تبلیغات آنلاین 366 بازدید

گوگل ادز (Google Ads) یکی دیگر از پلتفرم‌های گوگل است که در زمینه تبلیغات در نتایج گوگل، به‌عنوان ابزاری قابل‌ اعتماد و بسیار کارآمد برای معرفی و تبلیغ کسب و کارها استفاده می‌شود. اگر در کسب و کارتان وبسایتی برای ارائه محصولات و خدماتتان دارید، می‌توانید با کمک این ابزار گوگل و تبلیغات در آن، مخاطبان هدف را به وبسایت خود بکشانید. اما این سوال مطرح می‌شود که چگونه باید در گوگل ادز یک حساب کاربری ایجاد کنیم؟ برای ایجاد حساب کاربری در Google Ads باید چه مراحلی را طی کرد؟ در این مقاله از آکادمی کاپریلا، به این سوالات شما پاسخ داده‌ایم.

مقدمه

در ابتدا بد نیست بدانید که وظیفه Google Ads (گوگل ادز) افزایش فروش شما نیست؛ بلکه وظیفه این ابزار، بیشتر دیده‌ شدن برند شما مطابق با جستجوهای مرتبط کاربران در گوگل است اما راهکارهای خوبی برای افزایش فروش و تبدیل در وبسایت‌ها هم ارائه کرده است. در حقیقت، قابلیت‌های گوگل ادز، مخاطبان هدف را هنگامی که به محصولات و خدماتتان نیاز دارند، به وبسایت شما می‌کشاند، از این به بعد بستگی به سایت شما دارد که تا چه اندازه در نگه‌داری مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری، موفق عمل می‌کند. ختم کلام آنکه گوگل ادز به‌عنوان یک بستر تبلیغاتی به صاحبان برند‌ها و کسب و کارها کمک می‌کند تا آگهی تبلیغاتی‌شان به کاربران هدفی که کلمات کلیدی مرتبط با محصولات برند و آگهی‌های آنها جستجو کرده‌اند، نمایش داده شود.

ایجاد حساب کاربری در Google Ads برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی محصولات و دریافت خدمات ابتدایی گوگل، رایگان است. یعنی در ابتدای افتتاح حساب نیازی به پرداخت هزینه نیست بلکه پس از افتتاح حساب و ساخت کمپین تبلیغاتی، باید حسابتان را به مقدار دلخواه (حداقل 5 دلار امریکا یا مبلغ معادل آن) شارژ کنید تا ضمن فعال شدن کمپین، با هر کلیک مخاطبان بر تبلیغات نمایش‌ داده‌ شده، هزینه معادل هر کلیک بر روی آگهی، از حساب شما کسر شود. در این مقاله در ادامه مقاله، به آموزش قدم به قدم ایجاد حساب کاربری در گوگل ادز خواهیم پرداخت و شما را به‌صورت کامل با مراحل انجام آن آشنا خواهیم ساخت. پس در ادامه با ما همراه باشید؛ اما اگر نیاز دارید اطلاعات بیشتری از تبلیغات گوگلی داشته باشید، مقالات زیر را بخوانید:

آموزش گام‌ به‌ گام ایجاد حساب کاربری در Google Ads (گوگل ادز)

با ما همراه شوید تا در این بخش مرحله‌ به‌ مرحله روش ساخت حساب کاربری در گوگل ادز را برای شما توضیح دهیم. برای ایجاد یک حساب کاربری در گوگل ادز کافی است که مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید.

گام اول:

در ابتدا به صفحه Google Ads وارد شوید، در گوشه سمت راست در بالای صفحه بر روی دکمه آبی «Get Start now» کلیک کنید. پس از آن در صفحه باز شده برای ثبت‌ نام، نیاز به وارد کردن یک ایمیل شخصی دارید، پیشنهاد ما استفاده از حساب Gmail است. اگر حساب Gmail ندارید، برای این کار روی دکمه ایجاد حساب در پایین صفحه کلیک کنید و ایمیل جدید خود را ایجاد نمایید.

مرحله اول: درج ایمیل و پسورد
امکان ساخت فوری جیمیل برای ورود به گوگل ادز

گام دوم:

پس از وارد کردن ایمیل خود، صفحه جدیدی باز می‌شود که از شما رمز عبور ایمیلتان را برای ورود می‌خواهد؛ پس از وارد کردن رمز عبور، دکمه تأیید را بزنید. توجه داشته باشید که اگر قبلاً گوگل کروم یا سایر مرورگرها را با ایمیلتان فعال و یکپارچه کرده باشید، گام اول و دوم یعنی وارد کردن ایمیل و رمز عبور، به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

گام سوم:

در این مرحله، گزینه‌هایی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهند با انتخاب یکی از آنها هدف اصلی تبلیغات خود را تعیین کنید. Google Ads از شما می‌پرسد که دوست دارید چه نتایجی را مشاهده کنید که بسته به نیاز خود باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. با وارد شدن به این بخش، امکانی فراهم می‌شود تا اهداف تبلیغاتی خود را با جزئیاتی بیشتر مشخص کنید. در صورت انتخاب حالت Expert Mode (حالت ویژه) موارد زیر برای شما نمایش داده می‌شود:

  • اگر قصد شما تنها ایجاد یک حساب کاربری بدون کمپین تبلیغاتی باشد، بر روی دکمه (Create an account without a campaign) در پایین صفحه گوشه سمت چپ کلیک کنید. با این کار، مراحل به اتمام می‌رسد.
  • اگر می‌خواهید به دنبال ایجاد حساب کاربری گوگل ادز، سریعاً یک کمپین تبلیغاتی هم بسازیدد، به مرحله بعد بروید و نوع کمپین خود را انتخاب کنید. پس از تعیین نوع کمپین تبلیغاتی، نام شرکت و نام سایت را وارد کرده و مراحل زیر را طبق دستورالعمل Google Ads دنبال کنید.

تنظیمات مربوط به ساخت کمپین تبلیغاتی در گام آخر افتتاح حساب گوگل ادز

پس از مراحل ثبت ایمیل و اقدام به ایجاد کمپین تبلیغاتی خود، صفحه‌ای باز می‌شود که شامل دو بخش تنظیمات کلی و ردیابی است. با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در بخش تنظیمات کلی و بخش ردیابی، اطلاعات خود را برای مشخص‌ کردن برند، کارایی بهتر تبلیغات و دسترسی بهتر به حساب وارد کنید. ابتدا سؤالات بخش تنظیمات کلی را به ترتیب زیر پاسخ دهید:

  • اطلاعات شرکت (Company Data): اطلاعات شرکت خود را برای مدیریت بهتر داده‌ها و ایجاد پارامتر‌هایی برای تبلیغات بهتر و حصول نتیجه بهتر وارد کنید. برای وارد کردن اطلاعات، از بخش Business Data اقدام نمایید. این پارامتر به رفتار صحیح تبلیغ شما کمک می‌کند.
  • دسترسی و امنیت (Access and security): در اینجا می‌توانید دسترسی به حساب Google Ads خود را به دیگران بدهید (ایجاد حساب چندکاربره). این کار بدون دادن رمز عبور شما به دیگران و فقط با ثبت ایمیل افراد مورد نظر در بخش Account Access امکان‌پذیر می‌شود. امکان حذف و اضافه افراد، همیشه برای شما فعال است. می‌توانید در این بخش، برای هر فرد یک وظیفه خاص هم تعریف کنید.
  • پیوند با حساب‌های دیگر شما (Linked Accounts): این قسمت، امکان اتصال حساب Google Ads با سرویس‌‎های دیگر گوگل را به شما می‌دهد. به‌راحتی امکان پیکربندی این حساب‌ها با طریق گوگل ادز وجود دارد. مثلاً می‌توانید این حساب را به اکانت Google Analytics خود پیوند دهید. با این ویژگی، شما توانایی مدیریت کامل بر همه بخش‌های تحلیل نتایج تبلیغات گوگل را خواهید داشت. بهتر است با توجه‌ به نیازهای خود، حتماً حساب خود را با سایر ابزارهای گوگل و یا سرویس‌های تحلیلگر دیگر یکپارچه کنید.
  • پرداخت‌ها (Transactions): در این بخش، اعتبار پولی خود در Google Ads را مشخص کنید. امکان تعیین سقف پرداخت به‌ازای هر کلیک تبلیغات وجود دارد. همچنین نحوه پرداخت و شخص پرداخت‌کننده را مشخص کنید.
  • Google Merchant Center: این بخش، علاوه‌بر امکان پیوند حساب Google Ads با Google Merchant، می‌توانید از حساب Google Merchant Center برای آپلود محصولات خودتان نیز استفاده کنید. برای تبلیغ محصولات ابتدا باید محصولات را در این سیستم آپلود کرده و سپس آن را به Google Ads لینک دهید. این گزینه برای ایران قابل استفاده نیست.
  • تنظیمات ردیابی تبدیل (Conversion measurement settings): این گزینه در بخش Measurement -> Conversions section قرار دارد و باید در قسمت تنظیمات ردیابی تبدیل، گزینه تبدیل را انتخاب کنید. مزیت این قسمت، امکان ارزیابی و بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز است. در واقع، تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که فردی پس از کلیک بر روی آگهی، اقدامی که مد نظر شماست را در وبسایتتان انجام دهد؛ مانند خرید از سایت، ثبت‌ نام در خبرنامه یا تماس با شما.
  • کمپین‌ها (Campaigns): امکان بررسی همه کمپین‌های تبلیغاتی شما در گوگل ادز با ارائه گزارشات نموداری و جداول وجود دارد.
  • کلمات کلیدی (Keywords): امکان تعیین آن دسته از کلمات کلیدی که می‌خواهید تبلیغات شما برای آن نمایش داده شود، در این بخش وجود دارد.
  • ناشران (Publishers): در این بخش می‌توانید لیست‌های مخاطبان خود برای بازاریابی مجدد (Remarketing) و نیز مخاطبانی که قرار است آگهی‌های شما را ببینند، مدیریت کنید.

در نهایت با طی‌کردن مراحل فوق، یک حساب Google Ads و یک کمپین تبلیغاتی اولیه ایجاد می‌شود؛ اما توصیه ما این است برای کارایی بیشتر این حساب سعی کنید ابتدا در Google Analytics حساب خود را ایجاد کنید و سپس اتصال آن را به اکانت گوگل ادز انجام بدهید. در ادامه با ارائه چند نکته ساده، به شما برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود در Google Ads (گوگل ادز) کمک می‌کنیم تا تبلیغات خود را بهتر سازماندهی کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

نکات تکمیلی در ایجاد حساب گوگل ادز

در حساب گوگل ادز با رعایت چند نکته کلیدی و بسیار ساده می‌توانید بیشترین بازدهی را از تبلیغاتتان کسب کنید و نتیجه خوبی را از هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف کرده‌اید، دریافت کنید. در ادامه، این نکات تکمیلی را برای شما آورده‌ایم با رعایت آنها، تبلیغات مؤثرتری را ایجاد کنید.

برای دسترسی راحت به محصولات و خدماتتان، طبقه‌بندی را انجام دهید.

محصولات و خدمات کسب و کار خود را تقسیم کرده و بر اساس ساختار، آنها را در بخش کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی دسته‌بندی کنید. بهترین راه این است بر طبق همان ساختاری که در سایت خود بکار برده‌اید اقدام کنید. برای این کار، دو بخش برای سازماندهی و دسته‌بندی در حساب Google Ads به شما ارائه می‌شود: یک بخش شامل کمپین‌ها (دسته‌های اصلی) و گروه‌های تبلیغاتی یا Ad Groups (زیردسته‌ها است که در هر کمپین، این امکان وجود دارد چندین گروه تبلیغاتی داشته باشید). برای توضیح دقیق‌تر، از کمپین‌ها به‌عنوان معرف دسته‌های بزرگ‌تر یا سرشاخه محصولات در کسب و کارتان استفاده کنید و گروه‌های تبلیغاتی را به‌عنوان نماینده یا زیرمجموعه‌های کوچک‌تر محصولات و خدمات خود تعیین کنید. به‌عنوان‌ مثال، اگر یک فروشگاه کالای دیجیتال دارید، می‌توانید کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی را به‌صورت زیر ایجاد کنید:

  • کمپین 1: موبایل (به‌عنوان سرشاخه) و زیرمجموعه‌های آن شامل گروه‌های تبلیغاتی زیر:
    • گروه تبلیغاتی 1: برند سامسونگ
    • گروه تبلیغاتی 2: برند شیائومی
    • گروه تبلیغاتی 3: خرید اقساطی انواع موبایل
  • کمپین 2: لپتاپ (به‌عنوان سرشاخه) و زیرمجموعه‌های آن شامل گروه‌های تبلیغاتی زیر:
    • گروه تبلیغاتی 1: لپتاپ‌های اقتصادی برند ایسوس و ایسر
    • گروه تبلیغاتی 2: لپتاپ‌های دانشجویی و اداری
    • گروه تبلیغاتی 3: لوازم جانبی لپتاپ

طبقه‌بندی محصولاتتان در کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی و درج آنها در آگهی‌ها بر اساس فهرست‌های کلمات کلیدی جداگانه، به تبلیغات شما نظم و هدفمندی بیشتری می‌دهد. هر چه تبلیغات شما متمرکزتر و خاص‌تر باشد، دسترسی افرادی که تبلیغاتتان را می‌بینند به شما بیشتر می‌شود؛ یعنی مطمئن خواهید بود دقیقاً به آنچه شما ارائه می‌دهید و آن را تبلیغ می‌کنید، علاقه‌مند هستند.

پولی را که می‌خواهید برای تبلیغات هزینه کنید، مشخص کنید.

در ابتدای شروع کار، بهتر است مقدار پولی که می‌خواهید بابت هر کلیک پرداخت کنید برنامه‌ریزی‌ شده باشد؛ یعنی مقدار بودجه مورد نظر برای هر کلیک را در بین همه کمپین‌های خود تقسیم کنید. بهتر است در ابتدای شروع کمپین، این مبلغ را به‌طور مساوی بین آنها تقسیم کنید اما در ادامه کار، این مبالغ را بر اساس اهداف تجاری خود تقسیم‌بندی و هزینه کنید. به‌عنوان‌ مثال اگر در یک برهه زمانی مثل اواخر شهریور که فصل شروع دانشگاه‌ها است، قصد دارید فروش لپتاپ‌های دانشجویی را در اولویتی بیشتر از سایر کمپین‌ها قرار بدهید، در حساب Google Ads خود، مبلغ بیشتری را برای کلیک‌های این کمپین و یا سقف بودجه کمپین در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی مؤثر را انتخاب کنید.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، در بخش ردیابی> تنظیمات ردیابی تبدیل، گزینه‌ای با عنوان تعیین کلمه کلیدی وجود دارد؛ استفاده درست از این بخش، تأثیر بسزایی بر نرخ کلیک تبلیغات شما خواهد داشت. هنگام انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محصولتان، هدف این است که آنچه در ذهن مخاطب برای جستجو در گوگل وجود دارد و بیشترین ارتباط را با محصول و تبلیغ شما دارد را پیش‌بینی کنید. در صورت هماهنگی کلمات کلیدی تعیین شده برای محصولتان با آنچه مخاطب در گوگل جستجو می‌کند، نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، هزینه نهایی بابت هر کلیک، کاهش پیدا می‌کند. در حساب گوگل ادز، ابزار رایگانی به نام Keyword Planner وجود دارد که با استفاده از آن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کمپین‌های شما پیشنهاد می‌شود و می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی خود را به کمک آن انجام بدهید. توجه داشته باشید که تنها مواردی را که فکر می‌کنید پیشنهاد مناسب‌تری است و احتمال فروش بالاتری دارند را بکار ببرید. مثلاً عبارت «نقد و بررسی لپتاپ ایسر» احتمال فروش پایینی دارد چون کاربر به دنبال کسب اطلاعات است، نه خرید محصول.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

به‌درستی صفحات فرود خود را تنظیم کنید.

منظور از صفحه فرود، صفحه‌ای در سایت شما است که با کلیک مخاطب بر تبلیغ شما (بر اساس کلمه کلیدی) به آن وارد می‌شود. صفحات وبسایت را به‌درستی با کلمات کلیدی تبلیغ خود هماهنگ کنید تا مخاطبان آنچه را که به دنبالش هستند سریع‌تر پیدا کنند. به‌عنوان‌ مثال اگر تبلیغ شما فروش موبایل است، به‌جای لینک دادن به صفحه اصلی سایت، لینک آگهی را مستقیماً بر روی صفحه‌ای از سایتتان که در آن خرید موبایل امکان‌پذیر است قرار دهید، مثل صفحه دسته‌بندی موبایل، صفحه یک موبایل خاص یا صفحه‌ای که به مزایای خرید موبایل مورد نظر از وبسایت شما اشاره دارد.

حساب Google Ads خود را به Google Analytics متصل کنید.

همان‌طور که در بالا گفته شد در مراحل پایانی ساخت حساب در Google Ads در بخش تنظیمات، گزینه اتصال به حساب‌های دیگر وجود دارد. با انتخاب Google Analytics برای اتصال حساب گوگل ادز به حساب گوگل آنالیتیکس وبسایتتان، این امکان فراهم می‌شود که فعالیت افراد پس از ورود به سایتتان را رصد کنید. به‌عنوان‌ مثال، اگر افراد پس از ورود به سایت شما از طریق آگهی تبلیغاتی در گوگل، بلافاصله از وبسایت شما خارج شوند، یعنی ممکن است آگهی شما برای افراد مناسب نمایش داده نشده یا ممکن است آنها را به منطقه اشتباهی از سایت خود لینک داده باشید؛ این بینش برای سازماندهی بهتر تبلیغات به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید بفهمید کدام کمپین و گروه تبلیغاتی و حتی کدام آگهی با کدام کلمه کلیدی در امر فروش، موفق‌تر عمل می‌کند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده، افتتاح حساب در گوگل ادز را توضیح دهیم. حالا شما آماده هستید تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را در Google Ads (گوگل ادز) فعال کنید و عملکرد آن را بسنجید. در نهایت، هنگام استفاده از کمپین تبلیغاتی گوگل ادز توجه به این نکته کلیدی بسیار حائز اهمیت است که پس از فعال‌ کردن کمپین، به‌طور مستمر، نتایج آن را چک کنید. این کار باعث می‌شود ببینید که چه تبلیغاتی و کدام کلمه کلیدی، بیشترین نرخ کلیک و تبدیل و کدام‌ یک، کمترین نتایج را به دنبال داشته‌اند. در هر زمانی می‌توانید با مراجعه به حساب Google Ads تشخیص بدهید که کدام استراتژی به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند تا آنها را تقویت کنید و کدام استراتژی نیاز به اصلاح دارد تا آنها را بهبود بخشید.

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

فعال در حوزه تولید محتوای متنی و ترجمه و علاقمند به یادگیری دیجیتال مارکتینگ

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها