بسیاری از افراد به جای اینکه مجالس، مراسمات و مهمانی‌های مورد نظرشان را خودشان برگزار کنند، ترجیح می‌دهند که امور مربوط به برگزاری این مجالس (از طراحی دکوراسیون گرفته تا تهیه پذیرایی) را به شرکت‌ها یا اشخاص مطرح در این حوزه واگذار نموده و خودشان با خیال راحت بر روی دعوت کردن میهمانانشان تمرکز کنند. از این رو، یکی از مشاغل خدماتیِ پرطرفدار، «ارائه خدمات مجالس و برگزاری مراسمات پذیرایی» است.

در صورتی که به عنوان برگزار کننده مجالس فعالیت دارید و یا از طریق برگزاری مراسمات پذیرایی به کسب درآمد می‌پردازید، قطعاً به فکر بازاریابی کسب و کار خود از طریق دنیای دیجیتال افتاده‌اید؛ زیرا امروزه، کمتر کسی از پتانسیل اینترنت و فضای مجازی به منظور بازاریابی و تبلیغات بی‌خبر است.

در این راستا، قصد داریم جهت بهبود وضعیت کسب و کار شما و افزایش مشتریانتان، در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجلس بپردازیم. مطالعه‌ی این مقاله باعث می‌شود که علاوه بر شناخت اصطلاحات و تعاریف مهم بازاریابی دیجیتال، با تکنیک‌های مهم و مؤثر به کار رفته در این حوزه نیز آشنا شوید و مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود پیدا کنید. پس لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای خدمات مجالس بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

ارائه خدمات تشریفات مجالس مختلف از جمله: عروسی، نامزدی، تولد، مجلس ترحیم، جلسات رسمی و… توسط بسیاری از شرکت‌ها و افراد – با یا بدون مجوز – انجام می‌شود. مخاطبان چنین خدماتی، معمولاً به دنبال بهترین نتیجه هستند و از این رو قصد دارند «کار» را به «کاردان» بسپارند. شما نیز به عنوان یک مدیر کسب و کار در زمینه برگزاری مجالس، باید بهترین نمایش را از کار و خدمات خود به مخاطبانتان ارائه دهید تا در نظر آنان به‌عنوان یک «کاردان» جلوه کنید. به این منظور، تنها چاپ چند بنر تبلیغاتی یا بخش تراکت در سطح شهر مفید واقع نمی‌شود و جهت جلب توجه مخاطبان باید از طریق شیوه‌های نوین تبلیغات – در کنار روش‌های سنتی – استفاده نمایید. در این راستا، سعی کنید با استفاده از تبلیغات آنلاین تمام مزایای خود – با عنوان ارائه دهنده خدمات مجالس – را به مشتریان بالقوه ارائه دهید و آن‌ها را جذب بیزینس خود نمایید.

انتخاب شیوه تبلیغات مناسب برای خدمات مجالس
انتخاب شیوه تبلیغات مناسب برای خدمات مجالس
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا ارائه دهندگان خدمات مجالس به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که بیان شد، نیاز به استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات در بازار امروز به شدت حس می‌شود. از طرفی، گستردگیِ بیش از حد فضای مجازی و کاربردهای گوناگونی که در زندگی انسان امروزی دارد، کار را برای انتخاب شیوه مناسب در زمینه بازاریابی و تبلیغات دشوار می‌سازد. در این میان دیجیتال مارکتینگ – به عنوان برآیندی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین – کارِ تبلیغات و بازاریابی را برای کسب و کارهای مختلف – از جمله کسب و کارهایی که در زمینه ارائه خدمات مجالس فعالیت می‌کنند – راحت‌تر کرده است. در این راستا، شما با استفاده از مجموعه تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس، می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید و در نتیجه به سود بیشتری نیز دست پیدا کنید.

چرا ارائه دهندگان خدمات مجالس به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
چرا ارائه دهندگان خدمات مجالس به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس

گستردگی بازاریابی دیجیتال و تخصصی بودن و بلند مدت بودن اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، باعث می‌شود که اجرای این تکنیک‌ها نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن مقدمات و پیشنیازهایی داشته باشد. در ادامه مقاله، قصد داریم اجرای این پیشنیازهای ضروری را در 6 قدم برای شما تشریح کنیم. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. تعیین مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. برنامه ریزی و تعیین انتظارات
  6. طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

جهت افزایش آگاهی شما، هر کدام از موارد فوق را توضیح می‌دهیم.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس

تعریف هویت برند

موفقیت در کسب و کار و گسترش آن، نیاز به «برند سازی و تعریف هویت برند» دارد. اهمیت این موضوع، در اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس بیشتر از سایر کسب و کارهاست؛ چرا که برخلاف شیوه‌های سنتی بازاریابی – که معمولاً از طریق زبانی و به واسطه جلب اعتماد مخاطبان انجام می‌شد – در روش‌های نوین، این برند شما است که وضعیت کسب و کارتان را تعیین می‌کند. در این راستا، سعی کنید پس از انتخاب نام و نشان مناسب، به دنبال تعریف هویت برند باشید.

شایان ذکر است که هویت برند بیش از آنکه بر اساس وضعیت فروش و نظرات مشتریان شما تعیین شود، به واسطه طرز تفکر شما در ارائه خدمات مشخص می‌گردد! آنچه اهمیت دارد رویکرد شما در کسب و کارتان است؛ در واقع شما باید بیش از هر چیزی به دنبال فعالیت صادقانه و ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود باشید تا از این طریق و به تدریج به عنوان یک برند معتبر و خوش‌نام در زمینه برگزاری مجالس و مراسمات شناخته شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

تعیین مخاطبان هدف

خدمات مجالس و تشریفات مراسم، در موارد مختلفی ارائه می‌شوند؛ نوع این خدمات و کیفیتی که شما به مشتریان ارائه می‌کنید، مخاطبان هدف را مشخص می‌کنند. باید دید چه دسته‌ای از مجالس (شادی، ترحیم، جشن تولد، مهمانی خصوصی یا مجالس رسمی) را مدیریت و اجرا می‌کنید؟ از این طریق قادر خواهید بود، مشتریان بالقوه بیزینس خود را بشناسید و تبلیغات آنلاین خود را بر اساس سلایق و تمایلات آن‌ها طراحی کنید. شایان ذکر است تعیین مخاطبان هدف، یکی از مهم‌ترین پیشنیازهای دیجیتال مارکتینگ در هر کسب و کاری است. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال، گام دیگری است که در جهت کسب موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ باید بردارید. این موضوع با شرکت در دوره‌های آموزشی، مطالعه‌ی منابعِ تخصصی یا مشورت با افراد آگاه میسر می‌شود. در این راستا، باید به دنبال افزایش آگاهی و دانش خود در رابطه با تکینک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ و شناخت واژگان و اصطلاحات رایج این حوزه باشید.

آشنایی و تسلط بر زبان دیجیتال مارکتینگ، به شما در فعالیت مفید تبلیغاتی و همکاری با کارشناسان این حوزه کمک زیادی می‌کند. هدف اصلی از ارائه مطالب این مقاله نیز، آشنایی هر چه بیشتر شما با زبان بازاریابی دیجیتال است.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال

همچنین به شما توصیه می‌کنیم جهت افزایش آگاهی بیشتر مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

بررسی اقدامات رقبا

با گذشت زمان، تعداد کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات و بازاریابی بهره می‌گیرند، بیشتر می‌شود. هر بیزنسی ممکن است از تاکتیک‌ها و روش‌های خاصِ خود جهت افزایش تأثیرگذاری بر بازار هدفش استفاده کند. در این راستا، بررسی اقدامات رقبا می‌تواند به شما اطلاعات خوبی در مورد شیوه‌هایِ رایجِ به کار رفته در بازاریابی اینترنتی در حوزه‌ی بیزینستان ارائه بدهد.

بهتر است پیش از استفاده از تکنیک‌های گوناگون، ابتدا ببینید چه تجاربی از اقدامات رقیبان خود در این زمینه می‌توانید کسب کنید؟ در ادامه تلاش کنید تا با انتخاب بهترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین و رفع کاستی‌های موجود در فعالیت رقبا، بهترین نتیجه را کسب نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

تدوین برنامه و تعیین انتظارات

شاید مهم‌ترین توصیه‌ی این مقاله این باشد که بدون برنامه‌ریزی، اقدامات دیجیتال مارکتینگ خود را شروع نکنید! پیش از اجرای تکنیک‌های مختلف، ابتدا برنامه‌ریزیِ دقیقی انجام دهید و در ادامه سعی کنید بر اساس این برنامه‌ی مدون پیش بروید؛ زیرا این کار، شما را از صرف هزینه‌های اضافی و اتلاف زمان معاف می‌کند.

از طرفی، تدوین یک برنامه‌ی اصولی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا انتظارات خود را از تأثیر بازاریابی دیجیتال بر کسب و کارتان مشخص کنید. این کار باعث می‌شود، هم در طول اجرای برنامه با چشم باز پیش بروید و هم در اجرای هر تکنیک تبلیغاتی – در صورتی که به انتظارات مورد نظر دست نیافتید – اصلاحاتی در برنامه‌ی خود ایجاد نمایید یا مسیر جایگزینی را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

پس از طی کردن ۵ قدم قبلی، نوبت به طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارتان می‌رسد! حال کافی است با توجه به هویتی که برای برند خود در نظر دارید، ویژگی‌های مخاطبان هدفتان و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌اید، روش‌های بازاریابی مورد نظر خود را تعیین کنید. برای این منظور، سعی کنید با انتخاب مجموعه‌ای از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، در فضای مجازی به بازاریابی برای کسب و کارِ خود پرداخته و مخاطبان هدفتان را به سمت بیزینستان جذب نمایید.

شایان ذکر است که برداشتن این قدم بدون داشتن آگاهی و دانش کافی در مورد تکنیک‌های مختلف ممکن نیست. شما باید روش صحیح عملکرد، هزینه لازم و مدت زمانی که برای رسیدن به نتیجه لازم است را بررسی کنید و طبق این پارامترها پیش بروید. بر این اساس، شناخت مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ ضروری است که عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…

 حال که با پیشنیازهای 6 گانه‌ی ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ به خوبی آشنا شدید، کافی است تا در ادامه با بهترین تکنیک‌های این نوع از بازاریابی در زمینه برگزاری مجالس آشنا شوید تا فروش خود را افزایش دهید و به هدفِ بیزینسی‌تان دست پیدا کنید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس

در حوزه بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این تکنیک‌ها در کسب و کارهای مختلف دارای ویژگی‌ها و تأثیر متفاوتی هستند. شما نیز برای تعیین استراتژی مناسب باید به شناخت کافی از میزان تأثیر هر کدام در کسب و کار خود دست پیدا کنید. مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی خدمات مجالس عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • سئوی سایت
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (گوگل ادز)
  • تبلیغات کلیکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد یک دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین

در ادامه هر کدام از این تکنیک‌ها را جهت افزایش آگاهی شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس
تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس

وب‌ سایت تجاری متناسب با کسب ‌و کارتان راه‌ اندازی کنید.

به شما توصیه می‌کنیم که پس از فراهم کردن مقدمات دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس، در اولین فرصت اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت تجاری کنید؛ زیرا این وب‌سایت، پایگاه و محیط مناسبی برای تبلیغ و بازاریابی خدمات شما به حساب می‌آید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

از طرفی، تولید محتوای مناسب باعث افزایش بازدید و آشنایی کاربران اینترنت با کسب و کار شما خواهد بود. برای این منظور، سعی کنید علاوه بر مطالب تبلیغاتی، مقاله‌های مفید و کاربردی نیز منتشر نمایید تا حتی کاربرانی که در حال حاضر قصد استفاده از خدمات شما را ندارند به سمت وب‌سایت‌تان جذب شده و با برند شما آشنا گردند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، راه‌اندازی فضایی جهت رزور خدمات و پیش پرداخت هزینه‌ها از طریق همین وب‌سایت انجام می‌شود و کار مخاطبانِ هدف را جهت انجام اقدامات لازم برای رزرو مراسمات مختلف راحت‌تر می‌کند؛ مثلاً آن دسته از افرادی که قصد برگزاری مراسم عروسی را دارند، به دلیل حجم بالای کارهایی که باید انجام دهند، همواره به دنبال صرفه‌جویی در زمان هستند که این موضوع با استفاده از خدمات سفارش و پرداخت آنلاین به راحتی قابل رسیدگی است.

معرفی خدمات مجالس از طریق وب سایت
معرفی خدمات مجالس از طریق وب سایت

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس به شمار می‌رود. شما با ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعیِ مختلف، این امکان را دارید که خدمات خود را به تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه معرفی نمایید. در این راستا، سعی کنید در تمام شبکه‌های اجتماعیِ رایج فعالیت داشته باشید و شانس خود برای جذب مخاطبان هدف را افزایش دهید.

شایان ذکر است که تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی با وب‌سایت تفاوت‌های زیادی دارد؛ زیرا استفاده‌کنندگان از این شبکه‌های مجازی، در موارد زیادی بدون هدف و تنها به منظور سرگرمی از این پلتفرم‌ها استفاده می‌نمایند. بنابراین، شما باید با تولید محتوای جذاب در اولین قدم، فالوورهای خود را افزایش دهید؛ سپس از طریق پست‌های تبلیغاتی، برند و خدمات خود را به آن‌ها ارائه نمایید. این کار باعث شناخته شدن برندتان توسط مخاطبان و افزایش شانس شما جهت جذب مشتری می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

همان‌طور که گفتیم راه‌اندازی وب‌سایت تجاری با هدف اصلیِ جذب مشتری انجام می‌شود. در این میان تا زمانی که محتوای تولید شده توسط شما دیده نشود، این امر ممکن نیست. جهت دیده شدنِ هرچه بیشترِ وب‌سایت‌تان، شما باید با تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) یا همان سئو سایت آشنا باشید. هدف اصلی در این تکنیک از بازاریابی آنلاین، بهبودِ رتبه‌ی سایت شما در میان نتایج سرچ موتورهای جست و جو می‌باشد. شایان ذکر است که اکثر کاربران ایرانی از «گوگل» جهت جست و جو در اینترنت استفاده می‌کنند. به همین دلیل سعی کنید اصول موردنیاز جهت بهبود رتبه توسط هوش مصنوعیِ گوگل را فرا بگیرید و این اصول را در تولید محتوای خود رعایت کنید. گفتنی است که این اصول در قالب اقداماتی توسط کارشناسان SEO انجام می‌شوند. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

در زمینه سئوی سایت معمولاً دو دسته کلی از اقدامات به منظور بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) سایت که به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت خود انجام می‌دهید، باعث بهبود رتبه شما در نتایج سرچ گوگل می‌شود. در این زمینه اقداماتی از قبیل: ارتقا امکانات نرم‌افزاری، بهینه سازی صفحه برای گوشی‌های هوشمند، تولید محتوای مناسب و لینک سازی داخلی مفید خواهد بود.
  • سئو خارجی (off page) سایت شامل روش‌هایی است که از بیرونِ سایت، به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. در این زمینه نیز اقداماتی از قبیل: لینک دهی خارجی، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی می‌تواند شرایط سئوی وب‌سایت شما را بهبود ببخشد.

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

یکی دیگر از اقدامات ضروری در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس، «ثبت حساب کاربری در سامانه مکان‌یابی گوگل» است. شرکت گوگل به منظور حمایت از بیزینس‌های مختلف در فضای موتور جستجویش، این امکان را فراهم آورده که فروشگاه‌ها یا مشاغل خدماتی با ایجاد یک حساب کاربری، موقعیت مکانی خود را به کاربران این موتور جستجو معرفی کنند. در این راستا، شما باید با ثبت لوکیشنِ دفترِ ارائه‌ی خدماتتان در Google Map و همچنین درج اطلاعاتی نظیر: آدرس، ساعت کاری، شماره تماس دفتر و… به مخاطبانتان کمک کنید تا راحت‌تر شما را پیدا کنند.

با انجام این کار، شخصی که در گوگل عبارت «تشریفات مجلس نامزدی» را سرچ کند، اگر به محل کار شما نزدیک باشد، آدرستان را بر روی نقشه Google Map مشاهده می‌کند و به احتمال زیاد به دفتر شما مراجعه نماید. فراموش نکنید که این، یک امتیاز مثبت برای شماست تا در رقابت با سایر برگزار کنندگان مراسم، شانس موفقیت بیشتری پیدا کنید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

از دیگر امکاناتی که موتورهای جست و جو در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند، استفاده از خدمات بازاریابی موتورهای جست و جو (Search Engine Marketing) می‌باشد. شرکت گوگل نیز به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات جست و جوی اینترنتی در ایران، با استفاده از سرویس گوگل ادز (Google Ads) شرایطی جهت انجام تبلیغات پولی ایجاد کرده است. در این تکنیک، شما با پرداخت مبلغی – بدون توجه به نتایج سئوی سایتتان – در مدت‌زمان کوتاهی در میان نتایج اول سرچ قرار می‌گیرید. شایان ذکر است که در این تکنیک، در صورتی که چند وب‌سایت به‌صورت همزمان اقدام به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی برای کلیدواژه‌های مشترکی کنند، کسب و کاری جایگاه بهتری را به خود اختصاص می‌دهد که مبلغ بیشتری را به گوگل پرداخت کرده باشد.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی دیگر از تکنیک‌های تبلیغات پولی، استفاده از روش پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) می‌باشد. در این تکنیک بازاریابی آنلاین، بنر تبلیغاتی طراحی شده توسط شما در محیط سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد و کاربران این سایت‌های تبلیغاتی، با مشاهده بنر کسب و کار شما روی آن کلیک می‌کنند و از طریق لینکی که روی بنر قرار گرفته است، به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند. در واقع، شما به ازای هر بار کلیک بر روی بنر تبلیغاتیِ خود و ورود کاربر به فروشگاه اینترنتی‌تان، باید هزینه‌ای پرداخت نمایید.

گفتنی است که در اجرای این تکنیک، استفاده از سایت‌های پربازدید و معتبر و همچنین نمایش تبلیغات به صورت هوشمند بسیار مؤثر است. به همین دلیل، استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی باتجربه و ماهر در این زمینه به شدت توصیه می‌شود. در واقع، شما با استفاده از امکانات تبلیغات کلیکی هوشمند، بازده تبلیغات اینترنتی خود را افزایش می‌دهید و در مدت کوتاه‌تری به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی–بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) است. در این تکنیک، از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی به عنوان عامل تبلیغات استفاده می‌شود؛ زیرا تعداد زیاد دنبال کنندگان این افراد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، باعث تأثیرگذاری آن‌ها در امر بازاریابی و تبلیغات می‌شود. مثلاً تصور کنید که به یک بلاگر یا سلبریتی معروف خدمات مجالستان ارائه دهید و آن شخص در پیج خود کسب و کار شما را تبلیغ کند. این کار باعث شناخته شدن برند شما توسط مخاطبان زیادی می‌شود و قطعاً به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

بازاریابی ویدئویی

سعی کنید از خدمات خود مانند: باغ و تالار پذیرایی، دیزاین مجالس، سفره‌آرایی عقد و نحوه پذیرایی ویدئو تهیه کنید. استفاده از کلیپ‌های زیبا و جذاب در تکنیک ویدئو مارکتینگ، تأثیر زیادی بر جلب توجه مخاطبان هدف دارد. اگر چه شما می‌توانید ویدئوهایتان را در وب‌سایت‌تان منتشر کنید اما استفاده از این تکنیک خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

تهیه یک پایگاه داده از مشتریان جهت حفظ آن‌ها، معرفی و تبلیغات از سوی آن‌ها و ارائه خدمات بعدی از طریق تکنیک‌های مختلف تبلیغاتی، ضروری است. در این راستا، سعی کنید کاربران وب‌سایت، مشتریان حضوری و دنبال کنندگانتان در شبکه‌های اجتماعی را قانع کنید تا اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند. داشتن آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، آی‌دی شبکه‌های اجتماعی و برخی از اطلاعات شخصی مشتریان و مخاطبان هدف، بسیار مفید است. شایان ذکر است که تهیه‌ی یک دیتا بیس از مشتریان در اجرای تکنیک‌هایی مانند بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پیامکی ضروری می‌باشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل از روش‌های بسیار قدیمی برقراری ارتباط بوده و جالب است که بدانید حتی پیش از رواج استفاده از اینترنت، در قالب موتورهای جست و جو نیز به کار می‌رفته است. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) نیز به عنوان یک تکنیک دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار دارد تا با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی (در قالب جشنواره تخفیفات و…) به مخاطبان هدفتان آن‌ها را تحت تأثیر خدمات خود قرار دهید؛ در این راستا می‌توانید با طراحی ایمیل‌های جذاب و شخصی‌سازی شده، مخاطبان هدف خود را با خدماتتان آشنا نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی

ارسال پیامک به عنوان یک روش مؤثر و کم‌هزینه در زمینه تبلیغاتی بسیار مفید خواهد بود. این روش ارزان تبلیغاتی می‌تواند در مدت‌زمانی کوتاه، تعداد زیادی از مخاطبان هدف را با کسب و کار شما آشنا کند. معرفی خدمات تشریفات مجالس از این طریق، باعث افزایش تعداد مشتریان و درنهایت سود شما خواهد شد. توجه داشته باشید که از متن کوتاه و با پیشنهادات جذاب در ارسال پیامک استفاده نمایید و آدرس دفتر اصلی و شماره تماس‌های خود را در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید در روزهای خاصی از سال یا در مراسمات ملی و مذهبی و… تخفیفات خدمات خود را از طریق SMS Marketing به مخاطبانتان ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

علی‌رغم تمام فرصت‌هایی که دنیای دیجیتال در اختیار کسب و کارها قرار داده است؛ فعالیت تبلیغاتی در این حوزه سختی‌های زیادی دارد. مخاطبان به سختی و با احتیاط کامل به کسب و کارهای تبلیغ‌شده در اینترنت اعتماد می‌کنند. به همین دلیل، شما باید تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبار و ایجاد حسن سابقه در مورد برندتان انجام دهید. در مورد کسب و کار خدمات مجالس، از آنجا که بسیاری از افراد حساسیت بسیار بالایی در اجرای درست مراسمات دارند، کار شما کمی سخت‌تر است و باید تلاش بیشتری در جهت پاسخگویی به مخاطبان داشته باشید.

شایان ذکر است که تعداد رقبای شما نیز در بازاریابی بسیار زیاد است و اگر بخواهید در سطح کلان‌شهری مانند تهران، یک سرشماری از چنین مراکزی انجام دهید، مراکز زیادی را می‌یابید که در این زمینه مشغول ارائه خدمات هستند. بیش از ۸۰ درصد این مراکز خدمات مربوط به تولد، عروسی، ترحیم را ارائه می‌دهند. حدود ۱۰ درصد از این مراکز نیز علاوه بر ارائه خدمات مجالس عروسی، تولد و ترحیم و… مسئول برگزاری بسیاری از مراسمات دیگر مانند: همایش‌ها، جشنواره، کنگره، کنفرانس و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به صورت تخصصی هستند. به همین دلیل، شما باید تمام تلاش خود را در زمینه‌ی کسب حسن سابقه در فضای آنلاین داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس

تکنیک‌هایی که در این نوشتار در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای خدمات مجالس مطرح گردید، راه شما را جهت بازاریابی خدماتتان در فضای مجازی هموار می‌کنند. تنها سعی کنید این تکنیک‌ها را به درستی اجرا نمایید؛ اگر این امر را نمی‌توانید به تنهایی انجام دهید، در صورت نیاز استفاده از دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای و کارشناسان سئو می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند.

در پایان امیدواریم محتوای این مقاله برای بهبود اوضاع کسب و کار شما مفید باشد. اگر شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید، نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود این مقاله در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که دوستان شما هم در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیاز به راهنمایی دارند لینک این مقاله را در اختیارشان قرار دهید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.