برای درک بهتر اهمیت و چرایی بازاریابی اینترنتی محصولات، باید به گذشته بازاریابی نگاهی بیاندازید؛ چون خواهید دید که شرایط به کلی تغییر کرده و حالا طراحی نقشه راه برای یک کسب و کار، حتی به سادگی 10 یا 20 سال گذشته هم نیست. به طور عمده، هدف از بازاریابی محصول یا کسب و کار، این است که نشان دهید مزیت آن نسبت به رقبا چیست و چقدر نسبت به آنها بهتر هستید. به عنوان مثال اگر محصول شما یک ماده خوراکی است، می‌توانید از تست رایگان برای مردم استفاده کرده و نظر آنها را نسبت به محصول خود بپرسید؛ یا می‌توانید از افراد معروف  (اینفلوئنسر)دعوت کنید تا در مراسم‌های مختلف کسب و کار شما مانند روز افتتاحیه، رونمایی از یک محصول جدید و … شرکت کنند. در یک روش معمولتر، باید به فکر تبلیغات در بسترهایی مانند تلویزیون باشید که در آن افراد، رضایت خود را از محصول شما به شیوه‌های مختلف بیان می‌کنند. مطمئناً همه این روش‌های ساده می‌تواند در بازاریابی مثبت محصول شما موثر باشند؛ اما همه این ایده‌ها، برای قبل از دیجیتالی شدن دنیای بازاریابی مناسب بودند. امروزه شرایط تغییر کرده و مشتریان شما به محصولات مشابه در سراسر فضای اینترنت، دسترسی ساده‌تری دارند. اکثر شیوه‌های بازاریابی سنتی توسط بازاریابان شرکتهای بزرگ اشباع شده‌اند و تنها تبلیغات تلویزیونی، رادیو و نشریه‌های مختلف نیستند که در معرض دید مردم قرار دارد. تبلیغات نمایشی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات درون اپلیکیشن‌های تلفن همراه، ایمیل‌های تبلیغاتی، پوش نوتیفیکیشن و … از ایده‌های جدیدتر بازاریابی اینترنتی محصولات در دنیای امروزی کسب و کار به شمار می‌روند. در این مقاله از آکادمی کاپریلا، شما را با ماهیت بازاریابی اینترنتی محصولات و انواع روش‌ها و استراتژی‌های آن آشنا خواهیم کرد.

بهترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی محصولات

بازاریابی دیجیتال یا همان Digital Marketing، به هرگونه فعالیتی اشاره دارد که برای معرفی و تبلیغ برند، محصول و یا خدمات شما در پلتفرم‌های مختلف از جمله سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن‌های موبایل و … انجام می‌شود. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان از بازاریابی اینترنتی برای تبلیغ یک محصول به بهترین شکل استفاده کرد؟

موفقیت در این روش، کاملاً به استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. استفاده درست از استراتژی‌هایی که در زیر به آن اشاره شده، می‌تواند منجر به فروش بیشتر، جذب مشتریان جدید و رشد بلندمدت کسب و کار شما شود. 6 گام اساسی استفاده از استراتژی‌های بازاریابی را در بخش بعدی مقاله بررسی خواهیم کرد اما حالا، بیایید کمی دقیق‌تر به معرفی استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی محصولات بپردازیم.

ایجاد کمپین در شبکه‌های اجتماعی

یکی از رایج‌ترین استراتژی‌هایی که می‌توانید در زمینه بازاریابی دیجیتال انواع محصولات و خدمات از آن استفاده کنید، کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات است. روش‌های زیر را می‌توانید برای بازاریابی آنلاین محصولات خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید؛

  • برای محصولات متفاوت خود، هشتگ‌هایی اختصاصی بسازید که پیدا کردن آنها برای کاربران ساده‌تر شود.
  • با تهیه عکس و یا فیلم از پشت صحنه فعالیت‌های مختلف کسب و کار خود و به اشتراک گذاشتن آنها، حس نزدیکی با دنبال‌کنندگان خود ایجاد کنید.
  • در محتواهای جذاب (به عنوان مثال در پُستهای اینستاگرامی)، محصولات جدید خود را معرفی کنید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بیش از 70 درصد اطلاعاتی که مصرف‌کنندگان درباره محصولات، نه از طریق تبلیغات سنتی یا تبلیغات مستقیمی که عالی بودن محصول را فریاد می‌زنند، بلکه از طریق محتواهای مفیدتر در وبسایت‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آید. طبیعتاً نمی‌توانید مخاطب را برای خرید محصولی که هیچ اطلاعات کافی درباره آن ندارد و با مزیت‌های آن آشنا نیست، قانع کنید. به همین دلیل، باید محتواهای جذاب و مفیدی تهیه کنید که به خوبی محصول شما را معرفی کرده و مزایای آن را بیان می‌کند. استفاده از اینفوگرافیک و محتوای ویدیویی در بازاریابی محتوایی محصول، یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی اینترنتی محصول به شمار می‌رود. همچنین می‌توانید برای اطمینان از قرار گرفتن مقالات و محتواهای شما در دسترس مخاطبان مناسب خود، آنها را به صورت رپورتاژ آگهی در وبسایتهای مرتبط منتشر کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره آموزش ویدئویی آموزش مبانی بازاریابی محتوا: اینجا را کلیک کنید (+).

بازاریابی ایمیلی

در این روش، شما به طور مستقیم به یک ابزار و راهکار بازاریابی برای ارتباط با مصرف‌کننده می‌پردازید. تنها کافی است با روشهای گفته شده در مرحله سوم بخش بعد، لیست ایمیل خود را ایجاد کرده و از آن برای به اشتراک گذاشتن مستقیم خبرنامه، آخرین اخبار، تغییرات محصول، تولید یک محصول جدید، تخفیفات ویژه و … با مخاطب استفاده کنید. برای آموزش بیشتر، مقالات زیر را بخوانید.

جمع آوری ایمیل مخاطبان
نمونه تلاش وبسایتها برای جمع‌آوری لیست ایمیل مخاطبان

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

استفاده از اصول سئو در فرآیند نحوه بازاریابی اینترنتی محصولات بسیار مهم و حیاتی است. در واقع پیروی از اصول سئو سایت و سئو تولید محتوا، به صفحات وب شما برای سادگی در پیدا شدن (find)، خزش (crawl)، طبقه‌بندی (categorize) و ثبت شدن (Index) توسط رباتهای گوگل کمک می‌کند. هدف سئو، کمک به مشتریان بالقوه شما برای یافتن صفحات و اطلاعات مربوط به کسب و کار یا محصولات مورد نظر خود و در نهایت،خرید آنلاین محصولات است. با توجه به این که حدود 74 درصد کاربران اینترنت از موتورهای جستجو مانند گوگل برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده کرده و معمولاً فقط گزینه‌های اول در صفحه اول نتایج گوگل را بررسی می‌کنند، اهمیت سئو در بازاریابی آنلاین محصولات نیز بیشتر می‌شود. اگر اصول سئو را به بهترین شکل دنبال کنید، وبسایت شما در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو قرار می‌گیرد. با توجه به موارد گفته شده، می‌بینیم که رعایت اصول SEO در بازاریابی دیجیتال تا چه اندازه اهمیت پیدا کرده است. برای استفاده از سئو در استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ، باید به نکات زیر در وب سایت خود توجه کنید؛

  • استفاده از Google Analytics برای کمک به شناسایی بازار هدف
  • در نظر داشتن گزینه‌های بیشتری برای سئوی موتورهای جستجو
  • توجه بیشتر به mobile-friendly بودن
  • ایجاد محتوای با کیفیت، مرتبط و مفید
  • توجه به سلیقه کاربر در طراحی سایت
  • ایجاد ‌بک‌لینکهای مرتبط و مناسب برای بالا بردن ترافیک باکیفیت
  • ایجاد یک صفحه بروز و فعال در شبکه‌های اجتماعی
  • اصلاح کلمات کلیدی مطابق با نرخ بازگشت سرمایه (ROI) آنها
سئو چیست
مهم‌ترین فاکتورهای سئو

توجه داشته باشید که فرآیند بهبود سئو یک روند همیشگی است و حتی اگر وب سایت شما از نظر سئو رتبه خوبی داشته باشد، باید به تدارم سئوی سایت خود توجه داشته باشید. همه چیز از موتورهای جستجو گرفته تا مشتریان شما، مدام در حال تغییر هستند بنابراین، این به روزرسانی‌های مستمر الزامی است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن نسبت به سایر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی محصولات، عمر کمتری دارد اما توانسته به سرعت، جای خود را در راهکارهای موفق دیجیتال مارکتینگ باز کند. این مدل تبلیغات می‌تواند به ارزان‌ترین روش و سریع‌ترین حالت ممکن، مخاطبان علاقه‌مند به محصولات شما را جذب کند. برای اطلاعات بیشتر، مقاله تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؟ و ارسال پوش نوتیفیکیشن را مطالعه کنید.

پوش نوتیفیکیشن
نمایش پیام تایید ارسال نوتیفیکیشن برای کاربر

طراحی وبسایت

آخرین و مهمترین مورد در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، توجه به طراحی وب سایت است. به خاطر داشته باشید که وب سایت، اصلی‌ترین ابزار بازاریابی آنلاین شما است. روش‌های مختلفی برای این که بتوانید محصول خود را در وبسایت در اختیار عموم قرار دهید وجود دارد؛ اما دو مورد از آنها، نسبت به بقیه مهمتر هستند:

  • اول؛ کاربران را با جلوه‌های بصری وب سایت خود درگیر کنید. این جلوه‌های بصری می‌تواند شامل اینفوگرافیک، تصاویر و ویدئوهای محصول و … باشد.
  • دوم؛ مطمئن شوید که بازدیدکنندگان وب سایت شما ساده‌ترین ناوبری را تجربه می‌کنند. این بازدیدکنندگان برای دستیابی به نیازی خاص به وب سایت شما آمده‌اند که باید به سرعت برآورده شود. اگر مدت زمان رسیدن آن‌ها به صفحه محصول یا عملکرد مورد نظرشان در سایت بیش از اندازه طول بکشد، به احتمال زیاد به سرعت از وبسایت خارج می‌شوند. در بدترین حالت ممکن، این افراد برای همیشه وب سایت شما را فراموش خواهند کرد.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجموعه آموزش ویدئویی طراحی سایت با وردپرس: اینجا را کلیک کنید (+).

شش گام اساسی بازاریابی اینترنتی محصولات

حتی اگر به سیر تحول مارکتینگ از 10 سال پیش تاکنون نگاه کنیم، تغییرات آن را به طور محسوس می‌شویم اما با این وجود، کسب و کارهای مبتنی بر محصول باید چطور از دیجیتال مارکتینگ برای محصولات خود استفاده کنند؟ پس از آشنایی با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، بهتر است با نحوه استفاده از آنها بیشتر آشنا شویم. شما 6 گام اساسی برای استفاده از استراتژی فروش اینترنتی محصولات خود از طریق دیجیتال مارکتینگ را پیش رو دارید.

قدم اول: اهداف بازاریابی اینترنتی محصول را تعیین کنید.

تعیین هدف قبل از طراحی یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، اساسی‌ترین چیزی است که از زمان اجرای اولین بازاریابی محصول تا به حال، ثابت مانده است. طبیعتاً ابتدایی‌ترین هدف برای همه کسب و کارها «فروش بیشتر محصول» است که گرچه نمی‌توان منکر عالی بودن آن شد، اما کافی نیست. از آنجایی که موضوع بحث ما به طور خاص حول دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی برای محصولات شکل گرفته، بهتر است برخی از اهداف مرتبط با آن را بررسی کنیم.

  • یکی از اهداف، می‌تواند افزودن افراد بیشتر به لیست ایمیل شما باشد. هر چه بتوانید به افراد بیشتری ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنید، محدوده بزرگتری از مشتریان بالقوه را برای کسب و کار خود ایجاد کرده‌اید.
  • یکی دیگر از این اهداف دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند برندسازی باشد. این کار باعث می‌شود زمانی که مشتریان شما در معرض محصولات مشابه قرار می‌گیرند، نام برند شما را به طور ناخودآگاه به یاد بیاورند. این همان چیزی است که در مورد برندهای محبوب جهانی وجود دارد. برندسازی قهوه استارباکس، یکی از بارزترین مثال هایی است که در این زمینه می‌توانید در نظر داشته باشید. نام استارباکس نه تنها برای دوستداران قهوه، بلکه حتی برای کسانی که هرگز به قهوه علاقه نداشته‌اند نیز نامی آشنا است. یکی از ساده‌ترین راه ها برای برندسازی کسب و کار خود، استفاده مفید از شبکه‌های اجتماعی است (به عنوان مثالی دیگر، وقتی نام آگهی اینترنتی را می‌شوید، نام دیوار، تاکسی اینترنتی و اسنپ، خرید اینترنتی و دیجیکالا و … به ذهن شما تداعی می‌شود).

این‌ها تنها دو هدف کلی برای بازاریابی اینترنتی محصولات هستند که در شرایط مختلف و با توجه به نوع محصول و نیاز برند شما می‌توانند تغییر کنند. ممکن است محصول شما یک ایده کاملاً جدید را ارائه کند و یا بخواهید آن را در یک شهر و استان جدید گسترش دهید. هدف شما هرچه باشد، بازاریابی دیجیتال به شما در رسیدن به آن کمک خواهد کرد.

ریتارگتینگ و ریمارکتینگ چیست

قدم دوم: بهترین راه‌های دسترسی به مشتریان خود را پیدا کنید.

اگر برای کسب و کار خود یک استراتژی طراحی کرده باشید، احتمالاً درباره مشتریان خود نیز اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌اید که بعد از قدم اول، باید به بررسی آنها بپردازید. مسئله اصلی که شما باید در نظر داشته باشید، این است که ببینید مشتریان هدف شما در چه پلتفرمی بیشترین تعداد و تعامل را دارند. این مسئله تا حد زیادی به نوع محصول یا خدمات شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر محصولی تخصصی مانند ابزارآلات صنعتی، دستگاه‌های پزشکی و یا مواردی از این دست را ارائه می‌دهید، باید ببینید که مخاطب هدف شما در چه فضاهای آنلاینی به دنبال چنین محصولی است و تبلیغات شما در کجا بیشترین بازخورد را دارند. در حالیکه شبکه‌های اجتماعی، بهترین بستر برای معرفی و فروش محصولات مصرفی روزانه هستند.

همچنین بهتر است بدانید که مشتریان شما در واقع می‌خواهند چه چیزی را ببینند. به عنوان مثال اگر شما یک فروشنده آنلاین لباس هستید، مشتریان انتظار دارند که محصولات را در حالتی که بر تن مانکن پوشیده شده، ببینند؛ و یا در فروش ظروف آشپزخانه، بهتر است آنها را در حالتی که روی یک میز چیده شده، ببینند. به همین دلیل، داشتن یک عکاس خوب برای گرفتن عکسهای مناسب از محصول شما، ضرورت پیدا می‌کند. عکس محصول شما نه تنها در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، بلکه در وب سایت فروشگاه نیز می‌تواند استفاده شود.

قدم سوم: یک لیست ایمیل بازاریابی بسازید.

یکی از ابزارهای حیاتی برای کسب و کارهایی که بازاریابی اینترنتی را برای محصولات خود انتخاب کرده‌اند، ایجاد یک لیست ایمیل برای ارتباط مستقیم با مشتریان است. این لیست شامل نشانی ایمیل مشتریان فعلی و همچنین مشتریان بالقوه شما است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ایجاد ارتباطات و مشتریان جدید، تعامل خود را با مشتریان فعلی نیز حفظ کنید. فراموش نکنید که پرداختن به این روش نیز درست به اندازه معرفی و تبلیغات محصول در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد.

ایمیل‌هایی که شما به مشتریان خود می‌فرستید، می‌تواند شامل اطلاع از تخفیف‌های آخر فصل، عرضه محصولات جدید و … باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن آدرس ایمیل مشتریان و کاربران وب سایت خود را به دست آورید، ایجاد یک کادر برای ذکر آدرس ایمیل در صفحه اصلی یا صفحه ثبت نام وب سایت است. همچنین می‌توانید با افزودن یک لینک در صفحات اجتماعی کسب و کار خود، مخاطب را به صفحه ای از وب سایت که باید آدرس ایمیل را در آن ثبت کنند، هدایت کنید (بخوانید: معرفی بهلینک برای درج چند لینک در بیو اینستاگرام). در هر دو روش، میزان تعامل کاربران را بالا برده و به این ترتیب می‌توانید مشتریان بالقوه بیشتری پیدا کنید.

قدم چهارم: اینفلوئنسرهای مورد نظر خود را یافته و با آنها کار کنید.

امروزه استفاده از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی شما به یک روش کلیدی تبدیل شده که می‌تواند در بازاریابی اینترنتی محصولات بسیار مفید باشد. با نگاه به برخی از بزرگ ترین برندهای دنیا، می‌بینیم که آنها نیز با کمک گرفتن از اینفلوئنسرها توانسته‌اند موفقیت چشمگیری به دست بیاورند. اما دلیل موفقیت استراتژی آنها، در شناخت و انتخاب دقیق اینفلوئنسر بوده است. برای مشاغلی که کار خود را به تازگی شروع کرده‌اند، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ کمی پیچیده است. قبل از هر چیز باید بتوانید یک رابطه معتبر و باورپذیر بین برند خود و اینفلوئنسر مورد نظر ایجاد کنید.

اینفلونسر مارکتینگ
معرفی محصولات خوراکی توسط اینفلوئنسر حوزه آشپزی

برای انتخاب اینفلوئنسر مورد نظر خود، باید دو نکته اساسی را در نظر داشته باشید؛

  • مشتری ایده‌­آل خود را بشناسید.
  • ببینید کدام اینفلوئنسر می‌تواند با مخاطبان مورد نظر شما ارتباط برقرار کند. با در نظر گرفتن حوزه کاری خود، یکی از اینفلوئنسرهای فعال در زمینه مد، زیبایی، سفر و … را انتخاب کنید.

مسئله دیگری که علاوه بر تناسب کسب و کار با اینفلوئنسر باید در نظر داشته باشید، میزان تعامل کاربران با صفحه این شخص است. برای گرفتن نتیجه بهتر از این همکاری، باید به میزان دنبال‌کنندگان پیج شخص مورد نظر و همچنین میزان بازدید پستها و … توجه کنید. بعد از پیدا کردن اینفلوئنسر مورد نظر، با توجه به تمام این معیارهای گفته شده، حالا باید یک پیش زمینه قوی از کسب و کار و محصول خود و همچنین مشخصات و مزایای آن برای فرد ایجاد کنید تا بتواند با دید گسترده‌تری، بین شما و مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. یک اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیرگذار، برای هر دو طرف به شکل متقابل سودمند است.

قدم پنجم: به محتوا توجه کنید.

درست مانند هر کسب و کار دیگری، استفاده از بازاریابی محتوایی برای جذب مخاطب به سایت، جلب توجه به محصول و در نهایت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. محتوای باکیفیت و فوق‌العاده‌ای که شما به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار می‌دهید، به بالا رفتن نرخ تعامل و ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند. به گفته نیل پتل، بازاریاب دیجیتال شناخته شده، نرخ تبدیل یا همان Conversion Rate در کسب و کارهایی که از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند، تا 6 برابر بیشتر از سایر مشاغل است.

از دلایل اهمیت محتوا در کسب و کار شما، این است که روی موارد زیر اثر می‌گذارد:

  • بهبود رتبه بندی سایت شما در گوگل
  • افزایش تعداد دنبال‌کنندگان شما در رسانه‌های اجتماعی
  • امکان جذب بک‌ لینک‌های بیشتر

البته که شما می‌خواهید قبل از جذب افراد به سایت، کار بیشتری انجام داده و بتوانید محصولی را به آنها بفروشید که رضایت مخاطب را جلب کند. ما می‌خواهیم مشتریان بارها و بارها به وب سایت و یا صفحات شبکه اجتماعی ما بازگردند. تولید محتوای مفید و جذاب و یا بازاریابی از طریق ایمیل، از راه‌های رسیدن به این هدف است. برای تولید محتوای جذاب، می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید؛

  • معرفی آخرین محصول قبل از عرضه
  • اجرای مسابقه و در نظر گرفتن یکی از محبوب‌ترین محصولات به عنوان جایزه
  • همکاری یا مصاحبه با یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خود
  • استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (به عنوان مثال، عکس از محصول خریداری شده) که به تکنیک UGC معروف است.
  • تولید محتوا درباره تحولات جذاب حوزه کاری شما
مزایای بازاریابی محتوایی
مزایای همه جانبه بازاریابی محتوایی برای بازاریابی محصولات

قدم ششم: تغییر یافته، رشد کنید و در صورت نیاز، تغییر مسیر بدهید.

نه تنها کسب و کارهای مبتنی بر محصول، بلکه همه مشاغل باید بتوانند در صورت لزوم تغییر کرده و توان رقابت خود را بالاتر ببرند. اگر استراتژی‌های شما به هر دلیلی تا به حال مفید نبوده، از تغییر نترسید و روش‌های جدیدتر را امتحان کنید. به عنوان مثال اگر میزان تعامل کاربران در وب سایت شما کم شده، روی صفحات شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده و از جایگزین کردن روشهای مختلف استفاده کنید. و یا حتی در صورت لزوم، می‌توانید حوزه کاری خود را به طور کلی تغییر داده و در مسیر دیگری به موفقیت برسید. با تسلط بر این اصول پایه در بازاریابی، می‌توانید یک بازاریابی حرفه‌ای داشته باشید و در پیشرفت کسب و کار خود موفق شوید.

نتیجه‌گیری از بازاریابی اینترنتی محصولات

روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن به عنوان استراتژی تبلیغاتی محصولات خود استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال، از روش‌های مختلفی برای این امر استفاده می‌کند که می‌تواند در نهایت، به فروش عالی محصولات شما منجر شود. در روش‌های دیجیتال مارکتینگ، مردم به سرعت از اطلاعات محصول شما مطلع شده و با دید بهتری، آن را خریداری می‌کنند. نکته‌ای که باید همواره به آن توجه کنید، این است که همه استراتژی‌های گفته شده به صورت مداوم در حال تغییر و تکامل هستند و مرتباً باید با نیاز مخاطب شما سازگار شود. استراتژی‌های خود را همواره تحلیل کرده و سعی کنید آن‌ها را بهتر کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 20 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.