یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی در زمان‌هایی همچون دوران کرونا، کسب درآمد از وب سایت است. شما می‌توانید بدون اینکه از خانه خود بیرون بروید یا نیاز باید برای هر فروش، پشت لپتاپ بنشینید، درآمد کسب کنید. این کار به تخصص فوق‌العاده زیاد یا عجیبی نیاز ندارد و همه می‌توانند از این طریق و به صورت آنلاین درآمدزایی کنند. با این‌حال برای تبدیل یک وبلاگ یا وب سایت به یک منبع درآمد اینترنتی، به تلاش زیادی نیاز است و حداقل باید توانایی تأمین هزینه اولیه برای خرید دامنه و هاست وب را داشته باشید. در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا، بهترین استراتژی‌هایی که برای کسب درآمد اینترنتی از وب‌ سایت به شما کمک می‌کنند را جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
2 آشنایی با بهترین روش‌های کسب درآمد از وب سایت در ایران

هزینه‌های طراحی وب سایت

برای داشتن سایت، نیاز نیست که چندین و چند ده میلیون تومان به شرکت‌های برنامه‌نویسی پرداخت کنید. روش‌های بسیار ساده، بسیار ارزان و فوری برای طراحی سایت وجود دارد که به عنوان بهترین و ارزان‌ترین راهکار، استفاده از سایت‌های وردپرسی را به شما معرفی می‌کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که در سراسر جهان و ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته و سایت‌های بی‌شماری با آن راه‌اندازی شده‌اند. هسته اصلی وردپرس و اکثریت افزونه‌های کاربردی آن رایگان بوده و شما فقط باید هزینه کمی برای یک قالب فارسی وردپرس پرداخت کنید:

  • هزینه دامنه ir یکساله: 16 هزار تومان
  • هزینه هاست یکساله: حداقل 150 هزار تومان
  • هزینه قالب وردپرس: بین 50 تا 300 هزار تومان بر اساس امکانات قالب

برای طراحی سایت وردپرسی هم می‌توانید خودتان دست به کار شده و با دوره‌های آموزشی زیر، سایتتان را طراحی کرده و از آن، درآمد کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش وردپرس (WordPress) – مقدماتی: اینجا را کلیک کنید (+).

آشنایی با بهترین روش‌های کسب درآمد از وب سایت در ایران

روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از وب سایت خود درآمد کسب کنید. همه روش‌هایی که در این مطلب توضیح داده می‌شوند، برای کسب درآمد آنلاین در ایران مناسب هستند اما پیشنهاد می‌کنیم از همه آن‌ها به صورت هم‌زمان استفاده نکنید و یک یا دو روش را که با توانایی‌های شما و موضوع وب سایتتان مناسب هستند انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که با صرف طراحی یک سایت نمی‌توان به درآمد زیادی رسید و باید در این زمینه صبر و تلاش کافی داشته باشید.

کسب درآمد از طریق شبکه‌های تبلیغاتی

برای کسب درآمد از وب سایت با استفاده از این روش رایج در ایران، می‌توانید از طریق شبکه‌های تبلیغاتی مانند کاپریلا درآمد کسب کنید. البته کسب درآمد از این روش، زمانی مؤثر است که محتواهایی با کیفیت و بهینه بر روی سایت خود داشته باشید. هر چه محتوای شما باکیفیت‌تر باشد، بازدیدکننده بیشتری خواهید داشت و بازدیدکننده بیشتر به معنی افزایش تعداد کلیک روی تبلیغات موجود در سایت شما؛ چون با توجه به مدل درآمدی شبکه‌های تبلیغاتی، شما تنها زمانی از این شبکه‌ها کسب درآمد می‌کنید که کاربران روی تبلیغات سایت شما کلیک کنند. پس هر چه تعداد بازدیدکننده بیشتر باشد، کلیک‌ها بیشتر بوده و در نتیجه درآمد شما بیشتر خواهد شد (معمولاً بین 150 تا 450 تومان به ازای هر کلیک واقعی به صاحب سایت پرداخت می‌شود).

نکته مهم اینجاست که باید موضوع محتوای شما با هدف تبلیغات هماهنگ باشد. تبلیغات بنری باید برای افرادی که به محتوای شما علاقه دارند جذاب باشد در غیر این صورت آن‌ها بر روی تبلیغات کلیک نمی‌کنند و شما نمی‌توانید درآمد کسب کنید. بنابراین با به کار گیری اصول سئو و تولید محتوای باکیفیت، می‌توانید با استفاده از این روش به درآمد میلیونی (و یا چند ده میلیونی در ماه) برسید.

پیشنهاد ویژه درآمدزایی:

یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب موفقیت در این مدل کسب درآمد می‌شود، افزایش احتمال کلیک کاربران روی تبلیغ است. مثلاً اگر سایت شما در زمینه اخبار تکنولوژی است و تبلیغی در مورد فروش لوازم آرایشی نمایش داده شود، هیچ کلیکی و درآمدی به دست نمی‌آورید. اما اگر در مطلبی از سایت شما که در مورد دانلود نسخه جدید فوتوشاپ است، تبلیغاتی در مورد آموزش ویدیویی کار با فوتوشاپ، ساخت بنر تبلیغاتی با فوتوشاپ و … نمایش داده شود، درصد زیادی از کاربران روی آن کلیک خواهند کرد؛ این یعنی درآمدی بسیار ارزشمند.

شبکه تبلیغات هوشمند کاپریلا با استفاده از دانش هوش مصنوعی، محتوای هر صفحه از سایت شما رو به طور کامل تحلیل کرده و فقط تبلیغاتی را در آن نشان می‌دهد که با محتوای صفحه شما مرتبط است. این یعنی افزایش کلیک و درآمد برای شما و رضایت برای بازدیدکنندگان وبسایت شما.

یک انجمن گفتگو برای اعضای ویژه در وب سایت خود ایجاد کنید.

با استفاده از افزونه‌های رایگان وردپرس مانند bbPress می‌توانید یک انجمن گفتگو برای کاربرانی که در سایت شما عضو می‌شوند ایجاد کنید. سپس می‌توانید از اعضای انجمن حق عضویت دریافت کنید. البته مقدار درآمدی که می‌توانید از این طریق کسب کنید به ارزش محتوا و امکاناتی بستگی دارد که در اختیار اعضا انجمن قرار می‌دهید. اگر بتوانید انجمن سایت خود را به یک جامعه واقعی که دارای شبکه‌های ارتباطی است و نکات مهم را با هم به اشتراک می‌گذارند تبدیل کنید، سود زیادی کسب می‌کنید. مثلاً می‌توانید انجمن گفتگویی ایجاد کنید که اعضا در مورد سیگنال‌های خرید و فروش بورس، زیر نظر مشاوران تخصصی سایت، با هم به تبادل نظر بپردازند.

کسب درآمد با انجمن گفتگو
نمونه افزونه ساخت انجمن گفتگو در وردپرس

کسب درآمد از وب سایت از طریق همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یکی از رایج‌ترین و البته سریع‌ترین روش‌های کسب درآمد از وب سایت است. این کار خیلی ساده است و می‌تواند درآمد زیادی ایجاد کند. برای شروع کار باید در فروشگاه‌های همکاری در فروش عضو شوید و سپس محصولی که دوست دارید و می‌خواهید به دیگران هم پیشنهاد کنید از آن استفاده کنند را پیدا کنید. در مرحله بعد، آن محصول را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود معرفی و تبلیغ کنید. اگر محصول یا خدماتی که معرفی می‌کنید با سلیقه و نیازهای بازدیدکنندگان وبسایت شما مطابقت داشته باشد، آن‌ها بر روی لینک محصول کلیک می‌کنند و به صفحه خرید آن محصول در وب سایت مورد نظر هدایت می‌شوند. احتمالاً نمونه‌هایی از این نوع بازاریابی را برای محصولاتی که در دیجیکالا به فروش می‌رسند دیده‌اید. در صورتی‌که یک نفر بعد از کلیک بر روی لینک خرید موجود در سایت شما محصول را خریداری کند درصدی از فروش محصول به شما می‌رسد. این درصد یا همان پورسانت فروش ممکن است از 1 درصد تا 25 درصد از قیمت محصول باشد. دو نمونه از سایت‌های همکاری در فروش ایران به شرح زیر است:

همکاری در فروش دیجیکالا
آمارهایی از همکاری در فروش دیجیکالا

فروش فضای تبلیغاتی

یک راه ساده برای کسب درآمد از وب سایت این است که فضای تبلیغاتی خود را به صورت مستقیم به شرکت‌هایی که قصد دارند اسپانسر وبلاگ‌های مختلف شوند بفروشید. در فضای تبلیغاتی سایت خود می‌توانید قیمت موردنظرتان را بر اساس جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ مشخص کنید. در ایران، تبلیغات به ازای 1000 نمایش (CPM) کاربرد ندارد و استقبال نمی‌شود؛ به همین دلیل اگر ترافیک بالایی دارید، به جز کسب درآمد با تبلیغاتی کلیکی که مطرح شد می‌توانید قیمت ثابت برای تبلیغات وب سایت خود اعلام کنید. به این ترتیب اول هر ماه دستمزد خود را دریافت می‌کنید و دیگر درآمد شما به تعداد افرادی که تبلیغ را مشاهده و یا بر روی آن کلیک می‌کنند محدود نمی‌شود.یکی از راه‌های خوب استفاده از مدل فروش ماهانه تبلیغاتی، بلاگر شدن است که در لینک زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

کالاهای دیجیتالی بفروشید.

می‌توانید با تولید کالاهای دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی، به صورت مستقیم و از هر فروش، درآمد کسب کنید. از آنجایی‌ که هیچ واسطه‌ای بین شما و خریدار وجود ندارد لازم نیست هزینه اضافه‌‌ای به کسب پرداخت کنید و کل مبلغ فروش برای شما خواهد بود. ممکن است این روش کسب درآمد از وب سایت، خیلی ساده و راحت به نظر برسد چون فقط کافی است محصولات خود را از طریق وب سایت خودتان بفروشید و فوراً پول آن را دریافت کنید؛ اما همه چیز به همین سادگی که به نظر می‌رسد نیست. تولید محصولات خوبی که نظر خریدار را جلب کنند نیاز به صرف زمان و منابع زیادی مانند طراحی، محتوا و… دارد. همچنین شما برای فروش یک محصول بر روی وب سایت خودتان با مسائلی مانند نیاز به آگاهی از روش‌های فروش و بازاریابی، نحوه تبلیغ‌نویسی برای محصول و … مواجه خواهید شد؛ چون هم محصول از خودتان هست و هم فروشنده آن خواهید بود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تبلیغ‌ نویسی: اینجا را کلیک کنید (+).

کسب درآمد از وب سایت از طریق ارائه خدمات مشاوره

اگر در زمینه‌ای تخصص دارید، می‌توانید اطلاعات خود را در قبال دریافت هزینه مشاوره ساعتی با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار باید در وب سایت خود، تخصصتان را ثابت کنید. برای مثال وبینار برگزار کنید یا پادکست درست کنید. حتی می‌توانید از طریق برقراری تماس اسکایپ به بازدیدکننده‌هایی که برای بهره‌مندی از اطلاعات شما پول پرداخت کرده‌اند مشاوره آنلاین بدهید. فرقی ندارد از چه راه ارتباطی برای مشاوره دادن استفاده می‌کنید، در هر صورت اگر افراد برای بهره‌مندی از توضیحات و نظرات شخصی شما از وب سایت بازدید می‌کنند قطعاً می‌توانید برای برخی از مشاوره‌های اختصاصی هزینه‌ای در نظر بگیرید.

از بازدیدکنندگان سایت، کمک مالی دریافت کنید.

این روش برای وب سایت‌هایی مناسب است که ماهانه تعداد زیادی بازدیدکننده ندارند اما جامعه بازدیدکنندگان آن‌ها فعال و قوی بوده و اعتبار بالایی در نزد آنان دارند. باید در نظر داشته باشید که دریافت کمک مالی یک روش راحت و سریع برای ثروتمند شدن نیست ولی اگر افرادی باشند که حرف‌های شما را دنبال کنند، احتمالاً کمک‌های آن‌ها در کوتاه‌مدت برای شما مفید خواهد بود.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که دریافت کمک مالی را با سایر روش‌های کسب درآمد از وب سایت اشتباه نگیرید. زمانی که مردم متوجه شوند درآمد زیادی از طریق وب سایت خود کسب نمی‌کنید و عمده فعالیت‌های شما رایگان است، تمایل بیشتری برای اهدا کردن پول نشان می‌دهند. همچنین باید در مورد دلیل خود برای ادامه دادن این کار صحبت کنید، به این ترتیب خواننده‌ها متقاعد می‌شوند که کمک مالی به شما، ارزشش را دارد. با استفاده از این کمک‌های مالی می‌توانید هزینه‌های فنی سایت، محتوای جدید و سایر هزینه‌های لازم برای مدیریت یک وب سایت فعال و مفید را تأمین کنید و بخشی از آن هم برای خود شما باقی بماند.

کسب درآمد از وب سایت با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک، یکی از روش‌هایی است که افراد زیادی برای کسب درآمد از طریق یک وب سایت از آن استفاده می‌کنند. برای این کار باید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید که کاربران امکان بازدید و سفارش محصول مورد نظر خود را داشته باشند. ایده ایجاد یک فروشگاه اینترنتی خیلی هم جدید نیست، با این وجود با انجام این کار می‌توانید یک منبع درآمد سودآور داشته باشید. البته درآمد شما بستگی به این دارد که چطور می‌خواهید فروشگاه اینترنتی خود را در بازار آنلاین نسبت به سایر رقبای خود متمایز کنید. هزینه‌های ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با توجه به وب سایتی که می‌خواهید بسازید متفاوت هستند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نرخ تبدیل میانگین فروشگاه‌های اینترنتی حدود 2 درصد است، یعنی از هر 100 نفر که از فروشگاه شما بازدید می‌کنند تنها 2 نفر آن‌ها خرید می‌کنند. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز نیست خودتان کالاهایی بخرید و انبار کنید، بلکه می‌توانید با شرکت‌های تولیدی و پخش قرارداد ببندید که بتوانید پس از خرید محصول در سایتتان، محصولاتشان را با قیمت کمتر از شرکت خریده و برای مشتری ارسال کنید. وبسایت فروشگاهی خود را هم می‌توانید با وردپرس طراحی کنید.

به شرکت‌های دیگر «لید» بفروشید.

در بازاریابی، «لید» یا Lead، به مشتریان راغبی گفته می‌شود که برای تحقیق در مورد محصولات یا خدمات کسب‌ و کارها به آن‌ها مراجعه می‌کنند. لید یا سرنخ فروش، مشتری احتمالی شما هست اما هنوز برای خرید مطمئن نبوده یا زمان خرید او فرا نرسیده است. به همین دلیل، داشتن اطلاعات تماس این مشتریان احتمالی می‌تواند می‌توانند باعث رشد و رونق آن کسب‌وکار شوند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها برای رشد کردن مدام به دنبال مشتریان راغب می‌گردند و از راه‌های خلاقانه‌ای برای پیدا کردن مشتریان راغب جدید استفاده می‌کنند. برای مثال فرض کنید شما در وب سایت خود ریاضی تدریس می‌کنید. اطلاعات خواننده‌های شما مانند آدرس ایمیل یا شماره تلفن آن‌ها برای مدارس آنلاینی که به دنبال فروش محصولات و دوره‌های آموزشی ریاضی خود به دانش آموزان مشتاق و فعال هستند خیلی ارزشمند است.

در واقع شما این دو نقطه را به هم متصل می‌کنید. یعنی دو طرفی را که می‌توانند برای هم سود داشته باشند به هم معرفی می‌کنید. شاید این روش تا حدی شبیه به روش بازاریابی ارجاعی (ریفرال مارکتینگ) باشد اما در این مورد حتی اگر خواننده‌های شما محصولات فروشگاه موردنظر را خریداری نکنند هم شما به پول خود می‌رسید. چون وظیفه اصلی تبدیل لید به مشتری، بر عهده آن کسب و کار خواهد بود.

کسب درآمد از وب سایت با فروش مقاله

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از وب سایت، تولید محتوای کاربری برای کاربران است. برای مثال فرض کنید یک وب سایت مخصوص بازی دارید و می‌توانید برخی از استراتژی‌های مربوط به بازی‌ها را در قالب یک مقاله با کاربران به اشتراک بگذارید. در این صورت می‌توانید با ارائه چند نکته مهم، نظر بازدیدکنندگان را جلب کنید و سپس برای دسترسی به اطلاعات ارزشمند، لینک یک صفحه رمزدار را قرار دهید (این گزینه در وردپرس وجود دارد) خواننده‌ها بعد از پرداخت هزینه از طریق درگاه پرداختی که خودتان تعیین می‌کنید می‌توانند رمز عبور صفحه را دریافت کنند. در سال‌های اخیر رسانه‌های معروف خارجی و ایرانی از این روش استفاده کرده‌اند پس مشخص است که این روش مزایای خوبی دارد. به عنوان مثال، وبسایت بسیار خوب متمم طی سال‌های گذشته با فروش مقاله به صورت اشتراک عضویت برای مقاله‌های ویژه، درآمد خوبی به دست آورده است.

کسب درآمد از وب سایت با فروش مقاله
کسب درآمد از وب سایت با فروش مقاله در سایت متمم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تولید محتوای متنی: اینجا را کلیک کنید (+).

کسب درآمد از وب سایت با فروش عکس

اگر عکاس خوبی هستید یا در جایی زندگی می‌کنید که تقاضای زیادی برای عکس وجود دارد، می‌توانید با فروش عکس‌های خود به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. حتی اگر یک وب سایت ندارید می‌توانید از طریق وب سایت‌های فروش عکس که منابع گسترده‌ای از عکس‌هایی با موضوعات مختلف هستند استفاده کنید. شما می‌توانید عکس‌های خود را در یکی از این پایگاه‌های داده متعدد بارگذاری کنید و این امکان را برای سایت‌ها، مجله‌ها، طراح‌ها یا هر سازمان دیگری که به تصاویر باکیفیت و دسته اول نیاز دارند، فراهم کنید تا عکس‌های شما را بخرند. نکته مهم اینجاست که شما می‌توانید هر چند بار که می‌خواهید عکس‌های خود را بفروشید. بنابراین بعد از بارگذاری عکس خود در این نوع سایت‌ها می‌توانید بدون اینکه کار خاصی انجام دهید درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های خود را در سایت‌های خارجی هم بفروشید و درآمد کسب کنید.

سایت‌های ایرانی و خارجی زیادی برای فروش آنلاین عکس وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توان به سایت‌های بین المللی Shutterstock ،iStock ،Alamy، Adobe Stock و Envato Elements و یا سایت ایرانی stockphoto.ir اشاره کرد.

کسب درآمد از وب سایت با انتشار دوره‌های آموزشی

یک دوره آموزشی آنلاین در وب سایت خود منتشر کنید. این روش کسب درآمد از وب سایت یکی دیگر از روش‌های مخصوص اشتراک‌گذاری محتوای پولی است؛ یعنی بازدیدکننده‌ها برای دسترسی به اطلاعات اضافی باید پول پرداخت کنند. این دوره آموزشی به موضوع وب سایت شما بستگی دارد. برای مثال اگر یک وب سایت هنری را اداره می‌کنید می‌توانید دوره‌ای با عنوان «آموزش روش قلاب‌بافی» در سایت قرار دهید. معمولاً کاربران برای دوره‌هایی که به صورت ویدیویی تهیه شده باشد، حاضر به پرداخت هزینه هستند.

کسب درآمد با ساخت ویدیو

کسب درآمد با ساخت ویدیو
کسب درآمد با ساخت ویدیو در آپارات

با تهیه محتوای ویدیویی برای وب سایت خود، علاوه بر سرگرم کردن بازدیدکننده‌ها (که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت و افزایش درآمد حاصل از تبلیغات منجر شود) می‌توانید به ازای ویدئوهای تولید شده هم درآمد کسب کنید. یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوای ویدیویی، بارگذاری ویدیوها در آپارات و یوتیوب استفاده کنید. بعد از ساخت ویدیو می‌توانید ویدیو خود را در وب سایت‌تان نیز قرار دهید. اگر این ویدیو محبوب شود و تعداد بازدیدهای آن بالا بروند درآمد زیادی از طریق تبلیغات به دست می‌آورید. از آنجایی‌که در سال‌های اخیر افراد زیادی برای راهنمایی گرفتن و تماشای ویدیوهای آموزشی از یوتیوب و آپارات استفاده می‌کنند، می‌توانید روش انجام دادن یک کار را در ویدیوهای خود آموزش دهید. در این صورت، امکان بالا رفتن بازدیدهای ویدیو شما افزایش پیدا می‌کند. البته روش‌های دیگری هم برای درآمدزایی با ویدئو وجود دارد که در زیر اشاره شده است:

  • تولید افکتهای ویدئویی و فوتیج‌های ویدئویی
  • تولید محتوای ویدئویی به سفارش سایتها مانند تصویر زیر در دیجیکالا
کسب درآمد با ساخت ویدیو
کسب درآمد با ساخت ویدیو در دیجیکالا

کسب درآمد از وب سایت با ایجاد لیست ایمیل

یکی از روش‌های درازمدت برای کسب درآمد از وب سایت، ایجاد یک لیست ایمیل از بازدیدکنندگان دائمی و مشتاق وب سایت شما است. هدف از این کار این است که افرادی که برای بار اول از سایت شما بازدید می‌کنند تبدیل به دنبال‌کنندگان فعالی شوند که می‌خواهند در جریان آخرین محتوا یا کارهای شما قرار بگیرند. همانطور که ذکر کردیم، این یک روش کسب درآمد درازمدت است و قطعاً قرار نیست یک شبه به درآمد بالا شوید؛ اما یکی از بهترین استراتژی‌های سودآوری است که وب سایت شما را به یک ماشین درآمدزایی تمام‌عیار تبدیل می‌کند. همیشه در نظر داشته باشید که باید با دنبال‌کنندگان خود روابط خوبی برقرار کنید. برای شروع می‌توانید اطلاعات مهمی در اختیار آن‌ها بگذارید یا به صورت رایگان به آن‌ها کمک کنید. سپس با ارسال ایمیل‌هایی برای فروش کالا و خدمات، کسب درآمد خود را آغاز کنید.

برای گذاشتن پست‌های تبلیغاتی، پول دریافت کنید.

پست‌های حمایت شده یا اسپانسری، همان مقاله‌های تبلیغاتی هستند که برای اینکه آن‌ها را روی وب سایت خود قرار دهید افراد و شرکتها به شما پول پرداخت می‌کنند. برای این کار باید یک توافق دو طرفه در مورد وضعیت انتشار مقاله‌های تبلیغاتی بین شما (به عنوان صاحب وبسایت) و یک شرکت (صاحب کسب‌وکاری است که می‌خواهید تبلیغ آن را روی سایت بگذارید) ایجاد شود.

می‌توانید خودتان با کسب‌وکارهای مورد نظر خود تماس بگیرید یا اینکه آن شرکت‌ها با توجه به محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند برای  انتشار محتوا به شما مراجعه می‌کنند. همچنین می‌توانید برای نوشتن مقاله‌های تبلیغاتی، تولیدکننده محتوا استخدام کنید. نکته قابل‌توجه اینجاست که برای انتشار پست‌های حمایتی بر روی وب سایت و کسب درآمد از وب سایت خود با این روش، به بودجه اولیه خاصی نیاز ندارید. اما برای جذب صاحبان کسب‌ و کارها باید اطلاعاتی در مورد موضوع وب سایت خود و مخاطبانتان به آن‌ها ارائه دهید. همچنین به مخاطبان زیاد و ترافیک بالایی نیاز خواهید داشت. آخرین نکته‌ای که برای انتشار پست‌های حمایتی باید به آن توجه داشته باشید هماهنگی موضوع مقاله تبلیغاتی با موضوعاتی است که مخاطبان شما به آن‌ها علاقه دارند. مقالات حمایت شده عمدتاً به دو دلیل لینک‌سازی و یا تبلیغ استفاده می‌شود.

پیشنهاد ویژه درآمدزایی:

برای کسب درآمد از طریق رپرتاژ و پست‌های اسپانسری، نیازی نیست کاری انجام دهید! فقط باید جذب آگهی رپرتاژ را به سایت‌هایی بسپارید که در این زمینه فعالیت می‌کنند. وبسایت نشریلا با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از آگهی‌دهندگان و سایت‌های منتشرکننده رپرتاژ، کلیه هماهنگی‌های جذب، پشتیبانی و امور مالی سفارشات را با مشتریان انجام داده و شما می‌توانید بدون هیچ کار اضافه‌ای، ماهانه درآمد خود را از نشریلا دریافت کنید.

کسب درآمد با رپرتاژ

رضایت مشتریان از سفارش رپرتاژ به نشریلا

کسب درآمد از وب سایت با نقد و بررسی محصولات

نوشتن پست‌های نقد و بررسی محصولات، یک روش ساده و سریع برای درآمدزایی از طریق وب سایت است. برای این کار باید محصولاتی را انتخاب کنید که مطابق علاقه مخاطبان شما باشند و خودتان هم با ویژگی‌های آن محصولات به خوبی آشنا باشید. به این ترتیب می‌توانید نظر خود را در مورد محصولاتی که ممکن است مخاطبان شما برای خرید آنها به راهنمایی نیاز دارند، به راحتی به اشتراک بگذارید. شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولات خود را در فضای آنلاین تبلیغ کنند، برای بررسی‌های محصولی که پست می‌کنید به شما پول پرداخت می‌کنند.

برای استفاده درست از این روش باید فضای خاصی از وب سایت خود را به پست‌های مربوط به بررسی محصولات اختصاص دهید. همچنین باید توانایی نوشتن بررسی‌های جذاب را داشته باشید. برای تولید و انتشار بهتر می‌توانید از روش‌های مخصوص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی هم استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی مبانی بازاریابی محتوا: اینجا را کلیک کنید (+).

فروش اشتراک پادکست

یک روش دیگر برای کسب درآمد از وب سایت، ارائه محتوای صوتی با کیفیت به کاربران است. یعنی کاربران بعد از پرداخت حق عضویت یا حتی پرداخت برای دانلود هر پادکست، می‌توانند به پادکست‌هایی که ایجاد کرده‌اید دسترسی پیدا کنند. این روش خیلی ساده است اما محتوای پولی باید با دقت انتخاب شود، زیرا کاربران فقط برای دریافت محتوایی پول پرداخت می‌کنند که ارزشش را داشته باشد.

برای یادگیری روش ایجاد پادکست می‌توانید پادکست‌های محبوب را بررسی کنید، برای مثال رادیو راه و رادیو ساگا نمونه‌های خوبی از پادکست‌های محبوب هستند. برای به کارگیری این روش به یک سیستم کامپیوتری سریع، میکروفون خوب و برخی از افزونه‌های وردپرس نیاز دارید. همچنین با استفاده از اصول سئو می‌توانید برای پادکست خود مخاطب جذب کنید و بهترین کار این است که قسمت‌های مختلف پادکست خود را حداقل در 8 هفته اول بدون تأخیر منتشر کنید.

کسب درآمد از وب سایت با ارائه کوپن‌های تخفیف

افراد زیادی به دنبال تخفیف و کدهای تبلیغاتی برای خریدهای آنلاین خود هستند. فرقی ندارد محصول یا خدماتی که برای این کار انتخاب می‌کنید چه باشد چون از تخفیف‌های مخصوص خرید لباس گرفته تا بلیت ارزان قیمت سفر، همیشه افرادی پیدا می‌شوند که به دنبال کمی تخفیف باشند. شما باید کدهای تخفیف معتبر را از سایت‌ها پیدا کنید و با استفاده از روشی که برای بازاریابی ارجاعی به کار گرفته می‌شود لینک استفاده از کدها را در وب سایت خود قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید در درآمد حاصل از خرید بازدیدکننده‌ها هم شریک باشید.

کسب درآمد از وب سایت با ارائه کوپن‌های تخفیف
سایت منتشرکننده کد تخفیف به نام موپون

فروش تبلیغات متنی برای لینکسازی سئو

اگر وبسایت شما ترافیک زیادی دارد، ورودی گوگل آن بالاست و قدرت دامنه (DA) آن بالاست، می‌توانید تبلیغاتی متنی با هدف لینکسازی به سایت‌ها بفروشید. خوبی این روش این است که صاحبان سایتها باید ماهانه به شما مبلغی برای تداوم انتشار لینکشان پرداخت کنند، چون در غیر این صورت، برای سئو سایت آنها تاثیر منفی خواهد داشت.

فروش تبلیغات متنی برای لینکسازی سئو
فروش تبلیغات متنی برای لینکسازی سئو

وب سایت خود را بفروشید.

اگر وب سایتی دارید که پول‌ساز است و ترافیک بالایی دارد، باید آن را به عنوان یک دارایی ارزشمند در نظر بگیرید. مانند هر دارایی پولساز دیگر، می‌توانید وب سایت خود را هم در زمان درست بفروشید. برای فروش وب سایت خود می‌توانید به سایت‌هایی مانند سدوفا مراجعه کنید، در این نوع سایت‌ها، کاربران آگهی‌هایی برای فروش وب سایت خود همراه با قیمت‌های پیشنهادی ارائه می‌دهند. سودی که از فروش وب سایت خود کسب می‌کنید به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است بالاتر از درآمد چندین ماهه یا چند ساله‌ای باشد که از وب سایت خود کسب می‌کنید. البته اگر به دنبال کسب درآمد در بلندمدت هستید پیشنهاد می‌کنیم وب سایت خود را نفروشید، با این‌حال نمی‌توانیم سود زیادی که با فروش وب سایت کسب می‌کنید را انکار کنیم. اگر قصد فعالیت در فضای آنلاین را دارید می‌توانید این کار را به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. به این صورت که یک وب سایت ایجاد کنید، ترافیک و درآمد آن را بالا ببرید و سپس با قیمت خوبی آن را بفروشید.

کسب درامد با فروش سایت
سایت خرید و فروش وبسایتها

جمع‌بندی

فهرستی که ارائه دادیم تنها بخش کوچکی از روش‌های کسب درآمد از وب سایت است و هدف از این فهرست، تشویق کردن شما برای انجام کاری واقعی و راه‌اندازی وب سایت خودتان است. بهتر است بدانید در فضای آنلاین فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد و هر روز هم به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. اگر هنوز وب سایت خود را راه‌اندازی نکرده‌اید بهتر است همین حالا دست به کار شوید؛ چون برای این کار لازم نیست متخصص اینترنت و بازاریابی باشید. فقط باید با انتخاب استراتژی‌های مناسب و ترکیب آن‌ها با همدیگر، به یک راه کسب درآمد خوب دست پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله 14 ایده­ کسب و کار اینترنتی در ایران را هم بخوانید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 76 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

یک نظر ثبت شده در “۲۰ روش کسب درآمد از وب سایت در ایران بدون نیاز به سرمایه بالا

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.