سئو 561 بازدید

تولید محتوا، یکی از بحث‌های جنجالی در زمینه سئو است و ابتدایی‌ترین گام برای شروع پروسه‌ی تولید محتوا و سئوی هر وب‌سایتی، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. بسیاری از فعالان حوزه تولید محتوا و سئو نظرات مختلفی درباره نحوه رتبه گرفتن مقالات در گوگل ارائه می‌کنند، یکی از این نظرها این است که باید تولید محتوا به بهترین وجه و با بهترین کیفیت انجام شود؛ اما آیا صرفاً تولید محتوا باعث محبوب شدن وب‌سایت در نزد موتورهای جستجو می‌شود؟

صاحبان وب‌سایت و کسانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، حتما با عبارت «کلمه کلیدی در گوگل» آشنا هستند. کلمه کلیدی به‌عنوان یک پل بین کاربر و محتوا عمل می‌کند و باعث می‌شود که کاربر در جستجوی خود به مقاله‌ی موردنظرش دسترسی پیدا نماید. همچنین، کلمات کلیدی در مقاله یکی از عواملی است که منجر به تولید محتوا و مقالات هدفمند برای وب‌سایت می‌شود. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم روش‌های انتخاب کلمه کلیدی را به‌طور کامل به شما آموزش دهیم و درباره نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت صحبت کنیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کلمه کلیدی در گوگل چیست؟

کلمه کلیدی در گوگل، در واقع همان چیزی است که کاربر آن را در موتور جستجو گوگل تایپ می‌کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود برسد. به عبارتی، کلمات کلیدی موضوع صفحات وب‌سایت و مقالات را مشخص می‌کنند و اگر این کلمات در جای درست استفاده شوند، احتمالِ اینکه مقاله شما در نتایج گوگل به مخاطبان هدف نشان داده شود، بیشتر خواهد بود. اگر شما هم اطلاعات مختصری از طرز کار «موتور جستجوی گوگل» داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که این موتور جستجو، از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه مقالات یک وب‌سایت استفاده می‌کند.

گوگل چگونه با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای مناسب را به کاربران هدف نشان می‌دهد؟

پاسخ فنی و ریزبینانه به این سؤال، بسیار پیچیده و خارج از حوصله‌ی این مقاله است؛ اما اگر بخواهیم به زبان ساده به این سؤال پاسخ دهیم باید بگوییم که گوگل، ربات‌هایی را دارد که وظیفه‌ی این ربات‌ها این است که هرچند وقت یکبار، محتوای صفحاتِ وب‌سایت شما را می‌خزند و از تمامی صفحات منتشرشده در وب‌سایتتان، اطلاعاتی را جمع‌آوری نموده و این اطلاعاتِ جمع‌آوری‌شده را در پایگاه داده‌ی گوگل، بایگانی (Index) می‌کنند. بد نیست بدانید که در دنیای سئو به این ربات‌ها، خزنده یا اصطلاحاً Crawler گفته می‌شود.

حال شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که کراولرها چه اطلاعاتی از یک صفحه اینترنتی (Web page) را بایگانی می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که آن‌ها اطلاعات گسترده‌ای نظیر:

  • کلمه کلیدی صفحه
  • کلمات مترادف با کلمه کلیدی
  • انواع اَبَرداده (Meta Data) های صفحه مانند متای توضیحات (Meta description)
  • ساختار کدهای HTML صفحه
  • لینک‌هایی که از این صفحه به دیگر صفحات خارج شده
  • نوع این لینک‌هایی که از صفحه خارج شده‌اند
  • عکس‌های موجود در صفحه
  • ویدئوهای موجود در صفحه
  • تگ‌های صفحه

و اطلاعات بسیارِ دیگری را جمع‌آوری نموده و در پایگاه داده‌ی گوگل ایندکس می‌کنند.

پس‌ازاینکه کراولرها، این اطلاعات را در پایگاه داده گوگل ایندکس کردند، کار تقریباً تمام است؛ حال نوبت به هوش مصنوعی و الگوریتم‌های گوگل می‌رسد تا وقتی که یک کاربر کلمه کلیدی خاصی را در باکس جستجوی این موتور جستجو، سرچ می‌کند – بر اساس اطلاعاتی که در پایگاه داده وجود دارد – بهترین و بهینه‌ترین نتایج را به آن کاربر نشان دهند.

حال که متوجه شدید، گوگل چگونه با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای مناسب را به کاربران هدف نشان می‌دهد، بهتر است به این سؤال بپردازیم که وجود کلمات کلیدی در یک مقاله چقدر اهمیت دارد؟

اهمیت کلمات کلیدی در یک مقاله چقدر است؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، کلمه کلیدی به‌عنوان یک پل بین کاربر و محتوا عمل می‌کند و باعث می‌شود که کاربر در جستجوی خود به مقاله‌ی موردنظرش دسترسی پیدا نماید. اهمیت کلمه کلیدی در گوگل، زمانی مشخص می‌شود که این کلمه باعث می‌شود که محتوا و مقاله‌ی شما در نتایج جستجو به کاربرانِ هدف نشان داده شود و اطلاعات موجود در این محتوا (مقاله) به نیاز آن‌ها پاسخ دهد.

گوگل از طریقِ این کلمات به صفحات وب‌سایت شما رتبه می‌دهد. در واقع گوگل در نگاه اول، به واژگان به‌کاررفته در محتوای صفحه توجه می‌کند و از طریق همین کلمات به موضوع مقاله پی می‌برد. در مرحله بعدی، گوگل در پی جستجوی کاربران، مقالاتی که از آن کلمه کلیدی استفاده کرده‌اند را به مخاطبان نشان می‌دهد.

حال که با میزان اهمیت کلمات کلیدی در یک مقاله آشنا شدید، ممکن است این سؤال در ذهنتان تداعی شده باشد که بهتر است در یک مقاله چند بار از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟ در ادامه به این سؤال پاسخ داده‌ایم.

در یک مقاله چند بار از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

برخی می‌گویند بهتر است «چگالی کلمه کلیدی در مقاله» کمتر از 1 درصد باشد؛ برخی دیگر نیز سفت‌وسخت معتقدند که «میزان چگالی کلمه کلیدی» باید بین 0.5 درصد تا 2.5 درصد باشد؛ اما حقیقت این است که پاسخ دقیق به این سؤال تقریباً غیرممکن است؛ زیرا سئوکاران مختلف، پاسخ مختلفی به این سؤال می‌دهند؛ برخی از آن‌ها می‌گویند که وجود کلمات کلیدی و حتی میزان تکرار آن‌ها در یک مقاله برای گوگل بسیار اهمیت دارد؛ اما برخی دیگر از آن‌ها معتقدند که تعداد تکرار یک کلمه کلیدی، تأثیری زیادی در گرفتن جایگاه در صفحه نتایجِ جستجو (SERP) ندارد! خودِ گوگل نیز پاسخ دقیقی به این سؤال نداده است؛ اما تنها چیزی که حقیقتاً از دیدگاه گوگل اهمیت دارد، این است که محتوا را برای کاربران بنویسید نه برای ربات‌های خزنده!

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، میزان رضایت کاربران را از مشاهده یک صفحه اینترنتی، ملاکِ گرفتن جایگاه برای آن صفحه در نظر می‌گیرند. هرچه «میزان رضایت کاربران» از بازدید یک صفحه بیشتر باشد و هرچه «تجربه کاربران» در مدت‌زمانی که در آن صفحه هستند، خوشایندتر باشد؛ گوگل متوجه می‌شود که محتوای آن صفحه، برای آنان ارزشمند و جذاب است! همین امر باعث می‌شود که یک مقاله (یک صفحه از وب‌سایت شما) همواره در جایگاه مناسبی از صفحه نتایج جستجوی گوگل باقی بماند؛ البته عوامل دیگری در تعیین جایگاه یک صفحه اینترنتی در صفحه نتایج جستجو اهمیت دارد که بیان آن‌ها، خارج از حوصله‌ی این مقاله است.

پس در پاسخ به این سؤال که در یک مقاله چند بار از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟ باید گفت که «تعداد تکرار کلمه کلیدی» یا «چگالی کلیدواژه» مهم‌ترین اصل نیست؛ آنچه اهمیت دارد این است که آن‌قدر به متن مقاله‌ی خود «کلمه کلیدی» را تزریق نکنید که به تجربه‌ای ناخوشایند برای کاربرانی که آن مقاله را می‌خوانند، تبدیل شود. سعی کنید مقاله را برای کاربران بنویسند و کلمه کلیدی را به میزانی که نیاز است در مقاله‌ی خود تکرار کنید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که به تزریق بیش‌ازاندازه کلمه‌ی کلیدی به مقاله – برای فریب دادن گوگل –Keyword Stuffing می‌گویند؛ کیورد استافینگ یکی از تکنیک‌های منسوخ‌شده و کلاه‌سیاه برای گرفتن جایگاه در نتایج جستجو است؛ اگر گوگل تشخیص دهد که شما این کار را به حد غیرمتعارفی انجام داده‌اید، مشمول جریمه یا Penalty می‌شوید و وب‌سایت شما دیگر در نتایج گوگل نشان داده نمی‌شود! پس سعی کنید که به‌قول‌معروف در این جاده، دست‌به‌عصا راه بروید!

حال که با «میزان اهمیت کلمات کلیدی» و «تعداد تکرارِ معقول آن‌ها» آشنا شدید، قطعاً این سؤال برایتان پیش می‌آید که این کلمات را از کجا پیدا کنیم تا بر اساس آن‌ها مقاله بنویسیم و به تولید محتوا بپردازیم؟ در ادامه، به همین موضوع پرداخته‌ایم و ابزارهای کاربردی را برای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل معرفی نموده‌ایم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

 آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئوی سایت

همان‌طور که اشاره شد، ابتدایی‌ترین گام برای شروع پروسه‌ی تولید محتوا و سئوی هر وب‌سایتی، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای آن است. لذا، اگر مدیر یک وب‌سایت یا یک سئوکار هستید، باید بر اساس موضوع فعالیت وب‌سایتتان، اقدام به «تحقیق درباره کلمات کلیدی» کنید تا نویسندگان شما، بر اساسِ لیستِ کلمات کلیدی که استخراج کرده‌اید، برای شما مقاله بنویسند و به تولید محتوا بپردازند.

ابزارهای متنوع و زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. خود کمپانی گوگل، ابزارهای خوب و کاربردی را برای وبمسترها و سئوکارها در نظر گرفته است که از طریق آن‌ها کلمات کلیدی مناسب را برای تولید محتوای در وب‌سایتشان پیدا کنند. علاوه بر این، علاوه بر ابزارهای کمپانی گوگل، چند ابزار رایج و پرکاربرد دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ابزارهای کمپانی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی

  • پیشنهادات گوگل (Google Suggestions)
  • جستارهای مرتبط گوگل (Google Related Searches)
  • کیورد پلنر (Google Keyword Planner) از سرویس گوگل ادز
  • گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
  • گوگل ترندز (Google Trends)

پیشنهادات گوگل Google Suggestions

گوگل همیشه به دنبال نمایش مفیدترین و کاربردی‌ترین نتایج به کاربران است. ازاین‌رو هنگامی که یک کاربر، کلمه کلیدی مورد نظرش را در باکس جستجوی گوگل وارد می‌کند، این موتور جستجو سعی می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط و پرتکرار مشابه را نیز به او پیشنهاد دهد. ازآنجایی‌که هدف اصلی پیشنهادات گوگل، رساندن کاربران به نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین نتیجه است، این روش یک راهکار خوب برای پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی و مرتبط برای وب‌سایت به شمار می‌آید.

نمونه لیست پیشنهادات گوگل (Google Suggestions) برای یافتن کلمات کلیدی
نمونه لیست پیشنهادات گوگل (Google Suggestions) برای یافتن کلمات کلیدی

مزیتی که استفاده از گوگل ساجسشن دارد این است که به سئوکارها و تولیدکنندگان محتوا، سرنخ هایی از کم رقابت‌ترین کلمات کلیدی را می‌دهد که گرفتن جایگاه در آن کلمات بسیار آسان است. به‌عنوان مثال، اگر شما بخواهید یک مقاله با کلیدواژه‌ی «کلمات کلیدی در گوگل» بنویسید؛ ازآنجایی‌که رقابت در گرفتن جایگاه در این کلیدواژه بالا است، به‌احتمال زیاد تولید محتوا و نوشتن مقاله درباره‌ی آن کار معقولی به نظر نرسد؛ اما اگر بخواهید با کلیدواژه‌ی «کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل» یک مقاله بنویسید، ازآنجایی‌که رقابت در این عبارت بالا نیست؛ سریع‌تر می‌توانید لینک مقاله‌ی خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید و در مدت‌زمان کمتری برای وب‌سایت خود ترافیک ارگانیک بگیرید.

جستارهای مرتبط در گوگل Google Related Searches

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی در گوگل، استفاده از عبارت‌های مرتبط پیشنهادی در موتور جستجو است. در این تکنیک، برخلاف روش قبلی، عبارت‌های کلیدی مرتبط در انتهای صفحه نتایج به کاربر نشان داده می‌شود. هدف موتور جستجوی گوگل در این روش این است که کاربران در صورت پیدا نکردن محتوای موردنظر با کلمه کلیدی جستجو شده‌ی خود، از عبارت‌های مشابه استفاده کنند و اطلاعات موردنظر را به‌دست بیاورند. شایان ذکر است که بررسی کلیدواژه‌هایی که در لیست جستارهای مرتبط گوگل قرار دارند، به وب‌مسترها و نویسندگان محتوا کمک می‌کند تا عبارت‌های پر جستجوی کاربران را – که مشابه کلمه کلیدی اصلی مورد نظرشان است – پیدا کنند و برای آن‌ها محتوای اختصاصی و کاربرپسند تولید نمایند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که معمولاً رقابت در جستارهای مرتبط گوگل بالا نیست و این فرصت خوبی برای شما – به‌عنوان وبمستر، نویسنده یا سئوکار – است تا کلیدواژه‌های کم‌رقابت را به‌منظور تولید محتوا پیدا کنید.

نمونه لیست جستارهای مرتبط گوگل (Google Related Searches) برای یافتن کلمات کلیدی
نمونه لیست جستارهای مرتبط گوگل (Google Related Searches) برای یافتن کلمات کلیدی

ابزار گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner از سرویس گوگل ادز

گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) یکی بخش‌های کاربردی سرویس تبلیغاتی گوگل ادز است. این ابزار برای برگزاری کمپین‌های جذب ترافیک کاربرد دارد؛ اما بااین‌حال اطلاعات مفیدی از کلمات کلیدی به دیجیتال مارکترها یا سئوکارها برای جذب ترافیک یک وب‌سایت ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که اگر بخواهید به‌صورت رایگان از ابزار کیورد پلنر گوگل استفاده کنید، این ابزار، تعداد جستجوی کلمات کلیدی مختلف را به‌صورت بازه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد اما اگر حساب گوگل ادز شما به مقدار خاصی شارژ باشد، تعداد جستجوی کلمات کلیدی مختلف را به‌صورت دقیق به شما نشان می‌دهد. چه بخواهید به‌صورت رایگان از این ابزار استفاده کنید و چه با شارژ حساب گوگل ادز، با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی پربازدید در گوگل را پیدا کرده و – جهت تولید محتوا – بر روی آن‌ها هدف‌گذاری نمایید.

ابزار گوگل ترندز Google Trends

گوگل ترندز (Google Trends) از ابزارهای خوب و رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی پربازدید است. بسیاری از وب‌سایت‌ها از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی که در مدت‌زمان کوتاهی ترند می‌شوند، استفاده می‌کنند. کلمات کلیدی ترند، همان‌طور که از اسمشان پیداست، به‌طور ناگهانی و در بازه خاص، به‌سرعت رشد می‌کنند و میزان جستجو آن‌‌ها در گوگل افزایش می‌یابد. استفاده از این کلمات کلیدی می‌تواند به یکباره ترافیک زیادی برای وب‌سایت شما جذب کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این ابزار، مقایسه دو یا چند کلمه کلیدی با یکدیگر است؛ بااینکه نمودارهای این مقایسه متریکس خاصی ندارند، اما اطلاعات جامعی از مقایسه میزان جستجو یک کلمه در بازه زمانی مختلف را در اختیار وبمسترها، سئوکارها یا تولیدکنندگان محتوا قرار داده و با کنار هم قرار دادن نمودارهای دو یا چند کلمه مختلف، امکان مقایسه را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

ابزار گوگل سرچ کنسول Google Search Console

به‌جرئت می‌توان گفت که ابزار گوگل سرچ کنسول، قوی‌ترین ابزار برای ارتقای میزان بازدید یک وب‌سایت است؛ زیرا بدون این ابزار، سئوکارها و وبمسترها نمی‌توانند یک سایت را به بازدید بالا برسانند! درست است که برای دسترسی به ابزار گوگل سرچ کنسول و استفاده از قابلیت‌های آن، باید ابتدا حتماً وب‌سایت خود را در آن ثبت کنید و تا این کار را انجام ندهید، هیچ داده و اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی به شما نمی‌دهد اما اگر این کار را انجام دهید، یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب به شما ارائه دهد تا از طریق آن‌ها بتوانید مقالات موجود وب‌سایت خود را – با آپدیت و ویرایش کردن – در نتایج جستجو به جایگاه‌های بالاتر برسانید یا در مورد کلمات کلیدی خاص به تولید محتوای جدید بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی «گوگل سرچ کنسول چیست؟ – اهمیت، کاربرد و آموزش سرچ کنسول گوگل» رجوع بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معروف ترین ابزارهای خارجی برای بررسی کلمات کلیدی در گوگل

در سال‌های اخیر – علاوه بر ابزارهای کاربردی کمپانی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی – ابزارهای مختلف دیگری برای پیدا کردن کلمات کلیدی پا به عرصه گذاشتند که به وبمسترها و تولیدکنندگان محتوا کمک کنند تا با نیاز کاربران و نحوه جستجوی آن‌ها در گوگل آشنا شوند. مهم‌ترینِ این ابزارها، عبارت‌اند از:

  • KW Finder
  • keywordtool.io
  • Keyword Explorer وب‌سایت MOZ
  • Ahrefs
  • Semrush

ابزار KW Finder

کی دبلیو فایندر (KW Finder) یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی در گوگل است. کاربرد اصلی این ابزار برای سئوکاران و وبمسترها این است که به آن‌ها کمک می‌کند که کلمات بهینه برای بازاریابی جستجو (کمپین‌های پولی) را پیدا کنند. این ابزار مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد؛ از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده KW Finder این است که برای کلمات کلیدی با حجم بالای سرچ و در بازارهای حجیم به خوبی کار می‌کند اما عیبی که دارد این است که برای کلمات کلیدی کم‌رقابت ممکن است داده‌هایی که ارائه می‌دهد چندان دقیق نباشد.

مهم‌ترین قابلیتی که این ابزار برای کسانی که به دنبال یافتن کلمات کلیدی در گوگل هستند، دارد این است که آن‌ها می‌توانند به‌صورت دستی لیستی از کلمات کلیدی را به‌همراه داده‌های ارزشمند برای هر کلمه تهیه کنند. از جمله‌ی این داده‌ها می‌توان به: حجم جستجو، هزینه تخمینی هر کلیک در جستجوی پولی (CPC)، سختی جستجوی پولی (بر اساس PPC) و… اشاره کرد.

ابزار keywordtool.io

کیورد تول (Keywordtool.io) یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی و عبارت‌های مرتبط با جستجو در گوگل است. شایان ذکر است که استفاده از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی در گوگل، برای همه کاربران رایگان است، اما برای دیدن جزئیات بیشتر نظیر میزان جستجو و یا آمارهای دیگر، بایستی نسخه پولی آن را تهیه کنید.

ابزار Keyword Explorer وب سایت MOZ

وب‌سایت moz.com، یکی از سایت‌های معتبر و کاربردی در حوزه سئو است. این وب‌سایت امکانات مختلفی دارد که یکی از آن‌ها Keyword Explorer می‌باشد. این ابزار به فعالان حوزه سئو و تولید محتوا در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک زیادی می‌کند. ابزار Keyword Explorer وب‌سایت MOZ اطلاعاتی مثل: سختی کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط، تخمین نرخ کلیک کلمه موردنظر و اطلاعات تحلیلی درباره سایت‌های دارای رتبه در یک کلمه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

ابزار Ahrefs

وب‌سایت ahrefs.com، امکانات منحصربه‌فردی در اختیار فعالان حوزه سئو قرار می‌دهد. این وب‌سایت با استفاده از ابزار keywords explorer toolخود، کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت را به کاربران پیشنهاد کرده و اطلاعات کاملی از میزان سختی هر کلمه کلیدی، میزان سرچ و میزان کلیک بر روی مقالات مرتبط به آن را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این وب‌سایت همچنین، ابزارهای مختلفی برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی دارد و به سئوکاران و وبمسترها کمک می‌کند تا با آنالیز اطلاعات ارائه شده درباره هزینه تبلیغات بر اساس کلیک و درآمد حاصل از آن، کلمات کلیدی متناسب با کمپین خود را انتخاب کنند. البته نکته قابل توجه در خصوص ابزار Keyword Explorer Tool وب‌سایت Ahrefs این است که امکانات آن، تنها برای کسانی که اشتراک این وب‌سایت را تهیه کرده‌اند، قابل استفاده می‌باشد.

 ابزار SEMrush

ابزار SEMrush یکی از ابزارهای پرکاربرد سئو است که از امکانات مختلفی مثل: آنالیز ترافیک، بررسی لینک‌سازی و… برخوردار است؛ یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این ابزار، جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است. شایان ذکر است که استفاده از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی، مستلزم پرداخت پول است اما این ابزار برای کسانی که قصد دارند آن را تست کنند این امکان را می‌دهد که، 10 جستجوی رایگان در آن انجام دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دیگر ابزارهای خارجی برای بررسی کلمات کلیدی در گوگل

برخی دیگر از وب‌سایت‌هایی که به پیدا کردن کلمات کلیدی در گوگل برای تولید محتوا به شما کمک می‌کنند عبارت‌اند از:

  1. Mangools Keyword Finder
  2. Link Sleuth
  3. WordStream Keyword Tool
  4. SEO Chat Suggestion Keyword Finder
  5. Term Explorer
  6. GrowthBar
  7. Accuranker
  8. Hubspot
  9. Serpstat
  10. Answere the public
  11. Spyfu
  12. LSI Graph
  13. Ubersuggest
  14. Keywords Everywhere
  15. Keyword Snatcher

پرسش و پاسخ متداول در خصوص کلمات کلیدی در گوگل

کلمه کلیدی در گوگل چند نوع است؟

کلمات کلیدی سئو بر اساس اولویت‌بندی در استفاده از آن‌ها در 3 نوع زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  1. کلمات کلیدی اصلی
  2. کلیدواژه ثانویه
  3. کلمات کلیدی اضافی

در یک مقاله باید چندبار از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید استفاده از کلمات کلیدی در متن به سئو محتوا کمک می‌کند، اما نباید بیش‌ازاندازه کلیدواژه‌ها را در متن تکرار کنید. در کل، «تعداد تکرار کلمه کلیدی» یا «چگالی کلیدواژه» مهم‌ترین اصل نیست؛ آنچه اهمیت دارد این است که آن‌قدر به متن مقاله‌ی خود «کلمه کلیدی» را تزریق نکنید که به تجربه‌ای ناخوشایند برای کاربرانی که آن مقاله را می‌خوانند، تبدیل شود. سعی کنید مقاله را برای کاربران بنویسند و کلمه کلیدی را به میزانی که نیاز است در مقاله‌ی خود تکرار کنید.

کلمات کلیدی در کجا نوشته می‌شوند؟

کلمات کلیدی مقاله بایستی به‌صورت طبیعی در مقاله تخس (توزیع) شوند و در استفاده از آن‌ها نباید زیاده‌روی کرد. شما می‌توانید از کلمه کلیدی در بخش‌های مختلف مقاله استفاده کنید. این بخش‌ها عبارتند از:

  1. عنوان سئو
  2. متا دیسکریپشن
  3. پاراگراف اول در مقاله
  4. تیترها و عناوین
  5. انکر تکست
  6. توضیحات تصاویر
  7. URL مقاله
  8. پاراگراف آخر مقاله

در تحقیق کلمات کلیدی برای مقاله، باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

در نگاه اول، انتخاب کلمه کلیدی کار آسانی است و کلمانی که بیشترین جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده‌اند، هدف خوبی به نظر می‌آیند؛ اما در واقعیت این‌چنین نیست! زیرا وب‌سایت‌های زیادی بر سر کلمات کلیدی پربازدید با یکدیگر در حال رقابت‌اند. بنابراین، می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را با استفاده از 3 معیار زیر پیدا کنید:

  • حجم جستجو (Search Volume)
  • پتانسیل جذب ترافیک  (Traffic)
  • سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty)

لیست مقالات تکمیلی یا مشابه

سخن پایانی درباره کلمات کلیدی در گوگل

همان‌طور که گفته شد، اولین قدم برای تولید محتوا و آماده کردن آن برای آغاز پروسه‌ی سئو، یافتن کلمات کلیدی است؛ به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم اطلاعات لازم در این مقاله را برای کسانی که قصد شروع فعالیت در حوزه سئو و تولید محتوا دارند، منتشر کنیم. امیدواریم نکات و ابزارهای ذکرشده در این مطلب به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با وب‌سایت کسب‌وکارتان کمک کرده باشد.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «بررسی کلمات کلیدی» دارید، یا ابزار دیگری را می‌شناسید و نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای وب‌سایت خود کلمات کلیدی بهینه را پیدا کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “کلمات کلیدی در گوگل: معرفی ۲۵+ ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی با نکات مهم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها