حتماً بارها این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که: «مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید»؛ اما در بازار این روزهای عطر و ادکلن، شما به عنوان عطر فروش، باید محصولات خود را به خوبی تبلیغ کنید و مزایای خرید از خود را به اطلاع مخاطبان کسب و کارتان برسانید. آنچه در بازاریابی مجازی باعث می‌شود مشتری اجناس شما را انتخاب و خریداری کند، تبلیغات قوی و ارائه محصولات با کیفیت صنعت عطر و ادکلن است. در بازار فعلی و با گسترش شیوه‌های نوین تبلیغات، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در افزایش فروش، استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین است. در این راستا، قصد داریم جهت آشنایی بیشتر شما با بازاریابی دیجیتال، در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن بپردازیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای فروش عطر و ادکلن بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

در گذشته راه اندازی یک شبکه تبلیغات وسیع، با استفاده از روش‌های سنتی به شدت زمان‌بر و پرهزینه بود. از طرفی ارسال محصولات به راحتی ممکن نبوده و خدمات پستی چندان کارآمد به نظر نمی‌رسید. در مورد کسب و کار شما، عطر و ادکلن از محصولاتی هستند که می‌توانید به راحتی با استفاده از تبلیغات آنلاین معرفی کنید و ارسال این قبیل اجناس نیز از طریق خدمات پستی به راحتی انجام می‌گیرد. در این راستا، شما باید سعی کنید با گسترش حوزه کاری خود، کسب و کارتان را وسعت دهید و این موضوع تنها از طریق تبلیغات آنلاین و وسیع امکان‌پذیر است. با توجه به این مسائل، استفاده از تبلیغات آنلاین، گزینه خوبی در جهت رونق بیزنس و در نتیجه افزایش سود شما خواهد بود.

کدام نوع تبلیغات برای فروش عطر و ادکلن بهتر است؟
کدام نوع تبلیغات برای فروش عطر و ادکلن بهتر است؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا فروشندگان عطر و ادکلن به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

بدون شک هدف اصلی از تبلیغات افزایش فروش است؛ اما در این میان باید میزان هزینه‌ها و کارآمدی شیوه‌های تبلیغاتی را نیز در نظر بگیرید. با توجه به این ملاحظات، بهترین گزینه برای بازاریابی محصولاتتان در کوتاه‌ترین زمان و بیشترین بازدهیِ ممکن، استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است. روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین با کمترین هزینه و بیشترین بازدیدِ ممکن، کار شما را در گسترش کسب و کارتان راحت تر می‌کند. شایان ذکر است، صرف هزینه در کمپین‌های تبلیغات مجازی، دارای نتیجه قابل مشاهده و چشمگیر است. این روش‌ها با معرفی محصولات شما به تعداد زیادی از مخاطبان، شانس بیشتری برای موفقت در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بنابراین استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن یک اقدام ضروری و پرفایده است.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال درزمینهٔ فروش عطر و ادکلن

تا اینجا به ضرورت استفاده از تبلیغات آنلاین و تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین پرداختیم؛ اما چگونه می‌توان از دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن استفاده کرد؟ به منظور استفاده درست از شیوه‌های بازاریابی دیجیتال، ابتدا باید مقدمات ضروری این کار را فراهم کنید. در واقع با برداشتن شش قدم اساسی، این مقدمات آماده می‌شود و شما می‌توانید از مزایای تبلیغات آنلاین به بهترین شکل بهره‌مند شوید. این شش قدم عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی اقدامات رقبا
  • تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ
مراحل ورود به دیجیتال مارکتینگ

هویت برند خود را تعریف کنید.

 اولین قدم اساسی در راه موفقیت یک کسب و کار، تعریف برند (Brand) است. هرچند شما این امکان را دارید که به فروش محصولات، بدون نام و نشان اقدام کنید؛ اما در صورتی که به دنبال پیشرفت و گسترش بیزینس خود هستید، باید در سایه‌ی یک برند معتبر محصولات خود را به فروش برسانید. بهتر است در آغاز راه با انتخاب یک نام و لوگو مناسب، زمینه را برای پیشرفت در کارتان فراهم نمایید. در ادامه و با تعریف هویت برند، کارتان برای معرفی محصولات و جذب مخاطبان مجازی، آسان‌تر خواهد شد. شایان ذکر است که هویت برند شما، تعیین کننده اعتبارتان در بازار و فضای مجازی است و این عامل مهم از طریق برخورداری از پرستیژ کاری، صداقت در فروش و ارائه محصولات با کیفیت، به دست می‌آید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

هویت برند خود را تعریف کنید.
هویت برند خود را تعریف کنید.

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

محصولاتی که ارائه می‌دهید – از نظر کیفیت، قیمت و نوع استفاده – تعیین کننده مخاطبان هدف کسب و کارتان هستند. شما باید بر اساس شناختی که از این محصولات دارید، تعیین کنید کدام دسته از افراد به خرید از شما تمایل بیشتری دارند. با شناخت مخاطبان هدف، امکان طراحی تبلیغات مناسب و انتخاب شیوه‌های بازاریابی کارآمدتری را خواهید داشت. مثلاً اگر فقط عطرها و ادکلن‌های گران قیمت و مارک ارائه می‌دهید، باید بدانید که مشتریان شما از قشر ثروتمند جامعه هستند یا با ارائه اسپری‌های خوش‌بوکننده باید به فکر جذب ورزشکاران و افراد جوان‌تر باشید. با در نظر گرفتن این عوامل بهتر می‌توانید اجناستان را به مخاطبان هدف معرفی کنید و نرخ تبدیل کاربران به مشتری افزایش خواهد داشت. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید

فعالیت در هر زمینه، نیاز به شناخت کافی از ابعاد مختلف آن دارد. به منظور کسب موفقیت در دیجیتال مارکتینگ نیز، شما باید با زبان این حوزه آشنایی کامل داشته باشید. این امر تنها با کسب دانش و آگاهی در مورد تکنیک‌های مختلف و اصطلاحات رایج دنیای دیجیتال میسر می‌شود. یکی از اهداف اصلی ما در این مقاله، ایجاد آگاهی و دانش در مورد زبان بازاریابی دیجیتال است. در صورتی که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، حتی اگر به منظور گسترش شاخه آنلاین تبلیغات خود از دیجیتال مارکترها استفاده کنید، آگاهی لازم جهت نظارت و مدیریت این افراد را خواهید داشت. با داشتن اطلاعات کافی در این حوزه، به راحتی می‌توانید نتایج کار را بررسی کنید و با برنامه‌های خود مطابقت دهید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که با مطالعه‌ی مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

تحلیل و بررسی شیوه‌های به کار رفته توسط رقبا، یکی دیگر از قدم‌های اساسی در شروع فرآیند دیجیتال مارکتینگ است. هر کدام از رقیبان شما مانند خودتان به دنبال پیشرفت در کسب و کار و افزایش فروش هستند؛ بنابراین ممکن است پیش از شما به فکر استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ افتاده باشند. در این راستا، ضروری است با بررسی اقدامات رقبا، شیوه‌های مورد استفاده توسط آن‌ها را بررسی کنید و نواقص و مزایای هر کدام را مشخص نمایید. این کار علاوه بر کاهش هزینه – با جلوگیری از اجرای تکنیک‌های نامناسب – به شما در طراحی تبلیغات مؤثر و کارآمد، کمک شایانی می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برنامه‌ریزی عنصر اصلی در کسب موفقیت است و حرکت در مسیر پیشرفت، باید بر اساس یک برنامه کامل و منظم باشد. در این راستا، شما نیاز دارید به منظور کسب موفقیت در اجرای دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده داشته باشید. در واقع با تعیین مراحل کار – پیش از شروع – و انتظاراتی که پس از پایان هر مرحله دارید، قادر هستید مسیر پیشرفت کسب و کارتان را بهتر بررسی کنید. به این ترتیب، ضروری است به عنوان یک قدم اساسی، برنامه‌ای مناسب تدوین نمایید و انتظارات خود از تبلیغات آنلاین را مشخص کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای فروش عطر و ادکلن طراحی کنید.

هرچند از دیجیتال مارکتینگ در تمام کسب و کارها و فروش محصولات یا خدمات مختلف می‌توان استفاده کرد؛ اما شما باید با توجه به ویژگی‌های کسب و کارتان و محصولاتی که می‌فروشید، استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را طراحی و اجرا نمایید. طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ به معنی مشخص کردن تکنیک‌ها و شیوه‌های مناسب برای تبلیغات و همچنین نحوه اجرای آن‌هاست. در این راستا، ابتدا باید تکنیک‌های مختلف بازاریابی را بشناسید و با شناختی که از بیزینس خود دارید، ترکیبی مناسب از این تکنیک‌ها را اجرا نمایید. در واقع موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ و مدت زمانی که برای رسیدن به آن لازم است، با تعیین استراتژی مناسب ارتباط دارد.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

تکنیک‌ های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروشندگان عطر و ادکلن

با توجه به ضرورت شناخت تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در طراحی استراتژی مناسب، سعی داریم در ادامه مقاله به این موضوع بپردازیم. در این راستا، به منظور آشنایی بیشتر شما با روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین، مهم‌ترین روش‌ها را بیان می‌کنیم.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی
  • حسن سابقه در فضای مجازی

در ادامه هر کدام از موارد بالا را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک‌ های دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن
تکنیک‌ های دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن

بازاریابی محتوا از طریق وبسایت رسمی

این روزها انتخاب محصولات مختلف و خرید از طریق اینترنت، به بخشی اساسی از فعالیت روزمره تبدیل شده است. بسیاری از کسب و کارها، این بستر مناسب برای معرفی محصولات خود را شناخته و در محیط آن به گسترش بازار مصرف بیزینس خود مشغول‌اند. در این راستا، ضروری است که شما هم با ایجاد یک وب‌سایت رسمی، علاوه بر معرفی محصولات خود، اقدام به فروش آنلاین کنید. این کار باعث افزایش تعداد مشتریان و در نهایت بیشتر شدن سود شما خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

در ادامه شما با در اختیار داشتن فضایی مناسب، قادر هستید محتوای مناسب و در قالب متن، صدا، تصویر و فیلم منتشر کنید و مخاطبان هدف خود را جذب نمایید. آنچه در این زمینه اهمیت دارد، تولید محتوایی است که نیاز کاربران را رفع نماید و آن‌ها را به خرید از شما ترغیب کند. گفتنی است که تولید محتوا و انتشار آن در وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که تعداد کاربران و بازدیدکنندگانِ وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد و حال اگر این وب‌سایت، تجاری باشد، خواه‌ناخواه تعدادی از کاربران زمانی که به خدمات شما نیاز داشته باشند، برند و وب‌سایت شما در ذهن آنها پدیدار می‌شود که در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌گردد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهبود سئوی سایت و چگونگی استفاده از آن برای تبلیغات عطر و ادکلن

پس از طراحی وب‌سایت و تولید محتوا، شما باید به دنبال دیده شدن مطالبتان توسط مخاطبان هدف باشید. در این زمینه به تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) نیاز دارید. این تکنیک اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود. در این راستا، شما با اقدامات مختلف باعث می‌شوید، محتوای وب‌سایتتان در میان نتایج سرچ، بالاتر از رقبا قرار گیرد. این موضوع باعث می‌شود که توسط تعداد بیشتری از مخاطبان هدف دیده شوید و احتمال تبدیل کاربران اینترنت به مشتری را افزایش می‌دهید.

شایان‌ذکر است که اکثر کاربران ایرانی از موتور جست و جوی گوگل استفاده می‌کنند و بهتر است که مطالب خود را بر اساس الگوریتم‌های گوگل بهینه سازی نمایید. به منظور سئو سایت خود، اقدامات مختلفی را باید انجام دهید که در مجموع رتبه شما را در میان نتایج سرچ بهبود می‌بخشد. بهتر است تمام این اقدامات را بشناسید و در مورد وب‌سایت خود اجرا کنید.

در این راستا، بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی سایت به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی سایت شامل روش‌هایی که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
ریپورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

تعداد استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی، هر روز بیشتر می‌شود و این فضا بهترین محل برای عرضه و فروش محصولات شما است. تکنیک استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک روش بسیار مؤثر، جایگاه شما را در میان فروشندگان عطر و ادکلن در فضای مجازی تثبیت می‌کند. در این راستا، شما باید با ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف از این بازار مصرف دیجیتال، نهایت استفاده را ببرید. توجه داشته باشید که همانند وب‌سایت رسمی، پلتفرم‌های مجازی مختلف نیز واسطه بین شما و مخاطبان هدف هستند؛ بنابراین باید با تولید محتوای مناسب، به فکر جذب دنبال کنندگان بیشتر و تبدیل آن‌ها به مشتری باشید.

شایان ذکر است که اصول بهینه سازی محتوا در مورد پست‌های شما در سوشال مدیا نیز باید رعایت شود. این کار باعث دیده شدن محتوای پیج و در نتیجه جذب مخاطبان بیشتر خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

گاهی پیش می‌آید که خریداران عطر و ادکلن، بدون شناخت فروشگاه‌ها یا برندهای مختلف اقدام به سرچ در گوگل می‌کنند. اینجاست که موتور جست و جوی گوگل با معرفی فروشگاه‌های نزدیک به لوکیشن کاربر، نزدیک‌ترین مغازه عطر و ادکلن را به او پیشنهاد می‌دهد. در این راستا، شما باید با ثبت آدرس کسب و کارتان در سرویس مکان یابی گوگل و ایجاد حساب تجاری در شبکه کسب و کار گوگل مخاطبان این‌چنینی را از دست ندهید.

توجه داشته باشید که گوگل علاوه بر ثبت آدرس، امکان ثبت اطلاعاتی مانند عکس فروشگاه، ساعات کاری، نظرات دیگر خریداران و… را نیز در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. با قرار دادن این اطلاعات در اختیار کاربران، امکان انتخاب بهترین محل خرید را برای آن‌ها فراهم می‌سازید.

افزایش فروش با ایجاد حساب تجاری در گوگل مپ
افزایش فروش با ایجاد حساب تجاری در گوگل مپ

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

گاهی لازم است به منظور دیده شدن توسط کاربران اینترنت و رشد سریع کسب و کارتان، دست به اقداماتی بیشتر از سئو سایت بزنید. در این راستا، استفاده از تکنیک تبلیغات پولی گوگل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سرویس خصوصاً در ایام پیک فروش، نظیر تعطیلات آخر سال و مناسبت‌های مختلف که مردم بیشتر به خرید عطر و ادکلن اقدام می‌کنند، مفید خواهد بود. در این راستا، باید از سرویس تبلیغات پولی گوگل با نام گوگل ادز استفاده کنید و وب‌سایت خود را بدون توجه به نتایج سئو سایت، بالاتر از رقبا قرار دهید.

شایان ذکر است، راه اندازی کمپین تبلیغات پولی، نیاز به شناخت بالا از کسب و کار و همچنین کلیدواژه‌های پربازدید در اینترنت دارد. با انتخاب کلیدواژه‌های مناسب، امکان دیده شدن محتوای وب‌سایتتان توسط کاربران گوگل بیشتر می‌شود که این به معنای افزایش تعداد کاربران وب‌سایت و در نتیجه بیشتر شدن فروش شما خواهد بود.

گوگل ادز (Google Ads)
گوگل ادز (Google Ads)

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

یکی دیگر از تکنیک‌های پولی برای بازاریابی محصولات، روش تبلیغات کلیکی است. روش پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) به شما این امکان را می‌دهد که بنر تبلیغاتی کسب و کار خود را در سایت‌های دیگر قرار دهید و از تعداد بالای بازدیدکنندگان آن سایت‌ها به منظور جذب مشتری استفاده کنید. در این راستا، باید با طراحی بنر مناسب، در یک نگاه توجه مخاطبان هدف را جلب کرده و به سمت وب‌سایت خود بکشانید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

در زمینه تبلیغات کلیکی، عوامل زیادی وجود دارند که باعث بهبود نتیجه و کاهش هزینه تبلیغات می‌شوند. شما باید با انتخاب سایت‌های مناسب برای بازدید و همچنین نمایش بنر تبلیغاتی خود به مخاطبان هدف، شانس جذب مشتری را افزایش دهید. در این راستا، بهتر است با استفاده از سرویس دهندگان معتبر، اقدام به بازاریابی از طریق این تکنیک کنید.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این تکنیک بازاریابی دیجیتال، شما از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی برای تبلیغ و بازاریابی محصولاتتان استفاده می‌کنید. این افراد می‌توانند سلبریتی‌ها، ورزشکاران، بلاگرها، یوتیوبرها و… باشند که با فعالیت در اینترنت و شبکه‌های مجازی توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. در این راستا، شما می‌توانید با معرفی محصولاتتان توسط این افراد، در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار خود و خرید محصولاتتان بکشانید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

جمع آوری اطلاعات از مشتریان بالقوه و مخاطبان هدف و طبقه‌بندی آن‌ها، کمک زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال می‌کند. در این راستا، از فالوورهای خود در شبکه‌های اجتماعی و همچنین کاربرانی که از وب‌سایت شما خرید می‌کنند، اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، تلفن تماس، و محصولات مورد علاقه آن‌ها را جویا شوید. حتی می‌توانید در صورت تمایل مشتریان، اطلاعاتی مانند تاریخ تولد و سالگرد ازدواجشان را در قالب پرسشنامه سؤال کنید. این اطلاعات به شما در زمینه طراحی تبلیغات هدفمند یا در تکنیک‌هایی مانند بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پیامکی کمک می‌کند.

شایان ذکر است، استفاده از تکنیک هدف‌گیری مجدد (Retargeting) و یادآوری به افرادی که در سبد خرید آنلاین خود محصولاتی ذخیره کرده‌اند، می‌تواند بازده بالایی در افزایش فروش شما داشته باشد. در این شیوه با ارسال پیام‌هایی حاوی اطلاعات جشنواره‌های فروش و طرح‌های تخفیف، می‌توانید مخاطبان را به خرید تشویق نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل یک شیوه قدیمی و پرکاربرد در ارتباط اینترنتی است. شما این امکان را دارید که با توجه با دیتابیسی که از مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید، با ارسال ایمیل‌های اختصاصی یا گروهی اقدام به بازاریابی محصولات خود نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

استفاده از سرویس پیامک، حتی با وجود پیام‌رسان‌های اینترنتی مختلف هنوز هم رایج است. اتصال سرویس‌های بانکی و دولتی مختلف، باعث دوام کاربرد اس ام اس در جامعه ایران شده است؛ بنابراین به عنوان یک تکنیک مکمل در زمینه دیجیتال مارکتینگ از تبلیغات پیامکی نهایت استفاده را ببرید. در این راستا، اطلاعات ضروری در رابطه با آدرس فروشگاه و سایت خرید آنلاین خود و همچنین جشنواره‌های فروش و تخفیفات مختلف را از این طریق به اطلاع مخاطبان هدف خود برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

معمولاً افراد در انتخاب و خرید محصولاتی مانند عطر و ادکلن، مشتری ثابت یک برند و فروشگاه هستند. در این راستا، اگر بتوانید اعتماد مخاطبان هدف را جلب نموده و آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید؛ تا زمانی که از محصولات و خدمات شما راضی باشند همواره مشتری شما خواهند بود. به این منظور باید در فضای مجازی اعتبار و سابقه‌ی مطلوبی کسب نمایید. تنها در این صورت است که مخاطبان آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شما مجاب می‌شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن

امروزه استفاده از شیوه‌های بازاریابی آنلاین، تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ، امکانات زیادی برای تبلیغات در فضای مجازی فراهم کرده است. تکنیک‌های متنوع با تأثیرگذاری بالا و هزینه نسبتاً پایین نسبت به شیوه‌های سنتی، توجه صاحبان کسب و کار را جلب می‌کند. شما هم به منظور تبلیغ محصولاتتان باید از دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن استفاده کنید. به این ترتیب از رقبا عقب نمی‌مانید و بوی خوش محصولاتتان در فضای دیجیتال هم پراکنده خواهد شد.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

2 نظر در “دیجیتال مارکتینگ برای فروش عطر و ادکلن – ۱۲ روش تبلیغ اینترنتی فروش عطر و ادکلن

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.