سئو 1898 بازدید

یکی از موثرترین و مهم‌ترین فاکتورها در سئو خارجی سایت‌ها، بک لینک‌ها هستند. بک لینک‌ها می‌توانند به پیشرفت سئو سایت و رتبه‌بندی سایت شما در گوگل بسیار کمک کنند؛ اما آیا می‌توان به صورت پشت سر هم بک لینک بسازید و توقع پیشرفت داشته باشید؟ در پاسخ باید گفت خیر. داشتن یک استراتژی درست برای ساخت بک لینک می‌تواند به سئو سایت شما کمک کند و عملکرد سئو را بهبود ببخشد. اگر می‌خواهید بک لینک‌ها به وبسایت شما کمک کنند و جذب ترافیک سایت را بالا ببرند، باید ابتدا از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید؛ چرا که در زمان رتبه‌بندی وبسایت، موتورهای جستجو کیفیت و سلامت بک لینک‌ها را اندازه می‌گیرند. باید حواستان به بک لینک‌ها باشد و از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم نظارت مناسب، حضور لینک‌های بی‌کیفیت در سایت شما زیاد خواهد شد و در این صورت، باعث از بین رفتن اعتبار آنلاین وبسایت شما در نزد موتورهای جستجو شده که به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند.

ابزارهای شگفت‌انگیزی برای تجزیه و تحلیل بک لینک‌ها وجود دارد که شما از طریق آن‌ها می‌توانید بر پروفایل لینک‌های وبسایت خود (حتی سایت‌های رقبا) نظارت کنید. با استفاده از این ابزارهای می‌توانید از استاندارد بودن استراتژی خود اطمینان حاصل کنید.

Ahrefs

Ahrefs یکی از ابزارهای آنلاینی است متخصصان سئو علاقه بسیار زیادی به آن دارند. این ابزار، قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که آن را محبوب کرده است. تمامی ابزارهایی که شما در خصوص ردیابی لینک‌ها و کلمات کلیدی به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. در کنار همه این موارد، با استفاده از این ابزار می‌توانید به لینک‌های خود و بک لینک‌هایی که رقبا به دست آورده‌اند، نگاهی بیندازید.

ربات‌های Ahrefs هر 24 ساعت حداقل 4 میلیارد صفحه وب را مورد بررسی قرار می‌دهد. به همین دلیل هر 15 دقیقه لیست این ابزار در حال بروز شدن است.

چگونه از Ahrefs استفاده کنید؟

برای استفاده از ابزار Ahrefs جهت بررسی بک لینک‌های سایت خود، کافی است آدرس سایت‌تان را در قسمت سایت اکسپلورر این ابزار وارد کنید. پس از اینکار، تمام بک لینک‌های سایت را در کنار معیارهای سئو مشاهده می‌کنید. هنگامی که URL وبسایت خود را درون Ahrefs وارد می‌کنید، اطلاعات و گزارشات پیشرفته‌تر دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها با پرداخت هزینه قابل مشاهده می‌باشد.

ahrefs

Linkody

این ابزار به کاربران با ارائه یک سرویس حرفه‌ای، این امکان را می‌دهد تا به صورت 24 ساعته بر روی لینک‌های خود نظارت داشته باشند. در حقیقت، کاربر را در مورد کاهش و یا افزایش بک لینک‌‎ها آگاه می‌کند. علاوه بر این قابلیت، این وبسایت قابلیت تجزیه و تحلیل بک لینک‌های سایت را نیز به مدیر سایت ارائه می‌دهد. Linkody به صورت خودکار و با معیارهای بسیار زیاد لینک‌های سایت‌ شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دلایل محبوبیت Linkody:

  • زمان‌های بدست آوردن و یا از دست بک لینک‌ها را مشخص می‌کند.
  • قابلیت تشخیص و رد لینک اسپم را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • نگاهی دقیق به کارهای که رقبای شما انجام می‌دهند، می‌اندازد.

در حقیقت ابزار آنالیز بک لینک linkody این قابلیت را در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهد تا بتوانند لینک‌های مفید و مضر را تشخیص دهند. در این صورت می‌توانند بک‌ لینک‌هایی که برای وبسایت‌شان مفید نیست را به راحتی حذف کنند. این ابزار لینک‌های مضر را disavow می‌کند که همین امر باعث می‌شود کاربر به راحتی از شر بک لینک‌های مضر خلاص شود.

ابزار linkody، بیش از هر چیزی یک ابزار ارزیابی بک لینک است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا 5 دامنه منحصر به فرد را در طول هفته مورد بررسی قرار دهید.

Linkody

Majestic SEO

سایت majestic در بین کارشناسان سئو و بازاریابان آنلاین، از جهت ساماندهی و نظارت بر لینک‌های وبسایت بسیار معروف است. این ابزار بین سئوکاران و بازاریابان به دلایلی که در زیر بیان شده، محبوبیت دارد:

  • چک کردن تاریخچه بک لینک‌ها وبسایت
  • نمایش تعداد بک لینک‌های سایت
  • تعداد بک لینک‌های ایجاد شده برای هر دامنه
  • نشان دادن زیر دامنه‌ها یا URLهای درج شده

این ابزار به کاربران قابلیت مقایسه 5 دامنه جهت آنالیز بک لینک‌ها را می‌دهد. Majestic SEO یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک‌ است چرا که علاوه بر آنالیز بک لینک‌‎ها، نمودارهای زمانی برای لینک‎‌های خارجی و دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند نیز به کاربر نیز ارائه می‌دهد.

Majestic SEO

SEO PowerSuite

SEO PowerSuite به کاربران خود سرویس قابلیت تجزیه و تحلیل عمیق لینک‎‌ها را ارائه می‌دهد. در این صورت کاربران می‌توانند به تمام اطلاعات مربوط به بک لینک‌ها دست پیدا کنند و به خوبی بر روی آن‌ها نظارت داشته باشند. همچنین کاربران با مقایسه بک لینک‌ها می‌توانند استراتژی درست‌تری را در ساخت بک لینک‌ها اجرا کنند.

SEO PowerSuite ادعا می‌کند که بزرگترین فهرست بک لینک را بر روی وب دارد. همچنین این ابزار به کاربران و کارشناسان سئو این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Anti-Penalty Link Audit، لینک‌های بی‌کیفیتی که ممکن است سایت شما را منجر به پنالتی و جریمه گوگل کند خنثی کنند. با استفاده از این ابزار شما می‎‌توانید یک تجزیه و تحلیل عمیق بر روی لینک‌های موجود سایت خود انجام دهید تا مطمئن شوید این لینک‌‎ها هنوز با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل، کارایی دارند یا خیر؟

ابزار آنلاین SEO PowerSuite با بیش از 500,000 کاربر، آنالیز خوبی از بک لینک‌های شما ارائه می‌دهد. از جمله موارد زیر:

  • لیست تمام بک‌لینکها
  • آنالیز ضد پنالتی
  • فاکتورهای کیفیت لینک
  • گزارشات بک لینکها

با بررسی لینکها با بیش از 50 فاکتور ارزیابی کیفیت، می‌توانید بفهمید که کدام لینک‌ها تاثیر بیشتری روی نتایج سئوی شما گذاشته است.

SEO PowerSuite

Kerboo

این ابزار به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از مشخصات لینک‌های خود داشته باشید. Kerboo از منابع مختلفی برای تهیه داده‌های خود استفاده می‎‌کند. همچنین این ابزار از عملکرد وبسایت شما گزارشی بسیار دقیق ارائه می‌دهد.

سایت کربو به کارشناسان سئو و کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل disavow بسازند. در واقع با شناسایی لینک‌های مضر و ساخت فایل disavow، می‌توانید به گوگل بگویید که لینک‌های موجود در disavow را نادیده بگیرند. گوگل این بک لینک‌ها را در رتبه‌بندی سایت در نظر نمی‌گیرد و در نتیجه، از جریمه احتمالی سایت شما جلوگیری می‌شود.

این ابزار قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد تا نقاط قوت، ضعف و ریسک پروفایل لینک‌سازی خود را پیدا کنید و بتوانید از آن‌ها به درستی در جهت رشد سایت خود استفاده کنید.

kerboo

Monitor Backlinks

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای محبوب بین کاربران علاقه‌مند به سئو است. Monitor Backlinks به شما این امکان را می‌دهد تا بک لینک‌های خوب و بد وبسایت خود را شناسایی کنید. همچنین با استفاده مانیتور بک‌لینک می‌توانید بک‌لینک رقبای وبسایت‌تان را نیز مورد بررسی قرار دهید.

این سایت به شما این قابلیت را می‌دهد تا سایت‌های با کیفیت و معتبر جهت ساخت لینک را نیز پیدا کنید. برخی از وبسایت‌ها به کاربران مهمان اجازه می‌دهند آگهی و محتوای خود را درون سایت آن‌ها منتشر کنند از این‌رو هنگامی که این آگهی توسط مهمان پاک شود، مدیر سایت مطلع نخواهد شد. این ابزار آنالیز بک لینک به کاربر و مدیر سایت این قابلیت را می‌دهد تا در صورت پاک شدن آگهی‌ها و یا لینک‌ پست مهمان، مطلع شوند.

Monitor Backlinks

این سایت یک داشبورد حرفه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کار کردن با این داشبورد بسیار راحت است. در آن شما با یک نگاه کلی می‌توانید از ترافیک سایت، تغییرات بک لینک‌ها و رتبه‌بندی کلمات کلیدی به خوبی آگاهی پیدا کنید. علاوه بر همه این موارد، گزارشی مفید و قابل تنظیم درباره تجزیه و تحلیل الگوهای مربوط به بک لینک‌ها به کاربر یا کارشناس سئو می‌دهد.

یکی از نکات مثبت این ابزار این است که شاخص‌‎های اندازه‌گیری را از بهترین منابع داده مانند moz و majestic دریافت و با یکدیگر ترکیب می‌کند و به مخاطب نشان می‌دهد. شما با استفاده از داشبورد خود می‌توانید این اطلاعات را به راحتی بررسی و مدیریت کنید.

LinkResearchTools

نام این ابزار کاملاً گویای همه چیز است (ابزارهای تحقیق لینک). این ابزار نیز یکی از ابزارهای بررسی و آنالیز بک لینک سایت است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک نمای خیلی کامل از پروفایل بک‌لینک‌های خود در اختیار داشته باشید. LinkResearchTools به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق 97 معیار منحصر به فرد، هر بک لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید، بک لینک‎‌های رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید. این ابزار بین کاربران و بازاریابان آنلاین بسیار محبوب است.

دلایل محبوبیت LinkResearchTools:

  • بک لینک‌های ورودی را کنترل می‌کند.
  • بک لینک‌های موجود در سایت را بهبود می‌بخشد.
  • فرصت ساختن بک‌لینک جدید را برای مخاطب کشف می‌کند.

این ابزار یکی از جامع‌ترین ابزارهای بررسی بک لینک‎‌ها است. هر آن چیزی که کاربر جهت بررسی پروفایل لینک خود نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد.

LinkResearchTools

Ubersuggest

وبسایت Ubersuggest متعلق به دیجیتال مارکتر معروف، Neil Patel است و برای آنالیز بک لینک و تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌شود. این ابزار را می‌توان یکی از بهترین ابزارهای بررسی پروفایل بک‌لینک‌ها در نظر گرفت چون هم دقیق است و هم سریع و می‌تواند نتایج بررسی خود را به شکل زیر به شما نمایش دهد:

Ubersuggest

به جز امتیاز دامنه شما که بر اساس قدرت وبسایت شما از مقیاسی بین 1 تا 100 اندازه‌گیری می‌شود، اطلاعات زیر را نیز ارائه می‌کند:

  • تعداد کلی بک‌لینک‌های سایت و همچنین تعداد لینک‌های no-follow
  • تعداد دامنه‌های لینک‌دهنده به سایت شما و همچنین به تفکیک پسوند دامنه
  • نمودار رشد تعداد بک‌لینکها
  • تعداد کل بک لینک‌های جدید follow و no-follow
  • تعداد کل بک لینکهای از دست رفته follow و no-follow

cognitiveSEO

وبسایت cognitiveSEO مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی آنلاین را ارائه می‌کند که همه آنها مفید و کاربردی هستند. ابزار آنالیز بک لینک این سایت هم محبوب است اما شاید به قدرتمندی سایر ابزارها نباشد. شما به کمک این سایت می‌توانید داده‌های آنی از بک‌لینک‌ها، تاریخچه بک‌لینک‌ها، لینک‌های NoFollow و DoFollow و میزان قدرت هر کدام را به طور رایگان به شما نمایش می‌دهد.

cognitiveSEO

Open Site Explorer

این ابزار محبوب سئوکارها که در سایت Moz عرضه شده، به شما کمک می‌کند پروفایل دقیق و کاملی از بک‌لینکهای خود بسازید. این سایت، سرعت بالایی در عملکرد خود دارد و اطلاعات کامل خود را در کمتر از چند ثانیه نمایش می‌دهد. اطلاعاتی مانند:

SEMrush

SEMrush پکیج کاملی از ابزارهای مورد نیاز دیجیتال مارکتینگ عرضه می‌کند که ابزارهای سئو، تنها بخشی از آن به شمار می‌رود. این سایت برای تحلیل رقابتی سئو بسیار موثر است و آنالیز کاملی از بک‌لینک‌های هر سایت به شما ارائه می‌کند.
semrush

SEO SpyGlass

این ابزار در تحقیق بک لینک، پاکسازی بک لینکها و تحلیل رقابتی به شما کمک می‌کند. استفاده از ابزار آنالیز بک لینک این سایت می‌تواند تمام دامنه‌ها را با بک لینک‌های قدرتمندشان را به شما نشان می‌دهد.

SEO SpyGlass

جمع‌بندی

تمامی این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بر بک لینک‌های وبسایت خود نظارت کنید. هر یک از این ابزارها به بازاریان آنلاین، کارشناسان سئو و حتی مدیر سایت بسیار کمک می‌کند. از این ابزارها می‌توانید در راستای بهبود رتبه‌بندی سایت و سئو استفاده کنید. فراموش نکنید استراتژی درست در ایجاد بک لینک، به جستجوکنندگان کمک می‌کند تا وبسایت شما را به راحتی پیدا کنند. جهت ساخت یک استراتژی درست و مدیریت بک لینک‌های سایت می‌توانید از ابزارهای بالا استفاده کنید. این لیست، لیستی از بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک‎ است اما ابزارهای دیگری نیز موجود هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله backlinkwatch.com، traffictravis.com، ranksignals.com و …

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

یک نظر ثبت شده در “۱۲ ابزار آنالیز بک لینک برای بررسی بک لینکهای سایت خود و رقبا

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.