تولید محتوا 8954 بازدید

در سال‌های اخیر که بازار مارکتینگ و برند سازی داغ است و برندها بر سر فروش بیشتر باهم به رقابت مشغول‌اند، آیا با خود اندیشیده‌اید که چگونه برخی از شرکت‌های تجاری، موفق و پرفروش شده و گروهی دیگر گمنام و ناشناخته باقی‌مانده‌اند؟ چگونه برخی از نام‌های تجاری، همیشه بر سر زبان‌ها هستند و برخی دیگر ناآشنا به گوش؟ واضح است که استفاده از تبلیغات حساب‌شده و تأثیرگذار، این دو گروه تجاری را از هم متمایز می‌کند. شرکت‌های بزرگ تجاری در سراسر دنیا، قدرت تبلیغات و تأثیر آن در موفقیت برند و بالا رفتن میزان فروش را درک کرده‌اند و همواره روش‌های تبلیغاتی نوین و متفاوتی را برای موفقیت در بازار امتحان و استفاده می‌کنند؛ اما چیزی که مسلم است، این است که هنوز هم روش‌های کلاسیک تبلیغات می‌تواند به برند سازی موفق کمک نماید؛ به‌شرط این‌که شعارها و متن‌های تبلیغاتی عنصر جذابیت و ماندگاری را همراه خود داشته باشند و با به چالش کشیدن ذهن مخاطب، تأثیر مثبت و درازمدتی از خود به‌جای بگذارند.

در این نوشتار سعی داریم که عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری و جذابیت یک تبلیغ و برخی از جملات تأثیرگذار در تبلیغات را بررسی نماییم. اگر به حوزه تبلیغات و برندینگ علاقه‌مند هستید و یا به دنبال یک شعار تبلیغاتی تأثیرگذار برای برند خود می‌باشید، در این مقاله با آکادمی کاپریلا همراه باشید.

آیا داشتن یک شعار تبلیغاتی ضروری است؟

نوشتن یک متن تبلیغیِ بلند اما تأثیرگذار، تنها راه جذب مخاطب نیست؛ بلکه گاهی یک شعار تبلیغی کوتاه، کارایی بیشتری از یک متن طولانی دارد. نظر متخصصین حوزه برند سازی بر این است که هویت یک برند توسط نام، لوگو و شعار تبلیغاتی آن برند ساخته می‌شود. شعارهای تبلیغاتی (به انگلیسی: Slogan)، درواقع، عبارات کوتاه تبلیغی هستند که برای معرفی یک محصول یا برند تجاری و یا حتی یک سازمان و اداره خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شعارها سعی می‌کنند که ویژگی‌های برجسته یک محصول خاص یا توانایی‌ها و خط‌مشی یک برند یا سازمان را برای مخاطبان به بهترین شکل ارائه نمایند؛ به‌طوری‌که در ذهن مخاطبین ماندگار شده و با هر بار شنیدن یک شعار، نام آن برند، آن سازمان و یا آن محصول در ذهنشان تداعی شود.

هرچند اهمیت «لوگو» در یادآوری نام برند بر کسی پوشیده نیست، اما بر اساس تحقیقات انجام‌شده، یک شعار تبلیغاتی، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته و بر موفقیت یک برند در بازار تجاری تأثیر بسیاری دارد و همین امر ضرورت داشتن یک شعار تبلیغاتی برای یک برند را نشان می‌دهد. به‌طور کلی باید سعی کنید که در شعارهای تبلیغاتی از عناصر سادگی، تمایز و برتری به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و با صرف زمان کافی و بدون عجله، یک شعار مناسب که با هویت برندتان سازگاری داشته و در مخاطب حس مثبت ایجاد می‌کند، را انتخاب نمایید؛ این فاکتورها ماندگاری شعار شما را تضمین کرده و به برند و یا محصول شما، هویت تجاری می‌بخشد.

در ادامه، برخی از شعارهای تبلیغاتی برندهای مطرح دنیا و برندهای شناخته‌شده ایرانی را می‌بینید.

  • آدیداس: غیرممکن وجود ندارد.
  • نایک: فقط انجامش بده.
  • ریباک: من همانی هستم که هستم.
  • دیزنی لند: شادترین نقطه روی زمین
  • سونی: باورش کن.
  • پاناسونیک: ایده‌هایی برای زندگی.
  • اپل: متفاوت بیندیش.
  • یوتیوب: خودتان را پخش کنید.
  • استون مارتین: قدرت، زیبایی و روح!
  • پورشه: جایگزینی نیست.
  • بی ام دبلیو: نهایت یک خودرو
  • آئودی: پیشرفت توسط فناوری
  • جنرال الکتریک: تخیل در کار
  • نسکافه: قهوه در بهترین حالت آن
  • اورئال: چون لایقش هستی.
  • ساب‌وی: تازه بخورید.
  • همراه اول: هیچکس تنها نیست.
  • ایران‌خودرو: راه تو را می‌خواند.
  • بانک تجارت: بانک تجارت، بانک فردا.
شعار تبلیغاتی برخی برندهای مطرح تجاری
شعار تبلیغاتی برخی برندهای مطرح تجاری به همراه لوگوی آنها

با دقت در این شعارهای تبلیغاتی می‌توانید تمام اصول یادشده در ماندگاری و موفقیت یک شعار را بیابید. حال شاید برایتان جای سؤال باشد که با استفاده از چه تکنیک‌هایی و چگونه جملات تبلیغاتی تأثیرگذار تولید کنیم؟ در ادامه پارامترها و شاخصه‌هایی که به شما در این زمینه کمک می‌کند را معرفی نموده‌ایم و بعدتر هر یک را تشریح نموده‌ایم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش مبانی بازاریابی محتوا Content Marketing: اینجا را کلیک کنید (+).

شاخصه هایی که یک تبلیغ را ماندگار می کند

  1. از محتوای پنهان در تبلیغات خود استفاده کنید.
  2. از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید.
  3. در انتقال مفهوم، شفاف باشید.
  4. به محدودیت و محدود بودن در تبلیغات خود اشاره کنید.
  5. از کلمه «رایگان»، «هدیه» و امثالهم در تبلیغات خود استفاده کنید.
  6. از بیان یک واقعیت، برای گرفتن تأیید ناخودآگاه مخاطبین‌تان استفاده کنید.
  7. از عبارات «گارانتی» و «تضمین» در جملات تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  8. برتری‌های برندتان را برای مخاطبین به موجز‌ترین حالت بیان کنید.
  9. مخاطبین‌تان را مخاطب قرار دهید!
  10. اهمیت مشتری را یادآور شوید.
  11. دلیل بیاورید.
  12. فوق‌العاده بودن را یادآور شوید.
  13. اغراق نکنید.
  14. به مخاطبین خود حس انحصاری بودن را القاء کنید.
  15. یک تصویر ذهنی ایجاد کنید.
  16. ایجاد نیاز کنید.
  17. از نقل‌قول‌ها استفاده کنید.
  18. مقایسه کنید.
  19. از اتفاقات گذرا الهام نگیرید.
  20. جملات تبلیغاتی خود را آهنگین کنید.
  21. شوخ‌طبع باشید.

با ما همراه باشید تا هرکدام از موارد بالا را تشریح کرده و به درکی عمیق‌تر از این موضوع برسید.

محتوای پنهان

برخی از تبلیغات، حاوی تصاویر یا محتواهای مخفی هستند که به ذهن مخاطب پیام خاصی را دیکته می‌کنند. این پیام‌های مخفی که به پیام‌های سابلیمینال (Subliminal) نیز معروف هستند، حتی اگر آگاهانه پذیرش نشوند، در ناخودآگاه ذهن انسان درک می‌شوند؛ به‌طوری‌که با ذهن مخاطب بازی کرده و با جهت دادن به فکر و تصمیم‌گیری او، نقش بزرگی را در موفقیت یک تبلیغ و افزایش فروش برندها بازی می‌کنند. اگرچه استفاده از این پیام‌ها، موردانتقاد برخی از روانشناسان می‌باشد؛ اما بسیاری از برندهای مشهور همچون نایک و کوکاکولا از این پیام‌ها در تبلیغات خود، بهره فراوان می‌برند. شما عزیزان می‌توانید از یک متخصص این حوزه، کمک گرفته و با استفاده از این محتواها و تأثیرات آن بر ضمیر ناخودآگاه انسان، تبلیغات خود را ماندگارتر و تأثیرگذارتر کنید.

ساده و کوتاه نوشتن

ضمیر ناخودآگاه انسان به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که از خواندن متون ساده و شیوا لذت بیشتری می‌برد. بر این اساس، جملات تبلیغاتی ساده، کوتاه و سنجیده، همواره پایدارتر و ماندگارترند؛ زیرا به‌راحتی در ذهن مخاطب نشسته و به زبان آوردن آن نیز برای همگان آسان‌تر است.

شفافیت در مفهوم

جملات تبلیغاتی که بتوانند بدون پیچیدگی، مفهوم خود را برسانند و مخاطبین نیاز به‌صرف وقت برای درک مفهوم آن نداشته باشند، موفق‌تر و تأثیرگذارتر هستند.

اشاره به محدودیت

تصور انسان بر این است که همواره چیزهای نادر و محدود، ارزش و اعتبار بالاتری دارند؛ بنابراین، اگر در تبلیغات یک محصول، به محدودیت آن اشاره گردد، آن محصول در ذهن مخاطبین، با ارزش می‌شود. شعارها و جملات تبلیغاتی که به محدودیت محصول اشاره می‌نمایند، به مخاطبان خود القاء می‌کنند که بدون اتلاف وقت و قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید برای خرید آن اقدام کنند که این امر در اکثر موارد به موفق شدن تبلیغات منجر می‌گردد.

استفاده از کلمه رایگان و هدیه

کلمه «رایگان» هنوز هم جذابیت تبلیغاتی خود را حفظ کرده است. اکثر افراد، به دنبال به‌دست آوردن محصولات جانبی بدون صرف پول هستند و اگر در تبلیغات از این واژه استفاده شود، ماندگاری و تأثیر آن بر ذهن مخاطب چند برابر خواهد شد. جمله «با خرید اشتراک از ما یک سیم‌کارت رایگان دریافت کنید!» یک مثال از کاربرد کلمه رایگان در شعارها و متون تبلیغاتی است. هدیه همراه، نیز می‌تواند همین عملکرد را داشته باشد و علاوه بر افزایش فروش محصول، میل مخاطب به خرید سایر محصولات برند شما را نیز افزایش دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش تبلیغ نویسی Copywriting: اینجا را کلیک کنید (+).

استفاده از یک واقعیت

استفاده از برخی واقعیت‌های پذیرفته‌شده می‌تواند با درگیر کردن ذهن مخاطب، به تأثیرگذاری یک تبلیغ کمک زیادی نماید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک تبلیغ با جمله «همه ما مضرات مصرف سیگار را می‌دانیم» شروع شود؛ متن تبلیغاتی را مبتنی بر واقعیت نشان می‌دهد و با جلب اعتماد مخاطب، او را به خواندن ادامه متن تشویق می‌کند.

گارانتی کردن و تضمینی بودن

استفاده از واژه‌های «گارانتی» و «تضمینی» به‌شرطی که منطبق بر واقعیت باشد، می‌تواند ضامن موفقیت یک تبلیغ و افزایش فروش یک محصول شود. در نقطه مقابل، اگر در تبلیغات خود از کلمات معجزه‌گر، بدون پشتیبانی در عمل استفاده کنید، همین جملات تبلیغی، در درازمدت به یک ضدتبلیغ تبدیل‌شده و به برند و شهرت تجاری شما، ضربات جبران‌ناپذیر وارد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر در محتوای تبلیغاتی خود ازجمله «ضمانت برگشت وجه در صورت عدم رضایت» استفاده می‌کنید، باید در عمل، تحت هر شرایطی به آن پایبند باشید؛ زیرا که جزو تعهدات کاری شما محسوب شده و تضمین آن وظیفه شماست؛ در غیر این صورت، بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکار خود وارد نموده‌اید.

برتری های برند

برجسته کردن برتری‌های یک برند در تبلیغ و نشان دادن تمایز آن با سایر برندهای تجاری، یکی دیگر از رموز ماندگاری تبلیغات شما است. سعی کنید در جملات کوتاه، ساده و روان، این برتری‌ها را با ‌دقت و حساب‌شده به مخاطب نشان دهید.

مخاطب قرار دادن

سعی کنید در شعارها و جملات تبلیغاتی خود حتماً یک «مخاطب اول شخص» داشته باشید. کلمه «تو» یا «شما» می‌توانند بهترین انتخاب‌ها باشند. استفاده از این کلمه‌ها باعث می‌شود که مخاطب حس صمیمیت بیشتری با خودتان پیداکرده و درنتیجه به خواندن یا شنیدن متن مشتاق‌تر شود.

القای مهم بودن مشتری

متن‌های تبلیغاتی که به مشتری یا مخاطب حس خاص بودن را منتقل کند، می‌تواند بسیار تأثیرگذار و ماندگار باشد. این جملات معمولاً با برجسته کردن حقوق مخاطب و در اولویت قرار دادن آنها، سعی می‌کنند که جایگاه و اهمیت ویژه مشتری را برای برند یادآور شوند و او را برای خرید از برند متقاعد کنند.

آوردن دلیل

سعی کنید که در تبلیغات خود برای تمایز برندتان از سایر برندها، دلیل بیاورید. برای نشان دادن این تمایز، با آوردن کلمات معجزه‌گر «چون» و یا «زیرا» در متن‌های تبلیغاتی خود، باعث جلب‌توجه خواننده یا شنونده شوید و با ایجاد اعتماد برای مخاطب، فروش محصولات خود را افزایش دهید.

یادآوری فوق العاده بودن

صفات عالی، همواره جزء تأثیرگذارترین کلمات در جملات تبلیغاتی هستند. این کلمات اگر در جایگاه درست خود استفاده شوند، می‌توانند تأثیر شگفت‌انگیزی در ماندگاری یک تبلیغ داشته باشند. البته باید در نظر داشت که این قبیل کلمات وزن زیادی دارند و باید تنها زمانی که از فوق‌العاده بودن چیزی مطمئن هستیم، از آنها استفاده کنیم؛ در غیر این صورت، این کلمات کارایی خود را از دست می‌دهند. به‌عنوان‌مثال استفاده از کلمات «بیشترین» و «بهترین» در جمله «بهترین روش‌های کسب بیشترین فالوور» مقاله تبلیغاتی شما را برجسته کرده و مخاطب را به خواندن ادامه مطلب مشتاق‌تر می‌کند.

اغراق ممنوع!

اگرچه نشان دادن برتری‌های یک برند به اعتبار آن کمک کرده و تبلیغات آن برند را ماندگارتر می‌کند، ولی سعی نمایید که از اغراق کردن و گزافه‌گویی پرهیز کنید. سعی کنید بر روی برتری‌هایی که همیشه ماندگار هستند، مانور دهید؛ تا صحت سخنان شما زیر سؤال نرود. به عبارت بهتر، از روش‌های صمیمانه و واقع‌بینانه‌تر برای جلب مخاطب بهره ببرید؛ زیرا که این روزها مشتری مداری و احترام به شعور مشتری، از اصول اولیه موفقیت تجاری محسوب می‌شوند و بدون این اصول نمی‌توانید به اعتبار درخور توجه در بازار تجاری دست‌یابید.

اغراق ممنوع!
اغراق ممنوع!

انحصاری کردن

در تبلیغات یک محصول، می‌توان با به‌کار بردن عباراتی خاص، آن محصول را انحصاری نموده و بدین ترتیب، فروش خود را افزایش دهید. به‌عنوان‌مثال، اگر در تبلیغ محصول خود جملاتی مانند: «مخصوص مهاجران»، «فقط جوانان» و یا «تنها اعضاء فعال» را استفاده نمایید، این جملات می‌توانند مخاطبین را برای خرید کردن ترغیب نمایند؛ زیرا اکثر افراد می‌خواهند با خرید آن محصول انحصاری، جزء گروه خاص و متمایزی طبقه‌بندی شوند و از مزایای آن گروه استفاده نمایند.

ایجاد یک تصویر ذهنی

با طرح یک سؤال یا نوشتن یک جمله می‌توانید در ذهن مخاطب یک تصویر ذهنی ایجاد کرده و او را برای خواندن متن یا نوشته تبلیغاتی خود، ترغیب نمایید. به‌عنوان‌مثال، جمله «مناسب‌ترین جا برای گذاشتن گلدان» این کارایی را دارد و مخاطب با خواندن یا شنیدن این جمله، در ذهن خود این مکان‌ها را تصور کرده و برای اینکه از صحیح بودن پاسخ خود مطمئن شود، به خواندن بقیه متن ادامه می‌دهد. از همین جمله ساده به اهمیت تصویرسازی در تأثیرگذاری تبلیغات می‌توان پی برد.

ایجاد نیاز

این ترفند بسیار کاربردی است و اگر بتوانید از آن در تبلیغات خود استفاده کنید، بسیار موفق خواهید بود. به‌عنوان‌مثال، به این جملات دقت کنید «لباس‌هایی که در کمد هر خانمی باید موجود باشد!»، «10 ماده غذایی موردنیاز بدن» و یا «7 محلی که قبل از مرگ باید آنها را ببینید!»، در تمامی این جملات، با استفاده از این ترفند، سعی شده است، نوعی احساس نیاز به داشتن چیزی خاص، خوردن یک محصول خاص و یا دیدن یک محل خاص را برای مخاطب ایجاد کند و او را به خواندن ادامه متن یا آگاهی از محصول شما ترغیب کند. شایان ذکر است که اگر محتوای تبلیغی‌تان را با این نوع خاص از جملات شروع کنید، جذابیت مقاله خود را برای مخاطب، چندین برابر خواهید نمود.

استفاده از نقل قول ها

یکی دیگر از روش‌های افزایش جذابیت پیام‌های تبلیغاتی، می‌تواند استفاده از یک نقل‌قول مرتبط باشد. ذکر یک نقل‌قول از افراد موفق، مشهور و متخصص علاوه برافزایش تأثیرگذاری بر نوشته شما، می‌تواند به آن اعتبار نیز ببخشد. دو عنصر جذابیت و اعتبار از مهم‌ترین دلایل ماندگاری و تأثیرگذاری تبلیغات به‌حساب آمده، کارایی تبلیغات را بیشتر کرده و شما را در رسیدن به هدف که فروش بیشتر محصول و موفقیت‌تان در بازار تجاری است، نزدیک‌تر می‌کند.

دعوت به قیاس

مشتریان همیشه می‌خواهند بدانند که در ازای پرداخت هزینه مشخص، چه خدماتی را دریافت می‌کنند؟ و شاید حتی بخواهند میزان خدمات دریافتی از طرف برند یا محصول شما را با سایر برندها یا محصولات مشابه مقایسه نمایند. آنها از این طریق می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که از خرید خود متضرر نخواهند شد. شما می‌توانید در تبلیغات خود، این مقایسه را انجام داده و به آنها بگویید که کیفیت محصول، پشتیبانی یا قیمت محصول شما را با برندهای مشابه مقایسه نمایند. با این روش، به مخاطبین خود به‌طور آشکار این اطمینان را می‌دهید که از برتری کیفیت، قیمت و خدمات محصول خود، نسبت به رقبایتان در بازار تجاری مطمئن هستید و ذهنیت ضرر را در آنان از بین می‌برید.

الهام نگرفتن از اتفاقات گذرا !

استفاده از عباراتی که در اصطلاح «ترند» شده‌اند (منظور عباراتی است که توسط سلبریتی‌ها و یا مردم در شبکه‌های اجتماعی مد شده و استفاده می‌شوند) شاید در کوتاه‌مدت یک ایده جذاب و پرطرفدار برای جذب مخاطب باشد ولی خیلی زود جذابیت خود را ازدست‌داده و از ذهن‌ها پاک می‌شوند؛ بنابراین، اگر از این جملات تبلیغی استفاده کنید، به‌زودی مجبور خواهید شد آن‌ها را تغییر دهید؛ به‌این‌ترتیب، بسیاری از مشتریان و مخاطبان خود را از دست می‌دهید.

آهنگین کردن جملات

تجربه نشان داده است، جملات تبلیغاتی که آهنگ خاصی دارند، ماندگاری بالاتری در اذهان عموم افراد خواهند داشت. لذا اگر تأثیرگذاری جملات و شعارهای تبلیغاتی برایتان اهمیت دارد، بر وزن، قافیه و آهنگین بودن آن تمرکز کنید. عباراتی که از طنطنه و آهنگ برخوردار هستند، همچون سروده‌ای دل‌نشین در ذهن ماندگار می‌شوند و مانند بیتی از یک شعر، به‌راحتی بر زبان عموم مردم جاری می‌گردند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش تولید محتوای متنی | از راحت‌نویسی تا موثرنویسی: اینجا را کلیک کنید (+).

شوخ طبعی

اگر بتوانید در نوشته‌های تبلیغاتی خود شوخ‌طبع باشید، نیمی از راه را رفته‌اید! زیرا انسان‌ها به‌طور ذاتی از خواندن نوشته‌های طنزواره که مفاهیمی به همراه دارند، بیشتر از متون معمول روزانه لذت می‌برند. پس سعی کنید این روش را چاشنی کار خود کرده و تأثیرگذاری محتواهای تبلیغاتی خود را افزایش دهید. بهترین مثال برای این ویژگی جملاتی تبلیغاتی، جملاتی بود که شرکت «آلیس» از آنها در تبلیغات استفاده کرده بود. «هلو شو بدم؟»، «لیمو شو بدم؟».

شوخ طبعی
شوخ طبعی

لینک مقالات تکمیلی در حوزه جملات تبلیغاتی

سخن آخر در مورد جملات تأثیرگذار در تبلیغات

در این مقاله کوتاه، تلاش بر این شد که اصول اولیه تأثیرگذاری و ماندگاری مقالات و شعارهای تبلیغاتی مانند سادگی، کوتاهی و آهنگین بودن و… را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما نیز مثال‌هایی دارید که می‌تواند این اصول را کامل‌تر نماید، لطفاً آنها را در بخش نظرات و دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. امید است این مقاله، موردتوجه علاقه‌مندان حوزه بازاریابی و تبلیغات قرارگرفته و به نوشتن یک متن یا شعار تبلیغاتی مؤثر و گیرای مخاطب پسند، کمک نماید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 27 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

2 نظر در “جملات تاثیر گذار در تبلیغات – راهنمای نوشتن شعارهای تبلیغاتی با ذکر مثال

  • درود بر شما
    من به دنبال یه پیامک تاثیر گذار تبلیغاتی بودم که با کمی جستجو با سایت شما آشنا شدم و با اندکی وقت گذاشتن و خواندن مطالب سایت شما و تجربیات خوبی که در اختیار مخاطب گذاشته بودید به نتایج خوبی رسیدم و امیدوارم بتونم بهترین نتیجه رو بگیرم
    از شما بسیار سپاسگذارم

    1. Avestajavadi — says: ۱۴۰۲-۰۷-۱۳ در ۱۲:۱۹

      میشه افتخار بدید و نظر خودتون رو در مورد این پیامک بگید
      یوروباطری🔋
      تجربه ی متفاوت
      نهایت قدرت در استارت
      ضمانت بی قیدشرط
      تضمین قیمت وکیفیت
      تخفیف های شگفت انگیز
      📞 تلفن همراه
      🚘 لوکیشن

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها