سئو 410 بازدید

یکی از مهم‌ترین ابزارهای سئو، بک لینک (Backlink) است؛ شما صرفاً با تولید محتوا نمی‌توانید رتبه‌ی وب‌سایت خود را – در طولانی‌مدت – افزایش دهید. برای این منظور به بک لینک‌های باکیفیت و ارزشمند برای سئوی سایت و افزایش رتبه‌ی خود در موتورهای جستجو، نیاز دارید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به آموزش بک لینک سازی پرداخته‌ایم و نحوه ساخت بک لینک برای سئوی سایت را به شما آموزش خواهیم داد؛ پس، تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

بک لینک چیست و چه اهمیتی دارد؟

بک لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شوند. همان‌طور که گفتیم، بک لینک برای سئو و مخصوصاً سئوی خارجی یک وب‌سایت، بسیار پراهمیت است؛ شناسایی انواع بک لینک و کیفیت آن‌ها نیز بسیار مهم می‌باشد و از آنجایی که وجود بک لینک برای وب‌سایت شما بسیار پراهمیت است، باید در ساخت آن دقت زیادی به خرج دهید. شایان ذکر است که بک لینک سازی در کنار اهمیتی که دارد، مزایایی را نیز برای یک وب‌سایت و مدیر آن به ارمغان می‌آورد. مزایای بک لینک سازی عبارت است از:

  • افزایش رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو
  • افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت
  • ایندکس سریع‌تر

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح می‌کنیم.

مزایای بک لینک سازی
مزایای بک لینک سازی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجو

بک لینک‌ها با کمک به سئوی خارجی وب‌سایت شما و همچنین به کمک اعتبار وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها بک لینک می‌دهید یا از آن‌ها بک لینک می‌گیرید، باعث افزایش رتبه‌ی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو می‌گردند. یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجو، گوگل است و شما به کمک پیج رنک گوگل می‌توانید رتبه‌ی وب‌سایت خود را چک کنید و همچنین روند پیشرفت آن را زیر نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «پیج رنک گوگل چیست؟ از کجا بفهمیم Page Rank سایتمان چقدر است و چگونه آن را بالا ببریم؟» مراجعه کنید.

افزایش بازدید و ترافیک وب سایت

زمانی که لینکی از وب‌سایت شما در وب‌سایت‌های دیگر قرار می‌گیرد (مخصوصاً وب‌سایت‌های پر بازدید و با ترافیک بالا)، خواه یا خواه تعدادی از کاربران آن وب‌سایت، روی بک لینک شما کلیک می‌کنند و وارد وب‌سایت شما می‌گردند؛ به همین ترتیب شما شاهد افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت خود خواهید بود.

ایندکس سریع تر

هر چه شما بک لینک‌های بیشتر و باکیفیت‌تری داشته باشید، موتورهای جستجو زودتر لینک وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند و صفحه‌ی شما را زودتر از بقیه‌ی وب‌سایت‌ها به کاربر نشان می‌دهند؛ به زبان ساده‌تر، لینک وب‌سایت و محتوایی که تولید کرده‌اید، جایگاه بالاتری در بین نتایج موتور جستجو پیدا خواهد کرد. لذا برای کسانی که تازه وب‌سایت ساخته‌اند، بک لینک‌های معتبر و ارزشمند، تأثیر بسیار زیادی بر روی رشد وب‌سایتشان می‌گذارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فاکتورها و عوامل مختلفی برای ساخت و یا دریافت بک لینک وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

فاکتورهای مهم در بک لینک سازی

برای ایجاد یک بک لینک باکیفیت که به سئوی سایت شما و تبدیل شدن آن به سایتی ارزشمند و معتبر کمک می‌کند، باید یک‌سری از فاکتورها و اقدامات را قبل از ساختِ آن بک لینک لحاظ کنید. این فاکتورها و اقدامات عبارت‌اند از:

  • محتوای باکیفیت تولید کنید.
  • سئوی داخلی را رعایت کنید.
  • روش‌های مختلف بک لینک سازی را یاد بگیرید.
  • برای صفحات مختلف سایت خود بک لینک سازی کنید.
  • از کلمات کلیدی اصلی و فرعی به‌عنوان انکر تکست استفاده کنید.
  • لینک‌های مختلف به سایت خود بدهید.
  • با سایت‌های مختلف همکاری کنید.
  • مراقب Spam Score باشید.
  • در زمان‌های متفاوتی لینک بسازید.

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

فاکتورهای مهم در بک لینک سازی
فاکتورهای مهم در بک لینک سازی

 محتوای با کیفیت تولید کنید.

تولید محتوای باکیفیت و تازه (بدون کپی‌برداری)، پایه و بستر بک لینک سازی و سئو محسوب می‌شود. برای تولید یک محتوای باکیفیت، مخصوصاً محتوای متنی، شما باید فاکتورهای مختلفی را رعایت بفرمایید تا مقاله یا محتوایی که منتشر می‌کنید، هم برای کاربران جذاب باشد و هم برای الگوریتم‌های موتورهای جستجو، محتوایی ارزشمند قلمداد شود. برای آموزش و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اصول محتوا نویسی، به شما توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها» را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئوی داخلی را رعایت کنید.

برای اینکه یک سئوی خارجی و بک لینک سازی مناسب و موفقی داشته باشید، اول باید سئوی داخلی خود را تقویت کرده و آن را به نحو احسن انجام داده باشید. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که سئوی داخلی (On Page SEO) یعنی چه؟ سئوی داخلی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات گفته می‌شود که شما این اقدامات را بر روی صفحات داخلی سایت خود انجام می‌دهید و در نتیجه‌ی آن‌ها، وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو نظیر گوگل، بهینه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئوی داخلی، شما را به خواندن مقاله‌ی «سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟ – راهنمای سئوی آن پیج سایت (+ فیلم)» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

روش های مختلف بک لینک سازی را یاد بگیرید.

فقط به یکی از روش‌های بک لینک سازی کفایت نکنید. متأسفانه بسیاری از افرادی که در زمینه‌ی سئو‌ی خارجی و بک لینک سازی فعالیت می‌کنند، فقط به یکی از روش‌های بک لینک سازی بسنده می‌کنند؛ اگر شما فقط به یک روش، شروع به بک لینک سازی کنید، الگوریتم‌های گوگل متوجه قصد شما می‌شوند و به‌جای اینکه شاهد تأثیر مثبتی برای پیج رنک خود باشید، مشاهده می‌کنید که رنک شما ثابت مانده یا حتی افت داشته است. روش‌های مختلفی مانند بک لینک سازی در وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، وب‌سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و… را امتحان کنید تا رشد سالم و مثبتی داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط ابزارهای اولیه برای سئوی سایت:

برای صفحات مختلف سایت خود بک لینک سازی کنید.

سعی کنید در زمان بک لینک سازی، برای صفحات مختلف وب‌سایت خود لینک بسازید؛ به این ترتیب الگوریتم‌های موتورهای جستجو، دید مثبتی نسبت به بک لینک سازی شما پیدا خواهند کرد و وب‌سایت شما را جزو سایت‌های Spam یا هرز قرار نمی‌دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

از کلمات کلیدی اصلی و فرعی به عنوان انکر تکست استفاده کنید.

علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی اصلی، از کلمات کلیدی فرعی و مرتبط نیز برای بک لینک دادن به مقالات و محتوای خود استفاده کنید؛ زمانی که شما فقط برای کلمات کلیدی اصلی خود شروع به بک لینک سازی کنید، بک لینک‌های شما جزو فعالیت‌های مشکوک به حساب می‌آیند و نتیجه‌ی مثبتی بر روی پیج رنک شما نخواهد گذاشت. پس یادتان باشد که برای کلمات کلیدی اصلی و فرعی خود، بک لینک بسازید تا هم متنوع باشد، هم بک لینک‌ها و فعالیت شما – از نظر گوگل – سالم و طبیعی قلمداد شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک های مختلف به سایت خود بدهید.

به‌طور کلی لینک‌هایی که در وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرند به دو دسته‌ی DoFollow و NoFollow تقسیم می‌شوند. در حالت پیش‌فرض، تمامی لینک‌هایی که در یک وب‌سایت قرار می‌گیرند، لینک DoFollow به حساب می‌آیند؛ لینک‌های DoFollow یا Follow لینک‌هایی هستند که موتورهای جستجو، مقصد آن لینک‌ها را برای سنجش اعتبار و ارزش وب‌سایت شما بررسی می‌کند. به‌طور مثال اگر یک وب‌سایت معتبر و پر بازدید، بک لینک از وب‌سایت شما را به‌صورت DoFollow قرار دهد، موتور جستجو، مقصد آن لینک را بررسی می‌کند و به اعتبار وب‌سایتی که لینک شما را گذاشته است، به شما امتیازهای مثبتی برای افزایش رنک اعطا می‌کند. شایان ذکر است که لینک‌های NoFollow لینک‌هایی هستند که موتورهای جستجو و الگوریتم‌های آن‌ها، از مقصد لینک‌ها برای اعتبار سنجی و تعیین رتبه، استفاده نمی‌کنند؛ یعنی اگر یک بک لینک به وب‌سایتی دادید و به فعالیت‌ها و ارزشمندی آن وب‌سایت مشکوک بودید، بهتر است که بک لینک را به‌صورت NoFollow قرار دهید تا تأثیر منفی بر روی رتبه و ارزش وب‌سایت شما نگذارد. بنابراین و به توجه به توضیحات بالا، بهتر است که در انتخاب لینک‌های DoFollow و NoFollow دقت زیادی داشته باشید.

با سایت های مختلف همکاری کنید.

سعی کنید با طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌ها (هم آنهایی که ارزش و رتبه بالایی دارند، هم آن‌ها که ارزش و رتبه‌ی کمتری دارند) همکاری داشته باشید و به آن‌ها بک لینک بدهید و یا از آن‌ها بک لینک دریافت کنید. ایجاد تنوع در وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها بک لینک می‌گیرید، کار شما را دید الگوریتم‌های موتورهای جستجو، طبیعی جلوه می‌دهد.

مراقب Spam Score باشید.

اسپم اسکور (Spam Score) یکی دیگر از مقیاس‌های اندازه‌گیری ارزش یک وب‌سایت است. هرچه اسپم اسکور یک وب‌سایت بالا باشد، یعنی دارای محتوای هرز (مقالات، محتوای تصویری، لینک‌های هرز، تگ‌های نامربوط و…) بیشتری است؛ بک لینک دادن و یا دریافت کردن از وب‌سایت‌هایی با اسپم اسکور بالا، تأثیر منفی بر روی ارزش و رتبه‌ی وب‌سایت شما خواهند گذاشت.

پیشنهاد آموزشی درباره ابزارهای سئو:

در زمان های متفاوتی لینک بسازید.

اگر هر روز در ساعت خاصی شروع به بک لینک سازی کنید، پس از مدتی الگوریتم‌های موتورهای جستجو شما را به‌عنوان ربات شناسایی می‌کنند و بک لینک‌های شما را هرز قلمداد خواهند کرد؛ سعی کنید در ساعات مختلفی از روز به ساخت بک لینک بپردازید تا فعالیت شما – از دید الگوریتم‌های گوگل – طبیعی و سالم لحاظ شود.

نحوه ارزش گذاری بک لینک ها از نگاه گوگل

گوگل بر اساس یک سری از فاکتور‌های خاص، بک لینک‌ها را ارزش‌گذاری می‌کند، این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • اعتبار صفحه
  • اعتبار دامنه
  • ارتباط موضوعی سایت با بک لینک‌ها
  • تعداد لینک‌های خارجی
  • محل قرارگیری بک لینک

در ادامه به تشریح هر یک از فاکتورهای فوق می‌پردازیم.

نحوه ارزش گذاری بک لینک ها از نگاه گوگل
نحوه ارزش گذاری بک لینک ها از نگاه گوگل

اعتبار صفحه

اعتبار صفحه یا همان (Page Authority) به موارد مختلفی مانند عمر صفحه، نوع صفحه، تعداد بک لینک‌های داده شده به صفحه، تعداد لینک‌های خروجی از صفحه و… بستگی دارد. هرچه اعتبار صفحه‌ای که از آن بک لینک می‌گیرید بالاتر باشد، ارزش بک لینک شما نیز افزایش می‌یابد.

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه (Domain Authority) همانند اعتبار صفحه بررسی می‌شود، با این تفاوت که مربوط به یک صفحه نیست، بلکه مربوط به یک دامنه و تمام صفحات مربوط به آن دامنه می‌باشد.

ارتباط موضوعی سایت با بک لینک ها

هرچه موضوع وب‌سایتی که در آن بک لینک می‌گذارید، با مقالات و موضوعات شما مرتبط‌تر باشد، آن بک لینک از ارزش بالاتری برخوردار خواهد شد؛ به همین منظور سعی کنید در وب‌سایت‌هایی بک لینک بگذارید که ارتباط موضوعیِ بیشتری با وب‌سایت شما دارند؛ در اینجا منظور وب‌سایت‌هایی است که هم شما و هم آن‌ها در یک حوزه‌ی مشترک به تولید محتوا پرداخته‌اید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعداد لینک های خارجی

تجربه نشان داده است که هرچه یک وب‌سایت بک لینک‌های بیشتری به بقیه‌ی وب سایت‌ها بدهد، ارزش آن کاهش می‌باید. به‌عنوان مثال شما می‌خواهید بک لینکی از یک وب‌سایت بگیرید و در آن وب‌سایت تعداد بسیار زیادی بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر نیز موجود است؛ در این حالت، ارزش بک لینک‌های این وب‌سایت، بسیار پایین خواهد بود.

محل قرار گیری بک لینک

محل قرارگیری بک لینک‌ها بسیار مهم است، اینکه لینک شما در کجای یک وب‌سایت قرار بگیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بک لینک‌ها معمولاً در قسمت‌هایی مانند فوتر، سایدبار، هدر و درون متن محتوا قرار می‌گیرند. تجربه نشان داده است که بک لینک‌هایی که درون محتوای وب‌سایت قرار می‌گیرند، ارزش بیشتری نسبت به بک لینک‌هایی که در فوتر یا سایدبار قرار می‌گیرند، دارند. البته این یک اصل نیست و ممکن است در بسیاری از پروژه‌های سئو، قضیه کاملاً برعکس باشد!

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش بک لینک سازی

برای ایجاد بک لینک، شما راه‌های مختلفی دارید. هم می‌توانید به‌صورت رایگان بک لینک سازی کنید، هم می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای، بک لینک‌های دائم را خریداری نمایید. در ادامه، هر کدام از روش‌های بک لینک سازی رایگان، موقت و دائمی را با هم بررسی خواهیم کرد.

انواع بک لینک
انواع بک لینک

بک لینک سازی رایگان

برای بک لینک سازی رایگان، شما نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتری دارید؛ به همین منظور زمان بیشتری طول می‌کشد تا نتایج بک لینک سازی خود را مشاهده کنید، حتی ممکن است راه را اشتباه بروید و نتیجه‌ی منفی از بک لینک سازی‌های خود بگیرید. با این حال روش‌های بک لینک سازی رایگان عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای ارزشمند بر روی سایت خود
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • فعالیت در فروم‌ها و انجمن‌های مختلف
  • طراحی و انتشار اینفوگرافیک
  • نوشتن پست مهمان (Guest Post)
  • ثبت لینک در دایرکتوری‌های اینترنتی

در ادامه به تشریح هر یک از موارد فوق می‌پردازیم.

تکنیک‌های بک لینک سازی رایگان
تکنیک‌های بک لینک سازی رایگان

تولید محتوای ارزشمند بر روی سایت خود

بهترین راه برای ساخت و دریافت بک لینک‌های رایگان، تولید محتوای مفید و ارزشمند است؛ اگر بتوانید محتوایی آن‌قدر مفید و ارزشمند تولید کنید، که بدون هیچ تلاشی، کاربران خود به خود محتوای شما را در وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌شان نشر دهند، شما به‌صورت رایگان بک لینک ساخته‌اید. به‌طور معمول محتواهای آموزشی طرفدار و شانس بیشتری برای قرار داده شدن (بک لینک دهی) در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مختلف، دارند؛ همچنین لینک‌های آموزشی بیشتر از سایر لینک‌ها در انجمن‌ها، فروم‌ها و بخش نظرات پلتفرم‌های اجتماعی، به کار برده و نشر داده می‌شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از روش‌های ساخت بک لینک رایگان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید لینک مقالات خود را در قالب پست و یا کامنت (نظر) در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف، منتشر کنید. برای انتشار مقالات و محتوای وب‌سایت خود در شبکه‌های اجتماعی، سعی کنید خلاصه یا توضیحی کوتاه در مورد موضوع محتوای خود بدهید و سپس از لینک مقاله یا محتوای منتشر شده در وب‌سایت خود استفاده کنید. نکاتی که برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و لینک سازی در آن‌ها باید دقت کنید، عبارت‌اند از:

  • میزان اشتراک‌گذاری و لایک بالایی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.
  • فالوورها و اینتراکشن (تعامل) بالایی برای خود بسازید.
  • مقالات و متن‌های سایت را کپی نکنید، بلکه با زبانی جدید بنویسید.
  • تمرکز خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی محبوب و مرتبط با حوزه‌ی کاری خود بذارید.

فعالیت در فروم ها و انجمن های مختلف

برای بک لینک سازی، اکیداً توصیه می‌شود که در انجمن‌ها و فروم‌هایی که مرتبط با حوزه‌ی کاری شما هستند، فعالیت داشته باشید؛ در این انجمن‌ها و فروم‌ها می‌توانید به‌صورت کاربری معمولی عضو شوید و لینک‌های وب‌سایت خود را در پاسخ به سؤالات کاربران و رفع نیاز آن‌ها، ارائه دهید. توجه داشته باشید که برای این کار بهتر است با چند اکانت به فروم‌ها و انجمن‌های تخصصی و مرتبط وارد شوید و لینک‌های خود را در قالب پاسخِ سؤال یا راه‌حل مشکلی، منتشر کنید. شایان ذکر است که فعالیت در فروم‌ها با چند اکانت، روند لینک سازی شما را طبیعی و سالم جلوه می‌دهد.

طراحی و انتشار اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها یکی از محتواهای تصویری پرطرفدار در فضای مجازی محسوب می‌شوند؛ زیرا اطلاعات زیادی را به‌صورت خلاصه و در یک قاب به کاربران ارائه می‌دهند؛ شما با ساخت یک اینفوگرافیک جذاب و آموزنده، و همچنین درج آدرس یا لینک از وب‌سایت خود، می‌توانید یک بک لینک دائمی و رایگان در شبکه‌های اجتماعی برای خود بسازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نوشتن پست مهمان (Guest Post)

پست‌های مهمان به مقالات و محتواهایی گفته می‌شوند که شما به‌صورت رایگان برای وب‌سایت‌های دیگر می‌نویسید و در عوض لینک خود را در انتهای آن مقالات و محتواها درج می‌کنید، تا وب‌سایت مذکور از محتوای تولید شده‌ی شما برای جذب کاربر استفاده کند؛ یکی دیگر از مزایای نوشتن پست مهمان این است که شما با درج لینک خود، کاربران را با وب‌سایتتان آشنا کنید.

آموزش بک لینک سازی
آموزش بک لینک سازی

ثبت لینک در دایرکتوری های اینترنتی

یکی دیگر از روش‌های به دست آوردن و یا ایجاد بک لینک رایگان، ثبت وب‌سایت و بک لینک‌های خود در دایرکتوری‌های اینترنتی است؛ شایان ذکر است که پیدا کردن دایرکتوری‌های قانونی و مورد اعتماد کمی سخت است، اما در صورت پیدا کردن یکی از آن‌ها و ثبت‌نام، شاهد رشد مثبتی در بازدید و رتبه‌ی وب‌سایت خود خواهید بود.

بک لینک سازی پولی

برای کسانی که به‌تازگی وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند، دریافت بک لینک رایگان تقریباً ناممکن است؛ زیرا برای دریافت بک لینک رایگان، وب‌سایت و اکانت‌های اجتماعی مرتبط با وب‌سایت شما باید محبوب و باارزش باشند. پس به وب‌سایت‌ها نوپا توصیه می‌کنیم تا برای ایجاد بک لینک، آن‌ها را خریداری کنند. برای خرید بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر نیاز است تا با آن‌ها وارد مذاکره شوید تا در ازای پرداخت مبلغی به شما بک لینک بدهند و یا از بک لینک‌های شما در قسمت‌های مختلف وب‌سایتشان استفاده کنند.

توجه داشته باشید که به‌دلیل الگوریتم‌های موتورهای جستجو، بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب که ارزش بک لینک سازی داشته باشند، به‌راحتی درخواست شما را قبول نمی‌کنند؛ شما اول باید به کمک سئوی داخلی و ایجاد ارتباط‌های اولیه با وب‌سایت‌های مختلف، اعتماد آن‌ها را جلب کنید، سپس تقاضای خرید بک لینک دائمی را به آن‌ها ارائه نمایید.

از طرفی شرکت‌هایی هستند که این کارها را برای شما انجام می‌دهند، یعنی شما کافی است در این وب‌سایت این شرکت‌ها ثبت‌نام کنید و با پرداخت هزینه‌ای، آن‌ها بک لینک‌های دائمی را برای شما مهیا می‌سازند. نکته‌ی مهم برای خریداری بک لینک از طریق این شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها، اعتبار و ارزش آنها است؛ چه بسیارند شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی که به شما بک لینک می‌فروشند اما سایت آن‌ها در نظر موتورهای جستجو و الگوریتم‌های رتبه‌بندی، هرز و بی‌ارزش شناخته می‌شود؛ پس برای خرید بک لینک (لینک سازی پولی)، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • رتبه‌ی وب‌سایت فروشنده‌ی بک لینک را بررسی کنید.
  • اسپم (هرز) نبودن بک لینکی که قصد خریدش دارید را چک کنید.
  • از تکنیک‌های سالم و طبیعی سئو پیروی کنید.
  • مراقب بک لینک‌های دائمی ارزان باشید.
  • تعداد بک لینک‌های سایت فروشنده بک لینک را چک کنید.

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح می‌کنیم.

نکات مهم در بک لینک سازی پولی
نکات مهم در بک لینک سازی پولی

رتبه وب سایت فروشنده بک لینک را بررسی کنید.

وب‌سایتی که از آن بک لینک خریداری می‌کنید، باید رتبه‌ی مناسبی در پیج رنک گوگل داشته باشد تا به وب‌سایت شما هم اعتبار ببخشد؛ زیرا اگر بک لینک وب‌سایتی دارای رتبه‌ای پایین باشد، روی ارزش و رتبه‌ی وب‌سایت شما تأثیر منفی می‌گذارد.

اسپم (هرز) نبودن بک لینکی که قصد خریدش دارید را چک کنید.

بک لینک‌های اسپم (هرز) بسیار مخرب هستند و الگوریتم‌های موتورهای جستجو به‌سرعت و با قدرت آن‌ها را تشخیص می‌دهند؛ اگر وب‌سایتی که از آن بک لینک خریداری می‌کنید، Spam Score بالایی داشته باشید، تأثیر به‌شدت منفی بر روی ارزش و اعتبار وب‌سایت شما می‌گذارد.

از تکنیک های سالم و طبیعی سئو پیروی کنید.

نکته‌ای که در بک لینک سازی و سئوی خارجی بسیار اهمیت دارد، پیروی از سئوی سالم است. اگر وب‌سایتی که از آن بک لینک می‌خرید، از روش‌های غیرطبیعیِ سئو استفاده کند، موتورهای جستجو لینک‌های شما را هم هرز و بی‌ارزش به حساب می‌آورند که این امر موجب تأثیر منفی بر روی وب‌سایت شما خواهد شد.

مراقب بک لینک های دائمی ارزان باشید.

بک لینک‌های ارزان معمولاً دارای مشکلات سئو و یا ارزش و رتبه‌ی پایین در پیج رنک گوگل هستند؛ شاید در اول کار برای شما مهم نباشد، اما در طولانی‌مدت بر روی پیشرفت و افزایش رتبه‌ی وب‌سایت شما تأثیرات منفی و مخربی خواهد گذاشت.

تعداد بک لینک های سایت فروشنده بک لینک را چک کنید.

اگر وب‌سایتی که از آن بک لینک می‌خرید، تعداد زیادی بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر داشته باشد، از نظر موتورهای جستجو، وب‌سایتی هرز و بی‌ارزش به حساب می‌آید؛ پس حتماً دقت داشته باشید که از چه وب‌سایتی بک لینک می‌خرید و برای این کار هزینه می‌کنید.

معرفی منابعی برای خرید بک لینک دائمی

 تعداد بسیار زیادی وب‌سایت و شرکت ایرانی و خارجی برای فروش بک لینک وجود دارد؛ برخی از وب‌سایت‌های ایرانی فروش بک لینک عبارت‌اند از:

سون بک لینک (7Backlink)

از طریق این وب‌سایت می‌توانید بک لینک‌های دائم و موقتی را خریداری کنید. اکثر بک لینک‌های این سایت، دارای اعتبار دامنه‌ی زیر 40 هستند که بک لینک‌های متوسط رو به پایین محسوب می‌شوند؛ اما به‌دلیل قیمت پایینی که دارند، افراد زیادی آن‌ها را خریداری می‌کنند. ویژگی مثبت این وب‌سایت، فروش بک لینک سایت‌های ایرانی با پسوند .ir می‌باشد.

خرید ریپورتاژ از نشریلا

ریپورتاژ – اگر به‌درستی خریداری شود – یکی از انواع راه‌های بک لینک سازی و سئوی سالم و طبیعی به شمار می‌رود. ریپورتاژ مقاله‌ای است که با هدف تبلیغات و بک لینک سازی نوشته می‌شود و شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی برای سفارش ریپورتاژ وجود دارند. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید، که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یأس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولید شده در وب‌سایت‌تان) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا

میهن بک لینک

وب‌سایت میهن بک لینک، همانند وب‌سایت 7Backlink، هم دارای بک لینک‌های بی‌کیفیت و هم دارای بک لینک‌های باکیفیت است و نقطه‌ی قوت این وب‌سایت هم، فروش بک لینک‌های .ir می‌باشد. بر طبق اطلاعاتی که خود این وب‌سایت منتشر کرده است، یک سوم بک لینک‌های آن، دائمی هستند.

سئو ارزان

یکی دیگر از وب‌سایت‌های ایرانی فروش بک لینک، وب‌سایت سئو ارزان می‌باشد که در آن می‌توانید به‌صورت انبوه بک لینک‌های ایرانی تهیه کنید. شایان ذکر است که اگر وب‌سایت شما نوپا است، خرید تعداد انبوهی از بک لینک را به شما توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا ممکن است موجب هرز شناخته شدن وب‌سایت شما از نگاه گوگل شود.

سئو روز

سئو روز از وب‌سایت‌های قدیمی در حوزه‌ی بک لینک سازی است و به همین دلیل، افراد زیادی از آن خرید می‌کنند. این وب‌سایت پکیج‌های بک لینک متفاوتی را برای کاربران خود مهیا کرده است که بر اساس نیاز خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های این وب‌سایت، فروش بک لینک‌های موقتی و مهمان در وب‌سایت‌های خارجی معروف می‌باشد.

سئو فاکس (SEOFox)

سئو فاکس نسبت به بقیه‌ی وب‌سایت‌های این لیست، کمی جدیدتر محسوب می‌شود و دارای 3 پکیج اصلی فروش بک لینک می‌باشد. بر اساس اطلاعاتی که این وب‌سایت برای ما منتشر کرده است، بک لینک‌هایی را در وب‌سایت‌های زیر برای شما ایجاد می‌کند:

رایا طرح

رایا طرح در کنار آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ، به فروش بک لینک هم مشغول هست. پکیج‌های رایا طرح ارزان و اقتصادی بوده، اما به همان میزان هم از کیفیت پایینی برخوردار خواهند بود؛ اما نکته‌ی مثبت آ» این است که تمام پکیج‌ها، بک لینک‌های دائمی هستند و بک لینک موقت یا مهمان ندارند.

بک لینکفا

یکی دیگر از سایت‌هایی که به فروش بک لینک‌های ایرانی فعالیت دارد، وب‌سایت بک‌لینک‌فا می‌باشد. از مزایای خرید بک لینک از این وب‌سایت، توانایی خرید بک لینک از سایت‌هایی است که می‌خواهید! مانند وب‌سایت‌های قبلی بک لینک‌ها را به‌صورت پکیج ارائه نمی‌دهند و شما می‌توانید جدا جدا وب‌سایت‌های موردنظرتان را انتخاب کنید. نکته‌ای که در مورد این وب‌سایت وجود دارد، عدم درج لوگوی ای‌نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک است و اعتماد کردن را کمی برای کاربران سخت می‌کند.

راش وب

مجموعه‌ی راش وب در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، مانند تولید محتوا، تبلیغات گوگل، سئو و… فعالیت دارد؛ همچنین به فروش بک لینک نیز می‌پردازد. بیشتر بک لینک‌های فروشی این مجموعه، سایت‌های ایرانی هستند و از پکیج‌های ارزان و بی‌کیفیت تا پکیج‌های گران و باکیفیت را برای کاربران خود تدارک دیده است. نکته‌ی منفی در مورد راش وب این است که اغلب بک لینک‌هایی که برای کاربران خود تهیه کرده است، موقتی هستند.

 

مدیر سرور

مدیر سرور برای شما از وب‌سایت‌های خارجی بک لینک تهیه می‌کند و در اختیارتان قرار می‌دهد. این وب‌سایت برای شما 3 پکیج خرید بک لینک را آماده کرده است که دارای لینک‌های معتبر و تعداد بالا هستند. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، برای کسانی که تازه وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند، خرید بک لینک به تعداد بالا را پیشنهاد نمی‌کنیم.

آموزش بک لینک سازی
آموزش بک لینک سازی

نکته‌ی مهمی که قبل از خرید بک لینک باید به آن توجه کنید، این است که حتماً از قبل پلن و استراتژی خود را برای خرید بک لینک و افزایش بازدید و رتبه‌ی سایت، مشخص کرده باشید.

لینک مقالات تکمیلی در زمینه لینک سازی

لینک مقالات پیشنهادی در زمینه آموزش سئو

سخن پایانی درباره آموزش بک لینک سازی

بک لینک یکی از ابزارهای اصلی برای سئوی خارجی محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. لطفاً توجه کنید که بک لینک‌های دائمی ارزش و تأثیرگذاری بیشتری نسبت به بک لینک‌های موقت دارند، اما باید دقت داشته باشید که بک لینک دائمیِ شما در چه وب‌سایتی قرار گرفته است؛ زیرا ارزش و رتبه‌ی وب‌سایتی که بک لینک از آن می‌گیرید یا به آن می‌دهید، تأثیر مستقیمی روی ارزش و رتبه‌ی وب‌سایت شما دارد. خرید بک لینک راهی آسان برای پیشرفت وب‌سایت در مدت‌زمان کوتاه و حتی بلندمدت است، اما اگر دانش و فرصت کافی دارید تا خودتان بک لینک بسازید، توصیه می‌کنیم حتماً این کار را انجام دهید. بک لینک‌هایی که خودتان می‌سازید تبدیل به بک لینک‌های دائمی خواهند شد، در حالی که اکثر پکیج‌های خرید بک لینک، دارای تعداد بسیار زیادی بک لینک‌های موقت و کم کیفیت هستند.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله، شما را با تکنیک‌های بک لینک سازی آشنا کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «آموزش بک لینک سازی» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای وب‌سایت خود بک لینک بخرند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها