تولید محتوا، سئو 751 بازدید

عبارت «کسب درآمد اینترنتی» در سال‌های اخیر بسیار رونق گرفته و افراد زیادی به عنوان یک روش جدید و آسان درآمدزایی، آن را معرفی کرده‌اند. درست است که با گسترش اینترنت، روش‌های جدید کسب درآمد به وجود آمده، اما متأسفانه برخی سایت‌ها با وعده‌های کاذب، به نگرش عمومی نسبت به کسب درآمد اینترنتی از سایت آسیب زدند.. کسب درآمد اینترنتی شاید آسان نباشد، اما کاملاً امکان‌پذیر است اگر به روش اصولی و درست و با صبر و تلاش همراه شود. یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق داشتن سایت اینترنتی، انتشار «رپورتاژ آگهی» کسب و کارهای دیگر است. منتشر کردن رپورتاژ در سایت خود، می‌تواند درآمدهای ثابت و بالایی را برای صاحب سایت ایجاد کند. در این مقاله با فرآیند ساخت و آماده کردن یک سایت مناسب برای دریافت تبلیغات رپرتاژ آگهی به صورت کامل آشنا خواهید شد، مزیت‌های آن را خواهید شناخت و در نهایت، با وبسایت «نشریلا» آشنا می‌شوید که شما را در این زمینه همراهی می‌کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی، یک روش تبلیغات آنلاین کسب و کار‌ها بوده که به صورت مقاله تبلیغاتی در سایت‌های محتوایی که مشتری هدف کسب و کار از آن بازدید می‌کند منتشر می‌شود. سایت‌هایی که بازدید بالایی دارند می‌توانند برای منتشر کردن این محتوای تبلیغاتی از کسب و کارها و برندها، هزینه دریافت کنند و به کسب درآمد برسند. برای آشنایی کامل با رپورتاژ آگهی و موارد مربوط به آن به مقاله رپورتاژ آگهی چیست؟ مراجعه کنید.

نمونه رپورتاژ آگهی در زومیت
نمونه رپورتاژ آگهی در سایت زومیت

مزیت‌های کسب درآمد از طریق رپورتاژ خبری

شاید برایتان سؤال شود که در زمینه تولید محتوا و کسب درآمد از طریق گرفتن تبلیغات، چرا باید سراغ رپورتاژ آگهی رفته و روش‌های دیگری مانند ساخت صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی و اینفلئونسر مارکتینگ و یا گرفتن تبلیغات کلیکی را امتحان نکرد. در این قسمت چند مزیت کسب درآمد از این روش گفته خواهد شد.

نبود تبلیغات آزاردهنده در سایت

برای کسب درآمد از تبلیغات نمایشی (بنری) باید بسیاری از فضاهای سایت خودتان را به آن‌ها اختصاص دهید و در این صورت ممکن است بازدیدکننده سایت را با حجم زیاد بنرها اذیت کنید. اما رپورتاژ آگهی، تبلیغی هست که شبیه تبلیغ نیست و برای خواننده آن ارزش تولید می‌کند. با استفاده از این نوع تبلیغات، احتمال از دست دادن بازدیدکننده‌ها یا نارضایتی آنها کم می‌شود.

درآمد ثابت و افزایشی

هنگام استفاده از تبلیغات کلیکی، میزان درآمد شما با تعداد کلیک گرفته شده محاسبه می‌شود که این تعداد به نوع تبلیغ و طراحی آن و محصولی که تبلیغ می‌شود ارتباط زیادی دارد؛ اما در رپورتاژ میزان درآمد شما، تنها به خود سایت و ویژگی‌های آن بستگی دارد. به همین دلیل با کار کردن روی سایت و بهینه کردن آن می‌توانید یک درآمد ثابت و رو به افزایش داشته باشید.

بدون وابستگی به سایت‌های دیگر

صاحبان کانال و صفحه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، آپارات و یوتیوب همیشه نگران این خواهند بود که اتفاقی برای آن پلتفرم و یا صفحه‌شان بیفتد و منبع درآمدشان از دست برود (مثلاً فیلتر شوند). این افراد همیشه باید طبق قوانین پلتفرم خود مشغول به فعالیت باشند اما در سایت تمام کنترل‌ها به دست صاحب سایت است و نگرانی بابت از بین رفتن آن نخواهد بود.

فرآیند کسب در آمد از طریق رپورتاژ آگهی

در این قسمت، به مراحل رسیدن به یک درآمد خوب و همیشگی از طریق انتشار رپورتاژ پرداخته می‌شود. به صورت کلی می‌توان این مراحل را در چهار قسمت خلاصه کرد:

راه‌اندازی سایت محتوایی

اولین قدم برای رسیدن به کسب درآمد از این روش، ساخت یک سایت است. اگر نحوه ساختن یک سایت اطلاعاتی ندارید لازم نیست نگران شوید. امروزه با وجود سیستم‌های آماده مدیریت محتوا مانند وردپرس می‌توانید به راحتی و بدون دانش برنامه‌نویسی، یک سایت مجهز راه‌اندازی کنید. توجه کنید که چون قرار است در این سایت محتوا منتشر شود باید از قالب‌های محتوایی مانند قالب خبری یا مجله‌ای استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله طراحی سایت با وردپرس را مشاهده کنید.

تولید محتوای باکیفیت

مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله کسب درآمد با رپرتاژ، تولید محتواهای با ارزش و باکیفیت است. برای اینکه سایت شما مورد توجه کسب و کارها قرار بگیرد، در ابتدا باید بتواند توجه مخاطبان اینترنتی را جلب کند. برای این کار، سایت شما باید دارای محتوای به‌روز و غیر تکراری بوده که برای مخاطبان جذاب و مفید باشد. سپس در مرحله دوم باید در موضوعی که تخصص و علاقه دارید شروع به تولید محتوا کنید و آن‌ها را با یک برنامه منظم و حساب شده درون سایت خود منتشر کنید. محتوای سایت عموماً متنی بوده اما می‌توانید درون آن از دیگر انواع محتوا مانند ویدیو نیز استفاده کنید. بعد از اینکه تعداد محتوای مناسبی در سایت قرار گرفت و همچنین برنامه محتواهای آینده سایت نیز مشخص شد سراغ مرحله بعد بروید (اطلاعات بیشتر در مقاله‌های بلاگینگ چیست؟ و بلاگر کیست؟).

سئو سایت و گرفتن بازدید بالا

همان‌طور که گفته شد، سایت شما باید مورد توجه بازدیدکننده‌ها قرار بگیرد. از بهترین روش‌ها که به صورت رایگان می‌توانید بازدیدکننده سایت خود را افزایش دهید، گرفتن ورودی از موتورهای جست‌وجو مخصوصاً گوگل است. برای این کار باید سایت خود را با فعالیت‌های سئو برای گوگل بهینه کنید تا سایت شما در رتبه‌بندی گوگل بالا رفته و بازدید آن زیاد شود. این فرایند ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما اگر سایت شما دارای یک برنامه دقیق و عملی برای سئو باشد، می‌تواند به یک بازدید ثابت و بالا رسیده و تبدیل به یک موتور کسب درآمد همیشگی شود (برای آموزش بیشتر به مقاله سئو چیست؟ مراجعه کنید).

نمونه رپرتاژ آگهی در ایسنا
نمونه رپرتاژ آگهی در ایسنا

گرفتن رپورتاژ خبری و کسب درآمد

بعد از رسیدن سایت به بازدید و اعتبار بالا، نوبت شیرین‌ترین مرحله یعنی کسب درآمد می‌رسد. شما می‌توانید با ثبت‌نام سایت خود در سایت‌های واسطه‌ای رپورتاژ، آمادگی خود را برای انتشار این نوع محتوا اعلام کنید. این سایت‌ها متن رپورتاژ کسب و کارها را به شما داده و تنها کاری که باید بکنید منتشر کردن آن در سایت خودتان و دریافت هزینه آن است. هر چقدر اعتبار سایت شما بالاتر رود، می‌توانید هزینه بیشتری از هر رپورتاژ آگهی دریافت کنید و به درآمدهای بالاتری برسید. در انتهای مقاله یکی از بهترین سایت‌های واسطه‌ای برای گرفتن رپورتاژ که می‌توانید در آن ثبت‌نام کنید، معرفی خواهد شد.

نکات مهم برای کسب درآمد بالا از طریق رپورتاژ آگهی

کسب و کارهایی که به انتشار رپورتاژ علاقه دارند برای انتخاب سایت منتشرکننده رپرتاژ، معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیرند. به همین دلیل شما به عنوان صاحب سایت محتوایی که هدف کسب درآمد از رپرتاژ آگهی را دارد، اگر می‌خواهید سفارش‌های زیادتر و البته با رقم بالاتری بگیرید، باید معیارهای زیر را برای سایت خود محاسبه کنید و سعی در بهبود آن داشته باشید. این معیارها به صورت خلاصه در زیر معرفی می‌شوند.

رتبه الکسا

از معیارهای مهم کسب و کارها برای انتخاب سایت محتوایی، رتبه سایت در الکسا است. اگرچه این معیار دقیقی نیست اما در ایران از آن استفاده زیادی می‌شود به همین دلیل باید تلاش کنید رتبه الکسا سایتتان را بهبود کنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله رتبه‌بندی الکسا را بخوانید.

قدرت دامنه و قدرت صفحه

مهم‌ترین معیار یک سایت برای گرفتن رپورتاژ، DA (اعتبار دامنه) و PA (اعتبار صفحه) است. این دو سنجه، عددی بین یک تا صد هستند که می‌توانید مقدار آن‌ها را از سایت MOZ برای سایتتان محاسبه کنید و برای بالا بردن آن تلاش کنید. مثلاً در تصویر زیر می‌توانید دامین آتوریتی و سایر اطلاعات ایسنا را مشاهده کنید که این معیارهای ارزشمند، قیمت هر رپرتاژ در ایسنا را افزایش داده است.

اهمیت دامین اتوریتی در جذب رپرتاژ
قدرت دامنه بالای ایسنا

موضوع سایت

سایت‌های عمومی مانند سایت تفریحی یا خبری شاید بیشتر مورد استقبال کسب و کارها قرار بگیرند اما مدیریت و نگهداری این سایت‌ها بسیار سخت بوده و احتیاج به یک تیم بزرگ دارد. سایت‌های با موضوع تخصصی مدیریت آسان‌تری دارند و به دلیل داشتن مخاطبین خاص، بهترین گزینه برای کسب و کارهای آن موضوع هستند.

دیگر معیارهای بازاریابی سایت

سایت‌هایی مانند الکسا و MOZ اطلاعات دیگری از سایت شما را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند. معیارهایی مانند میزان ورودی از موتورهای جست‌وجو، نرخ پرش سایت، میانگین ماندن کاربران در سایت و تعداد بک‌لینک‌های سایت از این معیارها هستند. به عنوان صاحب سایت محتوایی باید ماهیت و کارکرد این معیارها را یاد گرفته و سپس با بازاریابی منسجم و قوی روی سایتتان، آن‌ها را بهبود دهید.

نکات مربوط به انتشار رپورتاژ آگهی

در آخر باید توجه کنید که چند نکته در مورد خود رپورتاژ برای کسب و کارها مهم است که باید مورد توجه شما هم قرار گیرد.

  • رپورتاژ‌ها باید به صورت دائمی در سایتتان قرار بگیرد و پاک نشود.
  • بهتر است محدودیتی در تعداد کلمه رپورتاژ در نظر نگیرید تا دست نویسنده متن باز باشد.
  • حداقل اجازه قرار دادن سه لینک از نوع فالو در متن را بدهید.
  • بعد از انتشار رپورتاژ آن را در صفحه اول سایت خود هم قرار دهید تا مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد.

اگر همین نکات ریز را رعایت کنید رضایت کسب و کارها افزایش یافته و در نتیجه سفارش‌های بیشتری می‌گیرید.

معرفی خدمات سایت نشریلا

سایت نشریلا از برزگترین پلتفرم‌های انتشار و خرید رپورتاژ آگهی در کشور است که با کسب و کارهای زیادی در حال حاضر کار می‌کند. اگر با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله شما دارای یک سایت محتوایی مناسب بوده و علاقه‌مند به کسب درآمد بالا از طریق انتشار رپورتاژ آگهی هستید همین حالا در این سایت ثبت‌نام کرده تا بعد از بررسی توسط نشریلا، سفارش‌های مرتبط با درخواستان به شما ارائه شده و کسب درآمد از رپرتاژ خود را آغاز کنید.

نشریلا

خدمات و مزایایی که نشریلا برای صاحبان کسب و کارها دارد، صرفه‌جویی در زمان، دسترسی به صدها رسانه و سایت خبری و امکان معرفی اختصاصی کسب و کار آنهاست که سبب شده با استقبال بالایی از سوی کسب و کارها مواجه شود؛ این استقبال و افزایش درخواست انتشار رپرتاژ، درآمد سایت‌های همکار نشریلا را افزایش داده است. در زیر می‌توانید برخی ناشران رپورتاژ نشریلا را مشاهده کنید.

برای همکاری با نشریلا و شروع کسب درآمد از تبلیغات رپورتاژ، کافیست فرم تماس موجود در انتهای سایت را تکمیل کنید. برای ورود به سایت نشریلا، اینجا را کلیک کنید (+).

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.