این روزها، با پدیده نسبتا جدیدی سروکار داریم که هنوز خیلی‌ها، هیچ سر رشته‌ای از آن ندارند. بله درست حدس زدید! دقیقا منظورم همان چیزی است که در ذهن شما می‌گذرد. تولید محتوا!

دیدگاه‌های مختلفی نسبت به نویسندگی و تولید محتوا وجود دارد. دسته اول، افرادی هستند که اصلا چیزی درباره تولید محتوا نمی‌دانند. دسته دوم، شامل کسانی است که تا حدی که کارشان راه بیفتد، از تولید محتوا سر در می‌آورند. اما، در دسته آخر، افرادی هستند که بسیار تخصصی و حرفه‌ای، ته و توی ماجرا را درآورده‌اند و راه و چاه تولید محتوا را به خوبی یاد گرفته‌اند. اگر جزو افراد دسته اول یا دوم هستید و قصد دارید به دسته سوم نقل‌مکان کنید، شک نکنید که جای درستی آمده‌اید.

دیگر همه اینستاگرام را می‌شناسند یا حداقل اسم آن را شنیده‌اند. این پلتفرم، برخلاف تصور خیلی‌ها، فقط برای سرگرمی نیست. اینستاگرام، تبدیل به یک نردبان ترقی شده که برای همه قابل‌استفاده است. اما فقط کسانی از این نردبان به پایین پرت نمی‌شوند که فوت‌وفن استفاده از آن را بلد باشند. یکی از این فوت‌وفن‌ها، همان تولید محتوایی است که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ برای تولید محتوا در اینستاگرام چه اصولی را باید رعایت کرد؟ تولید محتوا در اینستاگرام، چه مزیتی برای کسب‌وکارها دارد؟ اگر این سوال‌ها ذهن‌تان را مشغول کرده است، با ما در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا همراه باشید تا همه‌چیزهایی که باید درباره تولید محتوا بدانید را یاد بگیرید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تا چند سال قبل، بیشتر افراد فقط برای سرگرم شدن به اینستاگرام سر می‌زدند. عکس‌ها را لایک می‌کردند، به تماشای لایوها می‌نشستند و چرخی در اکسپلور می‌زدند. اما، رفته‌رفته، اوضاع عوض شد. ماهیت اینستاگرام تغییر کرد و از یک رسانه‌ای که فقط جنبه سرگرم کردن مردم را داشت، تبدیل شد به پلتفرمی برای تحقق رویاهای کاری.

خیلی از افراد، برای رسیدن به اهداف کاری‌شان، صفحه‌ای در اینستاگرام ساختند و از طریق روش‌های مختلف، در تلاش‌اند تا به کسب‌وکار خود رونق بدهند. یکی از راه‌هایی که باعث پیشرفت کاری در اینستاگرام می‌شود، تولید محتوای خوب و باکیفیت است.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، همان متن، صوت، عکس و ویدئویی است که کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده تولید می‌شود تا کاربران را به پیج و کسب‌وکارتان علاقه‌مند کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

این ۵ ترند اینستاگرام، فعلاً از مد نمی‌افتند! | روش‌ها و ایده‌های پرطرفدار تولید محتوا در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید (+)
16 ایده تولید محتوا برای اینستاگرام | ایده‌های ناب تولید محتوا در اینستاگرام! اینجا را کلیک کنید (+)

هدف از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

پشت هر پیجی که در اینستاگرام ساخته می‌شود، هدفی وجود دارد. بعضی‌ها برای سرگرمی اینستاگرام نصب می‌کنند و بعضی‌ها برای فالو کردن دوستان و آشنایان وارد اینستاگرام می‌شوند.

اما، افرادی هم هستند که به چیزهای دیگری فکر می‌کنند؛ مثلا معروف شدن، توسعه کسب‌وکار، درآمدزایی و…

کسانی که برنامه‌های بزرگی در سرشان دارند، باید قدم‌های دقیق و هدفمند بردارند. تولید محتوا، همان برنامه‌ای است که اصولی و قدم‌به‌قدم، فرد را به اهدافش نزدیک می‌کند.

هر شخصی، هدفی از تولید محتوا دارد؛ برای مثال، خیلی از کسب‌وکارهای جدید که نیاز به بیشتر دیده شدن دارند، محتواهای جذاب و قانونمند تولید می‌کنند تا مخاطبان بیشتری را به پیج خود جذب کنند. همچنین، پیج‌ها و برندهای محبوب و معروف که می‌خواهند در اوج باقی بمانند، برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود، محتواهای خلاقانه و پر مفهوم تولید می‌کنند تا بیش‌ازپیش در ذهن مخاطبان ماندگار شوند.

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد؟

اگر کمی دقیق‌تر به محتوایی که پیج‌ها و کسب‌وکارهای موفق منتشر می‌کنند دقت کنید، متوجه اصول و چارچوب‌هایی خواهید شد که در میان همه آنها مشترک است. درنهایت این را باید بدانید که تولید محتوا، بایدها و نبایدهای به مخصوص خودش را دارد.

یاد گرفتن قوانین ریزودرشت تولید محتوا در اینستاگرام، قدمی روبه‌جلو محسوب می‌شود تا شما را به موقعیت شغلی که همیشه آرزویش را داشتید نزدیک‌تر کند.

بسیاری از پیج‌های کاری، به دنبال دیده شدن محصولات یا خدمات خود هستند، خیلی از افراد علاقه به شغل اینفلئونسری، بلاگری و… دارند، تعداد زیادی به دنبال بالا رفتن تعداد فالوورهای‌شان هستند. جالب است بدانید که همه این افراد، برای رسیدن به اهداف خود، به محتوایی مرتبط، هدفمند و دقیق نیاز دارند.

اگر هیچ ایده‌ای درباره‌ی معنی بلاگر چیست و چه تفاوتی با اینفلوئنسر دارد، ندارید حتماً مطلب کاپریلا را بخوانید.

واضح است که هرچه این محتوا جذاب‌تر و اصولی‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند و در نهایت، مسیر رسیدن به هدف‌ها هموارتر می‌شود.

انواع تولید محتوا

محتوایی که تولید می‌شود، حاوی پیامی ‌است که می‌توان آن را به شکل‌های مختلف، به مخاطبان منتقل کرد که در ادامه، تعدادی از آنها را معرفی می‌کنیم.

  • محتوای متنی
  • محتوای صوتی
  • محتوای تصویری
  • محتوای گرافیکی
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای تعاملی

از نام هر کدام، می‌توان نوع انتقال پیام را حدس زد. محتوای متنی، یکی از پرکاربردترین‌ها و تاثیرگذارترین انواع تولید محتوا است. از طرفی محتوای تصویری و گرافیکی، در جذب مخاطب از بقیه موفق‌تر هستند و کاربران علاقه زیادی به این دست از محتواها نشان می‌دهند. محتوای تعاملی هم باعث تقویت ارتباط و بالا بردن تعامل میان صاحبان کسب‌وکار و مخاطبان می‌شود.

اگر تمایل دارید تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام را به آسانی یاد بگیرید، دوره زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت (کلیک کنید+)

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام، چهار قابلیت تحت عنوان Story، Post، Live و Reels  برای تولید محتوا، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چهار قابلیت، پتانسیل زیادی دارند تا با استفاده از آنها ایده‌های خلاقانه خود را در قالب محتواهای جذاب، به بقیه کاربران نشان دهید.

  • Feed: اگر می‌خواهید از طریق پست گذاشتن، محتوای خود را منتشر کنید، بهتر است از روش چرخ‌وفلک استفاده کنید. سعی کنید که اولین تصویرتان در پست‌های چند اسلایدی، بهترین تصویرتان باشد و برای مطمئن شدن از اینکه کاربران، همه اسلایدها را می‌بینند، در کپشن یادآوری کنید که ورق بزنند.
  • Story: بخش استوری، قابلیت‌های زیادی برای انتقال محتوا دارد. در استوری، می‌توانید هشتگ بزنید، موسیقی پخش کنید، فیلم و عکس موردنظرتان را قرار دهید، نظرسنجی برگزار کنید و لینک‌ مستقیم برای منتقل شدن به سایت‌ها و برنامه‌های دیگر بگذارید. استوری‌ها شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.
  • Live: یکی دیگر از قابلیت‌های اینستاگرام، لایو گذاشتن است که می‌توان از آن برای پاسخ دادن به سوالات مخاطبان و تعامل داشتن با آن‌ها استفاده کرد. همچنین، می‌توان از لایو برای خبر دادن در مورد برنامه‌های جدید درباره برند، محصولات و خدمات استفاده کرد.
  • Reels: می‌توانید از طریق Reels، فیلم‌های کوتاه 15 ثانیه‌ای منتشر کنید و محتوای موردنظرتان را ارائه دهید.

البته ما روش استفاده درست از همه این موارد را در مطالب دیگری از آکادمی کاپریلا توضیح داده‌ایم؛ اگر تمایل داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن‌ها را هم مطالعه کنید:

لایو اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ — برای خواندن، کلیک کنید (+)

چگونه از لایو اینستاگرام برای رشد و توسعه کسب و کارمان استفاده کنیم؟ — برای خواندن، کلیک کنید (+)

استوری اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ — برای خواندن، کلیک کنید (+)

۳۲ ترفند و امکانات داغ استوری اینستاگرام که حتماً باید بلد باشید! — برای خواندن، کلیک کنید (+)

قابلیت ریلز اینستاگرام چیست؟ | آموزش ریلز اینستا — برای خواندن، کلیک کنید (+)

آموزش قدم به قدم تولید محتوا در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید یک محتوای مناسب و باکیفیت در اینستاگرام تولید کنید، باید با چارچوب‌های این کار آشنا باشید. در ادامه، اصول تولید محتوا در اینستاگرام را به‌صورت گام به گام به شما آموزش می‌دهیم.

راهکار جذب مخاطب را بشناسید.

قبل از هر چیزی، باید بدانید که بالا بودن تعداد فالوورهای‌تان، به این معنا نیست که برند یا پیج‌تان صد در صد محبوب است. آن چیزی که اهمیت دارد، میزان توجه آنها به محتواهایی است که تولید می‌کنید. پس، تعداد فالوورها خیلی اهمیتی ندارد، در عوض، نرخ تعامل و فیدبک‌هایی که از آن‌ها دریافت می‌کنید، معیار اصلی موفقیت و محبوبیت پیج و برندتان است. اما، برای جذب مخاطبانی که به محتوای پیج شما علاقه‌مند باشند و به آن اهمیت بدهند، باید چه کاری انجام داد؟

  • پروفایل اینستاگرام بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، اهمیت دارد.

اولین جایی از پیج که کاربران هنگام فالو کردن به آن دقت می‌کنند، پروفایل است. پس، تصویر پروفایل، نام پیج و بیو خود را طوری انتخاب کنید که با زمینه کاری شما مرتبط باشد و در ذهن مخاطب، معتبر و قابل‌اعتماد به نظر بیاید.

اگر برای موارد بالا نیاز به راهنمایی دارید، مطالب زیر را بخوانید:

راهنمای عکس پروفایل اینستا | چگونه عکس پروفایل اینستاگرام را عوض کنیم؟ — برای خواندن، کلیک کنید (+)

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کار | ۶ راهکار با مثال ایرانی — برای خواندن، کلیک کنید (+)

آموزش گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام | معرفی و آموزش ابزار رایگان و حرفه‌ای — برای خواندن، کلیک کنید (+)

  • استفاده از هشتگ‌های پرطرفدار را فراموش نکنید.

حتما می‌دانید که کاربران، برای پیدا کردن پیج‌ها و موضوعات موردعلاقه‌شان، هشتگ‌های مرتبط به آنها را جستجو می‌کنند. پس با استفاده از هشتگ‌های معروف که با حوزه کاری‌تان ارتباط دارند، می‌توانید مخاطبان زیادی (البته این هم قلق خاص خودش را دارد!) را به سمت محتوای پیج خود راهنمایی کنید.

  • اکانت‌های اینستاگرامی که مرتبط با محتوای پیج شما هستند را فالو کنید.

بهتر است اکانت‌های دیگری که در زمینه کاری مشابه با شما فعالیت می‌کنند را دنبال کنید، زیرا شما می‌توانید مخاطبان این پیج‌ها را با تولید محتوای بهتر، به سمت پیج خود جذب کنید.

  • حتما با مخاطبان خود ارتباط بگیرید. (مهم‌تر از همه)

یکی دیگر از کارهایی که حتما باید انجام بدهید، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد؛ برای مثال، لایو بگذارید و در آن به پرسش‌های مخاطبان پاسخ بدهید، در بخش استوری‌ها نظرسنجی برگزار کنید و به کامنت‌ها و دایرکت‌های آن‌ها جواب دهید.

شخصیتی استوار داشته باشید

تولید محتوای اینستا
تولید محتوا برای اینستاگرام

برای اینکه بتوانید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید، باید هویت و شخصیتی ثابت و استوار داشته باشید. اینکه در بعضی مواقع محتواهای نامربوط تولید کنید، به‌طور متوالی شعار یا هشتگ برندتان را تغییر بدهید، در لایوها، استوری‌ها و یا پست‌ها با لحن عجیب‌وغریب صحبت‌ کنید که متفاوت از لحن همیشگی‌تان باشد یا نحوه پاسخ دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها متفاوت از همیشه باشد، مخاطب را به شک می‌اندازد. با این رفتارها، خیلی سریع مخاطبان خود را از دست می‌دهید.

یک هویت بصری مخصوص به خود داشته باشید

اینستاگرام، دریایی از محتواها است. برای اینکه در این دریا غرق نشوید و بتوانید بر روی آن شناور بمانید، باید هویتی مخصوص به خود داشته باشید. این هویت باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب، به‌محض دیدن محتوای پیج شما، آن را بشناسد و حتی نام پیج و برندتان را به‌خاطر بیاورد.

برای این کار، قالب پست‌ها و استوری‌ها، بسته‌بندی محصولاتتان، لوگوی پیج شما و خیلی موارد جزئی دیگر را باید یکپارچه و هماهنگ با یکدیگر طراحی کنید.

برای حفظ ظاهر زیبای صفحه‌تان، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً مطلب چگونه صفحه اینستاگرام‌ برندمان را زیبا و حرفه‌ای کنیم (کلیک کنید+) را بخوانید.

از مزایای داشتن یک تقویم محتوا غافل نشوید

وقتی یک پیج کاری می‌سازید، باید برای تولید محتوا در آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برای مثال، قرار است در طول یک هفته، چه تعداد پست یا استوری منتشر کنید؟ چه محتواهایی را قبلا تولید کرده‌اید؟ چه محتواهایی قرار است در آینده تولید کنید؟

برای مدیریت تولید محتوا در پیج‌تان، به یک تقویم محتوا نیاز دارید. به کمک تقویم محتوا، هم در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم یک برنامه مشخص و منظم خواهید داشت.

از مزایای تقویم محتوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه ریزی کردن برای زمان دقیق انتشار محتوا
  • مشخص کردن شبکه و حساب‌هایی که قرار است محتوای تولید شده در آنها منتشر شود.
  • کمتر شدن احتمال خطا در تولید محتوا (اینکه تکراری یا نامربوط نباشند)

اگر برای نوشتن تقویم محتوا نیاز به راهنمایی دارید، حتما مطلب تقویم محتوا چیست از بلاگ کاپریلا را بخوانید.

نکات کلیدی که برای تولید یک محتوای موفق در اینستاگرام باید بدانید

نکات زیر را جدی بگیرید:

  • از انواع مختلف محتوا استفاده کنید.

دقت کنید که در سیاه‌چاله محتوای یکنواخت و خسته‌کننده نیفتید. خیلی از پیج‌ها، پس از مدتی، خلاقیت خود را در تولید محتوا از دست می‌دهند و نوع محتوای آن‌ها تکراری می‌شود. برای اینکه فالوورهای خود را از دست ندهید، محتوای موردنظرتان را به شکل‌های مختلف تولید کنید. برای مثال، گاهی ویدئو منتشر کنید، گاهی پست‌های چند اسلایدی بگذارید و بعضی وقت‌ها هم به‌صورت صوتی محتوا تولید کنید. به‌هرحال در کارتان تنوع داشته باشید تا مخاطبانتان را از دست ندهید.

  • بیش‌ازحد تبلیغات انجام ندهید.

اصولا، کاربران علاقه‌ای به دیدن تبلیغ‌های پی‌درپی ندارند و اگر پیجی بیش‌ازحد تبلیغات کند، آن را آنفالو می‌کنند. قبل از هر چیزی، به فکر تولید محتوای مرتبط با کارتان باشید و در تبلیغات زیاده‌‍روی نکنید. اما، اگر قصد تبلیغ پیج‌های دیگر و محصولات‌شان را داشتید، حواس‌تان را جمع کنید تا کیفیت را فدای کمیت نکنید. یعنی، حتی برای تبلیغات هم محتوای جذاب تولید کنید تا مخاطبان لذت ببرند.

  • به مخاطبین هدف توجه داشته باشید.

حتما به این موضوع توجه کنید که مخاطبان شما در چه رده سنی هستند، بیشترشان خانم هستند یا آقا، به چه چیزهایی علاقه دارند و چه انتظاراتی از پیج شما دارند. تمام این‌ها، به شما کمک می‌کند تا محتوای مناسب و جذاب برای مخاطبان‌تان تولید کنید. نادیده گرفتن مخاطبان، به‌راحتی، به کسب‌وکارتان خاتمه می‌دهد.

  • در محتوای خود از جملات پرانرژی استفاده کنید.

هیچ‌کس علاقه‌ای ندارد که محتواهای کسل‌کننده بخواند. پس، با استفاده از جملات پرانرژی، به محتوای خود، روح ببخشید.

  • به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان اینستاگرام محدود هستند.

طبق آمار، 67% از کاربران ماهانه اینستاگرام، در گروه سنی 18 تا 34 سال قرار دارند. پس، کسب‌وکارهایی هوشمندانه عمل می‌کنند که به این مخاطبان توجه داشته باشند و در زمینه‌های مرتبط با علایق و نیازهای آنها فعالیت کنند. مثلا، خدماتی ارائه دهند، محتواهایی تولید کنند و محصولاتی را تبلیغ کنند که برای این ده سنی جذاب باشد.

  • سعی کنید که حتما از عکس‌های حرفه‌ای برای تولید محتوا استفاده کنید.

به سه مورد زیر توجه داشته باشید.

  1. از عکاسان حرفه‌ای کمک بگیرید.
  2. از طراحی‌های گرافیکی سفارشی و اختصاصی استفاده کنید که منحصر به فرد باشند.
  3. از تصاویر با کیفیت Stock استفاده کنید.

آیا وقت کافی برای تولید محتوا ندارید؟

از آنجایی‌که تولید کردن محتوا اصلا کار راحتی نیست، پس، ایرادی ندارد اگر نتوانستید یا وقت نداشتید که این کار را انجام بدهید. بعضی‌اوقات، خلاقیت‌هایمان ته می‌کشد، انرژی نداریم کاری انجام بدهیم، عصبانی یا ناراحت هستیم، نیاز به استراحت داریم و خیلی دلایل دیگر که ممکن است نخواهیم یا نتوانیم محتوای جذاب و خوب تولید کنیم. اصلا نگران نباشید، زیرا در ادامه راهکارهایی برای این مشکل آموزش می‌دهیم.

  • بررسی الگوهای آماده

اولین چیزی که در محتواهای تولید شده، نظر مخاطبان را جلب می‌کند، تصاویر هستند. لوگوی برند، عکس‌های که در محتوای متنی قرار داده‌اید و طراحی گرافیکی پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید، خیلی مهم هستند. اگر طراحی لوگو و گرافیک پست‌ها و آماده کردن تصویر برای استوری‌ها، برایتان دشوار است، می‌توانید از طرح‌های آماده استفاده کنید. امروزه، ابزارها و سایت‌های زیادی هستند که طرح‌ها، لوگوها و تصاویر آماده و دل‌نشینی دارند که آنها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • استفاده از عکس‌های موجود و با کیفیت

گاهی، آماده کردن یک تصویر خوب، برای تولیدکنندگان محتوا سخت و نفس‌گیر می‌شود. اشکالی ندارد اگر به سایت‌های مختلف سر بزنید و عکس‌هایی که مناسب محتوای شما است و توسط برندهای دیگر خیلی استفاده نشده را به‌صورت رایگان دانلود کنید. فقط دقت کنید که عکس مناسب اینستاگرام، باید سایز 1080p داشته باشد.

  • بازسازی محتوا از برندهای موجود

می‌توانید هشتگ‌هایی که مرتبط با زمینه کاری‌تان هستند را جستجو کرده تا از این طریق، پیج‌هایی را که فعالیت و مخاطبانشان، مشابه فعالیت‌ها و مخاطبان شما است را پیدا کنید. سپس، با رعایت حق قانونی آن پیج و اجازه گرفتن از آنها، پست‌هایشان را، عینا در صفحه خود منتشر کنید. با این کار، هم محتوای انتخاب شده، در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد و هم شما به‌نوعی تولید محتوا کرده‌اید.

  • استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران (UCG)

یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا، UCG یا محتوای تولید شده توسط کاربر است که در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار، باید کاربر را تشویق کنیم تا محتوایی در زمینه کاری شما تولید کند، محرکی که به او انگیزه بدهد. برای مثال، با انتشار یک تصویر، از کاربران بخواهید یک جمله یا هشتگ ساده و جذاب تولید کنند و سپس، به بهترین جملات و هشتگ‌ها، از محصولات خود هدیه بدهید یا تخفیف‌های درخور تقدیم‌شان کنید.

معرفی چند ابزار کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام

ابزارهای زیر می‌تواند برای تولید محتوا در اینستاگرام خیلی مفید باشند.

  • Canva

بدون شک، یکی از بهترین ابزارها برای تولید محتوا، Canva است. این برنامه، یک ابزار گرافیکی است که کار شما را برای طراحی پست‌های اینستاگرامی، خیلی راحت می‌کند. در این برنامه، طرح‌های از قبل آماده شده، تصاویر نمونه و فونت‌های زیبایی وجود دارد که آن را به بهشت تولیدکنندگان محتوا تبدیل می‌کند. همچنین، با قابلیت‌های کاربردی، مثل برش، ویرایش و نوشتن متن بر روی تصاویر، به کمک تولیدکنندگان محتوا می‌آید.

سایت کانوا
سایت کانوا
  • Snapspeed

Snapspeed، ابزاری برای ویرایش و ادیت کردن عکس‌ها و ویدئوها است. شاید در ابتدا، کار کردن با این برنامه پیچیده به نظر برسد، اما بعد از چند بار استفاده، همه‌چیز دست‌تان می‌آید.

  • VSCO

VSCO، برنامه‌ای برای ادیت عکس است که نسبت به بقیه برنامه‌های مشابه، ویرایش‌های ظریف، هوشمندانه و با جزییات بیشتری انجام می‌دهد. در نتیجه، با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس‌های خلاقانه و متفاوتی خلق کنید که در ذهن مخاطبان نقش ببندد.

  • Lifelaps

Lifelaps، یک ابزار عالی است که می‌توانید از آن برای ساخت ویدئوهای حرفه‌ای استفاده کنید.

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که سرعت فیلم‌ها را دست‌کاری کنید، تصاویر و عکس‌ها را به هم بچسبانید و از آنها یک ویدئو بسازید.

  • Inshot

Inshot، یکی دیگر از برنامه‌های موردنیاز برای تولیدکنندگان محتوا است. این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد؛ برای مثال، به کمک آن می‌توانید کیفیت استوری‌های خود را تقویت کنید، سرعت ویدئوها را کم یا زیاد کنید و حتی موسیقی موردنظرتان را به ویدئو اضافه کنید.

معرفی چند ایده جالب و خلاقانه برای تولید محتوا در اینستاگرام

  1. آموزش: سعی کنید چیزهای جدیدی به کاربران یاد دهید.
  2. انگیزشی: خیلی از مخاطبان، از طرفداران پر و پا قرص سخنان و محتواهای انگیزشی هستند.
  3. نقل‌قول: سخنان بزرگان را در پیج خود بازنشر دهید.
  4. پیشنهاد کتاب: اگر جدیدا کتابی خوانده‌اید و از آن لذت برده‌اید، بخش جذابی از محتوای آن را به اشتراک بگذارید و خواندن آن را به مخاطبانتان توصیه کنید.
  5. نقد فیلم و سریال: می‌توانید جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها را نقد کنید و مخاطبانتان را به بحث و گفتگو درباره آنها دعوت کنید.
  6. پاسخگویی به سوالات: اگر مخاطبانتان در دایرکت یا در بخش کامنت‌ها، سوالاتی درباره محصولات یا خدمات پیج‌تان پرسیدند، می‌توانید آنها را به‌صورت یک رشته پست یا استوری دربیاوردید.
  7. انتشار مطالب فان و سرگرم‌کننده: سرگرمی، بخش جدانشدنی از اینستاگرام است. می‌توانید هرازگاهی خلاقیت به خرج دهید و در کنار مطالب کاری، محتوای سرگرم‌کننده تولید کنید.
  8. نشان دادن پشت‌صحنه کار: معمولا در محیط‌های کاری، اتفاقات جالبی می‌افتد که می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید در قدرتمندترین پلتفرم دنیا، یعنی اینستاگرام، دیده شوید و در کارتان پیشرفت کنید، باید تکنیک‌ها و روش‌های مهم و تاثیرگذار را یاد بگیرید. یکی از این روش‌ها، تولید محتوای اصولی و درست است که قوانین خاص خودش را دارد.

در این مطلب تلاش کردیم تا زیروبم تولید محتوا در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. ترفندهایی که کوچک و جزئی به نظر می‌رسند اما، به طرز حیرت‌آوری آینده کاری شما را تعیین می‌کنند.

با رعایت مواردی که گفته شد، می‌توانید با خیال راحت محتوا تولید و منتشر کنید و مطمئن باشید که نتیجه خوبی می‌گیرید.

شما چه نکات دیگری در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام می‌دانید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

3 نظر در “بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.