تولید محتوا 1629 بازدید

حتماً بارها اسم بلاگر به گوشتان خورده است و حتماً بارها از محتوای آن‌ها دیدن کرده‌اید؛ اما شاید نمی‌دانستید که بلاگر هستند. از طرفی زیاد شنیده‌ایم که افراد مختلف از طریق بلاگری به معروفیت و کسب درآمد رسیده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید به چه کسی بلاگر می‌گویند؟ و به‌طور اختصاصی، به چه کسی فشن بلاگر می‌گویند؟، حتماً ما را در ادامه‌ی این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراهی کنید.

بلاگر کیست؟

بلاگرها افرادی هستند که بر اساس توانایی، مهارت و یا علاقه‌ای که دارند، در فضای مجازی به فعالیت و تولید محتوا می‌پردازند. این محتوا می‌تواند آموزشی، سرگرمی، معرفی و بررسی محصولات و خدماتِ مختلف و همچنین ارائه‌ی محصولات و خدمات مخصوص بلاگرها باشد. بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند: اینستاگرام، توئیتر، فیس‌بوک، یوتیوب و… فعالیت دارند؛ بلاگرها عموماً از طریق جذب فالوور به کسب درآمد می‌پردازند. هر روزه بر تعداد بلاگرهای ایرانی افزوده می‌شود و هر کدام به‌روش خودشان سعی می‌کنند تا با مخاطبان ارتباط بگیرند و آن‌ها را جذب اکانت خود کنند. در این مقاله به‌طور خاص می‌خواهیم به فشن بلاگرها بپردازیم؛ و شما را با معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی و خارجی آشنا کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فشن بلاگر کیست؟

با گسترش فضای مجازی و انواع پلتفرم‌های اجتماعی، صنعت مد نیز همانند دیگر صنایع بزرگ جهان، وارد دیجیتال مارکتینگ شد و اصحاب این صنعت، به‌جای این‌که فقط محصولات و محتوای خود را در مجلات مد منتشر کنند، از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (مانند وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها و بلاگرها) هم استفاده کردند. در این میان، افرادی دست به تولید محتوا به‌صورت شخصی (جدای از شرکت‌ها و برندهای قدیمی) زدند، و فعالیت خود را در پلتفرم‌های اجتماعی در حوزه‌ی مد و فشن شروع کردند؛ به این دسته از بلاگرها که در صنعت مد و فشن فعالیت دارند. فشن بلاگر (Fashion Blogger) می‌گویند.

فشن بلاگر ها با همکاری برندهای بزرگ، محصولات آن‌ها را معرفی، بررسی و یا استفاده می‌کنند؛ برندهای بزرگ از طریق فشن بلاگرها مخاطبان و بازار هدف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از این طریق معروفیت، محبوبیت و فروش خود را افزایش می‌دهند. شایان ذکر است که برخی از فشن بلاگرها در کنار همکاری با برندهای بزرگ، دست به راه‌اندازی برند خود می‌کنند و کسب‌وکاری پرسود را به وجود می‌آورند. نکته‌ی دیگری که در رابطه با فشن بلاگرها باید بدانید این است که هر کدام از آن‌ها، سلایق و دیدگاه خود را نسبت به صنعت مد و فشن دارند و به همین دلیل گروهی خاص از افراد آن‌ها را فالو دارند؛ این امر برای همکاری برندها با آن‌ها بسیار مهم است؛ زیرا برندها باید توجه کنند که محصولات آن‌ها مطابق میل و سلیقه‌ی کدام بلاگر است تا با دریافت نظرات مثبت از سمت وی، اعتماد مردم و کاربران فضای مجازی را به‌دست آورند.

فشن بلاگری
فشن بلاگری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فشن بلاگر های معروف ایرانی

فشن بلاگرهای زیادی در هر نقطه‌ی جهان وجود دارند که برخی از آن‌ها به معروفیت جهانی رسیده‌اند؛ فشن بلاگرهای ایرانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در پلتفرم‌های مجازی، شاهد حضور جهانی و بین‌المللی فشن بلاگرهای ایرانی هستیم که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پریا عرب زاده

خانم پریا عرب‌زاده اصلاتاً اهل شیراز هستند، در تاریخ 29 تیرماه 1372 متولد شده‌اند و بیشتر دوران کاری خود را در دبی به سر برده‌اند. در سال 2010، خانم عرب‌زاده عنوان «بانوی زیبای خاورمیانه» را کسب کرد و همچنین در سال 2013 برنده‌ی عنوان مدل برتر مسابقات Miss World Next Top Model شد؛ از دیگر عناوینی که کسب کرده، می‌توانیم به‌عنوان «باربی دبی» در سال 2016 اشاره کنیم. شایان ذکر است که پریا عرب‌زاده با برندهای مختلفی در صنعت مد و فشن فعالیت داشته که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • Sheni
  • Revolve
  • Prettylittlething
پریا عرب‌زاده از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
پریا عرب‌زاده از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

طلا گلزار

فشن بلاگر دورگه‌ی ایرانی-روسی که در تاریخ 21 بهمن 1375 در تهران متولد شده است؛ در 3 سالگی چهره‌ی فتوژنیک و جذاب وی توسط یک عکاس کشف شد و تصویر وی برای 10 سال متوالی، بر روی بنر تبلیغاتیِ یکی از بزرگ‌ترین آتلیه‌های عکاسی شهر کرج استفاده شده است. به‌جز چهره‌ای جذاب، طلا گلزار دانش‌آموزی بسیار باهوش هم بود و رتبه‌ی 10 المپیاد کشوری ریاضی را کسب کرده است. او در سن 17 سالگی به ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت کرد و در یکی از شهرهای ایالت کالیفرنیا به اسم اورنج‌کانتی مستقر شد. وی تحصیلات خود را در رشته‌ی طراحی گرافیک دنبال کرد و پس از گذشت 3 سال، به لس‌آنجلس نقل مکان کرد؛ از آنجا استارت حرفه‌ی مدلینگ برای وی زده شد و به‌صورت تدریجی و حرفه‌ای وارد صنعت مدلینگ شد.

بد نیست بدانید که طلا گلزار علاوه‌بر علاقه‌ای که به صنعت مد و مدلینگ دارد، به هنرهای دیگری همچون: نقاشی، طراحی و خوش‌نویسی علاقه داشته و از مهارت چشمگیری در هر یک برخوردار است؛ همچنین، گفتنی است که وی به فشن بلاگری، طراحی مد، مجری‌گری تلویزیون و بازی در تبلیغات تلویزیونی مشغول است. از برندهای حوزه مد و فشن که طلا گلزار با آن‌ها همکاری داشته می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Syren Design
  • Ktistin Dior
  • Chole Strip
  • Kami Shades
  • Benziger Wine
  • Victoria Marie Design
  • Collective Styling
طلا گلزار از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
طلا گلزار از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

نگین میرصالحی

از فشن بلاگرهای معروف و موفق ایرانی که در سال 1376 متولد شده است و در آمستردام هلند زندگی می‌کند. به احتمال زیاد تعجب کنید اگر بدانید که او در سال 2013 با فعالیت‌هایی که در صنعت مد و فشن داشته است، عنوان «بهترین فشن بلاگر اروپا» را از آنِ خود کرده و از این کریدور فالوورهای زیادی نیز جذب نموده است. شایان ذکر است که او در سال 2015، برندِ شخصیِ خودش با نام «گیسو» را تأسیس کرد که به تولید محصولات مراقبتی و زیبایی بر پایه‌ی عسل می‌پردازد. از دلائل معروفیت نگین میرصالحی می‌توان به استایل لباس پوشیدن وی و سلیقه‌ای که در صنعت مد و فشن دارد اشاره کرد. برندهای معروفی که با این فشن بلاگر ایرانی همکاری داشته‌اند عبارت‌اند از:

  • Gucci
  • Channel
  • Dior
  • Samsunit
  • Cartier
نگین میرصالحی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
نگین میرصالحی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

مه لقا جابری

مدل معروف ایرانی-آمریکایی که در تاریخ 27 خرداد 1368 در اصفهان متولد شده است. او به‌دلیل شباهت وی به هندوستانی‌ها و مخصوصاً مدل هندی، آشواریا ری، طرفداران زیادی در بین هندوستانی‌ها نیز پیدا کرده است. تحصیلات وی در رشته‌ی بازرگانی بوده و هم اکنون به‌عنوان سفیر برند Fervenzwear فعالیت می‌کند.

مه‌لقا جابری از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
مه‌لقا جابری از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

نهال سلطانی

نهال سلطانی متولد شهر تهران است و در تاریخ 10 مرداد 1368 به دنیا آمده است. او در رشته‌ی گرافیک در دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت، اما در ابتدا به عکاسی و آرایشگری مشغول بود؛ سپس در عرصه‌های مختلفی همچون: خوانندگی، نقاشی، طراحی داخلی، وبلاگ‌نویسی در حوزه‌ی سبک زندگی و مدلینگ فعالیت کرد. در حال حاضر در اونتاریوی کانادا، علاوه بر فشن بلاگری، به صنعت مشاوره‌ی املاک و فروش هم واردشده است.

نهال سلطانی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
نهال سلطانی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

شیوا صفایی

این بلاگر ایرانی، متولد شهر تهران در تاریخ 22 خرداد 1369 بوده و در کشورهای آمریکا و نروژ بزرگ شده است. در سن 19 سالگی از نروژ به آمریکا مهاجرت و در ایالت کالیفرنیا اقامت کرد. دلیل معروف شدن این بلاگر، ازدواج وی با محمد حدید (پدر مدل‌های معروف جی‌جی و بلا حدید) بود که در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت پخش شد و موجب جذب تعداد زیادی فالوور گردید.

شیوا صفایی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
شیوا صفایی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

سحر خمسه

طراح لباس و استایلیست ایرانی که ساکن ترکیه است. وی برای دختران و بانوان پوشاک طراحی و تولید می‌کند که تحت نام برند خودش است؛ فروشگاه آنلاین برند وی Nou.Style نام دارد. گفته شده که وی در ایران نیز مزون لباسی دارد و طراحی‌های خود را آنجا عرضه می‌کند.

سحر خمسه از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
سحر خمسه از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

مهسا غضنفری

یکی دیگر از فشن بلاگر های ایرانی ساکن ترکیه، مهسا غضنفری است که متولد 20 خرداد 1372 در تهران است. اولین مانتوی طراحی‌شده توسط او موفق به دریافت نشان شیما (شناسه یکپارچه‌ی مد و لباس ایرانی) شد. در حال حاضر به‌عنوان استایلیست، فشن بلاگر و طراح مد فعالیت می‌کند. شایان ذکر است که وی یکی از اعضای تیم طراحی آرت مد است و محصولات طراحی شده‌ی خود را تحت برند MG Collection منتشر می‌کند.

مهساف غضنفری از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
مهساف غضنفری از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

رامینا ترابی

وی متولد سال 1373 و اهل شیراز است. در رشته‌ی روانشناسی تحصیل کرده و همچنین نوازنده‌ی خوبی می‌باشد. یکی از دلائل معروفیت رامینا ترابی، انتشار پرتره‌هایی از او در اطلس زیبایی (Atlas of Beauty) در سال 2015 بود؛ پس از آن فعالیت خود را در زمینه‌ی فشن بلاگری آغاز کرد و به برنامه‌های مختلفی از جمله «چندشنبه با سینا» دعوت شد. در سال 2017 تحت عنوان سفیر Crest در ایران فعالیت کرد و در سال‌های بعد نیز با چندین برند بین‌المللی مانند Saint Algue, Nadine Merabi, Alohas, Senreve و Ego همکاری داشت؛ او همچنین با مجله‌ی مد و هنر فرانسوی Moevir نیز همکاری دارد.

این فشن بلاگر در حال حاضر در شهر استانبول ترکیه زندگی می‌کند و برندی با نام raminatorabicollection تأسیس کرده است که در آن طراحی‌های مخصوص خود را تولید کرده و به فروش می‌رساند.

رامینا ترابی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
رامینا ترابی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی

سام اصغری

سام اصغری متولد 19 اسفند 1372 در شهر تهران است و هم اکنون در شهر لس‌آنجلس واقع در آمریکا زندگی می‌کند. او به‌عنوان یک فشن بلاگر، مدل و همچنین بازیگر موزیک‌ویدئوهای تبلیغاتی مدلینگ معروفیت زیادی کسب کرد. از دیگر دلائل معروفیت سام اصغری، ازدواج وی با بریتنی اسپیرز، خواننده‌ی معروف آمریکایی است که این خبر، بیش از پیش توجه کاربران را به سمت وی جلب کرد.

سام اصغری از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
سام اصغری از معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
فشن بلاگرهای خارجی
فشن بلاگرهای خارجی

 فشن بلاگر‌های معروف خارجی

حال که با معروف‌ترین فشن بلاگرهای ایرانی آشنا شدید، بهتر  است در ادامه به معرفی برخی از فشن بلاگرهای خارجی که در مجامع بین‌المللی معروف و بسیار محبوب هستند، بپردازیم.

کیارا فرانی (Chiara Ferragni)

کیارا در سال 2009 با تأسیس وبلاگ The Blond Salad فعالیت خود را در حوزه‌ی فشن بلاگری شروع کرد و سال 2018 توانست 15 میلیون فالوور در اینستاگرام جذب کند که باعث شد در آن سال وارد لیست زنان تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی مجله‌ی فوربز شود. یکی از دلائل معروفیت و محبوبیت کیارا، لباس‌ها و استایل‌های جذابی است که در کمترین زمان و با لباس‌هایی نه چندان گران، به کاربران آموزش می‌دهد. شایان ذکر است که او در سال 2012 برند شخصی خود را در حوزه‌ی کیف و کفش تأسیس کرد و همچنین وب‌سایت فروش آنلاین خود به آدرس Theblondesalad.com را راه‌اندازی نمود.

کیارا فرانی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی
کیارا فرانی از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی

جی‌جی حدید (Jiji Hadid)

وی متولد سال 1995 در آمریکا می‌باشد و با فعالیت‌هایی که در صنعت مدلینگ داشت، در سال 2014 موفق شد جزو یکی از 50 مدل برتر دنیا قرار بگیرد. شایان ذکر است که جی‌جی حدید با برندهای مشهوری همچون: Maybelline, Versace, Fendi, Channel, Tommy Hilfiger و… همکاری داشته است.

جی جی حدید از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی
جی جی حدید از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی

لیاندرا مدین (Leandra Medine)

یکی دیگر از فشن بلاگرهای معروف که فعالیتش را در سال 2009 با تأسیس وب‌سایت Four Months شروع کرد و در آن به نوشتن خاطرات روزمره، طنز و ترندهای لباس می‌پرداخت؛ اما با پیدا کردن طرفداران بیشتر، تمرکز خود را بر روی انواع رویدادهای مد و لباس گذاشت و اکنون به یکی از فشن بلاگرهای معروف در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است. از برندهایی که لیندرا مدین با آن‌ها همکاری داشته است می‌توان به Weitzman, Michael Kors و Superga اشاره کرد.

لیندرا مدین از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی
لیندرا مدین از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی

ایمی سانگ (Aimee Song)

او جزو اولین فشن بلاگرها و وبلاگ نویسانی بود که معروف شد؛ وی با تأسیس وبلاگی به نام SongOfStyle فعالیت خود را شروع کرد و پس از گذشت سال‌ها، هنوز هم جزو فشن بلاگرهای معروف و محبوب است. شایان ذکر است که وی در سال‌های اخیر بیش از 5 میلیون فالوور در اینستاگرام جذب کرده است.

ایمی سانگ از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی
ایمی سانگ از معروف‌ترین فشن بلاگرهای بین‌المللی

فرق فشن بلاگر با استایلیست چیست؟

در بیوی برخی بلاگرها می‌بینیم که نوشته‌اند «فشن بلاگر» و برخی دیگر نوشته‌اند «استایلیست»؛ اما این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ در بالا توضیحات کاملی در مورد فشن بلاگرها برای شما داده شد، حال به تعریف استایلیست بپردازیم. استایلیست به کسی می‌گویند که به شما نحوه‌ی پوشیدن لباس‌ها با یک‌دیگر – یا به زبان ساده – نحوه‌ی ست کردن لباس‌ها را برای موقعیت مختلف آموزش می‌دهد؛ درحالی‌که در فشن بلاگری، ما فقط شاهد معرفی و بررسی طرح‌ها و مدل‌های جدیدی از انواع مختلف لباس و پوشاک هستیم.

از دیگر موضوعاتی که برخی استایلیست‌ها به شما آموزش می‌دهند، نحوه‌ی صحبت کردن، استایل نشستن، زبان بدن، ژست‌های عکاسی و… می‌باشد.

استایلیست های معروف ایرانی

از استایلیت‌های معروف ایرانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ماهک آهنج

این استایلست ایرانی، متولد دهه‌ی 60 هجری شمسی می‌باشد. در حدود سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد و با برندهای معروفی همچون Channel, Dior, Armani و… همکاری داشته است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که ماهک آهنج، دوره‌های فشن استایلینگ را نزد کیت یانگ (Kate Young) که یکی از برترین استایلیست‌های دنیاست، گذرانده است. شایان ذکر است که او از سال 1394 تاکنون در خانه‌ی مد «راد» مشغول به فعالیت است. همچنین، گفتنی است که وی سابقه‌ی همکاری با سلبریتی‌هایی همچون شهاب حسینی، محمدرضا گلزار، احسان علیخانی و… را دارد.

ماهک آهنج از معروف‌ترین استایلیست‌های ایرانی
ماهک آهنج از معروف‌ترین استایلیست‌های ایرانی

بیژن پاکزاد

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین استایلیست‌های ایرانی که همه او را تحت نام برند Bijan می‌شناسند. وی در سال 1319 در تهران متولد شد و او را برای تحصیل به مدرسه‌ای خصوصی و گران‌قیمت در سوئیس فرستادند که بسیاری از مشتریان آینده‌ی بیژن، از همین مدرسه بوده‌اند. در ابتدا به تحصیل در رشته‌ی مهندسی شیمی مشغول شد و سپس وارد رشته‌ی طراحی لباس گردید. پس از اتمام دوره‌ی تحصیلی خود، به ایران بازگشت بوتیک «پلنگ صورتی» را در تهران احداث کرد. پس از آن، بوتیک‌های سسیل جی و نیکولا بلازی را نیز در تهران احداث کرد که مکان خرید افراد ثروتمند و دولت‌مردان آن زمان بود. او در نهایت، در سن 29 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و بوتیک معروف خود یعنی Bijan را افتتاح نمود. معروفیت بیژن پاکزاد تا حدی زیاد است که هنر استایلینگ و طراحی مد را در زمینه‌های مختلفی همچون خودروسازی (بوگاتی‌های دیزاین بیژن) و صنعت عطر وارد کرده است.

بیژن پاکزاد از معروف‌ترین استایلیست‌های ایرانی
بیژن پاکزاد از معروف‌ترین استایلیست‌های ایرانی

ستاره میران

از استایلیت‌های معروف ایرانی که با مدل‌های بین‌المللی همچون سوفیا رزینگ (مدل معروف برزیلی) در جشنواره‌ی مدِ ونیز در سال 2020 همکاری داشته است. استایلینگ و طراحی‌های وی بیشتر در سبک اوت کوتور (اصطلاحی فرانسوی (Haute Couture) که به معنی فشن سطح بالاست) می‌باشد.

ستاره میران از معروف‌ترین استایلیست‌های ایرانی
ستاره میران از معروف‌ترین استایلیست‌های ایرانی

لیست مقالات تکمیلی یا مشابه

سخن پایانی درباره فشن بلاگری

در فضای مجازی، بلاگرهای مختلفی در زمینه‌های متفاوتی در حال فعالیت هستند که در این بین، فشن بلاگرها به‌دلیل گستردگی بیشتر صنعت مد و فشن در همه‌جای دنیا، پتانسیل بالایی برای معروف شدن در جامعه‌ی بین‌المللی دارند. در سالیان اخیر فشن بلاگرهای ایرانیِ زیادی هم وارد این حوزه شده‌اند که هنوز هم در ایران فعالیت می‌کنند و برندهای ایرانی و اسلامی کشورمان را معرفی و با آن‌ها همکاری می‌کنند. اگر شما هم به فشن بلاگری علاقه پیدا کرده‌اید، توصیه می‌کنیم پیج فشن بلاگرهای معروف ایرانی و خارجی را فالو داشته باشید تا از تکنیک‌ها و تجربه‌ی آن‌ها استفاده کنید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم پاسخی کامل برای این سؤال که فشن بلاگری چیست؟ برای شما ارائه کرده باشیم. به امید روزی که نام شما هم در بین فشن بلاگرهای معروف نقش ببندد.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «فشن بلاگر کیست؟» دارید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به یک فشن بلاگر تبدیل شوند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها