شاخه‌های مختلفی از مهندسی وجود دارد، که هر کدام از آنها دارای مشاغل مربوط به خود می‌باشند و یکی از آنها «مهندسی سخت افزار Hardware Engineering» می‌باشد؛ حتما نامِ مهندسی سخت افزار به گوشتان خورده است و احتمالاً برای شما سوال پیش آمده که شغل مهندسی سخت افزار چیست؟ یا یک مهندس سخت افزار چه وظایفی دارد؟ در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم تا ضمنِ یافتن پاسخِ سوالاتِ شما، به معرفی و بررسی شغل مهندسی سخت افزار بپردازیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تعریف شغل مهندسی سخت افزار

رشته و شغل مهندسی سخت افزار، یکی از زیر شاخه‌های «مهندسی کامپیوتر» می‌باشد، که افراد در آن به طور تخصصی به طراحی، توسعه و ارزیابی انواع کامپیوتر‌ها و دستگاه‌های مربوط به آن می‌پردازند. یک «مهندس سخت افزار» با استفاده از توانایی‌های خود در زمینه‌ی انواع سخت افزارها و قطعات الکترونیکی مورد استفاده در انواع کامپیوترها، به طراحی و ساختِ سیستم‌های کامپیوتری مختلفی می‌پردازد.

مهندسین سخت افزار علاوه بر «شناخت انواع قطعات الکترونیکیِ» مورد نیاز برای ساخت یک کامپیوتر، موارد دیگری مانند: طراحی سیستم‌های کامپیوتری، توسعه‌ی انواع سیستم‌ها و قطعات کامپیوتری، آزمایش کامپیوتر‌های مختلف و اشکال زدایی از آنها را – هم در طی دوران تحصیلی و کاری خود – فرا می‌گیرند. شایان ذکر است که رشته‌ی مهندسی سخت افزار، شاخه‌ای تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد و به افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند، توصیه می‌کنیم که در مقطع کارشناسی رشته‌ی «مهندسی کامپیوتر» را بگذرانند و در کارشناسی ارشد به سراغ مهندسی سخت افزار بروند.

حال که با شغل مهندسی سخت افزار آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است تا با «مسئولیت‌ها و وظایف» یک مهندس سخت افزار آشنا شویم؛ در قسمت بعد قصد داریم تا به همین مبحث – یعنی وظایف یک مهندس سخت افزار – بپردازیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

وظایف یک مهندس سخت افزار

شغل مهندسی سخت افزار، دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد. برای اجرای پروژه‌های بزرگ، معمولا از چندین مهندس سخت افزار کمک گرفته می‌شود، که هر کدام از آنها به صورت تخصصی بر روی یکی از قسمت‌های پروژه متمرکز می‌شوند، در همین راستا وظایف مختلفی در شغل مهندسی سخت افزار، بر دوش افراد شاغل در این حوزه قرار می‌گیرد؛ در این قسمت قصد داریم تا این وظایف را به همراه شما مورد بررسی قرار دهیم. وظایف یک مهندس سخت افزار عبارت‌اند از:

  • طراحی انواع سخت افزار مورد نیاز در کامپیوترها
  • تست و تحلیل سخت افزارهای مورد استفاده در کامپیوترها
  • بروزرسانی انواع تجهیزات و سخت افزارهای کامپیوتری
  • نظارت بر روی روند تولید قطعات و تجهیزات کامپیوتری
  • تحقیق در مورد انواع تکنولوژی های موجود در سخت افزارها

حال بیایید هر کدام از مواردی که نام بردیم را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

وظایف یک مهندس سخت افزار
وظایف یک مهندس سخت افزار

طراحی انواع سخت افزار مورد نیاز در کامپیوترها

یکی از وظایفِ اصلی که در پروژ‌ه‌های مختلف بر دوش یک مهندس سخت افزار قرار می‌گیرد، «طراحی و توسعه‌ی انواع طرح‌ها و سخت افزارهای الکترونیکی» برای ساخت کامپیوترهای جدید، می‌باشد. همان‌طور که اشاره کردیم، حوزه سخت افزار‌های الکترونیکی، هر روز شاهد پیشرفت‌ می‌باشد که این پیشرفت‌ها به دست مهندسین سخت افزار صورت می‌گیرد. برای ساخت یک قطعه جدید، در وهله‌ی اول یک مهندس سخت افزار باید طراحی‌های شماتیک و سپس طراحی‌های دیجیتالی از قطعه‌ای که در نظر دارد را آماده نماید، سپس با شبیه سازی طراحی‌های خود توسط برنامه‌های کامپیوتری، عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهد؛ در آخر قطعه‌ای که توسط مهندس سخت افزار طراحی شده‌ است، به کمک شرکت‌های سازنده سخت افزارهای کامپیوتری، تولید خواهد شد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تست و تحلیل عملکرد سخت افزار های مورد استفاده در کامپیوتر ها

یکی دیگر از وظایفی که بر عهده‌ی مهندسین سخت افزار قرار دارد، «تست و تحلیل عملکرد انواع سخت افزارها»ی مورد استفاده در کامپیوترها و دیگر سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد. یک مهندس سخت افزار با انجام انواع تست‌های گوناگون، از عملکرد درست و دقیق بخش‌های مختلف یک کامپیوتر و سخت افزارهایی که برای ساخت آن استفاده شده است، اطمینان حاصل می‌نماید؛ اگر در طی این تست‌ها، مشکلاتی وجود داشته باشد، مهندس سخت افزار باید – با توجه به اختیاراتی که دارد – به اصلاح طراحی‌ها و قطعات استفاده شده، بپردازد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بروزرسانی انواع تجهیزات و سخت افزار های کامپیوتری

از آنجایی که هر روزه نرم‌افزارهای جدیدی برای کامپیوترها عرضه می‌شود و این نرم افزارها، به سخت افزارهای قوی‌تری برای اجرا شدن نیاز دارند، یک مهندس سخت افزار باید به طور مداوم، در حال بروزرسانی تجهیزات و سخت افزار مورد استفاده در کامپیوتر‌ها باشد، تا همواره کاربران کامپیوترها قادر به اجرای درست برنامه‌های مختلف بر روی سیستم خود باشند. این بروزرسانی‌ها ممکن است گاهی با «تعویض برخی از قطعات» سخت افزاری – توسط مهندسین – صورت بگیرد و گاهی هم نیاز است تا یک کامپیوتر جدید با قطعاتی کاملاً نو، ساخته شود.

نظارت بر روی روند تولید قطعات و تجهیزات کامپیوتری

از آنجایی که قطعات الکترونیکی بسیار «حساس و پیچیده» هستند، برای ساخت آنها – چه در یک شرکت کوچک و چه در خط تولید شرکت‌های بزرگ – از مهندسین سخت افزار کمک گرفته می‌شود و تمام پروسه‌ی ساخت انواع قطعات و سخت افزارهای الکترونیکی، زیر نظر این مهندسین صورت می‌گیرد. یک مهندس سخت افزار باید بر روی روش‌های ساخت و پروسه‌ی تولید قطعات و سخت افزارهای الکترونیکی، نظارت داشته باشد تا خطایی در طی این پروسه صورت نگیرد و محصول نهایی، به درستی کار کند.

تحقیق در مورد انواع تکنولوژی های موجود در سخت افزار ها

در قسمت‌های قبل به این نکته اشاره کردیم که حوزه مهندسی سخت افزار، هر روزه شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری می‌باشد و در همین راستا یک مهندس سخت افزار، برای اینکه همپای دیگر همکاران و رقبای خود عقب پیشرفت کند، باید به کسب اطلاعات و افزایش دانش خود پیرامون «تکنولوژی‌ها و دست‌آوردهای جدید» در حوزه سخت افزارهای الکترونیکی، بپردازد؛ به این ترتیب قادر به رقابت و پیشرفت در این حوزه از مهندسی، خواهد بود.

نکته‌ی مهمی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، این است که یک مهندس سخت افزار، نیازی به یادگیری «زبان‌های برنامه‌نویسی» ندارد و بدون داشتن هیچ گونه دانشی پیرامون برنامه‌نویسی، قادر به فعالیت در این حوزه از مهندسی می‌باشد؛ اما گاهی از مواقع ممکن است برای طراحی و ساخت برخی از سخت افزارها، به کمی اطلاعات در مورد برنامه‌نویسی نیاز پیدا کند، به همین دلیل اگر قصد دارید به عنوان یک مهندس سخت افزار فعالیت داشته باشید، توصیه می‌کنیم که برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی و یا مبانی موجود در آنها را، فرا بگیرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مهارت های مورد نیاز برای شغل مهندسی سخت افزار

در قسمت قبل با وظایف یک مهندس سخت افزار آشنا شدیم و حال زمان آن رسیده تا مهارت‌های لازم برای انجام این وظایف را مورد بررسی قرار دهیم؛ در این بخش قصد داریم تا مهارت‌های لازم برای فعالیت در شغل مهندسی سخت افزار را به شما معرفی کنیم و سپس هر کدام از آنها را به همراهتان بررسی کنیم. مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مهندسی سخت افزار عبارت‌اند از:

  • شناخت عمومی و مقدماتی زبان‌های برنامه‌نویسی
  • مبانی و اصول طراحی‌های مهندسی
  • دانش مقدماتی و پیشرفته پیرامون طراحی مدار
  • مهارت انتقاد پذیر بودن و همکاری
  • خلاقیت و نوآوری
  • مهارت‌های ارتباطی

در ادامه مواردی که نام بردیم را بررسی خواهیم کرد.

مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مهندسی سخت افزار
مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مهندسی سخت افزار

شناخت عمومی و مقدماتی زبان‌های برنامه‌نویسی

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، در شغل مهندسی سخت افزار، افراد نیاز مبرمی به فرا گرفتن مهارت‌های برنامه‌نویسی ندارند، اما در برخی از مواقع یک مهندس سخت افزار، برای طراحی و ساخت قطعات الکترونیکی و سخت افزارهای مختلف (مانند برد‌های مدار دیجیتال)، به برنامه‌نویسی نیاز پیدا می‌کند؛ در همین راستا یکی از مهارت‌های لازم برای «فعالیت حرفه‌ای» در شغل مهندسی سخت افزار، «شناخت عمومی و مقدماتی زبان‌های برنامه‌نویسی» می‌باشد و شایان ذکر است که مهندسین سخت افزار، نیازی به یادگیری و شناخت همه‌ی زبان‌های برنامه نویسی ندارند، بلکه کافی است زبان‌هایی مانند C++، PHP و Verilog را در حد مقدماتی فرا بگیرند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مبانی و اصول طراحی های مهندسی

وقتی از «اصول طراحی مهندسی» در این حوزه سخن می‌گوییم، منظورمان طراحی‌های صنعتی نیست، بلکه به طراحی مهندسی انواع سیستم‌های کامپیوتری، مدارهای دیجیتال، بردهای الکترونیکی و… اشاره داریم. یک مهندس سخت افزار، برای پیشرفت در شغل خود و ارائه‌‌ی عملکردی بهتر، باید مهارت‌ و توانایی حل مساله، طراحی سیستم‌های کامپیوتری و… را در خود ایجاد و تقویت کند، تا قادر به ساخت انواع سیستم‌های کامپیوتری مورد نیاز، باشد. این مهارت‌ها به طور عمومی در طی دوره‌ی کارشناسی در «رشته‌ی مهندسی کامپیوتر» برای دانشجویان تدریس می‌گردد، اما در مقطع کارشناسی ارشد به طور تخصصی و حرفه‌ای – به دانشجویان رشته مهندسی سخت افزار – آموزش داده می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دانش مقدماتی و پیشرفته پیرامون طراحی مدار

یک مهندس سخت افزار، برای ساخت سیستم‌های کامپیوتری و سخت افزارهای مورد نیاز در ساخت آنها، باید به طراحی و ساخت انواع «مدارهای الکترونیکی چاپی و غیر چاپی» بپردازد، از همین رو، یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز در شغل مهندسی سخت افزار، دانش مقدماتی و پیشرفته، پیرامون طراحی انواع مدارهای الکترونیکی مورد استفاده در سخت افزار کامپیوتر‌ها، می‌باشد. شایان ذکر است، که امروزه مدارهای چاپی – به دلیل هزینه‌ی تولید پایین و همچنین سازگاری بیشتر با محیط زیست – استفاده‌ی فراوانی در تولید انواع سخت افزارهای مکانیکی و دیجیتالیِ مورد نیاز برای ساخت یک کامپیوتر، دارند؛ در همین راستا یک مهندس سخت افزار باید دانش و مهارت بالایی در طراحی و تولید این مدارها کسب نماید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دانش مقدماتی و پیشرفته پیرامون طراحی مدار
دانش مقدماتی و پیشرفته پیرامون طراحی مدار

مهارت انتقاد پذیر بودن و همکاری

در قسمت‌های قبل، به این موضوع اشاره کردیم که در پروژه‌های بزرگ، از چندین مهندس سخت افزار کمک گرفته می‌شود و اعضای یک تیم از مهندسین، برای اینکه پروژه‌ی خود را به اتمام برسانند و موفقیت کسب کنند، باید مهارت‌هایی همچون «انتقاد پذیری و همکاری» را در خود تقویت نمایند. در بیشتر مواقع انتقادِ درست و محترمانه از عملکرد اعضای تیم، موجب پیشرفت آنها و یافتن روش‌های بهتری برای انجام وظایفشان می‌گردد؛ به همین منظور یک مهندس سخت افزار، باید قادر به انتقاد اصولی از دیگران و همچنین پذیرش انتقاد از سمت همکاران خود، باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

خلاقیت و نوآوری

حوزه مهندسی سخت افزار بسیار گسترده می‌باشد، که این امر موجب ارائه انواع مختلفی از سخت افزارها و تجهیزاتِ الکترونیکی مورد نیاز برای ساخت کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری می‌گردد؛ در همین راستا هر روزه شاهد رونمایی از تکنولوژی‌های جدیدی، برای طراحی و ساخت انواع مختلفی از سخت افزار هستیم و یک مهندس سخت افزار، برای پیشرفت و کسب موفقیت در این شغل باید از «خلاقیت و نوآوری» بالایی برخوردار باشد، تا قادر به طراحی و ساخت مدل‌های جدیدی از سخت افزارهای الکترونیکی باشد. با این تعاریف، یکی دیگر از مهارت‌های لازم در شغل مهندسی سخت افزار، «خلاقیت و نوآوری» می‌باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مهارت های ارتباطی

همان‌طور که بارها اشاره کردیم، یک مهندس سخت افزار حرفه‌ای برای اجرای پروژه‌های بزرگ، باید با مهندسین دیگر همکاری نماید و برای داشتن یک همکاری «سازنده و موفقیت آمیز» ، نیازمند تقویت مهارت‌های ارتباطی خود می‌باشد. به طور کلی، مهارت‌های ارتباطی شامل مواردی مانند: برقراری ارتباط با افراد جدید، حفظ و تقویت ارتباط با افراد دیگر، حفظ احترام و حریم شخصی در ارتباطات اجتماعی و… می‌گردد. شایان ذکر است که یک مهندس سخت افزار علاوه بر همکاران خود، باید با مدیرانِ بالا دستی و همچنین افرادی که در بخش‌های دیگر پروژه فعالیت دارند هم، در ارتباط باشد تا در نهایت یک پروژه‌ی بزرگ را با موفقیت به اتمام برساند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مهندسی سخت افزار

تا این قسمت از مقاله با انواع شاخه‌های مهندسی سخت افزار، وظایف موجود در این شغل و مهار‌ت‌های لازم برای ورود به آن آشنا شدیم، حال زمان آن فرا رسیده است تا شما را نرم افزارها و برنامه‌هایی که در مهندسی سخت افزار مورد استفاده‌ی مهندسین قرار می‌گیرد، آشنا کنیم. انواع نرم‌افزارهای مورد استفاده در مهندسی سخت افزار عبارت‌‌اند از:

  • متلب (MATLAB)
  • کیدنس (Cadence)
  • HSpice
  • نرم افزار شبیه سازی مونت کارلو
  • منتور گرافیک کالیبر
  • Synopsys
  • MathWorks
  • Xilinx
  • AutoCad
  • ویژوال بیسیک
  • C++
  • اوراکل جاوا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

معرفی فرصت های شغلی مهندسی سخت افزار

امروزه محصولات الکترونیکی و دیجیتالی در تمامی حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در هر کدام از آنها دستگاه‌های الکترونیکیِ تخصصی توسط مهندسین طراحی و ساخته می‌شود؛ در همین راستا موقعیت‌های شغلی متنوعی در پیش روی یک مهندس سخت افزار قرار دارد و آنها با توجه به علایق خود قادر به انتخاب بین فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مختلف، هستند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا انواع فرصت‌های شغلی مهندسی سخت افزار را به شما معرفی کنیم و هر کدام از آنها را به اختصار توضیح دهیم. فرصت‌های شغلی مهندسی سخت افزار عبارت‌اند از:

  • تولید انواع کامپیوتر و گوشی همراه
  • صنایع خودرو سازی و هواپیمایی
  • طراحی و ساخت انواع سیستم‌های کامپیوتری
  • سیستم‌های درمانی و بهداشتی
  • صنایع مخابراتی
  • شرکت‌ها و نهاد‌های مالی

حال بیایید هر کدام از فرصت‌های شغلی که نام بردیم را، مورد بررسی قرار دهیم.

فرصت‌های شغلی مهندسی سخت افزار
فرصت‌های شغلی مهندسی سخت افزار

تولید انواع کامپیوتر و گوشی همراه

این حوزه‌ی کاری را شاید بتوان «حوزه اصلی شغل مهندسی سخت افزار» در نظر گرفت، زیرا مهندسین سخت افزاری که در تولید انواع کامپیوتر و گوشی همراه فعالیت می‌نمایند، همیشه باید از خلاقیت و نوآوری خود برای طراحی و تولید سخت افزارهای قوی‌تر و جدیدتر استفاده کنند، به همین دلیل «بیشترین پیشرفت» در تولید سخت افزارهای الکترونیکی، در این حوزه وجود دارد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

صنایع خودرو سازی و هواپیمایی

امروزه خودروها و هواپیماهایی که توسط شرکت‌های بزرگ تولید می‌شوند، دارای سیستم‌های الکترونیکی و کامپیوتری پیچیده‌ای – به جهت تامین امنیت و آرامش سرنشینان خود – می‌باشند؛ در همین راستا یکی دیگر از فرصت‌های شغلی که در پیش روی یک مهندس سخت افزار قرار دارد، فعالیت در «صنایع خودروسازی و هواپیمایی» است. افرادی که وارد این حوزه‌ی کاری از مهندسی سخت افزار می‌شوند، باید سیستم‌های کامپیوتری و الکترونیکی را طراحی و تولید نمایند که، موجب افزایش امنیت سرنشینان، بهبود عملکرد خودرو یا هواپیما و همچنین آسایش بیشتر سرنشینان شوند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

طراحی و ساخت انواع سیستم های کامپیوتری

سیستم‌های کامپیوتری و دیجیتالی مختلفی در دنیا وجود دارد، که هر کدام از آنها عملکرد و وظیفه‌ی خاصی دارند و در حوزه‌ها و صنایع مختلفی مورد استفاده‌ی افراد جامعه، قرار می‌گیرند. به عنوان مثال امروزه در تمامی فروشگاه‌های بزرگ، ما شاهد استفاده‌ از سیستم‌های کامپیوتری متنوعی در بخش‌های مختلف یک فروشگاه (مانند: محاسبه و پرداخت محصولات خریداری شده، جستجوی مکان محصولات، تامین امنیت فروشگاه، انبارگردانی و ثبت موجودی محصولات و…) هستیم. این سیستم‌های کامپیوتری و بسیاری دیگر از این قبیل موارد، برای طراحی و راه‌اندازی به مهندسین سخت افزار نیاز دارند؛ در همین راستا یکی دیگر از فرصت‌های شغلی موجود برای مهندسین سخت افزار، «طراحی و ساخت انواع سیستم‌های کامپیوتری» می‌باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

سیستم های درمانی و بهداشتی

در مقاله «مهندسی الکترونیک» به این نکته اشاره کردیم که امروزه در علم پزشکی، از فناوری‌های دیجیتالی و تجهیزات الکترونیکی مختلفی برای پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود، که این تجهیزات الکترونیکی، برای ساخته شدن به سخت افزار و قطعات الکترونیکی مخصوص به خود، نیاز دارند، که طراحی و ساخت این قطعات به دست مهندسین سخت افزار صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل طراحی و ساخت سیستم‌ها و تجهیزات درمانی و بهداشتی نیز، یکی دیگر از فرصت‌های شغلی مهندسی سخت افزار محسوب می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

صنایع مخابراتی

صنایع مخابراتی یکی دیگر از حوزه‌هایی است که یک مهندس سخت افزار ،قادر به فعالیت در آن می‌باشد؛ وظایف یک مهندس سخت افزار در این حوزه عبارت‌اند از:

  • طراحی و ساخت انواعِ قطعات و سخت افزارهای الکترونیکی برای دستگاه‌های مخابراتی.
  • طراحی و توسعه‌ی سیستم‌های مخابراتی به وسیله‌ی تولید تجهیزات جدید.
  • بروزرسانی انواع سیستم‌های مخابراتی قدیمی.
  • افزایش سرعت و دقت عملکرد دستگاه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی.
  • افزایش کیفیت و سرعت انتقال اطلاعات در بین مراکز مخابراتی.
  • و…

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شرکت ها و نهاد‌های مالی

شرکت‌ها و نهادهای مالی (مانند بانک‌ها)، حجم عظیمی از اطلاعاتِ کاربران خود را باید ذخیره‌سازی و محافظت نمایند و همچنین از این اطلاعات، برای انجام انواع کارهای مالی که کاربران و مشتریان نیاز دارند، استفاده کنند؛ در همین راستا به سیستم‌ها و کامپیوتر‌های قوی و قدرتمندی نیاز دارند، که توانایی پردازش حجم عظیمی از اطلاعات را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت، داشته باشد. یک مهندس سخت افزار با ورود به این حوزه باید سیستم‌ها و کامپیوتر‌های قدرتمندی را طراحی نماید که قادر به ذخیره‌سازی و پردازش حجم بالایی از اطلاعات باشند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

لینک مقالات مشابه در رابطه با مشاغل مهندسی

لیست مقالات مشابه در حوزه کسب درآمد با معرفی کسب و کارهای مختلف

سخن پایانی

«شغل مهندسی سخت افزار» کاربرد‌های بسیار زیادی در حوزه‌ها و صنایع مختلف دارد و همین امر، موجب ایجاد فرصت‌های شغلی برای مهندسین سخت افزار شده است. اگر به این شغل علاقه پیدا کرده‌اید، توصیه می‌‌کنیم که از همین الان دانش و مهارت‌های خود، پیرامون مهندسی سخت افزار و انواع قطعات الکترونیکی را افزایش دهید، تا پس از اتمام تحصیلات آکادمیک، به راحتی فرصت شغلی مد نظر خود را پیدا نمایید. در آخر از شما سپاسگزاریم که ما را تا انتهای مقاله همراهی نمودید و امیدواریم که پاسخ سوالات خود، پیرامون شغل مهندسی سخت افزار را با مطالعه‌ی این مقاله پیدا کرده باشید. شایان ذکر است که بازنشر این مقاله در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در میان دوستان خود، موجب خرسندی و افزایش انرژی ما برای ادامه‌ی راه خواهد شد. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.