اگر به‌عنوان صاحب یک کسب و کار، بعد از اینکه سرمایه و زمان خود را صرف تهیه‌ی محصولی برای فروش کرده‌اید، حال زمان آن فرا رسیده تا افرادی را پیدا کنید که محصول شما را بخرند. در این مسیر، ممکن است در مورد بهترین راه‌های ارتباطی با مشتریان، افزایش فروش، یا همچنین تعیین استراتژی‌های فروش، کمی گیج شده باشید؛ اما جای نگرانی نیست. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین رویکردها، نکات و راهکارهایی که شرکت‌های بزرگ و حتی فروشندگان مختلف به‌صورت روزانه برای افزایش فروشِ خود استفاده می‌کنند را – تحت عنوان راهکارهای فروش موفق – مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

راهکارهای فروش موفق

استراتژی‌ها و راهکارهای فروشی که در ادامه ارائه شده است، می‌تواند به شما کمک کند تا موفق شوید: مشتریان بیشتری کسب کنید، به نتایج مثبتی در فروش دست پیدا کنید و در نهایت، برند خود را رشد دهید. این استراتژی‌ها و راهکارها عبارت‌اند از:

  1. مزایای محصول یا خدمت خود را به خوبی پرزنت کنید.
  2. در مورد مشتریان خود تحقیق کنید و نیاز آنها را بشناسید.
  3. برای کسب و کار خود به درستی هدف‌گذاری کنید.
  4. بازارهای کوچک را هدف قرار دهید.
  5. با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.
  6. داستان‌سرایی را فراموش نکنید.
  7. به نظرات مشتریان و خریداران اهمیت بدهید.
  8. با تلفن آشتی کنید.
  9. پیگیری‌های منظم داشته باشید.
  10. نسخه‌های نمایشی و رایگان ارائه دهید.
  11. حواستان به مشتریان فعلی باشد.
  12. به تجربه فروش خود اتکا کنید.
  13. بازاریابی ایمیلی اتوماتیک را از یاد نبرید.
  14. مشتریان را مطمئن کنید.
  15. انعطاف‌پذیر باشید.
  16. فروش‌های گذشته خود را بازبینی کنید.

در ادامه هر یک از راهکارهای فروش موفق بالا را تشریح می‌کنیم.

راهکارهای فروش موفق
راهکارهای فروش موفق
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مزایای محصول یا خدمت خود را به خوبی پرزنت کنید.

برخی از کسب و کارها به خاطر ویژگی‌های نه چندان مناسب کالاها، نوع بسته‌بندی محصولات و حتی تعداد زیاد رقبا در بازار، سریعاً از بین می‌روند؛ اما شما باید همیشه یک قدم به عقب بردارید و در مورد مزایای اصلی محصولتان – که مشتریان بالقوه‌ی بازار هدف شما به دنبال آن هستند – فکر کنید! و عمیقاً به این مسئله بیندیشید که محصول یا خدمات شما، چگونه زندگی مشتریانتان را آسان خواهد کرد؟

نکته‌ای که در این خصوص باید به یاد داشته باشید این است که مشتریان، محصولی را خریداری نمی‌کنند، بلکه آن‌ها به دنبال راه‌حلی برای رفع نیاز خود و راحتی هرچه بیشترشان هستند، به‌عبارت بهتر، آن‌ها ارزشی که شما برایشان خلق می‌کنید را خریداری می‌کنند (نه صرفاً محصولتان را)؛ پس، قبل از اینکه به پیاده‌سازیِ راهکارهایی برای فروش موفق بپردازید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که افراد بازار هدفتان، متوجه می‌شوند که شما چه چیزی را می‌فروشید. به بیان ساده‌تر، برای اینکه بتوانید محصول خود را بفروشید، باید ویژگی‌های آن را برای مشتریانتان خوب توضیح دهید تا آن‌ها به‌راحتی محصول یا خدمات شما را بشناسند و ضرورت خرید آن را درک کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در مورد مشتریان خود تحقیق کنید و نیاز آنها را بشناسید.

این راهکار، مستقیماً به مورد قبل، متصل است؛ شما نه تنها باید چیزی که می‌فروشید را خوب توضیح دهید، بلکه باید مشتری را هم خوب بشناسید. قبل از تماس با مشتری، تحقیقات مناسبی انجام دهید و به این سؤال که «محصول یا خدمت شما چگونه می‌تواند به مشتریان کمک کند؟» پاسخ دهید؛ برای این کار از خود بپرسید:

  • اهداف اصلی کسب و کار مشتری بالقوه‌ی شما چیست؟ او به چه کاری مشغول است؟
  • آیا با فعالیت‌های تجاری مشتریان خود آشنایی دارید؟
  • موانع اصلی برای ارتباط گرفتن با مشتریان چه هستند؟
  • محصول یا خدمات شما، در چه زمینه‌هایی به آن‌ها کمک می‌کند؟
  • آیا مشتریان جذب محصولات یا خدمات رقبای شما شده‌اند؟ چرا و به چه دلیل؟
  • رده‌ی سنی آن‌ها در چه بازه‌ای است؟
  • میزان تحصیلاتشان چقدر است؟

تنها زمانی می‌توانید یک مکالمه‌ی فروش و استراتژی فروش موفق داشته باشید، که مشتری بالقوه‌ی خود را بشناسید و بتوانید مکالمه را برای وی شخصی‌سازی کنید؛ این امر موجب افزایش رضایت مشتری و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد شد. برای شناخت هر چه بیشتر مشتریان خود می‌توانید به مقاله‌ی «پرسونا چیست؟ | صفر تا صد | دانلود رایگان پرسونای مشتری» مراجعه کنید و به‌منظور ارتباط با آن‌ها نیز توصیه می‌کنیم که مقاله‌ی «نحوه ارتباط با مشتری در بازاریابی سنتی و دیجیتال» را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برای کسب و کار خود به درستی هدفگذاری کنید.

مهم‌ترین نکته برای رسیدن به موفقیت در تمامی زمینه‌ها، «هدف‌گذاری درست» است؛ لذا شما – به‌عنوان صاحب یک کسب و کار – برای اینکه بتوانید پیشرفت کنید و در حوزه فروش، موفقیتی رضایت‌بخش را تجربه نمایید، باید برای خود «هدف» داشته باشید؛ شایان ذکر است که این هدف‌گذاری در تجارت از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این راستا، شما باید هم برای بازار هدف و هم برای شرکت خود هدف‌گذاری کنید، تا بتوانید متمرکز بمانید و تجارت خود را در هر مرحله از مسیر هدایت نمایید. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

بازارهای کوچک را هدف قرار دهید.

هنگامی که می‌خواهید مشتریان بالقوه‌ی بازار را هدفِ خود قرار دهید، همیشه عاقلانه نیست که شبکه‌ای گسترده از مشتریان را انتخاب کنید؛ زیرا این امر می‌تواند به‌سرعت شما را در تعداد زیاد افراد، انواع تایپ‌های مختلف مشتریان، تعیین استراتژی‌های مختلف برای افزایش فروش و… غرق کند. برای اینکه گرفتار این چنین مشکلی نشوید، توصیه می‌کنیم که با یک لیست تماس محدود شروع کنید و روی یک حوزه یا بازار خاص، تمرکز نمایید؛ حتی اگر بازاری که انتخاب کردید، نتیجه‌ی مثبتی در بر نداشت، به‌راحتی می‌توانید با کمترین ضرر، به سراغ بازار هدف بعدی بروید؛ شایان ذکر است هنگامی که به بازار درستی دست یافتید، انرژی و اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه‌ی راه و توسعه‌ی کسب و کار خود، به‌دست خواهید آورد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.

در اوایل دهه‌ی 70 میلادی، فروشندگان، با نقش‌های مختلف خریداران آشنا شدند و یک دهه بعد، یعنی در دهه‌ی 80 میلادی، مدلی از نقش‌های خریداران در فرایند خرید / فروش شکل گرفت که تا به امروز ثابت باقی مانده است. این مدل دارای 6 نقش بود که عبارت‌اند از:

آغازگر (Initiator)

این فرد، نیاز به خرید یک محصول یا دریافت خدمتی خاص را برای حل یک مشکل، تشخیص می‌دهد.

تأثیرگذار (Influencer)

افراد تأثیرگذار در هر جمعی حضور دارند و با نظراتی که می‌دهند تصمیم سایر اعضا را تغییر داده و روند خرید را پیش می‌برند.

تصمیم گیرنده (Decider)

تصمیم‌گیرنده‌ها کسانی هستند در نهایت با نظر خودشان، با انجام یک خرید موافقت و یا مخالفت می‌کنند؛ به‌عبارتی حرف آخر را افراد تصمیم‌گیرنده می‌زنند.

خریدار (Buyer)

همان طور که از اسمش حدس می‌زنید، به کسانی که خرید واقعی را انجام می‌دهند، خریدار می‌گویند.

کاربر (User)

شخصی که پس از خرید محصول یا دریافت خدمات، از آن استفاده می‌کند، «کاربر» نامیده می‌شود. شایان ذکر است که کاربر ممکن است تمامی نقش‌های بالا را داشته باشد، اما نقش‌های بالا به معنای کاربر بودن نیستند.

دروازه بان (GateKeeper)

دروازه‌بان به کسی می‌گویند که اطلاعات یا دسترسی به اطلاعات را کنترل می‌کند؛ دروازه‌بانان کسانی هستند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود برای طرح یک استراتژی موفق و افزایش فروش، کسب کنید.

حال که با این 6 نقش آشنا شدید، بهتر است بدانید که راهکار ارتباط با افراد مناسب، به این معنی است که شما باید فرد تصمیم‌گیرنده یا decider را پیدا کنید و در زمان خود صرفه‌جویی نمایید؛ برای انجام این کار نیز باید جریان اطلاعات را دنبال کنید و ارتباطات را تا بالا و رسیدن به فرد تصمیم‌گیرنده ردیابی نمایید. به جرئت می‌توان گفت که پیدا کردن فرد تصمیم‌گیرنده، مخفی‌ترینِ ترفندها و راهکارهای فروش موفق است!

فروش موفق
فروش موفق

داستان سرایی را فراموش نکنید.

گاهی برای اینکه بتوانید دل خریداران را به‌دست آورید، تا به شما اعتماد کنند و محصول یا خدمت شما را به‌جای رقبا برگزینند، به «داستان‌سرایی» نیاز دارید؛ فروشندگان از راهکار داستان‌سرایی برای افزایش تعامل با مشتری و جلب توجه آن‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این‌ها، تحقیقات نشان داده است که داستان‌سرایی بر روی نیات، انگیزه‌ها، باورها، احساسات و رفتار خرید مشتریان تأثیر می‌گذارد؛ در این راستا، شما باید بتوانید داستان خود را عمیق‌تر بیان کنید تا شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران وفادار داشته باشید. راهکار داستان‌سرایی را می‌توانید در مراحل مختلف بازاریابی و فروش استفاده کنید؛ مثلاً در هنگام معرفی خود، داستانی جالب درباره‌ی شرکتتان ارائه دهید و یا روایتی را به متن ارائه‌ی محصولات یا خدمات خود اضافه کنید. بنابراین، داستان‌سرایی یکی از بهترین راهکارهای فروش موفق به شمار می‌رود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

به نظرات مشتریان و خریداران اهمیت بدهید.

مهم‌ترین ابزاری که در توسعه‌ی شرکت و افزایش فروش به شما کمک می‌کند، نظرات خریداران و مشتریان است؛ اگر درخواست‌های مکرری از طرف مشتریان یا خریداران پیرامون اصلاح کالا یا خدمت، تغییر قیمت‌ها، طراحی پیکج‌های مختلف محصولات و… دریافت می‌کنید، به این درخواست‌ها، بی‌توجه نباشید و حتماً به نظرات آن‌ها توجه کنید. گوش‌های خود را باز نگه‌دارید تا تمامی بازخوردهایی که مشتریان به شما می‌دهند را دریافت نموده و جمع‌آوری کنید تا برای اعمال هرگونه تغییر در محصولات یا خدمات – به نفع رضایت مشتریان – آماده باشید. شایان ذکر است زمانی که مشتریان متوجه شوند شما به نظرات و بازخورد آن‌ها اهمیت می‌دهید و در حل مشکلات انعطاف‌پذیر هستید، احساس نادیده گرفته شدن به آن‌ها دست نمی‌دهد و علاقه‌ی آن‌ها به شرکت و محصولات یا خدمات شما افزایش می‌یابد.

با تلفن آشتی کنید.

در گذشته استفاده از بازاریابی تلفنی بسیار رواج داشت و این شیوه‌ی بازاریابی کم‌کم تبدیل به روشی تهاجمی و ایجاد مزاحمت تبدیل شد؛ اما با گسترش فضای مجازی و گسترش دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی تلفنی به روشی کلاسیک تبدیل شده که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود و این امر موجب شده تا بازاریابی تلفنی به بستری خلوت برای فروش موفق تبدیل شود. شایان ذکر است که بازاریابی تلفنی به شیوه‌ای جدید استفاده می‌شود و بیشتر نقش پیگیری را ایفا می‌کند؛ به این ترتیب که با مشتریان خود تماس می‌گیرید تا مثلاً ایمیلی که فرستاده‌اید را مشاهده کنند و به آن پاسخ دهند، یا از تجربه‌ی آن‌ها پیرامون استفاده از محصولات یا خدماتی که ارائه کرده‌اید، پرس‌وجو می‌کنید. شایان ذکر است که متمایز کردن روش‌های ارتباطی شما می‌تواند تعامل بالقوه با مشتریان را افزایش دهد تا به نتیجه برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله «ویزیتور تلفنی چیست؟ و چه وظایفی دارد؟ + نکات مهم در بازاریابی تلفنی Telemarketing» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پیگیری های منظم داشته باشید.

طبق تحقیقات، 80 درصد از فروش‌های غیرمعمول، بعد از 5 بار تماس اتفاق افتاده‌اند! وقتی از تماس با مشتری سخن به میان می‌آوریم، منظورمان تمامی راه‌های ارتباط مستقیم با مشتری است؛ این راه ارتباطی می‌تواند تماس تلفنی، ارسال ایمیل و حتی دیدار حضوری باشد. برای اینکه اعتماد مشتری را به‌صورت کامل جلب نمایید و نظر او را برای خرید از خودتان، مثبت کنید، باید استراتژی پیگیری درستی را تنظیم کنید که به تمام جنبه‌های مهم توجه کند؛ برای این منظور، تعیین کنید که باید چه تعداد پیگیری را با چه فرکانسی (در چه بازه‌ی زمانی) انجام دهید و در هر پیگیری با چه لحنی با مشتری صحبت نمایید و چه نکات کلیدی را به او یادآوری کنید؟

نسخه های نمایشی و رایگان ارائه دهید.

یکی دیگر از راهکارهای فروش موفق و جلب نظر مشتریان بازار هدف، ارائه‌ی نسخه‌های آزمایشی و تستی رایگان است، که به‌عنوان نمونه (Sample) نیز شناخته می‌شوند. این راهکار مزایای مختلفی دارد؛ حتی اگر مشتریان پس از گذشت دوره‌ی آزمایشی، تصمیم نگیرند که محصولات یا خدمات شما را تهیه کنند، باز هم بازخوردهای زیادی دریافت خواهید کرد که به شما برای اصلاح و ارتقای محصول یا سطح خدماتی که ارائه می‌دهید، بسیار کارآمد و مفید می‌باشد. شایان ذکر است که این راهکار برای محصولات نرم‌افزاری، محصولات پیچیده، محصولاتی که نوآورانه و خلاقانه هستند و همچنین خدمات از راه دورِ نوین، بسیار کاربرد دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حواستان به مشتریان فعلی باشد.

جالب است بدانید که هزینه‌ی به‌دست آوردن مشتریان جدید، 5 برابر هزینه‌ی حفظ مشتریان فعلی می‌باشد؛ پس زمانی که ارتباطی با مشتریان فعلی خود برقرار کردید، آن را پرورش داده و تقویت نمایید و سعی کنید در طول زمان، ارزش بیشتری برای آن‌ها ایجاد کنید تا همیشه مشتری وفاداری برای شما باقی بمانند. شما می‌توانید این کار را با ایجاد اعتماد، حفظ راه‌های ارتباطی، بازاریابی و پیگیری‌های شخصی‌سازی شده، برنامه‌ی مختلف و ارائه‌ی نمونه‌های رایگان از محصولات یا خدمات جدید به آن‌ها، انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

به تجربه فروش خود اتکا کنید.

از آنجایی که در دنیای امروز، مشتریان غرق انتخاب‌ها و محصولات مختلف هستند، باید در نحوه‌ی برقراری ارتباط خود با آن‌ها دقت زیادی به خرج دهید، تا برای آن‌ها – نسبت به رقبایتان – متمایز و با ارزش‌تر باشید. در این راستا باید یاد بگیرید چگونه در شرایط سخت و استرس‌زا، با خونسردی و آرامش به سؤالات مشتریان خود پاسخ دهید و به خواسته‌های آنان رسیدگی کنید؛ لازمه‌ی این کار این است که در طول هر مرحله از بازاریابی و فروش، از قبل فکر کرده باشید و انعطاف‌پذیری بالایی برای برگرداندن ورق مکالمه و مذاکره به نفع خود نشان دهید.

نکته‌ی دیگری که اهمیت دارد، این است که خود را در موقعیتی قرار ندهید که درخواست مشتری بالقوه‌تان را رد کنید، یا از انجام آن عاجز بمانید؛ در عوض روی چگونگی برآورده کردن خواسته‌های آنان توجه کنید تا نسبت به رقبا از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار باشید. این نکاتی که گفته شد از طریق تجربه‌ی فروش و بازاریابی کسب می‌شوند و شما باید با مشتریان مختلف از راه‌های مختلفی ارتباط برقرار کنید، تا بهترین راه را برای ایجاد ارتباط با مشتریان بازار هدف خود پیدا کنید. یکی از ابزارهایی که در برقراری ارتباط با مشتری برای شما مفید و سودمند می‌باشد، هنر فن بیان است. برای یادگیری نکات و هنر فن بیان، توصیه می‌کنیم به مقاله‌ی «فن بیان با مشتری – آموزش تکنیک های فن بیان برای افزایش فروش» مراجعه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی ایمیلی اتوماتیک را از یاد نبرید.

زمانی که می‌خواهید از بازاریابی ایمیلی سرد استفاده کنید، سیستم‌های اتوماسیون بازاریابی می‌تواند تصویر دقیق‌تری از رفتار مشتریان به شما ارائه دهند و به شما کمک می‌کنند تا سرنخ‌های قوی‌تری برای اصلاح استراتژی بازاریابی ایمیلی خود به‌دست بیاورید. یکی از این سرویس‌ها، Autoklose می‌باشد که به کمک آن قادر خواهید بود تا ایمیل‌های خودکار و شخصی‌سازی شده‌ای را برای مشتریان خود ارسال کنید، همچنین مخاطبین خود را مدیریت نمایید و در عین حال به تعداد زیادی مشتری بالقوه نیز دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشتریان را مطمئن کنید.

اگر تجربه‌ی بازاریابی و فروش داشته باشید، به احتمال قوی تا کنون بارها و بارها به مشتریانی برخورد کرده‌اید که درباره‌ی خرید محصول یا دریافت خدمات از شما، دودل و نامطمئن بوده‌اند؛ اگر به این چنین موردی برخورد کردید، آن را نادیده نگیرید و سفت به آن بچسبید. شاید برای کسانی که تجربه‌ی کافی ندارند، سؤال پیش بیاید که از کجا بفهمیم مشتری دودل و نامطمئن است؟ زمانی که شما دارید از محصولات یا خدمات خود صحبت می‌کنید و مشتری زمان زیادی ساکت می‌ماند و سؤالی نمی‌پرسد، این به آن معناست که یا مشتری شما گیج شده است و دقیقاً نمی‌داند محصول و خدمت شما چه کاری برای وی انجام می‌دهد، یا اینکه نسبت به شما دودل است. اما چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ برای اینکه مشتری خود را از خرید محصول یا دریافت خدمات مطمئن کنید، کافی است از چند ترفند ساده استفاده کنید:

  • از مشتری بپرسید که آیا مایل هست یا دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری توضیحات خود را ارائه دهید؟
  • نظر آن‌ها را در مورد محصول یا خدمات خود بپرسید.
  • در طول ارائه‌ی محصول یا خدمات، مشتری را درگیر مکالمه کنید (از او تأیید بگیرید).
  • سعی کنید واضح صحبت کنید و از اصطلاحات پیچیده پرهیز نمایید.
  • به مشتریان خود احساس آرامش و دوستی القا کنید.

انعطاف پذیر باشید.

در قسمت‌های قبلی از انعطاف‌پذیری نام بردیم، اما انعطاف‌پذیری یعنی چه؟ انعطاف‌پذیری در بازاریابی و فروش یعنی اینکه شما در هر شرایطی که قرار گرفتید، به نحوی عمل کنید که ورق به نفع شما برگردد و این شما باشید که در پایان مذاکره، سود اصلی را برده باشید. گاهی برای برخورد و مذاکره با مشتریان باید بر خواسته‌های خود پافشاری کنید و گاهی هم باید کمی عقب بکشید و امتیازاتی را به طرف مقابل اعطا کنید؛ اما قبل از اینکه بخواهید هر کدام از رویکردهای گفته شده را انتخاب کنید، باید ارزش‌هایی که بر آن‌ها پا فشاری می‌کنید یا می‌خواهید قربانی کنید را خوب سبک و سنگین کنید، تا در نهایت برنده‌ی اصلی مذاکره شما باشید.

فروش موفق
فروش موفق
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش های گذشته خود را بازبینی کنید.

داده‌های فروش‌های قبلی شما می‌تواند منبعی عالی از اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه و عادات خرید آن‌ها باشد؛ با تجزیه و تحلیل این داده‌ها می‌توانید هم هدف‌گذاری بهتری داشته باشید، هم اینکه استراتژی‌های مؤثرتری برای بازاریابی و فروش مطرح کنید. نکاتی که باید در سابقه‌ی فروش خود به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  • تأثیر کارمندان جدیدی که در بخش بازاریابی و فروش استخدام شده‌اند بر میزان فروش شما
  • میزان هزینه‌ای که برای بازاریابی خرج کرده‌اید و تأثیر آن‌ها بر روی میزان فروش
  • تعداد نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهایی که در آن‌ها شرکت کرده‌اید
  • میزان فروش در ماه‌های مختلف (از لحاظ رویدادهای مذهبی، ملی، تغییرات آب و هوایی و…)

بررسی این اطلاعات به شما نشان می‌دهد که چه چیزی درست کار می‌کند، و چه چیزی نه؟ بر این اساس،، قادر خواهید بود تا خود را در مسیر درستی برای فروش هرچه بیشتر قرار دهید. به‌عنوان مثال، اگر پس از شرکت در نمایشگاهی یا استخدام نیرویی جدید، روند فروش صعودی داشتید، نشان‌دهنده‌ی این است که آن عامل، در میزان فروش شما تأثیرگذار است و باید توجه بیشتری – نسبت به قبل – به آن عامل نشان دهید.

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره راهکارهای فروش موفق

راهکارهای فروش موفقی که در بالا گفته شد و با هم بررسی کردیم، همگی آزمایش‌شده و واقعی هستند و به شما کمک می‌کنند تا اثربخشی و عملکرد نمایندگان بازاریابی و فروش خود را افزایش داده و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید؛ با این حال، در نظر داشته باشید که بهترین راه برای افزایش فروش و دستیابی به آمار و ارقام بالاتر، استفاده از تجربه‌ی خودتان و به کار بردن آن در مواردی است که گفته شد.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات و راهکارهای مفیدی برای افزایش فروش کسب و کار خود، به‌دست آورده باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «راهکارهای فروش موفق» دارید، یا راهکارهای دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر قصد دارند تا میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

یک نظر ثبت شده در “راهکارهای فروش موفق – رونمایی از ۱۶ ترفند طلایی در فروش و بازاریابی

  • نیکنام عزیزی — says: ۱۴۰۲-۰۱-۰۸ در ۲۰:۵۹

    نیکنام عزیزی هستم

    کارآفرین
    در شرکت بیمه پاسارگاد و شرکت گسترش طراحان نقش الماس

    فروش پایان یک معامله نیست
    آغاز یک تعهد است

    و فرایند و خلاقیت خاص داره

    مطالب شما مفید بود استفاده کردیم

    سپاسگزارم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها