پیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی و دنیای دیجیتال، تأثیر فناوری‌های نوین در زندگی انسان را هر روز افزایش می‌دهد. در واقع هرچه در طول زمان جلوتر می‌رویم، دسترسیِ گسترده به اطلاعات از طریق اینترنت و دنیای مجازی، هر روز بیشتر می‌شود و بسیاری از کارها به کمک اینترنت انجام می‌گیرند. از این موارد می‌توان به «استفاده از تبلیغات آنلاین توسط کسب و کارها» و «انجام خریدهای اینترنتی توسط افراد» اشاره کرد.

در این راستا، مدیرانِ کسب و کارهایی که در زمینه فروش مکمل های بدنسازی فعالیت دارند، نیز به منظور افزایش فروش و پیشرفت در بیزینس‌شان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و با بهره‌گیری از روش های نوین تبلیغات، فروش خود را افزایش دهند. اگر شما هم فروشنده مکمل‌های ورزشی هستید، پیشنهاد می‌کنیم با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید. با مطالعه این نوشتار، علاوه بر یادگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی، نحوه‌ی اجرای این تکنیک‌ها را نیز فرا خواهید گرفت. پس از شما دعوت می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای فروش مکمل های بدنسازی بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

تا پیش از گسترش شیوه‌های نوین تبلیغات، از روش‌های سنتی به منظور بازاریابی و معرفی محصولات استفاده می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، این شیوه‌های سنتی تأثیر خود را به تدریج از دست دادند و امروزه کمتر کسی با دیدن بنرها و تابلوهای تبلیغاتی یا دریافت یک تراکت در خیابان، به خرید محصول ترغیب می‌شود. در واقع، تبلیغات آنلاین با هدف گرفتنِ نیازهای مشتری، گستردگی بازاریابی و از طرفی کاهش هزینه‌ها، به تدریج ارزش خود را در معرفی کسب و کارهای مختلف نشان داده است. در این راستا، به شما توصیه می‌کنیم جهت فروش مکمل‌های بدنسازی از روش‌های نوین و آنلاین تبلیغات استفاده نمایید.

تبلیغات آنلاین برای فروش مکمل های بدنسازی
تبلیغات آنلاین برای فروش مکمل های بدنسازی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا در زمینه فروش مکمل های بدنسازی به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

تا این بخش از مقاله، در مورد ضرورت استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین برای تبلیغ مکمل های بدنسازی گفتیم؛ اما چرا شما باید برای فروشِ این محصولات از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟ پاسخ دادن به این سؤال را با یک مثال دنبال می‌کنیم! تصور کنید که یک بدنساز به دنبال یک مکمل ورزشی باشد که تمام نیازهای او را به یک‌باره برطرف کند، در این صورت قطعاً به دنبال بهترین برندِ ترکیبی (افزایش حجم، قدرت و چربی سوزی) خواهد بود. به طریق اولی، دیجیتال مارکتینگ نیز در میان انواع شیوه‌های تبلیغات، نیز بهترین شیوه است. مجموعه‌ای از تکنیک‌ها در کنار هم، باعث افزایش تأثیرگذاری و سرعت بالای موفقیت می‌شوند. به همین دلیل بهتر است به منظور گسترش کسب و کارتان، از تکنیک‌ها‌ی مختلف بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) استفاده نمایید.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش مکمل های بدنسازی

همان طور که رسیدن به یک فرمِ بدنیِ ایده‌آل در میان بدنسازان پیش از شروع مصرف مکمل، نیاز به آماده‌سازی بدنی دارد؛ استفاده از شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ نیز وابسته به فراهم کردن مقدمات این کار است! به‌عبارت بهتر، اجرای تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، بدون مهیا کردن شرایط اولیه، نه تنها نتیجه مطلوبی ندارد و بلکه ممکن است صرفاً هزینه و زمان شما را تلف کند. در این راستا، قصد داریم «مراحلِ آماده‌سازیِ کسب و کارِ فروشِ مکملِ بدنسازی جهت فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال» را در قالب 6 قدم بیان نماییم تا با مهیا ساختن این بسترهای 6 گانه، قادر باشید که با تمام قدرت از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کسب و کار خود استفاده کنید. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقباء و تحت نظر گرفتن آنان
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ

هویت برند خود را تعریف کنید.

بازار فروش مکمل‌های بدنسازی، به شدت «وابسته به برند» است. ورزشکاران معمولاً، به دنبالِ خریدِ بهترین محصولات از مطمئن‌ترین فروشندگان هستند؛ زیرا میزان اجناس نامعتبر و غیراستاندارد در بازار بسیار زیاد است. در این راستا، ضروری است که جهت شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی در اولین قدم، نسبت به برند سازی و تعریف هویت برند کسب و کارِ خود اقدام کنید.

پیشنهاد می‌شود، پیش از اینکه هویت برند خود را تعریف نمایید، از نام و لوگوی مناسب و جذاب برای بیزینس‌تان استفاده کنید. در ادامه باید مشخص کنید که از چه طریقی قصد دارید به هدف کسب و کارتان – یعنی درآمدزایی – دست یابید؟ در این راستا، شما باید جهت فعالیت مثبت در بازار، در کنارِ اینکه به دنبال فروش بیشتر و کسب درآمد بالاتر هستید، «ارائه بهترین محصولات به ورزشکاران» را اولویت خود قرار دهید. در واقع با این کار، علاوه بر جلب اعتماد مشتریان نسبت به برندتان، از یک هویت مناسب در دنیای دیجیتال برخوردار خواهید شد و تمامی فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما – در طول زمان – به سمت شناخته شدنِ برندتان همگرا خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

شما باید پیش از به کار بردن تکنیک‌های مختلف، مخاطبان هدفِ محصولات خود را مشخص نمایید. در صورتی که در زمینه استفاده از دوره‌های بدنسازی، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهید، نیز باید مشخص کنید که کدام دسته از ورزشکاران خواهان استفاده از خدمات شما خواهند بود؟ در این راستا، فهرست برداری از محصولات فروشگاهتان بسیار مفید خواهد بود؛ در واقع، شما با لیست کردن و شناخت محصولات‌تان، به‌راحتی پی می‌برید که مناسب کدام دسته از ورزشکاران (حرفه‌ای یا آماتور) از چه رشته‌ی ورزشی و کدام گروه سنی، مشتریانِ بالقوه‌ی کسب و کار شما هستند؟ در ادامه با شناخت مخاطبان هدف، بهتر می‌توانید تبلیغات خود را طراحی کنید و محصولات خود را از کانال‌های مناسب در اختیار ورزشکاران یا بدنسازان قرار دهید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

قدمی دیگر که پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی باید بردارید، «تسلط یافتن بر زبان بازاریابی دیجیتال» است. در واقع، بدون آشنایی با اصطلاحات و واژگان تخصصی این حوزه، کسب موفقیت در آن بسیار مشکل خواهد بود. این مسئله حتی زمانی که از تیم‌های دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده کنید، اهمیت زیادی دارد؛ چراکه بدون داشتن آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ، قادر نیستید بر کار دیجیتال مارکترهایتان نظارت نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید و آن ها را به صورت مداوم تحت نظر داشته باشید.

به عنوان یک قدم ضروری، حتماً اقدامات رقیبان خود در زمینه تبلیغات و بازاریابی آنلاین را رصد و بررسی کنید. این قدم را به عنوان مسیری برای کسب تجربه و آشنایی با شیوه‌های کارآمد یا روش‌های نامناسبِ تبلیغات آنلاین، در نظر بگیرید. در این راستا، سعی کنید از سایت‌ها، پیجِ شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه اینترنتی رقبا دیدن کنید. سعی کنید با مقایسه کسب و کارهای موفق با آن‌هایی که فروش خوبی از طریق بازاریابی دیجیتال ندارند، به نتایج مهمی دست پیدا کنید. شایان ذکر است که به کار بردن این نتایج در استراتژیِ دیجیتال مارکتینگی که قرار است به کار ببرید، بسیار مفید خواهد بود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

با فعالیت در زمینه فروش مکمل های بدنسازی، قطعاً از اهمیت برنامه بریزی و نقش آن در پیشرفت اطلاع دارید. در واقع هر کاری که قصد انجام آن را دارید، نیاز به تدوین یک برنامه‌ی دقیق و تعیین انتظارات شما خواهد داشت. در این راستا، سعی کنید با استفاده از تجربه‌ی افراد متخصص یا مقایسه کسب و کارِ خودتان با کسب و کارهای مشابه، بهترین برنامه‌ی دیجیتال مارکتینگ را برای خود تهیه کنید. همچنین در تدوین برنامه و انتظاراتتان باید مشخص نمایید که در فواصل زمانی مشخص، انتظار رسیدن به چه نتایجی دارید؟ در این صورت در ادامه‌ی راه، دچار انحراف و اتلاف وقت نمی‌شوید و نتایج کار خود را به خوبی بررسی خواهید کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

قدم آخری که پیش از شروع فرآیند بازاریابی آنلاین باید بردارید، «تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ» است. پس از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای بازاریابی دیجیتال، شما باید تعیین کنید که از چه راه‌هایی قصد دارید محصولات خود را تبلیغ نمایید؟ همچنین ضروری است با زمانِ اثرگذاری و هزینه‌ی مورد نیاز در تکنیک‌های غیر رایگان یا پولی، آشنا باشید. در این راستا، مهم است به منظور تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل‌های بدنسازی، تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسید. در ادامه، به معرفی همین تکنیک‌ها می‌پردازیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی

همان‌طور که ذکر شد، جهت تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شناخت تکنیک‌های مؤثر تبلیغات و بازاریابی آنلاین ضروری است. روش اجرا، میزان اثرگذاری، نحوه صرف هزینه و مدت زمانی که طول می‌کشد تا هر تکنیک، نتیجه‌ی خود را در کسب و کارتان نشان دهد، از مواردی است که باید در موردشان اطلاعات کسب کنید. در این راستا، قصد داریم به معرفی بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی بپردازیم که عبارت‌اند از:

  • طراحی سایت و بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • راه اندازی آنلاین شاپ
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • کسب حُسن سابقه در فضای مجازی

در ادامه هر کدام از این تکنیک‌ها را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی
تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی

طراحی وب سایت و بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا از مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ است. محتوای اینترنتی در قالب، متن، صدا، عکس یا ویدئو، باعث جذب کاربران اینترنت و آشنا شدن آن‌ها با محصولات و کسب و کارتان خواهد شد. در این راستا، شما باید با راه اندازیِ یک وب‌سایت رسمی از فضایی مناسب جهت استفاده از تکنیک بازاریابی محتوا برخوردار شوید.

در طراحی وب‌سایت و بازاریابی محتوا حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

  • طراحی یک ظاهر جذاب و چشمگیر برای وب‌سایت
  • ایجاد فهرست‌های مناسب برای محصولات مختلف
  • قرار دادن محتوای آموزشی و مفید در اختیار کاربران
  • طراحی پست‌های تبلیغاتی مؤثر
  • و…

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است که در تولید محتوای اینترنتی، باید پیش از هر چیز به دنبال «رفع نیاز کاربران» باشید. در ادامه، با معرفی محصولات خود در لابلای محتواهایتان، این امکان را دارید که «مخاطبان هدف» را به «مشتریان واقعی» کسب و کارتان تبدیل نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت برای فروش مکمل های بدنسازی

اینترنت و موتورهای جست و جو، به عنوان منبعی جهت کسب اطلاعات، افزایش آگاهی و خرید محصولات مختلف استفاده می‌شوند. هر شخص با جستجوی موضوع مورد نظرش، با یافتن اولین پاسخ و برطرف شدن نیازش به سراغ وب‌سایت‌های دیگر نمی‌رود؛ به همین دلیل، باید سعی کنید وب‌سایت و محتوای تولیدی خود را در میان اولین نتایج سرچ قرار دهید. این امر از طریق تکنیک بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً سئوی سایت، امکان‌پذیر است. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید – با رعایت یک سری اصول – وب‌سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید. به این ترتیب، وقتی کاربری مطالب مشابه آنچه تولید کرده‌اید را سرچ کند، وب‌سایت شما را به عنوان اولین نتیجه پیشنهادی خواهد دید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی است که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و… .

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، اما مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی آنلاین شاپ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گسترش دنیای دیجیتال در جوامع مختلف، «گسترش خرید آنلاین» است. امروزه بسیاری از کاربران اینترنت و فضای مجازی، بدون مراجعه به فروشگاه‌های فیزیکی، انتخاب محصول و خرید خود را به‌صورت برخط انجام می‌دهند. در این راستا، شما نیز باید برای فروش مکمل‌ها و ویتامین‌های مختلف بدنسازی در محیط وب‌سایت خود، خدمات فروش آنلاین را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

شایان ذکر است که محیط وب‌سایت شما و معرفی محصولات‌تان باید به گونه‌ای باشد که کاربر را از حضور در فروشگاهتان بی‌نیاز کند. از طرفی، سیستم پرداخت اینترنتی از طریق درگاه بانکی و ارسال محصولات به سراسر کشور از دیگر مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)، به عنوان یک تکنیک مؤثر در بازاریابی آنلاین شناخته می‌شود. تعداد زیاد استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که این فضا برای تبلیغات بسیار مناسب باشد. به همین دلیل، شما نیز باید فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی شروع نمایید. در این راستا، سعی کنید با ایجاد پیج در پلتفرم‌های مجازی مختلف، تکنیک سوشال مدیا مارکتینگ را اجرا کنید.

شایان ذکر است که این روزها پست‌های آموزش در زمینه اجرای حرکت‌های بدن‌سازی و همچنین شناخت مکمل‌های ورزشی مخاطبان زیادی دارند. بر این اساس، سعی کنید که با تولید چنین محتواهایی، نظر کاربران را به پیج خود جلب نمایید. به این ترتیب، با افزایش دنبال کنندگانتان در شبکه‌های اجتماعی، امکان معرفی محصولات و مکمل‌های خود را خواهید داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

نباید این موضوع را نادیده گرفت که برخی از افراد، تمایلی به خرید اینترنتی محصولات ندارند و ترجیح می‌دهند با حضور در فروشگاه، شخصاً خریدشان را انجام دهند؛ اما ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه آدرس فروشگاه را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهیم؟ پاسخ «استفاده از گوگل» است؛ در واقع، گوگل این امکان را در قالب سرویس Google My Business به کسب و کارها ارائه می‌دهد. شما این امکان را دارید که موقعیت مکانی کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. به این ترتیب زمانی که یک کاربر، کلیدواژه‌های مربوط به «فروشگاه مکمل های بدنسازی» را سرچ کند، گوگل با تشخیص فاصله مکانی آن کاربر از فروشگاهِ شما، می‌تواند محل کارتان را به عنوان یک نتیجه نزدیک به او نمایش دهد.

شایان ذکر است که باید در کنار موقعیت مکانی خود، سایر مشخصات فروشگاهتان را در سرویس گوگل مای بیزنس وارد نمایید. به این ترتیب، مخاطبان هدف از آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و نظرات سایر مشتریانتان درباره فروشگاهتان آگاه می‌شوند.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

از دیگر تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از تبلیغات پولی گوگل است که از طریق سرویس Google Ads در اختیار کسب و کارها قرار گرفته است. در این روش، شما با پرداخت هزینه، جای خود را در میان نتایج اول سرچ گوگل پیدا می‌کنید. در واقع این تکنیک باعث می‌شود نتایج سئوی سایت‌های رقبایتان را کنار بزنید و بدون توجه به رعایت اصول سئوی سایت و الگوریتم‌های گوگل – در مدت‌زمانی بسیار کوتاه – در بالای لیست نتایجِ این موتور جستجو قرار بگیرید.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

تکنیک پولی دیگری که می‌توانید برای تبلیغ کسب و کارتان به‌صورت آنلاین استفاده کنید، پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) است. در این روش، شما می‌توانید به صورت هدفمند تبلیغ کنید و از طریق سایت‌های پربازدید، وب‌سایت خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. روش استفاده از این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، طراحی بنر تبلیغاتی و جلب توجه کاربران اینترنت است. سپس با کلیکِ هر شخص و هدایت او به وب‌سایت شما، باید هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

با گسترش استفاده از روش تبلیغاتی کلیکی، برخی از ارائه‌دهندگان خدمات تبلیغ آنلاین، جهت بهینه‌سازی این روش، خدمات خود را هوشمند کردند. به این ترتیب سعی بر آن است که از سایت‌های معتبر و پربازدید استفاده شود و نمایش بنر به کاربران بر اساس یک سری پارامترهای مکانی و زمانی صورت گیرد. در این زمینه، اگر قصد دارید بازاریابی PPC خود را از طریق شرکت‌های تبلیغاتی انجام دهید، اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب یک شرکت تبلیغاتی مطمئن دقت کنید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

روشی که به عنوان «تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ» شناخته می‌شود، استفاده از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی به منظور تبلیغ و بازاریابی محصولات است. در این تکنیک، شما می‌توانید از افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی، بلاگرها و یوتیوبرها برای شناخته شدن کسب و کار خود بهره ببرید. در واقع اینفلوئنسرها، توجه تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده‌اند. به این ترتیب، اگر مکمل‌های شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق کانال‌های تبلیغاتیِ این افراد معرفی گردد، بر میزان فروش و سود شما تأثیر مستقیم خواهد داشت. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد یک دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

شاید تا کنون به این مسئله پی برده باشید که استفاده از تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، غالباً از طریق وب‌سایت و پیج‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. با این وجود، برخی دیگر از تکنیک‌های تبلیغاتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ، نیاز به «اطلاعات تماس مخاطبان هدف» دارند. از جمله‌ی این تکنیک‌ها می‌توان به بازاریابی ایمیلی و پیامکی اشاره کرد.

در این راستا،‌ شما باید با روش‌های مختلف، آدرس ایمیل و شماره تلفن مخاطبان خود را دریافت کنید. از سوی دیگر اطلاع از علایق مخاطبان، رشته ورزشی، سن، سطحی که در آن مشغول به فعالیت هستند، در طراحی تبلیغات هدفمند مؤثر هستند.

شایان ذکر است که بهترین شیوه برای جمع‌آوری اطلاعات مخاطبان هدف، «ایجاد پرسشنامه و ارائه آن به کاربران سایت» است. همچنین سعی کنید از مشتریانی که خرید خود را از فروشگاه شما انجام می‌دهند، شماره تماس و اطلاعات مربوط به رشته ورزشی‌شان را جهت ارائه خدمات پس از فروش یا تبلیغات بعدی‌تان دریافت کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و جلب توجه مخاطبان، یکی دیگر از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. در واقع شما می‌توانید از این طریق، محصولات خود را به کاربران سایت و دنبال‌کنندگانِ شبکه‌های اجتماعی خود معرفی کنید. شایان ذکر است، شما باید سعی کنید با هدفمند کردن تبلیغات، امکان تأثیرگذاری آن را بالا ببرید. همچنین با یادآوری محصولات به افرادی که سبد خرید خود را در فروشگاه آنلاین پر کرده‌اند؛ اما فرآیند خرید را تکمیل نکرده‌اند، میزان فروشتان را بالاتر خواهید برد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

سرویس پیام کوتاه به عنوان یک شیوه‌ی ارتباطی ارزان و در دسترس، مزیت‌های زیادی برای تبلیغ محصولات دارد. ارسال پیامک در مدت زمان کوتاه، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان هدف قرار می‌دهد. معرفی برند محصولاتی که می‌فروشید، تخفیف‌هایی که ارائه می‌دهید، آدرس و شماره‌های تماس فروشگاهتان، اطلاعات خوبی در جهت جذب مخاطبان هدف است. فراموش نکنید که این تکنیکِ بازاریابی دیجیتال، بویژه در ارائه تخفیفات برای مناسبت‌های مختلف بسیار تأثیرگذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

تبلیغات و معرفی برند در فضای مجازی، از طریق روش‌های زیادی امکان‌پذیر است؛ اما آنچه اهمیت بیشتری نسبت به این روش‌ها دارد، ایجاد فضای اعتماد و ساختن اطمینان نسبت به کسب و کارتان، می‌باشد. توجه داشته باشید که در زمینه مکمل‌های بدنسازی، بحث سلامت افراد نیز مطرح است و بسیاری از مخاطبان شما با وسواس زیاد و بررسی دقیق، به انتخاب محصول موردنظرشان در فضای مجازی می‌پردازند. از این رو «کسب حسن سابقه در دنیای دیجیتال» بسیار مهم است.

شایان ذکر است که بخش زیادی از سابقه خوب شما، از طریق کامنت‌ها و نظرات مخاطبان و خریدارانِ فروشگاهِ شما به دست می‌آید. از این رو، بهتر است با داشتن صداقت در فروش و جویان شدن نظر مشتری پس از خرید، همواره به دنبال جلب رضایت آن‌ها باشید.

کسب حسن سابقه در فضای مجازی
کسب حسن سابقه در فضای مجازی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های ورزشی

فروش انواع مکمل های ورزشی، ویتامین‌ها و ارائه دوره‌های مختلف بدنسازی به ورزشکاران، از طریق تکنیک‌های متعدد دیجیتال مارکتینگ افزایش می‌یابد. در این موارد، مخاطب قادر است تا ضمن شناخت ویژگی‌های یک نوع مکمل، نظرات سایر مصرف‌کنندگان را نیز بررسی کند. از طرفی، تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین باعث می‌شود، امکان جلب‌توجه بخش زیادی از جامعه‌ی بدنسازان را داشته باشید و با ارسال محصولات خود به سراسر کشور کسب و کارتان را همواره گسترش دهید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای فروش مکمل های بدنسازی کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.