هر متخصصی که در هر رشته‌ای مشغول به فعالیت است، باید مقداری از وقت خود را به مطالعه و یادگیری آموزه‌های جدید اختصاص دهد. در غیر این صورت از دانش به‌روز دور مانده و با عقب افتادن از رقیب‌ها و همکاران خود، مشتری‌هایش را از دست خواهد داد. در بازاریابی این موضوع اهمیت بیشتری دارد چرا که منابع آموزشی هر روز جدید شده و ابزارها و روش‌های مدرن و پیشرفته جایگزین روش‌های قدیمی می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله از آکادمی کاپریلا قصد داریم که بیست کتاب‌ معتبر و مهم را که در موضوع‌های مختلف بازاریابی و بازاریابی دیجیتال منتشر شده‌اند، به شما معرفی کنیم. همچنین در انتهای معرفی هر کتاب در صورت امکان، نحوه دسترسی به نسخه‌های مختلف آن کتاب نیز آورده شده است.

کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر

قدرت برندینگ را هرگز دست‌ کم نگیرید. دست‌یابی به ذهن مشتری و قرار گرفتن در آن می‌تواند هر کسب و کاری را به اوج موفقیت برساند. اما برند شدن آسان است؟ آیا داشتن دنبال کننده‌های میلیونی در شبکه‌های اجتماعی به معنای برندینگ است؟

مارک شفر در کتاب هنر برند شدن به جواب این سؤالات می‌پردازد. او اعتقاد دارد که برای برند شدن در ذهن مشتری، به برنامه‌ریزی دقیق و منظم نیاز دارید تا بتوانید مشتریانی پیدا کنید که شما را قبول کرده و به محصول شما علاقه داشته باشند. مطالب این کتاب می‌تواند کسب و کارتان را به برند اول مشتریان تبدیل کند.

نشر برآیند ترجمه روانی از این کتاب را چاپ و منتشر کرده است که می‌توانید از لینک‌های زیر برای خرید آن اقدام کنید.

کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر

کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید اثر مارکوس شریدان

اگر یک کتاب از جنس تجربه می‌خواهید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. مارکوس شریدان در این کتاب داستان نجات کسب و کار خود در اوج مشکلات اقتصادی کشورش با کمک بازاریابی درون‌گرا را شرح می‌دهد. او توانست با تولید محتوایی که نیاز اصلی مشتریانش بود و با کمک ابزارهای اینترنتی، این کار را انجام دهد.

این کتاب به دنبال آموزش تکنیک‌های تولید محتوا و پیشرفت کسب و کار نبوده بلکه سعی می‌کند نگرش کلی شما را نسبت به فعالیت‌های بازاریابی تغییر دهد. شما با خواندن آن می‌توانید شیوه بازاریابی محتوایی خود در فضای دیجیتال را تغییر دهید. همچنین کسب و کارهای غیر آنلاین نیز می‌توانند اهمیت دیجیتال شدن در دنیای تکنولوژی این روزها را به خوبی درک کنند. این کتاب به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده است که می‌توانید آن را از لینک‌های زیر تهیه کنید.

کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید اثر مارکوس شریدان

کتاب ساستک (SOSTAC) اثر پی آر اسمیت

اگر به برنامه‌ریزی و چیدن استراتژی کسب و کار و بازاریابی علاقه دارید، هرگز این کتاب را از دست ندهید. پی ار اسمیت در کتاب ساستک تلاش‌های ده‌ساله خود برای رسیدن به یک مدل اجرایی و عمل‌گرا در برنامه‌ریزی را برای خوانندگان آورده است.

مدل ساستک ترکیبی از شش مرحله به هم پیوسته است. در ابتدا شرایط کنونی کسب و کار با تحقیقات بازار به‌دست می‌آید. سپس اهدافی که قرار است سازمان به آن برسد مشخص شده و در دو مرحله بعدی استراتژی و تاکتیک‌های رسیدن به اهداف تعیین می‌شود. در مرحله پنجم اقدامات عملی مربوط به مراحل قبل انجام شده و در آخر کنترل می‌شود که چقدر برنامه‌ریزی موفق بوده و اهداف تعیین‌شده محقق شده‌اند.

در کتاب ساستک، تمامی اطلاعات مربوط به این شش مرحله به صورت کامل توضیح داده شده تا هیچ سوالی در عملی کردن این مدل بسیار پرکاربرد در کسب و کار بی‌جواب نماند. در این لینک‌ها می‌توانید اقدام به خرید ترجمه این کتاب از نشر برآیند کنید.

کتاب ساستک (SOSTAC) اثر پی آر اسمیت

کتاب سئو ۲۰۲۰ اثر آدام کلارک

SEO 2020 کتابی است که همه سئوکارها باید آن را بخوانند. سال‌ها است که گرفتن ورودی از موتورهای جست‌وجو به یکی از محبوب‌ترین روش‌های افزایش ترافیک سایت تبدیل شده است. روشی که به ظاهر رایگان است اما در عمل نیاز به دانش به‌روز، وقت و هزینه دارد.

این کتاب می‌تواند در هر سطحی از دانش سئو هستید به شما کمک کرده و ایده و تکنیک‌های جدیدی معرفی کند. آدام کلارک بعد از یک دهه تجربه سئو در شرکت‌های مختلف، آموزش‌های به‌روز را در زمینه‌های مختلف مانند کلمه‌های کلیدی، الگوریتم‌های گوگل، لینک‌سازی و سئو محلی (Local SEO) در این کتاب جمع‌آوری کرده است. اگر سئوکار هستید یا علاقه به این مبحث دارید حتماً این کتاب را از لینک‌های زیر تهیه و مطالعه کنید.

کتاب سئو ۲۰۲۰ اثر آدام کلارک

کتاب ۵۰۰ نکته کاربردی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اثر اندرو مکارتی

با ورود شبکه‌های اجتماعی به زندگی مردم، تحول بزرگی در بازاریابی رخ داد. تا قبل از این، امکان نزدیک شدن و تعامل‌های دو طرفه با مشتری به این راحتی امکان‌پذیر نبود. این شبکه‌ها به هر کسب و کار اجازه داده تا با تولید و توزیع انواع محتوا، ارتباطی نزدیک با مشتریان خود ایجاد کنند.

شما در این کتاب می‌توانید با انواع تکنیک‌های پیشرفت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و… آشنا شوید و با اجرای آن‌ها در بازاریابی صفحه‌های کسب و کار خود، شاهد موفقیت آن‌ها باشید. این کتاب را می‌توانید با ترجمه نشر برآیند در لینک‌های زیر تهیه کنید.

کتاب ۵۰۰ نکته کاربردی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اثر اندرو مکارتی

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی اثر اریک داویس

قبل از اجرای هر فعالیتی در بازاریابی، باید برای آن برنامه داشته باشید. بدون برنامه‌ریزی اگر موفقیتی هم کسب شود، تصادفی و غیر قابل تکرار خواهد بود. برنامه‌ریزی و تحقیقات بازار جزئی از استراتژی بازاریابی هستند و به همین دلیل با فکر و علم بیشتر سر و کار دارند و منابع آموزشی آن‌ها با عمل فاصله دارند.

اما کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی اریک داویس تلاش کرده است تا با ارائه راهکارهای عملی در کنار آموزش، این مشکل را حل کند. تمرین‌های عملی ارائه شده، این کتاب را مناسب تمامی مدیران بازاریابی و صاحبان کسب و کارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها کرده است. اگر می‌خواهید با شناخت بازار خود یک برنامه خوب و عملی برای موفقیت کسب و کار طراحی کنید، این کتاب را از لینک‌های زیر تهیه کرده و مطالعه کنید.

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی اثر اریک داویس

کتاب بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیزی

اهمیت محتوا و بازاریابی محتوایی دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این روزها از برندهای بزرگ تا کسب و کارهای خانگی و کوچک، همه به تولید محتوا رو آورده‌اند. همین موضوع باعث شده است روزانه کاربران با انبوهی از محتواهای مختلف روبرو شده و تنها تعداد اندکی از این محتوا توجه آن‌ها را جلب خواهد کرد.

هدف اصلی این کتاب تولید محتوایی است که مورد توجه قرار گیرد. جو پولیزی اعتقاد دارد لازم نیست برای دیده شدن تبلیغات بیشتری کنیم. تنها با ارائه داستان متفاوت و باارزش برای مشتری، می‌توان نتیجه بهتری گرفت. این کتاب در پنج پخش در مسیر محتوا از ابتدای ایده‌یابی و شناخت مشتری تا پیدا کردن روش‌های انتشار و تحلیل نتایج آن همراه شما خواهد بود. شما می‌توانید ترجمه این کتاب که در بازاریابی محتوایی جزء کتاب‌های معروف دنیا است را از انتشارات آریانا قلم و از لینک‌های زیر تهیه کنید.

کتاب بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیزی

 

کتاب قلاب اثر نیر ایال

محصول یکی از بخش‌های آمیخته بازاریابی است. تا زمانی که محصول جذاب و ارزشمندی نداشته باشید، انجام فعالیت‌های بازاریابی بیهوده است. به همین دلیل قلاب به شما خواهد کرد تا محصولی بسازید که کاربر را جذب کرده تا به صورت مداوم از آن استفاده کند.

مدل قلاب که در این کتاب معرفی شده است به دنبال درگیر کردن مشتری با ساخت یک محصول گیرا و درگیرکننده مانند یک قلاب ماهیگیری بوده که در چهار مرحله نویسنده این ایده را توضیح داده است. در ابتدا با ساخت یک محرک بیرونی یا درونی، توجه کاربر به محصول جذب شده و سپس او اقدام به انجام درخواست ما می‌کند. این اقدام در مرحله سوم با یک پاداش به مشتری همراه خواهد بود تا او به قلاب ما گیر کند. سپس در مرحله آخر روی این کاربر سرمایه‌گذاری شده و از آن یک مشتری وفادار به محصول ساخته می‌شود. اگر به این مبحث علاقه دارید این کتاب را از لینک‌های زیر خرید و مطالعه کنید.

کتاب قلاب اثر نیر ایال

کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین

اگر دوست دارید نگاهی جامع و جدید به بازاریابی داشته باشید این کتاب ست گادین مناسب شما است. ست گادین که یکی از معروف‌ترین بازاریاب‌های دنیا بوده و کتاب‌های پرفروشی را در رزومه خود دارد، در این کتاب با لحن خودمانی و روان به تعریف بازاریابی پرداخته است.

در نگاه گادین، بازاریابی مفهوم بزرگی است و با تغییر فرهنگ، جایگاه اجتماعی و ارتباط انسان‌ها سر و کار دارد. او اعتقاد دارد که بازاریابی باید برای مشتری و با هدف رفع نیازهای او باشد. این کتاب که تنها چند سال از انتشار آن می‌گذرد، حاوی نکات کاربردی و به‌روز بازاریابی نیز هست و می‌تواند دیدگاه کلی در ارتباط با بازاریابی را برای شما ایجاد کند. نشر آموخته ترجمه خوبی از این کتاب را منتشر کرده است که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین

کتاب ماشین محتوا اثر دن نوریس

دن نوریس از کارآفرینان و سخنران‌های معروف جهان در دومین کتاب خود توانست به لیست پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون برسد. او که خودش با استفاده از محتوا توانست یک کسب و کار میلیون دلاری بسازد، در این کتاب تجربیات خودش را در استفاده از محتوا به عنوان عضو اصلی فعالیت‌های بازاریابی با خوانندگان به اشتراک گذاشته است.

در این کتاب با اصول بازاریابی محتوا آشنا خواهید شد و ویژگی‌های یک محتوای باکیفیت را می‌شناسید. سپس تکنیک‌های متمایزسازی محتوای خود نسبت به بقیه را یاد گرفته و نحوه ساخت یک ماشین تولید محتوا برای کسب و کار پایان مسیر این کتاب خواهد بود. انواع قیف‌های محتوا و مراحل ساخت هر کدام در این کتاب کاربردی آورده شده است. اگر به دنیای تولید محتوا علاقه دارید و به این کار مشغول هستید نباید خواندن این کتاب را از دست دهید. انتشارات نورندبوک، ترجمه خوبی از ماشین محتوا را منتشر کرده است که می‌توانید از لینک زیر آن را تهیه کنید.

کتاب ماشین محتوا اثر دن نوریس

 

کتاب بازاریابی هکر رشد رایان هالیدی

بازار به سرعت نور در حال تغییر و رشد است و هر کسب و کاری برای موفقیت باید سوار بر این سرعت باشد. هک رشد اصطلاح جدیدی در بازاریابی است که به همین ایده می‌پردازد. بسیاری از کسب و کارهای جدید و نوپا، وقت و هزینه تبلیغات را در شروع کار ندارند. آن‌ها نیاز به یک رشد سریع داشته تا جایگاهی در این بازار پر رقیب برای خود دست‌وپا کنند.

رایان هالیدی نویسنده کتاب‌های پرفروش بازاریابی، در این کتاب به توضیح این روش جدید بازاریابی می‌پردازد. او می‌گوید که اگر محصولی دارید که دارای ارزش و پتانسیل رشد است، لازم نیست که برای تبلیغات آن هزینه زیادی خرج کنید. تنها باید روش هک کردن رشد را بلد باشید و با عملی کردن آن به تماشای پیشرفت سریع خود بنشینید. این کار نیاز به خلاقیت و مهارت زیادی دارد که در این کتاب می‌توانید آن را یاد بگیرید. اگر به ایده‌های جدید و خلاقانه علاقه دارید این کتاب را از لینک‌های زیر تهیه کنید.

کتاب بازاریابی هکر رشد رایان هالیدی

کتاب تأثیر اثر رابرت چالدینی

اگر به بازاریابی عصبی و مسائل روانشناسی فروش علاقه دارید احتمالاً اسم این کتاب را شنیده‌اید چرا که کتاب تأثیر یا Influence یکی از معروف‌ترین کتاب‌های این حوزه است. دکتر چالدینی به شما آموزش خواهد داد که ذهن مشتری چگونه فکر کرده و برای استفاده و خرید یک محصول متقاعد می‌شود.

در این کتاب به هفت اصل متقاعدسازی اشاره می‌شود که می‌توان در بازاریابی از آن‌ها استفاده کرد. انجام یک عمل متقابل، داشتن تعهد و ثبات، تأیید اجتماعی، علاقه‌مندی‌ها، صلاحیت و اعتبار، کمیابی و یگانگی این هفت اصل بوده که انسان‌ها به صورت ناخودآگاه از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند. اگر دوست دارید که در مورد هر اصل بیشتر بدانید، این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب تأثیر اثر رابرت چالدینی

در ادامه مقاله، تعدادی از بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ جهان که هنوز به فارسی ترجمه نشده‌اند را معرفی کردیم.

Lean Analytics – Alistair Croll & Benjamin Yoskovitz

مفهوم Lean یا چابک بودن همانند هک رشد، کلمه جدیدی هست که به تازگی در بازاریابی وارد شده است. چابک بودن به معنی تلف نکردن زمان و هزینه کسب و کار و رسیدن به نتایج مشخص در کمترین زمان ممکن است. کسب و کار چابک باهوش بوده و روی نتایج تمرکز می‌کند.

در کتاب تحلیل چابک، نویسنده به دنبال آموزش استفاده سریع از داده‌ها در استارت‌آپ‌ها است؛ چرا که استارت‌آپ‌ها ریسک شکست بالایی دارند و باید به سرعت تکلیف محصولشان با بازار مشخص شود. این کتاب نشان می‌دهد چطور می‌توان یک مشکل را پیدا کرده و مشتری مخصوص آن را مشخص کرد. سپس محصول مناسب را ساخت و به همان مشتری ارائه داد. همه این کارها با کمک تحلیل داده‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد و با سرعت بالا انجام می‌شود. این کتاب به همه مدیران استارت‌آپ‌ها و کسانی که به چابکی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

Lean Analytics - Alistair Croll & Benjamin Yoskovitz

 

The Road to Recognition – Seth Price & Barry Feldman

با ظهور شبکه‌های اجتماعی و محبوب شدن آن‌ها، برند شخصی یا Personal Branding بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرد. افراد متوجه شدند که تنها سلبریتی‌ها نیستند که می‌توانند از نام و شهرت خود کسب درآمد کنند؛ بلکه هر کسی می‌تواند با تبدیل شدن به یک برند شخصی در زمینه کاری و تخصصی خود، از مزایای بی‌شمار آن استفاده کند.

این کتاب به قول خود از صفر تا صد تبدیل به یک برند شخصی در کمترین زمان ممکن را به شما آموزش می‌دهد. در این کتاب ۲۶ تمرین عملی برای کمک به این آموزش آورده شده است تا تمام کسانی که علاقه دارند در کار خود به شهرت و برند برسند، به یک راهکار تجربی دسترسی داشته باشند. اگر به این مبحث جدید و پرکاربرد این روزهای بازاریابی علاقه دارید این کتاب را بخوانید.

The Road to Recognition - Seth Price & Barry Feldman

Invisible Influence – Jonah Berger

سال‌ها است که علم روانشناسی وارد بازاریابی شده است و تلاش شده که با ترکیب این دو علم، روش‌های رفتاری و تصمیم‌گیری مشتریان مشخص شده تا از آن‌ها در افزایش فروش استفاده شود. تحقیقات نشان داده است که ما برخلاف تصورمان از آدم‌های اطرافمان تاثیر زیادی گرفته و تصمیم‌های خود را بر اساس رفتار آن‌ها تغییر می‌دهیم.

جونا برگر نویسنده کتاب پرفروش مسری (بازاریابی ویروسی) در این کتاب خود به تاثیر دیگران پرداخته است. او با مثال‌های مختلف نشان می‌دهد که چگونه اجتماعی که در آن هستیم به صورت نامرئی اثرش را روی تصمیم‌های ما می‌گذارد. اگر به عنوان یک بازاریاب این موضوع را کامل و دقیق بشناسیم؛ آن موقع می‌توان از این اثر نامرئی در راستای اهداف بازاریابی استفاده کرد و در تصمیم‌های مشتری‌های کسب و کار اثرگذار بود.

Invisible Influence - Jonah Berger

Digital Marketing: Strategy, Implementation & Practice – Dave Chaffey & Fiona Ellis

بازاریابی دیجیتال به قدری در سال‌های اخیر قدرت گرفته است که بعضی افراد آن را به جای بازاریابی استفاده می‌کنند. فضای سنتی بازاریابی به سرعت در حال جایگزین شدن توسط فضای دیجیتال است و کسب و کارهایی که از این فضا جا بمانند، محکوم به شکست هستند.

نویسنده در این کتاب به قدرت کانال‌های بازاریابی دیجیتال پرداخته است و با آوردن مثال‌های واقعی از کسب و کارهایی که از فضای دیجیتال برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، اهمیت توجه به این مبحث را مشخص کرده است. در این مثال‌ها از شرکت‌های بزرگ مانند فیسبوک و Ebay که برای همه خوانندگان آشنا هستند، استفاده شده است. روش‌های چیدن استراتژی و تحلیل شاخص‌های مهم موفقیت نیز در این کتاب آورده شده است.

Digital Marketing: Strategy, Implementation & Practice

Permission Marketing – Seth Godin

دوران بازاریابی سرد و تماس‌های تلفنی به غریبه‌ها تمام شده و زمان بازاریابی اجازه‌ای رسیده است. اهمیت توجه به مشتری و خواسته‌های او باعث شده است که کسب و کارها، دیگر بدون خبر و پیش‌زمینه به سراغ مشتری‌های بالقوه خود نرفته و قبل از ارائه پیشنهاد، مطمئن شوند که مشتری به آن‌ها اجازه معرفی را داده است.

ست گادین غول بازاریابی، اولین نفری بود که این اصطلاح را با انتشار این کتاب به دنیای بازاریابی معرفی کرد. او اعتقاد دارد که راه اعتماد مشتریان به برند، آماده بودن آن‌ها قبل از دیدن تبلیغات است. در این روش، خود مشتری اطلاعات تماسش را با اختیار خود به کسب و کار داده و یا بعد از خرید محصول با دیدن تبلیغات دوباره آن احساس ناراحتی نمی‌کند. با اجرای این ایده در بازاریابی خود می‌توانید مشتریان وفادار بیشتری برای محصول خود پیدا کنید.

در صورتی که به این مبحث علاقه‌مند هستید، می‌توانید به جای مطالعه کتاب زیر، دوره آموزش ویدئویی بازاریابی اجازه‌ای را در وبسایت فرادرس مشاهده کنید. این دوره آموزشی در 11 ساعت و 21 دقیقه، هر آنچه برای استفاده از بازاریابی اجازه‌ای نیاز دارید به شما آموزش می‌دهد.

Permission Marketing - Seth Godin

 Brand Storytelling – Miri Rodriguez

بازاریابی با کمک داستان‌سرایی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. همه انسان‌ها ذاتاً داستان شنیدن را دوست دارند و ذهنشان درگیر داستان می‌شود. به همین دلیل در هر جایی که فرصت همراه کردن مشتری با خود توسط داستان را پیدا کردید، حتی به اندازه چند خط، نباید این فرصت را از دست دهید.

خانم رودریگز در این کتاب آموزش می‌دهد که چگونه با کمک داستان ذهن و قلب مشتری را درگیر برند خود کنید. او از اهمیت توجه به احساسات حرف می‌زند چیزی که ربات‌ها قادر به انجام آن نیستند. در این راه با مثال‌هایی از داستان‌سرایی برندهای بزرگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید داستان برند خود را تعریف یا بازسازی کنید. کسانی که با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند، به دلیل ارتباط نزدیک‌تر با مشتری، بهتر می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

 Brand Storytelling - Miri Rodriguez

 

Faster, Smarter, Louder- Aaron Agius and Gián Clancey

بازار دیجیتال در این روزها پر رقابت‌تر از همیشه است و در آینده شلوغ‌تر نیز خواهد شد. بدون داشتن یک زیرساخت قوی برای کسب و کار تمامی هزینه‌ها و تلاش‌های بازاریابی در این بازار بیهوده خواهد بود. در این زمان باید سریع‌تر، باهوش‌تر و پر سر و صداتر باشید.

در این کتاب تجربه تبدیل یک شرکت دو نفره به یک آژانس جهانی بازاریابی دیجیتال آورده شده است. آن‌ها در این مسیر به این نتیجه رسیدند که موفقیت چیزی فراتر از روش‌های بازاریابی شبیه سئو و تبلیغات است و نیاز به ارزش، اعتبار و تعامل دارد. این کتاب به شما کمک می‌کند که استراتژی قوی برای برند خود داشته باشید و مورد توجه مشتری‌های خود قرار بگیرید.

Faster, Smarter, Louder- Aaron Agius and Gián Clancey

Run with Foxes- Paul Dervan

خواندن تجربه‌های دیگران یکی از راه‌های موفقیت است. در هر شکست و پیروزی یک برند، می‌تواند نکته‌های بسیاری پنهان باشد که با فهمیدن آن‌ها نیازی به تکرار اشتباهات دیگران نداشته باشیم.

این کتاب داستان تجربه‌ها است. پر از شکست و موفقیت برندهای مختلف و نصیحت‌هایی از بزرگ‌ترین بازاریاب‌های دنیا. نویسنده کتاب که به تازگی و در سال ۲۰۲۰ آن را منتشر کرده است، تجربه‌های ۲۰ ساله خود در بازاریابی را در آن جمع‌آوری کرده است. به گفته خود او در این کتاب به دنبال رسیدن به جواب نباشید، اما مطمئن باشید که با خواندن آن می‌توانید در آینده تصمیم‌های بهتری در کسب و کار خود بگیرید.

Run with Foxes- Paul Dervan

 

در این مقاله به معرفی لیست بیست عددی از کتاب‌های معروف و پرفروش بازاریابی جهان پرداختیم. قطعاً این لیست می‌توانست بسیار بزرگ‌تر باشد چرا که کتاب‌های خوب حوزه بازاریابی کم نیستند، اما سعی شد که در موضوع‌های مختلف بازاریابی حداقل یک کتاب معرفی شود.

شما کدام یک از این کتاب‌ها را از قبل می‌شناختید و کدام کتاب را برای اولین بار آشنا شدید؟ در نظرات اسم این کتاب‌ها را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید جای چه کتابی در این لیست خالی است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.