سئو 2125 بازدید

تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب‌سایت‌ها با چالش چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ روبه‌رو هستند؛ زیرا بسیاری از کاربرانی که در جستجوی مطلبی در گوگل هستند، تنها به سایت‌هایی که در نتایج اولیه قرار می‌گیرند، توجه می‌کنند (نه سایت‌هایی که در جایگاه‌های پایین‌تر صفحه نتایج قرار گرفته‌اند).

برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل باید تکنیک‌ها و اصول و قوانین سئو را به‌دقت رعایت کنید تا ترافیک بیشتری از بازدیدها را از آن خود نمایید. ازاین‌رو، در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم تکنیک‌ها و راهکارهایی که باید در انتشار محتوا و بهینه‌سازی وب‌سایت خود انجام دهید تا با یک کلمه کلیدی مشخص در صفحه اول گوگل فارسی قرار بگیرید را ارائه دهیم. البته در این رابطه نیز می‌توانید از توان و تجربه متخصصان سئو استفاده کنید. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟

به‌طور کلی در پاسخ به این سؤال که چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ باید گفت زمانی این هدف محقق می‌شود که از تکنیک‌های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. البته رقابت بین وب‌سایت‌ها در این زمینه بسیار شدید است و باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید. پس برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل فارسی باید تلاش، پشتکار و فعالیت بسیار زیادی داشته باشید و ناامید نشوید.

از مهم‌ترین فاکتورهایی که در پاسخ به سؤال چگونه در جستجوی گوگل اول شویم؟، باید رعایت کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انتخاب نام و پسوند دامنه مناسب
  2. استفاده از تگ متای description مناسب
  3. استفاده درست و به‌جا از کلمات کلیدی در محتوا
  4. استفاده از متا تگ‌های مناسب جهت معرفی صفحات وب به موتورهای جستجوگر
  5. قرار دادن لینک صفحات وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی
  6. لینک بیلدینگ به سایت‌های پربازدید و مرتبط
  7. اضافه کردن سایت به سایت‌های آگهی رایگان
  8. اضافه کردن وب‌سایت در گوگل وبمستر
  9. درج وب‌سایت در قسمت سایت مپ گوگل وبمستر
  10. ثبت وب‌سایت در گوگل مپ (در صورت لزوم)
  11. استفاده درست از گوگل آنالیتیکس
  12. استفاده از تصاویر یونیک با نام و سایزهای درست و بهینه
  13. استفاده از ویدیوهای مناسب
  14. طراحی وب‌سایت به‌صورت کاربرپسند
  15. لینک‌سازی داخلی با استانداردهای انکر تکست
  16. افزایش سرعت وب‌سایت
  17. انتشار محتواهایی مرتبط با هدف وب‌سایت

لازم به ذکر است، برای رعایت این فاکتورها باید نکات بسیاری را موردتوجه قرار دهید تا منجر به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل شود. پس، لازم است هر چه سریع‌تر مواردی که مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت است را به‌دقت رعایت کنید تا بتوانید رقبای اصلی در صفحه اول گوگل را کنار بزنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین روش برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در وب فارسی

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در وب فارسی برای همه کسب‌وکارهای اینترنتی و کسانی که در فضای وب فعالیت می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. راهکارها و روش‌هایی زیادی وجود دارد که بگوییم چگونه در سرچ گوگل اول شویم؟ اما همه آن روش‌ها تضمینی نیست. در دنیای جستجوهای آنلاین – که وب‌سایت‌ها برای هرچه بیشتر دیده شدن و جذب ترافیک بالاتر تلاش می‌کنند – گوگل همواره الگورتیم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی سایت‌ها را به‌روزرسانی می‌کند تا بهترین سایت‌ها را برای قرار دادن در نتایج اول جستجو سریعاً شناسایی نماید.

شایان ذکر است که پیش‌بینی الگوریتم‌های موتورهای جستجو به کار بسیار پیچیده‌ای تبدیل شده اما باید توجه داشته باشید که رفتار کاربران و میزان رضایت آنها از محتواهای منتشرشده، بیش از شکل ظاهری محتوا در بالا آمدن مطالب در نتایج جستجو مؤثر است. پس بهترین روش برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در وب فارسی این است که در انتشار و ارزیابی محتواهای خود به رفتار و سلیقه کاربران – بیش از همه فاکتورها – توجه کنیم. به‌عبارت بهتر، اکیداً توصیه می‌شود که محتواهای کاربرپسند را منتشر کنید؛ در این راستا باید تکنیک‌های کاربردی را جهت ارتقای کیفیت محتوای وب‌سایت خود رعایت کنید تا موتور جستجوی گوگل در ارزیابی متن، امتیاز لازم را به شما بدهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهمترین ترفندها برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل در وب فارسی باید از ترفندها و تکنیک‌های کاربردی و منحصربه‌فردی استفاده کنید تا بتوانید سایر رقبا را کنار بزنید و جایگاه و رتبه وب‌سایت خود را را بهبود ببخشید. در ادامه مقاله، بهترین و مهم‌ترین ترفندهای موجود در این زمینه را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ - مهمترین ترفندها
چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ – مهمترین ترفندها

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

متأسفانه بسیاری از دارندگان وب‌سایت‌ها از تأثیر کلمات کلیدی مناسب و نحوه استفاده درست از آن‌ها در هر صفحه از محتوای وب‌سایت خود غافل هستند؛ این، در حالی است که استفاده از کلمات کلیدی به‌صورت صحیح و با چگالی مناسب، مهم‌ترین اصل در محتوانویسی است و می‌تواند در گرفتن جایگاه در صفحات اول گوگل مؤثر باشد. بنابراین، در ابتدا باید برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب اقدام کنید و سپس آن کلمه را با تعداد تکرار مناسب در تولید محتوا به کار بگیرید که برای مخاطب جذاب باشد. اگر در زمینه چگالی صحیح کلمه کلیدی و کلمات مترادف آن اطلاعات مناسبی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از متخصصان سئو مشاوره دریافت کنید.

همچنین، فراموش نکنید که میزان رقابت در استفاده از کلمات کلیدی کوتاه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل زیاد است؛ پس برای افزایش شانس خود در خصوص قرار گرفتن در صفحه اول، بهتر است از کلمات کلیدی طولانی‌تر (Long Tail Keywords) در محتواهای خود استفاده کنید. این ترفند برای سایت‌های فروشگاهی بهترین گزینه است و از این طریق می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره محصول موردنظر خود در اختیار مخاطبانشان قرار دهند؛ همچنین، این ترفند می‌تواند یکی از بهترین استراتژی‌ها در خصوص گرفتن جایگاه برای وب‌سایت‌های مجله‌ای نیز باشد.

جهت استخراج کلمات کلیدی مناسب می‌توانید وضعیت سایت رقبای خود را در سیمیلاروب (که جایگزین الکسا هست) بررسی کنید و یا اینکه کلمات پر جستجو و پیشنهادی گوگل را – برای تولید محتوا – در اولویت قرار دهید. البته ابزارهایی مانند: google trends، keyword planner و keywordtool.io وجود دارند که می‌توانند در انتخاب کلمات مرتبط و پررقابت به شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در این باره، می‌توانید به مقاله «کلمات کلیدی در گوگل: معرفی 25+ ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی با نکات مهم» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استفاده از محتوای ویدئویی

هنگام بررسی موضوع چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ پیشنهاد می‌کنیم که هرگز از تأثیر محتوای ویدئویی غافل نشوید. ویدیوها همواره یکی از پربازدیدترین انواع محتواها برای کاربران هستند. بنابراین، با ساخت ویدئوهای جذاب برای وب‌سایت خود می‌توانید بهتر دیده شوید و به جذب بهتر و ماندگاری مخاطبان در سایت کمک خواهید کرد.

تولید محتوای ویدئویی به دو صورت انجام می‌پذیرد:

  1. 1. گاهی دارنده وب‌سایت خود اقدام به تهیه و ساخت ویدیو می‌کند.
  2. گاهی نیز وب‌سایت‌های معتبر و حرفه‌ای برای افزایش اعتبار خود اقدام به خرید این خدمات از شرکت‌های تبلیغاتی می‌کنند.

بنابراین اگر صاحب یک وب‌سایت فروشگاهی هستید و قصد ساخت تیزر تبلیغاتی دارید؛ حتماً آن را به‌صورت حرفه‌ای توسط شرکت‌های فعال در این زمینه تهیه کنید و اگر تاکنون ویدئویی برای سایت خود درست نکرده‌اید، حتماً همین حالا یک استراتژی مناسب را برای ساخت ویدئو در جهت معرفی خدمات و محصولات موردنظر خود تدوین کنید.

فراموش نکنید وب‌سایت‌هایی که در کنار انتشار محتوای متنی اقدام به اشتراک‌گذاری ویدئو می‌کنند در جذب مخاطبان بیشتر موفق خواهند بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استفاده از تصاویر باکیفیت و سئو شده

استفاده از محتوای متنی به‌تنهایی برای جذب مخاطب در فضای وب مؤثر نیست؛ چراکه کاربر خیلی سریع حوصله‌اش از خواندن یک صفحه خشک‌وخالی سر می‌رود! لذا جهت افزایش اعتبار و ارزش وب‌سایت خود حتماً از تصاویر باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. به‌عبارت دیگر، تصاویر اولین و مهم‌ترین ابزارها جهت نگه‌داشتن یک کاربر در صفحه وب هستند. حال، هرچه از این تصاویر به‌صورت هوشمندانه‌تر و در جای خود استفاده کنید، به‌طور قطع در افزایش رضایت کاربر موفق‌تر خواهید بود. همچنین، توصیه می‌شود که برای انتقال پیام از طریق  یک تصویر حتماً نسبت به نگارش توضیحات مناسب در زیر آن تصویر اقدام کنید؛ زیرا بسیاری از این تصاویر – همراه با کلمه کلیدی که در فیلد Alt آن‌ها یا درون توضیحات آن‌ها وجود دارد – در Google Image به کاربران نمایش داده می‌شود و با این تکنیک نیز می‌توانید از Google Image ورودی گرفته و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، می‌توانید از تصاویر اینفوگرافیک نیز استفاده کنید؛ اینفوگرافیک‌ها در عین جذاب بودن، بسیار چالشی هستند و باید بتوانند عمق مطلب را با کمترین اطلاعات متنی و بهترین جلوه‌های گرافیکی نشان دهند. در واقع، تصاویر اینفوگرافیک باید مانند یک متن، به‌صورت واضح پیام را منتقل کنند اما درعین‌حال بسیار جذاب‌تر از متن باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «اینفوگرافیک مارکتینگ چیست؟  ۵ مرحله اجرای بازاریابی اینفوگرافیک» را مطالعه نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تداوم در انتشار محتوای جدید و آپدیت مقالات قبلی

یکی از نکات و ترفندهای کلیدی برای افزایش شانس قرارگیری در صفحه اول گوگل، انتشار محتواهای متعدد و به‌صورت مرتبط در وب‌سایت است. هر چه محتواهای سئو شده‌ی بیشتری داخل وب‌سایت خود منتشر کنید، میزان ترافیک بیشتری را از مخاطبان جذب خواهید کرد. به‌همین خاطر، توصیه می‌کنیم که برای خود یک استراتژی تولید محتوا تدوین کنید و متناسب با کلمات کلیدی هدف، محتواهای موردنظر را در سایت خود منتشر کنید. فراموش نکنید که این کار باید به‌صورت روتین و مداوم انجام بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

همچنین، گفتنی است که باید در راستای به‌روزرسانی محتواهای منتشرشده و بسط و گسترش دادن آنها نیز اقدام کنید تا شانس قرار گرفتنشان در بالاترین رتبه‌های صفحه اول گوگل را افزایش دهید.

استفاده از عناوین جذاب و ترغیب کننده

جذاب کردن عنوان محتواهای تولیدشده یکی دیگر از مهم‌ترین ترفندها برای جذب مخاطبان و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است؛ با انتخاب عناوین جذاب و ترغیب‌کننده، ضمن اینکه می‌توانید نرخ CTR سایت خود را افزایش دهید، قادر خواهید بود تا شانس قرار گرفتن در جایگاه‌های اول نتایج گوگل را – برای تک تک مقالاتتان – بالاتر ببرید. لذا یکی از پاسخ‌ها به سؤال: چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ این است که باید با صبر و حوصله عنوان مقالات را بهینه کنید و زمان زیادی را صرف این کار نمایید.

توجه به جلب اعتماد کاربران

مهم‌ترین رمز موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی، جلب اعتماد مردم است. بنابراین، شما باید در انتشار محتوای وب‌سایت خود به‌گونه‌ای عمل کنید تا مردم بتوانند به اطلاعات/محصولات/خدمات وب‌سایت یا برندتان اعتماد کنند. ایجاد این اعتماد نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است که باید هوشمندانه انجام شود. اگر می‌خواهید کاربران اینترنتی به شما اعتماد داشته باشند، در محتواهایتان از بزرگنمایی بپرهیزید و واقعیت‌ها را بیان کنید. بسیاری از وب‌سایت‌هایی که در زمینه خریدوفروش محصولات فعالیت دارند، گاهی به دور از واقعیت اقدام به تبلیغ می‌کنند که سبب سلب اعتماد کاربران می‌شود. پس سعی کنید خودتان باشید و صادقانه خدمات و اطلاعاتتان را به کاربران پرزنت کنید تا اعتماد بسیار فوق العاده‌ای بین شما و آن‌ها شکل بگیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

توجه به افزایش سرعت سایت

صفحات سایت شما باید به سرعت بالایی برای کاربران بارگذاری و محتوای موردنظر به نمایش گذاشته شود. بنابراین، یکی دیگر از ترفندها برای نگه داشتن کاربر در وب‌سایت این است که محتوا در مدت‌زمان کوتاهی برای کاربر به نمایش دربیاید. البته این اتفاق در ارتقای رنک سایت شما نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.  ازاین‌رو، برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب‌سایت خود می‌توانید از ابزارهای گوناگونی مانند gtmetrix استفاده کنید؛ هرچند که این ابزار اخیراً برای کاربران و وبمسترهای ایرانی به دلیل تحریم‌ها فیلتر شده است؛ اما اگر هاست شما در خارج از ایران قرار دارد می‌توانید از آن کماکان استفاده کنید.

از دیگر عوامل مؤثر جهت افزایش سرعت سایت می‌توان به: قدرتمند بودن هاست وب‌سایت، سبک بودن قالب سایت، کم‌حجم بودن تصاویر و ویدیوها، عدم نصب افزونه‌های غیرضروری و غیره اشاره کرد.

توجه به افزایش اعتبار دامنه سایت

بر این اینکه شانس خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در وب فارسی افزایش دهید، لازم است که اعتبار دامنه (Domain Authority) وب‌سایت خود را بالا ببرید. این اعتبار، بستگی به محتواهای باارزشی دارد که روی دامنه شما بارگذاری می‌شود و تعداد لینک‌هایی که به دامنه شما ارجاع می‌دهند. این نکته را نیز فراموش نکنید که هرچه مدت‌زمان بیشتری صاحب یک دامنه باشید، آن دامنه – به همان میزان – ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

توجه به نقشه سایت و به روز رسانی آن

به‌روز نگه داشتن نقشه سایت (Site Map) یکی از دیگر از تکنیک‌های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل است که کمتر به آن توجه می‌شود! نقشه کلی سایت شما باید یک مسیر پیمایش واضح، خوانا و به‌روز داشته باشد تا به‌سادگی در دسترس برای موتورهای جستجوگر قرار بگیرد و آن‌ها بتوانند وب‌سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار بدهند. بنابراین، هر نوع تغییری را که در سایت خود اعمال می‌کنید حتماً آن را در فایل sitemap خود به‌روزرسانی کنید تا گوگل بتواند در سایت شما بدون مشکل پیمایش کند.

توجه به بک لینک ها برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

بک‌لینک‌ها (Backlinks) یکی دیگر از فاکتورهای مهم در ارتقای رنکینگ یک وب‌سایت در نتایج جستجو هستند و می‌توانند مدت‌زمان لازم برای گرفتن جایگاه اول گوگل را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند. بنابراین، اگر برای شما این سؤال ایجاد شده است که چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ باید بگوییم که استفاده از بک لینک‌های ارزشمند را حتماً در استراتژی محتوانویسی و بهینه‌سازی وب‌سایت خود در اولویت قرار دهید.

هرچه تعداد بک لینک‌های یک وب‌سایت بیشتر باشد و این بک‌لینک‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، آن سایت در ارزیابی گوگل می‌تواند ترافیک و رتبه بسیار بهتری را نسبت به سایر رقبا کسب کند. بنابراین، با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانید تعداد بک‌لینک‌های مورد نیاز وب‌سایت خود را برای هر محتوا برآورد کنید. حال، این بک لینک‌ها می‌توانند داخلی و خارجی باشند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

توجه به لینک های داخلی

یکی دیگر از ترفندهایی که برای اینکه بدانیم چگونه در سرچ گوگل اول باشیم، استفاده از لینک‌های داخلی است. این لینک‌ها سبب اتصال داخلی صفحات مرتبط وب‌سایت شما به یکدیگر می‌شوند و به‌نوعی بک لینک‌های داخلی هستند. البته توجه داشته باشید که انکر تکست (Anchor Text) لینک‌های داخلی باید با کلمه کلیدی صفحه موردنظر سازگار و هماهنگ باشد، تا سبب ایجاد ارتباط محتوایی بین صفحات شود. مهم‌ترین مزیت استفاده از لینک‌های داخلی این است که به کاربران در پیمایش بین صفحات وب‌سایت کمک قابل‌توجهی می‌کند و می‌تواند تأثیر مهمی در قرارگیری وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد. پس در هنگام ایجاد لینک‌های داخلی به این نکته توجه داشته باشید که موضوع آن بخش‌ها با یکدیگر مرتبط باشند تا بتواند امتیاز لازم را از گوگل بگیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

توجه به لینک های خارجی

یک نوع دیگر از بک‌لینک‌ها مربوط به لینک‌های خارجی می‌شود که شما می‌توانید برخی از کلمات محتوای متنی خود را به سایر سایت‌ها لینک کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که تأثیر لینک‌های خارجی در زمینه گرفتن صفحه اول گوگل، به‌مراتب خیلی بیشتر و مهم‌تر از تأثیر لینک‌های داخلی است؛ به‌خصوص اگر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. از طرفی دیگر هرچه محتوای سایت شما مناسب‌تر و بهینه‌تر باشد، شانس دریافت لینک‌های خارجی به سایت شما بیشتر خواهد بود. پس با استفاده از تکنیک‌ها و اصول مختلف حتماً سایت خود در این زمینه بهینه کنید تا بتوانید به صفحه اول گوگل بیایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

توجه به کیفیت محتوا برای گرفتن جایگاه در صفحه اول گوگل

متأسفانه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در وب فارسی، زمان‌بر است و نباید انتظار داشته باشید که با انتشار یک محتوای سئوشده، سریعاً یا در مدت‌زمان کوتاهی به صفحه اول بیایید. پس، وقتی‌که اقدام به انتشار یک محتوا می‌کنید، باید مراحل و تکنیک‌های سئو جهت بالا آمدن آن محتوا در صفحه اول گوگل را به‌خوبی طی کنید. درصورتی‌که یک محتوای باکیفیت و با کلمه کلیدی خاص را بارگذاری کنید، گوگل به‌طور قطع رنکینگ بالایی را برای آن در نظر خواهد گرفت. پس هرگز ناامید نشوید و با صبر و حوصله سعی کنید مشکلات موجود در وب‌سایت و محتوای خود را رفع کنید تا بتوانید در رتبه‌های برتر نتایج جستجو قرار بگیرید و نرخ کلیک وب‌سایت خود را افزایش دهید.

مقید بودن به الگوریتم های گوگل و عدم استفاده از سئوی کلاه سیاه

بسیاری از افراد برای اینکه به جایگاه برتر در گوگل دست پیدا کنند، در تلاشند تا از مسیرهای تقلبی به‌منظور پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو – برای بهبود رتبه و جایگاه وب‌سایت خود – استفاده کنند؛ اما ازآنجایی‌که الگوریتم‌های گوگل به‌طور مداوم تغییر می‌کنند، موتور جستجوی گوگل – در گذر زمان – به‌راحتی می‌تواند کارهای تقلبی که شما انجام داده‌اید – تا سایت خود را به صفحه اول بیاورید – کشف نموده و وب‌سایت شما را جریمه می‌کند. بنابراین، درصورتی‌که ربات‌های گوگل موفق به تشخیص تقلب در سئو شوند، به‌شدت جایگاه آن وب‌سایت را کاهش خواهند داد و آن را به صفحات انتهایی سرچ منتقل می‌کنند. پس، هرگز اقدام به دور زدن گوگل با شیوه‌های تقلبی نکنید؛ چراکه ممکن است وب‌سایت شما را نوایندکس (No Index) و یا جریمه کند.

بهترین تاکتیک برای اینکه چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ این است که در دوره‌های آموزشی نحوه بهینه‌سازی و سئوی سایت شرکت کنیم. هر چه با نکات و تکنیک‌های اصولی سئو بیشتر آشنا باشید به همان میزان در پیاده‌سازی استراتژی سئوی سایت خود موفق عمل خواهیم کرد. پس نکته مهم در این زمینه، به‌روز کردن اطلاعات است تا بتوانید از پارامترها و الگوریتم‌های تأثیرگذار بهتری برای ارتقای رتبه خود در گوگل استفاده کنید. لذا سعی کنید عملکرد وب‌سایت خود را با جدیدترین الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل هماهنگ کنید تا از افت ناگهانی رنکینگ و جریمه این موتور جستجوگر در امان بمانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

توجه به موقعیت جغرافیایی

ازآنجایی‌که الگوریتم‌ها و کارکرد موتور جستجوی گوگل همواره در حال تغییر است، پس نمی‌توانید همیشه از یک شیوه و تکنیک برای محتوانویسی در وب‌سایت خود استفاده کنید. عوامل مختلفی به‌غیر از کلمات کلیدی و چگالی آنها در رتبه‌بندی گوگل مؤثر است؛ از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موقعیت جغرافیایی کاربران اشاره کرد. گوگل در بسیاری از اوقات هنگام جستجوی کاربران سعی می‌کند که متناسب با مکانی که یک کاربر در آن قرار دارد، نتایج مرتبط و نزدیک را او نمایش دهد. پس در انتشار صفحات خود حتماً از درج موقعیت مکانی غافل نشوید.

تدوین استراتژی محتوا

همان‌طور که گفته شد امروزه رقابت سایت‌ها در وب فارسی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و نمی‌توان به‌راحتی در صفحه اول قرار گرفت. اما ناامید نشوید و بر اساس شاخص‌هایی که در مطالب بالا به آنها اشاره شد، سعی کنید یک برنامه و استراتژی محتوایی برای خود تدوین کنید تا بتوانید امتیاز بالاتری در الگوریتم گوگل بگیرید و در نتایج جستجو بالاترین رتبه‌ها را از آن خود کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استفاده از گوگل ادوردز AdWords  google برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

یکی از سرویس‌های فعال در گوگل، سرویس تبلیغات است که به‌واسطه آن می‌توانید به‌سرعت در صفحه اولِ این موتور جستجو قرار بگیرید. کسانی که سایت خود را با اصول سئو، بهینه‌سازی نکرده‌اند، این توانایی را دارند که با استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل (SEM) در صفحه اول نتایج قرار بگیرند؛ اما توجه داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو از طریق سیستم تبلیغاتی گوگل با پرداخت هزینه همراه است. به‌عبارت بهتر، اگر از سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده کنید، به ازای هر کاربری که به وب‌سایت شما وارد می‌شود، باید به گوگل پول پرداخت کنید؛ اما زمانی که سایت خود را با اصول سئو بهینه می‌کنید و – آن را از این طریق – به صفحه اول نتایج می‌رسانید، دیگر برای هر کاربری که به سایت‌تان وارد می‌شود به گوگل هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

پس یکی دیگر از جواب‌ها به این سؤال که چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ادوردز (Google Adwords) است. شایان ذکر است که برای تشخیص سایت‌هایی که از گوگل ادرودز استفاده می‌کنند، کافی است به عبارت “AD” درج‌شده است در کنار لینکشان در صفحه نتایج دقت کنید.

برای شروع فعالیت در ادوردز می‌توانید به سایت: google adwords مراجعه کنید و کمپین موردنظر خود را راه‌اندازی نمایید. گفتنی است که دامنه‌های ir و برخی از وب‌سایت‌های ایرانی به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از این سرویس را ندارند. پس بهتر است برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در وب فارسی، بیشتر بر روی اصول سئو تمرکز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در گوگل ادوردز و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در آن، توصیه می‌کنیم به مقالات:

مراجعه کنید.

موتور جستجوگر گوگل چگونه کار می‌کند؟

حال که با ترفندهای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آشنا شدید، بهتر است که درباره نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل و آنالیز وب‌سایت‌ها نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ زیرا درصورتی‌که با کارکرد گوگل آشنا باشید، بهتر می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف در راستای بهبود رتبه سایت خود استفاده نمایید.

سئوکاران و وبمسترهایی که در حوزه سئو فعالیت می‌کنند، حتماً با نحوه کار کردن گوگل آشنا هستند؛ اما اگر شما فعالیت خود را به‌تازگی در زمینه سئو آغاز کرده‌اید، باید بدانید که فرایند کار موتور جستجوی گوگل از زمان ثبت یک وب‌سایت در پایگاه داده‌ی آن آغاز می‌شود. کسانی که یک وب‌سایت را راه‌اندازی می‌کنند، پس از انجام کارهای طراحی سایت و آپلود آن بر روی یک هاستینگ مناسب، در گام بعدی، سایت خود را در پلتفرم گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) ثبت می‌کنند.

پس‌ازاینکه سایت خود را در پلتفرم گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) ثبت کردید، گوگل، ربات‌های خزنده‌ی اینترنتی خود را به سراغ سایت شما می‌فرستد و تک‌تک صفحات سایت شما را به همراه اطلاعاتی که در فایل sitemap شما قرار دارد، تجزیه‌وتحلیل نموده و در پایگاه داده‌ی خود ذخیره می‌کند؛ بدین ترتیب اطلاعات لازم را از سایت شما و محتواهایتان جمع‌آوری می‌نماید. گفتنی است که گوگل با هر بار جستجو تمام اطلاعات صفحات داخلی و لینک‌های موجود را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

حال که با نحوه کار موتور جستجوی گوگل آشنا شدید، پس حتماً در انتشار محتوای سایت خود به نوع کلمه کلیدی انتخابی، تعداد تکرار یا چگالی کلمه کلیدی، تعداد بک لینک‌ها، لینک‌های داخلی و خارجی، تصاویر و ویدیوهای بارگذاری‌شده دقت کنید؛ زیرا گوگل اطلاعات هر صفحه‌ای جدیدی که شما ایجاد می‌کنید را در پایگاه داده خود ذخیره (Index) می‌کند، بر اساس پارامترهای مذکور به آن امتیاز می‌دهد و بر اساس آن امتیاز تصمیم می‌گیرد که صفحه جدید شما را در صفحه اول نشان دهد یا خیر.

پیشنهادات آموزشی مرتبط با سرویس‌های گوگل:

لینک مقالات پیشنهادی و تکمیلی

سخن پایانی درباره اینکه چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ترفندها و تکنیک‌های چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ بیشتر آشنا کنیم تا افراد تازه‌کار بتوانند با استراتژی مناسب در این زمینه قدم بردارند. ازآنجایی‌که رقابت بین وبمسترها برای تصاحب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل بسیار بالا است باید در این مسیر صبوری کنید و برای رسیدن به اهداف خود ثابت‌قدم باشید. پس مهم‌ترین کار این است که از ترفندهای مختلف برای تولید محتوا با به‌کارگیری تکنیک‌های سئو استفاده کنید تا وب‌سایت شما به یکی از نتایج برتر در گوگل و دنیای مجازی تبدیل شود.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نحوه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل» دارید، یا راه‌حل‌های دیگری را برای بهبود سئوی سایت می‌شناسید و نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که بازدید وب‌سایت خود را ارتقاء دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها