در میان مشاغل زیادی که از قرن‌ها پیش در جوامع بشری رایج هستند، بسیاری از آن‌ها در اثر گذر زمان و پیشرفت‌های دنیای دیجیتال، از دور خارج شده‌اند و رونق خود را از دست داده‌اند. در این میان «شغل عطاری» حتی با گسترش روزافزون علوم پزشکی و صنایع غذایی – در سایه‌ی تولید انواع مواد شیمیاییِ جایگزینِ مواد طبیعی – طرفداران خود را از دست نداده است. با این وجود، نمی‌توان تأثیر پیشرفت‌های دنیای دیجیتال و گسترش خریدهای آنلاین در میان افراد جامعه را نادیده گرفت. در این راستا، قصد داریم با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» شیوه‌های نوین تبلیغات آنلاین، تحت عنوان آموزش دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها را بررسی کنیم. لطفاً تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا شما را با تکنیک های مختلف بازاریابی آنلاین در کسب و کار عطاری آشنا کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای عطاری ها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

همان‌طور که بیان کردیم، عطاری یکی از مشاغل بسیار قدیمی و با سابقه در ایران و جهان است. علی‌رغم قدمت تاریخیِ عطاری، در این زمینه همواره شاهد استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین به منظور تولید محصولات عطاری، از جمله: انواع روغن‌ها، عصاره‌ها و داروهای طبیعی مختلف بوده‌ایم. به همین ترتیب، بهتر است که در زمینه بازاریابی و تبلیغات، با دنیایِ امروز پیش بروید و از شیوه‌های آنلاین تبلیغات، «در کنار روش‌های سنتی» استفاده کنید.

تبلیغات آنلاین برای عطاری ها
تبلیغات آنلاین برای عطاری ها
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صاحبان عطاری ها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای از روش‌های نوین تبلیغات، نیاز شما را برای بازاریابی آنلاین برطرف می‌کند. بسیاری از افراد – خصوصاً نسل‌های جدید و جوانان امروزی – چندان با شیوه‌های درمان سنتی و محصولات طبیعی آشنا نیستند. لذا شما در راستای معرفی کسب و کارتان و محصولاتی که عرضه می‌کنید، قادر هستید از تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین نیز استفاده کنید؛ از این طریق، علاوه بر جذب مخاطبانی که از شغل عطاری و محصولات آن هیچ شناختی ندارند، سایر مخاطبان هدف خود را نیز با تمام داروها، روغن‌ها و مواد طبیعی موجود در عطاری‌تان آشنا می‌نمایید.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها

شروع اصولی فعالیت در زمینه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، نیاز به فراهم کردن مقدماتی دارد. در صورتی که بخواهید به بهترین شکل کسب و کار و محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید، ضروری است که با برداشتن 6 قدم، پیش‌نیازهای دیجیتال مارکتینگ برای عطاری خود را فراهم نمایید. به همین منظور در ادامه این 6 قدم را معرفی می‌کنیم و هرکدام را توضیح می‌دهیم.

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.
  2. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
  3. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
  4. اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
  5. برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را مشخص کنید.
  6. استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین نمایید.
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ

هویت برند خود را تعریف کنید.

اگر قصد دارید در دنیای دیجیتال به خوبی شناخته شوید و در جذب مخاطبان به سمت کسب و کارِ عطاری‌تان موفق شوید، به عنوان اولین قدم باید هویت برند خود را تعریف کنید. این قدم، از انتخاب یک نام و لوگوی مناسب در فضای مجازی آغاز می‌شود. در ادامه، این اقدامات شما است که هویت برندتان را تعریف می‌کند. شایان ذکر است که در زمینه برند سازی برای شغل عطاری، باید پیشینه تاریخی این شغل و همچنین ارتباط مستقیم آن با طب سنتی را در نظر بگیرید و از نام‌های مناسب با این حوزه به عنوان برند خود استفاده نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

به عنوان قدم دوم و یک گام اساسی در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها، شما باید «مخاطبان هدف» بیزینسِ خود را مشخص کنید؛ زیرا اطلاع از شرایط سنی، محل سکونت، اعتقادات و فرهنگ مخاطبان هدف در انتخاب تکنیک‌های مناسب و طراحی تبلیغات هدفمند، کمک شایانی می‌کند. در این راستا، بهتر است نوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید و آن دسته از محصولاتی که بیشتر برای فروش مد نظر شما هستند را در نظر بگیرید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

آشنایی با زبان بازاریابی دیجیتال، گام بعدی در فراهم کردن مقدمات دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها است. همان‌طور که برای کسب موفقیت در زمینه عطاری، باید با زبان این حوزه، اصلاحات پرکاربرد و انواع روش‌های مورداستفاده آشنا باشید، در دیجیتال مارکتینگ نیز آشنایی با زبان دنیای دیجیتال و شناخت کامل از تکنیک‌ها و روش‌های این حوزه ضروری است. به منظور افزایش آگاهی در این حوزه، سعی کنید با شرکت در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ دانش خود را افزایش دهید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. همچنین، در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

بدون شک برای کسب موفقیت در کسب و کارتان، همواره باید اقدامات رقبایتان را در زمینه‌ی تبلیغات آنلاین بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که با ایده‌های مختلف آشنا شوید و به تدریج روش و طراحیِ خاصِ خود را کشف کنید. از طرفی، شما با درس گرفتن از اقدامات شکست خورده در زمینه بازاریابی دیجیتال، از تکرار آن‌ها جلوگیری می‌کنید و بیهوده دچار ضرر و زیان نخواهید شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید نیاز به برنامه‌ریزی وجود دارد. در مورد دیجیتال مارکتینگ نیز با داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب، پیش از شروع کار، زمان‌بندی و هزینه‌ها را در نظر می‌گیرید و مدیریت بهتری بر شاخه آنلاین تبلیغاتِ کسب و کارِ خود خواهید داشت. از طرفی بهتر است از قبل، انتظارات منطقی برای کسب و کارتان تعیین نمایید؛ با این کار میزان پیشرفت شما در زمینه بازاریابی آنلاین قابل اندازه گیری است.

شایان ذکر است تدوین برنامه و تعیین انتظارات، نیاز به تجربه بالایی در هر دو شاخه کسب و کار و بازاریابی دارد؛ بنابراین در این حوزه می‌توانید از راهنمایی افراد آگاه و با تجربه یا از مشاوره با یک دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) بهره ببرید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ عطاری خود را تعیین کنید.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها به این معنی است که شیوه‌های مورد استفاده، گستردگی تبلیغات، زمان‌بندی و هزینه‌ی صرف شده در هر روش را از قبل بررسی کنید. در این راستا، شما باید به عنوان یک قدم ابتدایی، تکنیک‌های مورد استفاده در بازاریابی آنلاین را بشناسید؛ شناخت این روش‌ها نیاز به مطالعه و بررسی هر کدام دارد که با شرکت در دوره‌های آموزشی یا مطالعه منابع مختلف امکان پذیر است.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

شایان ذکر است که شیوه‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ باید بر اساس مخاطبان هدف، ویژگی‌های کسب و کار و برنامه ریزی از پیش تعیین شده به کار گرفته شوند. جهت افزایش آگاهی شما، در ادامه برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال را معرفی می‌کنیم که اصلی‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای اینترنتی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات موتورهای جستجو (SEM)
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات موبایلی
  • و…

حال که با تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش کسب و کارهای مختلف آشنا شدید، در ادامه، این تکنیک‌ها را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده برای کسب و کار عطاری ارائه می‌کنیم.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها

همان‌طور که پیش از این بیان کردیم، استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ نیاز به کسب دانش و آگاهی دارد. در ادامه مقاله سعی می‌کنیم، هر کدام از تکنیک‌های مهم را به صورت اختصاصی برای شغل عطاری توضیح دهیم. در این راستا، لیست تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگd که تأثیر زیادی بر رونق کسب و کار شما در فضای آنلاین دارند را فراهم کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • سئو سایت
  • ثبت حساب کاربری در گوگل مپ
  • بازاریابی موتورهای جستجو (گوگل ادز)
  • تبلیغات کلیکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایجاد یک دیتابیس از مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین

در ادامه هر کدام از این تکنیک‌ها را جهت افزایش آگاهی شما بررسی خواهیم کرد.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها

وب‌ سایت تجاری متناسب با کسب ‌و کارتان راه‌ اندازی کنید.

معمولاً کسب و کارهای سنتی به دلیل فاصله‌ای که با تکنولوژی و دنیای دیجیتال دارند، مخاطبان آنلاین بازار را جذب نمی‌کنند. از این رو، شما به عنوان صاحب یک عطاری، جهت استفاده حداکثری از پتانسیل تبلیغات آنلاین، نیاز به طراحی وب‌سایت و معرفی کسب و کار خود در محیط اینترنت دارید. در واقع طراحی وب‌سایت اولین گام ورود شما به دنیای گسترده‌ی بازاریابی دیجیتال است.

شایان ذکر است که طراحیِ ظاهریِ مناسب برای صفحه رسمی کسب و کار شما در اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا سعی کنید که از یک «طراحی جذاب با تم سنتی» برای نشان دادن اصالت شغل عطاری استفاده نمایید. همچنین توجه داشته باشید که به منظور معرفی طیف گسترده‌ای از محصولات، نیاز به یک دسته‌بندی درست و اصولی دارید تا مخاطب هنگام جست و جو به مشکل بر نخورد. از طرفی، راه‌اندازی بخش فروش اینترنتی و ارسال محصول در محیط اینترنت و از طریق همین وب‌سایت، فروش شما را به شدت افزایش می‌دهد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

طراحی وبسایت تجاری برای کسب و کار
طراحی وبسایت تجاری برای کسب و کار

همچنین گفتنی است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به محصولات عطاری نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد اکانت تجاری در شبکه های اجتماعی مختلف

یکی از تکنیک‌های بسیار مهم دیجیتال مارکتینگ که می‌توانید برای عطاری استفاده کنید، سوشال مدیا مارکتینگ (Social Media Marketing) یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. در این راستا، حتماً به عنوان یک قدم ضروری، به فکر ایجاد اکانت تجاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف باشید. در ادامه‌ی به‌کارگیریِ این روش می‌توانید با استفاده از تولید محتوای مناسب، اقدام به جذب فالوور کنید و با معرفی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، به تدریج دنبال کنندگان خود را به مشتری تبدیل نمایید.

شایان ذکر است، در جهت جذب مخاطبان می‌توانید با اجرای مسابقات مختلف، درگیر کردن فالوورها با سؤالات مربوط به کسب و کارتان و تولید محتواهای غیر تجاری (و در عین حال پرطرفدار) کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید و افراد بیشتری را به خرید از خود ترغیب کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

پس از طراحی وب‌سایت، شما با تولید محتوای اینترنتی به صورت متن، تصویر، فیلم و صدا کاربران را با محصولات عطاری آشنا می‌کنید. با معرفی هر محصول، احتمال خرید از مغازه – یا آنلاین شاپ – و میزان فروش خود را بالاتر خواهید برد. با این وجود، تا زمانی که محتوای تولید شده به وسیله‌ی شما، توسط کاربران اینترنت دیده نشود، این اقدامات فایده‌ای نخواهد داشت. در این راستا، شما نیاز به اقداماتی در جهت بیشتر دیده شدن مطالب وب‌سایتتان دارید که به مجموعه این اقدامات، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) می‌گویند.

شایان ذکر است در زمینه سئو سایت، معمولاً دو دسته کلی از اقدامات به منظور بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  • سئو داخلی (on page) سایت که به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت خود انجام می‌دهید، باعث بهبود رتبه شما در نتایج سرچ گوگل می‌شود. در این زمینه اقداماتی از قبیل: ارتقا امکانات نرم‌افزاری، بهینه سازی صفحه برای گوشی‌های هوشمند، تولید محتوای مناسب و لینک سازی داخلی مفید خواهد بود.
  • سئو خارجی (off page) سایت شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. در این زمینه نیز اقداماتی از قبیل لینک دهی خارجی، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی می‌تواند شرایط سئوی وب‌سایت شما را بهبود ببخشد.

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ثبت حساب کاربری در Google Map

استفاده از خدمات مکان یابی گوگل، یکی دیگر از تکنیک‌های رایج در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. شما می‌توانید آدرس عطاری خود را در بخش کسب و کار گوگل (Google My Business) ثبت نمایید تا مخاطبانی که از نظر مکانی نزدیک به شما هستند، به راحتی و از طریق سرچ در گوگل، آدرس مغازه‌ی عطاری شما را مشاهده کنند. البته در این روش شما قادر هستید علاوه بر آدرس، سایر اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را نیز وارد نمایید. این آدرس که شامل اطلاعات محل جغرافیایی، عکس محل کار، راه‌های ارتباطی و ساعات کاری عطاری شما است، به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و تأثیر بسیار خوبی بر افزایش فروش شما خواهد داشت.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و استفاده از گوگل ادز

گاهی منتظر ماندن برای کسب نتیجه از سئوی سایت، بسیار زمان‌بر است؛ در حالی که شما می‌توانید با پرداخت هزینه – و در مدت‌زمانی کوتاه – در میان نتایج سرچ، بالاتر از رقیبان قرار بگیرید. در این راستا، شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات پولی شرکت گوگل (Google ADS) کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار خود را – در قالب یک کمپین تبلیغاتی – به گوگل ارائه کنید و در ازای پرداخت هزینه، میزان دیده شدن خود را در میان نتایج جست و جو بالاتر ببرید.

شایان ذکر است که در این روش باید با تحلیل و بررسی فعالیت رقبا و شناخت کافی از تبلیغات گوگل اقدام کنید؛ چرا که ممکن است دیگران نیز از این روش استفاده کنند. شما باید با ارائه قیمت مناسب به سرویس تبلیغات گوگل، شانس خود برای قرار گرفتن در نتیجه اول را افزایش دهید و با تحلیلِ نتایجِ حاصل در طول زمان، بازاریابی محصولات خود از این طریق را بهینه نمایید.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها، استفاده از روش تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) است. در این شیوه شما ابتدا باید یک بنر تبلیغاتی در قالب عکس یا نوشته طراحی کنید و سپس با استفاده از سایت‌های پربازدید و مرتبط با کسب و کارتان، اقدام به جذب مخاطبان نمایید. در شیوه تبلیغات بنری–کلیکی با ازای هر بار کلیک بر روی لینک تبلیغ و ورود کاربر به محیط وب‌سایتتان، هزینه پرداخت می‌کنید.

شایان ذکر است، در جهت بهینه سازی این تکنیکِ دیجیتال مارکتینگ، بهتر است بدانید که برخی از سرویس‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی اقدام به ارائه تبلیغات کلیکی (PPC) هوشمند می‌کنند. در این راستا، با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف مخاطبان هدف – مانند: سن، محل زندگی، علایق و… – بازده این شیوه بالاتر می‌رود و هزینه‌های تبلیغات کاهش می‌یابد. با این وجود شما باید در انتخاب سرویس مورد نظر در زمینه بازاریابی آنلاین، ویژگی‌های زیادی را در نظر بگیرید.

سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» است؛ «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد؛ ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش روز افزون استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنت، افرادی با عناوین مختلف و با فعالیت گسترده در زمینه تولید محتوا، بر مخاطبان تأثیر می‌گذارند. این افراد تحت عنوان «اینفلوئنسر» در پلتفرم‌هایی مانند: اینستاگرام، یوتیوب و یا وبلاگ‌های اینترنتی فعالیت دارند. با توجه به تأثیر زیاد اینفلوئنسرها بر مخاطبان، شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

شایان ذکر است، اینفلوئنسر مارکتینگ با توجه به تعداد زیاد مخاطبان و دنبال کنندگانِ افراد فعال در فضای مجازی، به شدت بر رونق یافتن و افزایش فروش کسب و کارهای مختلف مؤثر می‌باشد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی
همکاری با اینفلوئنسر های دنیای مجازی

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

بازاریابی ویدئویی

تولید محتوای تصویری در قالب ویدئو، از دیگر تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است. در این شیوه و برای کسب و کار عطاری، می‌توانید با تولید کلیپ از شیوه تهیه محصولات و روش‌های مصرف آن‌ها، مخاطبان را با شغل عطاری و محصولاتی که می‌فروشید، آشنا کنید.

یک دیتابیس از مشتریان خود ایجاد کنید.

معمولاً خریداران محصولاتِ شما، افرادی هستند که به صورت مداوم اقدام به خرید از شما می‌کنند. از این رو، بهتر است از کاربران وب‌سایت یا دنبال کنندگانتان در فضای مجازی، اطلاعاتی مانند: آدرس ایمیل، شماره تماس، آدرس منزل و محصولاتی که بیشتر مصرف می‌کنند را بپرسید. داشتن این اطلاعات و جمع آوری آن‌ها در قالب یک دیتابیس باعث می‌شود این مشتریان را از دست ندهید و در صورت عدم خرید آن‌ها از شما، از طریق راههای ارتباطی‌شان دلیل خرید نکردنشان را جویا شوید. شایان ذکر است، جمع آوری اطلاعات اختصاصی مشتریان یا مخاطبانی که به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند، در ارائه تبلیغات هدفمند و استفاده از تکنیک‌هایی مانند ایمیل مارکتینگ و تبلیغات پیامکی مؤثر خواهد بود. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف
داشتن یک دیتابیس از اطلاعات تماس مخاطبان هدف

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ارسال ایمیل به منظور تبلیغ محصولات عطاری، شاید چندان رایج نباشد؛ اما همان‌طور که پیش از این ذکر کردیم برای پیشرفت در بازار امروز باید از تمام شیوه‌های ممکن استفاده کنید. لذا شما با داشتن اطلاعات مخاطبان هدف خود، این امکان را دارید که در قالب ایمیل مارکتینگ در مورد محصولات خود بازاریابی کنید و فروشتان را افزایش دهید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

یکی از تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها، تبلیغات پیامکی است. این شیوه‌ی ارزان و رایج، دسترسی به بازار مصرف گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این تکنیک، آن دسته از مخاطبان که از شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت استفاده چندانی ندارند، نیز جذب کسب و کار شما می‌شوند. در تبلیغات پیامکی سعی کنید در یک پیام کوتاه، محصولات و شرایط ویژه خرید را به مخاطبان خود ارائه نموده و میزان فروش خود را از این طریق افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین برای برند

بخش زیادی از محصولات عطاری، داروهای گیاهی هستند. همان‌طور که در روش‌های سنتی فروش، اعتماد مشتری به این محصولات و تأثیرگذاری آن‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ در شیوه‌های نوین نیز شما باید اعتماد مخاطبان آنلاین را جذب کنید. برای این منظور از مشتریان خود درخواست کنید که میزان رضایتشان از محصولات شما را در قالب ویدئوهایی برایتان بفرستند تا شما بتوانید این ویدئوها را در وب‌سایت یا هایلایت استوری شبکه‌های اجتماعیِ خود نشان دهید. در واقع با ایجاد حسن سابقه در فضای مجازی، ارائه خدمات مناسب و پاسخگویی به موقع به مشتریان، اعتماد محکمی بین شما و کسانی که برای خرید از شما دودل هستند به‌وجود می‌آید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها

دیجیتال مارکتینگ برای عطاری ها، با امکاناتِ تبلیغاتیِ زیاد و گستردگی فضای بازاریابی که در اختیارتان قرار می‌دهد، برای کسب و کار شما ضروری است. در این راستا، سعی کنید با ترکیب آیتم‌های سنتی و نوین در تکنیک‌های مختلف، اصالت شغل عطاری را در کنار بازاریابی و تبلیغات حفظ نمایید.

در پایان امیدواریم محتوای این مقاله برای بهبود اوضاع کسب و کارِ شما مفید باشد. اگر شما هم در حوزه بازاریابی آنلاین و اینترنتی برای عطاری تجربیاتی دارید، لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود این مقاله در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که دوستان شما هم در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیاز به راهنمایی دارند، می‌تونید لینک این مقاله را در اختیارشان قرار دهید تا آن‌ها نیز بتوانند از اطلاعاتی که آموزش داده شده بهره‌مند شوند. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.