تبلیغات، یکی از اساسی‌ترین ابزارها برای توسعه و گسترش یک کسب‌وکار می‌باشد. انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد ولی قدیمی‌ترین و مؤثرترین راه آن، «تبلیغات متنی» است؛ امروزه تبلیغات متنی هم از طریق روش‌های سنتی و هم از طریق روش‌های دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) منتشر می‌شوند. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری و افزایش فروش بنویسیم؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا سعی داریم تا اصول نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش را به شما آموزش دهیم و همچنین چند نمونه متن تبلیغاتی برای فروش را به شما نشان دهیم تا بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت متن تبلیغاتی

همان طور که گفتیم، متن‌های تبلیغاتی از قدیم در صنعت بازاریابی و فروش حضور داشته‌اند و هنوز هم یک متن تبلیغاتی جذاب، بیشتر از انواع دیگر تبلیغات، مخاطب را به خود جذب می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که همه‌ی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، از این موضوع مطلع هستند و شما برای اینکه بتوانید متن تبلیغاتی موفقی برای فروش محصولات خود داشته باشید، باید نکات مهمی را رعایت کنید تا نظر مخاطبان به محصول یا خدمات خود جلب نمایید. شایان ذکر است که شما می‌توانید از متن تبلیغاتی در بنرهای دیجیتال، تبلیغات درون برنامه‌ای، اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی، ویدیوهای تبلیغاتی و… استفاده کنید؛ پس بسیار مهم است که چه متن تبلیغاتی را تهیه و منتشر می‌کنید.

متن تبلیغاتی برای فروش
متن تبلیغاتی برای فروش
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش

مهم نیست چقدر قلم خوبی در نوشتن متن‌های مختلف دارید، نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش، اصول و نکات خاص خود را دارد که باید آن‌ها را در ذهن داشته باشید و رعایت کنید. نکاتی که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد، باعث می‌شوند که متن تبلیغ شما نافذ، ماندگار و جذاب باشد، تا مخاطب را در کمترین زمان جذبِ خود کرده و همچنین در ذهن وی ماندگار شود. برخی از نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش عبارت‌اند از:

  • عنوان گیرا و جذاب
  • داشتن خلاقیت
  • بدنه‌ی مناسب
  • بیان واضح
  • بیان ارزش
  • ساده نویسی و مختصر نویسی
  • شعار مناسب
  • شناخت مخاطب
  • قرار دادن خود به جای مخاطب
  • ایجاد انگیزه در مخاطب
  • درج لینک‌های مجازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را به خوبی تشریح می‌کنیم تا اصول نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش را به خوبی یاد بگیرید.

نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش
نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش

عنوان گیرا و جذاب

هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی یک عنوان جذاب، ذهن مخاطب را درگیر پیام شما نمی‌کند؛ عنوان هر متن تبلیغاتی، اولین چیزی است که مخاطب با آن مواجه می‌شود و اگر شروع متن تبلیغاتی شما، جذاب و گیرا نباشد، مخاطب طعمه را نمی‌گیرد و شما صید خود را از دست می‌دهید؛ پس همیشه سعی کنید که شروع متن تبلیغاتی شما یا همان عنوان آن، دارای کلماتی جذاب، گیرا و کنجکاو کننده باشد.

داشتن خلاقیت

در طول روز مردم با صدها پیام تبلیغاتی هدف قرار داده می‌شوند و پس از مدتی دیگر اهمیتی به پیام‌های تبلیغاتی نمی‌دهند؛ به همین منظور باید سعی کنید که پیام تبلیغاتی شما، خلاقانه و متمایز باشد تا ذهن و نظر مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید. استفاده از متونِ تبلیغاتی آماده – با اینکه کار را برای شما راحت می‌کند – اما این احتمال را هم در نظر بگیرید که ممکن است قبلاً بارها از آن متون، توسط کسب‌وکارهای مختلف استفاده شده باشد و دیگر تأثیر اولیه‌ی خود را بر روی مخاطبان نگذارد؛ پس توصیه می‌کنیم با رعایت نکاتی که به شما می‌گوییم، خودتان دست به کار شده و متن تبلیغاتی مخصوص خودتان را بنویسید.

بدنه مناسب

پس از قسمت اول پیام تبلیغاتی (همان عنوان یا جملات اولیه)، نوبت به بدنه‌ی متن پیام تبلیغاتی می‌رسد؛ در این قسمت شما باید ارزش، هدف یا منظور خود را به‌صورت واضح و خلاصه برای مخاطب بیان کنید، و همچنین بدنه‌ی متن پیام تبلیغاتی باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه‌بر جذب مخاطب (از لحاظ خلاق بودن)، حداقل اطلاعات مورد نظر را به مخاطبان منتقل کند.

بیان واضح

یکی دیگر از نکاتی که باید برای نوشتن متن پیام تبلیغاتی رعایت کنید، بیان واضح و بدون ابهام می‌باشد؛ مخاطبان لازم دارند تا واضح و شفاف بدانند با چه چیزی و چه ارزشی طرف هستند، به همین منظور تا جای ممکن، منظور و پیام خود را شفاف و واضح بیان کنید.

بیان ارزش‌

برای اینکه مخاطب جذب پیام شما شود، باید ارزشی که به وی اعطا می‌کنید و نیازی را که برایش رفع می‌کنید را در متن پیام تبلیغاتی خود، بنویسید. توجه داشته باشید که «فلسفه‌ی فروش» یعنی «رفع نیاز افراد مختلف»؛ و شما با محصول یا خدمات خود، نیازی را که مشتری دارد، برطرف کرده و راه‌حلی در پیش پایش می‌گذارید.

ساده و مختصر نویسی

با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی، بزرگ‌تر شدن شهرها و افزایش دغدغه و مشغله‌های افراد جامعه، مخاطبان زمان و حوصله‌ی کافی برای خواندن متن‌های تبلیغاتی طولانی را ندارند؛ به محض دیدن سایز و حجم بالای پیام، سریع از آن رد می‌شوند؛ بنابراین، برای اینکه مخاطب را جذب کنید و وادارش کنید تا متن پیام تبلیغاتی شما را تا انتها بخواند، باید آن را مختصر بنویسید. از طرف دیگر، شما باید از کلمات ساده استفاده کنید؛ کلماتی که معنی آن‌ها برای همگان قابل فهم و واضح باشد، زیرا ممکن است مخاطبی که پیام را دریافت می‌کند، از سواد یا دایره‌ی لغات بالایی برخوردار نباشد و در دریافت هدف پیام شما دچار مشکل بشود.

شعار مناسب

شعار … شعار … شعار … شعار تبلیغاتی جمله‌ای کوتاه و گیرا می‌باشد که به‌راحتی در ذهن مخاطبان جای می‌گیرد و آن‌ها را جذب خود می‌کند؛ استفاده از یک شعار تبلیغاتی مناسب، مخصوصاً در قسمت عنوان یا جملات اولیه، تأثیر به‌سزایی در جلب نظر مخاطبان و جذب آن‌ها به پیام تبلیغاتی شما دارد. شعارهای تبلیغاتی معمولاً دارای وزن و قافیه هستند و برخی از آن‌ها هم جمله‌ای ساده می‌باشند که ارزش اصلی شرکت یا کسب‌وکار را بیان می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

شناخت مخاطب

از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید در نوشتن پیام تبلیغاتی – مخصوصاً پیام تبلیغاتی برای فروش – رعایت کنید، شناخت مخاطبان و بازار هدف است؛ شما باید بدانید که مخاطبان شما چه ویژگی‌هایی دارند و آن‌ها را به کمک مواردی همچون: سن، جنسیت، میزان تحصیلات، سطح درآمد، شغل، منطقه‌ی سکونت و… دسته‌بندی کنید. زمانی که مخاطبان خود را به‌درستی مشخص کردید، باید متن پیام تبلیغاتی خود را متناسب با آن‌ها بنویسید تا تأثیر و گیرایی بیشتری داشته باشد.

قرار دادن خود به جای مخاطب

برای اینکه متنی مناسب برای مخاطبان و بازار هدف خود بنویسید، نیاز است که پس از شناخت مخاطبان، خودتان را جای آن‌ها بگذارید؛ ببینید چه نیازی دارند و شما چگونه می‌توانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید، و همچنین تصور کنید که اگر شما جای آن‌ها بودید، چه پیامی و چه حرفی شما را برای رفع نیازتان، جذب می‌کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ایجاد انگیزه در مخاطب

انسان‌ها ذاتاً تمایل دارند تا اول کارهای مهم را انجام دهند و سپس به سراغ کارهایی با اهمیت کمتر و اولویت پایین‌تر بروند و به آن‌ها رسیدگی کنند؛ برای نوشتن یک متن پیام تبلیغاتی برای فروش – که تأثیرگذاری بالایی هم داشته باشد – به این مسئله نیاز دارید که در مخاطب، انگیزه و حس ضرورت انجام کار را ایجاد کنید. زمانی که شما انگیزه‌ی قوی و حس ضرورت انجام کار را در مخاطبان خود ایجاد کنید، آن‌ها توجه بیشتری به پیام تبلیغاتی شما نشان می‌دهند و سعی می‌کنند، زودتر، از شما خرید کنند تا فرصتی که برایشان فراهم کرده‌اید را از دست ندهند.

درج لینک های مجازی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های مجازی و رشد روز افزون دیجیتال مارکتینگ، استفاده از لینک‌های شبکه‌های مجازی و وب‌سایت در پیام‌های تبلیغاتی، امری مهم محسوب می‌شود؛ اگر اکانتی در شبکه‌های مجازی دارید یا وب‌سایتی برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کرده‌اید، حتماً لینک آن را در انتهای پیام تبلیغاتی خود قرار دهید، و به کمک آن لینک، مخاطبان را به شبکه‌ی اجتماعی یا وب‌سایتتان هدایت کنید. همان طور که می‌دانیم، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و دیگر پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ، بستری مناسب برای انتشار تبلیغات و معرفی کسب‌وکارها، محصولات یا خدمات آنها است؛ پس به شما توصیه می‌کنیم که هرچه زودتر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دیجیتال مارکتینگ، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» دعوت می‌کنیم.

متن تبلیغاتی برای فروش
متن تبلیغاتی برای فروش
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یک متن تبلیغاتی برای فروش از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

قبل از اینکه نمونه‌های متن تبلیغاتی برای فروش را با هم ببینیم، اجازه دهید تا 3 قسمت اصلیِ هر متن تبلیغاتی را با هم بررسی کنیم، تا زمانی که نمونه متون تبلیغاتی برای فروش را مشاهده کردید، بتوانید راحت‌تر ایده بگیرید و متنی مخصوصِ تبلیغاتِ کسب و کار خود بنویسید.

هر پیام تبلیغاتی از 3 بخش اصلی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  1. بخش آغازین
  2. بخش میانی
  3. بخش پایانی

در ادامه هر یک از بخش‌های ذکرشده را تشریح می‌کنیم.

بخش آغازین

بخش ابتدایی هر پیام تبلیغاتی یا همان بخش آغازین، اولین قسمتی است که مخاطبان و کاربران آن را مشاهده می‌کنند؛ در این قسمت شما باید عبارتی جذاب و گیرا به کار ببرید تا خواننده طعمه را گرفته و ادامه‌ی متن پیام تبلیغاتیِ شما را بخواند. خاطر نشان می‌گردد که برای این قسمت می‌توانید از شعارهای تبلیغاتی، کلمات جذاب و گیرا و عبارات کنجکاو کننده استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بخش میانی

در بخش میانی باید ارزش‌ها، اهداف و پیام اصلی خود را به مخاطب ارائه دهید؛ همچنین در این قسمت باید سعی کنید، واضح، مختصر و ساده صحبت کنید تا مخاطب به‌راحتی هدف پیام شما را دریافت کرده و جذب آن شود.

بخش پایانی

در این قسمت باید راه‌های ارتباطی و اطلاعات تماس خود را درج کنید. راه‌های ارتباطی عبارت‌اند از: لینک وب‌سایت، لینک شبکه‌های اجتماعی، شماره تلفن ثابت، ارسال پیامک به شماره‌ای خاص و… . همچنین می‌توانید در صورت نیاز، آدرس محل کسب و کار خود را نیز در انتهای پیام تبلیغاتی درج نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نمونه متن تبلیغاتی برای فروش

حال که با اصول، نکات مهم و بخش‌های تشکیل‌دهنده یک متن تبلیغاتی برای فروش آشنا شدید، برویم و چند نمونه پیام تبلیغاتی برای فروش محصول را با هم ببینیم:

  • شکلات‌هایی که در دهان شما آب می‌شوند، نه در دستانتان. فروشگاه شکلات …
  • همیشه حق با شماست. بوتیک …
  • بهترین کیفیتی که فکرش رو می‌کنی، با کمترین قیمتی که انتظار داری. فروشگاه …
  • بهترین‌ها را برای شما تهیه کرده‌ایم؛ زیورآلات …
  • کیفیت برتر، قیمت کمتر؛ با مراجعه به شعب فروشگاه‌های … و استفاده از کد تخفیف …، می‌توانید بهترین اجناس را با قیمتی باور نکردنی خریداری کنید. برای اطلاع از آدرس شعب به (درج لینک) مراجعه بفرمایید.
  • مبل شیک، فقط با یه کلیک؛ فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی تا غرق دریای مبل و لوازم خانگی بشی. (درج لینک شبکه اجتماعی یا وب‌سایت)
  • دیگه دنبالش نگرد، اینجا پیداش می‌کنی؛ تو فروشگاه اینترنتی … همه چی رو از قبل برات پیدا کردیم. (درج لینک وب‌سایت)
  • فقط یه کلیک با شما فاصله داریم؛ فروشگاه اینترنتی … تمام محصولات رو رایگان میاره دم خونه‌ات. (درج لینک وب‌سایت)
  • آخرین باری که دنبال چیزی گشتی کی بود؟ دیگه لازم نیست بگردی، همه‌چی رو برات محیا کردیم. فروشگاه … (درج لینک یا آدرس)
  • دنیا رو آب ببره، خریدار رو بهت می‌رسونیم.
  • کاری می‌کنیم کارستون، فقط خودتو اینجا برسون؛ بوتیک … بهترین‌ها رو برای شما دوست عزیز تهیه کردیم، تازه کمک می‌کنیم راحت‌تر ست کنی. (آدرس بوتیک یا لینک شبکه اجتماعی)
  • بیا اینور بازار، تا ببریمت همه‌جای بازار؛ تنوع بی‌نظیری از محصولات با تخفیفات باورنکردنی. فروشگاه‌های … (درج آدرس یا لینک‌های مجازی)
  • چتر خود را زیر بارانی از تخفیفات باز کنید؛ در فروشگاه … با بهترین و بیشترین تخفیفی که انتظارش را دارید، منتظر شما هستیم. (آدرس فروشگاه یا لینک‌های مجازی)
  • بهشت شما همین نزدیکی‌هاست؛ بوتیک … بهشتی برای عاشقان مد و استایل. یه بار بیای دیگه موندگار میشی! (درج آدرس بوتیک یا لینک‌های مجازی)
  • همین‌جا و همین حالا وقتشه … جشنواره‌ی فروشِ (هر محصولی که ارائه می‌کنید). آدرس ما … (می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را درج کنید.)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی درباره تبلیغات پیامکی

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی درباره انواع تبلیغات

سخن پایانی درباره نمونه متن تبلیغاتی برای فروش

مخاطبان تا مطمئن نشوند که محصولات یا خدماتتان، نیاز و مشکلشان را حل می‌کند، آن‌ها را از شما خریداری نمی‌کنند؛ از طرفی با توجه به افزایش دغدغه‌ها، مردم زمان و حوصله‌ی کافی برای گشتن به دنبال محصول را ندارند و نیاز دارند تا چیزی که می‌خواهند، به‌راحتی در اختیارشان قرار بگیرد. با تمامی این توصیفات، متن پیام تبلیغاتی فروش خود را باید به‌گونه‌ای بنویسید که تمامی نیازهای بالا را برایشان برطرف کنید و آن‌ها جذب پیام تبلیغاتی و همچنین محصولات شما بشوند.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید متنی جذاب و گیرا برای متون تبلیغاتی خود آماده کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نمونه متن تبلیغاتی برای فروش» دارید، یا اصول دیگری را برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک متن تبلیغاتی برای خود بنویسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 39 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “نمونه متن تبلیغاتی برای فروش + اصول و نکات مهم در نگارش متون تبلیغاتی

  • سهراب رستمی — says: ۱۴۰۱-۱۱-۲۹ در ۱۰:۳۲

    مقاله شما کاملاً حرفه ای و عالی نوشته شده است… من خیلی چیزای خوبی ازش آموختم.. سپاسگزارم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.