شاید عبور از مرزهای دنیای دیجیتال توسط انسان و قدم گذاشتن در دنیای اینترنت، مهم‌ترین تغییری باشد که در زندگی بشر از ابتدا تا کنون ایجاد شده است. در سیر این تغییرات، تمام روش‌های زندگی انسان از جمله شیوه‌های رایج کسب و کار، به تدریج از حالت سنتیِ خود خارج شده و به سمت روش‌های نوین رفته است. همچنین، با تغییرات ایجاد شده در کسب و کارهای مختلف، شیوه‌های فروش و بازاریابی نیز تغییر یافته‌اند. در واقع، امروزه دیگر نمی‌توان «هم» از طریق روش‌های سنتی به تبلیغ محصولات و یا خدمات پرداخت و «هم» انتظار پیشرفت یا افزایش فروش داشت؛ زیرا نوع نگاهِ انسان‌ها به تابلوها و بنرهای تبلیغاتی دیگر مانند گذشته نیست و این المان‌ها، ذهن مخاطبان را چندان به کسب و کار شما جذب نمی‌کند.

با این تفاسیر، احتمالاً شما نیز جهت فعالیت در کسب و کار خشکشویی و لباسشویی یا اتوشویی، به دنبال یک روش تبلیغاتی مدرن، کاربردی و مؤثر هستید. در این راستا، قصد داریم شما را با شیوه‌های نوین تبلیغات و بازاریابی برای این نوع کسب و کار آشنا کنیم. البته باید توجه داشته باشید که شیوه‌های انجام تبلیغات آنلاین، تکنیک‌های نوین بازاریابی و روش‌های مدرن جذب مشتری، بسیار گسترده هستند؛ اما این شیوه‌ها و تکنیک‌ها، به صورت تخصصی و در قالب یک دانش نوین به کمک کسب و کارهای مختلف آمده‌اند که این دانش نوین، تحت عنوان «دیجیتال مارکتینگ» یا «بازاریابی دیجیتال» شناخته می‌شود.

در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم تا نقشه‌ی راهِ استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و لباسشویی یا اتوشویی را آموزش دهیم. پس اگر – به‌عنوان مدیر یک کسب و کارِ خدماتی در این حوزه – عمیقاً خواهان ایجاد یک تغییر اساسی در بیزینس خود هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای خدمات خشکشویی و لباسشویی بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

«تبلیغات» به عنوانِ اهرمی مهم جهت رونق یافتنِ بازارِ کسب و کارها، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به این ترتیب که این اهرم، با معرفیِ محصولات یا خدماتِ یک بیزنس و مزایای استفاده از این محصولات و خدمات، «مخاطبان» را به «مشتری» تبدیل می‌کند. در واقع، مهم‌ترین عامل در این زمینه، «تأثیرگذاری تبلیغ» و «قدرت آن در جلبِ توجهِ مخاطبان هدف» است. از سوی دیگر در دنیای امروز، نگرش انسانِ مدرن، بیشتر متوجه دنیای دیجیتال و تبلیغات آنلاین است تا دنیای واقعی و تبلیغاتی سنتی؛ به همین دلیل، بهتر است شما نیز خود را با شرایط فعلی تطبیق داده و از روش‌های نوینِ تبلیغاتی به جای شیوه‌های سنتی استفاده نمایید.

انتخاب شیوه تبلیغات مناسب برای خشکشویی و لباسشویی
انتخاب شیوه تبلیغات مناسب برای خشکشویی و لباسشویی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صاحبان کسب و کارهای خشکشویی و اتوشویی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که گفته شد، تغییرات به‌وجود آمده در سالیان اخیر، باعث شده تا ذهن انسان مدرن، بیشتر متوجه دنیای دیجیتال و تبلیغات آنلاین باشد تا دنیای واقعی و تبلیغاتی سنتی؛ همچنین، سیر تکنولوژی در زندگیِ روزمزه‌ی انسانِ امروزی به گونه‌ای رقم خورده است که انسان‌ها قسمت اعظمی از روزِ خود را در فضای مجازی (اینترنت و شبکه‌های اجتماعی) بگذرانند. همین دلیل باعث شده است تا بسیاری از مدیران کسب و کارها در حوزه‌های مختلف، بازارِ خود را بیشتر در فضای مجازی پیدا کنند تا فضای شهر! از این رو، آن‌ها عمده هزینه‌ی تبلیغات خود را در دنیای مجازی صرف کرده‌اند و از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش آنلاینِ محصولات یا خدمات خود استفاده نموده‌اند. در این راستا، ضروری است که شما نیز به‌عنوان مدیر یک کسب و کار در حوزه‌ی خشکشویی، اتوشویی یا لباسشویی، جهت افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه بالا بردن میزان سودتان، از دیجیتال مارکتینگ و تکنیک‌های آن استفاده نمایید.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای خشکشویی و لباسشویی

به منظور اجرای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان، باید مقدمات و پیشنیازهای لازم را فراهم نمایید. در واقع ضروری است که شما با انجام این مقدمات، امکان موفقیت در پروسه‌ی بازاریابی دیجیتال و همچنین سرعت نتیجه گرفتن از آن را افزایش دهید. در ادامه سعی می‌کنیم با معرفی 6 قدم اساسی که باید پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و اتوشویی خود بردارید، موجب افزایش آگاهی شما در این زمینه شویم. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ

هویت برند خود را تعریف کنید.

از زمانی که شما یک نام و لوگو برای بیزینس خود انتخاب می‌کنید، در راه ساخت یک برند قرار گرفته‌اید. تکنیک‌های تبلیغات نیز به شما کمک می‌کنند تا این برند را به مخاطبان معرفی نمایید. در ادامه‌ی راه، شناخت، احساس و تجربیاتی که مخاطبان از کسب و کارتان به دست می‌آورند، هویت برند (Brand Identity) شما را تشکیل می‌دهد. در این راستا، شما باید تلاش کنید با ارائه بهترین خدمات به مشتریان، هدف خود را جلب رضایت آنان قرار دهید. به این ترتیب، برند شما اعتماد مخاطبان را جلب می‌کند و با دیدن لوگوی بیزینس‌تان، حس اطمینان در ذهن بیننده ایجاد می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

ضروری است که به عنوان یک گام مقدماتی، مخاطبان هدف کسب و کارتان را شناسایی کنید. قطعاً این موضوع در مورد خشکشویی، لباسشویی یا اتوشویی، بستگی به خدماتی که ارائه می‌دهید دارد. این موضوع که شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، تعیین می‌نماید که چه کسانی را باید بیشتر تحت تأثیر قرار دهید و به مشتری ثابت خود تبدیل نمایید.

از آنجا که بیشترین خدمات خشک‌شویی‌ها، مربوط به شستن کت و شلوار، لباس عروس، لباس‌های مجلسی و پتوشویی می‌شود؛ باید با توجه به اینکه کدام یک از این خدمات را ارائه می‌دهید، تعیین کنید که چه افرادی مشتری خدماتتان خواهند بود؟ و تبلیغات خود در فضای مجازی را به سمت همان افراد یا اقشار همگرا کنید. شایان ذکر است، در صورتی که امکان ارائه خدمات پیوسته و گسترده به هتل‌ها و مهمانسراها را دارید، به بازاریابی و تبلیغات خود نزد صاحبان و تصمیم گیرندگان این محل‌ها نیز توجه داشته باشید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

آشنایی با واژگان و اصطلاحات رایج بازاریابی دیجیتال و شناخت تکنیک‌ها و روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، به عنوان یک گام اساسی پیش از شروع بازاریابی آنلاین برای کسب و کارتان ضروری است. این موضوع را معمولاً به عنوان «شناخت زبان بازاریابی دیجیتال» معرفی می‌کنند. در واقع، شما تنها در صورتی قادر خواهید بود در این حوزه فعالیت کنید که بتوانید در مورد مسائل گوناگون دیجیتال مارکتینگ گفت‌وگو نمایید و با متخصصان این عرصه، همکاری مفید و سازنده داشته باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

همان‌قدر که در بازار و بین کسب و کارهای نزدیک به هم رقابت وجود دارد، به همان اندازه (و حتی بیشتر) در فضای مجازی و در زمینه تبلیغات کسب و کارهای هم‌صنف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این راستا، باید پیش از شروع فرآیند دیجیتال مارکتینگ، اقدامات رقبای خود در زمینه تبلیغات آنلاین را بررسی کنید. شایان ذکر است که با آنالیز و تجزیه و تحلیلِ تکنیک‌های اجرا شده توسط کسب و کارهای رقیب و نتایج حاصل از آن‌ها، بهتر می‌توانید روش‌ها و تکنیک‌های خود را طراحی و اجرا نمایید. در واقع این کار به معنی استفاده از تجربیات دیگران و رفع نواقص احتمالی موجود در کار شما است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برنامه‌ریزی همواره باعث نظم بخشیدن به کارها می‌شود و احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب را افزایش می‌دهد. در این راستا، بهتر است، زمان‌بندی خود  – در اجرای مراحل دیجیتال مارکتینگ – را مشخص کنید و بر اساس آن پیش بروید؛ همچنین انتظارات خود از تأثیری که بازاریابی آنلاین بر کسب و کار شما خواهد داشت را تعیین نمایید. این موضوع به شما کمک می‌کند که فعالیت خود در زمینه تبلیغات مجازی را به صورت منطقی کنترل کنید یا در صورت استفاده از تیم‌های دیجیتال مارکتینگ، بین نتایج کارشان با برنامه‌ریزی خود، مقایسه انجام دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را مشخص کنید.

به عنوان گام نهایی یا ششمین گام، پیش از اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، باید استراتژی خود را در این زمینه مشخص کنید. در این راستا، ضروری است که بدانید، کدام تکنیک‌ها، با چه دامنه‌ی تبلیغاتی و طبق زمان‌بندی شما باید انجام گیرند. در طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تعیینِ هزینه‌ها و میزان تأثیرگذاری هر روش، بسیار اهمیت دارد. شایان ذکر است که پس از شروع دیجیتال مارکتینگ برای خشک شویی، اتوشویی و لباس شوییِ خود، باید در صورت لزوم استراتژیتان را اصلاح نمایید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی ها و اتوشویی ها

شناخت تکنیک‌های مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال، نه تنها باعث افزایش آگاهی شما – به‌عنوان مدیر یک کسب و کار – می‌شود؛ بلکه در اجرای این تکنیک‌ها نیز به شما کمک می‌کند. در واقع هر کدام از این تکنیک‌ها ویژگی‌هایی دارند که در صورت کسب دانش کافی، می‌توانند تأثیر بیشتری بر مخاطب بگذارند و با سرعت بیشتری به شما را به نتیجه مورد نظر برسانند. در همین راستا، قصد داریم تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی ها و اتوشویی را به شما معرفی کنیم؛ این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • طراحی سایت و بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • حسن سابقه در فضای مجازی

جهت آفزایش آگاهی شما، در ادامه هر کدام از موارد فوق را تشریح می‌کنیم.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و لباسشویی
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و لباسشویی

بازاریابی محتوا از طریق وبسایت رسمی

اولین تکنیکی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، راه اندازی وب‌سایت رسمی برای کسب و کارتان است. شما از این طریق قادر خواهید بود خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و با تبلیغات مؤثر آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید. به این منظور باید در محیط وب‌سایتتان اقدام به تولید محتوا کرده و از این طریق مخاطبان هدف را به سمت استفاده از خدمات خود بکشانید.

شایان ذکر است که امکان سفارش و رزور خدمات و همچنین اتصال به درگاه‌های بانکی – جهت پرداخت هزینه – می‌تواند تأثیر خوبی بر میزان فروشِ خدمات شما داشته باشد. از طرفی با راه اندازی سرویس دریافت و تحویل لباس درب خانه، مشتریان خود را از رفت و آمد و صرف زمان اضافی بی نیاز خواهید کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برخی از ویژگی‌هایی که باید در طراحی وب‌سایت و تولید محتوای مناسب رعایت کنید عبارت‌اند از:

  • طراحی ظاهر مناسب و جذاب برای وب‌سایت
  • طراحی نقشه سایت و مشخص کردن بخش‌های مختلف آن
  • تولید محتوا در زمینه نگهداری و تمیز کردن لباس
  • معرفی خدمات کسب و کار
  • ارائه خدمات ثبت سفارش اینترنتی
  • و…

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت در راستای خدماتی که ارائه می دهید.

از دیگر تکنیک‌هایی که بر میزان دیده شدن کسب و کارتان توسط مخاطبان مؤثر است، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئوی سایت» می‌باشد. در این شیوه از بازاریابی دیجیتال، هدف، نمایش وب‌سایت شما در میان نتایج اول سرچ موتور جست و جو است. شایان ذکر است، از آنجا که در ایران بیشترین میزان استفاده از سرویسِ جستجوی گوگل صورت می‌گیرد، شما باید تمام توان خود را در توجه به الگوریتم‌های موتور جست و جوی گوگل به کار بگیرید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که سئو سایت با رعایت یک سری اصول اجرا می‌شود و «به تدریج» وب‌سایت شما را در میان نتایج سرچ بالا می‌آورد؛ پس عامل مهم در اجرای این تکنیک، صبر زیاد و تداوم در رعایت اصول سئو است.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی است که از بیرون وب‌سایت به بالا رفتن ترافیک سایت شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، اما مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

شبکه‌های اجتماعی، امروزه به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و کمتر کسی را سراغ داریم که به نحوی از پلتفرم‌های مجازی استفاده نکند. در همین راستا، یکی از فرصت‌های مناسب بازاریابی آنلاین، ایجاد اکانت تجاری در شبکه‌های اجتماعیِ مختلف است. بنابراین، شما باید سعی کنید پیج خود را در شبکه‌های مختلف ایجاد نمایید و از تکنیک سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing) استفاده کنید.

شایان ذکر است، تکنیک سئوی سایت که در مورد تولید محتوای اینترنتی به آن اشاره کردیم، در مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز باید رعایت شود. در این راستا، تولید محتوای جذاب، هشتگ گذاری مناسب، تداوم تولید محتوا و… از مواردی هستند که باید رعایت کنید تا بازدید پیج شما در شبکه‌های اجتماعی بالا برود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

از آنجا که کسب و کار شما در زمینه ارائه خدمات است (نه فروش محصولات)، پس باید به شدت بر روی جذب مخاطبان محلی حساب باز کنید. در همین راستا، یکی از تکنیک‌های مهمی که می‌توانید در این زمینه استفاده کنید، ثبت لوکیشن محل کارتان در سیستم مکان‌یابی گوگل است. در واقع شرکت گوگل این امکان را از طریق سرویس Google My Business در اختیار صاحبان بیزینس‌ها قرار داده است. از این طریق، زمانی که شخصی در نزدیکی مغازه‌ی خشک‌شویی شما، کلیدواژه‌های مربوط به خدمات خشکشویی و لباسشویی را در گوگل سرچ کند، نمایه تجاری شما به عنوان یک گزینه در دسترس برای آن شخص نمایش داده می‌شود. شایان ذکر است که این موضوع به شدت بر جذب مخاطبان محلی و تبدیل آن‌ها به مشتری مؤثر است.

یک توصیه: توجه داشته باشید که در هنگام تکمیل حساب تجاری خود در گوگل، اطلاعات کسب و کار و چند عکس مناسب از محل کارتان را قرار دهید و آدرس، شماره‌های تماس و ساعات کاری خود را نیز وارد نمایید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

معمولاً در شروع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ یا در مناسبت‌های خاصی که متقاضیِ خدمات شما بیشتر است، نیاز به یک روش سریع جهت معرفی خود خواهید داشت. یکی از این روش‌های سریع و زودبازده، استفاده از تبلیغات پولی گوگل است. این خدمت در قالب سرویس گوگل ادز (Google Ads) در اختیار وب‌سایت‌ها و کسب و کارهای آنلاین قرار دارد. در این تکنیک، دیگر نیازی نیست منتظر نتایج سئو سایت باشید تا به صدر نتایج سرچ برسید بلکه این بار با پرداخت هزینه، در مدت‌زمانی بسیار کم، خود را در معرض دید کاربران گوگل قرار خواهید داد.

تبلیغات پولی گوگل | گوگل ادز Google Ads
تبلیغات پولی گوگل

تبلیغات کلیکی (PPC)

در کنار استفاده از تبلیغات پولی گوگل، دسته‌ای دیگر از تبلیغات هم وجود دارد که به عنوان تبلیغات کلیکی–بنری شناخته می‌شوند. در تکنیک پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) شما از ترافیک بالای سایت‌های پربازدید، به منظور دیده شدن کسب و کارتان استفاده می‌کنید. برای این منظور، شما بنر تبلیغاتی خود را در این قبیل سایت‌ها قرار می‌دهید و با هر بار کلیک کاربران بر روی لینک ورودی وب‌سایتتان، مبلغی پرداخت می‌کنید.

شایان ذکر است که در استفاده از این شیوه بازاریابی آنلاین، باید پس از ورود کاربر به محیط وب‌سایت، تلاش کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، نظر او را به استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید جلب نمایید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند؛ یک روش هدفمند و مقرون به صرفه در بازاریابی آنلاین

به تدریج و با استفاده از تبلیغات کلیکی، متخصصان دیجیتال مارکتینگ به دنبال راهی برای افزایش بازدهی این شیوه‌ی بازاریابی بودند. در این راستا، تلاش می‌شود تا در نمایش تبلیغات به صورت هوشمند عمل شود و زمان و سایت‌های نمایش‌دهنده به صورت هدفمند انتخاب گردند. از طرفی، باید امکان معرفی کسب و کارها به کاربران بیشتری فراهم شود تا شانس جذب مخاطبان هدف افزایش یابد.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی–بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

یکی دیگر از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای خدمات خشکشویی و لباسشویی، «اینفلوئنسر مارکتینگ» است. در این شیوه از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی، به منظور معرفی کسب و کارهای مختلف و بازاریابی خدمات استفاده می‌شود. در این راستا، شما می‌توانید توسط فعالان شبکه‌های اجتماعی و بلاگرها، کسب و کار خود را تبلیغ نموده و به جذب مخاطبان هدفتان بپردازید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان

یکی از ویژگی‌های کسب و کار خشکشویی یا اتوشویی، داشتن مشتریان ثابت است. شما باید از مشتریان خود بخواهید اطلاعات تماس و آدرس ایمیل خود را در اختیارتان قرار دهند. با این اطلاعات می‌توانید همواره در جهت حفظ آن‌ها و جلوگیری از ریزش مشتری تلاش کنید. از طرفی، همواره باید به دنبال «جذب مخاطبان هدف» و «تبدیل آن‌ها به مشتری ثابت» باشید. به این منظور نیز تلاش کنید اطلاعات کاربرانِ وب‌سایت و دنبال کنندگان خود در فضای مجازی را جمع‌آوری کرده و در قالب یک دیتابیس طبقه‌بندی نمایید. شایان ذکر است که این قبیل اطلاعات در اجرای هدفمند برخی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال (که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم)، بسیار مفید خواهد بود. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

با داشتن آدرس ایمیلِ مخاطبانِ هدف و مشتریان ثابت خود، می‌توانید همواره به دنبال معرفی و بازاریابی خدمات‌تان باشید. در تکنیک بازاریابی ایمیلی، باید در قالب محتوایی تأثیرگذار، ذهن مخاطب را جذب کنید و از طرفی از او بخواهید که خدمات شما را به دیگران نیز معرفی نماید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

تکنیک تبلیغات پیامکی برای کسب و کار خدمات خشکشویی یا اتوشویی بسیار مناسب است. این روش تبلیغاتی، با هزینه پایین و بازدهی سریع، خدمات شما را به اطلاع مخاطبان هدف می‌رساند. سعی کنید در استفاده از این تکنیک با طراحی یک پیام کوتاه، اطلاعات ضروری مانند، آدرس، ساعات کاری و خدماتی که ارائه می‌دهید را به اطلاع مخاطبان برسانید. شایان ذکر است که این تکنیک، به‌ویژه برای فروش محصولات یا خدمات برای مناسبت‌های خاص ملی، مذهبی (روز مرد، روز زن، عید نوروز و…) بسیار پرکاربرد و مؤثر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

داشتن سابقه خوب در فعالیت به عنوان یک کسب و کار – چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی – بسیار مهم است. همان‌قدر که ارائه خدماتِ باکیفیت به مشتریان، می‌تواند باعث اعتماد بیشتر آن‌ها شود؛ در فضای مجازی نیز تا اعتماد و اطمینان کاربران را جلب نکنید، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری را نخواهید داشت. در این راستا، تلاش کنید با فعالیت مثبت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تشریح خدماتی که انجام می‌دهید و پاسخگویی به موقع، برای خود سابقه خوبی در دنیای دیجیتال کسب نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و لباسشویی

تکنیک‌هایی که در این مقاله در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و لباسشویی یا اتوشویی معرفی کردیم، هر کدام بخشی از استراتژی بازاریابی شما را تشکیل می‌دهند. فراموش نکنید اجرای این تکنیک‌ها، به صورت مداوم و در ارتباط با هم است که موجب بهبود وضعیت کسب و کارتان می‌شود. در این راستا، تلاش کنید هر شیوه را به درستی اجرا نمایید و به صورت یک شبکه تبلیغاتی گسترده با سایر روش‌ها درآورید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. اگر شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “آموزش دیجیتال مارکتینگ برای خشکشویی و لباسشویی – معرفی ۱۲ تکنیک بازاریابی دیجیتال اتوشویی ها

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.