تولید محتوا، سئو 1021 بازدید

نویسنده آزاد (Freelance Writer) بودن به این معنی است که همیشه مراقب فرصت‌های کاری در حوزه نویسندگی باشید. به‌طور کلی، دو راه برای یافتن کار برای نویسندگان فریلنسر وجود دارد:

  1. می‌توانید بر روی فعالیت‌های بازاریابی مانند: شبکه‌سازی، ارسال ایمیل معرفی به افراد ناشناس (کارفرمایان بالقوه) و نوشتن پست‌های وبلاگ مهمان (Guest Blogging) سرمایه‌گذاری کنید.
  2. می‌توانید برای مشاغل نویسندگی آزاد درخواست دهید.

شایان ذکر است که اگر می‌خواهید به‌عنوان یک نویسنده‌ی مستقل به موفقیت بلندمدت دست یابید، انجام هر دو نوع کار بسیار مهم است؛ بااین‌حال، گزینه دوم اندکی ساده‌تر و سرراست‌تر است. گزینه‌ی دوم، یعنی درخواست برای مشاغل نویسندگی آزاد، راهی عالی برای:

  • ساختن نمونه کارها (رزومه)
  • پیدا کردن جایگاه و زمینه‌ای که قرار است در آن به‌صورت حرفه‌ای نویسندگی کنید
  • پیدا کردن چند کارفرما که مدام پروژه‌های نویسندگی خود را به شما واگذار کنند و در ازای آن به شما یک حقوق ثابت و بالا بدهند.

می‌باشد.

خوشبختانه، هیچ کمبودی در سایت‌های نویسندگی آزاد وجود ندارد که بتوانید در آنها جستجو کنید و مستقیماً برای مشاغل نویسندگی درخواست دهید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، ما بهترین وب سایت‌های خارجی برای یافتن شغل در زمینه نویسندگی و کسب درآمد دلاری از این طریق، را معرفی نموده و در مورد هر یک توضیحاتی ارائه داده‌ایم. همچنین، در مورد استفاده از هر یک از آن‌ها نیز مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشته‌ایم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
1 24 سایت فوق العاده جهت یافتن شغل برای نویسندگان دورکار

24 سایت فوق العاده جهت یافتن شغل برای نویسندگان دورکار

هنگامی‌که به دنبال شغلی در زمینه نویسندگی به‌صورت دورکاری هستید، ممکن است وسوسه شوید که مستقیماً به سراغ تابلوهای شغلی (job boards) بروید، اما آنها تنها گزینه پیش روی شما نیستند! علاوه بر تابلوهای شغلی نویسندگی آزاد، گزینه‌های دیگری نظیر: «سایت‌هایی که به‌عنوان موتور جستجوی استخدام فعالیت می‌کنند»، «پلتفرم‌های محتوا» و «آژانس‌های خلاق» نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای یافتن شغل استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هر کدام از آن‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد. یافتن چیزی که برای شما مفید است، به آزمون‌وخطا نیاز دارد؛ بنابراین از آزمایش کردن نترسید. اگر برای شروع جستجو آماده‌اید، پس به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید کدام سایت‌های نویسندگی آزاد، بهترین فرصت‌های کاری را دارند که شما می‌توانید آن‌ها را شکار کنید.

بهترین سایت‌های فریلنسینگ خارجی برای نویسندگان
معرفی 24 سایت خارجی عالی جهت یافتن شغل برای نویسند‌گانی که فریلنسر هستند

سایت‌های کاریابی (Job search sites)

وب‌سایت‌های کاریابی که به‌عنوان موتور جستجوی استخدام فعالیت می‌کنند، مکان‌های خوبی برای پیدا کردن مشاغل در زمینه نویسندگی آزاد هستند. آنها جامع و برای پیمایش آسان هستند و انواع مختلفی از مشاغل را ارائه می‌دهند؛ از مشاغل تمام‌وقت تا فرصت‌های شغلی پاره‌وقت در زمینه‌های مختلف ازجمله نویسندگی. در ادامه، بهترین موتورهای جستجوی کار برای نویسندگان دورکار معرفی شده است:

1.     نویسندگی دورکاری در FlexJobs

FlexJobs همان‌طور که از نامش پیدا است، فرصت‌های کاری انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. این سایت، خود را به‌عنوان «مکان شماره یک برای یافتن کار از راه دور در خانه و فرصت‌های شغلی انعطاف‌پذیر از سال 2007» تبلیغ می‌کند. FlexJobs به شما امکان دسترسی به مشاغل نویسندگی تمام‌وقت، نقش‌های پاره‌وقت، موقعیت‌های قراردادی انعطاف‌پذیر در محل و کار آزاد در انواع صنایع مختلف را ارائه می‌دهد.

بهترین بخش در مورد FlexJobs این است که این سایت، آگهی‌های شغلی خود را از نظر قانونی بودن و کیفیت بررسی می‌کند، بنابراین، تجربه نشان داده است که با هیچ کلاهبرداری مواجه نخواهید شد. بااین‌حال، بهره‌مند شدن از این کیفیت، هزینه‌بردار است. پس، برای دسترسی به آگهی‌های شغلی و ابزار جستجوی شغل FlexJobs می‌بایست هزینه‌ای بپردازید. اما اگر مطمئن نیستید که آیا هزینه‌ای که می‌کنید، ارزش خدماتی که دریافت می‌کنید را دارد، FlexJobs به شما این امکان را می‌دهد که سایت را به مدت یک هفته با نرخ کمتر امتحان کنید. پس از ثبت‌نام، می‌توانید مشاغل نویسندگی را بر اساس دسته شغلی، برنامه کاری ترجیحی، سطح تجربه، صنعت و موارد دیگر جستجو نمایید.

مزایای کاریابی در FlexJobs برای نویسندگان دورکار
  • شما به مشاغل فریلنسری با کیفیت بالا دسترسی دارید که به‌راحتی فیلتر می‌شوند.
  • زمانی که در FlexJobs عضو پولی هستید، می‌توانید از امکاناتی چون: وبینارها، دوره‌های آموزشی حرفه‌ای و ساختن رزومه یک به یک استفاده کنید.
  • ازآنجایی‌که FlexJobs یک سایت کاریابی عمومی است که در صنایع مختلف و گسترده‌ای فعالیت می‌کند، پس ممکن است در آن، رقابت کمتری برای استخدام در مشاغل خاص (مثلاً نویسندگی) وجود داشته باشد، به‌این‌ترتیب، شانس کاریابی شما می‌تواند در آن بالا باشد.
معایب کاریابی در FlexJobs برای نویسندگان دورکار
  • برای دیدن مشاغل باید ماهیانه پول پرداخت کنید.
  • این مشاغل ممکن است برای واجدالشرایط بودن به‌عنوان یک نویسنده آزادِ مبتدی سخت‌تر باشد.
  • برای اکثر مشاغلی که درخواست می‌کنید باید رزومه ارسال کنید.

برای مراجعه به این سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

2.    نویسندگی دورکاری در Indeed.com

Indeed.com یکی دیگر از سایت‌های کاریابی آنلاین است که فرصت‌های شغلی از صنایع مختلف را فهرست می‌کند. به‌عنوان یک نویسنده مستقل، تنها کاری که در این سایت باید انجام دهید این است که رزومه خود را آپلود نمایید. پس از انجام این کار، کارفرمایان می‌توانند در مورد فرصت‌های شغلی با شما تماس بگیرند. بااین‌حال، می‌توانید با استفاده از ابزار جستجو، فرصت‌های شغلی مربوط به نویسندگی آزاد را نیز جستجو کرده و برای آنها درخواست دهید.

برای این منظور، کافی است که به‌سادگی نام شغل موردنظر خود را تایپ کنید، خواه شغل موردنظرتان «نویسنده آزاد» باشد، خواه «کپی رایتر از راه دور» یا خواه «نویسنده محتوای دیجیتال». از آنجا می‌توانید مشاغل را بر اساس تاریخ ارسال، نوع کار، حقوق، مکان، شرکت و سطح تجربه فیلتر کنید. شما حتی می‌توانید یک جستجوی شغلی پیشرفته انجام دهید که آگهی‌های شغلی را با توجه به کلمات کلیدی، عبارات و تخمین‌های حقوق محدود می‌کند.

جذابیت اصلی Indeed.com در این است که در آن، بسیاری از آگهی‌های شغلی آزاد، محدوده حقوق و دستمزد را ذکر می‌کنند، بنابراین، شما می‌توانید فوراً تصمیم بگیرید که آیا یک شغل، ارزش زمان گذاشتن شما برای اپلای کردن را دارد یا خیر؟ Indeed.com همچنین مشاغل را با «اعمال آسان یا easy apply» یا «کارفرمای پاسخگو یا responsive employer» علامت‌گذاری می‌کند، بنابراین می‌توانید در مورد اینکه تلاش خود را برای حداکثر موفقیت به کجا هدایت کنید، ایده‌های بهتری داشته باشید.

اما نکته منفی Indeed.com این است که سایت به‌طور خاص برای کار از راه دور یا آزاد طراحی نشده است، بنابراین ممکن است پست‌های شغلی تمام‌وقت بیشتری را ببینید.

مزایای کاریابی در Indeed.com برای نویسندگان دورکار
  • مرور مشاغل مربوط به نویسندگی، رایگان و آسان است.
  • کارفرمایان می‌توانند با شما تماس بگیرند.
  • گزینه «جستجوی کار پیشرفته یا The advanced job search» در این سایت، به شما امکان می‌دهد تا فرصت‌های کاری مرتبط بیشتری را مشاهده کنید.
معایب کاریابی در Indeed.com برای نویسندگان دور کار
  • تعداد آگهی‌های شغلی که برای کسانی که قصد دارند به‌صورت دورکاری، کار کنند ممکن است در این سایت کم باشد.

برای مراجعه به این سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

3.     نویسندگی دورکاری در لینکدین (LinkedIn)

لینکدین منبعی شگفت‌انگیزی برای نویسندگان آزاد در هر سطح تجربه است. این سایت، علاوه بر اینکه یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است، یک موتور جستجوی کار نیز می‌باشد. با ایجادِ یک حساب کاربری رایگان در لینکدین، می‌توانید شغل‌ها را بر اساس عنوان، تخصص، شرکت و مکان جستجو کنید.

اگرچه در لینکدین، بسیاری از مشاغل به‌صورت تمام‌وقت هستند، اما این شبکه اجتماعی فهرستی جامعی از فرصت‌های شغلی آزاد، قراردادی، پاره‌وقت و نویسندگی از راه دور نیز دارد. بااین‌حال، ازآنجایی‌که این پلتفرم بسیار بزرگ است، غالباً در آن، صدها متقاضی برای شغلی واحد وجود دارد. یک ایده‌ی خوب برای پیشی گرفتن از رقابت کاریابی در لینکدین، این است که هشدارهای شغلی (job alerts) را تنظیم کنید و مشاغل را بر اساس آخرین پست‌ها (the most recent posts) فیلتر نمایید. همچنین در این شبکه اجتماعی حرفه‌ای، می‌توانید با ارسال درخواست‌های اتصال به مدیران استخدام و مدیران منابع انسانی، همراه با یادداشت‌هایی برای معرفی خود، از جنبه‌ی شبکه‌ای آن استفاده کنید. حتی می‌توانید ببینید که آیا ارتباط متقابل یا تجربه مشترکی با شخصی که آگهی کار را ارسال می‌کند دارید یا خیر؟

لازم به ذکر است که لینکدین، حساب کاربری ممتاز (Premium Account) را با ویژگی‌های خاص و امکاناتی اضافی – نسبت به حساب کاربری رایگان – ارائه می‌دهد. اگر حساب کاربری رایگان لینکدین خود را به یک حساب ممتاز ارتقا دهید، می‌توانید برای فرصت‌های شغلی که در آن به‌عنوان یک «متقاضی برتر» متمایز هستید، درخواست دهید و ببینید که چگونه با سایر نامزدها کنار می‌آیید و مستقیماً به استخدام‌کنندگان پیام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله‌ی «لینکدین LikedIn چیست؟ – راهنمای تصویری لینکداین برای کارجویان از ۰ تا ۱۰۰» را مطالعه کنید.

البته اگر در لینکدین، پروفایل کاربری خود را به‌صورت حرفه‌ای و دقیق پر کنید، این امکان وجود دارد که با همان حساب کاربری رایگان نیز از خارج از کشور، از شما به‌عنوان یک «نویسنده مهمان»، دعوت به همکاری شود. به‌عبارت بهتر، اگر یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین برای خود دست‌وپا کنید، شانس اینکه «مدیران اجرایی محتوا»ی بسیاری از شرکت‌های خارجی، به شما پیغام می‌دهند تا در زمینه «وبلاگ‌نویسی مهمان یا Guest Blogging» با آن‌ها همکاری کنید بسیار بالاتر می‌رود.

اگر نمی‌دانید که وبلاگ‌نویسی مهمان چیست؟ باید بدانید که «مدیران اجرایی محتوا»ی کمپانی‌های خارجی، از فردی خارج از کمپانی‌شان دعوت می‌کنند تا برای آن‌ها مطالبی بنویسد که در وبلاگ یا وب‌سایت‌شان منتشر شود. آن‌ها از نویسنده‌ی مهمان معمولاً می‌خواهند تا در زمینه‌هایی مطلب بنویسد که کمپانی‌شان در همان زمینه مشغول به تولید محتوا است. لازم به ذکر است که نویسنده مهمان نیز باید در موضوعاتی که مربوط به زمینه فعالیت کمپانی آن‌هاست، متخصص باشد.

نمونه درخواست دریافت‌شده برای نویسندگی مهمان در لینکدین
نمونه درخواست دریافت‌شده برای نویسندگی مهمان در لینکدین
مزایای کاریابی در لینکدین (LinkedIn) برای نویسندگان دورکار
  • شما به‌راحتی به صدها شغل باکیفیت دسترسی دارید.
  • شما می‌توانید شخصاً با شخصی که شغل را پست کرده است، ارتباط برقرار کنید.
  • می‌توانید هشدارهای شغلی (Job Alerts) را تنظیم کنید.
معایب کاریابی در لینکدین (LinkedIn) برای نویسندگان دورکار
  • رقابت زیادی برای مشاغل در لینکدین وجود دارد.
  • ممکن است فرصت‌های فریلنسری زیادی پیدا نکنید.

برای مراجعه به این شبکه اجتماعی حرفه‌ای، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

4.   نویسندگی دورکاری در  Glassdoor

Glassdoor یک موتور جستجوی استخدامی محبوب است، اما چیزی که آن را از سایر سایت‌های کاریابی متمایز می‌کند این است که یک سایت مقایسه شرکتی نیز هست. هنگامی‌که در Glassdoor ثبت‌نام می‌کنید، می‌توانید نظرات خود را در مورد شرکت‌هایی که در آنها کار کرده‌اید، ارسال کنید و صدها بررسی و رتبه‌بندی سایر کارمندان را در مورد شرکت‌هایی که در آن کار کرده‌اند، مشاهده نمایید.

دسترسی به مشاغل Glassdoor هزینه‌ای ندارد، اما برای این منظور باید در آن از طریق پروفایل فیسبوک یا آدرس جیمیل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید، پس از ایجاد یک حساب کاربری در Glassdoor می‌توانید مشاغل مربوط به نویسندگی آزاد را بر اساس: عنوان، کلمه کلیدی یا مکان مرور کنید. گفتنی است که اگر در Glassdoor یک حساب کاربری ایجاد نموده و پروفایلِ آن را با تجربه و مهارت‌های خود پر کنید، می‌توانید توصیه‌ها و هشدارهای شغلی شخصی‌سازی‌شده را نیز دریافت نمایید.

جذابیت  Glassdoor در این است که هر آگهی شغلی بر اساس معیارهای شرکت مانند: پاداش، فرهنگ و ارزش‌ها، فرصت‌های شغلی و مزایا رتبه‌بندی می‌شود. Glassdoor همچنین پست‌های شغلی را که به‌راحتی می‌توان در آن اعمال کرد، داغ، جدید یا بخشی از افزایش استخدام است، علامت‌گذاری می‌کند، بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام مشاغل ارزش وقت گذاشتن برای اپلای کردن را دارند.

به‌جای جستجوی مشاغل نویسندگی آزاد، می‌توانید با جست‌وجوی شرکت‌های دارای رتبه برتر در حوزه کاری خود، رویکردی دور از ذهن داشته باشید؛ سپس ببینید آیا آن شرکت‌ها نویسنده‌هایی را استخدام می‌کنند یا خیر؟ متأسفانه، اکثر مشاغل نویسندگی در Glassdoor مشاغلی تمام‌وقت هستند؛ بنابراین، تصدی فرصت‌های نویسندگی آزاد باکیفیت در این سایت، ممکن است اندکی دشوار باشد.

مزایای کاریابی در Glassdoor برای نویسندگان دورکار
  • شما اطلاعات و بینش‌هایی در مورد فرهنگ و محیط کاری یک شرکت دریافت می‌کنید.
  • شما می‌توانید مشاغل را به‌راحتی فیلتر کنید.
معایب کاریابی در Glassdoor برای نویسندگان دورکار
  • مشاغل نویسندگی آزاد در آن، چندان زیاد نیستند.
  • شما باید یک بررسی قانونی برای یک کارفرمای سابق یا فعلی بنویسید تا بتوانید نظرات دیگران را درباره آن کارفرما و شرکتش بخوانید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

5.   نویسندگی دورکاری در  MediaBistro

MediaBistro یک سایت جستجوی کار برای افرادی است که می‌خواهند شغلی در صنعت رسانه داشته باشند. MediaBistro علاوه بر انتشار آگهی‌های شغلی از شرکت‌های تبلیغاتی و نشریات خبری ملی قدیمی، آگهی‌های شغلی از آژانس‌های محتوا، سایت‌های خبری، شرکت‌های رسانه دیجیتال و شرکت‌های پخش تلویزیونی و فیلم نیز دارد.

در این وب‌سایت کاریابی می‌توانید مشاغل نوشتاری را بر اساس فرصت‌های راه دور یا غیر راه دور، تاریخ انتشار آگهی شغلی، نوع شغل، مدت‌زمان، سطح تجربه، مکان و کلمه کلیدی جستجو کنید. همچنین می‌توانید برای عضویت در آن ثبت‌نام کنید که این ثبت‌نام به شما امکان می‌دهد به دوره‌های حرفه‌ای آنلاین با تخفیف و منابع مرتبط با رسانه دسترسی داشته باشید، مانند نحوه ارائه مؤثرتر سردبیران نشریات و وبلاگ‌ها. بعلاوه می‌توانید هشدارهای شغلی را در این وب‌سایت تنظیم کنید.

بیشتر شغل‌ها در MediaBistro تمام‌وقت هستند، اما ممکن است با شغل نویسندگی آزاد یا قراردادهای کاری عجیب در زمینه نویسندگی برخورد کنید. بااین‌حال، ازآنجایی‌که همه کارها مختص صنعت رسانه است، به مشاغل نویسندگی در صنایعی مانند: فناوری یا مراقبت‌های بهداشتی دسترسی نخواهید داشت.

مزایای کاریابی در MediaBistro برای نویسندگان دورکار
  • جستجوی شغل نویسندگی در آن رایگان و آسان است.
  • می‌توانید از ابزارها و منابع مفید نوشتن در آن بهره ببرید.
معایب کاریابی در MediaBistro برای نویسندگان دورکار
  • بیشتر مشاغل در این موتور جستجوی استخدامی به‌صورت تمام‌وقت هستند.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی درباره نرم‌افزارهای تولید محتوا:

6.   نویسندگی دورکاری در  Behance

Behance یک موتور جستجوی استخدام که به افراد خلاق پاسخ می‌دهد و مشاغل را در زمینه‌های مختلف از جمله نویسندگی مدیریت می‌کند. شما در این موتور جستجو می‌توانید با توجه به نوع شغل، صنعت یا موقعیت مکانی به‌صورت رایگان به کاریابی بپردازید.

اگر می‌خواهید برای شرکت‌هایی در صنایع خلاق مطلب بنویسید، Behance می‌تواند کارفرمایان جدید و جالبی را در رادار شما قرار دهد؛ اما اگر بیشتر به کار نوشتن فنی یا زمینه‌های خاص در رابطه با نویسندگی علاقه‌مند هستید، ممکن است فرصت‌های مرتبط زیادی در آن پیدا نکنید. این سایت همچنین تمایل دارد مشاغل بیشتری را برای طراحان ارسال کند تا نویسندگان.

Behance یک سایت کاریابی قدرتمند نیست، اما می‌تواند مکمل خوبی برای سایر سایت‌هایی باشد که مرتباً آنها را برای جستجوی شغل در زمینه نویسندگی بررسی می‌کنید.

مزایای کاریابی در Behance برای نویسندگان دورکار
  • در این وب‌سایت شما به مشاغلی که برای افراد خلاق ارائه می‌شود، دسترسی خواهید داشت.
  • این وب‌سایت برای پیمایش و استفاده، آسان است.
معایب کاریابی در Behance برای نویسندگان دورکار
  • در این وب‌سایت مشاغل نویسندگی کمتر از مشاغل طراحی هستند.
  • در این وب‌سایت ممکن است فرصت‌های بیشتری برای کار تمام‌وقت نسبت به مشاغل آزاد پیدا کنید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

7.   نویسندگی دورکاری در  We Work Remotely

We Work Remotely بزرگ‌ترین انجمن آنلاین کار از راه دور است و رسالت آن، اتصال شما به مشاغلی است که نیازی به حضور در دفتر ندارند. ازآنجایی‌که در این وب‌سایت همه مشاغل از نظر قابلیت‌های راه دور از قبل بررسی شده‌اند، لذا فرصت‌های شگفت‌انگیزی به‌ویژه برای نویسندگان دورکار دارد.

شما می‌توانید در این وب‌سایت مشاغل نویسندگی را بر اساس مکان، شرکت و کار تمام‌وقت یا قراردادی جستجو کنید. در نوار جستجوی این انجمن آنلاین، تنها دسته مربوط به نوشتن و کپی‌رایتینگ است؛ اما اجازه ندهید که این امر شما را منصرف کند. زیرا شما همچنان می‌توانید مشاغلی را برای همه انواع مشاغل در زمینه نوشتن، از جمله: نوشتن محتوا، نوشتن بازاریابی، نوشتن سئو، استراتژی محتوا و موارد دیگر مشاهده کنید.

مزایای کاریابی در We Work Remotely برای نویسندگان دورکار
  • در این وب‌سایت شما به مشاغل از راه دور به‌صورت 100٪ دسترسی دارید.
  • جستجوی شغل در آن رایگان و آسان است.
  • می‌توانید از منابع این سایت استفاده کنید که شامل اطلاعاتی در مورد کار از راه دور و شرکت‌هایی است که کارمندان از راه دور را استخدام می‌کنند، می‌باشد.
معایب کاریابی در We Work Remotely برای نویسندگان دورکار
  • ممکن است به‌اندازه موقعیت‌های تمام‌وقت، شغل آزادِ پاره‌وقت پیدا نکنید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پلتفرم‌های محتوا (Content platforms)

پلتفرم‌های محتوا برای کسانی که قصد دارند به‌صورت دورکاری نویسندگی کنند، ساخته شده‌اند. هر پلتفرمِ محتوا، اندکی متفاوت از سایر پلتفرم‌ها عمل می‌کند؛ اما هدف اصلیِ همه‌ی آن‌ها این است که فریلنسرهای بااستعداد را به کارفرمایانی که می‌خواهند آنها را استخدام کنند – چه برای تکالیف یکباره و چه برای پروژه‌های در حال انجام – وصل کنند. شایان ذکر است که همه چیز – از جمله ارتباط با کارفرمایان، ویرایش و پرداخت – از طریق خود پلتفرم انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که اکثر پلتفرم‌های محتوا به شما اجازه نمی‌دهند که به‌طور فعال برای پیدا کردن شغل، به جستجو بپردازید. به‌عبارت بهتر، در این پلتفرم‌ها معمولاً باید منتظر بمانید تا یک کارفرما یا یک مدیر سایت در مورد یک فرصت کاری بالقوه با شما تماس بگیرد و این، یکی از معایب این پلتفرم‌ها است. (یعنی ارتباط یک طرفه است. کارفرمایان می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند اما شما نمی‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.)

بااین‌حال، چند مزیت بزرگ و ویژگی قدرتمند در استفاده از پلتفرم‌های محتوا وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • شما به کارفرمایان بزرگ و معتبری دسترسی دارید که ممکن است هرگز با آنها کار نکرده باشید.
  • شما می‌توانید با کمک این پلتفرم‌ها در زمینه‌ها و صنایع مختلف، از مراقبت‌های بهداشتی و فناوری گرفته تا رسانه‌ها و تجارت الکترونیک، به نویسندگی بپردازید.
  • شما این شانس را دارید که روابط طولانی‌مدت با کارفرمایان ایجاد کنید و تکالیف ثابتی دریافت کنید.

در ادامه، برخی از بهترین پلتفرم‌های محتوای خارجی برای نویسندگان دورکار معرفی شده و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است:

8.   نویسندگی دورکاری در  ClearVoice

ClearVoice یک پلتفرم محتوایی است که مشتریان زیادی در صنایع مختلف از جمله: خرده‌فروشی، تبلیغات، امور مالی، بهداشت و درمان و فناوری دارد. این پلتفرمِ محتوایی، از نویسندگان مستقل برای نوشتن پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، کپی وب، مطالعات موردی و نوشتن در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

به‌عنوان یک نویسنده مستقل باید بدانید که ثبت‌نام و ایجاد نمونه کارها در ClearVoice رایگان است. هنگامی‌که پروفایل خود را در این پلتفرم محتوایی ایجاد و تکمیل می‌کنید، سعی کنید تا حد امکان اطلاعات هر فیلد را دقیق وارد نمایید. علاوه‌بر نوشتن بیوگرافی – که تخصص و تجربه شما را توضیح می‌دهد – باید کلیپ‌هایی را نیز به نمونه کار خود اضافه کنید، عکسی از خود در پروفایلتان ضمیمه کنید و نرخ‌های دلخواه خود را برای انجام پروژه‌ها و تکالیف نویسندگی تعیین نمایید. سپس ClearVoice شما را به شبکه استعدادهای خود اضافه می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا با هر کارفرما بر اساس نرخ و مهارت خود مطابقت دارید یا خیر؟

در ClearVoice گاهی اوقات، از یک مدیر سایت در مورد یک شغل خاص می‌شنوید، اما اغلب اوقات یک ایمیل در مورد یک فرصت کاری بالقوه دریافت می‌نمایید. هنگامی‌که تکلیف، کارفرما، پرداخت و جدول زمانی را بررسی کردید، این گزینه را خواهید داشت که در یک بازه زمانی مشخص برای تصدی آن شغل اپلای کنید. اگر کارفرما شما را انتخاب کند، پروژه را شروع کرده و پس از ارسال آن، مبلغی را دریافت خواهید کرد. شایان ذکر است که ClearVoice برای هر شغل 25٪ کارمزد خدمات دریافت می‌کند، اما مبلغی که برای هر تکلیف می‌بینید، دستمزد شماست.

نقطه‌ضعف ClearVoice این است که صرفِ ایجاد یک حساب کاربری و تکمیل پروفایل در آن، هیچ ضمانتی برای پیدا کردن یک شغل دورکاری در زمینه نویسندگی ارائه نمی‌دهد. این یعنی اینکه، ممکن است مدت زیادی منتظر دریافت ایمیلی در مورد فرصت کاری مرتبط در محدوده دستمزد خود باشید.

مزایای کاریابی در ClearVoice برای نویسندگان دورکار
  • شما به مشاغل نویسندگی با کیفیت بالا دسترسی دارید.
  • دستمزد خوب و فوری است.
  • شما می‌توانید تمام تعاملات با کارفرمایان‌تان را در خودِ پلتفرم انجام دهید.
معایب کاریابی در ClearVoice برای نویسندگان دورکار
  • اگر مهارت‌ها و تخصص شما با نیازهای کارفرمایان ClearVoice همخوانی نداشته باشد، ممکن است کاری پیدا نکنید.
  • شما نمی‌توانید ابتدا شغل نویسندگی را جستجو کنید یا با مشتریان تماس بگیرید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

9.   نویسندگی دورکاری در  Contently

Contently که اغلب به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن شغل نویسندگی آزاد با درآمد خوب معرفی می‌شود، ستاره طلایی پلتفرم‌های محتوای نوشتن آزاد است. این پلتفرم محتوایی، فهرستی از کارفرمایان در صنایع مختلف دارد؛ اما آنها، بیشتر به‌دلیل کار با نویسندگان با مهارت بالا (و با درآمد بالا) در زمینه فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و مالی شناخته شده‌اند.

نحوه کار Contently به این صورت است: شما یک پروفایل رایگان در آن ایجاد می‌کنید، یک نمونه کار می‌سازید، سپس منتظر می‌مانید تا کسی درباره یک فرصت کاری با شما تماس بگیرد. گردآوری نمونه کارها می‌تواند مدتی طول بکشد، زیرا Contently از شما می‌خواهد که کلیپ‌های خود را بر اساس نوع نوشتار و مهارت‌های مورد استفاده برای تکمیل پروژه دسته‌بندی کنید. افزودن نمونه‌های نوشتاری می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما ارزشش را دارد. بهتر است بدانید که هرچه جزئیات بیشتری را در نمونه کار خود بگنجانید، الگوریتم Contently بیشتر به نفع شما عمل می‌کند.

گفتنی است که Contently همانند ClearVoice شما را – بر اساس نرخ و مهارتتان – با کارفرمایانی که به تخصص شما نیاز دارند وصل می‌کند؛ اما این روند ممکن است مدتی طول بکشد. شما نمی‌توانید شغل‌های نوشتن را جستجو کنید یا ببینید کدام کارفرمایان از این پلتفرم استفاده می‌کنند، بنابراین، جستجوی شغل در زمینه نویسندگی آزاد در Contently کمی شبیه به بازیِ انتظار است.

راه اصلی برای به‌دست آوردن کار در این پلتفرم، دعوت شدن برای پیوستن به تیم کارفرمایی خاص است. وقتی دعوتنامه‌ای دریافت می‌کنید، می‌توانید در مورد ارزش‌های برند شرکت، اهداف سرمقاله، تکالیف و نرخ پرداخت اطلاعات کسب کنید.

پس از پیوستن به یک تیم، می‌توانید مستقیماً در پلتفرم به ویرایشگر مدیریت پیام و به تماس‌های شرکت پاسخ دهید. اگر در Contently به یک تکلیف امتیاز دهید، یا بلافاصله پس از ارسال به‌طور کامل دستمزد دریافت خواهید کرد، یا نیمی از دستمزد خود را هنگام تحویل دادن قطعه و نیمی دیگر را پس از تکمیل اصلاحات لازم دریافت خواهید نمود.

مزایای کاریابی در Contently برای نویسندگان دورکار
  • شما این شانس را دارید که با کارفرمایان مطرح کار کنید.
  • شما می‌توانید از 200 تا 700 دلار برای یک پست وبلاگ درآمد کسب کنید.
  • شما بلافاصله از طریق پی‌پال، پول خود را دریافت می‌کنید.
  • می‌توانید کار مداوم داشته باشید.
معایب کاریابی در Contently برای نویسندگان دورکار
  • شبکه استعدادهای Contently بسیار بزرگ است، بنابراین ممکن است ماه‌ها (یا حتی سال‌ها) منتظر بمانید تا برای کار نویسندگی با شما تماس گرفته شود.
  • فرآیند تخصیص می‌تواند مبهم و ناسازگار باشد. فقط به این دلیل که به تیم مشتری اضافه شده‌اید، لزوماً به این معنی نیست که شغلی پیدا کرده‌اید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

10.  نویسندگی دورکاری در Skyword

Skyword یک پلتفرم محتوای بازاریابی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند مترجمانِ آزادِ ماهر و قابل‌اعتمادی را پیدا کنند تا همه چیز را از مقالات کوتاه و پست‌های وبلاگ گرفته تا کاغذهای سفید و کپی وب انجام دهند. کارفرمایان Skyword در صنایع و زمینه‌هایی مانند: خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، مالی و فناوری به‌دنبال نویسندگان می‌گردند.

به‌عنوان یک نویسنده مستقل، ایجاد یک نمونه کار در Skyword رایگان و آسان است. بااین‌حال، مانند سایر پلتفرم‌های محتوا، ایجاد یک نمونه کار لزوماً به این معنی نیست که شغلی پیدا کرده‌اید یا تکالیفی دریافت خواهید کرد. Skyword برای افزایشِ شانسِ نویسندگان جهت تطابق با خواسته‌های یک کارفرمای بالقوه، به آن‌ها توصیه می‌کند که در یک یا دو زمینه تخصص داشته باشند. (به‌جای فهرست کردن تعداد زیادی از زمینه‌های مختلف نویسندگی). همچنین داشتن نمونه کارهایی که مهارت‌ها و تجربه شما را برجسته می‌کند، نیز مهم است.

اگر Skyword شما را با یک کارفرما وصل کند، معمولاً ایمیلی دریافت می‌کنید که از شما دعوت می‌کند به کانال کارفرما بپیوندید. هنگامی‌که عضو یک کانال در Skyword هستید، کارفرما احتمالاً از شما می‌خواهد که – قبل از اینکه چیزی را به شما اختصاص دهد – ایده‌های خود را مطرح کنید.

مزایای کاریابی در Skyword برای نویسندگان دورکار
  • شما می‌توانید با کارفرمایان مطرح و معتبر کار کنید.
  • شما این فرصت را دارید که کار طولانی‌مدت داشته باشید.
  • دستمزد مناسب است. بسته به مشتری، می‌توانید از 10 تا 250 دلار برای یک پست وبلاگ درآمد کسب کنید.
معایب کاریابی در Skyword برای نویسندگان دورکار
  • شما نمی‌توانید برای کار جستجو کنید. کارفرمایان باید شما را پیدا کنند یا خود Skyword شما را به کانالِ آن‌ها اضافه می‌نماید.
  • شما باید در چیزی تخصص داشته باشید تا موردتوجه مدیران استعداد Skyword قرار بگیرید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

11. نویسندگی دورکاری در Constant Content

Constant Content یک پلتفرم محتوایی است که نویسندگان آزاد را با شرکت‌ها یا افرادی که به کمک در زمینه نوشتن نیاز دارند، جفت می‌کند. تکالیف در این پلتفرم از مقالات و کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا توضیحات محصول و انتشارات مطبوعاتی را شامل می‌شود.

برای ثبت‌نام به‌عنوان یک نویسنده در Constant Content، باید در آن یک پروفایل ایجاد نموده، در یک آزمون رایتینگ شرکت کنید و یک نمونه نوشتاری کوتاه ارسال نمایید. اگر در این آزمون قبول و تأیید شده باشید، سه گزینه برای کار دارید:

یک) می‌توانید محتوای از پیش نوشته‌شده‌ی خود را مستقیماً به کارفرمایان بفروشید،

دو) بخشی از مجموعه‌ی نویسندگان شوید.

سه) مستقیماً به درخواست‌های نوشتن پاسخ دهید.

شایان ذکر است ک در پلتفرم محتوایی Constant Content باید از شما خواسته شود که به مجموعه‌ای از نویسندگان بپیوندید (اختیاری نیست)، اما اگر دعوت‌نامه دریافت کنید، معمولاً به فرصت‌های نوشتاری ثابت‌تر و پرداخت بهتری دسترسی خواهید داشت.

مزیت Constant Content در این است که می‌توانید نرخ‌های خود را تعیین نموده و خود را به‌عنوان یک مرجع در موضوعات خاص معرفی کنید. به‌علاوه، اگر قبلاً تعداد زیادی مقاله (منتشر نشده) در مورد یک موضوع خاص نوشته‌اید، این فرصت را دارید که با فروش، آن‌ها را تغییر دهید. بااین‌حال، به خاطر داشته باشید: محتوای ثابت 35٪ از درآمد شما را کاهش می‌دهد، یعنی، اگر یک مقاله از پیش نوشته‌شده از کاتالوگ خود را به قیمت 100 دلار بفروشید، فقط 65 دلار برای آن دریافت خواهید کرد.

مزایای کاریابی در Constant Content برای نویسندگان دورکار
  • می‌توانید کارهایی را که قبلاً نوشته‌اید، بفروشید.
  • می‌توانید مستقیماً به درخواست‌های نوشتن پاسخ دهید.
معایب کاریابی در Constant Content برای نویسندگان دورکار
  • برای ثبت‌نام باید در آزمون رایتینگ شرکت نموده و نمونه ارسال کنید.
  • میزان درآمد در این پلتفرم، ممکن است کمتر از سایر پلتفرم‌های محتوای خارجی باشد.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

12. نویسندگی دورکاری در The Writer Finder

The Writer Finder که توسط «آژانس سئوی The Growth Machine» تأسیس شده است، یک پلتفرم محتوا است که کارفرمایان را با نویسندگانی که می‌توانند مقالات و پست‌های وبلاگ ایجاد کنند، متصل می‌کند. The Writer Finder می‌گوید که به دنبال نویسندگانی است که قادر هستند در هر زمینه‌ای و در هر جایگاهی مطلب بنویسند. نویسندگانی که در این پلتفرم محتوایی فعالیت می‌کنند، مطالبی را در مورد موضوعات متنوعی می‌نویسند که از عروسی، مدیتیشن و سلامتی گرفته تا هوش مصنوعی، مسافرت و فروش را شامل می‌شود.

به‌عنوان یک نویسنده مستقل، تنها کاری که برای کاریابی در The Writer Finder باید انجام دهید این است که در آن ثبت‌نام کنید و پروفایلتان را تکمیل نمایید، سپس اگر مهارت‌های شما برای کارفرمایانی که در The Writer Finder هستند، مناسب باشد، این سایت به شما کمک می‌کند تا با کارفرمایانش ارتباط برقرار کنید. هنگامی‌که ایمیلی در مورد یک فرصت شغلی از The Writer Finder دریافت می‌کنید، اگر به آن شغل علاقه داشتید، می‌بایست یک فرمِ گوگل را پر کنید.

اگر خوش‌شانس باشید، The Writer Finder می‌تواند به شما کمک کند تا یک جریان ثابت از تکالیف را از کارفرمایان مختلف داشته باشید. بااین‌حال، مانند بسیاری از پلتفرم‌های محتوای دیگر، هیچ تضمینی وجود ندارد که در The Writer Finder کار نویسندگی داشته باشید، چه برسد به کاری که درآمد خوبی داشته باشد.

مزایای کاریابی در The Writer Finder برای نویسندگان دورکار
  • ثبت‌نام در آن رایگان و آسان است.
  • شما می‌توانید در هر زمینه‌ای که برای نوشتن در آن زمینه تخصص دارید، شغل نویسندگی پیدا کنید.
معایب کاریابی در The Writer Finder برای نویسندگان دورکار
  • دستمزدها متفاوت است.
  • ایمیل‌هایی که فرصت‌های شغلی را به اشتراک می‌گذارند، حقوق را به‌طور کامل فهرست نمی‌کنند.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

13. نویسندگی دورکاری در Online Writing Jobs

Online Writing Jobs یک پلتفرم محتواییِ کمتر شناخته‌شده است که فریلنسرها را با کارفرمایان B2C و B2B برای نوشتن پست‌های وبلاگ، کپی‌رایتینگ و محتوای سئو جفت می‌کند. نویسندگان فریلنسری که در این پلتفرم محتوایی فعالیت می‌کنند، در زمینه‌های محدودی برای نوشتن تخصص دارند. از جمله‌ی این زمینه‌ها می‌توان به: خودروسازی، پزشکی، بهداشت، مسافرت، علم، فناوری، آموزش و آکادمی اشاره کرد. بنابراین، نویسندگانی که در زمینه‌های ذکرشده تخصص دارند به احتمال بیشتری می‌توانند در Online Writing Jobs یک شغل پیدا کنند تا نویسندگانی که در این حوزه‌ها هیچ تخصصی ندارند.

برای درخواست مشاغل مربوط به نویسندگی در Online Writing Jobs، باید یک فرم آنلاین را تکمیل کنید، یک نمونه نوشته را ارسال کنید، فرم W-9 را پر نموده و یک کپی از کارت شناسایی خود را به اشتراک بگذارید (شما باید مقیم ایالات متحده باشید). اگر مراحل مذکور را طی نموده و پذیرفته شوید، این سایت می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌های شغلی نویسندگی و تکالیف هفتگی کمک کند.

اگرچه در پلتفرم محتوای Online Writing Jobs شما به‌راحتی می‌توانید دستمزد خود را از طریق پی‌پال دریافت کنید، اما این دستمزد به 50 دلار در هر تکلیف محدود می‌شود، با احتساب 15 دلار در هر تکلیف غرامت رایج.

مزایای کاریابی در Online Writing Jobs برای نویسندگان دورکار
  • اگر به‌عنوان بخشی از شبکه پذیرفته شوید، به منابع نویسنده دسترسی خواهید داشت.
  • شما می‌توانید یک نویسنده معمولی برای سایت و کارفرمایان موجود در آن شوید.
معایب کاریابی در Online Writing Jobs برای نویسندگان دورکار
  • تنها نویسندگانی که مقیم ایالات متحده آمریکا هستند، می‌توانند در آن به کسب درآمد بپردازند.
  • دستمزد دریافتی از این پلتفرم نسبت به دیگر پلتفرم‌های محتوا پایین‌تر است.
  • شما باید در یکی از زمینه‌هایی که این سایت اعلام کرده است، تخصص داشته باشید.

برای مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

تابلوهای شغلی رایگان برای نویسندگان آزاد (Free job boards for freelance writing)

تابلوهای شغلی، اولین جایی است که اکثر نویسندگان آزاد خارجی هنگام جستجوی کار در زمینه نویسندگی به آن روی می‌آورند. آن‌ها، نه تنها صدها شغل نویسندگی را از هر صنعت و نوع مشتری قابل‌تصوری جمع‌آوری می‌کنند، بلکه مشاغلی را نشان می‌دهند که به‌طور خاص برای مشاغل آزاد و کارمندان قراردادی طراحی شده است. تابلوهای شغلی متفاوتی وجود دارد، استفاده از بعضی از آن‌ها رایگان است و برای استفاده از بعضی دیگر باید مبلغی پول پرداخت نمایید. شایان ذکر است که در هر کدام از این تابلوهای شغلی، هر دسته شغلی نویسندگیِ مستقل، دارای مزایا و ویژگی‌های متفاوتی است. در ادامه، بهترین تابلوهای شغلی رایگان خارجی برای کسانی که قصد دارند در زمینه نویسندگی شغلی پیدا کنند، معرفی شده است:

14. نویسندگی دورکاری در ProBlogger

وب‌سایت ProBlogger که توسط یک استادِ وبلاگ‌نویسی به‌نام دارن راوز (Darren Rowse) ایجاد شده است، یک منبع محبوب برای پیدا کردن شغل در زمینه وبلاگ‌نویسی و نویسندگی آزاد می‌باشد. این تابلوی کاریابیِ تخصصی، یک هیئت‌مدیره سازماندهی‌شده دارد و دائماً به‌روز می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی بوردِ کاریابیِ تخصصیِ ProBlogging این است که علاوه بر فهرست کردن موضوعات وبلاگ‌نویسی از صنایع بی‌شمار، پست‌های شغلی را برای کپی‌رایترها، ویراستاران و تصحیح‌کنندگان نیز نمایش می‌دهد.

خاطر نشان می‌گردد که جستجو و درخواست کار در تابلوی شغلیِ ProBlogging رایگان است. شما می‌توانید مشاغل موردنظرتان را در این تابلوی شغلی، بر اساس کلمه کلیدی، مکان و نوع شغل فیلتر کنید. اگر گزینه‌ی جستجوی پیشرفته را در آن انتخاب کنید، می‌توانید دسته شغلی و نوع کمپانی را نیز انتخاب نمایید. ProBlogger همچنین به شما امکان می‌دهد تا به‌عنوان یک نویسنده‌ی دورکار که متقاضی دریافت شغل است، در آن ثبت‌نام نموده و رزومه خود را آپلود کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند به شما مراجعه نمایند.

چیزی که ProBlogger را از سایر تابلوهای شغلی متمایز می‌کند این است که برای هر شغل حداقل 75 دلار کمیسیون دریافت می‌کند. البته، بسته به کاری که در یک تابلوی شغلی وجود دارد، 75 دلار می‌تواند معقول یا کم به نظر برسد، اما مبنای خوبی برای کار کردن است.

مزایای کاریابی در ProBlogging برای نویسندگان دورکار
  • این یک وب‌سایت معتبر است، بنابراین، نسبت به بسیاری از مکان‌های دیگر به مشاغل وبلاگ‌نویسی بهتری دسترسی دارید.
  • شما پس از ثبت‌نام در آن می‌توانید از داشبورد متقاضی کار استفاده کنید تا کارفرمایان بتوانند با شما تماس بگیرند.
معایب کاریابی در ProBlogging برای نویسندگان دورکار
  • از آنجایی‌که ProBlogger نام بسیار شناخته‌شده‌ای است، رقابت زیادی برای مشاغل پست‌شده در آن وجود دارد.
  • ProBlogger هر پست شغلی را با دنبال‌کنندگان توییتر خود به اشتراک می‌گذارد و این امر باعث می‌شود که تعداد نویسندگانی که از سراسر دنیا برای یک موقعیت شغلی درخواست می‌دهند، افزایش یابد؛ به‌همین دلیل پروسه کاریابی در آن برای نویسندگان دور کار چندان آسان نیست.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی رایگان، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

15. نویسندگی دورکاری در BloggingPro

نباید با ProBlogger (مورد قبلی) اشتباه شود! BloggingPro یکی دیگر از تابلوهای شغلی رایگان است که تعداد انگشت‌شماری از انواع مختلف مشاغل و تکالیف در زمینه نویسندگی را به اشتراک می‌گذارد.

شما در BloggingPro می‌توانید جستجوی شغلی خود را با نوشتن وبلاگ، کپی‌رایتینگ، نوشتن محتوا، مشاغل مربوط به حوزه روزنامه‌نگاری، تصحیح و ویرایش و مشاغل فنی نوشتن فیلتر کنید. همچنین می‌توانید در آن بر اساس کلمه کلیدی و مکان، فرصت‌های شغلی موجود را جستجو نمایید. بااین‌حال، در BloggingPro هیچ روش مستقیم یا استانداردی برای درخواست مشاغل وجود ندارد. در برخی از پست‌های شغلی که در BloggingPro وجود دارد، ممکن است کارفرمایان از شما بخواهند رزومه ارسال کنید یا یک آزمون رایتینگ بدهید، درحالی‌که کارفرمایان در برخی دیگر پست‌های شغلی، از طریق ایمیل، لینک نمونه کارها را از شما درخواست می‌کنند.

اشکال BloggingPro این است که در اکثر آگهی‌های شغلی، نرخ‌ها را به اشتراک نمی‌گذارند؛ بنابراین، شما وقتی در حال جستجوی شغل در آن هستید، راهی برای فیلتر کردن مشاغل کم‌درآمد ندارید. همچنین، هیچ فیلتر و غربالگری برای پست‌های شغلی وجود ندارد! بنابراین ممکن است گاه‌به‌گاه با کلاهبردار برخورد کنید.

مزایای کاریابی در BloggingPro برای نویسندگان دورکار
  • این سایت رایگان بوده و استفاده از آن آسان است.
  • می‌توانید بر اساس زمینه تخصصی نویسندگی‌تان، به جستجوی شغل بپردازید.
معایب کاریابی در BloggingPro برای نویسندگان دورکار
  • هیچ فیلتر و غربالگری برای مشاغل وجود ندارد.
  • این، یک سایت محبوب است، بنابراین رقابت زیادی در آن بر سر پیدا کردن شغل وجود دارد.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی رایگان، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

16. نویسندگی دورکاری در FreelanceWriting.com

تابلوی کار در FreelanceWriting.com آگهی‌های شغلی مربوط به زمینه نویسندگی را از سراسر اینترنت جمع‌آوری می‌کند و در خود به نمایش می‌گذارد؛ از جمله آگهی‌های شغلی که در وب‌سایت‌های BloggingPro، Indeed.com و Craigslist منتشر می‌شوند. این بدان معناست که شما در FreelanceWriting.com گهگاه آگهی‌های شغلی مکرر را از سایت‌های دیگر مشاهده خواهید کرد.

با این حال، اگر می‌خواهید در FreelanceWriting.com به‌صورت یکجا مشاغل مربوط به نویسندگی را مشاهده کنید، می‌توانید با فیلتر کردن مشاغل بر اساس مکان و مهارت‌ها این کار را انجام دهید. همچنین در یک FreelanceWriting.com بخشی رایگان وجود دارد که در آن می‌توانید مقالات و راهنماهایی را برای شروع کار به‌عنوان یک نویسنده مستقل یا بهبود حرفه نویسندگی آزاد خود بخوانید.

مزایای کاریابی در FreelaceWriting.com برای نویسندگان دورکار
  • استفاده از آن آسان است.
  • اگر نمی‌خواهید چندین تابلوی شغلی نویسندگی مستقل را بررسی کنید، com، یک مکان عالی برای جستجوی همه کاره است.
معایب کاریابی در FreelaceWriting.com برای نویسندگان دورکار
  • اکثر مشاغلی که در این تابلوی شغلی دیده می‌شوند، شده بسیار رقابتی خواهند بود؛ زیرا در معرض دید زیادی قرار دارند.
  • یک راه ساده برای درخواست وجود ندارد. شما یک پیوند را دنبال می‌کنید و com شما را به سایت اصلی که در آن شغل منتشر شده است، می‌برد.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی رایگان، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

17. نویسندگی دورکاری در Freelance Writing Jobs

FWJ یک سایت و انجمن آنلاینِ محبوب برای نویسندگان آزادکار است که مشاغل تمام‌وقت، پاره‌وقت و… مربوط به نویسندگی را منتشر می‌کند؛ از کارهای کپی‌رایتینگ و تکالیف روزنامه‌نگاری گرفته تا پست‌های وبلاگ و قطعات نوشتاری فنی. هرچند که این تابلوی شغلی اندکی قدیمی است و به‌اندازه سایر تابلوهای شغلی قابل‌پیمایش نیست، اما در آن می‌توانید مشاغل را بر اساس کلمه کلیدی، دسته‌بندی و مکان فیلتر کنید. شایان ذکر است که تابلوی شغلی FWJ برخلاف سایر تابلوهای شغلی، به‌دفعات به‌روز نمی‌شود، اما هنوز مکان خوبی برای بررسی هر چند روز یک‌بار است.

مزایای کاریابی در Freelance Writing Jobs برای نویسندگان دورکار
  • دارای مشاغل در دسته‌های مختلف است.
  • می‌توانید نکات و منابعی را برای نوشتن آزادانه از این سایت دریافت کنید.
معایب کاریابی در Freelance Writing Jobs برای نویسندگان دورکار
  • تعداد زیادی شغل جدید در آن منتشر نشده است.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی رایگان، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

18. نویسندگی دورکاری در Guru

Guru یک بازار کار آزاد و آنلاین است که در آن می‌توانید مشاغل مختلف نویسندگی را جستجو کرده و در آن، نرخ‌های خود را برای انجام پروژه‌های نویسندگی پیشنهاد دهید. نحوه کار در Guru به این صورت است که شما در آن پروفایلی به‌عنوان یک نویسنده مستقل ایجاد می‌نمایید، سپس مشاغل مربوط به نویسندگی را بر اساس مکان، شرایط پرداخت، کارفرمایان تأییدشده و قیمت‌های دریافتی جستجو می‌کنید. به خاطر داشته باشید که بیشتر کارهای مربوط به نویسندگی در Guru به‌جای نوشتن مقاله یا کپی‌رایتینگ، پروژه‌های بزرگ مربوط به دست‌نوشته‌های خطی (Manuscript) هستند.

هنگامی‌که شغل موردعلاقه خود را در Guru پیدا کردید، می‌توانید با اعلام قیمتِ خود، پروژه را بگیرید (در مناقصات آن شرکت می‌کنید). متأسفانه، مدل‌های مناقصه طبیعتاً مسابقه‌ای به سمت پایین هستند. کارفرمایان به‌جای انتخاب فردی که شایسته‌ترین کار را داشته باشد، تمایل دارند تا نویسندگان را تشویق کنند که کمترین پیشنهاد را بپذیرند.

شما در Guru در هر ماه، 10 پیشنهاد رایگان شغلی دریافت می‌کنید. اگر می‌خواهید برای مشاغل و پروژه‌های بیشتر از 10 تا درخواست دهید، باید ماهانه هزینه‌ای به این سایت بپردازید. بااین‌حال، اگر در نویسندگیِ آزاد تازه‌کار هستید و تجربه زیادی ندارید، مشارکت در پروژه‌های نویسندگی از طریق Guru می‌تواند به شما در ایجاد نمونه کارها و ساختن یک رزومه قوی کمک کند.

مزایای کاریابی در Guru برای نویسندگان دورکار
  • مکان خوبی برای شروع کار برای مبتدیان است.
  • محدوده‌ی قیمت هر شغل یا پروژه نویسندگی، در آن ذکر شده است.
معایب کاریابی در Guru برای نویسندگان دورکار
  • شما باید برای مشاغل نویسندگی آزاد پیشنهاد دهید و سایت درصدی از هزینه شما را می‌گیرد.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی رایگان، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

19. نویسندگی دورکاری در Freelancer.com

Freelancer.com یکی دیگر از سایت‌هایی است که تابلوهای مشاغل مربوط به فریلنسینگ و آزادکاری را به نمایش می‌گذارد. برای شروع فعالیت در Freelancer.com کافی است که در آن ثبت‌نام نموده و پروفایلتان را تکمیل کنید و برای پروژه‌های شغلی در این سایت درخواست دهید (اپلای کنید)، سپس قیمت پیشنهادی خود را برای هر پروژه اعلام می‌کنید. جستجوی مشاغل و پروژه‌های مربوط به نویسندگی در Freelancer.com در دسته‌ها و زمینه‌های مختلف آسان است. شما وقتی در این سایت، یک آگهی شغلی یا پروژه را مشاهده می‌کنید، می‌توانید محدوده قیمت و تعداد نرخ‌های پیشنهادیِ فعلیِ آن شغل یا پروژه را نیز ببینید.

اگر در پلتفرم Freelancer.com، یک کارفرما نرخ پیشنهادی شما را برای انجام پروژه بپذیرد، می‌توانید از طریقِ خودِ این پلتفرم، با او ارتباط برقرار نموده و کار کنید، زمانی که پروژه را انجام دادید و پول خود را دریافت کردید، می‌بایست 10٪ از درآمدتان را به این پلتفرم پرداخت نمایید. گفتنی است که در Freelancer.com می‌بایست مبلغی را به‌عنوان اشتراک ماهانه پرداخت نمایید اما قبل از اینکه مجبور شوید هزینه‌ای برای این اشتراک بپردازید، برای آن ماه، مجاز هستید تا به‌صورت رایگان هشت نرخ را برای گرفتن پروژه‌های مختلف پیشنهاد دهید.

شایان ذکر است که Freelancer.com مانند Guru، بهترین منبع برای نویسندگان معتبرتر و باتجربه نیست، اما اگر هیچ نمونه کار یا تجربه‌ای در زمینه نویسندگی ندارید، می‌تواند مکان خوبی برای شروع شما در حوزه نویسندگی برای سایت‌های خارجی به‌صورت دورکاری باشد.

مزایای کاریابی در Freelancer.com برای نویسندگان دورکار
  • شما می‌توانید مشاغلی را پیدا کنید که به ساخت نمونه کارها کمک می‌کند.
  • می‌توانید نرخ‌های شغلی و پیشنهادات را از قبل مشاهده کنید.
معایب کاریابی در Freelancer.com برای نویسندگان دورکار
  • شما فقط هشت پیشنهاد رایگان در هر ماه دریافت می‌کنید.
  • ماهیت سیستم مناقصه در com به این معنی است که شما احتمالاً شغل کم درآمدی دریافت خواهید کرد.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی رایگان، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

تابلوهای شغلی پولی برای نویسندگان آزاد (Paid job boards for freelance writing)

تابلوهای شغلی پولی یک پله بالاتر از تابلوهای شغلی رایگان هستند؛ زیرا پرداخت اشتراک ماهانه برای دسترسی به تابلوهای شغلی انحصاری به این معنی است که رقابت کمتری برای پیدا کردن کار خواهید داشت. به‌علاوه، کیفیت مشاغلی که در تابلوهای پولی نمایش داده می‌شوند، معمولاً بالاتر از مشاغلی است که در تابلوهای رایگان نشان داده می‌شوند. در ادامه، بهترین تابلوهای شغلی پولی که نویسندگان دورکار می‌توانند از آن‌ها برای کاریابی استفاده کنند، معرفی شده است.

20. نویسندگی دورکاری در The Freelance Writers Den

لانه نویسندگان آزاد (The Freelance Writers Den) یک انجمن آنلاین و بوردِ شغلی است که توسط نویسنده‌ی کهنه‌کار، کارول تایس (Carol Tice) راه‌اندازی شده است. در این لانه، بیش از 1500 عضو وجود دارد. (از جمله: روزنامه‌نگاران، کپی‌رایترها و نویسندگان محتوا که در شغل خود حرفه‌ای هستند). البته برخی نویسندگان دورکاری که در این لانه وجود دارند مبتدی هستند و برخی دیگر نیز نیمه‌حرفه‌ای هستند.

شما در The Freelance Writers Den با 25 دلار در ماه (و بدون تعهد مداوم)، به مجموعه‌ای از تابلوهای شغلی انحصاری دسترسی دارید که کارول هفته‌ای دو بار آن‌ها را به‌روز می‌کند. شما می‌توانید مشاغل آزاد، قراردادی، پاره‌وقت، تمام‌وقت و نویسندگی از راه دور را در این تابلوها مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از منابعِ این تابلوی شغلی پولی، مانند: انجمن‌های پرسش و پاسخ، بوت کمپ نویسندگی (writing bootcamps) و بازخورد رایگان در بیو و نمایه LinkedIn خود بهره ببرید.

مزایای کاریابی در The Freelance Writers Den برای نویسندگان دورکار
  • شما می‌توانید در آن، مشاغل باکیفیتی در حوزه نویسندگی را پیدا کنید.
  • رقابت کمتری برای کاریابی وجود دارد.
  • بوردهای شغلی در این لانه، دو بار در هفته به‌روز می‌شود، بنابراین لازم نیست هر روز آن را بررسی کنید.
  • شما به یک انجمن نویسندگی آزاد و منابع دیگر دسترسی دارید تا به شما در حرفه‌ای شدنتان در زمینه نویسندگی کمک کند.
معایب کاریابی در The Freelance Writers Den برای نویسندگان دورکار
  • استفاده از امکانات آن هزینه دارد.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی پولی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

21. نویسندگی دورکاری در Contena

Contena یک فرومِ شغلی و انجمن نویسندگی حرفه‌ای است که برای کمک به نویسندگان مبتدی و پیشرفته در یافتنِ مشاغلِ باکیفیتِ از راه دور طراحی شده است.

برای پیوستن به Contena باید ابتدا اپلای کنید، اگر پذیرفته شدید، می‌توانید از شغل‌یابِ Contena در زمینه نویسندگی استفاده کنید که کارهای کپی‌نویسی، شبح‌نویسی (ghostwriting)، محتوانویسی و وبلاگ‌نویسی را جمع‌آوری می‌کند. همچنین می‌توانید برای هشدارهای شغلی در مورد مشاغل مربوط به نویسندگی که با سطحِ تجربه، جایگاه و دستمزد موردنظر شما مطابقت دارد، ثبت‌نام کنید.

برای استفاده از خدمات تابلوی شغلی پولیِ Contena می‌توانید هزینه‌ی استفاده یک سال را از قبل و به‌صورت یکجا پرداخت نمایید. همچنین با شارژ ماهیانه‌ی حساب کاربری خود در Contena می‌توانید علاوه بر کاریابی، به کوچینگ در زمینه نویسندگی، دوره‌ها، و ابزار نمونه‌کار آنلاینِ این انجمن دسترسی داشته باشید.

مزایای کاریابی در Contena برای نویسندگان دورکار
  • شما دسترسی انحصاری به انواع فرصت‌های مختلف شغلی در زمینه نویسندگی دارید.
  • بدون توجه به اینکه از کجا شروع می‌کنید، منابع بسیار خوبی برای کمک به پیشرفتتان در زمینه نویسندگی خواهید داشت.
معایب کاریابی در Contena برای نویسندگان دورکار
  • اشتراک ماهیانه‌ی آن قابل‌توجه است.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی پولی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

22. نویسندگی دورکاری در Writers Work

Writers Work یک پلتفرم یکپارچه در زمینه نویسندگی است که در آن می‌توانید از فرصت‌های شغلی، دوره‌های آموزشی نویسندگی آزاد و مشاوره در این زمینه بهره‌مند شوید. برای پیوستن به این پلتفرمِ یکپارچه، می‌بایست ابتدا وجه موردنظر را پرداخت نموده، سپس یک پروفایل و نمونه کار در آن ایجاد کنید. با انجام این کارها، می‌توانید فهرست فرصت‌های شغلی انحصاری را با استفاده از فیلترهای پیشرفته، جستجو کنید یا برای دریافت ایمیل‌هایی ثبت‌نام کنید که مشاغلی را بر اساس موقعیت شغلی، تجربه و وجه پرداختی، به شما پیشنهاد می‌کنند.

مزیت Writers Work در این است که شما به یک پایگاه داده جامع از سایت‌هایی که به نویسندگان پول پرداخت می‌کنند، دسترسی دارید، بنابراین، می‌توانید زمان کمتری را برای شکار فرصت‌های شغلی پولی صرف نموده و زمان بیشتری را صرف پرداختن به انجام پروژه‌ها و تکالیف خود کنید. این سایت، همچنین دارای یک چک‌کننده دستور زبان داخلی، یک ابزار نوشتن بدون حواس‌پرتی و یک ویژگی سازماندهی پروژه است که به شما امکان می‌دهد: 1. زمان موردنیاز برای انجام کار خود را پیگیری کنید، 2. اسناد را به پروژه‌ها پیوند دهید و 3. از ددلاین پروژه‌ها و تکالیف خود مطلع شوید.

مزایای کاریابی در Writers Work برای نویسندگان دورکار
  • مسابقات شغلی (Job matches) به صندوق ورودی شما تحویل داده می‌شود.
  • شما می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند، نویسنده مستقل بهتری شوید.
معایب کاریابی در Writers Work برای نویسندگان دورکار
  • هزینه دارد.

برای مراجعه به این تابلوی شغلی پولی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آژانس‌های خلاق (Creative agencies)

آژانس‌های خلاق می‌توانند به شما کمک کنند تا مشاغل نویسندگی را پیدا کنید که به‌طور مداوم برای شما درآمد به‌همراه داشته باشید. آژانس‌های خلاق ملی و محلی به‌طور یکسان به نویسندگان آزادِ بااستعداد برای پروژه‌های مشتریان خود نیاز دارند. مشاغلی که در این آژانس‌ها وجود دارند از کپی‌نویسی و مقاله‌نویسی گرفته تا نوشتن مطالب برای وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شوند.

برای تبدیل شدن به بخشی از پایگاه داده‌ی یک آژانس، معمولاً باید یک رزومه برای آن ارسال کنید، یک فرمِ درخواست شغلی را پر کنید و یک مصاحبه انجام دهید. اگر پذیرفته شوید، آن آژانس وقتی یک فرصت شغلی را پیدا کند که شما برای آن مناسب هستید، با شما تماس خواهد گرفت. در ادامه، بهترین آژانس‌های خلاق را برای کاریابیِ نویسندگان دورکار معرفی کرده‌ایم.

23. نویسندگی دورکاری در Robert Half

رابرت هاف (Robert Half) یک آژانس استعدادیابی شناخته‌شده است که افراد خلاق را در زمینه‌های مختلف دسته‌بندی نموده و برای آن‌ها کار پیدا می‌کند. شایان ذکر است که ثبت‌نام در آژانس خلاقِ رابرت هاف رایگان است؛ تنها کاری که برای درخواست به این آژانس باید انجام دهید این است که رزومه خود را در وب‌سایت آن بارگذاری کنید.

هنگامی‌که به عضوی از اعضای پایگاه‌داده‌ی این آژانس تبدیل شدید، کارشناسان و کارکنان آن، شما را به کارفرمایان معرفی می‌کنند و توصیه‌های شغلی شخصی‌سازی‌شده را برای شما ارسال می‌نمایند. گفتنی است که اگر تصمیم دارید برای تصدی یک شغل درخواست دهید، تیم رابرت هاف، مذاکراتِ مربوط به پرداخت شما را با مشتریان انجام می‌دهد و از این طریق به شما کمک می‌کند.

در وب‌سایت رابرت هاف، همچنین می‌توانید برای دریافت هشدارهای شغلی – که به‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شوند – ثبت‌نام کنید. همچنین از این سایت، برای جستجوی فرصت‌های نوشتن از راه دور بر اساس کلمه کلیدی یا عنوان شغل، استفاده نمایید.

مزایای کاریابی در Robert Half برای نویسندگان دورکار
  • دسترسی رایگان به مشاغل با کیفیت بالا و کارفرمایانی که به دنبال افراد خلاق هستند، دارید.
معایب کاریابی در Robert Half برای نویسندگان دورکار
  • برای تضمین شغل باید از طریق آژانس پیش بروید؛ به‌عبارت بهتر، اگر ترجیح می‌دهید مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید، می‌تواند ناامیدکننده باشد.

برای مراجعه به این آژانس استعدادیابی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

24. نویسندگی دورکاری در Creative Circle

دایره خلاق (Creative Circle) یک سایت استخدامی است که می‌توانید در آن، تعداد زیادی از مشاغل مربوط نویسندگی که هم پاره‌وقت و هم قراردادی هستند، را بیابید. بهترین راه برای یافتن شغل در این آژانس، این است که درخواست عضویت خود را به شبکه‌ی Creative Circle ارسال نمایید. آن‌ها، پس‌ازاینکه رزومه خود را ارسال کردید، ممکن است از شما بخواهند که یک مصاحبه سریع انجام دهید.

پس از طی کردن مراحل مذکور، Creative Circle فرصت‌های شغلی بالقوه‌ای را برای شما ایمیل می‌کند که با حقوق، جایگاه و تخصص موردنظر شما همخوانی دارد. شایان ذکر است که Creative Circle به‌منظور حفظ حریم خصوصی مشتری، معمولاً نام شرکت یا جزئیات شناسایی آن را به شما ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین بیشتر آگهی‌های شغلی در این وب‌سایت نسبتاً مبهم هستند. برای مثال، ممکن است در آن، پست‌های شغلی با عناوینی مانند «نویسنده فنی برای یک شرکت نرم‌افزاری موردنیاز است» یا «نویسنده شبکه‌های اجتماعی موردنیاز برای سایت تجارت الکترونیک» را فراوان ببینید.

مزایای کاریابی در Creative Circle برای نویسندگان دورکار
  • می‌توانید در آن مشاغلی با قراردادهای طولانی‌مدت برای نویسندگی پیدا کنید.
  • اکثر مشاغل نویسندگی در این آژانس حقوق خوبی دارند.
معایب کاریابی در Creative Circle برای نویسندگان دورکار
  • آگهی‌های شغلی اطلاعات دقیق زیادی ارائه نمی‌دهند.
  • متد پرداختی اکثر مشتریان Creative Circle به‌جای اینکه پروژه‌ای باشد، به‌صورت ساعتی است.

برای مراجعه به این آژانس استعدادیابی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

8 نکته برای یافتن شغل نویسندگی بهتر

هنگام جستجوی مشاغل و پروژه‌های مربوط به نویسندگی در وب‌سایت‌های خارجی، ابتدا باید از میان لیست انبوهی از مشاغلی که مشاهده می‌کنید، مشاغل و پروژه‌های موردنظر خود را اولویت‌بندی (امتیازدهی) کنید. این اولویت‌بندی و امتیازدهی به مشاغل موردنظرتان باید بر اساس «کیفیتِ آن شغل» و «نرخ پیشنهادی شما برای نوشتن» باشد. بعد از آنکه مشاغل و پروژه‌های موردنظرتان را اولویت‌بندی کردید، آنگاه می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید و اپلای کنید. گفتنی است که اولویت‌بندی و امتیازدهی به مشاغل برای اپلای کردن، نیازمند صرف زمان و حوصله‌ی بسیار است؛ اما استراتژی‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید. در ادامه، 8 تاکتیک را معرفی نموده‌ایم که از طریق آن‌ها قادر خواهید بود تا مشاغل باکیفیت‌تر و بهتری را در زمینه نویسندگی پیدا کنید.

1.     بیو و نمونه کارهای نویسندگی خود را صیقل دهید.

بیوگرافی و نمونه کار نویسندگیِ شما، اولین جایی است که یک کارفرمای خارجی برای تشخیص سطح مهارت و تجربه‌تان، به آنجا نگاهی می‌اندازد و بر اساس آن شما را استخدام می‌کند؛ بنابراین، مهم است که به بیوگرافی و نمونه کار خود توجه کنید و آن‌ها را اصلاح نمایید.

در نظر داشته باشید که یک پورتفولیوی قوی باید هم جامع و هم مرتبط باشد. مطمئن شوید که نمونه‌هایی را وارد می‌کنید که توانایی شما را به‌عنوان یک نویسنده نشان می‌دهد، اما نشان‌دهنده‌ی دانش و تخصص شما در یک جایگاه خاص نیز هست. اگر یک نویسنده فنی هستید، مقالات و پست‌های وبلاگ و همچنین مطالعات موردی و گزارش‌های سالانه را وارد کنید. اگر نویسنده شبکه‌های اجتماعی هستید، سعی کنید از نمونه‌هایی استفاده کنید که توانایی شما را در نوشتن با صدای برندهای مختلف نشان می‌دهد.

همچنین، در نظر داشته باشید که وقتی نوبت به نوشتن یک بیوگرافی قانع‌کننده می‌رسد، از کلمات خود با دقت استفاده کنید. علاوه بر توصیفِ نوع نوشتن و موضوعاتی که در آنها تخصص دارید، یک یا دو جمله را به توضیح اینکه چرا یک کارفرما باید شما را استخدام کند اختصاص دهید! بنویسید که آیا به خود افتخار می‌کنید که مثلاً:

  • ددلاین‌ها و ضرب‌الاجل‌های پروژه‌های مختلف نویسندگی را پشت سر گذاشته‌اید؟
  • آیا در پیروی از دستورالعمل‌های سبک برند عالی هستید؟
  • آیا به‌طور معمول و روزمره، پروژه‌ها و تکالیف نویسندگی را با سرعت و کیفیت بالا انجام می‌دهید؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

2.     زودتر اقدام کنید.

اگر می‌خواهید از طریق سایت‌هایی کاریابی، پلتفرم‌های محتوایی و تابلوهای شغلی که مشاغل و پروژه‌های مربوط به نویسندگی را منتشر می‌کنند، شغل خوبی را پیدا کنید، بسیار مهم است که در اسرع وقت، برای تصدی شغل موردنظر خود درخواست دهید (و برای آن اپلای کنید). اگر یک یا دو روز پس از پست شدنِ مشاغل مربوط به نویسندگی در وب‌سایت‌های مربوطه، برای گرفتن آن موقعیت‌های شغلی اپلای کنید، به‌احتمال‌زیاد درخواستتان، در لیست اولویت استخدام کارفرمایان قرار نگیرد. به‌عبارت بهتر، هر چه زودتر در لیست مذکور قرار بگیرید، شانس بیشتری برای تصدی شغل آن خواهید داشت.

به‌جای پرداختن به جستجوی شغل پس از پایان روزِ کاری خود، هر روز صبح اول وقت، زمانی را برای بررسی تابلوهای شغلی و چک کردن ایمیل‌های کاری خود اختصاص دهید. (البته اگر در ایران یا افغانستان یا تاجیکستان هستید، بهتر است زمان درخواست خود را با کشورهای غربی تنظیم کنید.) در صورت امکان، مشاغل را با توجه به زمان و تاریخ انتشار جستجو کنید تا بتوانید جدیدترین فرصت‌های شغلی مربوط به نویسندگی را ببینید و هرچه زودتر با کارفرمایان ارتباط بگیرید؛ بدین‌وسیله، می‌توانید با استفاده از یک نامه پوششی یا Cover Letter، روند درخواست و اپلایِ خود را تسریع ببخشید. برای این کار کافی است که در کاور لِتِر خود، به‌سادگی جزئیات را برای هر درخواست تغییر دهید، نمونه‌های نوشتاری مناسب را ضمیمه کنید و نشان دهید که آماده هستید.

3.     یاد بگیرید که چگونه یک نامه پوششی (Cover letter) قانع کننده بنویسید.

هر شغل نویسندگی که برای آن درخواست می‌دهید، ویژگی‌هایی متفاوت‌تر، از شما را می‌طلبد. توضیح بیشتر آنکه، درحالی‌که برخی از کارفرمایان، به‌سادگی می‌خواهند نمونه کارهای شما را ببینند، برخی دیگر، رزومه یا نامه پوششی می‌خواهند که توضیح دهد چرا شما برای این شغل مناسب هستید؟

حتی اگر درخواست شما، نامه پوششی رسمی نداشته باشد، معمولاً بخشی وجود دارد که می‌پرسد تخصص شما چیست یا چرا این شغل را می‌خواهید؟ سعی کنید این بخش را به‌درستی پر کنید؛ و اگر این بخش را به‌خوبی و درستی پر کنید، تبدیل به بزرگ‌ترین شانس شما برای استخدام در موقعیت شغلی دلخواهتان می‌شود.

هنگامی‌که حین اپلای برای گرفتن یک موقعیت شغلی مربوط به نویسندگی، یک ایمیل یا یک نامه پوششی می‌نویسید، می‌توانید آن را برای کارفرمایانی که در آینده قرار است با آن‌ها مکاتبه کنید و فرصت‌های شغلی که بعدها می‌خواهید برای آن‌ها اپلای کنید، نیز تنظیم نمایید. در نظر داشته باشید که این ایمیل و این نامه پوششی باید شامل موارد زیر باشد:

  • صمیمی باشید و با حس مثبت درخواست خود را مطرح کنید: در صورت امکان، فرد استخدام‌کننده را با «نام» خطاب کنید؛ یا یک جمله مقدماتی را بنویسید که نشان‌دهنده آشنایی شما با آن شرکت یا کارفرما باشد! مثلاً می‌توانید چیزی شبیه این را بنویسید: «من سال‌ها از طرفداران محصولات شرکت شما هستم و از اینکه متوجه شدم به‌دنبال نویسنده‌ای برای نگارش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی‌تان هستید، هیجان‌زده شدم.»
  • در مورد اعتبار و تخصص خود توضیح دهید: پیشنهاد می‌شود که حتماً سایر رسانه‌ها یا شرکت‌هایی که برای آنها نوشته‌اید، نوع نوشته‌هایی که انجام می‌دهید و موضوعات یا جایگاه‌هایی که در آنها تخصص دارید را فهرست کنید.
  • یک نکته را در مورد فروش ذکر کنید: این فرصتی است که توضیح دهید چرا یک کار عالی انجام می‌دهید. می‌توانید به پروژه‌های نوشتاری مشابهی که انجام داده‌اید، اشاره نمایید، درباره پیشینه‌تان در زمینه نویسندگی صحبت کنید، یا آماری را در مورد نوشته‌هایتان به اشتراک بگذارید، مانند تعداد بازدیدکنندگانِ وب‌سایتی که شما پست‌های آن را می‌نویسید.
  • نمونه‌هایی از نوشته‌هایتان را به نامه پوششی خود ضمیمه کنید: مطمئن شوید که کارفرمایان دقیقاً در نامه‌های پوششی خود از شما چه می‌خواهید، هرچیزی را که می‌خواهند، همان را – به همان شکل و شیوه – برایشان در نامه پوششی خود قرار دهید. برخی از کارفرمایان ممکن است نمونه کارهایتان را در قالب لینک از شما بخواهند، درحالی‌که برخی دیگر، برای دو یا سه نمونه نوشتاری خاص (در قالب Word یا PDF) درخواست خواهند کرد.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

4.     اغلب اوقات درخواست دهید.

درخواست و اپلای برای مشاغل حوزه نویسندگی مانند بازی اعداد است. هرچه برای فرصت‌های شغلی بیشتری درخواست کنید، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ مثبت از کارفرمایان خواهید داشت. البته، این بدان معنا نیست که باید برای هر پست شغلی که حتی از راه دور واجدالشرایط آن هستید، درخواست دهید. بهتر است از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و هر روز برای 5 تا 15 شغل که با مجموعه‌ی مهارت و تخصص شما مطابقت دارد، اپلای کنید. گفتنی است که قبل از اپلای، باید یک سری فاکتورها در ذهن خود داشته باشید و بر اساس ارزیابی این فاکتورها نسبت به اپلای اقدام نمایید. برای ارزیابی مشاغل، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا کاری که در این شغل قرار است انجام دهم، واقعاً نوعی نویسندگی است؟
  • آیا موضوع نگارش این پوزیشن شغلی، در جایگاه من هست یا با آن مرتبط است؟
  • آیا اصلاً من برای این کار وقت دارم؟
  • آیا در قبال انرژی که صرف آن می‌کنم، دستمزد و عایدی خوبی برای من خواهد داشت؟ اگر نه، آیا دلیل دیگری وجود دارد که ممکن است انجام این کار، ارزشش را داشته باشد؟
  • آیا انجام این کار برایم رزومه خوبی برجای خواهد گذاشت؟ آیا می‌تواند به نمونه کارهایم اضافه شود؟
  • آیا کارفرمای این کار فردی معقول به نظر می‌رسد؟ آیا واقعاً خواستار مهارت من هست؟
  • آیا نمونه‌های نوشتاری مرتبط با این شغل دارم؟

شایان ذکر است که با گذشت زمان، در ارزیابی فرصت‌های شغلی و تعیین اینکه کدام‌یک از این فرصت‌ها، ارزش وقت و انرژی شما را دارند، بهتر می‌شوید.

5.     درخواست های خود را پیگیری کنید.

بسیاری از نویسندگان فریلنسر، شغل موردنظر خود را از دست می‌دهند؛ تنها به این دلیل که آن را پیگیری نمی‌کنند. پیگیری یک درخواست شغلی یا پیشنهاد شغلی، نه تنها به کارفرما نشان می‌دهد که به فرصتی که در اختیار دارید اهمیت می‌دهید، بلکه شما را دوباره در رادار او قرار می‌دهد.

شایان ذکر است که شیوه و میزان «پیگیری»، بسته به هر شغل می‌تواند ساده یا پیچیده باشد؛ اگر در یک آگهی شغلی، آدرس ایمیل کارفرما ذکر شده است، بهتر است با همان آدرس ایمیل با کارفرما ارتباط برقرار کنید. بااین‌حال، اگر از طریق یک سایت کاریابی یا یک فرم آنلاین درخواست داده‌اید، ممکن است مجبور شوید یک شماره تماس مستقیم پیدا کنید. خوشبختانه، می‌توانید از لینکدین برای جستجوی نام شرکت به اضافه کلمات «مدیر استخدام» یا «مدیر منابع انسانی» استفاده کنید. از آنجا، می‌توانید به دنبال آدرس ایمیل کارفرمای موردنظرتان بگردید یا یک پیام مستقیم یا درخواست اتصال همراه با یک یادداشت برای شخصِ کارفرما ارسال نمایید.

در اینجا یک «نمونه ایمیل پیگیری برای نویسندگان دورکار» وجود دارد که می‌توانید برای الهام گرفتن از آن استفاده کنید:

Hello [Name],

I applied for [job title] last Tuesday, and wanted to follow up with you. Do you need any more information from me?

I really love [company name] and think I check all the boxes in terms of what you’re looking for in a writer. If there’s anything else I can share to help make your decision, please let me know.

Thank you,

[Your name]

6.     برای دریافت ارجاعات نوشته هایتان، راه بیشتری را طی کنید.

هنگامی‌که در سِمَتِ یک نویسنده فریلنسر، شغلی را در سایت‌های خارجی برای خود دست‌وپا کرده‌اید، هدف شماره یک شما باید انجام یک کار شگفت‌انگیز و بی‌عیب‌ونقص باشد. اگر مطلبی را نوشتید، به‌احتمال‌زیاد به‌طور 100٪ بابِ دلِ کارفرما نخواهد بود و او برای اصلاح کردن بخش‌هایی از نوشته‌تان، ممکن است آن را به شما ارجاع دهد (برگرداند). در این صورت بهتر است که ارزش خود را به‌عنوان یک نویسنده نشان دهید و از اینکه کارفرمایان از کار شما اشکال بگیرند، ابایی نداشته باشید. سعی کنید تمام اشکالات آن‌ها را اصلاح کنید و یک نوشته‌ی بی‌عیب‌ونقص را – مطابق قواعد و اصولی که کارفرمایان در نظر دارند – به آنان ارائه دهید.

به همین دلیل، مهم است که برای آسان‌تر کردن زندگی کارفرمای خود، فراتر از آن بروید. علاوه بر تولید یک نوشته‌ی با کیفیت بالا، ممکن است بخواهید برخی یا همه موارد زیر را انجام دهید:

  • پیشنهاد دهید که یک طرح کلی برای تکلیف نویسندگی‌تان ایجاد شود.
  • زودتر از موعد، کار خود را انجام دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که نوشته شما از نظر گرامری صحیح است و غلط املایی ندارد.
  • حتی خودتان پیشنهاد دهید که اصلاحات اضافی را انجام خواهید داد.
  • گزینه‌هایی برای گنجاندن تصاویر پیشنهاد کنید.
  • وقتی اولین قطعه از تکلیف خود را ارسال می‌کنید، ایده‌هایی برای تکلیف دیگری مطرح کنید.
  • به سؤالات کارفرما و درخواست تغییرات او، سریعاً پاسخ دهید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

7.     به دنبال کار در خارج از سایت‌های نوشتن باشید.

سایت‌های نویسندگی منابعی باورنکردنی برای نویسندگانِ فریلنسر، در هر مرحله از حرفه‌شان هستند، اما نباید تنها جایی باشند که شما در آن‌ها به دنبال کار می‌گردید. اگر با سایت‌های شغلی شانس ندارید، مستقیماً با کارفرمایان مختلف و مشتریان بالقوه تماس بگیرید. برای این منظور می‌توانید استراتژی‌های زیر را امتحان کنید:

  • کارفرمایان (مشتریان احتمالی) خود را در لینکدین فالو کنید و با دنبال کردن پست‌های آنان و ارسال کامنت و یادداشت برایشان، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • برای کارفرمایان (مشتریان بالقوه) ایمیل‌های سرد سفارشی ارسال کنید. (ایمیل سرد، به ایمیلی گفته می‌شود که نه شخص گیرنده انتظار دریافت چنین ایمیلی دارد و نه گیرنده، از قبل با فرستنده ارتباطی داشته است.)
  • ایده‌های وبلاگ و مقاله را به سردبیران و مدیران محتوا ارائه دهید.
  • خدمات نوشتاری خود را در لینکدین تبلیغ کنید.
  • یک پست وبلاگ مهمان یا مقاله متوسط بنویسید تا در معرض دید قرار بگیرید.

8.     وقت خود را آزاد کنید.

یافتن شغل در زمینه نویسندگی زمان می‌برد! و همین امر می‌تواند به‌راحتی حواستان را از انجام کارهای دیگر، به‌ویژه کارهای مدیریتی، پرت کند. اگر متوجه شدید که زمان زیادی را صرف ایجاد صورت‌حساب‌های کارفرمایان، پاسخ به ایمیل‌ها، تعقیب پیش‌پرداخت‌ها یا به‌روزرسانی نمونه کارها می‌کنید، ممکن است لازم باشد از نو همه چیز را سازماندهی نمایید. استراتژی‌هایی که در ادامه ارائه شده است می‌توانند در زمان و استرس شما صرفه‌جویی کنند تا وقت خود را برای انجام پروژه‌ها و تکالیف خود آزاد نمایید:

  • به‌جای پاسخ دادن به ایمیل‌ها در طول روز، دو زمانِ از قبل تعیین‌شده را مشخص کنید تا به‌مدت 30 دقیقه، صندوق ورودی خود را چک کنید؛ مانند ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر.
  • یک الگوی فاکتور ایجاد کنید که بتوانید برای مشتریان مختلف از آن استفاده نمایید.
  • زمان را در تقویم خود مسدود کنید تا یک یا دو بار در ماه نمونه کارها را به‌روز نمایید.
  • از یک پلتفرم بانکداری تجاری بدون دردسر استفاده کنید. برای مثال، Wave می‌تواند فرآیند صدور فاکتور و صورت‌حساب مشتریان، پیگیری پرداخت‌ها و خودکار کردن امور مربوط به حسابداری را برایتان آسان کند.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا مشابه

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی درباره نویسنده سایت دورکاری

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک نویسنده دورکار از سایت‌های خارجی به‌صورت دلاری و یورویی پول دربیاورید، بهتر است بدون معطلی، کاریابی را از همین امروز شروع کنید! چه به این نیاز داشته باشید که تعداد نمونه کارهای خود را افزایش دهید و رزومه خود را قوی‌تر نمایید و چه به این نیاز داشته باشید که مشاغلی نویسندگی با قرارداد طولانی‌مدت را پیدا کنید، در هر صورت استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی، پلتفرم‌های محتوایی و تابلوهای شغلی رایگان و پولی می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای اینکه بدانید در کدام‌یک از وب‌سایت‌هایی که در این مقاله معرفی شد، بهتر می‌توانید شغلی را در حوزه نویسندگی پیدا کنید، اکیداً پیشنهاد می‌شود که همه را امتحان کنید؛ یعنی با سعی‌وخطا شروع به آزمایش کرده و نتایج خود را ردیابی نمایید. با گذشت زمان، خواهید دید که کدام وب‌سایت‌ها و کدام پلتفرم‌ها، بیشترین بازدهی را برای شما دارند.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «کسب درآمد دلاری و یورویی از طریق نویسندگی برای منابع خارجی» دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به یک نویسنده فریلنسر حرفه‌ای تبدیل شوند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها