اینستاگرام از سال 2010، بیش از 500 میلیون کاربر دارد و به‌صورت روزانه 4.2 میلیارد لایک و بیش از 95 میلیون تصویر و ویدیو در هر روز کسب کرده است. برندهایی که از این پلتفرم برای کسب و کارشان استفاده می‌کنند و در آن فعالیت دارند، به خوبی از این موقعیت استفاده می‌کنند.

اما برای ایجاد یک صفحه‌ی اینستاگرامیِ برند موفق فراتر از عکس‌های جذاب لازم است. جهت موفقیت شما نیاز دارید تا زیبایی پست‌های صفحه‌تان، فیدی که به خوبی گلچین شده و یک استراتژی مؤثر برای جامعه برندتان ایجاد کنید و همه‌ی این‌ها باید از هویت برند خاص خودتان ریشه بگیرد.

در این مطلب 5 مورد اصلی را به شما می‌آموزیم که در زیبایی محتوای اینستاگرامی و پروفایل اینستاگرام کسب و کارتان کمک می‌کند. همه این 5 مورد را از مطالعه چندین صفحه اینستاگرامی موفق به دست آوردیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

ایده‌های مناسب برای زیباسازی صفحه اینستاگرام‌تان

بعد از این که هویت برند و بازار هدفتان را تعیین کردید، حالا محتوای اینستاگرام را گردآوری کنید تا به معیارهایتان برسید. اینستاگرام پلتفرمی برای محتواهای خلاق و جدید است و برندها می‌توانند از این پلتفرم با پست‌هایی نوآورانه و زیبا بهره ببرند.

هنگامی که مردم درباره‌ی زیبایی صفحه اینستاگرام‌شان صحبت می‌کنند، منظورشان نوعی انسجام، حالت و برداشت کلی از پست‌های یک پیج است. با ارائه‌ی یک ظاهر یکپارچه که با اصل ارزش‌های برندتان همسو است، می‌توانید برند خود را با مخاطبین موردنظرتان هماهنگ کنید و آگاه‌سازی کنید. به این دلایل، ظاهر اینستاگرام شما به اندازه‌ی ظاهر وب‌سایت اهمیت دارد.

اگر هیچ ایده‌ای از حرف‌هایی که زدیم ندارید، دیدن دوره‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

آموزش مدیریت کسب و کارهای الکترونیکی (کلیک کنید+)

آموزش راه اندازی کسب و کار نوپا یا استارت آپ (کلیک کنید+)

برداشت اولیه در اینستاگرام بسیار مهم است، پس در ادامه چند ایده برای ایجاد ظاهر زیبا در اینستاگرام ذکر خواهیم کرد:

هویت برندتان را مشخص کنید

بخش عظیمی از ظاهر اینستاگرامی شما از هویت برندتان نشأت می‌گیرد. ماهیت و وضعیت برندتان چیست؟ ارزش‌هایش چه چیزهایی هستند؟ آیا برندتان اهل شوخی، ماجراجویی یا جسور و بی‌پرواست؟

داشتن فید اینستاگرامی که تصویر و هدف برندتان را منعکس کند، بسیار مهم است؛ زیرا یکپارچگی ایجاد می‌کند. اما پست کردن محتوای تصادفی باعث ایجاد گسستگی و سردرگمی می‌شود. زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد، کلیک بر روی گزینه‌ی فالو برای مخاطبین بسیار سخت خواهد بود.

مثلاً عملکرد Go To را در مورد ظاهر برندش ببینید و از این روش ایده بگیرید.

ظاهر اینستاگرام
مثالی از ظاهر و زیبایی یکپارچه برند

بازار هدف خود را مشخص کنید و هویت برندتان را با آن منطبق کنید.

فید اینستاگرام اساساً برای جذب مشتریان موجود و آینده است، پس جذابیت و تعامل‌برانگیزی محتوایی که تولید می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد. برای انجام این کار، ابتدا با شناسایی بازار هدف‌تان شروع کنید و پاسخ اینکه مخاطبین چه چیزی درباره‌ی برند، محصولات و خدمات­تان را دوست دارند پیدا کنید. سپس آن‌ها را در فید اینستاگرام خود منعکس کنید.

مثلاً می‌توانید از برند Go Pro الهام بگیرید و در محتواهایتان اعمالش کنید.

نمونه‌ای از ظاهر زیبای اینستاگرام
برند Go Pro به خوبی نیازهای مخاطبینش را برآورده می‌کند.

برای هر تصویری که پست می‌کنید، داستان‌سرایی کنید.

هر چقدر که داستان­‌تان جذاب­تر باشد، کمتر این احساس را به مشتریان‌تان القا می‌کنید که می‌خواهید چیزی به آن‌ها بفروشید. در واقع شما نباید به مردم این احساس را بدهید که می‌خواهید برای جیب افراد خطری بیافرینید!

داستانی که با هویت برندتان گره خورده باشد، پیوندی احساسی با نیاز مخاطبین شما ایجاد می‌­کند، به محتوای­تان معنا می‌­­دهد و آن را ملموس‌­تر می‌‌کند. داستانی که می‌­گویید نقش مهمی در ایجاد وفاداری به برند در بین مشتریان­‌تان خواهد داشت. اینستاگرام بهترین مکان برای بازگویی روایت است.

ظاهر پست‌های اینستاگرام
مثلاً در این تصویر پلتفرم درون که یک پلتفرم مشاوره‌ای برای مهاجران ایرانی خارج از کشور است، از داستان‌سرایی در پست‌هایی که می‌گذارد استفاده می‌کند.

پالت مشخصی از رنگ، احساس یا فیلتری دائمی انتخاب و همیشه از آن استفاده کنید.

استفاده از پالت رنگ مشخص، فیلتر یا حتی متنی در پست‌های اینستاگرام‌تان می‌تواند سطحی پسندیده از انسجام و یکپارچگی به فید شما بدهد. برای اینکه همه‌ی پست‌هایتان به هم مرتبط باشند و ظاهر فیدتان را بهتر کنید، از دو تا چهار فیلترِ همیشگی در پست‌هایتان استفاده کنید. می‌توانید ظاهر قدیمی، لنزهای روشن و نورانی یا هر چیزی که با ماهیت برندتان بیشتر هماهنگ است را به‌کار ببرید. تصاویر خود را کم‌رنگ کنید یا از پس‌زمینه‌ی روشن با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. یا با ترکیب سه تا چهار رنگ، پالت رنگ برند خودتان را بسازید و در پست‌هایتان آن‌ها را تکرار کنید.

در انتهای مطلب چندین مثال مختلف از مواردی که می‌توانید در پست‌هایتان اعمال کنید زده‌ایم.

محتوایی پست کنید که ارزش‌های اصلی برندتان را منعکس کند.

از استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات‌تان نترسید؛ فقط کافی است خلاق باشید. از طریق عکس‌های دقیق یا باکیفیت، محصولات خود را به‌صورت جذاب و جدید به نمایش بگذارید.

این عکس‌ها حتی فالوورهای شما را تشویق می‌کند تا پست‌هایی همراه با محصولات‌تان با فالوورهای خودشان به اشتراک بگذارند. این کار نه تنها باعث افزایش تعامل برندتان می‌شود، بلکه به‌صورت ارگانیک و معتبر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) خواهید داشت.

برندهای زیادی از عکس محصولات برای ایجاد تعامل با فالوورهایشان و ظاهر یکپارچه و به یادماندنی استفاده می‌کنند. شما همچنین می‌توانید محتوای تولید شده توسط کاربر یا همان UGC (محتوایی که توسط مشتریان و فالوورها تولید شده) را جهت ایجاد اعتماد و آگاه‌سازی پست کنید.

اغلب کاربران برندتان را در پست‌هایشان تگ می‌کنند، پس اگر این مورد پیش آمد، از آن اسکرین‌شات بگیرید و پست‌شان کنید یا از برنامه‌ای برای مجدد پست کردن (Repost) استفاده کنید. UGC باعث اتفاقات خوبی می‌شود؛ زیرا مشتریان احتمالی در هنگام خرید، نظرات مشتریان فعلی‌تان را ارزیابی می‌کنند و این کار باعث می‌شود برندتان قابل اعتماد و محبوب به نظر برسد.

از قبل برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر پروفایل‌هایی که ظاهر منسجم دارند، از قبل برنامه‌ریزی و تنظیم شده‌اند. بعضی از برندها پست‌های خود را زمان‌بندی می‌کنند؛ مثلاً فصلی، ماهانه و هر سه ماه یکبار برنامه‌ریزی را از سر می‌گیرند، اما سایر صفحه‌های اینستاگرامی با توجه به محتوا، برنامه‌ریزی خود را انجام می‌دهند.

اصطلاحاً به این برنامه‌ریزی تقویم محتوایی می‌گویند. تقویم محتوایی اهمیت زیادی در استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما دارد.

برای مثال، شاید سعی کنند درباره‌ی محصول یا رویداد خاصی پست بگذارند یا مجموعه‌ای از پست‌های تکراری در هر ردیف با موضوعی خاص مانند نقل قول یا غذا ایجاد کنند.

هشتگ مخصوص برند خود را ایجاد کنید.

همه می‌دانند که هشتگ برای دستیابی به مخاطبین جدید بسیار مفید هستند. اما هشتگ‌های مخصوص برند، تنها مختص به یک شرکت، محصول یا رویدادی است که از آن برای ترویج و پروموت هر چیزی که ارائه می‌شود، استفاده می‌کنند.

برای مثال کمپین ShareACoke# به گفته خود شرکت، بهترین کمپین بازاریابی در تاریخچه‌ی کوکاکولا را داشته است. این کمیپن برای مخاطبین موردنظر جذاب بوده، به‌صورت موثری در رسانه‌ها منتشر شد و ارزش‌های اصلی برند کوکاکولا را نیز منعکس می‌کرد.

اگر هیچ ایده‌ای از چگونگی استفاده از هشتگ‌ها را ندارید، مطالعه مطالب زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

هشتگ اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ (کلیک کنید+)

هشتگ مارکتینگ چیست؟ راهنمای هشتگ در اینستاگرام به زبان ساده (کلیک کنید+)

چند نمونه از تولیدمحتوای باکیفیت در اینستاگرام

حالا که نکات مهم و اساسی مربوط به ساخت ظاهر زیبا برای پیج اینستاگام‌تان و تولیدمحتوای باکیفیت گفتیم، شاید بهتر باشد چند نمونه از بهترین پیج‌ها را با هم ببینیم و مرور کنیم تا از آن‌ها ایده‌های خفن بگیرید.

زارا (zara@) با 48 میلیون فالوور

به تصویر زیر نگاه کنید. خودتان می‌توانید هماهنگی و یکپارچگی در ظاهر زیبای پست‌های زارا را مشاهده کنید.

برند زارا
چینش پست‌های زارا را ببینید و از آن ایده بگیرید.

Taco Bell (@tacobell) با ۱.4 میلیون فالوور

تاکو بل شاید برای ما ایرانی‌ها یادآور خاطرات خاصی نباشد؛ اما اگر برای مدتی صفحه اینستاگرام این برند را دنبال کنید، در ذهن خود از آن شخصیت می‌سازید!

به این معنا که صفحه‌شان در شبکه‌های اجتماعی تعداد زیادی تاکو، رنگ‌های پررنگ و شیوه‌ی زندگیِ سریع و همیشه در حال حرکت همانند پست‌های اینستاگرام‌شان را منعکس می‌کنند. از آنجایی که مخاطبین اصلی Taco Bell همان دهه هشتادی‌های خودمان‌اند، آن‌ها سعی کرده‌اند سرگرمی و اصالت را به ظاهر پست‌های خود اضافه کنند، تا تعامل (Engagemanet) بیشتری را آسان‌تر و بهتر از قبل  به سمت خود جلب کنند.

اینستاگرام تاکو بل
تصاویر زنده از خوراکی‌ها، به دل آدم هوس می‌اندازند!

Vitruvi (@vitruvi) با 128 هزار فالوور

Vitruvi یک شرکت اسانس روغن است و فید الهام‌بخش و آرامش‌بخشی دارد. آن‌ها یک یا دو فیلتر مخصوص در عکس‌هایشان به‌کار می‌برند، عکس‌های ساده پست می‌کنند و خانم‌هایی را نشان می‌دهند که از زندگی‌شان لذت می‌برند. آن‌ها همچنین محصولات خود را با سبک زندگی پاکیزه، شاد و سالم پیوند زده‌اند.

اینستاگرام ویترووی
آرامش درون تصاویر را حس می‌کنید؟

Megan Hess (@meganhess_official) با ۳96 هزار فالوور

مگان هس تصویرگری است که با کارهای هنری مرتبط با فشن، ظریف و زیبایش شناخته شده است. او یک ظاهر منسجم از تصاویر فشن ساخته است که غبطه‌برانگیز هستند و واقعاً خلاقانه ایجاد شده‌اند. اینستاگرام به رسانه‌ی اصلی او درآمده تا هوادارانش کارهای او را دنبال کنند و نگاهی به آنچه در پشت صحنه رخ می‌دهد، بیندازند.

به عنوان یک تصویرگر، به شناخت برند شخصی علاقه دارد، پس مرتباً از یکی از مهم‌ترین دارایی‌های برندش که همان لوگو است، استفاده می‌کند. این لوگوی ساده، مشکی و مختص به خودش است که خیلی راحت با ظاهر پست‌ها و نقاشی‌هایش منطبق شده و  می‌تواند آن را در هر پست اینستاگرامی‌اش جای دهد.

داشنن یک لوگوی متمایز برای ساخت برندتان بسیار حیاتی است، در نتیجه یک لوگویی قابل شناسایی و منطبق با هویت برندتان بسازید. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید یا فایلی ایجاد کنید که به راحتی با پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما سازگار باشد، از canva’s free logo maker استفاده کنید.

مگان هس
حتی اگر علاقه‌ای به فشن نداشته باشید، این تصاویر شما را به خودشان جذب می‌کنند.

GoPro (@gopro) با 18.9 میلیون فالوور

عکس‌های اینستاگرامی GoPro به خوبی معنای ثبت یک زندگی پر از ماجراجویی و هیجان از لنز محصولات‌شان را نشان می‌دهد.

فید آن‌ها بر نمایش لحظات خاص مختلفی تمرکز دارد که شما را به بیرون رفتن و ثبت ماجراجویی‌های‌تان تشویق می‌کند.

Old Navy (@oldnavy) با 2.5 میلیون فالوور

اگر می‌خواهید لباس‌های استفاده شده‌تان را بفروشید باید با نیازهای فصلی منطبق باشید. Old Navy یک شرکت خرده‌فروشی است که می‌داند چگونه با توجه به تغییر فصل فروشش را افزایش دهد و اینستاگرام آن‌ها این موضوع را بازتاب می‌دهد. در تابستان، Old Navy زرد روشن، لباس‌های روشن و به‌صورت کلی سعی می‌کند تا پس‌زمینه‌ای برای انعکاس حال و هوای تابستانه ایجاد کند.

آن‌ها همچنین استراتژی رنگی خاصی دارند. برای مثال ممکن است در یک سری از پست‌ها به‌تدریج از رنگ زرد به آبی تغییر کنند.

ظاهر زیبای اینستاگرام برند
نمونه‌ای از پست‌های زمستانه Old Navy

Squarespace (@squarespace) با 300 هزار فالوور

اگر بخواهیم درباره‌ی محتوایی صحبت کنیم که به خوبی گلچین شده و درخور مخاطبین است، باید  Squarespace را هم ذکر کنیم. با وعده‌ی تولید وبسایتی زیبا به ساده‌ترین روش، این برند شعار تبلیغاتی خود را در فیدی که به زیبایی گلیچین شده است، بازتاب می‌دهد.

Squarespace با استفاده از تصاویر تاثیرگذاری که ظاهر مینیمال برند را منعکس می‌کند، فالوورها را مجذوب خودش می‌کند. آن‌ها همچنین تصاویری از مشتریان، داستان‌های موفقیت و دامنه‌ی وسیعی از حالت‌هایی که می‌توان از خدمات Squarespace استفاده کرد را ارائه می‌دهند که به تعامل با فالوورها کمک می‌کند و باعث ترغیب مشتریان احتمالی می‌شود.

ColourPop Cosmetics (@colourpopcosmetics) با 10 میلیون فالوور

ColourPop یک برند آرایشی مستقر در لس‌آنجلس است که می‌داند کاربران چه پست‌هاd آرایشی می‌خواهند و همان را عرضه می‌کند. آن‌ها مجموعه‌ای از ویدیوهای آموزشی، پست‌هایی از محصولات، نمونه‌ای از آن‌ها، تصاویر اینفلوئنسرها و فرهنگ عامه‌پسند دارند. هر کدام از تصاویر آن‌ها عالی و چشمگیر است.

Nike (@nike) با 194 میلیون فالوور

Nike یکی از صفحات اینستاگرم با بیشترین فالوورهاست و فید آن‌ها فراتر از لباس و کفش‌های ورزشی عالی است. آن‌ها طرز فکر متمایز «فقط انجامش بده» را ایجاد کردند و در شبکه‌های اجتماعی برای انعکاس این بینش الهام‌بخش حضور یافتند.

همانطور که در پست بالا همراه با سایر ویدیوهای بارگذاری شده‌ی اخیر می‌بینید، Nike با نمایش ورزشکاران الهام‌بخش در گسترش چشم‌انداز خود فوق‌العاده عمل کرده است. اگر می‌خواهید مانند این ورزشکارها در بالاترین سطح عمل کنید، Nike بپوشید.

Doug the Pug (@itsdougthepug) با ۳.۸ میلیون فالوور

چه کسی از عکس سگ‌ها خوشش نمی‌آید؟ به نظر می‌رسد همه برای حیوانات خانگی‌شان یک صفحه‌ی اینستاگرام دارند، اما Doug the Pug معروف‌ترین آن‌ها در دنیاست. صفحه‌ی تایید شده‌ی این سگ، تقریباً چهار میلیون فالوور دارد و بخاطر لباس‌ها و زبان شل و ولش‌اش شهرت دارد. Doug و صاحبش برندی را ساخته‌اند که باعث شادی مخاطبین می‌شود و آن‌ها را دوباره برای محتوای بیشتر به سمت بازدید از پیج‌شان بازمی‌گردانند.

ظاهر زیبای اینستای داگ
کسی که عاشق سگ‌ها باشد، امکان ندارد به راحتی از این صفحه بگذرد!

Red Bull (@redbull) با 15.2 میلیون فالوور

وقتی به Red Bull فکر می‌کنید، به یاد انرژی زیاد می‌افتید و به همین دلیل فید اینستاگرام ردبول شامل تصاویر و ویدیوهای بسیاری می‌شود که هرکدام از دیگری مهیج‌تر هستند.

Red Bull برند خود را با سبک زندگی هیجان‌انگیز پیوند زده و وقتی به ورزش و شروع آخر هفته‌ها می‌رسد، مرزها را جابجا می‌کند. یکی دیگر از راه‌های ایجاد روایت از طریق احساس انسجام بین پست‌هایشان است. دقت کنید که چگونه بیشتر پست‌هایشان در خارج از خانه واقع شده است. این کار باعث ایجاد این تصویر می‌شود که هنگام نوشیدن ردبول، زندگی پرماجرا و هیجان‌انگیزی خواهید داشت.

Tough Mudder (@tough_mudder) با ۹۳۵ هزار فالوور

Tough Mudder تصویری از فتح یک مانع که از ارتش الهام گرفته شده است را می‌سازد که نیازمند کار گروهی، سرسختی و حس خفن بودن است. فید اینستاگرامی Tough Mudder پر از تصاویری است که افراد گل‌آلود را با رنگ نارنجی نشان می‌دهد و این‌کار به نمایش روشنایی و احساس دوستی موجود در یک شرایط چالش‌برانگیز متفاوت کمک می‌کند.

زیبایی فید اینستاگرام Tough Mudder، توانایی ثبت لحظات احساسی افراد در پایان مسیر است. آن‌ها در هنر برانگیختن احساس قدرت و آرزوی انجام کارهای دشواری که تنها گروه خاصی از مردم به آن دست یافته‌اند، حرفه‌ای هستند.

تصاویر از تمرین سخت و عضویت در برنامه‌ای که شما را به محدودیت‌هایتان هل می‌دهد، بسیار هیجان‌انگیز و  ارزشمند است. Tough Mudder همانطوری که از اسمش مشخص است دارای فید اینستاگرامی گلچین شده‌ای است که به پشت‌کار و سرسختی اشاره دارد.

Pantone (@pantone) با 3.2 میلیون فالوور

در اینستاگرام تصاویر خیره‌کننده بسیار مهم هستند و اینستاگرام Pantone مانند گردونه‌ای از رنگ‌هاست. این شرکت مشاوره‌ی رنگ از رنگ‌هایی با وضوح بالا استفاده می‌کند و در هر پست رنگی خاص به روشی منحصربفرد ثبت شده است. علاوه بر آن، Pantone از فضای موجود در صفحه‌ی اصلی خود بهره می‌برد و در هر سه تا شش تصویر، رنگ متفاوتی را از طریق لباس، معماری و نمونه‌های رنگ نقاشی نشان می‌دهند.

ظاهر زیبای اینستاگرام
نمونه‌ای از پست‌های پنتون

Office Depot (@officedepot) با 50 هزار فالوور

Office Depot می‌تواند از طریق برنامه‌ریزی حساب شده، تعداد زیادی از محصولات خود را در ترکیبات سرگرم‌کننده و جالب نشان دهد. کمپین «برای بهترین آماده باش» نمونه‌ای عالی از ارائه‌ی مبتکرانه محصولات است و عملکرد آن قابل تحسین بوده است.

Office Depot همچنین در گلچین کردن محتواهایی که مرتبط هستند، فوق‌العاده است. آن‌ها این کار را با تم‌ها و فصول مختلف مانند «برای مدرسه آماده باش» یا تعطیلاتی مانند روز معلم یا سینکو دی مایو انجام می‌دهند.

Fabletics (@fabletics) با 1.9 میلیون فالوور

Fabletics یکی از اولین کمپانی‌هاست که عضویت مدل‌ها برای لباس‌های ورزشی زنانه را معرفی کرد و عملکردش درباره‌ی اجرا، کیفیت و استایل تابه‌حال بسیار عالی بوده است.

در نسلی که سلفی‌ها و پست‌های باشگاهی بسیار رایج است، Fabletics تمام تلاشش را می‌کند تا از تصاویر مشتریانی که در حین ورزش، خوب و عالی به نظر می‌رسند استفاده کند.

در آخر

تولید محتوای باکیفیت را جدی بگیرید! رقبای شما همین حالا هم با استفاده از عکاسی پر رنگ و لعاب مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌اند. شما نمی‌توانید مخاطبانی که انتظاراتشان را برندهای دیگر بالا برده‌اند، با تولید محتوای معمولی به‌دست آورید.

با استفاده از این چند برند موفق در اینستاگرام به عنوان منبع، فید اینستاگرام خود را بروز کنید و آن را به سطحی بالاتر ببرید.

راستی تابحال چیزی در مورد کارت ویزیت آنلاین شنیده‌اید؟ ابزارهایی در اینترنت وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند برای کسب‌و‌کارتان یک کارت ویزیت آنلاین بسازید و آن را در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید.

مثلاً بهلینک یکی از همین ابزارها است که به صورت رایگان امکان ساخت کارت ویزیت آنلاین را به شما می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ساخت کارت ویزیت آنلاین با بهلینک را امتحان کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.