نمایش تبلیغات کلیکی یا بنری نیز درآمدی مجزا داشته باشید.

بلاگری

بلاگری را نمی‌توان بیزینس نامید اما شغلی است که با فعالیت و پیشرفت در آن، می‌توانید درآمدی قابل‌توجه کسب کنید. بلاگرهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف و همچنین در حوزه‌های مختلف، در حال فعالیت هستند و هر کدام طرفداران و دنبال‌کنندگان خود را دارند. درآمد بلاگری از چند طریق تأمین می‌شود که یکی از آنها تبلیغات و دیگری قبول کردن اسپانسر و همکاری با نام‌های تجاری معروف در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، می‌باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

چه بیزینسی راه بندازم؟
چه بیزینسی راه بندازم؟

بهترین ایده های بیزینسی در دنیای واقعی

حال بیایید برگردیم به دنیای واقعی، و باهم بهترین ایده‌های بیزینسی که می‌توان در دنیای واقعی آنها را عملی کرد را باهم بررسی کنیم. این ایده‌های بیزینسی عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی بوتیک
  • انجام کارهای خدماتی
  • تأسیس کترینگ
  • تهیه و فروش لوازم چوبی
  • تهیه و فروش زیورآلات
  • جابه‌جایی وسایل و اسباب کشی
  • برگزاری مراسمات مختلف
  • نگهداری از سالمندان
  • حسابداری
  • طراحی و دوخت لباس
  • فروش لوازم قدیمی
  • تأسیس سالن زیبایی
  • پرورش گل‌های زینتی
  • تولید مواد اولیه‌ی آماده

در ادامه، توضیحاتی مبسوط برای هر یک از ایده‌های فوق ارائه خواهیم داد.

بهترین ایده های بیزینسی آفلاین
بهترین ایده های بیزینسی آفلاین

راه اندازی بوتیک

یکی از بیزینس‌های پر درآمد و پرسود، راه‌اندازی بوتیک می‌باشد؛ مخصوصاً در شهرهای بزرگ که مردم قدرت خرید بیشتری دارند. اجناسی که در بوتیک‌ها فروخته می‌شود را می‌توان هم از تولیدی‌های با کیفیت تأمین کرد، هم از برندهای معروف، و هم می‌توانید خودتان برندی مخصوص بوتیک خود راه‌اندازی کنید و با طراحی و دوخت لباس‌های مختلف، به برندی معروف تبدیل شوید. به‌منظور فروش بیشتر و تبدیل‌شدن به برند در این حوزه، حتماً توصیه می‌کنیم که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید و امکان فروش آنلاین را هم برای کاربران و مشتریان خود فراهم نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انجام کارهای خدماتی

چیزی که امروزه مردم بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارند، ارائه خدمات با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌باشد. در زمان‌های قدیم، افراد خانواده بیشتر کارها و نیازهای خود را بر طرف می‌کردند اما امروزه با تخصصی شدن کارها، نیاز به افراد متخصص بسیار حس می‌شود؛ به همین دلیل کارهای خدماتی مشتریان زیادی دارند و هرچه شما خدماتی با کیفیتِ بالاتر و قیمتی مناسب‌تر ارائه کنید، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کارهای خدماتی، از شما دعوت می‌کنیم که مقاله‌ی «کارهای خدماتی چیست؟ – معرفی بهترین کسب و کارهای خدماتی در ایران» را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تأسیس کترینگ

کترینگ‌ها پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارند؛ چرا که هم می‌توانند برای افراد شخصی و در تعداد پایین غذا به فروش برسانند و هم می‌توانند در حجم بالا و با قیمتی بسیار پایین‌تر از رستوران‌ها، غذای مورد نیاز مراسمات مختلف را تأمین نمایند؛ از طرفی، با ظهور سرویس‌های سفارش آنلاین غذا، جذب مشتری و افزایش فروش برای کترینگ‌ها آسان‌تر شده است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تهیه و فروش محصولات چوبی

با ایجاد یک کارگاه یا حتی ساخت یک کارگاه کوچک در حیاط خانه‌تان، به‌راحتی می‌توانید بیزینس محصولات چوبیِ خود را راه‌اندازی کنید. برای راه‌اندازی این بیزینس شما هم به مهارت‌های کار با چوب و هم ابزارآلات آن نیاز دارید، اما می‌توانید به‌جای اینکه خودتان دست به تولید بزنید، صرفاً طراحی انجام داده و کار را به دیگران و حرفه‌ای‌ها بسپارید؛ درست است که در این مورد سود شما کاهش خواهد یافت اما کیفیت و کمیت کار بالا می‌رود و مشتریان راضی‌تر خواهند بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تهیه و فروش زیورآلات

زیورآلات از جنس‌ها و در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند، مانند: نقره، طلا، برنج، مس، استیل و… . شما با گذراندن دوره‌های طراحی و ساخت زیورآلات می‌توانید بیزینس خود را راه‌اندازی کنید و با ایجاد یک صفحه‌ی در شبکه‌های مجازی، محصولات خود را معرفی کرده، تبلیغات نمایید و به فروش برسانید. برای ایجاد تمایز با رقبا حتماً توصیه می‌کنیم که طرح‌های سفارشی و مختص خودتان را تولید نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

جا به جایی وسایل و اسباب کشی

سرویس‌های حمل و نقلِ وسایل، بیزینسی هستند که می‌توان آنها را شروع کرد و گسترش داد! گفتنی است که این دسته از بیزینس‌ها، نیاز به مهارت خاصی ندارند و صرفاً به سرمایه و نیروی کار احتیاج دارند. برای اینکه با رقبای خود متفاوت باشید، می‌توانید از ماشین‌های بهتر، نیروی کار حرفه‌ای‌تر و خدماتی قابل اعتمادتر برای جذب مشتریان خود استفاده کنید؛ همچنین با ایجاد امکان ثبت سفارش به‌صورت آنلاین و همکاری با سرویس‌های درخواست خودروی آنلاین مانند «اسنپ‌بار»، می‌توانید مشتریان بیشتری هم داشته باشید.

برگزاری مراسمات مختلف

یکی دیگر از بیزینس‌هایی که در بازار وجود دارد و دارای درآمد مناسبی هم می‌باشد، برگزاری مراسم‌های مختلف برای ارگان‌ها، سازمان‌ها و حتی افراد حقیقی می‌باشد. برگزاری مراسمات هر روزه کاری پیچیده‌تر و تخصصی‌تر می‌شود، به همین منظور، وجودِ یک کسب و کار و بیزینس برگزاری مراسم، به‌شدت احساس می‌گردد. شما با ایجاد یک بیزینس برگزاری مراسم‌های مختلف و انجام کارهای مختلف مانند: تعیین محل، تزئین محل، آراستن محیط و همچنین تأمین مواد خوراکی لازم، قادر به کسب درآمدی قابل‌توجه و همچنین گسترش کار خود خواهید بود.

نگهداری از سالمندان

افراد زیادی وجود دارند که نمی‌خواهند سالمندان خود را به خانه‌ی سالمندان ببرند ولی توانایی مراقبت و نگه‌داری 24 ساعته هم ندارند؛ به همین منظور از پرستاران خانگی و افرادی که در نگه‌داری از سالمندان مهارت دارند، کمک می‌گیرند تا در طول روز یا حتی به‌طور 24 ساعته، از سالمند عزیزشان مراقبت کنند. در این راستا، شما با ایجاد بیزینسی به‌منظور مراقبت و نگهداری از سالمندان در محل زندگیشان، نیاز این دسته از افراد جامعه را برطرف خواهید کرد و به درآمد بالایی نیز دست خواهید یافت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حسابداری

مجموعه‌های حسابداری جزو پردرآمدترین بیزینس‌های موجود در سراسر دنیا هستند. برای راه‌اندازی مجموعه‌های حسابداری و حسابرسی شما به چندین حسابدار خبره و حسابرس مورد تأیید نیاز دارید و همچنین محلی برای فعالیت آنها؛ پس از آن با عقد قراردادهای قانونی با شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر، امور حسابداری و حسابرسی آنها را انجام خواهید داد و در ازای آن مبلغی را دریافت می‌نمایید. شایان ذکر است که در این حوزه از بیزینس، هرچه کیفیت کار شما بالاتر باشد بیشتر رشد خواهید کرد و پروژه‌های بزرگ‌تری را دریافت می‌کنید.

حسابداری: یکی از بهترین ایده های پولساز
حسابداری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی و دوخت لباس

اگر از هنر و مهارت طراحی لباس بهره می‌برید، همین الان دست به کار شوید و بیزینس خود را راه‌اندازی کنید! بسیاری از طراحان معروف، کار خود را با بیزینس‌های کوچک شروع کردند و پله‌پله بیزینس خود را گسترش داده و به برندهایی معروف تبدیل شدند. به‌طریق‌اولی، طراحی لباس‌های جدید و مدل‌های مخصوص خودتان، و سپس دوخت آنها، شما را تبدیل به یک تولیدکننده و همچنین طراح بزرگ می‌کند. برای فروش لباس‌های خود هم می‌توانید با بوتیک‌ها قرارداد ببندید و هم می‌توانید بوتیک یا مزون خود را راه‌اندازی نمایید. شایان ذکر است که یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طراحی و دوخت لباس، ایجاد یک تولیدی با پتانسیل بالا جهت تولید انبوه البسه و ارسال آنها به سراسر کشور می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش لوازم قدیمی

لوازم قدیمی و کم‌یاب طرفداران بسیاری دارد که برخی از آنها حاضرند برای تکمیل کلکسیون‌های خود، ارقامی بیش از انتظار شما پرداخت کنند! همچنین بسیاری از افراد قدرت خرید محصولات و لوازم جدید و با تکنولوژی بالا را ندارند و مجبور هستند تا لوازمی قدیمی و دست دوم خریداری نمایند. با توجه به آنچه که گفته شد، بیزینس فروش لوازم قدیمی و عتیقه، شغلی است که در آن قیمت کالا را شما تعیین می‌کنید و می‌توانید بر اساس میزان نادر بودن آن، قیمت‌هایی بالاتر نیز به مشتری پیشنهاد بدهید!

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تأسیس سالن زیبایی

دیگر همه می‌دانیم که این روزها، نرخ دستمزد سالن‌های زیبایی، مخصوصاً در شهرهای بزرگ، چقدر بالا می‌باشد و بیشتر هزینه‌ای که از مشتریان گرفته می‌شود، نه پول مواد و وسایل استفاده‌شده، بلکه دستمزد آرایشگران، ناخن‌کاران، مراقبت‌های پوستی و… می‌باشد؛ از این رو، سرمایه‌گذاری و ایجاد یک سالن زیبایی، می‌تواند بیزینسی پرسود برای صاحب آن باشد. از طرفی، جدای از انجام کارهای زیبایی، فعالیت‌های دیگری مانند آموزش به هنرجویان نیز یکی دیگر از منابع درآمدی سالن‌های زیبایی می‌باشد.

پرورش گل های زینتی

یکی دیگر از بیزینس‌های پرسود و همچنین مفرح که باعث بهبود روحیه‌ی شما می‌گردد، پرورش، تکثیر و رشد گیاهان زینتی می‌باشد؛ گیاهانی مانند انواع گل‌ها، درختچه‌ها و… . شما می‌توانید این گیاهان را هم در حیاط خانه‌تان و هم در محیطی حرفه‌ای مانند گلخانه‌ها پرورش دهید و سپس به‌صورت شخصی (فروش آنلاین یا حضوری به افراد مختلف) و یا عرضه به گل‌فروشی‌ها، آنها را به فروش برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید مواد اولیه آماده

بسیاری از زوجین، زمان یا مهارت کافی برای تهیه و آماده‌سازی مواد اولیه جهت استفاده برای پخت غذا را ندارند و به همین منظور، آن‌ها را از بیرون تهیه می‌کنند؛ بیزینسی که شاید در نگاه اول پرسود نباشد اما با ورود به آن و فعالیت در این حوزه خواهید دید که سود بالایی منتظر شما است! در این راستا، شما می‌توانید انواع سبزی‌های پاک‌شده، خوردشده، سرخ‌شده، بادمجان‌های کبابی، لوبیاهای پاک‌شده و تقریباً هر مواد اولیه‌ی دیگری که نیاز به آماده‌سازی جهت استفاده در آشپزی دارد را از قبل آماده کرده، بسته‌بندی کنید و با نام تجاری خود به فروش برسانید. شایان ذکر است که در این بیزینس بسیاری از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز مشتری شما خواهند بود.

چه بیزینسی راه بندازم؟
چه بیزینسی راه بندازم؟

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی درباره چه بیزینسی راه بندازم؟

همان‌طور که گفتیم قبل از راه‌اندازی هر بیزینسی باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کرد تا بتوان بهترین انتخاب را برای راه‌اندازی بیزینس خود داشته باشید. در بالا انواع فاکتورهای بررسی ایده‌های مختلف بیزینس را با هم مرور کردیم و همچنین بهترین ایده‌های بیزینسی مختلف – چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی – را معرفی و بررسی نمودیم؛ حال فقط کافی است با توجه به اطلاعاتی که از این مقاله دریافت کرده‌اید، بیزینس مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کرده و سپس باقی مراحل راه‌اندازی آن را طی نمایید. امیدواریم که روزی نام برند و بیزینس شما را در سراسر شهر بشنویم و شاهد موفقیت شما دوستان عزیز باشیم.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «چه بیزینسی راه بندازم؟» دارید، یا بیزینس‌های دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که بیزینس خود را راه بیندازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 14 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.