این روزها دانش آموزان برای شرکت در کنکور، از کلاس‌های کنکوری و دوره‌های آموزشیِ دروس مختلف استفاده می‌کنند و بسیاری از این دانش‌آموزان به منظور پیدا کردن کلاس و مدرس مناسب، از اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌نمایند. در صورتی که شما هم در زمینه تدریس مباحث کنکور فعالیت می‌کنید یا آموزشگاه کنکوری دارید، بدون شک برای تبلیغ کسب و کار خود، نیاز به تبلیغات گسترده خواهید داشت. از آنجا که شیوه‌های نوین تبلیغات – تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ – از تأثیر زیادی در زمینه بازاریابی برخوردار است، در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم شما را با تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری آشنا کنیم. لطفاً به منظور افزایش آگاهی با شیوه‌های مدرن تبلیغاتی و رونق کسب و کارتان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای کلاس های کنکوری بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، شیوه‌های نوین تبلیغات، برتری خود را نسبت به شیوه‌های سنتی نشان داده‌اند. این روزها بسیاری از افراد به جای خواندن بنرها و تراکت‌های تبلیغاتی، خدمات مورد نظر خود در زمینه تدریس کنکور را از طریق اینترنت انتخاب می‌کنند. در این راستا، ضروری است شما نیز – به‌عنوان یک مدرس کنکوری یا مدیر یک آموزشگاه در زمینه کنکور – در کنار شیوه‌های سنتی، شیوه‌های آنلاینِ تبلیغات را برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش مشتریان خود، در نظر داشته باشید و حداکثر استفاده را از این فضا ببرید.

تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا کلاس های کنکوری به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که ذکر کردیم، شیوه‌های نوین تبلیغات، برتری خود را نسبت به روش‌های قدیمی نشان داده‌اند. در این میان، دیجیتال مارکتینگ با به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف و گستردگی زمینه‌های تبلیغات، بخش زیادی از توجهِ مخاطبان دنیای مجازی را به یک کسب و کار جلب می‌کند. شما هم برای بازاریابی کلاس های کنکوری، باید به دنبال استفاده از این تکنیک‌ها برای بهبود وضعیت کسب و کارتان باشید. شایان ذکر است، دیجیتال مارکتینگ با کاهش هزینه‌های تبلیغات و امکانات فراوانی که در اختیارتان قرار می‌دهد، بهترین انتخاب برای تبلیغ در زمینه‌های مختلف از جمله تدریس کنکوری است.

توجه داشته باشید که در کنار تبلیغات گسترده از طریق فضای مجازی، این امکان را دارید که با تهیه‌ی دوره‌های آنلاین، درآمد خود را به شدت افزایش دهید و آن دسته از دانش آموزان که تمایل به شرکت در کلاس حضوری ندارند را به واسطه تدریس آنلاین جذب نمایید.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری

شروع فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال برای کلاس های کنکوری و موفق شدن در آن، نیاز به فراهم کردن شرایط و پیشنیازهایی 6 گانه دارد. در واقع، رسیدن به این شرایط نه تنها زمینه را برای شروع بازاریابی آنلاین فراهم می‌کند؛ بلکه بازده تبلیغات شما را به شدت افزایش داده و سرعت جذب مشتری را برای کسب و کار شما افزایش می‌دهد. در این راستا، سعی داریم در ادامه ضمن معرفی این پیشنیازهای 6 گانه، هر کدام را برای کسب و کار تدریس کنکوری توضیح دهیم.

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.
  2. مخاطبان هدف خود را بشناسید.
  3. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
  4. اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
  5. برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
  6. استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای کلاس های کنکوری تعیین کنید.
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ

شایان ذکر است که شما با فراهم نمودن این پیشنیازها، می‌توانید تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ را با قوت بیشتری به کار ببرید و فروش کسب و کار خود را افزایش دهید. در ادامه، برای آشنایی شما عزیزان هر کدام از این 6 قدم را به تفصیل بیان نموده‌ایم.

هویت برند خود را تعریف کنید.

نیاز به داشتن یک برند، ضرورتی است که برای تمام کسب و کارها وجود دارد. شما با تعریف یک نام مناسب و برندی خاص، قادر خواهید بود ذهن مخاطبان را به آموزشگاه خود جلب کنید. این موضوع در مورد کلاس های کنکوری بسیار مهم است و در صورتی که سابقه خوبی در زمینه‌ی تدریس دارید، با انتخاب نام خود – به عنوان یک برند شناخته شده – نیمی از راه را رفته‌اید. در واقع بیشتر دانش آموزان برای آموزش دروس مختلف، به دنبال اساتید نام‌آشنا و معتبر هستند و صرف هزینه برای شرکت در کلاس های معتبر را به راحتی می‌پذیرند.

شایان ذکر است که تنها با انتخاب یک نام، نمی‌توانید هویت برند خود را تعریف کنید؛ بلکه «کیفیت خدمات»ی که ارائه می‌دهید بیانگر «هویت برند» شما است. این موضوع مخصوصاً در زمینه دیجیتال مارکتینگ از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا جلب اعتمادِ مخاطبانِ مجازی از افرادی که به صورت حضوری جذب می‌شوند، سخت تر است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

قدم دوم در راه فراهم کردن مقدمات دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری، مشخص نمودن «مخاطبان هدف» کسب و کارتان می‌باشد. مخاطبان شما بدون شک دانش‌آموزانی خواهند بود که سعی دارند بهترین رتبه را در آزمون سراسری کسب کنند؛ لذا با توجه به دروسی که آموزش می‌دهید و شیوه‌های تدریسی که به کار می‌برید، باید مخاطبان خود را مشخص نمایید. باید دید، رویکرد شما آموزش محور است یا تستی؟ و آیا تنها دانش‌آموزانی سال آخری یا پشت کنکوری به شما مراجع می‌کنند یا دانش آموزانی که چند سال با کنکور فاصله دارند، مخاطب خدمات شما هستند؟ با دانستن این موضوعات قادر خواهید بود مشتریان بالقوه کلاس‌های آموزشی خود را تعیین کنید و تبلیغات خود را متناسب با شناختِ دقیق مخاطبان هدف طراحی نمایید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

مخاطبان هدف کلاس های کنکوری
مخاطبان هدف کلاس های کنکوری

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

برای ورود به هر مکانی باید ابتدا شناختی از آن مکان داشته باشید؛ باید زبان ساکنان آن مکان را بدانید تا بتوانید با آن‌ها ارتباط بگیرید و تحت تأثیر قرارشان دهید؛ لذا برای ورود به دنیای دیجیتال، ارتباط برقرار کردن با افرادی که در فضای مجازی وجود دارند و تحت تأثیر قرار دادنشان، باید – به‌عنوان گام سوم – بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

زبان بازاریابی دیجیتال، زبان این روزهای تبلیغات در دنیای مجازی است. آشنایی با شیوه‌ها، اصطلاحات و باید و نبایدهای این حوزه، به شما در کسب موفقیت بیشتر برای جذب مخاطبان و تعامل با آن‌ها کمک می‌کند. به منظور افزایش آگاهی در این حوزه، سعی کنید با شرکت در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ دانش خود را افزایش دهید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

بازار داغ کلاس های کنکوری، همواره محل رقابت اساتید و آموزشگاه‌های مختلف است و کسب جایگاهی مناسب در میان فعالان این حوزه، کاری سخت به نظر می‌رسد. با این حال شما می‌توانید با بررسی روش‌های تبلیغاتی که رقیبانتان استفاده می‌کنند، تکنیک‌های مؤثرتر را تشخیص داده و دانش آموزان کنکوری را به سمت خود جذب کنید. در واقع بررسی اقدامات رقبا – خصوصاً در آغاز راه دیجیتال مارکتینگ – شما را از آزمون و خطا برای رسیدن به یک ترکیب مناسب از تکنیک‌های تبلیغاتی بی نیاز می‌کند و راه درست را به شما نشان خواهد داد. این چهارمین پیشنیاز برای به کارگیری عملی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

اگر پیش از این، مدت‌زمانی را در زمینه تدریس کنکوری فعالیت کرده باشید، ارزش برنامه ریزی و تعیین اهداف را می‌دانید. در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری نیز، ضروری است که برنامه‌ای مناسب تدوین کنید و انتظارات خود را از شیوه‌های بازاریابی آنلاین مشخص نمایید.

بهتر است فعالیت خود در زمینه تبلیغات مجازی را هم مانند شرکت در آزمون سراسری در نظر بگیرید و با برنامه ریزی منظم – به‌صورت پله به پله – پیش بروید. با این کار، در هر مرحله قادر هستید نتایج کار خود را بررسی نموده و تبلیغات خود را گسترش دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید
برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای کلاس های کنکوری تعیین کنید.

در رقابت سختی که برای به‌دست آوردن سهم خود از بازارِ داغ کنکور پیش رو دارید، باید با تعیین یک استراتژی مناسب پیش بروید. از این رو، شما باید ضمن مشخص کردن روش‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ، گستردگی تبلیغات و هزینه‌هایی که می‌خواهید صرف کنید را تعیین نمایید. اجرای این استراتژی، وابسته به مخاطبان هدف و برنامه ریزی شما برای بازاریابی آنلاین است و نتیجه‌ی مناسب، زمانی به دست می‌آید که با برنامه حرکت کنید.

حال که با پیشنیازهای 6 گانه ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ کسب و کار خود در فضای آنلاین آشنا شدید، در ادامه این مقاله، تکنیک‌های مورد استفاده دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری را بررسی می‌کنیم و هر روش را به‌تناسب کسب و کار شما توضیح می‌دهیم. در این راستا، شما می‌توانید با کسب آگاهی کامل در مورد هر روش و شیوه‌ی مناسب اجرای آن، درصد موفقیت خود در زمینه تبلیغات را بالا ببرید. مهم‌ترین این شیوه‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…

 

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ کلاس های کنکوری

اگر در مورد تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید. در ادامه مقاله سعی می‌کنیم با معرفی شیوه‌های رایجِ مورد استفاده در بازاریابی آنلاین، هر کدام از آن‌ها را متناسب با کسب و کار شما توضیح دهیم. شایان ذکر است که هر تکنیک، علاوه بر تأثیر خاص خود، در ارتباط مستقیم با سایر روش‌ها قرار دارد؛ بنابراین ترکیب روش‌ها و ایجاد یک شبکه گسترده‌ی تبلیغاتی، به شدت کارِ شما برای جذب مخاطبان را راحت می‌کند و تأثیر تبلیغاتتان را افزایش می‌دهد. تکنیک‌های که قصد داریم برای بازاریابی آنلاین کلاس های کنکوری توضیح دهیم عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی وب‌سایت
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • سئوی سایت
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (گوگل ادز)
  • تبلیغات کلیکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد یک دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین

در ادامه هر کدام از این تکنیک‌ها را جهت افزایش آگاهی شما بررسی خواهیم کرد.

تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری
تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری

وب سایت تجاری متناسب با کسب ‌و کارتان راه‌ اندازی کنید.

وب‌سایت رسمی شما در اینترنت، نماینده‌ی اصلی تبلیغاتتان در فضای مجازی است. شما باید با طراحی یک وب‌سایت متناسب با کسب و کارتان، علاوه بر امکان جذب مخاطبان با تبلیغات، زمینه فروش محصولات و خدمات – به صورت آنلاین – را برای کاربران فراهم کنید. همان‌طور که در ادامه مقاله خواهید دید، بسیاری از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بر پایه‌ی همین وب‌سایت اجرا می‌شوند و بر تبلیغات اینترنتی و افزایش فروش خدماتتان تأثیر می‌گذارند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، شما باید به منظور جذب مخاطبان هدف، در جهت طراحی یک ظاهر مناسب و همچنین امکانات دسترسی خوب برای کاربران تلاش کنید. در واقع کاربر باید با نگاه اول به مطالب وب‌سایت به استفاده از خدمات و شرکت در کلاس‌هایتان ترغیب شود. در این راستا می‌توانید با معرفی اساتیدِ آموزشگاه، رتبه‌های برتری که در اثر آموزش شما کسب شده و مزایای شرکت در کلاس های کنکوری خود، «مخاطبان هدف» را به «مشتری» تبدیل نمایید.

همچنین گفتنی است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به آموزش در زمینه کنکور نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب فروشِ بیشترِ پکیج‌ها یا کلاس‌های آموزشی به آنها و افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

طراحی وبسایت تجاری برای کسب و کار
طراحی وبسایت تجاری برای کسب و کار

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی، یکی از تکنیک‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است. این موضوع – خصوصاً در مورد کلاس های کنکوری – از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا مخاطبان هدفِ شما «دانش‌آموزان» هستند و این قشر از جامعه، استفاده زیادی از فضای مجازی دارند. شما می‌توانید با ایجاد اکانت در پلتفرم‌های مختلف، اقدام به جذب فالوور کنید و با تولید محتوای مناسب و مرتبط با آموزش‌هایی که ارائه می‌دهید، این دنبال کنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

شایان ذکر است، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک بازوی قدرتمند مخاطبان را به وب‌سایت شما یا دفتر کارتان می‌کشاند. شما این امکان را دارید که با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی، این افراد را به مشتریِ ثابت تبدیل کنید؛ مشتریِ ثابتی که از طریق تبلیغات دهان به دهان می‌تواند کسب و کار شما را به مشتریان دیگری معرفی نماید.

نکته‌ی مهم دیگر، استفاده از تمام پلتفرم‌های رایج و در دسترس است؛ چراکه با گسترش تبلیغاتتان امکان جذب کاربران بیشتری را خواهید داشت و نباید فضای رقابتی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی را برای رقبا خالی کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

یکی دیگر از شیوه‌های بازاریابی آنلاین که میزان بازدید از وب‌سایت شما را بالا می‌برد، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) است. سئوی سایت به اقداماتی گفته می‌شود که محتوای شما را در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر از رقبا نمایش می‌دهد و از این طریق، امکانِ دیده شدن و جلب نظر کاربران اینترنت را افزایش می‌دهد. در زمینهٔ سئو (SEO) معمولاً دو دسته کلی از اقدامات به منظور بهینه سازی محتوای وب‌سایت برای موتورهای جست و جو انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) سایت که به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت خود انجام می‌دهید باعث بهبود رتبه شما در نتایج سرچ گوگل می‌شود. در این زمینه اقداماتی از قبیل: ارتقا امکانات نرم‌افزاری، بهینه سازی صفحه برای گوشی‌های هوشمند، تولید محتوای مناسب و لینک سازی داخلی مفید خواهد بود.
  • سئو خارجی (off page) سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. در این زمینه نیز اقداماتی از قبیل: لینک دهی خارجی، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی می‌تواند شرایط سئو وب‌سایت شما را بهبود ببخشد.

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

بدون شک در کنار شیوه‌های خرید آنلاین و کلاس های مجازی، بسیاری از مخاطبان هدف شما تمایل دارند که شخصاً از کلاس‌ها و روش‌های آموزشی‌تان دیدن کنند و از کلاس های کنکوری شما استفاده نمایند. در این راستا، باید امکان دسترسی آسان به مکان جغرافیای محل کارتان را در اختیار کاربران قرار دهید. شما این امکان را دارید که با ثبت حساب کاربری در سامانه مکان یابی گوگل، حساب کاربری گوگل مای بیزنس (Google My Business) ایجاد نمایید. به این ترتیب& آن دسته از کاربرانی که از نظر مکانی به محل کارِ شما نزدیک باشند و کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کارتان را سرچ کنند، توسط گوگل به سمت شما هدایت می‌شوند.

شایان ذکر است که علاوه بر ثبت لوکیشن، شما این امکان را دارید که اطلاعاتی نظیر ساعات کاری، امکانات آموزشگاه و چند تصویر از محل برگزاری کلاس‌ها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. استفاده از این تکنیک باعث می‌شود، مخاطبان هدفی که از نظر مکانی نزدیک به شما هستند را از دست ندهید.

همچنین توجه داشته باشید، بسیاری از شرکت کنندگان در کنکور، به دنبال صرفه جویی در زمان هستند. از طرفی برخی از مخاطبان هدف شما از نظر سنی امکان شرکت در کلاس های با فاصله زیاد از محل زندگی‌شان را ندارند؛ بنابراین این تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری را جدی بگیرید.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

یکی از مسائل مهم در زمینه بازاریابی اینترنتی برای آموزشگاه های کنکوری، استفاده از زمان‌های حساس و نزدیک به کنکور سراسری است. در این بازه‌ی زمانیِ محدود، شما می‌توانید کلاس های جمع بندی خود را به مخاطبان هدف معرفی نمایید؛ اما آیا منتظر ماندن برای جذب مخاطبان از طریق سئوی سایت در این مدت کم منطقی است؟ باید گفت که در این زمینه، استفاده از تبلیغات گوگل (Google ADS) یکی دیگر از شیوه‌های بازاریابی آنلاین است. این شیوه از دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راه میانبر و کوتاه، شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند.

به منظور توضیح بیشتر این تکنیک (Search Engine Marketing)، می‌توان گفت، خدمات تبلیغات پولی گوگل با صرف هزینه شما را در میان نتایج اول سرچ و بالاتر از رقیبان قرار می‌دهد. در استفاده از این شیوه دیجیتال مارکتینگ، بهتر است کلیدواژه‌های مناسب و پر بازدید را مد نظر قرار دهید. مثلاً هزینه خود را صرف مواردی مانند «کلاس های جمع بندی کنکور» کنید. به این ترتیب، دانش آموزانی که به دنبال این قبیل خدمات هستند به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شوند و از تمام خدماتی که ارائه می‌دهید، مطلع خواهند شد.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری، استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) است. Pay Per Click یا «پرداخت به ازای کلیک» با صرف هزینه هدفمند، نتیجه‌ی تبلیغات آنلاین کسب و کارتان را بهبود می‌بخشد. شما از طریق این تکنیک می‌توانید بنرهای تبلیغاتی خود را از طریق سایت‌های پر بازدید در معرضِ دید کاربران قرار دهید و به این ترتیب، کاربران بیشتری را جذب نمایید.

توجه داشته باشید که نکته مهم در زمینه تبلیغات کلیکی، انتخاب درست سایت‌های تبلیغاتی است. در این زمینه برخی از سرویس‌های ارائه خدمات، با در اختیار داشتن فضاهای تبلیغاتی در سایت‌های معتبر و پر بازدید، خدمات مناسبی ارائه می‌دهند. همچنین با استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به شدت افزایش می‌دهند؛ پس سعی کنید در استفاده از آژانس‌های تبلیغاتی اعتبار و تجربه آن‌ها را در نظر بگیرید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در فضای مجازی دنبال کنندگان زیادی دارند و می‌توانند بر آن‌ها تأثیر بگذارند. مخاطبان زیادِ این افراد، پتانسیل بالایی برای بازاریابی محصولات و خدمات مختلف در اختیارشان قرار می‌دهد. در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری، پیشنهاد می‌کنیم که از اینفلوئنسرهای فعال در زمینه‌ی دانش و علوم مختلف و همچنین رتبه‌های برتر کنکور سراسری به منظور بازاریابی استفاده کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی
همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ویدئو مارکتینگ

در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید با تهیه ویدئوهای کوتاه از محل برگزاری کلاس‌ها، نحوه تدریس دروس کنکوری و مصاحبه با رتبه‌های برتر آزمون سراسری که در کلاس های شما شرکت کرده‌اند، نظر مخاطبان را جلب کنید. شایان ذکر است، این ویدئوها را علاوه بر وب‌سایت رسمی کسب و کارتان می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز منتشر نمایید.

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

بعضاً مخاطبان هدف کلاس های کنکوری در مدت چند سال و به صورت پیوسته از این خدمات استفاده می‌کنند. شما باید با ایجاد یک دیتابیس و جمع آوری اطلاعاتِ مشتریانِ فعلی و کاربرانی که از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی با خدمات شما آشنا شده‌اند، اقدام به بازاریابی هدفمند کنید.

در این راستا، داشتن اطلاعاتی مانند: آدرس ایمیل، شماره تماس و اطلاعاتی مانند: رشته تحصیلی دبیرستان، کمک می‌کند تا اقدام به ارسال تبلیغات ایمیلی یا پیامکی نمایید. سعی کنید با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت اطلاعات مشتریان (CRM)، داده‌های خود را دسته بندی کنید و در زمینه دیجیتال مارکتینگ از این اطلاعات بهره بگیرید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

استفاده از تکنیک ایمیل مارکتینگ – به عنوان یک شیوه تبلیغاتی هدفمند – کمک زیادی به بازاریابی آنلاینِ کسب و کارِ شما خواهد کرد. با استفاده از دیتابیسی که در مورد مخاطبان هدف و کاربران وب‌سایت خود تهیه کرده‌اید، می‌توانید ایمیل‌های اختصاصی برای افراد یا گروه‌های تحصیلی ارسال نمایید. شایان ذکر است که در این تکنیک، با ذکر مزایای شرکت در کلاس‌ها یا ارسال بخشی از درس‌نامه‌های خود، قادر به افزایش مشتریان خواهید بود. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تکنیک بازاریابی ایمیلی
تکنیک بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

تکنیک تبلیغات پیامکی در ابتدای سال تحصیلی یا زمان‌های نزدیک به کنکور، تأثیر خوبی دارد. شما این امکان را دارید که از طریق این تکنیک، با صرف هزینه اندک، توسط تعداد زیادی از مخاطبان دیده شوید. در این راستا، سعی کنید در پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید، با ذکر نکات ضروری از دوره‌هایی که برگزار می‌نمایید و تخفیف کلاسهای مختلف، داوطلبان کنکور سراسری را به سمت کلاس های خود جذب کنید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

همان‌گونه که اعتبار شما در دنیای واقعی، بر اساس نام و نشان و سابقه درخشانی که در زمینه آموزش دارید شناخته می‌شود، در فضای آنلاین نیز باید کسب اعتبار کنید. در واقع شما با ارائه خدمات آنلاین مناسب و پاسخگوییِ به موقع به مشتریان مجازی، اعتبار خود و برندتان را افزایش می‌دهید. رعایت این موضوع باعث اعتماد بیشتر کاربران اینترنت و دنبال کنندگانتان در شبکه‌های اجتماعی شده و افزایش فروش و سود را به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری

فراموش نکنید که تمام روش‌ها و تکنیک‌های به کار رفته در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای کلاس های کنکوری، بر میزان فروش خدمات و محصولات آموزشی و همچنین تعداد شرکت کنندگان کلاس‌هایتان تأثیر مستقیم دارد. سعی کنید به منظور کسب شناخت کامل در مورد این تکنیک‌ها، با مطالعه یا شرکت در دوره‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، دانش خود را در این حوزه افزایش دهید. همچنین، توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از اقدامات است و با ایجاد یک شبکه گسترده تبلیغات آنلاین، به نتیجه بهتری دست خواهید یافت.

در پایان از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم این نوشته، دانش شما در زمینه‌ی بازاریابی و تبلیغات آنلاین را افزایش داده باشد. در صورتی که شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید یا می‌توانید با ایده‌های نو، ما را در بهبود این مقاله یاری نمایید، نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لطفاً لینک این صفحه را از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار دوستان خود قرار دهید تا در صورتی که به دنبال کسب آگاهی در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ هستند، از این مطالب استفاده نمایند. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.