سئو 348 بازدید

بارها شده که مطلب یا محصولی را در گوگل سرچ کرده‌ایم و نتایجی برای ما به نمایش درآمده است. خوب است بدانید که اغلب کاربران اینترنتی، هنگامی که مطلب یا محصولی را در گوگل سرچ می‌کنند، بر روی 3 الی 5 لینک اول کلیک می‌نمایند و وارد یکی از وب‌سایت مربوطه می‌شوند؛ به همین ترتیب، آمار بازدید وب‌سایت‌هایی که جزو لینک‌های اولیه در صفحه نتایج گوگل (SERPP) هستند، بالا می‌رود. بر این اساس، هدف شما به‌عنوان صاحب یک وب‌سایت، باید قرارگیری در بین لینک‌های اول در نتایج گوگل باشد. اما گوگل بر چه اساس به یک وب‌سایت رتبه‌ی بهتری می‌دهد؟

اگر می‌خواهید بدانید پیج رنک گوگل چیست؟ چه کاربردی دارد و چطور می‌توان آن را بهبود بخشید، تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا با ما همراه باشید.

پیج رنک گوگل google Page Rank چیست؟

پیج رنک گوگل شامل الگوریتم‌هایی است که گوگل بر اساس آن‌ها میزان ارزش یک وب‌سایت را از لحاظ محتوا و محبوبیت می‌سنجد؛ بر این اساس، گوگل به هر وب‌سایتی یک «رتبه» یا (Rank) خاص می‌دهد و هرچه وب‌سایتی، رنکِ بیشتری داشته باشد، در جست‌وجوهای کاربران پیرامون مطالب مختلف، جایگاه بالاتری در صفحه نتایج کسب می‌کند و سایت معتبرتری محسوب می‌گردد.

شایان ذکر است که پیج رنک گوگل از Page Rank 0 – برای سایت‌هایی که کیفیت پایینی دارند – تا Page Rank 10 – برای سایت‌هایی که کیفیت محتوایشان بالاست و سئوی قوی دارند – متغیر است.

پیج رنک گوگل چیست؟
Google Page Rank
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پیج رنک گوگل چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، گوگل بر اساس الگوریتم‌هایی که دارد هر وب‌سایتی را بر مبنای فاکتورهای بسیار زیادی بررسی می‌کند و به آن رتبه‌ای اختصاص می‌دهد. مهم‌ترین مواردی که باید در خصوص گرفتن پیج رنک بالا در گوگل به آن‌ها توجه داشته باشید، عبارت‌اند از:

  1. تعداد لینک‌هایی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما داده‌اند.
  2. تعداد لینک‌های وب‌سایت‌های معتبر که شما در وب‌سایت خود استفاده کرده‌اید.
  3. تعداد لینک‌هایی که از وب‌سایت خودتان در بین مطالب قرار داده‌اید.
  4. میزان ارتباط عنوانی که منتشر می‌کنید با محتوای آن.
  5. تعداد لینک‌های No-follow
  6. میزان بازدید کاربران از وب‌سایت و لینک‌های شما.
  7. میزان رضایت کاربران از وب‌سایت و مطالب شما.
  8. به‌روز بودن محتوایی که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید.
  9. کپی نبودن و بومی بودن مطالبی که منتشر می‌کنید.
  10. سرعت بارگذاری وب‌سایت شما.

از دیگر مواردی که بر روی پیج رنک و ارزش وب‌سایت شما تأثیرگذار است، فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی است:

  1. تعداد لایک‌ها و بازنشر مطالب صفحات اجتماعیِ شما
  2. تعداد بازنشر لینک‌های شما در شبکه‌های اجتماعی
  3. تعداد دنبال‌کنندگان شما در صفحات اجتماعی
  4. تعداد پست‌ها و مطالبِ روزی که در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دهید.
  5. تعداد دفعاتی که اکانت شما تگ شده است.

نکات تکمیلی:

  • هرچه وب‌سایتی که از آن لینک می‌گذارید یا لینک شما در آن گذاشته می‌شود، رنک بالاتری در گوگل داشته باشد، اعتبار وب‌سایت شما هم بالاتر می‌رود.
  • توجه داشته باشید که هر لینکی را در وب‌سایت خود قرار ندهید؛ زیرا برخی از وب‌سایت‌ها و لینک‌ها اسپم محسوب می‌شوند. در این خصوص، توصیه می‌کنیم لینک‌های کم‌ارزش یا اسپم را به‌صورت No-follow در وب‌سایت خود بگذارید یا ترجیحاً این قبیل لینک‌ها را در وب‌سایت خود قرار ندهید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه بفهمیم پیج رنک سایتمان چقدر است؟

راه‌های مختلفی برای بررسی پیج رنک وب‌سایتتان وجود دارد که از طریق آن می‌توانید پیج رنک خود را زیر نظر داشته باشید و برای بهبود آن تلاش کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین ابزارها برای بررسی پیج رنک سایت را معرفی کرده‌ایم:

رنک 1 گوگل
رنک 1 گوگل
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه به رتبه بهتری در نتایج گوگل برسیم؟

برای این‌که وب‌سایت شما به رتبه‌ی بهتری در پیج رنک گوگل برسد، باید سئوی مناسبی داشته باشید. به‌طور خلاصه، سئو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که موجب افزایش بازدید از وب‌سایت شما می‌گردند. داشتن یک وب‌سایت با سئوی مناسب نیازمند دانش کافی در مورد مقاله‌نویسی، لینک‌دهی، تولید محتوا و تبلیغات مناسب می‌باشد. برای این‌که بدانید دقیقاً سئو چیست و چه کاربردی دارد می‌توانید به مقاله «سئو (SEO) چیست؟ – راهنمای جامع بهبود سئوی سایت به زبان ساده» مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با کمک قرار دادن تبلیغات در وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید، تعداد کاربران بازدید کننده‌ی خود را افزایش دهید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی درج تبلیغات و انواع آن شما را به خواندن «تاثیر تبلیغات کلیکی بر سئو سایت | چگونه با PPC به بهبود SEO برسیم؟» دعوت می‌کنیم.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در خصوص پیج رنک گوگل

در فضای مجازی همه‌چیز به رتبه و محبوبیت بستگی دارد و شما به‌عنوان صاحب یک وب‌سایت و کسب‌وکار اینترنتی، باید تمام تلاش خود را برای افزایش رتبه و ارزش وب‌سایت خود انجام دهید؛ زیرا افزایش اعتبار موجب بالاتر قرار گرفتن لینک شما در نتایج جست‌وجو و در نهایت، افزایش بازدید می‌گردد. همچنین، در نتیجه‌ی افزایش بازدید، شاهد افزایش میزان درآمد از کسب‌وکار اینترنتی و وب‌سایت خود خواهید بود.

امید است این مقاله توانسته باشد تا اطلاعات لازم و کافی را پیرامون پیج رنک گوگل برای شما فراهم کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «پیج رنک سئو» دارید، یا پیش‌نیازهای دیگری را برای بهبود سئوی سایت می‌شناسید و نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که نحوه کار گوگل و علم سئو را یاد بگیرند تا بازدید وب‌سایت خود را ارتقاء دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها