شما به عنوان یکی از صاحبان مشاغل مستقل یا کسب‌وکارهای نوپا باید بیش از هر کسی از اهمیت تبلیغات در اینستاگرام آگاه باشید.

همه افرادی که مثل شما تصمیم گرفته‌اند تا از طریق پلتفرم اینستاگرام شروع به کسب درآمد کنند و فروشگاه آنلاین خود را راه بیندازند، به خوبی می‌دانند که تبلیغ درست، به جا و منطبق با موضوع کارشان چقدر مهم است و می‌تواند بر میزان کسب مشتری و فروش محصولات تاثیر مهمی بگذارد. البته این مسئله هم بسیار مهم است که بدانید هر پیجی برای تبلیغ کردن مناسب نیست و البته نکاتی هم وجود دارند که باید با توجه به آن‌ها دست به تبلیغ کردن بزنید.

هیچ وقت تصورتان این نباشد که هزینه کردن برای تبلیغ، مثل پول دور ریختن است! شاید کمی طول بکشد تا نتیجه‌اش را ببینید، اما مطمئن باشید که حتماً نتیجه خوب خودش را نشان خواهد داد.

پس هزینه کردن برای پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام را کاری بیهوده ارزیابی نکنید و با انتخاب و ارزیابی درست و البته مطمئن، کسب‌وکار و محصولات‌تان را گسترش دهید.

در این مطلب از آکادمی کاپریلا، در مورد موضوع تبلیغات اینستاگرام صحبت می‌کنیم؛ با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینیم چه نکات و چه بایدها و نبایدهایی در پشت پرده تبلیغات کسب‌وکارهای اینستاگرامی نهفته است.

تبلیغات در اینستاگرام 

بسیاری از صاحبان مشاغل اینستاگرامی که تجربه خوبی از کسب‌وکارشان نداشته‌اند، تبلیغات در اینستاگرام را بیهوده و مضر می‌دانند. اما واقعیت امر دقیقاً چیست؟ آیا با هر تبلیغی باید انتظار افزایش فالوورها آن‌هم به صورت میلیونی را داشت؟ آیا تبلیغ کردن در هر پیجی درست است و به جذب مشتریان علاقه‌مند به خدمات یا محصولات شما منجر می‌شود؟ آیا تبلیغ کردن فقط به هزینه کردن برای پیج‌های با فالوورهای میلیونی محدود می‌شود؟

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات درست در اینستاگرام

پاسخ همه این سوالات که آگاه نبودن از آن به شکست در تبلیغات اینستاگرام ختم می‌شود، تنها یک واژه است؛ تحقیق.

شما به عنوان یکی از صاحبان مشاغل مستقل و کسب‌وکارهای اینستاگرامی باید نسبت به پیج، جامعه هدف، اهداف و ابزاری که در خدمت شماست، تحقیق و آگاهی مفصلی داشته باشید.

بسیاری از پیج‌های معروف با فالوورهای  میلیونی تنها برای تبلیغ تجارت‌های بزرگ و گسترده مفید هستند و حتی بعضی از ابزارهای تبلیغاتی ممکن است که به سقوط کسب‌وکار یا ورشکستگی مالی شما منجر شوند.

کسی را می‌شناسم که همان ابتدای کارش به یک اینفلوئنسر 100 هزار فالووری تبلیغ داد و دو روز بعد پیج کسب و کارش از دست رفت! اگر آن شخص زودتر از این‌ها می‌دانست که باید چند روز قبل از تبلیغ دادن، پیج اینفلوئنسر مورد نظر را تحلیل کرد و سپس تصمیم به تبلیغ با او گرفت، هیچ‌وقت این کار را نمی‌کرد!

داشتن یک برنامه‌ریزی درست با ارزیابی تمامی جوانب مربوط به حوزه فعالیت کاری می‌تواند پل ارتباطی بین کسب‌وکار نوپای شما و موفقیت در کارتان باشد. در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور در پیج‌های اینستاگرامی تبلیغ دهید!

تبلیغ در پیج های اینستاگرامی

این روش اصلی‌ترین، رایج‌ترین، مفیدترین و در عین حال خطرناک‌ترین مسیر برای گسترش کسب‌وکارهای اینستاگرامی است.

من از این بابت به این روش تبلیغات در اینستاگرام لقب خطرناک را دادم، چون به خوبی می‌دانم که یک تبلیغ اشتباه می‌تواند چقدر شما را از هدفتان دور کند.

همه ما به خوبی می‌دانیم که روش تبلیغ کردن در پیج‌های دیگر اینستاگرامی، مبتنی بر چند ویژگی است؛ اینکه آن پیج چند k فالوئر دارد، هر پستش چقدر لایک می‌گیرد، هر ویدیویی که می‌گذارد چقدر view می‌گیرد یا چندتا کامنت دارد، از این قبیل هستند. اما تشخیص مفید بودن یک پیج اینستاگرامی برای تبلیغ کردن، فقط محدود به همین‌ها نیست!

مهم‌ترین مولفه‌ها در تشخیص اینکه پیج اینستاگرامی مورد نظر شما چقدر می‌تواند برای گسترش کسب‌وکارتان مفید باشد، ارتباط موضوعی با کسب‌وکار شما و البته جامعه مخاطبان آن پیج است، که به طور کلی، جامعه هدف شما را تشکیل خواهند داد.

مخاطب هدف در اینستاگرام
مخاطب هدف در تبلیغات اینستا

مثلاً فرض کنید که شما صاحب یک کسب‌وکار اینستاگرامی با موضوع فروش جوراب‌های فانتزی هستید و حالا نیاز دارید تا برای گسترده‌تر شدن فروشگاهتان و همچنین جذب مخاطب یا مشتری، دست به تبلیغ در اینستاگرام بزنید.

تبلیغ کردن شما در یک پیج با بازدید و فالوور بالا که در حوزه فروش بادام‌های زمینی فعالیت می‌کند، اصلاً راه درستی نیست. شما با تبلیغ کردن در چنین پیجی، اصل ارتباط موضوعی در تبلیغات را کلاً زیر سوال می‌برید و به احتمال زیاد شکست خواهید خورد.

اگر درست تبلیغ کردن را بلد باشید به اینفلوئنسری تبلیغ می‌دهید که عاشق جوراب‌های شماست! چنین فردی برای تبلیغ شما کاملاً وقت می‌گذارد و با دل و جان از جوراب‌هایتان تعریف می‌کند.

ارزیابی جامعه هدف پیج های اینستاگرامی

توجه کنید که شما باید مخاطبان پیج مورد نظرتان که می‌خواهید تبلیغ کسب‌وکارتان را در آن اجرا کنید، مورد بررسی قرار بدهید.

برای مثال فرض کنید که شما یک پیج ایسنتاگرامی با اسم قصه شب دارید که هر شب در آن محتواهای صوتی و تصویری با مضمون قصه‌های شبانه برای کودکان آپلود می‌کنید. حالا قصد دارید تا جامعه مخاطبانتان را گسترش دهید تا از کسب‌وکارتان درآمد قابل توجهی داشته باشید. به نظر شما مخاطبان شما کودکان هستند یا مادران آن‌ها؟!

موضوع این است که پدر و مادر فرزند جستجو کردن در اینترنت را انجام می‌دهند، نه کودک! آیا مخاطب‌تان را درست تشخیص دادید؟

حالا یک پیج عمومی را در نظر بگیرید که به موضوع خاصی بسنده نمی‌کند و همه‌جور اخباری را پوشش می‌دهد. به جامعه مخاطبان این صفحه با دقت نگاه کنید، ببینید چه افرادی و با چه طیفی از سن‌ و سال در آن حضور دارند. مطمئناً تبلیغ پیج شما در چنین صفحه‌ای نمی‌تواند به جذب مخاطب برای قصه‌های شبانه منجر شود.

اما حالا فرض کنید که این تبلیغ را بر عهده یک فروشگاه اینستاگرامی بگذارید که در حوزه فروش سیسمونی یا لباس کودکانه فعالیت می‌کند و مخاطبان زیادی هم دارد. مخاطبان این صفحه را عمدتاً والدینی تشکیل می‌دهند که اتفاقاً از قصه‌های شبانه برای کودکانشان استقبال می‌کنند و با دیدن تبلیغ پیج شما، جزو مخاطبین‌تان می‌شوند. حالا شما هم ارتباط موضوعی را حفظ کرده‌اید و هم جامعه مخاطبان را در اختیار دارید.

به غیر از فروشگاه‌ها می‌توانید به پیج اینفلوئنسرها و بلاگرها هم تبلیغ بدهید. اگر نمی‌دانید اینفلوئنسر چیست، حتما این دو مطلب را بخوانید.

تعداد بالای فالوورها تنها مسئله موجود نیست!

مسئله مهم دیگری هم در این رابطه وجود دارد، آن هم آگاهی از این مسئله است که فالوور بالا داشتن ابداً به منزله تبلیغ درست و جذب مخاطب نیست. اینفلوئنسرها یا آدم‌معروف‌های اینستاگرامی به 3 دسته نانو اینفلوئسنرها (با فاوئرهای کمتر از 10Kمیکرو اینفلوئنسرها (با فالوئرهایی بین 10 تا 100K) و مگا اینفلوئنسرها (با فالوئرهای میلیونی) تقسیم می‌شوند.

همان‌طور که گفتم تبلیغ کردن در پیج مگا اینفلوئنسرها یا آدم‌های معروف با فالوئرهای میلیونی احتمالاً فقط به درد بیزنس‌های بزرگ می‌خورد.

از طرف دیگر میزان Impression یا Engagement که به طور کلی به مسئله میزان مشارکت مخاطبان یک پیج گفته می‌شود، در این پیج‌ها نسبت به پیج‌های مربوط به نانو یا میکرو اینفلوئنسرها بسیار پایین‌تر است.

به عبارت دیگر، تبلیغ در یک پیج که حدوداً 10 هزار (یا حتی کمتر) فالوئر دارد، می‌تواند به بهتر دیده شدن تبلیغ کسب‌وکار شما کمک بیشتری کند.

دلیل این اتفاق هم بسیار منطقی است؛ افرادی که فالوئر افراد مشهور با فالوئرهای میلیونی هستند، فقط برای دیدن محتواهای آن شخص (خواه فان و خنده‌دار و خواه تخصصی) به داخل پیج می‌آیند و با دیدن یک تبلیغ، مطمئناً از آن به راحتی و با سرعت عبور می‌کنند.

تبلیغات در پیج های اینستاگرام به چه شکلی انجام می‌شود؟

حالا  که از بحث‌های مهم برای پیدا کردن یک پیج مناسب با حوزه فعالیت کاری در اینستاگرام تا حدودی آشنا شدیم، بهتر است که بدانیم تبلیغات عملاً چگونه انجام می‌شوند؟

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام

مسئله مهمی که در این بخش از موضوع ما در مورد تبلیغات اینستاگرام وجود دارد، تعیین نوع تبلیغات کسب‌وکار در پیج مورد نظر است.

تبلیغات محصولات یا خدمات کسب‌وکارهای اینستاگرامی در پیج‌های مناسب برای تبلیغ کردن، در 3 شکل مختلف از انواع محتواهای تصویری انجام می‌شوند:

  1. تبلیغات ویدیویی: این نوع تبلیغات اینستاگرام در پیج‌های مختلف به صورت تیزرهای تبلیغاتی یا محتواهای تصویری تخصصی مثل لوگو موشن‌ها یا چیزهایی از این قبیل است. در این نوع از محتواهای تصویری، تبلیغات به صورت کامل و با ارائه جزئیات و در مدت زمان بیشتری صورت می‌گیرند. برای مثال فرض کنید که شما کسب‌وکاری در حوزه نصب انواع دوربین‌های نظارتی با امکانات نرم‌افزاری جدید را راه انداخته‌اید و می‌خواهید برای پیج اینستاگرام‌تان تبلیغ کنید. یک تیزر تبلیغاتی با معرفی خدمات شما می‌تواند بهترین گزینه باشد.
  2. تبلیغات در قالب عکس یا بنر: این نوع از تبلیغات در اینستاگرام تنها در قالب یک عکس با معرفی فروشگاه، محصولات یا خدمات شما طراحی می‌شوند و با توجه به تعرفه ادمین پیج مورد نظرتان بسته به مدت‌زمان تبلیغ، روی صفحه اصلی پیج پست یا استوری خواهند شد.
  3. تبلیغات انحصاری در قالب محتواهای سفارشی: این نوع از تولید محتوا کمی هزینه‌بردار است، اما به نظر من می‌تواند تاثیر بیشتری در جذب مخاطب برای کسب‌وکار شما داشته باشد. برای مثال فرض کنید که شما یک کسب‌وکار اینستاگرامی در حوزه فروش خرما راه انداخته‌اید و می‌خواهید یک تبلیغ با کمی هزینه نسبتاً بالا طراحی کنید. شما می‌توانید با یک واینر که در حوزه تولید محتوای سرگرم‌کننده و خنده‌دار فعالیت می‌کند، وارد قرارداد یا کمپین تبلیغاتی شوید و از او بخواهید تا در یکی از کلیپ‌هایش، محصولات و برند شما را هم تبلیغ کند.

روش های تبلیغاتی در اینستاگرام

انتخاب یکی از این روش های تبلیغاتی با توجه به هدف شما به عنوان تبلیغات موثر برای جذب مشتری تلقی می‌شود. به این چند روش در تبلیغ محصولات یا خدمات کسب‌وکارها در پیج‌های اینستاگرامی نگاهی بیندازید:

  • تبلیغات در استوری: همان‌طور که اطلاع دارید، قابلیت استوری در اینستاگرام دارای تاریخ انقضا است؛ یعنی از زمانی که یک استوری ایجاد می‌شود، تنها 24 ساعت (یک‌روز کامل) برای دسترسی به محتوای آن زمان باقی است و بعد از آن به صورت خودکار حذف می‌شود. حالا نگاهی به اهداف تبلیغاتی خود برای کسب‌وکارتان داشته باشید. برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه اینستاگرامی در زمینه فروش شلوارهای جین مردانه دارید. حالا با فرارسیدن فصل جدید، قصد دارید تا محصولات قبلی را با شروع یک OFF یا تخفیف قابل توجه در طی یک یا چندروز به فروش برسانید. تبلیغات شما در این زمینه و با چنین هدفی می‌تواند بهترین گزینه برای قرار گرفتن در استوری یک پیج مرتبط با حوزه کاری شما (مثلاً یک پیج که در زمینه فروش کفش‌های لاکچری فعالیت می‌کند) باشد. این نوع تبلیغ بسته به تعرفه ادمین پیج مورد نظر می‌تواند هزینه‌بردار باشد.
  • تبلیغات در پست: این نوع تبلیغ با توجه به مدت‌زمانی که می‌خواهید بنر یا ویدیوی تبلیغتان روی صفحه مورد نظر باقی بماند، هزینه‌بردار خواهد بود. مثلاً فرض کنید که یک پیج که از نظر شما برای تبلیغ کردن تایید شده است، تعرفه‌ای در مورد تبلیغ کردن در قسمت پست‌های پیجش دارد. این تعرفه‌ها ممکن است از نوع محدود یا موقتی (یک یا چندروزه) یا دائمی باشند.
  • تبلیغات در قالب یک کمپین اینستاگرامی: یک کمپین تبلیغاتی با توجه به اهداف مورد نظر صاحبان مشاغل اینستاگرامی طراحی می‌شود و شکل می‌گیرد. یک کمپین اینستاگرامی با هدف تبلیغ کردن به طور کلی به مشارکت چندین اینفلوئنسر و زوم کردن روی تبلیغات یک برند یا محصول خاص گفته می‌شود. هزینه این تبلیغ کردن‌های پی‌درپی و اختصاصی، با توجه به نوع محتوا ارائه‌شده، مدت زمان تبلیغ و نوع قرارداد، متغیر خواهد بود.

معرفی برخی پیج های تبلیغاتی در اینستاگرام

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتم، پیج‌های مورد نظر برای تبلیغات کسب‌وکارهای اینستاگرامی باید از نظر موضوعی و جامعه مخاطبان مورد تحقیق قرار بگیرند.

پیج‌های اینستاگرامی بسیاری در ایران وجود دارند که می‌توانند به گسترش کسب‌وکار شما و تحقق اهداف تجاری‌تان کمک کنند.

این چند مثال، لیست پیج‌های تبلیغاتی اینستاگرام از نظر من هستند:

  • پیج اینستاگرامی طرفداران تیم فوتبال پرسپولیس (perspolis_x_6@)- چنین صفحه‌ای می‌تواند مناسب تبلیغ فروشگاه‌های آنلاین ورزشی باشد.
  • پیج اینستاگرامی ورزش سه (varzesh3@)- این پیج طرفداران زیادی دارد که به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً مخاطبین آن را آنالیز کنید.
  • پیج اینستاگرامی هواشناسی گیلان فورکا (gilan_foreca@)- صیادان شمالی یا افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند معمولاً به چنین صفحه‌ای رجوع می‌کنند. آیا شما چنین مخاطبانی می‌خواهید؟
  • پیج اینستاگرامی سرنا امینی (serna_amini@)- سرنا امینی مخاطب‌های مختلفی دارد که برای خندیدن به این پیج سر می‌زنند؛ آیا شما می‌توانید با تبلیغ کسب و کارتان توجه مخاطبین آن‌ها را جلب کنید؟
  • پیج اینستاگرامی موبونیوز (mobonews@)- موبونیوز صفحه‌ای است که در آن بررسی و نقد گوشی‌های هوشمند و جدید انجام می‌شود. اگر لوازم جانبی گوشی همراه دارید یا اگر فروشنده موبایل هستید، احتمالاً تبلیغ در آن گزینه خوبی خواهد بود.
تبلیغات اینستاگرام
مهدی شجاری یکی از بهترین بلاگرها در زمینه تکنولوژی است.
  • پیج اینستاگرامی امیر جابری یا امیر ریویوو (amir_food_review@)- امیر جابری بلاگر غذا، رستوران‌ها و اخیراً هم جهانگردی است. اگر کسب و کاری دارید که به زمینه کاری او مربوط است، می‌توانید برروی تبلیغ رفتن در پیج او حساب کنید.
  • پیج اینستاگرامی شیوا نصرتی (shivanosrati@)- شیوا نصرتی بلاگر لایف استایل است که بیشتر مخاطبین آن خانم هستند؛ اگر مخاطبین هدف شما خانم‌ها هستند، شاید تبلیغ با این بلاگر برای شما مناسب باشد.

هرکدام این پیج‌های اینستاگرامی با توجه به یک یا چند موضوع خاص تولید محتوا می‌کنند. برای مثال شخصی که یک فروشگاه اینستاگرامی در حوزه فروش تی‌شرت‌های ورزشی را دارد، می‌توانید روی جامعه مخاطبین پیج طرفداران تیم پرسپولیس یا صفحه اینستاگرامی برنامه ورزش 3 حساب باز کند.

از طرفی پیجی مثل گیلان فورکا که عملاً یک پیج عمومی محسوب می‌شود، پتانسیل تبلیغ کردن برای کسب‌وکارهای مختلف مثل فروش محصولات لبنی را هم دارد.

خودتان دست به کار شوید!

من به شما پیشنهاد می‌کنم که اول از همه مخاطبین خود را بشناسید. اگر نمی‌دانید چطور، باید بگویم که خیلی آسان است. در ابتدا یاد بگیرید که چطور پرسونای مخاطب‌تان را طراحی کنید.

برای یادگیری پرسونای مخاطب بهتر است قبل از هر چیزی مطلب پرسونا چیست؟ – آموزش صفر تا صد که به همراه دانلود رایگان پرسونای مشتری است را بخوانید.

بعد از آن که مخاطبین خود را شناختید، می‌توانید چک کنید که چه کسانی را فالو می‌کنند. با چه افرادی بیشترین تعامل را دارند؟ برای چه بلاگر یا پیج عمومی‌ای کامنت می‌گذارند؟ سپس می‌توانید به بررسی و آنالیز پیج‌های تبلیغی مورد نظر بپردازید.

منظور از آنالیز پیج مورد نظر این است که چند بار در روز تبلیغ می‌گذارد؟ چقدر برای تبلیغات پیج خود زمان می‌گذارد؟ با چه لحنی این تبلیغ را انجام می‌دهد؟ آیا برای تبلیغ شما ارزش قائل است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید آن را در تبلیغات پیج در اینستاگرام مدنظر قرار دهید، بررسی فالوورهای واقعی و فیک پیج موردنظر است. متاسفانه خیلی از اینفلوئنسرها و پیج‌های فالوور بالا، با کمک بات‌های اینستاگرامی و برخی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، برای خود فالوور فیک خریدند.

لطفاً به این موضوع دقت کنید تا دچار اشتباه جبران نکردنی نشوید. پیج‌هایی که برای تبلیغ می‌گذارد را بررسی کنید. به آن‌ها پیام دهید تا از نتیجه تبلیغات مطلع شوید. برخی اوقات از نتیجه همین پرسش و پاسخ‌ها حیرت‌زده می‌شوید!

بهترین زمان برای تبلیغات اینستاگرام

زمان مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام به 2 بخش زمان هدف‌گذاری‌شده و زمان مربوط به ساعات مناسب روز تقسیم می‌شود. زمان هدف‌گذاری‌شده برای تبلیغات موثر برای جذب مشتری به زمانی گفته می‌شود که شما به عنوان یکی از صاحبان کسب‌وکار با تعیین اهداف تبلیغاتی و تحقیقات کافی، یک دوره زمانی را برای شروع تبلیغات در نظر می‌گیرید.

مثلاً شاید می‌خواهید برای روز مادر کمپین تبلیغاتی با در نظر گرفتن کد تخفیف برای مخاطب‌های خانم برگزار کنید. در چنین شرایطی باید از قبل تقویم‌تان را چک و تاریخ را برای برگزاری تبلیغ مشخص کنید.

البته این نکته هم وجود دارد که شما برای تبلیغ پیج در اینستاگرام باید ساعت مناسب روز را هم در نظر داشته باشید.

جالب است بدانید که تعرفه‌های تبلیغاتی برخی پیج‌های مختلف با توجه با ساعات مختلف روز، متغیر است. با توجه به آمار رسمی منتشر شده، ساعات مناسب برای تبلیغات اینستاگرام از لحاظ بازدید مخاطبین، ساعات 14 تا 15 بعد از ظهر است. این ساعات در روزهای ویژه‌ای مثل پنجشنبه به اوج بازدیدها هم منجر می‌شوند؛ اما اوضاع در ایران چگونه است؟

با توجه به منابع خبری مختلف، بهترین روز هفته برای کسب بازدیدهای بالا در ایران، روز چهارشنبه، ساعات 10 صبح تا 16 است. این آمار در بعضی روزها مثل پنجشنبه به ساعات 9 صبح تا 11 ظهر کاهش پیدا می‌کند. به جز چهارشنبه، روزهای مناسب دیگر به ترتیب شامل روز شنبه، ساعات 9 صبح تا 17 و روز یکشنبه ساعات 8 صبح تا 19 هستند.

باز هم خودتان دست به کار شوید

اینسایت اینستاگرام اطلاعات دقیق‌تری از موارد مورد نیازتان می‌دهد. اگر تصمیم بگیرید تا با میکرو اینفلوئنسرها یا نانواینفلوئنسرها برنامه تبلیغ بگذارید، می‌توانید راحت‌تر با آن‌ها تعامل کنید. مثلاً می‌توانید از آن‌ها بخواهید که با توجه به ساعات شلوغی‌ای که در اینسایت اینستاگرام‌شان می‌بینند، دست به کار شوند و تبلیغ کسب و کارتان را بگذارند.

از امکانات اینستاگرام برای پست و استوری گذاشتن در پیج خودتان هم استفاده کنید. مطمئن باشید که نتیجه خوبی می‌گیرید.

آماده باشید

قبل از اینکه بلاگر یا پیج مورد نظر تبلیغ پیج شما را بگذارد، سعی کنید پروفایل اینستاگرام‌تان را آماده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید مخاطبین خود را به لینک‌های مختلف از بلاگ یا وبسایتتان هدایت کنید، بهتر است از ابزارهای رایگان افزودن لینک در بیو اینستاگرام استفاده کنید.

بهلینک یکی از ابزارهایی است که می‌توانید به کمک آن در بیو اینستاگرام چندین لینک درج کنید. مثلاً اگر می‌خواهید افراد را به سمت دانلود نرم‌فزار یا خواندن مطلبی از بلاگ‌تان هدایت کنید، بهتر است آن را در بهلینک درج کنید.

حرف آخر

در این مطلب به صورت مفصل در مورد اهمیت تبلیغ پیج در اینستاگرام، لیست پیج‌های تبلیغاتی اینستاگرام و انواع تبلیغات پرداختیم. یکی از مسائل مربوط به دریافت نتایج قابل قبول از تبلیغات در اینستاگرام، به تشخیص پیج متناسب با حوزه فعالیت کسب‌وکارهای مستقل یا اینستاگرامی مرتبط می‌شد.

باید افسانه‌ها و خطاهای مربوط به تبلیغات اینستاگرام را کنار گذاشت و با انجام برنامه‌ریزی درست و هدفمند، به سمت جذب مشتری و گسترش کسب‌وکار حرکت کرد. در نهایت لازم است بدانید که فرمول تبلیغات موفق در فضای اینستاگرام به 2 عامل ارتباط موضوعی پیج‌های تبلیغاتی با کسب‌وکار مورد نظر و جامعه مخاطبین آن پیج بستگی خواهد داشت.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.