برای کسانی که یک حیوان خانگی، برای مثال یک گربه، در خانه دارند بسیار اتفاق افتاده که گربه نسبت به غذای خود بی‌میلی نشان ‌دهد. در این شرایط، این افراد سعی می‌کنند غذا را تغییر دهند، اما یک راهکار ساده‌تر هم وجود دارد که می‌توانید به کمک آن، همان غذا را به گربه خود بدهید. در این روش، کافی است ظرف غذا را از جلوی گربه برداشته و وانمود کنید که غذای درون آن را دور ریخته‌اید. سپس ظرف را عوض کرده و همان غذا را این بار در ظرفی جدید به گربه خود بدهید. می‌بینید که این بار گربه غذا را خواهد خورد. روشی که مثال زدیم، یکی از پدیده‌های روانشناختی استفاده شده است که امروز قصد داریم در این مقاله از آکادمی کاپریلا، کاربرد این مدل پدیده‌های روانشناسی را در کپی رایتینگ با شما در میان بگذاریم. البته قبل از بررسی موضوع اصلی، باید این نکته را یادآور شویم که در کپی رایتینگ، قرار نیست مخاطب را فریب داده و یا به کاری وادار کنیم که مایل به انجام آن نیست. در واقع این کار به لحاظ حرفه‌ای در نویسندگی تبلیغات، موثر و قابل قبول نیست؛ تنها می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه مطلبی سازگار با ذهن مخاطب بنویسید، بدون این که حس فریبنده بودن داشته باشد. با این روش، محتوای شما جذاب‌‌تر، لذت بخش‌‌تر و موثرتر خواهد بود. به طور خلاصه، آنچه در این مقاله می‌بینید عبارت است از:

  • اثرات روانشناختی و روانی که بر رفتارهای ما تاثیر می‌گذارند،
  • روش‌هایی برای استفاده از اثرات روانشناسی در بازاریابی،
  • نکات و مثال‌هایی برای اینکه اطمینان حاصل کنید که اثرات روانشناختی و روانی را به درستی انجام می‌دهید.
آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

 استفاده از روانشناسی در کپی رایتینگ

در حوزه کپی رایتینگ، نویسندگان به طور موثر و مستقیمی با مخاطب و ذهنیت او در ارتباط هستند. از این رو باید محتوایی تولید کنند که با تاثیر روی ذهن مخاطب، آن‌ها را به هدف محتوا نزدیک کند. در ادامه، برخی از موثرترین اثرات روانشناسی موثر در کپی رایتینگ را بررسی می‌کنیم که به شما در تولید محتوای هدفمند کمک می‌کند.

اثر روانشناختی Pratfall

اثر پرات ‌فال که به Blemishing Effect هم معروف است، می‌گوید که افراد متخصص بعد از یک اشتباه سهوی، برای دیگران جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. در واقع این اثر روی این موضوع تمرکز دارد که اشتباهات چگونه بر جذابیت و موثر بودن افرد می‌گذارند. به عنوان مثال، زمانی که شما در حال سخنرانی درباره یک موضوع خاص هستید، یک تپق زدن کوچک و یا تلفظ اشتباه بامزه، می‌تواند به نفع شما باشد و در نظر مخاطب، دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسید. معمولاً افراد، کسانی را که بیش از حد بدون خطا و کامل باشند، دوست ندارند و کمتر می‌توانند ارتباط صمیمی با آن‌ها برقرار کنند.

چگونگی استفاده از اثر Pratfall در کپی رایتینگ

استفاده از این اثر روانشناختی، در واقع به این معنا نیست که شما مدام به دنبال اشتباه کردن باشید. همان‌طور که در تعریف این اثر دیدیم، فردی که اشتباه سهوی را مرتکب شده، در واقع به عنوان یک فرد متبحر و متخصص شناخته می‌شود. مخاطبان از شما، به عنوان یک فرد متبحر و ماهر، انتظار اشتباه ندارند اما زمانی که این کار را انجام دادید، از نظر آن‌ها بسیار دلپذیر و دوست داشتنی است. این موضوع کاملاً منطقی است زیرا ما با آنچه که به نظر دوست‌داشتنی باشد، ارتباط برقرار کرده و به آن جذب می‌شویم. می‌توان گفت که اثر پرات‌فال، در نویسندگی تبلیغاتی از شما یک متخصص می‌سازد. بنابراین، استفاده از این اثر روانشناسی در کپی‌رایتینگ می‌تواند کسب‌وکار شما را محبوب کرده، شما را به یک متخصص تبدیل کند و منجر به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان شما شود. اما این موارد، به شرطی اتفاق خواهد افتاد که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

از اشتباهات خود درس بگیرید.

سعی کنید یک لیست از اشتباهات خود و هر آنچه که از این اشتباهات یاد گرفته‌اید را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. با این کار می‌توانید جذابیت و تاثیرگذاری خود در میان مخاطبان را افزایش داده و البته به دیگران کمک ‌کنید که از انجام این اشتباهات خودداری کنند.

زمانی که اشتباهی کردید، عذرخواهی کنید.

فرض کنید که در کمپین بازاریابی ایمیلی خود، نام برخی از مخاطبان را به صورت اشتباه ذکر کرده‌اید. در مواقع، ارسال یک ایمیل عذرخواهی می‌تواند منجر به جلب نظر مخاطبان و دریافت پاسخ‌های حمایتی و مثبت از طرف آن‌ها شود. البته لازم است بدانید که اشتباه کردن و حتی عذرخواهی بعد از آن، نباید به یک استراتژی در بازاریابی تبدیل شود.

اثر تازگی (Novelty)

به مثالی که در مقدمه مقاله درباره گربه خانگی و غذای آن بررسی کردیم، بازمی‌گردیم. در این مثال دیدیم که خوردن غذا توسط گربه در واقع هیچ ربطی به تغییر غذای او نداشت و تنها ظرف غذا بود که تغییر کرد. در واقع، تازگی ظرف غذا بود که برای گربه جذابیت داشت. اثر تازگی یا “Novelty Effect” به همین موضوع اشاره دارد که یک نتیجه مثبت، در حالی دیده می‌شود که هیچ تغییر بخصوصی ایجاد نشده است. البته به محض اینکه این تازگی از بین برود، دوباره همه چیز مثل اول می‌شود.

چگونگی استفاده از اثر تازگی در کپی رایتینگ

حتماً برای شما هم سوال است که چگونه می‌توان از اثر تازگی در نویسندگی تبلیغاتی به نفع خود استفاده کرد؟ در ادامه، بیشتر درباره این موضوع توضیح می‌دهیم.

کپی‌رایتنگ خود را به طور منظم به‌روز کنید.

گاهی ممکن است تغییر یک عنوان در یک صفحه خاص باعث عملکرد بهتر در کار شما شود. باید بتوانید زمان تغییر عنوان را تشخیص داده و به طور مرتب آن را تغییر دهید.

پست‌های بلاگ خود را تغییر دهید.

گاهی می‌توانید پست‌های بلاگ خود را در موضوعات دیگری منتشر کنید. این موضوع باعث می‌‌شود که در ذهن مخاطب باقی بمانید و در نتیجه، مشارکت ایجاد می‌شود. البته باید انواع مختلف پست هم نوشته شود تا تازگی در بلاگ و نوشته‌های خود ایجاد کنید. انواع مختلفی از پست‌های وبلاگ را در ادامه می‌بینیم:

  • پرسش و پاسخ
  • فهرست‌بندی‌ها
  • اشتباهاتی که باید از آن‌ها پرهیز کرد.
  • ایده‌ها و استراتژی‌ها
  • الگوها و نمونه‌ها
  • داستان‌های موفقیت
  • بینش‌های شخصی

برای یادگیری بیشتر، مقاله پیدا کردن ایده تولید محتوا برای سایت را بخوانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اثر پیش‌‌زمینه (Priming Effect)

اثر پیش‌زمینه (Priming Effect) می‌گوید زمانی که کاری را در یک موقعیت خاص انجام می‌دهیم، بر اساس شنیده‌ها و گفته‌هایی است که از قبل با آن‌ها مواجه شده‌ایم. حتی اگر خیلی آگاهانه هم به آن مسائل توجه نکرده باشیم، به صورت ناخودآگاه این مسائل به یکدیگر ربط پیدا می‌کنند. ارتباط این موضوع در نویسندگی تبلیغاتی هم به وضوح دیده می‌شود. در واقع شما زمانی که از برخی عبارات و کلمات در محتوای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید، این کار را به طور ناخودآگاه انجام می‌دهید. با توجه به این مسئله، می‌توانید از قدرت روانشناسی بر تصمیمات خواننده خود استفاده کنید.

چگونگی استفاده از اثر پیش‌زمینه در نویسندگی تبلیغاتی

اثر پیش‌زمینه یا Priming را می‌توانید به صورت موثری در کپی رایتینگ استفاده کنید. برای این کار، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

قبل از اینکه از شما درخواست و یا سوالی شود، از کلمات احساسی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید که مردم و مخاطبان با کلیک بر روی دکمه کال تو اکشن (CTA) به شما اعتماد کنند، سعی کنید در محتوای خود از کلمات احساسی استفاده کنید تا مخاطب به شما اعتماد کرده و حس دوستانه از شما بگیرد. این موضوع به این مسئله بستگی دارد که قصد دارید چه عنوانی را با مخاطب در میان بگذارید. اگر می‌خواهید مخاطب احساس کند که با افرادی متخصص در ارتباط است که قصد دارند ارزش محصول را به او توضیح دهند و یا می‌خواهید با ایجاد نوعی ترس در مخاطب، حس امنیت از خدمات یا محصول خود را به آن‌ها منقل کنید، این موضوع به شما کمک می‌کند.

به مخاطبان و خوانندگان خود بگویید که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

یکی دیگر از جنبه‌های Priming می‌گوید که درک مخاطب از یک از قطعه محتوا، درک و یادآوری آن محتوا را بهبود می‌بخشد.

اثر تمرکز (Focusing Effect)

اثر تمرکز به ما آموزش می‌دهد که در نحوه سازماندهی اطلاعات، استراتژی‌ داشته باشیم. این اثر می‌گوید که افراد با توجه به واضح‌ترین و متمایزترین اطلاعاتی که در ذهن خود دارند، تصمیم می‌گیرند. همچنین اطلاعات مهمی ‌که در مغز افراد کمتر برجسته است، در نظر گرفته نمی‌شود. در واقع، این اثر روی جایگاه برتر محتوا در ذهن مخاطب تمرکز دارد، به همین علت است که ما تبلیغات را طراحی کرده و آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم، ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنیم و یا هر روش تبلیغاتی دیگر را در نظر می‌گیریم. این همان اطلاعات خاصی است که می‌خواهید در ذهن خواننده و مخاطب شما نقش بسته و در مورد آن تصمیم بگیرد.

روانشناسی در کپی رایتینگ
استفاده از تکنیک‌های روانشناسی، نتیجه‌ای زودتر و بهتر در کپی رایتینگ خواهد داشت.

استفاده از اثر تمرکز در کپی رایتینگ

برای استفاده از این اثر روانشناختی در کپی رایتینگ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اطلاعات خود را قبل از CTA قرار دهید.

به عنوان مثال، شما اگر یک برند فعال در زمینه تولید محصولات سازگار با محیط زیست هستید، کافی است قبل از دعوت مخاطب به یک خرید و یا همان CTA (Call To Action)، جمله‌ای کوتاه و خبری از میزان زباله‌های پلاستیکی موجود در آب‌های جهان را بازگو کنید. در این صورت، حتی اگر مخاطب اطلاعاتی درباره نوع خدمات برند شما نداشته باشد، ناخودآگاه ذهن او به سمت محصولات سازگار با محیط زیست می‌رود. 

ارزش اصلی موضوع خود را بالا برده و آن را آشکار و واضح بیان کنید.

اثر تمرکز، به همین موضوع اشاره دارد که چرا شما در حیطه کاری خود نیاز به یک پیشنهاد فروش خوب و قوی دارید. قبل از ارائه هر چیزی در صفحه خود، سعی کنید حداکثر سود محصول یا خدمات برند خود را برای مخاطب مشخص کنید. در این حالت، نقطه تمرکز مخاطب را به همان سمت می‌برید.

اثر BYAF (But You Are Free)

اثر “BYAF” می‌گوید که حتی اگر خواسته‌ای هم از مخاطب دارید، گفتن این جمله که «شما مجبور نیستید فلان کار را انجام دهید»، احتمال انجام آن کار توسط آن‌ها را بیشتر می‌کند. زمانی که شما مخاطب را آزاد گذاشته و می‌گویید که با وجود تمام سود محصول یا خدمات شما، آن‌ها مجبور به انجام هیچ اقدامی نیستند، مردم با آمادگی و رضایت بیشتری با موضوع موافقت می‌کنند. در واقع از همین روش هم می‌توانید در نویسندگی تبلیغاتی استفاده کنید.

چگونگی تاثیر “BYAF” در کپی رایتینگ

این تاکتیک، برای تأثیرگذاری بر تصمیم خرید در مخاطبان شما می‌تواند بسیار موثر باشد. برای استفاده از آن، نکات زیر را در نظر بگیرید.

استفاده مستقیم از عبارات

بهتر است این نکته را با ذکر چند مثال بررسی کنیم:

  • اگر نظر خود را برای ما بنویسید، بسیار خوشحال می‌شویم، اما در درج نظرات مختار هستید.
  • مشتریان ما با این بسته موفقیت‌های زیادی به دست می‌آورند، اما به هر حال شما در انتخاب خود آزاد هستید.
  • ما فکر می‌کنیم این منبع برای شما بسیار مفید است، به هر حال تصمیم با شما است.
  • به احتمال زیاد، شما متن و خبرنامه ما را دوست خواهید داشت، اما می‌توانید تنها مروری بر سایت داشته باشید و از آن بگذرید.

استفاده از عبارات غیر مستقیم

شما می‌توانید از روش‌های دیگر و کلمات جایگزین برای گفتن منظور خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

  • می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.
  • شما در بهترین حالت از نیازهای خود آگاهید.
  • این موضوع و تصمیم کاملاً به شما بستگی دارد.

اثر تقدم/ تازگی (Primacy/Recency Effect)

یکی دیگر از آثار روانشناختی موثر در کپی رایتینگ، اثر تقدم/ تازگی یا “Primacy/Recency Effect” است که به اثر جایگاه سریالی (Serial Position Effect) هم شناخته می‌شود. این جایگاه، همان اول و آخر هر توالی است که به احتمال زیاد در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. برای درک بهتر و همچنین کمک گرفتن از این اثر در نویسندگی تبلیغاتی، موارد زیر را دنبال کنید.

اثر تقدم/ تازگی (Primacy/Recency Effect) در کپی رایتینگ
اثر تقدم/ تازگی: توجه افراد به ابتدا و انتهای مطلب و احتمال یادآوری آن بیشتر است.

در مقدمه و نتیجه‌گیری‌های خود، واضح صحبت کنید.

در تولید محتوای کپی رایتینگ، مقدمه بسیار مهم است. سعی کنید مقدمه‌های جالب و جذاب بنویسید تا نظر مخاطب را جلب کند. تمام آنچه را که در متن خود پوشش داده‌اید، در قسمت نتیجه‌گیری و جمع‌بندی محتوای خود بیاورید. در این حالت حتی اگر مخاطب تمام محتوای شما را با جزئیات هم نخوانده باشد، با مطالعه مقدمه و نتیجه‌گیری متوجه موضوع و مزیت کار شما می‌شود.

به موقعیت ویژگی‌های استراتژیک توجه کنید.

مطمئن شوید که مهم‌ترین آیتم‌های محتوای شما، در ابتدا و انتهای لیست قرار دارند. این موضوع در مورد توضیحات محصول، فهرست‌ها، مزایا و موارد دیگر صدق می‌کند.

موضوع و خطوط نهایی ایمیل را به شکل قدرتمندتری بنویسید.

خطوط ابتدا و انتهایی ایمیل‌های شما، ارزشمندترین بخش‌های آن هستند. کسی دوست ندارد متن‌های مبهم و مطالب غیر ضروری را بخواند. به همین دلیل است که باید قسمت‌های مهم‌تر ایمیل یا محتوا را با مطالب مفیدتر پر کنید.

اثر روان بودن شناختی (Cognitive Fluency Effect)

محتوای کپی رایتینگ شما برای وضوح بیشتر، باید روان باشد، چرا که هیچکس دشواری‌های غیر ضروری را دوست ندارد. همان‌طور که مشخص است، این موضوع تأثیر عمیقی بر درک ما از ماهیت محتوا نیز دارد. اثر روان بودن شناختی می‌گوید که هر چه پردازش اطلاعات آسان‌تر باشد، آن را درست و دقیق‌تر درک می‌کنیم. جنبه دیگری از تسلط شناختی وجود دارد که علاوه بر دشواری خواندن یا جذب اطلاعات، به نحوه توضیح و ظاهر شدن آن اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فقط در مورد کلمات دقیقی که در محتوای خود استفاده می‌کنید نیست، بلکه چگونگی ظاهر شدن آن متن در چشم مخاطب است. در یک آزمایش میدانی، از افراد خواسته شد تا یک متن مشابه را که به دو فونت سخت و ساده نوشته شده بود، انتخاب کنند. در بین این افراد، 41٪ از آن‌ها هنگام انتخاب فونت سخت‌تر، تصمیم خود را به تعویق انداختند. برای گروهی که متن با فونت آسان ارائه شده بود، تنها 17 درصد تصمیم‌گیری را به تعویق انداختند.

چگونگی استفاده از اثر Cognitive Fluency در کپی رایتینگ

نکات زیر، درک تاثیر این اثر روانشناسی در کپی رایتینگ را بهتر نشان می‌دهد:

خواندن مطلب را برای مخاطب آسان کنید.

به زبان ساده، از هر چیزی که خواندن متن را برای مخاطب شما سخت می‌کند، بپرهیزید. مواردی مانند حذف صفت‌ها و کلمات اضافی، از مهم‌ترین اصول ساده‌نویسی هستند.

به سبک محاوره‌ای بنویسید.

پست و محتواهای وب‌سایت خود را به گونه‌ای بنویسید که گویی در حال گفتگو با مخاطب خود هستید. در واقع نباید به صورت سخنرانی‌های خشک و رسمی به نظر برسد.

بی‌پرده و صادق باشید.

شما می‌توانید از دانش و اطلاعات مناسب و تاثیرگذار در جملات نهایی خود استفاده کنید.

اطلاعات را به طور واضح ارائه دهید.

در مرحله اول باید بدانید که اگر دسترسی به اطلاعات برای مخاطب دشوار باشد، تصمیم‌گیری هم سخت‌‌تر می‌شود. در واقع ممکن است مخاطب برای تصمیم‌گیری نهایی، اصلاً جزئیات محتوا را نخواند. به طور کلی این جزئیات باید در محتوا به طور واضح نوشته شوند.

موضوعات را به سادگی توضیح دهید.

به مفهوم دیگر، هر چه دستورالعمل‌های ارائه شده برای یک کار دشوار‌‌تر باشد، خود آن کار نیز دشوارتر به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید که مخاطب شما باور کند که انجام یک کار آسان است، باید متن خود را به صورت ساده و ابتدایی بیان کنید. حتی در صورت لزوم، می‌توانید جزئیات اضافه‌‌تر را به صفحات بعدی ارجاع دهید.

از فونت‌های ساده برای نوشتن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید فرآیند انجام یک کار را ساده نشان دهید، حتی فونت مورد استفاده شما هم باید ساده باشد. در واقع هرچه فونت سخت‌‌تر باشد، زمان مطالعه و انجام کار هم سخت‌‌تر می‌شود.

اثر روانشناسی حقیقت غیر واقعی (Illusory Truth Effect)

شاید به نظر برسد که در این اثر، قصد داریم خوانندگان خود را به گونه‌ای فریب دهیم، اما در اصل این‌طور نیست. در یک نظرسنجی، از مردم خواسته شد تا به یک گزارش خاص با توجه به میزان قابل اعتماد بودن آن امتیاز دهند. جالب است بدانید که شرکت‌کنندگانی که چندین بار در معرض این بیانیه قرار گرفته بودند، بیشتر از افراد دیگر که تنها یک بار با آن مواجه شده بودند، آن را واقعی و قابل اعتماد ارزیابی کردند. این مسئله را می‌توان به شکل موثری در کپی رایتینگ نیز به کار برد.

استفاده از اثر حقیقت غیر واقعی در کپی رایتینگ

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، هدف شما این نیست که خوانندگان خود را در مورد یک حقیقت واهی متقاعد کنید. موارد زیر، درک این موضوع را برای شما ساده‌تر می‌کند.

از تکرار استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند که یک کاربر، نام برند یا وب سایت شما را در کدام پلتفرم‌ها دیده باشد، همین که بارها در معرض این نام قرار بگیرد، می‌تواند منجر به جلب اعتماد آن‌ها شود.

ثابت‌قدم باشید.

در ارائه یک موضوع خاص ثابت‌قدم باشید؛ البته باید بدانید که نیاز نیست یک عبارت دقیق را بارها و بارها به دفعات تکرار کنید. می‌توانید یک پیام را به طور پیوسته با استفاده از عبارات و کلمات مختلف ارائه دهید.

اثر حلقه باز (Open-Loop Effect)

می‌توانید در ادامه متن خود در کپی رایتینگ، به موضوعی اشاره کرده و در پرانتز بنویسید که بعداً به آن موضوع می‌پردازیم. در این حالت یک حلقه باز ایجاد کرده‌اید. در واقع این قانون حلقه باز می‌گوید که مغز ما بیشتر از اینکه روی حلقه‌های بسته تمرکز کند، بیشتر روی حلقه‌های باز تمرکز می‌کند.

استفاده از اثر حلقه باز در نویسندگی تبلیغاتی

بیایید ببینیم که چگونه می‌‌توان از این شیوه در نویسندگی تبلیغاتی استفاده کرد. راه‌های زیادی برای قرار دادن آن‌ها در محتوای شما وجود دارد که در ادامه می‌بینیم.

در عنوان‌های خود از کلمه «یک» استفاده کنید.

به عنوان مثال؛

  • «یک» دلیل برای استخدام نشدن شما
  • این «یک» استراتژی ساده برای افزایش نرخ فروش وب سایت شما خواهد بود.
  • برای اجرای صحیح استراتژی بازاریابی خود، از این «یک» اشتباه پرهیز کنید.

آنچه در مورد این نوع انتخاب عنوان عالی است، این است که لازم نیست در ویدیو یا پست وبلاگ خود روی یک چیز خاص تمرکز کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک اشتباه را بررسی کرده و سپس به تعداد زیادی نکته در مورد نحوه جلوگیری از آن اشاره کنید.

از علاقه‌مندی‌های خود استفاده کنید.

زمانی که لیستی از نکات، استراتژی‌ها، مثال‌ها و یا حتی اشتباهات را ارائه می‌دهید، لیست علاقه‌مندی‌های خود را هم اضافه کنید. به عنوان مثال:

  • 8 ابزار برتر سئو + 2 ابزار مورد تایید ما
  • 10 کتاب رمان جنایی که باید بخوانید + 3 رمان محبوب ما

از روش کشف کردن استفاده کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید شخصی را تشویق به ثبت‌نام در یک وبینار کنید، می‌توانید از روش کشف کردن استفاده کنید. با استفاده از عباراتی مانند چرا، چگونه، چه وقت و … مزیت ثبت‌نام را به مخاطب نشان دهید.

چند حلقه به مقدمه پست وبلاگ خود اضافه کنید.

می‌توانید حلقه‌های کوچکی را در مقدمه باز کنید تا مخاطب را درگیر محتوای فعلی خود کنید. از عباراتی مانند «بعداً به آن‌ها می‌پردازیم» استفاده کنید. یا حتی برای تاثیرگذاری بیشتر، می‌توانید پست خود را به سبک یک رمان شروع کنید.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله از کاپریلا، سعی کردیم تا به بررسی 9 اثر روانشناسی در کپی رایتینگ و طریقه استفاده از آن‌ها برای بهبود محتواهای مختلف، بپردازیم. شما می‌توانید از تمامی‌ این نکات و تاثیرات روانشناختی برای نوشتن محتوای تبلیغاتی خود استفاده کنید تا نام تجاری شما بیشتر به موفقیت نزدیک شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.