اینستاگرام همچنان به سرعت در حال رشد است. این آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی چقدر برای کسب و کار شما و فعالیت آن در اینستاگرام ارزشمند است.

اینستاگرام در سال 2023 تبدیل به یک پلتفرم اجتماعی به سرعت در حال تکامل شد و اکنون دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که با سرعتی غیرقابل پیش‌بینی در حال تغییر و حرکت و ناپدید شدن هستند.

بیایید دل به دریا بزنیم و به‌جای دنبال کردن به‌روزرسانی‌های این پلتفرم از کمپانی سازنده یا همان متا، خودتان را با اعداد خام آشتی دهید و از دل آن پیش‌بینی‌های مخصوص به اینستاگرام و آینده درخشان آن را در آورید تا بتوانید استراتژی بازاریابی خوبی برای کسب و کارتان طراحی کنید.

این 34 آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام، تصویری از یک پلتفرم با مخاطبان دائماً در حال تغییر را نشان می‌دهد که در یک رقابت سنگین با دیگر پلتفرم‌ها جایگاه خود را حفظ می‌کند. با مطالعه این مقاله از آکادمی کاپریلا می‌توانید استراتژی خوب و هدفمندی را برای بازاریابی در اینستاگرام طراحی کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

آمار و ارقام عمومی و کلی اینستاگرام

برخی از آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام را در ادامه خواهید دید:

اینستاگرام هشتمین وب سایت پربازدید در سرتاسر دنیا است.

به گزارش وبسایت سمراش (Semrush) که بر اساس تعداد کل ترافیک وب سایت منتشر شده است، اینستاگرام با 4.25 میلیارد بازدید ماهانه یکی از 10 وب سایت پربازدید در سرتاسر جهان است.

نکته مهم اینجاست که در حالی که اکثر کاربران از طریق اپلیکیشن اینستاگرام برای تلفن همراه وارد این پلتفرم می‌شوند، این آمار یادآور خوبی به شماست که حواستان باشد افراد ممکن است پست‌های شما را روی دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود نیز مشاهده کنند. این بدان معناست که نمی‌توانید بر روی برخی قابلیت‌هایی که فقط در اپلیکیشن تلفن همراه فعال هستند (مانند تگ محصولات یا همان برچسب محصول) حساب کنید. بنابراین مهم است که نام محصولات خود را در کپشن هر پست ذکر کنید تا کاربران بتوانند در صورت تمایل به خرید، محصولات شما را در پست‌های صفحه شما پیدا کنند.

اینستاگرام نهمین عبارت جستجو شده در گوگل است.

کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل مانند فیس بوک، یوتیوب و «آب و هوا» همگی بالاتر از اینستاگرام قرار می‌گیرند و بیشتر از آن جستجو می‌شوند، اما با توجه به اینکه اینستاگرام در درجه اول از طریق اپلیکیشن آن قابل دسترسی است، این آمار قابل توجه است و نشان می‌دهد که مخاطبان شما ممکن است محتوای شما را از طریق یک مرورگر هم مشاهده کنند— چه از طریق موبایل و چه در کامپیوتر.

اینستاگرام چهارمین شبکه اجتماعی پراستفاده و پرطرفدار دنیا است.

طبق این آمار تنها فیس‌بوک، یوتیوب و واتس‌اپ از نظر تعداد کاربران فعال روزانه جهانی از اینستاگرام پیشی گرفته‌اند، به‌طوری‌که تعداد کاربران اینستاگرام به رقم چشم‌گیر 1.386 میلیارد نفر رسیده است.

آمار اینستا
جزئیات آمار اینستاگرام

در حال حاضر، این رقم پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک، توئیتر، پینترست و اسنپ چت را شکست داده و از آن‌ها جلو زده است، اما  از آنجایی که تیک تاک به سرعت در حال پیشروی است، در سال 2023 شاهد تغییرات بزرگی خواهیم بود.

فقط 0.1 درصد از کاربران اینستاگرام منحصراً از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

احتمال اینکه یک کاربر اینستاگرام در شبکه اجتماعی دیگری نیز حساب کاربری داشته باشد 99.9 درصد است. به عنوان مثال، 83 درصد از کاربران اینستاگرام، کاربران فیس بوک هستند، در حالی که 56 درصد از توییتر و 52 درصد نیز از تیک تاک استفاده می‌کنند. این در حالی است که 81 درصد از کاربران تیک تاک از اینستاگرام نیز استفاده می‌کنند.

به نظر شما این چه معنی‌ای برای بازاریابان خواهد داشت؟ بگذارید جواب را بدون معطلی به شما بگویم؛ به این معناست که به احتمال زیاد شما در پلتفرم‌های مختلف، با افراد مشابهی برخورد خواهید کرد. بنابراین از این که محتوای شما منحصر به فرد، چالش برانگیز و مرتبط با روحیات کاربران هر شبکه اجتماعی باشد اطمینان حاصل کنید.

اینستاگرام پردانلودترین اپلیکیشن در جهان است.

تیک تاک در رتبه دوم پردانلودترین اپلیکیشن‌های جهان است و پس از آن فیس بوک و واتس اپ قرار دارند. با توجه به اینکه برنامه اینستاگرام از سال 2010 وجود داشته است، این یک نقطه چشمگیر در نمودارهای تعداد دانلود است.

آمار کاربران اینستاگرام

در این بخش به آمار مربوط به کاربران اینستاگرام می‌پردازیم:

اینستاگرام بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

کمی بالاتر گفتیم که روزانه 1.386 میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند، اما طبق آخرین گزارش از متا، اکنون بیش از 2 میلیارد نفر ماهانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

در ادامه این مطلب در مورد دموگرافی این کاربران بیشتر می‌پردازیم و آن‌ها را به جزئیات بررسی می‌کنیم.

52.2 درصد از مخاطبان اینستاگرام مرد هستند.

و 47.8 درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. (در حال حاضر، مرد و زن تنها گزینه‌های جنسیتی هستند که در گزارش متا مطرح شده است.) این بخش دچار تغییر بی‌نظیری نسبت به سال‌های قبل شده است. قبل‌ترها اکثر کاربران اینستاگرام را زنان تشکیل می‌دادند. بنابراین بدون توجه به اینکه مخاطبان هدف شما از چه جنسیتی هستند، این پلتفرم برای شما بسیار مهم خواهد بود.

47 درصد از جوانان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

طبق تحقیقات اخیر پیو (Pew)، تقریبا نیمی از آمریکایی‌های بالای 18 سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند. و طبق گزارش فورستر (Forrester) 40٪ از بزرگسالان ایالات متحده حداقل به صورت هفتگی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. احتمالا این اعداد و ارقام تا حدودی برای ایرانی‌ها هم صادق است. بنابراین پیام و توصیه ما به بازاریابان دیجیتالی این است که تصورتان این نباشد که فقط کاربران کم سن و سال و نوجوان در این پلتفرم حضور دارند.

اینستاگرام شبکه اجتماعی مورد علاقه نوجوانان دهه 80 و 90 است.

کاربران جهانی اینترنت در سنین 16 تا 24 ساله اینستاگرام را به سایر شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند؛ حتی آن را بالاتر از تیک تاک قرار می‌دهند. البته تیک تاک در ایران رشد چندانی نداشته است. اگر این گروه سنی مخاطب شما هستند، اینستاگرام فضای مناسبی برای ارتباط گرفتن و مخاطب قرار دادن آن‌هاست.

همچنین این شبکه اجتماعی مورد علاقه زنان 25 تا 34 ساله است، در حالی که مردان در این رنج سنی اصولا فیس بوک را ترجیح می‌دهند. در پرانتز بگوییم که فیس بوک دیگر مثل قبل در بین ایرانیان طرفدار ندارد. شاید این بخش از آمار برای مردان ایرانی پاسخ صحیحی نباشد.

61 درصد از نوجوانان 12 تا 17 ساله به صورت هفتگی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 4 درصدی داشته است. در همین حال، استفاده از فیس بوک در این رنج سنی در حال کاهش است (به 40٪)، و استفاده از تیک تاک سریع‌تر از همه (به 69٪) در حال رشد است. لازم به ذکر است که این آمار در سطح جهان است.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در این گروه سنی به وضوح در حال تغییر است، بنابراین اگر برای نوجوانان بازاریابی دیجیتال می‌کنید، باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید. یک استراتژی موثر در این زمینه، استراتژی سوشال لیسنینگ است.

خودتان بهتر می‌دانید که باید قاطی این افراد در این سنین شوید و ببینید که وقتشان را بیشتر در کجاها می‌گذرانند. مثلاً تیک تاک در بین نوجوانان ایرانی در کمال ناباوری رواج دارد، اما در اینستاگرام خیلی بیشتر از تیک تاک فعالیت دارند.

هند بیشترین تعداد کاربر اینستاگرام را در جهان دارد.

حالا که این اطلاعات را دارید باید توجه کنید که اینستاگرام با 249 میلیون کاربر وارد شده از هند (و در جایگاه بعدی ایالات متحده با 147 میلیون) به مخاطبان جهانی دسترسی دارد. در جایگاه سوم هم برزیل با 117 میلیون کاربر و پس از آن اندونزی و ترکیه قرار دارند. زمانی که مشغول شناسایی و پیدا کردن جامعه مخاطب مناسب برای محصولات خود در فضای اینستاگرام هستید، این اطلاعات می‌تواند بسیار کمک کننده باشند.

آمار استفاده از اینستاگرام

در ادامه به آمار مهم میزان استفاده افراد از اینستاگرام می‌پردازیم.

کاربران به طور متوسط 11.7 ساعت از ماه را در اینستاگرام سپری می‌کنند.

در میان شبکه‌های اجتماعی پس از یوتیوب، تیک تاک، فیس بوک و واتس اپ، اینستاگرام در رتبه پنجم قرار دارد. اما مهم نیست که چگونه سعی کنید این زمان را مدیریت کنید، تقریباً نیمی از هر روز در ماه صرف تماشای محتوای اینستاگرامی می‌شود.

آمریکایی‌ها روزانه بطور متوسط 30.1 دقیقه را در اینستاگرام سپری می‌کنند.

این عدد دقیقاً با فیس بوک برابر است، اما بسیار بیشتر از تیک تاک، یوتیوب، توییتر و اسنپ چت است.

آمار اینستاگرام
جزئیات آمار اینستاگرام؛ منبع تصویر: eMarketer

در سال 2022، 17 درصد از زمانی را که جوانان آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کردند متعلق به اینستاگرام بود.

همچنین eMarketer انتظار دارد این میزان در سال 2024 به 18.6٪ افزایش یابد. در سال 2022 اینستاگرام از منظر درصد زمان صرف شده افراد در شبکه‌های اجتماعی تیک تاک را شکست می‌دهد، اما این آمار تا سال 2024 به همدیگر نزدیک خواهد شد.

آمار اینستاگرام
جزئیات آمار اینستاگرام

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که دستاوردهای تیک تاک در این زمینه بیشتر ناشی از کاهش علاقه کاربران به وقت گذراندن در فیسبوک باشد و فعلا در حال رقابت مستقیم با اینستاگرام در جذب زمان سپری شده توسط مخاطب نیست.

با این وجود، به خاطر داشته باشید که هرگز نباید بیش از حد به یک شبکه اجتماعی خاص تکیه کنید. مانند استراتژی تنوع‌بخشی ردر سرمایه‌گذاری، در مورد بازاریابی دیجیتال هم سعی کنید اتکایتان فقط به یک پلتفرم مثل اینستاگرام نباشد. به قول گفتنی، تمام تخم مرغ‌هایتان را فقط در یک سبد نگذارید.

آمار و ارقام مربوط به استوری اینستاگرام

در این بخش از آماری صحبت می‌کنیم که مربوط به استوری اینستاگرام می‌شود.

مخاطب بالقوه تبلیغات در سطح جهان در استوری اینستاگرام 996 میلیون نفر است.

برای اینکه بهتر این واقعیت را هضم کنید، می‌توانید به این فکر کنید که شما می‌توانید به طور بالقوه به 1.32 میلیارد کاربر در فید اصلی خود دسترسی پیدا کنید. آیا این بدان معناست که فید اصلی اینستاگرام بازدهی تبلیغات بهتری دارد؟ نه لزوما. همه چیز بستگی دارد که مخاطبان شما بیشتر وقت خود را درکدام قسمت پلتفرم می‌گذراند.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا استوری‌ها یا پست‌های فید اصلی بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار می‌گیرند یا خیر. یادتان باشد که فقط متکی به این داده‌ها نباشید و همواره تحقیقات بازار و مخاطب خود را بروزرسانی کنید.

فعال‌ترین برندهای دنیا، فقط 17 استوری اینستاگرام در ماه بارگذاری می‌کنند.

در اینجا یک درس مهم برای مدیران رسانه‌های اجتماعی و ادمین‌های اینستاگرام که بیش از حد کار می‌کنند وجود دارد: به خودتان استراحت دهید. اگر فعال‌ترین برندها یک روز در میان استوری می‌گذارند، می‌توانید با اعتماد به نفس به کارفرمایتان بگویید که انتظار تولید محتوای روزانه در استوری را نداشته باشد.

آمار ریلز اینستاگرام

در این بخش به آمار مربوط به ریلز اینستاگرام می‌پردازیم.

مخاطبان بالقوه تبلیغات در ریلز حدود 758.5 میلیون کاربر است.

تبلیغات فید می‌توانند تا 1.32 میلیارد و تبلیغات در استوری‌ها به 996 میلیون برسد. انتظار می‌رود که این عدد در سال آینده تغییر کند، زیرا تبلیغات در ریلز جزو اصلی‌ترین اقدامات بازاریابی خواهد بود.

مردم 1 میلیارد بار در روز ریلز را از طریق دایرکت به اشتراک می‌گذارند.

از طریق دایرکت! باورتان می‌شود؟ ریلز کم کم تبدیل به بهترین بخش اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند و نشان دادن محتوای شما به کاربرانی که صفحه شما را دنبال نمی کنند شده‌اند. این هم یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید محتوا را به مخاطبان بیشتری نمایش دهید.

ریلز 30 درصد از زمانی را که افراد در اینستاگرام سپری می‌کنند را به خود اختصاص می‌دهد.

و این عدد به سرعت در حال رشد است و 50% از 20% گزارش شده در گزارش سه ماهه دوم 2022 متا افزایش یافته است. اگر هنوز یک استراتژی برای ریلز اینستاگرام ندارید، سال 2023 را سال ورود به صحنه ویدیوهای کوتاه اینستاگرام قرار دهید.

21 درصد از جوانان Gen Z ایالات متحده به صورت هفتگی از ریلز استفاده می‌کنند.

آمار ریلز اینستاگرام برای Gen Z در مقایسه با 53 درصد کاربرانی که هر هفته از تیک تاک استفاده می‌کنند کمرنگ است. اما هنوز هم بخش قابل توجهی از جوانان از ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام بیشتر لذت می‌برند.

این آمار و ارقام برای ایرانی‌ها هم صادق است. از وقتی اینستاگرام تمامی ویدئوهایش را به این فرمت درآورد، اکثر کاربران خودشان را به چنین شکلی از ویدئو عادت داده‌اند. یادتان باشد که ویدئویی که برای اینستاگرام آماده می‌کنید باید با محتوای سایر پلتفرم‌ها تفاوت داشته باشد. فقط در این شرایط می‌توانید با دیگر برندها رقابت کنید.

15 مورد از 20 آهنگ برتر جهانی استفاده شده در ریلز ینستاگرام متعلق به هنرمندان هندی است.

در بالا گفتیم که هند بیشتر از هر کشور دیگری کاربر اینستاگرام دارد که مطمئناً به این آمار کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که مخاطبان شما کجا حضور دارند. تصور نکنید که فالورها و مخاطبان شما همگی در همان کشور (یا حتی قاره) زندگی می‌کنند که شما زندگی می‌کنید، یا اینکه تجربیات فرهنگی آن‌ها با خودتان یکسان است.

شبکه‌های اجتماعی اکنون دیگر رسانه‌های جهانی هستند. دقیقا به همین دلیل است که باید برای رقابت برابر، تمامی این افراد متنوع از طبقات مختلف جامعه و نژادهای متفاوت داشته باشید.

آمار اینستا
جزئیات آمار اینستا

اگر برای تولید محتوا در اینستاگرام به راهنمایی نیاز دارید، حتماً ویدئوهای زیر را تماشا کنید و مطالب مرتبط را بخوانید.

  • ویدئو آموزشی طراحی پست و استوری اینستاگرام با اپلیکیشن کانوا — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی کورل ویژه اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام برای نرم افزار پاورپوینت — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • بهترین روش تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • 22 ایده تولید محتوا برای اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ایده‌های داغ و ترند تولید محتوا در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • نحوه ساخت ریلز اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • چگونه پست نقل قول در اینستاگرام بسازیم — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • 14 روش استفاده از کوئسشن باکس اینستاگرام برای تولید محتوا — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • 32 ترفند و امکانات داغ استوری اینستاگرام که حتماً باید بلد باشید — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • 12 ترفند ریلز اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

آمار اینستاگرام برای کسب و کارها

در این بخش به آمار اینستاگرام برای کسب و کارها می‌پردازیم.

اینستاگرام اولین رسانه اجتماعی برای ارتباط مردم با برندها است.

این آمار از یک مطالعه بازاریابی Ipsos با سفارش متا بدست آمده است. عبارت دقیق این است که “افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که اینستاگرام اولین مکان برای همراهی با برندهای مورد علاقه آن‌ها در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها است.” معنای دقیق این عبارت ممکن است به شیوه‌های متفاوتی قابل تفسیر باشد، اما مطمئناً نشان می‌دهد که افراد علاقه‌مند به برند شما انتظار دارند شما را در اینستاگرام پیدا کنند.

یک اکانت بیزنسی یا تجاری در اینستاگرام به طور میانگین هر ماه 0.98 درصد فالوورهای خود را افزایش می‌دهد.

البته این میزان با توجه به نوع خدمات ارائه شده توسط هر کسب و کار بسیار متفاوت است. در اینجا برخی از معیارهای آماری مربوط به رشد فالوور اینستاگرام برای صنایع خاص آورده شده است:

  • تحصیلات: 0.03%
  • سرگرمی و رسانه: 1.59٪-
  • خدمات مالی: 0.07٪-
  • غذا و نوشیدنی: 0.88٪-
  • املاک و مستغلات: 0.06٪-
  • خرده فروشی: 0.37٪-
  • مسافرت / اقامتگاه / اوقات فراغت: 0.33٪

توجه داشته باشید که رشد در حال حاضر برای بسیاری از صنایع منفی است؛ بنابراین اگر در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تعداد فالوورهای خود هستید، نگران نباشید.

اکانت‌های بیزنسی یا تجاری روزانه به طور متوسط 1.71 پست منتشر می‌کنند.

بیایید یکم ساده‌ترش کنیم: بطور میانگین در فید اصلی هر حساب کاربری کسب و کار اینستاگرام، 48.9٪ پست‌های دارای عکس وجود دارد،  31.8٪ ویدئو و 19.3٪ هم ریلز هست.

شایان ذکر است که درصد پست‌های ویدیویی از 16.3 درصد در سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. اگر هنوز هنگام پست کردن در اینستاگرام فقط بر روی عکس‌ها تمرکز می‌کنید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که استراتژی تولید محتوای خود را بروز کنید.

میانگین نرخ تعامل در پست‌های اکانت‌های بیزنسی یا تجاری اینستاگرام 0.54٪ است.

آمار اینستا
جزئیات آمار اینستاگرام

این میزان در پست‌های ویدیویی کمی بیشتر است (0.61%) و کمی کمتر در عکس‌ها (0.46%)، اما اگر رکورد معیار 0.54 را شکسته‌اید، دست مریزاد!

جالب اینجاست که نرخ تعامل به نسبت آمار فالوورهای اینستاگرام یک برند تغییر می‌کند. با افزایش فالوور برندها، نرخ تعامل معمولا کاهش می‌یابد. گزارش دیجیتال‌ترند ما نشان داد که حساب‌های تجاری با کمتر از 10 هزار دنبال کننده از نرخ تعامل بالاتری نسبت به برندهایی با بیش از 100 هزار دنبال کننده برخوردار هستند.

35 درصد از کاربران اینستاگرام در سال 2023 از این پلتفرم خرید خواهند کرد.

این جایگاه درست پس از فیس بوک و تیک تاک است که هر دو درصد خرید 37 درصدی خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که رفتارهای خرید نیز بر اساس دموگرافی متفاوت است. برای Gen Z، اینستاگرام برترین پلتفرم تجارت اجتماعی است.

15 درصد از افراد جستجوهای خرید آنلاین خود را در اینستاگرام انجام می‌دهند.

تیک تاک امسال به عنوان موتور جستجو در میان کاربران جوان اینترنت خبرساز شد. اما در حال حاضر، اینستاگرام همچنان به عنوان یک پلتفرم برای شروع جستجوی خرید آنلاین رتبه بالاتری دارد. این رقم را با این آمار که،تیک تاک پلتفرم منتخب برای 11 درصد از آمریکایی‌هایی است که جستجوی خرید خود را آغاز می‌کنند، مقایسه کنید.

اینستاگرام 7.51 درصد از ارجاعات ترافیک وب از رسانه‌های اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد.

شاید زیاد به نظر نرسد، اما در واقع اینستاگرام پلتفرم رتبه سوم پس از فیس بوک و توییتر است. (فیسبوک با 71.64 درصد پیشتاز این رده است)

جزئیات مهم تر در اینجا این است که سهم اینستاگرام از ترافیک وب در سال گذشته 88.2 درصد رشد داشته است، در حالی که فیس بوک 0.8 درصد کاهش یافته است. اینستاگرام در زمینه لینک دادن به سایر وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها کمبودهای زیادی داشت، اما با ویژگی‌های فروشگاه اینستاگرامی مانند تگ و استیکر لینک، این وضعیت به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. مراقب رشد این رقم باشید.

تنها 25 درصد از کاربران اینستاگرام گمان می‌کنند که این پلتفرم از حریم خصوصی و داده‌های آن‌ها محافظت می‌کند.

این رقم حدود 41٪ از سال 2020 تا حالا کاهش داشته و بسیار عجیب است. با توجه به اینکه اینستاگرام جزو کمپانی متا است، هنوز افراد بیشتری نسبت به فیس بوک (18٪) به آن اعتماد دارند.

این برای بازاریابان مهم است زیرا اعتماد یک عنصر مهم در تجارت اجتماعی است. درصد افرادی که می گویند با استفاده از این پلتفرم احساس امنیت می‌کنند نیز در حال کاهش است، از 50 درصد در سال 2020 به 36 درصد در سال 2022 رسیده است. این آمار زمان بررسی اعتماد اجتماعی در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

آمار تبلیغات اینستاگرام

در ادامه در مورد تبلیغات اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

61 درصد از مخاطبان تبلیغات اینستاگرام 18 تا 34 سال دارند.

در تصویر جزئیات بیشتر را مشاهده خواهید کرد.

جزئیات آمار
جزئیات دقیق آمار اینستاگرام

مطالب زیر می‌تواند در مورد تبلیغات در اینستاگرام شما را راهنمایی کند:

  • مطلب آموزش تبلیغات در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب معنی اینفلوئنسر چیست و چه تفاوتی با بلاگر دارد؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب چطور اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب میکرواینفلوئنسر چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب فشن بلاگر کیست و فرق آن با استایلیست چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • پروموشن چیست و پست پروموت اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند توسط 76 درصد از جمعیت بالای 13 سال در ترکیه دیده شود.

این بالاترین نفوذ تبلیغات در جهان است و پس از آن در آرژانتین 66.5 درصد و در برزیل 65.9 درصد قرار دارد. برای مقایسه، ضریب نفوذ تبلیغات اینستاگرام در ایالات متحده 51.4٪ است. بریتانیا و کانادا به ترتیب با 51.9 درصد و 49.4 درصد درآمد دارند. با این حال مجدد به این نتیجه می‌رسیم که اگرچه اینستاگرام یک رسانه جهانی است، اما در سراسر جهان یکسان نیست.

درآمد تبلیغات اینستاگرام 50.58 میلیارد دلار در سال 2023 پیش بینی می‌شود.

این رقم هنوز پشت سر 71.32 میلیارد دلار فیس بوک است، اما سهم اینستاگرام از تبلیغات متا به طور پیوسته در حال افزایش است. علت آن است که درآمد تبلیغات فیس بوک در حال کاهش است، در حالی که اینستاگرام همچنان در حال افزایش است. eMarketer پیش‌بینی می‌کند که درآمد تبلیغات اینستاگرام در سال جاری 12.1٪ رشد کند در حالی که فیس بوک 1.2٪ کاهش می‌یابد.

CPM تبلیغات اینستاگرام در سه ماهه سوم 2022، 17 درصد افزایش یافت.

در دو سال گذشته، هزینه به ازای هزار یا همان CPM اینستاگرام حدود 55 درصد افزایش داشته است. هزینه دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام روز به روز گران‌تر و بیشتر می‌شود، پس سعی کنید استراتژی درستی بچینید و وقت مناسب و کافی برای شناخت مخاطب خود بگذارید.

نتیجه‌گیری

همه این آمار و ارقام به شما کمک می‌کند تا برای آینده بازاریابی کسب و کار بهتر تصمیم بگیرید و استراتژی‌های قوی‌تری برای آن بچینید. باری دیگر مطلب بالا را بخوانید و آن را برای طراحی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود در نظر داشته باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.