این روزها بسیاری از کسب و کارها، به منظور افزایش مشتری و بهبود وضعیت فروشِ خود، به سمت تبلیغات در دنیای مجازی پیش رفته‌اند؛ زیرا بدون استفاده از شیوه‌های نوین بازاریابی، رقابت در بازار و جذب مخاطبان بسیار سخت می‌شود. در واقع می‌توان گفت که صرفِ استفاده از شیوه‌های سنتی تبلیغات و بازاریابی، مثل کتاب خواندن با چشمانی ضعیف است!

اگر شغل شما «فروش عینک‌های طبی و تزیینی» و یا «تعمیرات عینک» است؛ به احتمال زیاد به فکر تبلیغ کسب و کار خود از طریق فضای مجازی و اینترنت هم افتاده‌اید؛ اما اگر هنوز در این زمینه مردد هستید، به خاطر داشته باشید که بدون استفاده از عینکِ دیجیتال مارکتینگ، دید روشنی از آینده و موفقیت کسب و کارتان نخواهید داشت!

در همین راستا، قصد داریم تا در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک بپردازیم و تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را برای فروش این محصول به شما معرفی نماییم. پس اگر – به عنوان صاحب یک مغازه‌ی عینک فروشی – به این نتیجه رسیده‌اید که باید برای افزایش فروش و رونق کسب و کار خود از «دیجیتال مارکتینگ» استفاده کنید اما نمی‌دانید چگونه؟ از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا اطلاعاتی که در این مقاله به شما ارائه می‌شود، قطعاً دید مناسبی به شما خواهد داد و شما را به مقصدِ «فروش بیشتر در فضای مجازی» راهنمایی خواهد کرد.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای عینک فروشان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

تبلیغات سنتی با استفاده از روش‌های محدود و کارایی پایین، دیگر جوابگوی نیاز بازار امروز نیست. تنوع طلبی مخاطبان، رقابت شدید در بازار و تنوع محصولاتی که در مغازه‌های عینک فروشی وجود دارد، عواملی هستند که این روش‌های قدیمی را بی فایده جلوه می‌دهند. از این گذشته، این روزها استفاده از شیوه‌های مدرن و آنلاین تبلیغات، بسیار بیشتر از روش‌های سنتی، توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. «وجود کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، از یک سو» و «وابستگیِ شدید انسانِ امروزی به دنیای مجازی از سوی دیگر»، ضرورت استفاده از تبلیغات آنلاین را نشان می‌دهد. در این راستا، به منظور رونق کسب و کار عینک فروشی و تعمیرات عینکِ خود بهتر است شما نیز از این شیوه‌های نوین، استفاده لازم را ببرید.

شایان ذکر است، استفاده از شیوه‌های سنتی نیز در سطح محلی و به صورت محدود به کسب و کارتان کمک می‌کند؛ اما باید برای افزایش توانایی فروش و توسعه کارتان، شیوه‌های مدرن و سنتی را در کنار هم به کار ببرید.

دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک
تبلیغات آنلاین یا سنتی برای فروش عینک؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا عینک سازان و فروشندگان عینک به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

قدرت تبلیغات آنلاین به شدت به وسعتِ پوشش و تأثیر گذاری این شیوه‌ها ارتباط دارد. امروزه مجموعه‌ای از روش‌های تبلیغات دیجیتال، در قالب دیجیتال مارکتینگ به کار می‌روند و به دلیل تنوع روش‌های جذب مخاطب و گستردگی در بسترهای مختلف مجازی، بسیار کاربردی هستند. در کنار فوایدی زیادی که استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار عینک فروشی و عینک سازی دارد؛ شما باید به منظور افزایش توان رقابت با سایر همکارانتان در این حوزه، بازاریابی آنلاین خود را گسترش دهید.

حال که با ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود به‌طور کامل آشنا شدید، در ادامه پیشنیازهای ورود به حوزه تبلیغات و بازاریابی آنلاین را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک و تعمیرات عینک

 به منظور کسب موفقیت در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای فروش و یا تعمیرات عینک، ضروری است که مقدماتی را فراهم کنید. در واقع اجرای تخصصی تبلیغات آنلاین و شروع فرآیند بازاریابی دیجیتال، علاوه بر کسب دانش و آگاهی، نیاز به ساختن زیر بنای مناسب برای پیاده کردنِ تکنیک‌های مختلف دارد. در این راستا، قصد داریم 6 قدم اساسی تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای عینک فروشان و عینک سازان را به شما معرفی کنیم. این قدم‌ها عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. تعیین مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. برنامه ریزی و تعیین انتظارات
  6. طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را توضیح خواهیم داد.

مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ

هویت برند خود را تعریف کنید.

عینک علاوه بر کاربرد طبی که دارد، در مواردی به عنوان یک وسیله زینتی نیز به کار می‌رود. در هر دو حالت – چه برای حفظ سلامت چشم و چه در مورد استفاده از عینک‌های دودی و غیر طبی – قطعاً برند شما در تعداد مشتریان و افزایش فروش محصولاتتان مؤثر است. در این راستا، شما باید ابتدا نام و لوگو مناسب انتخاب کنید؛ سپس با ایجاد برند خود در بازارِ فروش و تعمیرات عینک، جایگاه مناسبی به دست بیاورید. در واقع تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ به منظور تبلیغ این برند و شناخته شدن آن نزد مخاطبان، به کار می‌روند. بنابراین، شما باید پیش از صرف زمان و هزینه در زمینه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال به فکر تعریف هویت برند خود باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

هویت برند خود را تعریف کنید
هویت برند خود را تعریف کنید.

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

توجه داشته باشید در کسب و کار عینک فروشی و عینک سازی، شما با چند دسته کلی از مخاطبان رو به رو هستید؛ مخاطبانِ شما:

  1. یا به منظور رفع مشکلات بینایی مجبور به استفاده از عینک هستند؛
  2. یا به عنوان وسیله حفاظتی از چشمان خود، از عینک‌های دودی یا ضد اشعه استفاده می‌کنند؛
  3. از طرفی، برخی از مخاطبان شما عینک را به عنوان یک وسیله زینتی استفاده می‌کنند و به دنبال کالاهای لوکس و گران قیمت هستند.

بر این اساس، باید توجه داشته باشید اجناسی که به فروش می‌رسانید یا خدماتی که در زمینه تعمیرات عینک ارائه می‌دهید، برای کدام یک از این 3 دسته از مخاطبان مناسب است؛ با تشخیصِ درستِ مخاطبان هدف، به‌راحتی می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را بر روی همان مخاطبان تنظیم کنید. در واقع، تعیین دقیق مخاطبان هدف برای یک کسب و کار، مدیر آن کسب و کار را از صرف هزینه‌های بیهوده و دوباره کاری باز می‌دارد.

شایان ذکر است، بر خلاف گذشته و شیوه‌های سنتی بازاریابی، محل برپایی فروشگاهتان تأثیر زیادی در نتیجه بازاریابی آنلاین ندارد و با برپایی فروشگاه اینترنتی و ارائه‌ی سرویس ارسال محصولات، مخاطبانِ شما دیگر نیازی به حضور در محل کارتان نخواهند داشت. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

استفاده از ابزارهای نوین در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ، نیاز به شناخت اصول و شیوه‌های مختلف در روش‌های بازاریابی دارد. در این راستا، شما باید در جهت یادگیری تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک و تعمیرات عینک تلاش کنید و این روش‌ها را به‌صورت اصولی یاد بگیرید. لطفاً فراموش نکنید که ورود به عرصه‌‌ی تبلیغات دیجیتال، بدون تسلط بر زبان دنیای بازاریابی آنلاین، حتی می‌تواند نتیجه‌ی منفی داشته باشد و برند شما را بی‌اعتبار کند. پس بهتر است با کسب دانش و یادگیری اصولی – با شرکت در دوره‌های مرتبط –  در این زمینه آگاهی بیشتری کسب کنید.

اگر قصد دارید از افراد ماهر در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید – به منظور مدیریت شاخه آنلاین تبلیغاتِ بیزینس‌تان – بهتر است با اصطلاحات رایج در این زمینه و زبان دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

معمولاً در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد. در شیوه‌های سنتی، رقبا تلاش می‌کردند تا با طراحی تابلوها و بنرهای بزرگ و خاص، توجه مشتریان را جلب کنند یا با استخدام فروشندگان ماهر محصولات بیشتری را به فروش برسانند؛ بر خلاف شیوه‌های سنتی، در روش‌های نوین بازاریابی، فضای تبلیغات در قالب سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های مجازی و رسانه‌های تصویری دیده می‌شوند. در این حالت نیز شما باید اقدامات رقبا را در این فضاها بررسی کنید و شیوه‌های تبلیغاتیِ مورد استفاده آن‌ها را تحلیل نمایید. با این کار علاوه بر کسب تجربه‌ی بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید با روش‌های مناسب یا نامناسب نیز آشنا شوید و بهترین استراتژی ممکن را برای فروش محصولات خود طراحی و اجرا کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

امروزه دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که برنامه ریزی، لازمه‌ی اجرایِ طرح‌هایِ بلند مدت است. از آنجا که دیجیتال مارکتینگ یک فرآیند طولانی است که باید به صورت مداوم ادامه پیدا کند؛ به منظور اجرای درستِ آن، نیاز به تدوین یک برنامه مناسب و تعیین انتظاراتِ خود از دیجیتال مارکتینگ دارید. در این راستا، باید سعی کنید برنامه‌ی خود برای گسترش شاخه آنلاین کسب و کارتان را روی کاغذ بیاورید.

برای این منظور باید مشخص کنید که در هر بازه‌ی زمانی، انتظارِ چه سطحی از پیشرفت را دارید؟ شایان ذکر است، در مورد مدیریت کسب و کار، میزان موفقیت با توجه به مقدار فروش و سود تعیین می‌شود؛ بنابراین، شما یک معیار قابل سنجش برای ارزیابیِ موفقیتِ خود در اجرای این برنامه را در اختیار دارید. در ادامه، میزان هزینه‌ای که برای بازاریابی آنلاین در نظر گرفته‌اید را با افزایش فروشتان مقایسه کنید و در صورت نیاز برنامه‌ی خود را اصلاح نموده و نواقص آن را رفع نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در زمینه فروش و تعمیرات عینک طراحی کنید.

ورود به عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ یک قدمِ ساده نیست. دیجیتال مارکتینگ دنیایی گسترده از تکنیک‌های مختلف است و نیاز به یک استراتژی مناسب جهت ترکیب این تکنیک‌ها دارید. در واقع شما باید از قبل تعیین کنید، کدام یک از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال را با چه مقدار هزینه و صرف چه میزان زمان قصد دارید، اجرا نمایید؟

در واقع، با تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، این امکان را خواهید داشت که تعداد مخاطبان بیشتری جذب کنید، مطابق برنامه ریزیِ خود پیش بروید و در نهایت به سود مورد نظرتان دست پیدا کنید. برخی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که در طراحی این استراتژی قابل استفاده هستند، عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید

حال که با پیشنیازهای 6 گانه ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، دیگر وقت آن رسیده است تا تکنیک‌های مفید و کاربردیِ بازاریابی آنلاین برای کسب و کار عینک فروشی را فرا بگیرید. در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها و توضیحی درباره هر یک از آن ها پرداخته‌ایم.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک و تعمیرات عینک

در زمینه طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، به تعداد زیادِ تکنیک‌هایی به کار رفته در این زمینه اشاره کردیم. به منظور استفاده از این تکنیک‌ها، نیاز است تا با هر کدام از آن‌ها و مزایا و معایب هر روش آشنا گردید. در این راستا، مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کار فروش عینک به شما معرفی خواهیم کرد که عبارت‌اند از:

  • طراحی وب‌سایت و بازاریابی محتوا
  • ایجاد اکانت در شبکه‌های مجازی
  • بهینه سازی محتوا و سئو سایت
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جست و جو
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • ایفلوئنسر مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • ایجاد دیتا بیسی از اطلاعات مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای مجازی

به منظور آشنایی بیشتر شما با موارد ذکر شده، هر کدام را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش و تعمیرات عینک

طراحی و راه اندازی یک وب سایت تجاری متناسب با کسب و کار عینک فروشی

به عنوان قدم اول در بازاریابی آنلاین، پیشنهاد می‌شود که تکنیکِ طراحیِ وب‌سایتِ رسمی برای کسب و کارتان را اجرا کنید. در واقع اصلی‌ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ و پایگاه رسمی شما در فضای مجازی، وب‌سایتتان خواهد بود. در این فضا، شما باید علاوه بر تولید محتوای مناسب بر روی وب‌سایتِ خود و جذب مخاطبان از این طریق، به فکر ایجاد یک سیستم فروش و پرداخت آنلاین نیز باشید. در این راستا، ابتدا باید سعی کنید که ضمن ایجاد محتوای متنی و تصویری، کاربران اینترنتی را با محصولات و خدمات خود آشنا نمایید. در ادامه‌ی این کار و به تدریج، با جلب اعتماد مخاطبان هدف و دیده شدن توسط آنان، این شانس را خواهید داشت که بازدیدکنندگان سایتِ خود را تبدیل به خریدار نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همچنین گفتنی است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به خدمات شما نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، اصول تولید محتوا که در ادامه‌ی همین مقاله تحت عنوان سئو سایت توضیح خواهیم داد، باید در تولید مطالب سایتتان رعایت شود. اصلی‌ترین معیار شما در طراحی یک وب‌سایت رسمی برای بیزینس‌تان نیز باید ایجاد یک «تجربه کاربری مناسب» برای مخاطبان مجازی باشد.

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، فضای بسیار خوبی به منظور بازاریابیِ کسب و کارهای مختلف است. بر این اسا، به شما اکیداً توصیه می‌شود که از این تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک و تعمیرات عینک استفاده کنید. در این تکنیک، باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف، اکانت ایجاد نمایید و فعالیت خود را آغاز کنید.

شایان ذکر است که تولید محتوا در این تکنیک از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از مخاطبانِ پلتفرم‌های اجتماعی، صرفاً به منظور گذراندن وقت و سرگرمی از این فضا استفاده می‌کنند. لذا شما باید در کنار پست‌های جذاب و جذب فالوور از این طریق، پست‌های تبلیغاتی خود را منتشر کنید و مخاطبان را جذب کسب و کار خود نمایید.

لازم به ذکر است که اصول تولید محتوا بر اساس الگوریتم‌های هر شبکه اجتماعی نیز در این تکنیک باید رعایت شود؛ زیرا تنها در این صورت است که محتوای تولید شده توسط شما به کاربران بیشتری نمایش داده می‌شود و شانس بیشتری برای جذب دنبال کننده خواهید داشت. به منظور بهبودِ اثرِ این تکنیکِ بازاریابی دیجیتال، ضروری است که بین تمام اکانت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی و وب ساییتان لینک برقرار شود تا به صورت یک شبکه گسترده موجب معرفی محصولات شما گردند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

همان‌طور که گفتیم تولید محتوا در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نیاز به رعایت اصول سئو دارد. در واقع مفهوم سئو (SEO) مخفف عبارت «بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جست و جو» است. در این تکنیکِ مهم دیجیتال مارکتینگ، هدف شما ارتقاء رتبه محتوای وب‌سایتتان در میان نتایج سرچ گوگل است. با این کار میزان بازدید از مطالب سایت و در نتیجه دیده شدن کسب و کارتان توسط مخاطبان هدف افزایش خواهد یافت. در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت نیز شامل روش‌هایی که از بیرون محیط وب‌سایت به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

هر چند با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شما به دنبال جذب مخاطبان – بدون توجه به محل کسب و کار و فاصله از فروشگاهتان – هستید؛ اما نباید ضرورت جذب مخاطبان محلی و مشتریان حضوری را فراموش کنید. در این راستا، تکنیکِ استفاده از امکانات مکان یابی گوگل را به شما توصیه می‌کنیم. در این تکنیک، شما با ثبت آدرس فروشگاهتان در گوگل مپ این امکان را دارید که به کاربران بیشتری نمایش داده شوید. از آنجا که گوگل – به عنوان یک شبکه هوشمند – به مکان کاربران دسترسی دارد؛ شما را به مخاطبان هدفی که نزدیک به فروشگاهتان هستند پیشنهاد می‌دهد. برای هرچه پیشرفته‌تر اجرا شدنِ این تکنیک، اکیداً توصیه می‌کنیم که علاوه بر لوکیشن، اطلاعات دیگری مانند: عکس محل کار، ساعات کاری، اطلاعات تماس و… را نیز در Google My Business وارد کنید تا در اختیار کاربران قرار گیرد.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

تکنیک بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو (Search Engine Marketing) می‌تواند برای استفاده در شرایط فروش فوق‌العاده یا معرفی یک محصول جدید در بازار، به شما کمک کند. یکی از روش‌های به‌کارگیری تکنیک SEM، استفاده از سرویس گوگل ادز (Google ADS) است. در استفاده از این تکنیکِ دیجیتال مارکتینگ، شما با پرداخت هزینه و در مدت‌زمانی کوتاه، در میان نتایج سرچ گوگل، بالاتر از دیگران قرار می‌گیرید.

لطفاً توجه داشته باشید که در استفاده از این تکنیک، ابتدا کلیدواژه‌های حساس و مهم در کسب و کارتان را از طریق مشاوره با کارشناسان سئو بررسی کنید؛ در ادامه، آن دسته از کلماتی که مخاطبان بیشتری را به بازدید از وب‌سایتتان ترغیب می‌کنند، در کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایید. شایان ذکر است، زمانی که رقابت میان استفاده‌کنندگان از این شیوه بالا بگیرد، بحث پیشنهاد قیمت تبلیغات به گوگل اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چرا که بالاترین قیمت در جایگاه نخست نتایج سرچ قرار خواهد گرفت.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی دیگر از بهترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار فروش و تعمیرات عینک، استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) است. استفاده از شیوه تبلیغات کلیکی، به این معنی است که شما به واسطه بازدیدکنندگانِ سایت‌های معتبر و پرترافیک، بنر تبلیغاتی وب‌سایت خود را به نمایش بگذارید. در واقع، هر کدام از کاربرانِ آن سایت‌ها که بر روی بنر شما کلیک کنند را می‌توانید یک مشتری بالقوه در نظر بگیرید و به ازای هر کلیکی که بر روی بنر تبلیغاتی شما می‌شود، هزینه ثابتی را به مدیران آن سایت‌ها پرداخت نمایید.

آنچه در استفاده از این تکنیک اهمیت زیادی دارد، استفاده از سایت‌های پربازدید و معتبر است. در این راستا، شاید بهتر باشد تبلیغات کلیکی خود را به سرویس‌های ارائه‌دهنده این قبیل خدمات بسپارید. این شرکت‌های تبلیغاتی، اقدام به ارائه خدمات «تبلیغات کلیکی هوشمند» می‌کنند و معیارهای زیادی را برای نمایش تبلیغات شما به کاربران در نظر می‌گیرند.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی–بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

تصور کنید که یک سلبریتی یا بلاگر معروف، از فروشگاه شما خرید کند و کسب و کارتان را به عنوان یک برند معتبر به دنبال کنندگان خود معرفی نماید. در این حالت، شما از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده نموده‌اید. در این تکنیک، افراد تأثیرگذار در فضای مجازی و اینترنت به عنوان عامل بازاریابی فعالیت می‌کنند. چنین افرادی با در اختیار داشتن تریبون در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی، توجه افراد زیادی را جلب نموده‌اند و می‌توانند باعث شناخته شدن کسب و کارتان نزد مخاطبان خود شوند. شایان ذکر است که گاهی استفاده از این شیوه هزینه زیادی دارد؛ اما تأثیر بالای این تکنیک را نمی‌توان نادیده گرفت.

در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

بازاریابی ویدئویی

بدون شک در تبلیغات لوازمی مانند عینک، تولید محتوا به صورت عکس تأثیر بیشتری دارد؛ اما تولید یک ویدئو جذاب از محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، مزایای خود را به دنبال دارد. برخی از کاربران دنیای دیجیتال، از شبکه‌های اجتماعی از محتوای ویدئویی بیشتر استفاده می‌کنند و با استفاده از تکنیک بازاریابی ویدئویی امکان جذب این دسته از مخاطبان را خواهید داشت.

ایجاد یک دیتابیس از اطلاعات مشتریان

شما نیاز به جمع‌آوری اطلاعات تماس و برخی از مشخصات مشتریان و مخاطبان هدف خود دارید. به منظور دست یافتن به این اطلاعات، از بازدیدکنندگان وب‌سایت خود بخواهید تا آدرس ایمیل، شماره تماس و محصولات مورد علاقه‌ی خود را به شما اعلام کنند. این موارد به شما کمک می‌کند تا در طراحی تبلیغات – به صورت اختصاصی برای مخاطبان – موفق‌تر عمل کنید. لطفاً توجه داشته باشید که در مورد مشتریان حضوری فروشگاه خود نیز، اطلاعات موردنیاز را دریافت نمایید و در حفظ آن‌ها به عنوان مشتری ثابت تلاش کنید.

شایان ذکر است که استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد. در واقع، شما این امکان را دارید که اطلاعات تماس با مشتریان را به‌وسیله این روش مدیریت کنید و تبلیغات خود را هدفمند و منظم انجام دهید. همچنین، در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به عنوان یک تکنیک دیجیتال مارکتینگ، وجهه خاصی به کسب و کار شما می‌دهد. در این مورد سعی کنید با استفاده از دیتا بیسِ اطلاعات مشتریان و با ارسال ایمیل‌های اختصاصی به هر مخاطب، نظر مخاطبان هدف خود را جلب نمایید. با این روش مخاطبان شما با توجه به اهمیتی که برای نیاز و سلیقه‌ی آن‌ها قائل شده‌اید، بیشتر جذب می‌شوند و شما محصولات بیشتری به فروش می‌رسانید. به‌عنوان مثال سعی کنید در روز تولد آن‌ها با ارسال ایمیل تبریک، برخی از تازه‌ترین محصولات خود را اعلام نمایید و کد تخفیفی به مناسبت این روز در اختیار مشتری قرار دهید. همچنین، در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

استفاده از شیوه تبلیغات پیامکی، روشی ارزان و راحت برای جذب مخاطبان هدف است. در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ از اطلاعات تماس مشتریان به منظور ارسال پیامک تبلیغاتی و اعلام شرایط ویژه فروش استفاده می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که ارسال بیش از حد پیامک‌های تبلیغاتی، ممکن است باعث آزردگی مخاطبان شود و تأثیر منفی بر بازاریابی شما بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

مخاطب در فضای مجازی، ممکن است هرگز با شما رو به رو نشود یا صدای شما را نشنود؛ بنابراین بر اساس سابقه‌ی شما در فضای آنلاین و نام نیکِ برندتان به شما اعتماد خواهد کرد. در واقع ترس از دریافت خدمات و محصولات نامناسب، همیشه با خریداران آنلاین وجود دارد؛ اما برخی برندها با کسب اعتبار و تداوم در ارائه‌ی خدمات مناسب، اطمینان بازار را جلب کرده‌اند. در این راستا، ضروری است با احترام به مشتری و بررسی نیازهای مخاطبان، کسب و کار خود را پیش ببرید و برای نام و نشان خود اعتبار به دست آورید.

شایان ذکر است که نکته ضروری در فضای مجازی، پاسخگویی به مخاطبان در زمان کوتاه و به بهترین شکل است. بسیاری از کاربران اینترنتی، انتخاب محصول و خرید آن را بر اساس نظرات و کامنت‌های دیگر خریداران و سرعت پاسخگویی فروشنده – یا ارائه‌دهنده خدمات – انجام می‌دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی

آشنایی با تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای فروش عینک و تعمیرات عینک، دید بهتری نسبت به بازاریابی آنلاین در اختیارتان می‌گذارد. از این رو، بهتر است در مورد به کار بردن تکنیک‌های مختلف، بررسی‌های لازم را انجام دهید. در واقع استفاده از هر تکنیک در قالب یک شبکه تبلیغاتی در هم تنیده انجام می‌شود و نتیجه بازاریابی، حاصلِ مجموعه اقدامات انجام شده است.

در پایان امیدواریم محتوای این مقاله برای بهبود اوضاع کسب و کارِ شما مفید باشد. اگر شما هم در حوزه بازاریابی آنلاین و اینترنتی برای فروش عینک تجربیاتی دارید، لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود این مقاله در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که دوستان شما هم در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیاز به راهنمایی دارند، می‌تونید لینک این مقاله را در اختیارشان قرار دهید تا آن‌ها نیز بتوانند از اطلاعاتی که آموزش داده شده بهره‌مند شوند. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.