با گذشت زمان، استفاده از اینترنت و تبلیغات آنلاین، تأثیر خود را در بازاریابی نشان داده است؛ در این میان، برخی از مشاغل از تکنیک‌های تبلیغات آنلاین، استفاده چندانی نمی‌کنند. یکی از شغل‌هایی که باید از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، استفاده بیشتری داشته باشند، «کارواشی ها» هستند؛ لذا اگر شما هم صاحب یک کارواش هستید، باید از این روش‌های نوین تبلیغات استفاده کنید. در این راستا، قصد داریم چند و چون دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها را بررسی کنیم و شما را با تکنیک‌های مؤثر بازاریابی دیجیتال در زمینه خدماتی از قبیل شستشوی خودروها آشنا نماییم. پس به منظور افزایش آگاهی در این زمینه و استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ جهت بهبود کسب و کارتان، تا انتهای این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات کارواش ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

از آنجا که شیوه‌های نوین تبلیغات، گستره مکانی وسیع‌تری را پوشش می‌دهند و با هزینه کمتری کسب و کار شما را معرفی می‌کنند؛ این شیوه‌ها برای بسیاری از کسب و کارها مناسب هستند. کارواش ها نیز با ارائه خدماتی همچون: شستن خودرو، برخی سرویس‌های کلی و فروش مواد تمیز و خوشبوکننده می‌توانند با استفاده از تبلیغات آنلاین مشتری‌های بیشتری را جذب کنند.

شایان ذکر است که استفاده از شیوه‌های سنتی تبلیغات و بازاریابی، دیگر کارایی سابق را ندارند و توجه چندانی را جلب نمی‌کنند؛ به‌عنوان مثال بنرهای تبلیغاتی، منطقه وسیعی را پوشش نمی‌دهند، لذا برای معرفی کسب و کارتان در سطح شهر نیاز به هزینه بسیار بالایی خواهید داشت. در این راستا، به منظور کاهش هزینه‌های تبلیغات و گسترش محدوده جذب مشتری، بهتر است از روش‌های آنلاین تبلیغات استفاده نمایید.

کدام نوع تبلیغات کارواش ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟
کدام نوع تبلیغات کارواش ها بهتر است؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صاحبان کارواش ها  به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

همان‌طور که گفتیم روش‌های نوین تبلیغات، برتری‌های زیادی نسبت به شیوه‌های سنتی دارند. دیجیتال مارکتینگ، به عنوان مجموعه‌ای کامل از تکنیک‌های نوین بازاریابی شناخته می‌شود و کسب و کار کارواش – و خدمات شست و شوی ماشین – نیز می‌تواند از پتانسیل بالای این تکنیک‌ها بهره بگیرد. علاوه بر این، هزینه پایین تبلیغات در فضای آنلاین، بازدهی بالا و هدفمندیِ شیوه‌های بازاریابی دیجیتال، استفاده از این روش‌ها را ضروری می‌کند.

از آنجا که اجرای درست تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، به تخصص و مهارت نیاز دارد؛ ضروری است که اطلاعات جامعی در این زمینه کسب نمایید. در این راستا، می‌توانید از دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای بهره بگیرید یا با گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف آگاهی و دانش لازم را در این زمینه کسب کنید.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای کارواش ها

اجرای درست هر برنامه و رسیدن به اهداف مشخص، نیاز به فراهم کردن مقدماتی دارد. اجرای صحیح تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها و رسیدن به اهداف مورد نظرتان نیز بدون برداشتن 6 قدم اساسی ممکن نیست. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  • برند سازی (Branding)
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • تسلط بر زبان دیجیتال مارکتینگ
  • سنجش اقدامات رقبا
  • تعیین انتظارات و برنامه‌ریزی بر اساس آن‌ها
  • مشخص کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس کارواش
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ

برند سازی و تعیین هویت برند

بدون شک هر بیزینسی به منظور رشد مداوم و تحقق اهداف در زمینه درآمدزایی، نیاز به «برند سازی» و «تعیین هویت برند» دارد. در واقع این شما هستید که با انتخاب نامی مناسب، رویکردتان در ارائه خدمات و ارزش کسب و کارتان را در ذهن مخاطب تعیین می‌کنید. از این رو، بهتر است برند شما، نامی که انتخاب می‌کنید و لوگویی که طراحی می‌نمایید با کارتان متناسب باشد و در ذهن مخاطب حک شود. در ادامه، این، جدیتِ شما در ارائه خدمات باکیفیت است که به برندتان هویت و اعتبار می‌بخشد.

بهتر است سعی کنید از ابتدا خدماتی در حد انتظار مشتری ارائه دهید تا برند کاریتان در میان رقبا برتری داشته باشد. به این ترتیب، زمانی که مخاطبان شما نیاز به خدمات کارواش داشته باشند، نام تجاری شما اولین چیزی است که به خاطر خواهند آورد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برند سازی و تعیین هویت برند
برند سازی و تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

در صورتی که تجربه کار کارواش را دارید، مطمئناً با مخاطبان هدف کسب و کارتان آشنا هستید. در این مرحله باید بررسی کنید که چه افرادی بیشتر خواهان استفاده از خدمات شما هستند؟ با شناسایی مخاطبان هدف، امکان طراحی تبلیغات مناسب برای جذب مشتریان را خواهید داشت و این کار را به صورت هدفمندتری انجام می‌دهید.

شایان ذکر است، مخاطبان هدف شما در وهله اول صاحبان خودرو – از هر نوعی – هستند و در ادامه بیشتر باید روی آن دسته از مخاطبان کار کنید که به وضعیت خودرو خود اهمیت بیشتری می‌دهند. در صورتی که خدمات صفر شویی و موتورشویی را هم ارائه می‌دهید، می‌توانید در زمینه جذب فروشندگان ماشین و نمایشگاه‌های خودرویی نیز فعالیت کنید و از این طریق میزان سود خود را بالاتر ببرید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان دیجیتال مارکتینگ تسلط پیدا کنید.

آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از قدم‌های ضروری است که پیش از شروع فرآیند بازاریابی آنلاین باید بردارید. در واقع شما باید از فضای تبلیغات سنتی فاصله بگیرید و در مورد تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، اطلاعات لازم را کسب نمایید. آشنایی با زبان دنیای بازاریابی دیجیتال، این امکان را به شما می‌دهد که در زمینه دیجیتال مارکتینگ، موفقیت کسب کنید و در ایجاد ارتباط با فعالان این حوزه و همچنین مخاطبان به مشکل بر نخورید.

شایان ذکر است، اگر قصد دارید از افراد ماهر در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید – به منظور مدیریت شاخه آنلاین تبلیغاتِ بیزینس‌تان – بهتر است با اصطلاحات رایج در این زمینه و زبان دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

رقبای خود را بشناسید و اقداماتشان را بررسی کنید.

هر قدر با اقدامات رقبا در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات در فضای مجازی آشنا باشید، به شما در این زمینه کمک بیشتری خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، در طراحی کمپین‌های تبلیغاتِ آنلاین و استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، بررسی اقدامات دیگر کارواش ها، اطلاعات مفیدی در اختیارتان می‌گذارد؛ استفاده از این اطلاعات به شما کمک می‌کند که بازاریابی مؤثرتری داشته باشید و در جذب مخاطبان بهتر عمل کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بررسی اقدامات رقبا
بررسی اقدامات رقبا

برنامه ریزی کنید و انتظارات آینده خود را مشخص نمایید.

شما با داشتن برنامه و تعیین آینده‌ی کسب و کارتان – و انتظاری که از بازاریابی آنلاین دارید – بهتر پیش می‌روید. برنامه‌ریزی باعث می‌شود که مراحل کار را به ترتیب انجام دهید و در انتهای هر مرحله با بررسی نتایجِ به‌دست آمده، مسیر خود را بهینه سازی کنید. در واقع، باید دید با گذشت زمان تا چه حد انتظارات شما برآورده شده است؟ و در راستای کسب موفقیت بیشتر، چه اقداماتی باید انجام دهید؟

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کارواش را مشخص کنید.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شامل مشخص کردن تکنیک‌های مورد استفاده در بازاریابی و نیز شخصی‌سازی این روش‌ها – به‌تناسب بیزینس شما – است؛ از این رو، باید پس از انجام مراحلی که ذکر شد اهداف، انتظارات و بازار هدف خود را مشخص کنید؛ فقط در این صورت است که تبلیغات شما هدفمند و مؤثر خواهد بود.

شایان ذکر است که مشخص نمودن استراتژی دیجیتال مارکتینگ بدون تجربه سخت است. در این زمینه می‌توانید از راهنمایی افراد ماهر و باتجربه کمک بگیرید. از طرفی این امکان را دارید که شخصاً با کسب آگاهی بیشتر و بررسی اقدامات رقبا، استراتژی مناسب برای جذب مخاطبان هدفتان را تعیین نمایید و بهترین نتیجه را از بازاریابی آنلاین به دست آورید.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش مشتریان کارواش

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تکنیک‌های مختلف، امکان بازاریابی به صورت حرفه‌ای را در اختیار شما قرا می‌دهد. تعداد زیاد این روش‌ها و دانشی که باید برای اجرایِ درستِ هر کدام داشته باشید کار شما را کمی سخت می‌کند؛ اما نگران نباشید. در ادامه مقاله سعی می‌کنیم با معرفی تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها، به شما در استفاده از این شیوه‌ها کمک کنیم. تکنیک‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم عبارت‌اند از:

  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
  • طراحی وب‌سایت یا وب اپلیکیشن و بازاریابی محتوا
  • سئو (SEO) سایت
  • ثبت آدرس در گوگل مپ (Google Map)
  • ویدئو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات پولی گوگل
  • تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • بازاریابی پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای مجازی

اگر در مورد هرکدام از این تکنیک‌ها اطلاعات کافی ندارید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی هر روش، شما را با نحوه اجرای آن آشنا کنیم.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها

ایجاد حساب کاربری برای کسب و کار در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، بستر مناسبی برای بازاریابی کسب و کار شما هستند؛ به همین منظور شما باید با ایجاد اکانت در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف، اقدام به جذب مخاطبان هدف کنید. در این راستا، شما می‌توانید با ایجاد محتوای مرتبط با کسب و کارتان، در تمام مسائل مربوط به شست و شو و تمیز نگه داشتن خودرو و همچنین مطالب جذاب مربوط به انواع ماشین، فالوورهای بیشتری به دست بیاورید. گفتنی است که این فالوورها، مشتریانِ بالقوه‌ی شما هستند که به تدریج به سمت استفاده از خدمات شما کشیده می‌شوند و هر کدام می‌توانند به یک مشتری ثابت تبدیل شوند.

شایان ذکر است، پیج‌های مربوط به علاقه‌مندان ماشین (ماشین بازها) در فضای مجازی بسیارند؛ اما شما قادر هستید با تولید عکس و فیلم‌های مناسب و قرار دادن آن‌ها در این فضا، نظر مخاطبان را جلب نمایید. آنچه اهمیت دارد پیوستگی در تولید محتوا و قرار دادن تبلیغاتتان لابه‌لای محتواهای جذاب است. از طرفی، آن دسته از افرادی که به دنبال یافتن کارواشی با خدمات عالی می‌گردند، با دیدن شیوه‌ی کارتان و پست‌های مربوط به رضایت مشتریان، قطعاً به کارواش شما مراجعه خواهند کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

یک وب سایت یا اپلیکیشن برای کارواش خود طراحی و تولید محتوای مناسب کنید.

شاید با خود فکر کنید که داشتن یک وب‌سایت برای یک کسب و کار  در حوزه کارواش آنچنان مهم نیست؛ زیرا ارزش افزوده‌ی خاصی برای شما نخواهد داشت! اما فراموش نکنید که داشتن یک وب‌سایت رسمی برای هر کسب و کاری، نشان‌دهنده‌ی اعتبار و برند آن کسب و کار است.

از این گذشته، درست است که کارواش، یک کسب و کار خدماتی است و محصول فیزیکی یا مجازیِ خاصی را در یک وب‌سایت کارواشی نمی‌توان فروخت؛ اما شما می‌توانید نوبت‌دهی جهت شستشوی خودروهای مشتریان را از طریق «وب‌سایت» یا «وب اپلیکیشن» کسب و کارِ خود انجام دهید؛ به این صورت که اگر کسب و کارتان شلوغ باشد و هر روزه خودروهای زیادی در صف خدمات کارواشیِ شما وجود داشته باشند، بهتر است این صف را از طریقِ «نوبت‌دهی به مشتریان به‌وسیله‌ی وب‌سایت» مدیریت کنید؛ با این کار، مشتریانتان، به جای تماس تلفنی جهت رزرو نوبت یا در صف ماندن برای شستن ماشین‌شان، از طریق وب‌سایت یا وب اپلیکیشن‌تان نوبت می‌گیرند. شایان ذکر است که این کار هم به سود شماست و هم به نفع مشتریانتان. با توجه به آنچه که گفته شد، طراحی یک وب‌سایت یا یک وب اپلیکیشن، حتی برای یک کسب و کار خدماتی مانند کارواش‌ها نیز ارزش افزوده خواهد داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بنابراین، داشتن یک وب‌سایتِ کاری از ضرورت‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف است. طراحی این وب‌سایت باید به‌گونه‌ای باشد که کاربران اینترنت را در نگاه اول جذب نماید. از طرفی امکانات نرم‌افزاری سایت و راحتی کار با آن، باید کاربران شما را راضی نگه دارد. در این راستا، سعی کنید با ایجاد یک فضای جذاب، ضمن معرفی خدماتتان و نوبت‌دهی به مشتریانتان، محتوای مناسب در زمینه‌ی نگهداری خودرو و سایر مطالب دنیای ماشین، ارائه دهید. با این کار، حتی آن دسته از مخاطبانی که در حال حاضر مشتری خدمات شما نیستند، با کسب و کارتان آشنا می‌شوند و امکان جذب آن‌ها به عنوان مشتری وجود خواهد داشت.

همچنین گفتنی است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به خدمات شما نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استفاده از سئو سایت

اگر می‌خواهید کاربران فضای مجازی را از طریق موتورجستجوی گوگل به خود جذب کنید، آنچه باعث می‌شود محتوای قرارگرفته در وب‌سایت شما توسط کاربران دیده شود، «سئوی سایت» است. سئوی سایت یا بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization)  به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که شما را در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر می‌برد. بالاتر بودن در نتایج سرچ، به معنی بیشتر دیده شدنِ شما توسط کاربران گوگل به عنوان «مخاطبان هدف» است. در این زمینه شما باید کارهای زیادی انجام دهید تا محتوایی که تولید می‌کنید از نظر هوش مصنوعیِ گوگل مفید تشخیص داده شود. این موضوع باعث می‌شود گوگل رتبه شما در میان نتایج جست و جو را بهبود ببخشد.

در این راستا بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت (On Page SEO) به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت (Off Page SEO) شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتنِ ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آدرس کارواش خود را در گوگل مپ وارد کنید.

یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها، استفاده از امکانات مکان یابی گوگل است. برای این کار، ضروری است که موقعیت جغرافیایی کارواش خود را در گوگل مپ (Google Map) ثبت نمایید و مشتریان را از این طریق جذب کنید. به عنوان مثال زمانی که شخصی بدون اطلاع از محل کار شما، در موقعیت مکانی نزدیک به کارواشتان، کلیدواژه‌هایی مانند «کارواش» یا «شست و شوی ماشین» را سرچ کند؛ گوگل شما را به عنوان یک نتیجه نزدیک و در دسترس به کاربر نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، این امکان در بخش گوگل مای بیزنس (Google My Business) وجود دارد که اطلاعات بیشتری از موقعیت مکانی کسب و کارِ خود را در اختیار کاربران قرار دهید. برخی دیگر از اطلاعاتی که می‌توانید به همراه آدرستان وارد کنید عبارتند از:

  • نام محل کسب‌وکار
  • عکس‌های فضای بیرونی و داخلی
  • آدرس وب‌سایت و شماره تلفن
  • ساعت کاری
  • عکس‌های 360 درجه گوگل
  • کامنت‌ها و نظرات مردم در مورد کسب و کارتان

ویدئو مارکتینگ برای معرفی کسب و کارتان

قطعاً با دیدن نتیجه خدمات یک کارواش از طریق مشاهده ویدئو، مشتریان با خیال راحت‌تری به سمت شما خواهد آمد. تهیه یک کلیپ کوتاه از شست و شوی ماشین و خدمات صفر شویی یا جلا دادن رنگ اتومبیل و استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌تان، تأثیر بسیار خوبی در بازاریابی آنلاین برای بیزینستان دارد. شایان ذکر است، باید سعی کنید که در اجرای تکنیک ویدئو مارکتینگ از افرادی ماهر در طراحی و تهیه کلیپ کمک بگیرید تا مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک تکنیک‌های جذاب و پرکاربرد در میان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد. در این تکنیک، شما با استفاده از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی (بلاگرها، یوتیوبرها، سلبریتی‌ها و…) خدمات خود را تبلیغ می‌کنید. در این راستا، هرکدام از افراد شناخته شده و پرطرفدار در فضای مجازی، می‌توانند خدمات شما را به دنبال کنندگان خود معرفی کنند. با این کار تعداد مشتریان شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی
همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

استفاده از تبلیغات پولی گوگل (Google ADS)

تبلیغات پولی گوگل در قالب سرویس گوگل ادز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این تکنیکِ دیجیتال مارکتینگ، شما با پرداخت هزینه برای کلیدواژه‌های مختلف، می‌توانید بدون توجه به نتایج سئوی سایت، در مدت‌زمان کوتاهی در میان نتایج اول سرچ گوگل قرار بگیرید. در واقع زمانی که کاربر کلیدواژه‌های مورد نظر را جست و جو کند، لینک مطالب وب‌سایت شما بالاتر از رقبایتان نمایش داده می‌شود. شایان ذکر است که رتبه شما در این حالت، وابسته به هزینه‌ای است که پرداخت می‌نمایید؛ چراکه ممکن است وب‌سایت‌های دیگر نیز از این سرویس برای تبلیغ کسب و کارشان استفاده کنند.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک

اگر قصد دارید هزینه‌ای که برای تبلیغات آنلاین کسب و کار خود صرف می‌کنید، «هدفمند» باشد؛ تکنیکِ «تبلیغات کلیکی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این تکنیکِ بازاریابی آنلاین، بنر تبلیغاتی شما در کنار محتوای سایت‌های پربازدید نمایش داده می‌شود. کاربران با دیدن تبلیغ کارواشتان بر روی آن کلیک می‌کنند و از طریق یک لینک وارد وب‌سایت شما می‌شوند. شما در این تکنیک، به ازای هر بار کلیک از سوی کاربران هزینه ثابتی پرداخت می‌کنید. توجه داشته باشید که پس از هدایت کاربران به سمت شما، باید آن‌ها را با محتوای مناسب و معرفی خدماتی که ارائه می‌دهید، از یک کاربر ساده به یک مشتری واقعی تبدیل نمایید. اگر نمی‌دانید که این کار چگونه ممکن است، می‌توانید مقاله‌ی «ترفندهای رایج و آسان بهینه‌سازی و افزایش نرخ تبدیلِ کاربر به مشتری» را مطالعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

یک شیوه‌ی پیشرفته از تبلیغات PPC، تبلیغات کلیکی هوشمند است. در این حالت، تبلیغات شما با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و پیشرفته، به مخاطبان هدف کسب و کارتان نمایش داده می‌شود. (نه مشتریانی که مخاطبان هدف شما نیستند!) از طرفی سرویس‌های ارائه دهنده این خدمات، باید به سایت‌های پربازدیدی برای نمایش بنر تبلیغاتی شما دسترسی داشته باشند؛ در این راستا، انتخاب یک سرویس تبلیغاتیِ مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

شایان ذکر است که سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند یا هدفمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویسِ تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

بازاریابی پیامکی می‌تواند یکی دیگر از تکنیک‌های مناسب دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها باشد. در استفاده از این شیوه، می‌توانید با هزینه پایین و در اختیار داشتن شماره تماس مخاطبانِ هدف، آن‌ها را جذب نمایید. شایان ذکر است که استفاده از این تکنیک بازاریابی آنلاین با در اختیار داشتن یک دیتابیس از اطلاعاتِ تماسِ مخاطبانِ هدف عملی می‌شود. در این زمینه سعی کنید آدرس، اطلاعات تماس و خدمات اصلی که ارائه می‌دهید را در قالب پیامک ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد حُسن سابقه در فضای مجازی

از زمانی که شاهد گسترش بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت و فضای مجازی بوده‌ایم؛ همواره افرادی از این فضا برای فریب مخاطبان استفاده کرده‌اند. به همین دلیل افراد زیادی هستند که هنوز هم اعتماد چندانی به تبلیغات آنلاین ندارند. در صورتی که بخواهید مخاطبان را با استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار خود جذب کنید، باید این اعتماد را به تدریج در ذهن آن‌ها ایجاد نمایید. برای این منظور، شما می‌توانید با ارائه خدمات درست و پیگیری درخواست یا شکایت مشتریان، به حُسن سابقه در فضای مجازی دست پیدا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه‌گیری و سخن پایانی

در این مقاله با عنوان «آموزش دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها»، شما را با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری و افزایش درآمد کارواش آشنا کردیم. اما فراموش نکنید که استفاده از این تکنیک‌ها بدون داشتن آگاهی کافی و خلاقیت فایده چندانی نخواهد داشت. شما باید سعی کنید با مطالعه، شرکت در دوره‌های آموزشی یا استفاده از دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای، دست به اقدام عملی و صرف هزینه بزنید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله با همراه ما بودید، سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم تجربه یا نظری در خصوص دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها دارید، خواهشمند است که نظر یا تجربه‌ی خود را در بخش کامنت‌ها در انتهای همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با به اشتراک گذاریِ این مقاله با آن دسته از دوستان و همکارانی که به اطلاعات آن نیاز دارند، گامی مهم در آگاهی‌شان بردارید. پیروز و سر بلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “دیجیتال مارکتینگ برای کارواش ها – ۱۱ بهترین روشهای تبلیغات آنلاین ماشین شویی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.